Typická NVIDIA: zajímavá technologie RTX Voice čistí zvuk. Ale je záměrně uměle omezena. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 24 duben 2020
altJasný důkaz, proč se o NVIDIA dá málokdy psát zcela pozitivně. Může si za to sama a dělá to záměrně.

 

 

 

Já mnohem raději píši pozitivní zprávy o zajímavých věcech, než negativní, což je ovšem v případě NVIDIA složité a může za to jen a pouze NVIDIA. Tahle firma má totiž úžasný zvyk, že přijde se zajímavým produktem nebo technologií, jenže téměř okamžitě to zneguje nějakým svým šíleným anti-uživatelským krokem, nebo přehnaným marketingem a vyloženě donutí všechny, kteří chtějí objektivně informovat, psát o NVIDIA „zase“ negativně.

V čerstvé paměti máme určitě vydání RTX grafik, které by byly zajímavé, pokud by stály normální peníze. Jenže NVIDIA evidentně zneužila situace a napálila ceny nestandardně vysoko, takže se o ničem jiném nepsalo. Pak tu máme samotné RTX, tedy RayTracing do her, kdy šéf NVIDIA jak rozbitý gramofon opakoval, jak vše funguje. Po roce a půl ale stále nefunguje nic v takovém rozsahu, jakém bylo slibováno, takže NV jednoznačně uváděla zákazníky v omyl, což jsme říkali, že se stane, protože nebylo reálné, že by se RayTracing rozšířil tak rychle, a tak výrazně, jak NV slibovala. Jasně jsem říkal, že RayTracing do her jako běžnou součástí, bude až s další generací karet a s tou stávající to nemá smyls řešit. To samé DLSS anebo když se vrátíme do dávnější minulosti, tak GSYNC, o kterém NVIDIA tvrdila, že bez toho extra modulu nemůže fungovat. AMD ovšem okamžitě ukázalo, že to fungovat může a NVIDA pod tlakem loni konečně „povolila“ GSYNC bez modulu na monitorech s FreeSync. Podobně NVIDIA zazdila PhysX, nadějnou fyzikální technologii uzamkla pro své grafiky a nutila vývojáře používat za specifických podmínek, roky její chod zbytečně omezuje na jiné GPU a prznila na CPU záměrně špatnou optimalizací.

A tak můžeme pokračovat dál a dál. NVIDIA prostě dělá věci tak, že přijde se zajímavou technologií/produktem, ale skončí to na tom, že ji používá jako marketingovou zbraň až tím tu technologicky někdy prostě zabije, nebo to ničí jiné technologie, hry a v každém případě poškozuje uživatele v mnoha ohledech. Včetně uživatelů s jinými grafikami ale klidně i se staršími NV grafikami. NVIDIA je skutečně naprostým opakem AMD v tomto směru, které je zase opačným extrémem. AMD vymyslí dobrou technologii a dá ji všem zdarma, takže na tom vydělávají jiní, ale ne AMD (MANTLE, VULKAN, DX12, FreeSync, TressFX a tak dále a tak dále.). AMD má dokonce už roky technologii na zpracování, „raytracing“ zvuku, který konečně po letech použijí obě konzole nové generace a tak dále. Proč o tom mluvíme?

  • RTX Voice

NVIDIA vydala zajímavou věc. Jde o jednoduchý plugin filtr zvuku, kdy přes GPU dokáže vyčistit ze vstupu/výstupu výrazný šum či hluk na pozadí hovorů. Funguje jednoduše jako plugin, dá se nastavit normálně z vlastností zvuku ve Windows po instalaci a funguje s mnoha aplikacemi, i když je to stále beta verze. Hodí se tak při videohovorech apod. Aplikace funguje překvapivě dobře a dobrými výsledky:

Jenže jako obvykle, přichází méně pozitivní aspekt. Nejen názvem, ale i umělým omezením kompatibility NVIDIA omezila s jakými grafikami tohle funguje. Musíte mít totiž RTX 2000 grafiku, a i z názvu by se čekalo, že tahle technologie využívá tedy TENSOR jádra, proto to NVIDIA omezila jen na RTX karty. Jenže jak se zjistilo, není tomu tak.

Ten název je pouze marketing a celé to běží normálně přes CUDA, tedy přes klasické výpočetní jednotky grafik. Uživatelé dokázali rozeběhnout tuhle věc i přes jiné "oficiálně" nepodporované NVIDIA grafiky, včetně starší a mnohem rozšířenější GTX 1000 série. Je k tomu návod na Guru3D.com. Další už to otestovali a přišli na to, že to prostě na GTX 1060 funguje úplně stejně jako na RTX 2060, se stejnou kvalitou a stejným celkovým výkonovým zatížením (které je jen několik jednotek %):

(Zdroj: Computerbase.de)

Takže znovu, máme tu zajímavou funkční technologii, která by mohla normálně fungovat na všech grafikách obecně (včetně těch od AMD), ale je od NVIDIA. To znamená, že záměrně nefunguje v základním nastavení ani na všech grafikách NVIDIA. Navíc NV označila technologii a tváří se tak, že funguje jinak, než jak je tomu ve skutečnosti. A obojí je zcela záměrné, je to proti uživatelům a nutí nás zase psát o zjevně pozitivní přínosné technologii negativně, pokud máme zachovat objektivitu, protože si to tak NVIDIA zjevně přeje.

Je to opravdu škoda, ale jak vidíte, problém není na naší straně. Každopádně RTX Voice by si zasloužilo lepší než to stupidní marketingové jméno, určitě by tahle technologie mohla obecně fungovat přes všechna GPU bez ohledu na značku, a když už to NVIDIA chce udržet jen u sebe, tak je evidentní, že na to stačí jakákoliv GTX 1000/1600 grafika a nemusíte mít RTX 2000, jak se NVIDIA tváří a tvrdí dnes, že mít musíte. Mohu potvrdit, že to běží na GTX 1080 Ti úplně normálně a ve stejné kvalitě jako na RTX 2070. Vyzkoušeno v praxi. Doporučuji ovšem tuhle věc používat jen když to potřebujete, tedy při telefonování, skypování apod. protože jinak zbytečně stále vytěžuje GPU = vyšší spotřeba atd. Je to tedy zatím trochu otravné to zase vypínat/zapínat, ale je to zatím všechno plugin v beta verzi, tak uvidíme.

Jak říkám, umím si to přestavit jako standardní technologii ve Windows a pro všechna GPU časem, ale toho se od NVIDIA s jejím přístupem asi nedočkáme. Takže možná to pro všechny implementuje AMD (nebo Intel) ve spolupráci s MS, kdy víme, že AMD technologie zpracování zvuku u svých GPU má roky a třeba nově „RayTracing“ zvuku používají nové NAVI v konzolích, a vývojáři her si to pochvalují. Takže používat výpočetní sílu GPU na úpravy zvuku není zase tak divné, jak se to některým může zdát.  

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 13:12:43
avatar
tohle už je opravdu na hranici čitelnosti.
Čte to vůbec DD po sobě?
slohové zvěrstvo...
"A tak můžeme pokračovat dál a dál. NVIDIA prostě dělá věci tak, že přijde se zajímavou technologií/produktem, ale skončí to na tom, že ji používá jako marketingovou zbraň až tím tu technologicky někdy prostě zabije, nebo to ničí jiné technologie, hry a v každém případě poškozuje uživatele v mnoha ohledech."
"Nejen názvem, ale i umělým omezením kompatibility NVIDIA omezila s jakými grafikami tohle funguje."

bez přeháhění některé pasáže musím číst 2x - 3x
Psaní na "první dobrou" není dobrá vizitka
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 22:03:46
avatar
Ten text by šel zkrátit na 1/3 beze ztráty jakékoliv informace. To platí o většině textů na tomto webu.
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-28 15:58:33

Hrůza jako vždycky :-D
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 13:13:28

A proč by to měla Nvidia implementovat i ke starším EOL grafikám? To je nějaká povinnost nebo pravidlo? Naopak, správně obchodně je dát to k nejnovější generaci, co se aktuálně prodává a zvednout tak prodejnost, o které tu vyšly články, že je bídná. Nebo máte snad někdo pocit, že vývojáři pracují zadarmo? Chceš tu technologii, ok, kup si řadu 2000, v čem je problém? Proč pořád vymýšlet Nvidii, jak se má chovat a co je správně? Přijde mi to jako kdo chce psa bít.... Váš pohled je jednostranný, běžte někdy dělat na druhou stranu, to jest obchod
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2020-04-24 15:36:05

V podstatě je to jednoduché nelíbí se Vám praktiky NVIDIE, nekupujte jejich produkty a nakupujte u AMD, které je momentálně mnohem více user friendly. Pak přestanou být tak dominantní a začnou se mnohem více snažit a přestanou dělat z lidí blbce. Bohužel to, ale vypadá, že je mezi námi pořád dost blbců, kterým je to jedno, jak přehnaně okatě se je snaží tento výrobce neustále natahovat na ceně, díky praktikám, které jsou zde popisovány.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 15:51:43

Proč blbce? V podsledních generacích GK jaksi nemají ti blbci na výběr, protože s novými kartami a novým výkonem přichází první právě NV, být první je velmi, velmi důležité. Když chtějí výkon,musí koupit od toho, kdo jim umí prodat. Většinu zákazníků nezajímá pozlátkoa kecy okolo o marketingu a o technologiích, oni chtějí jednoduše hrát. I když si někteří za poslední dvě generace, zvláště pak tu RTX, sakra připlatili.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejsem 2020-04-24 16:58:18

si jistý jestli opravdu nákup top karty je v žebříčku životních potřeb nějak zvlášť nahoře,ale tam to chápu, když nic jiného. Jenže Top karty představují pár procent zákaznického trhu a ten zbytek již je plnohodnotně nabízen i AMD a stejně se pořád kupují Nvidie. Nicméně teprve teď AMD na poli grafických karet trochu vystrčilo růžky doopravdy a to na výrazné zahýbaní zatím nestačí. Uvidíme co přinese 2 polovina roku, protože GK od AMD se pomalu ,ale jistě zase vrací jako opravdu konkurence výkonem,cenou i spotřebou..
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 17:06:52

Jenže ono to není jen o top kartách, když vylezl Pascal, tak neměl konkurenci, 1070 byla parádní záležitost výkonově a topka to rozhodně nebyla, AMD zareagovalo žalostně pozdě. U RTX byla NV také první a nebylo to jenom o TOP kartách. Nechci vzbuzovat dojem, že někomu straním, snažím se o realistický pohled na věc. Já AMD fandím moc na poli GK, bez konkurence budem nakupovat příliš draho, to není náš zájem.
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-28 16:04:15

Co třeba připustit, že karty od Nvidie někomu vyhovujou víc a je třeba ochoten si za ně připlatit? Nehledě k tomu, že mně třeba nepřijde dát 13.000,- za 2070 super od Gigabyte se třemi chladiči nějaká hrůza.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 13:17:15
avatar
Ak je to nozaj tak, tak potom je to epic fail. Síce mám nejaké výhrady proti názorom dd ohľadne raytracingu a dlss, ale v tomto prípade s ním plne súhlasím. Ak sa potvrdí, že to funguje rovnako dobre na staršom hw tak ten názov RTX Voice je naozaj trápny a zavádzajúci.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 13:26:07

Právě že není, když to povolila jen na RTX grafikách. Je to její obchodní strategie, ať se nám to líbí nebo ne. AMDčko má výrazně menší podíl v samostatných grafikách, tak se musí snažit, proto se chová uživatelsky přívětivěji, kdyby byla pozice opačná, věřte mi, nádáváte tu na AMD. Pozice silnějšího na trhu bude leader vždy využívat pro zisk, protože si prostě, světe div se, chtějí vydělat. Chce to vidět z obou stran podle mě, pochopit obě, ne mít tunnel vision.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-28 04:46:33
avatar
Kdyby to bylo tak jak píšeš, tak by to pojmenovali "GPU Voice" nebo "NV Voice" a prostě by jen seznam podporovaných GPU byl omezen na RTX karty.
Takhle jen dělají z lidí idioty, když v názvu tvrdí, že to využívá RTX jednotky a přitom to vůbec není pravda.
MrKvic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 14:07:37

Zkusil jsem to rozchodit na své 1060 a mám spíše smíšené pocity. Když jsem zapl RTX voice, ve hře spadly fps asi o 10%. Sice mi to krásně filtruje klávesnici, ale klikání myši, či zvuky z venku už tolik ne + občas hodně zkresluje hlas. Umím si to představit na nějaké hromadné (video)hovory, na hraní to za mě není.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 14:37:03

A třeba na té RTX to poběží lépe, ale to se tu nedočteme
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 14:41:30
avatar
tomu moc neverim.. proste typicka Nvidia nic vic.. Podobnych sluzeb v minulosti svym demendnim pristupem uz "potopila" vice.. Oni jsou proste nepoucitelny..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 14:53:58
avatar
četl jsi ten článek? máš tam dokonce testy ... proč tuzase lžeš?
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 20:48:33
avatar
Má tam poměrně důležité slůvko: "třeba". Takže on nám nic netvrdí, tudíž nelže, jen vyslovuje svoji domněnku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 00:35:30
avatar
lže, protože to že to na RTX neběží o nic lépe, je v článku i v testu uvedeno .... takže se to tam dočte ...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 10:52:39
avatar
Asi se ztratil v tom tvém bezedném hrnci s omáčkou
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 14:49:25
avatar
Marketing Nvidie posledni roky mele z posledniho je to jeden preslap za druhym..

Nejvetsi fiasko je obecne RTX, které melo fungovat vzdy a vsude jak nam bylo prezentovano a misto toho se s tim vyvojari spise perou a odmitaji to..

Nasledne sam Microsoft spolecne s AMD udelali mnohem lepsi a propracovanejsi podporu RTX a nabidnou ji spolecne v novych konzolich, tim defakto dává MS od Nvidie ruce pryc..
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 16:05:50
avatar
V čem je prosím tě ta podpora lepší a propracovanější? Když je to to samé jen s nálepkou AMD?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 17:17:21
avatar
když to pojede na všem bez omezování na konkrétní značku a tedy bez omezování uživatelů ;)
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 17:29:12

Kurník, chlape, ale proč? My se bavíme o byznysu, ne o charitě.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 18:33:48

To samozřejmě nepochopí ten, kdo žádný "byznys" nikdy nedělal. Kdybych svoje know-how a nápady zdarma předával konkurenci, tak v lepším případě budu žít na hranici bídy, v horším případě zkrachuju. Protože do získání know-how se musí vložit peníze a čas a jen idiot by ten vklad umožnil využít konkurenci. Autor musí pochopit, co znamená konkurence, pak se přestane divit, že komerční subjekt si své technologie nechává pro sebe. A konkurence pohání vývoj a výzkum. Kdyby každý čekal, že každá firma všechny technologie jen tak předá konkurenci, tak se vývoj zastaví, protože se nikomu nevyplatí nic vyvíjet a každý bude jen čekat na ostatní, až to objeví za ně. AMD je vskutku altruističtější a já jim v tomto ohledu fandím, protože z uživatelského hlediska je to pro mě rozhodně mnohem přívětivější, ale jediným důvodem, proč má AMD výše uvedené technologie příp. na nich pracuje (Ray tracing, FreeSync), je jen a pouze nVidia a jejich konkurence.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 22:37:30

Holt ten socialismus je v nás zakořeněn a ne a ne se ho zbavit, ona je to jednodušší cesta, to bezesporu, ale drtivá většina lidí to tak chce i přes to, že to nikam nevede
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Socialismus 2020-04-25 15:52:02
avatar
Já bych to jen upřesnil. Socialismus, ale i kapitalismus jsou fosilie, které už do moderní společnosti 21. století nepatří.
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-28 16:15:01

A místo kapitalismu co byste navrhoval?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 18:48:27
avatar
Jenze my jsme tady vesmes uzivatele, ne akcionari/zamestnanci nvidie (mozna az na par vyjimek). Realny uzivatel nema o podobne praktiky zadny zajem, pac jsou tak nejak v rozporu s jeho vlastnimi zajmy a je dobre na tyto detaily upozornovat. Z pohledu koncoveho uzivatele je naopak dost iracionalni obhajovat bysnys treti strany.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 19:32:13

Nikdo jejich byznys neobhajuje. To, že jsme uživatelé, jednoduše přece neznamená, že se budeme hloupě divit, že se korporace chová tržně. To je přece naprosto logické a vůbec nemá smysl se nad tím pozastavovat. To je jako kdyby se na webu o autech napsal článek podivující se nad tím, že nové laserové světlomety od Audi nejsou dodávany do Mercedesů. Tady opravdu není prostor řešit, co je pro uživatele přívětivější, protože to je přece naprosto jasné. Když na to jdete takhle, tak za sebe bych navrhoval článek, jak jsou nVidia i AMD protiuživatelské zlé korporace, protože za svoje produkty chtějí peníze, což mně jakožto uživateli dost vadí, protože tím pádem musím chodit do práce, abych si je mohl koupit. Sice to z jejich pohledu chápu, že je to byznys a vydělávají peníze, ale tohle je web pro uživatele a tím pádem bychom na to měli upozornit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 21:35:01
avatar
jenže já nejsem akcionář žádné firmy, takže mě to nezajímá a posuzuji to z pohledu technologie samotné a koncového uživatele ...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 09:29:57

Ať je to grafická karta nebo technologie, co vás vede k názoru, že vám ji má dát jakýkoli prodejce (ne dárce) pod nos zadarmo? Tohle je pro mě nepochopitelné. On se ten vývoj prostě musí z něčeho zaplatit. Dík za vysvětlení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 12:01:38
avatar
AMD dalo API MANTLE=VULKAN zadarmo, dalo FreeSync zadarmo, TressFX (který si NV přeznačila na HairFX) atd. atd. vše zásadní věci podobného stylu, který prostě posunul věci dál pro všechny ...

takže to zjevně jde, když se chce a zajímavá technologie může sloužit všem bez zbytečného omezování ...

já prostě nejsem akcionář firmy, já jsem zcela nezávislý na AMD, NVIDIA, Intelu apod. ... jde mě jen o technologie samotné a o nás uživatele a když to jedna firma dokáže nabízet s minimálními omezeními, proč by to druhá nedokázala? ten plugin může třeba samotný prodávat ale fungovat může na GPU obecně, to je jasné, takže limitovat záměrně jeho funkci jen na určité GPU je protiuživatelské a protitechnologické ...

chápete že mě je prostě jedno, jaké tam je logo, já jen nesnáším jako uživatel umělá omezení a je mě jedno jestli to nějaké firmě vyhovuje nebo nevyhovuje, nikde neříkám, že to má dát zadarmo, ale některé firmy podobné užitečné technologie daly k dispozici a pro technologický pokrok všem a také to funguje
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 13:41:05

Prima, budiž to AMD ke cti, že uvolnili technologie "zdarma", body pro něj. Takže když to dělá AMD (ubírá si marži - zadarmo nic nikdy není), musí nutně i Nvidia, jinak jí nebudeme mít rádi? To je přeci divná logika, ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 13:45:26
avatar
to není o tom mít nemít rád nějakou značku, ty to prostě nechápeš (spíše nechceš) já nemám žádného oblíbeného výrobce ani značku ani nic podobného, mě jde o technologie a pokud může daná technologie být užitečná a fungovat všude možně bez omezení, tak to jako uživatel prostě chci, protože by to tak bylo nejlepší a tak o tom i píši ....

a když některé podobné technologie mohou fungovat na AMD i NV, proč ne tahle? Máme tu jasné důkazy že takové technologie byly a jsou takže tahle může taky .... to je snad logické.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 15:12:59

Protože je chci Chtít můžeš, ale pochop, že je na firmě, jestli ti je pustí, vývoj stojí prachy, takže to není automatika. Rozhodně se nemůže nikdo na Nvidii zlobit, že nepouští technologie zdarma jako AMD, je to prostě JEJICH VĚC a neznamená to, že jsou to šmejdi. To jste si stvořili v hlavách. Ignorovat ekonomickou stránku věci prostě nelze, protože se bavíme o firmách, které živí prodej, to že vás to nezajímá, je hezké, ale z vaší ignorace se zaměstnanci Nvidie nenají.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 19:13:10
avatar
já to chápu, ale ty po mě nemůžeš chtít abych jako uživatele jásal nad tím, že mě někdo zcela zjevně omezuje a předkládá mě to uměle omezené a já nad tím mám jásat?

Jásal bych jen pokud bych byl akcionář NVIDIA ....

jinak obhajovat NVIDIA že nedává nic zdarma a že AMD je to špatné že dává, co tu předvádíte, to je tedy dílo ... pochopte nás, kteří nejsou zaměstnanci firem, nemají jejich akcie, že pro nás to prostě není skvělé, když nám někdo servíruje něco, co by mohlo krásně jet všude obecně a on to schválně omezuje na jednu sérii drahých karet protože se mu to hodí ... pokud nejste zákazník idiot, nebo akcionář dané firmy, tak tomu nemůžete tleskat a chtít po mě a ostatních uživatelích, abychom to akceptovali ...

ano, připouštím, že AMD nás rozmazlilo, FreeSync zdarma, VULKAN zdarma atd. to je prostě nářez ale právě díky tomu to bereme jako míru, že to jde, když se chce a ku prospěchu uživatelů a obecného vývoje technologií se to tak dá dělat .... takže když to někdo nedělá jen proto aby vydělal, je sice hezké pro něj ale jako uživatelé a zákazníci to prostě musíme vnímat negativně, protože to negativní je ...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 19:51:17

Vůbec nikde jsem nenapsal, že AMD je špatné a dokonce mě to i mrzí, protože té firmě držím palce. Naopak proti AMD nemám vůbec nic, postavil jsem X sestav s Ryzeny a uživatelé chrochtají blahem a to většina přijde s požadavkem na Intel. Mají jinou firemní politiku, než Nvidia a nehodlám odsuzovat ani jednu z těch firem. Totiž dokud nevidíme dovnitř, do nákladů, zisků a finanční situace, pak nelze jen tak ani jednu z těch firem jakkoli soudit. Z pohledu koncového zákazníka je to samozřejmě strašně jednoduché, ale je to jen jeden úhel pohledu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 20:56:36
avatar
já NV ale neodsuzuji, jen prostě říkám na rovinu, jak to je, tedy že NV opět vydává technologii záměrně omezenou, ačkoliv by mohla fungovat třeba i na jejích starších grafikách (a funguje podle všeho, jen to NV nechtěla), a nebo dokonce na kartách konkurence.

Já vždy psal, že politika NV a AMD atd. je odlišná, a spousta lidí s tím má problém, že to tak píši. Najednou vám to nevadí?

mě je opravdu jedno co NV nebo AMD dělají, já to vše poszuji z pohledu toho, co je pro mě jako uživatele nejvýhodnější protože jako uživatelé to všechno platíme .... takže se na mě nezlob, že prostě objektivně píši o tom, jak další potenciálně zajímavá technologie NV, skončí nejspíše jako mnoho před ní, tedy záměrně zbytečně uměle funkčně omezena na určité produkty ....
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 22:45:23
avatar
"jinak obhajovat NVIDIA že nedává nic zdarma a že AMD je to špatné že dává, co tu předvádíte, to je tedy dílo ..."
To je lež. Nikde tu netvrdí, že je špatné, že AMD uvolnilo některé své technologie k volnému užití.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 00:34:46
avatar
ale vždyť to přesně vlastně říká ....

obhajuje tady NV před uživatelsky jasně lepším přístupem AMD ....
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 09:01:15

Vůbec vás nezajímá, co píšu, máte svou pravdu, jestli vám z toho o co se tu snažím, vyšlo toto, pak se bavíme každý o něčem úplně jiném a je to zbytečné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 10:24:36
avatar
já chápu co říkáte, jste akcionář NV a nevidíte důvod, proč by NV mělo technologii dělat lepší pro všechny ...

mě to ale jako uživatele přeci nezajímá, já se bavím o té technologii jako technologii a jejím umělém omezené že běží jen někde, protože to nemá správné logo na karetě nebo logo na krabici, i když by mohla běhat prakticky všude ... já se na to nedívám jako akcionář, já se na to dívám jako uživatel, který chce mít dobré technologie všude, bez ohledu na značku a nebýt omezovaný ....
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 09:20:08
avatar
To je lež, nebo váš sebeklam. Ukažte mi, kde to říká. Naopak, o pár postů výše se o AMD zmiňuje pozitivně.
To je jako tvrdit, že obhájce obviněného recidivisty zloděje obhajuje jeho předchozí zločiny.
"Ne ne ne, on ho obhajuje již dříve usvědčeného zločince, takže souhlasí s tím, co kdy spáchal."
To je přeci strašná blbost.
A opravdu si pozorně a bez emocí přečtěte jeho příspěvky - nikde se do AMD nenaváží, tak se prosím nesnažte podsunout mu své vlastní myšlenky a závěry. Ty patří jenom vám. A to že si něco myslíte, neznamená automaticky, že je to pravda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 10:23:07
avatar
já jsem jen využil příležitosti a udělal jsem v tomto případě to, co tu děláte vy a někteří další, kdy si vymýšlíte a překrucujete to co údajně píši a co si údajně myslím atd. Najednou vám to vadí ... ale když to tady děláte vy, neustále mě podsouváte jak jsem zaujatý proti někomu a kopu za někoho, když je to jen ve vaší hlavě a vašich emocí a nemá to žádný objektivní základ ....

opravdu mě bavíte, když to děláte vy, je to v pořádku, když to někdo udělá vám ..... jo není nad to ochutnat vlastní medicínku ... zajímavé že se svou radou při čtení DDWorld.cz vůbec neřídíte
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 10:52:28
avatar
Pokud narážíte na můj přehmat u naší diskuze o Huawei a uvolněných kapacitách - nevím, jstli jste si všiml, ale já jsem schopen to přiznat a omluvit se za to.
No a překrucovat fakta není nikdy hezké. A jsem rád, že se k překrucování faktů přiznáváte.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 20:33:42

Já bych tuhle argumentaci bral, kdybyste se stejným přístupem přistupoval ke všem produktům. Jenže když si člověk otevře nějaký článek o technologii AMD (konkrétně jsem si otevřel článek o Image Sharpening), tak se člověk dočte, jak je ta technologie boží a že konkurence je se svým DLSS úplně mimo a nVidia musela následně potupně technologii AMD okopírovat. O nedávném výrazném updatu DLSS se tu samozřejmě nedočteme, protože ta technologie není dostupná pro všechny uživatele.

Takže když si to shrneme - když AMD má technologii, kterou předežene konkurenci a kterou nemohou použít všichni uživatelé, problém to samozřejmě není a ještě si kopneme do neschopnosti konkurence s podobnou technologií přijít. Když to samé udělá nVidia, ta technologie je prostě z principu špatná, protože ji nemohou využít všichni uživatelé a nVidia by ji měla dát k dispozici všem. Přece není chyba AMD, že podobnou technologii nemá, když je morální povinností NV ji zpřístupnit všem uživatelům.

O DLSS není problém psát, když je ta technologie v počáteční fázi vývoje a má mizerné výsledky a je snadné ji v porovnání s technologií AMD zesměšnit. Když ale nVidia technologii vylepší tak, že AMD na ni nemá odpověď, tak o ní najednou odmítáte napsat článek, protože tu technologii nemohou využít všichni uživatelé.

Ač se snažím sebevíc, já tu nestrannost prostě nevidím. I když si to odmítáte přiznat, v té samé situace prostě v případě jednotlivých značek k danému produktu přístupujete naprosto opačně. Technologie NV jsou špatné, protože si své patenty nechává pro sebe a technologie AMD jsou dobré, protože.. přece jen blázen by si koupil NV, takže nevadí, že si AMD některé technologie nechává pro sebe, že?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 20:53:33
avatar
jenže já k tomu tak přistupuji, vy to jen ignorujete. Nehodí se to do vaše subjektivního vidění ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 17:43:40

vsak DXR mohlo amd podporovat uz davno...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A pořád dokola jako deska 2020-04-24 21:05:37
avatar
Addmin:když to pojede na všem bez omezování na konkrétní značku a tedy bez omezování uživatelů ;)

A v čem je DXR omezené na karty nvidie? RTX je jen komerční název pro HW akceleraci DXR. Takže jaký má tahle tvá reakce smysl ve spojitosti s DXR, respektive RTX?

Jen pro připomenutí pár Faktů :které máš tak moc rád:

Časová osa ve zkratce pro připomenutí: rok 2018
1/ Microsoft udělal DXR s pomocí poznatků firmy nvidia při použití tensor jader karet TitanV a podobných.
2/ DXR se stalo standartem.
3/Nvidia přichází se svou serií nazvanou RTX podporujíc DXR standart.
Rok dlouhá mezera.
4/ AMD oznamuje svou implementací podporujicí DXR standart.
5/ Belkovy nesmyslné komentáře na této stránce. Tak jako vlastně na všech stránkách, kde se objeví.
6/ addminovi stejně nesmyslné reakce podporujicí akorát flame o který se tu Belka svou hloupostí pokouší...
Ať tedy vysvětlí v čem to je lepší a propracovanější. No odpovím v ničem protože to jsou jen hloupé řeči jednoho Belky.
7/ RTX nemůže fungovat všude a vždy protože může fungovat jen u her podporující DXR standart. Žádná RTX hra neexistuje.

DXR mohlo AMD porporovat od roku 2018. Nikdo tomu nebránil, jen na této stránce se pořád objevují nesmyslené komentáře o tom, že RTX je něco atipického, uzavřeného a podobně. Ne RTX je jen obchodní název pro HW čast karty starající se o akceleraci dle standartu DXR. Už to prosím pochopte. Protože to je pořád dokola.

Ok Belka to pochopit nemusí, to je moc složitý, ale ostatní by se mohly pokusit a Admin by nemusel mít nesmyslné reakce odorující tomu kodexu co tady pořád razí a to předkladát věcné věci a argumentaci.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD/ATi vs nVidia 2020-04-25 17:31:09

Toto téma soupeření a dohady existují od poloviny 90 let. Díky internetovému rozmachu se to později dost zostřilo v diskuzních forech. Každá firma přinesla nějaké ty technologie a ATi a později AMD není a nebylo nijak pozadu. Dle mého, kde AMD gpu divize ztrácí je uvádění svého HW včas a jaký je důvod všichni známe. Co se týče technologií, tak bych řekl, že AMD je v jistém směru i napřed. Někde ne, ale v podstatě si ty firmy dobře konkurují. Dál to nechci řešit a je na každém, co upřednostňuje.
Co mě ale trochu znepokojuje je tvůj styl diskuze. Možná jsem jediný komu to přijde nevhodné, ale označovat J. Belku takto v komentáři je pro mě dost přes čáru. Nejen, že jako jeden z mála zde vystupuje pod svým pravým jménem, ale pomáhá zde i s testováním i recenzemi. Je to nutné takto dle mého podpásově reagovat na jeho názor? A ještě více mě znepokojuje, že zrovna u tohoto komentu sbíráš digiauru.
Takže s tím pár lidí i souhlasí.
Jsi zrovna zastánce nvidie, takže by mě to nemělo překvapovat, ale napsat jsem to musel.
Sorry.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 19:03:48
avatar
Pan Belka se prezentuje jako odborník na informační technologie. Jeho komentáře ať zde nebo kdekoliv jinde tomu, ale vůbec nenasvědčují.

Ten komentář totiž věcně popisuje celé to vlákno co se pod Belkovým komentářem odehrálo. Kdyby si svoje hloupé komentáře nechal nebylo by 15 dalších komentářů o ničem.

Jak podpásově jsem na něj reagoval prosímtě? Jednoduše jsem předložil argumenty. To že jej znám z CZC už 15 let je dostatečná doba na to si o něm udělat představu jaký on je Baron Prášil.

To že zde dělá recenze je potom z pohledu snad ještě pohoršující okolnost. Protože takový člověk by měl vědět co je RTX a DXR né pořád šiřit svou ne(pravdu) už o doby kdy byla RTX série karet vydána. To že to ty nevidíš, mě nijak nepřekvapuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 19:19:11
avatar
no já nevím, ale jediný kdo se tu neustále prezentuje jako "odborníknavšechnoavšudebylvšechnozná" a PR oddělení jisté společnosti, to jste vy (a to vám zjevně uchází) .... většinou jen pindáte, o těch produktech jste si jen někde něco přečetl a pak si už vybíráte, co se vám z toho hodí a to používáte jako klacek v "diskusích" ať tady nebo CZC .... co se nehodí, to ignorujete.

Honza Belka je jaký je, já na něj nemám žádný vliv a v některých věcech s ním nesouhlasím, ale bezpečně vím, že ty produkty alespoň opravdu v ruce na rozdíl od vás má a testuje je ...

a já nevím jestli věřit vám, kdo jen pindá o tom co si kde přečetl a přebírá co kde kdo napsal/nenapsal, nebo tomu, kdo ty věci má a používá ...

já bych někdy rád vedl diskuse s někým, kdo používá všechno to co testujeme, tedy někým jako rovný s rovným, jenže toho se asi nedočkám ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 20:08:55
avatar
No jeje to byl zase velice ukřivděný komentář? Já reaguju jen když tu někdo říká pěkný blbosti. Jakože RTX je uzavřený standart. A není to tak nedávno co to tady tvrdilo více lidí jak jen Belka, ostatní si ale asi našli chvilku s to ověřit ne tak však on. On má svou pravdu který má stačí.

Já bych s tebo taky jedou rád vedl rovnou diskuzi, ale to by jsme museli sedět naproti sobě u jednoho stolu. Protože tu se s tebou jednoduše rovná diskuze v=est nedá, protože jakmile zjistíš že jsi plácnul nějakou blbost, tak už nereaguješ a nebo se začněš schovávat za napadání webu a tvé osoby a podoný věci.

On tu začal flame, a ty jsis přisadil to je celý. A teď se ohrazuješ že já pindám atakdále, bezpředmětný.

Ps: Ty si opravdu myslíš že by s tímto webem nějaké PR oddělení zabíjelo čas? To si v tomhle ohledu hodně věříš.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 20:59:43
avatar
já blbosti neplácám, to vy. A pindáte, to je zřejmé, prostě nechápete, že je rozdíl když vy plácáte o tom co jste si přečetl a vybíráte si co se vám hodí a mezi tím, když to někdo skutečně používá a všechny ty produkty má v ruce a testuje .... tak RTX v podání NV je uzavřený standard, je to implementace NVIDIA, ale využívá k tomu DRX to je rozdíl ... RTX je ale NVIDIA záležitost, DXR je Microsoft, to je snad jasné ...

Citace:
Ps: Ty si opravdu myslíš že by s tímto webem nějaké PR oddělení zabíjelo čas? To si v tomhle ohledu hodně věříš.


no vy zase DDWorld.cz děsně podceňujete .... já i mnoho dalších firem víme velmi dobře, že nás jisté PR oddělení velmi řeší ... a nejen jedno a museli jsme to řešit (a vyřešili) .... DDWorld.cz je velmi řešen a naštěstí většina firem s námi bez potíží spolupracuje velmi úzce, minimálně co se produktů na testování týká, je DDWord.cz řešen lépe, než kdykoliv v minulosti, 90% produktů chodí automaticky aniž bych je objednával nebo se na ně ptal a všechny zásadní novinky máme často exkluzivně jediní v ČR. Takže vás zklamu, opravdu DDWorld.cz všichni řeší ostatně většina chce vědět, jaké jejich produkty jsou a co tomu jako uživatelé říkáme a přesně takovou odezvu poskytujeme
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 22:30:55
avatar
Ale určitě "neomylný", už se k tomu nebudu vracet.

Kdybych napsal já , že já blbosti neplácám ale jen ty, tak už mám zejtra ráno hlášku "váš účet byl zabanován" tolik k té rovné diskuzi a napadání autora.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 18:42:21
avatar
Právě proto?
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 15:31:09

To nemá cenu komentovat... Prostě nVidia ...
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 17:16:40

Něco tak stupidního jako zvukový filtr založený na FFT a vydávat to jako novinku a ještě to omezovat jenom na nejvyšší řadu g. karet, to může jenom stupidní Nvidia. Stejně hladce to může běžet i na současných procesorech.
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 21:03:48
avatar
7/ RTX nemůže fungovat fšude
no comment
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 21:06:13
avatar

Pořídím si korektora textu.
ikdobpra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - firma je byznys 2020-04-24 21:08:44

Co to je za logiku? Je to firma co dělá byznys jako káždá jiná tzn. vydělává peníze. Když vynalezne svůj produkt, tak je logický, že ho bude prezentovat jako svůj. Copak když by třeba BMW vynalezlo super úsporný výkonný motor má je rozdat taky všem automobilkam? To je úplně úsměvný. A to, že Nvidi tahle strategie pořád funguje, znamená, že to dělá dobře a lidi o to maj zájem a firma vydělává.
Možná to chce občas použít trochu hlavu a rozum a odprostit se od zášti a hanobení
Raven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 22:15:30
avatar
A jak by se ti líbilo, že s tím BMW bys musel jezdit pro benzín jen na některé čerpací stanice, které podporuje BMW.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 22:27:48
avatar
V momentě kdy podporuje 95% stanic, jsem s tím v pohodě.
Raven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 14:40:30
avatar
Tím chceš teda říct, že 95% lidí používá grafiku s RTX?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 14:51:32
avatar
Ne tím chci říct, že podpora GTX karet je obecně ve všem SW větší.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 06:37:26

Nelíbilo. A byl bych postaven před klasické rozhodnutí - vezmu auto s dobrým motorem i za cenu tohoto omezení, nebo půjdu ke konkurenci, která dobrý motor nemá vůbec. Ale zase má oproti BMW větší kufr a je levnější. Vždyť tohle je přece naprosto běžné rozhodování. Každý produkt je v něčem lepší a v něčem horší a je na zákazníkovi, aby si vybral. Ano jako uživatel bych ocenil levné auto se super motorem a velkým kufrem, ale tak prostě svět nefunguje, tak nevím, proč bych to vůbec měl řešit, nabídku produktů definují výrobci a mně nezbývá, než si z nich vybrat.

A podivovat se nad tím, že konkurenční produkty jsou rozdílné, protože vzájemně nesdílí technologie, je tak absurdní, že stále těžko dokážu uvěřit, že něco podobného tady vlastně čtu.
ikdobpra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 12:45:49

Presne tak
ikdobpra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 12:54:23

Tak když bych se rozhodl pro koupi tak s tim pocitam stejne tak jako ten co si koupi teslu tak pocita s tim ze vsude nenabije...? Presne jak psal plesoun nabidka poptavka a kazdyho volba a rozhodnuti. Vlastne vase preferovana utopie by nastala kdyby tady byl jen jeden vyrobce kterej by vydal kartu se vsim co umi amd i nvidia na jedny platforme rikal bych ji treba amvidia
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 08:48:24

Ano jistě, GTX1060-6GB už rok oficiálně podporuje DXR ray-tracing pomocí CUDA jader.
Na RTX grafikách ta Microsoftí DXR vrstva jen běží na specializovaném HW.

"máme tu zajímavou funkční technologii, která by mohla normálně fungovat na všech grafikách obecně (včetně těch od AMD)"
blbost, AMD nejdřív musí vydat DXR ovladače
(pokud ta jednoduchá aplikace používá DXR rozhraní)
Geralld [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 15:09:49
avatar
Tady se už řeší naprosté kraviny. Ja už to nedokážu číst, neustálí stereotyp, kdyby se tu řešili víc testy sluchátek, monitoru, pc modding... chtělo by to víc kreativity, stejně tak i pc tuning.cz a nic proti dd dost jsem se díky němu naučil, ale opravdu mu už začíná z AMD jebat.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 22:22:17
avatar
Je to pro AMD "medvědí práce", bohužel.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-25 22:20:55
avatar
1. nVidia je v první řadě komerční firma, která jednoznačně logicky nebude uvolňovat tuto technologii pro obecné užití, natož pro konkurenci. Tedy pokud by tím něco sama nezískala.
2. To, že je uměle omezená jen na RTX karty, je věc jiná. Myslím, že by udělali lépe, kdyby to uvolnili pro všechny své karty. Nemyslím, si, že by tato "fíčura" byla pro většinu potenciálních zákazníků při výběru rozhodující.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 00:33:04
avatar
1, to mě jako uživatele nezajímá .... tak proč to AMD dělá? A nemůže to dělat i NVM ... to mě jako uživatele zajímá ... mě je prostě jedno co je to značku, vidím potenciálně zajímavou technologii a zjevně uměle omezenou na to, kde bude fungovat, tak to budu kritizovat jako uživatel. nekritizovat to může leda akcionář NV

2, všechno souvisí se vším ....
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 09:27:00
avatar
Mám pocit, že kdyby to šlo, tak tu technologii znárodníte v rámci většího blaha všeho lidstva.
Nemíváte někdy pocit, že vaše pravda je svatá? Nebo třeba, že by se některým lidem mělo zakázat sdílet jejich názory?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 10:18:32
avatar
já žádné znárodňování nepropaguji, navíc to nikdy neprospělo ničemu .... jen upozorňuji, že je tu firma, která to dělá jinak a taky funguje ....

ne, má pravda není svatá, má pravda je podpořena reálnými věcnými argumenty s tím, že když se realita změní, tak se změní a netrvám na dogmatech.

Ano, některým lidem by mělo být zakázáno šířit názory, speciálně těm, co jen lžou o druhých nebo prezentují nebezpečné a nepravdivé věci. Tak si na to dejte pozor ....
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 12:02:25
avatar
Podstata různých názorů je právě v tom, že (většinou) nemohou být všechny najednou pravdivé. Předpokládám, že nelze říkat vlastní názor bez rizika omylu.
Například s tím, že Huawei uvolnilo 7nm linky jste pravdu neměl. Třeba jste byl špatně informován, ale pravda to nebyla.
Samozřejmě je to tu vaše soukromé království a můžete si tu dělat a psát, co uznáte za vhodné. Nicméně dáváte možnost ostatním se zde v diskuzi vyjádřit. Tím riskujete, že s vámi bude nesouhlaseno.
Nesouhlasím s tím, že je nVdia ošklivá a zlá kvůli uzavřenosti RTX Voice. Ovšem to přece neznamená, že podporuju ostatní špinavosti, které nade vší pochybnosti v minutlosti udělala. A stejně tak když tvrdím, že je jen na nVidii, jestli RTX voice uzavře, tak se to nerovná, že je v mých očích lepší než AMD. Jak z toho tvrzení dokážete vyvodit takový závěr, tomu doopravdy nerozumím.
No a bavit se na DDWorldu o nestrannosti, je jako v pekle polemizovat o hříchu. Víte, kdybyste se nestranností neoháněl, tak o ní nemluvím - já ji zde nečekám. Beru váš web jako protipól k nejmenovanému tuningu a do určité míry jsem i rád, že evidentně víc fandíte AMD. Já ostatně také. Dokonce přiznám, i když je to hloupé, že bych si grafiku od nVidie do svého PC nikdy nekoupil, i kdyby byla o kus výhodnější, než od AMD. Já rád AMD ty peníze dám za to, že světu dala Mantle a tím potažmo DX12 atp. Tím jí podpořím. Ne tím, že budu hořekovat, jak je svět nespravedlivý a nVidia zlá. nVidia je pro mě v podstatě taková lakomá Barka. Ale když dojde na to, co poradit někomu jinému, tak v tu chvíli musí jít mé osobní preference stranou. Klidně doporučím nVidii, pokud má v dané cenové kategorii lepší (subjektivně z mého pohledu) produkt. A pokud se mě někdo zeptá, zda je lepší podpořit nVidii, nebo AMD, tak váhat nebudu a doporučím AMD.
Ale to už jsem vzal příliš ze široka.
Takže pokud máte pocit, že porušuji zdejší pravidla, pokud nejste ochoten připustit opačný názor, tak mě klidně ztrestejte. Nebude mi vadit, když v takové diskuzi nebudu moct vyjadřovat svůj pohled na věc.
Na závěr - po to všem co o světě nevím, bych se neodvážil o komkoliv tvrdit, že je vždy objektivní, natož to tvrdit o sobě samém.
ikdobpra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 15:37:01

"ne, má pravda není svatá, má pravda je podpořena reálnými věcnými argumenty" ....ale problém je v tom, že ty realný argumenty jsou realny jen ve vaší hlavě, protože věříte a prezentujete jen to čemu chcete věřit a ak jak chcete aby to vyznělo vidím tu znaky diktatora.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 17:07:32
avatar
Proto se takovému chování odborně říká Napoleonský komplex
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-26 10:57:15

Nezajímá? Zajímavé, jenže když jste obhajoval AMD (grafickou divizi) v minulosti, hájil jste ho tím, že je menší a má menší finanční možnosti na marketing atd. U AMD vás tedy vnitrofiremní ekonomická situace zajímá? To se na mne nezlobte, ale nevidím v tom vyváženost a nestrannost.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-28 07:38:05

Proč ta škodovka je takový hajzlík a nejdou jejich motory i do Fordu....bylo by to přeci ku prospěchu všem. Motor Fordu i škodovky se oba točí stejným směrem tak proč to sakra asi nejde.... ona to ta škodovka asi záměrně nechtěla... Přijde mi to ale logické...
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-28 10:20:19
avatar
AMD to dělá z jednoduchého důvodu, protože není lídr trhu. Aby ty technologie protlačila, musí je uvolnit. Kdyby byla v pozici lídra, tak je naprosto logické technologie naopak uzavřít.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-28 15:06:16

Přesně! Na zdejším webu je sice AMD neustále podceňováno na poli marketingu, ale podle mě se jim v tomto ohledu daří velice dobře. Protože vývoj těchto "free" technologií je jednoznačně jejich obchodní strategie a samozřejmě to dělají primárně kvůli zisku, ale jak je vidno, je spousta naivů, kteří si myslí, že AMD je symbol čirého altruismu a nejradši by se rozdalo. Takže oni vydělávají peníze a zákazníci jim za to ještě tleskají. To je přece naprostý vrchol marketingu, kam se na ně hrabe nVidia..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 42x
Komentářů: 0
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1276x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2181x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1938x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1299x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1292x
Komentářů: 1