Velmi špatné zprávy! Grafické karty silně zdražují a budou nedostupné. Odklady novinek. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 05 leden 2021
altDigitální šílenství kolem těžby digitálních měn zasazuje poslední úder. Karty hned tak nebudou.

 

 

 

 

Rekordní poptávka po grafických kartách díky hráčům a nestíhající výroba. To byl problém v posledních měsících roku 2020, kdy jsme doufali, že se situace v průběhu Q1 uklidní. Mám velmi špatné zprávy …

Všechno bude ještě horší. Nic se v dohledné době viditelně nezlepší, spíše naopak. Poslední ránu našim nadějím zasadila raketově stoupající hodnota digitálních měn, díky čemuž mnozí opět rozjeli těžbu ve velkém. Malí i velcí těžaři a znovu budují velké farmy. Za současné hodnoty digitálních měn, se to výrazně vyplatí a neváhají tak zaplatit za grafiky mnohem více, než je oficiální cena. Výrobci karet navíc těžbu a těžaře maximálně podporují. Speciálně NVIDIA a mnozí výrobci herních karet pak přímo nepokrytě upřednostňují ve velkém prodej karet těžařům před hráči/retail trhem, a tak podobné výjevy, kdy herní grafiky jsou po stovkách osazovány do těžebních farem, a v obchodech dostupné pro hráče se ani neobjeví, jsou stále častější:

Obnovení těžařské mánie tak znamená konec nadějí, že by se nové grafické karty nových generací prodávaly v dohledné době za ceny alespoň poblíž těm oficiálním. Vlastně je to konec nadějí, že by se v dohledné době objevily ty karty vůbec nějak běžně dostupné v obchodech. A bude hůře. Spojená poptávka hráčů a těžařů prostě převyšuje všechny výrobní kapacity. Těžaři jsou navíc ochotni platit více a mají přednost u mnoha výrobců a ty karty, které se přesto dostanou až do obchodů, tak buď jsou dávno prodané, jelikož prodejci stále nevyřídili všechny předobjednávky. Anebo se prodávají za výrazně více, než by stát měly. Výrobci karet navíc sami zdražují, nejen kvůli objektivně zvýšeným nákladům na výrobu a dopravu, ale prostě proto, aby když se karta stejně prodává v obchodech a bazarech skrze překupníky za 2000+ dolarů, aby z toho také něco měli, když je dosud dodávaly tak, aby se prodávaly za doporučenou cenu. Jinými slovy, další tlak na zvýšení cen.

  • Některé novinky se zdrží, nebo vyjdou jen na papíře!

A to není všechno. Uvedení některých nových karet nových generací bude pozdrženo! Z jednoduchého důvodu, nedostatečné výrobní kapacity a rekordní zájem za rekordní ceny o již vydané produkty. Z více zdrojů mám informace, že mezi prvními „oběťmi“ budou téměř jistě nové mainstreamové Radeon RX 6700/6700XT modely, které měly být ohlášeny v lednu s únorovou dostupností. Nestane se tak. Karty údajně nedorazí za současné situace dříve, než na konci března. Vydávat by je nemělo smysl. Za doporučené ceny by se nikde ani neobjevily a většinu (ne-li všechny), by výrobci a distribuce stejně prodaly ve velkém hned překupníkům a těžařům, AMD nemá, jak tomu zabránit mimo přímý prodej referencí, přes své stránky, což ale realizuje omezeně jen v USA/Kanadě. Na prodeje ne-referenčních verzí, tedy drtivou většinu vyráběných karet, nemá žádný vliv a žádné páky. Ve výsledku by tak aktuální vydání, by to bylo další zklamání pro hráče, za které by obviňovali AMD, ačkoliv není prostě v silách této firmy se současnou situací nic udělat. Dokonce není zdaleka tou, která na situaci vydělává nejvíce.

Jaký bude osud očekávané mainstreamové NVIDIA RTX 3060 je také otázka, ale NVIDIA se čistě papírovým vydáním evidentně nebrání již nějakou dobu. Navíc si nemůže dovolit, aby ji AMD předběhlo s vydáním RX 6700 sérií, protože na ty prostě její mainstreamová řada stačit nebude. Takže RTX 3060 asi vyjde v dohledné době, ale zůstane jen u pár kusů při vydání a nedostupnosti dál. NVIDIA se v tuto chvíli soustředí na těžaře a pak OEM trh s mobilními RTX 3000 grafikami, které budou brzy oznámeny.

AMD a NVIDIA mají za současné situace na výběr dvě možnosti. Buď nové mainstreamové grafiky vydat jen na papíře, kdy vědí, že dostupné v obchodech za ohlášené ceny prostě nebudou, nebo odložit. U AMD zdá se preferují zatím druhou možnost více, doufajíc, že se do té doby snad situace uklidní. U NVIDIA to zatím vypadá na první možnost, ale i to se může změnit. Situace se vyvíjí každým dnem. Pokud by skokově spadla cena digitálních měn, byl by to zásadní impuls. Ale nevyřeší vše, zájem ze strany hráčů atd. o nové komponenty zůstává rekordní. Situace ve výrobě a v dopravě je objektivně špatná. Každopádně digitální těžba je zásadní problém a nevypadá to na brzké zlepšení, takže pokud jste plánovali pořídit novou sestavu a novou grafickou kartu, očekával bych rychlé zhoršení situace v dalších týdnech, pokud se nic nezmění. Jsem zvědav, kam až se karty vyšplhají, každopádně zdražuje vše i v bazarech, karty starších generací také …

Sorry, že nemám lepší zprávy …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-05 23:37:46

Holt se nedá nic dělat - prodej velkého množství přímo těžařům (případně překupníkům) dává prostě ekonomický smysl. Výrobci mají rychlý a velký odbyt, odpadají dodatečné náklady na marže "retailu", je jednodušší logistika, a jak sám píšeš, těžaři dokonce platí vyšší cenu. Jakkoli se nám to nemusí líbit (já z toho radost rozhodně nemám), z pohledu výrobců je to přirozené tržní chování.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 07:25:11

ekonomický smysl krátkodobě ano. Ale co dlouhodobě? copak se výrobci (prodejci) nepoučili z minulých horeček?

Na druhou stranu, až se ty karty dostanou do bazaru, tak třeba budou lacinější.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 08:51:10

Ty karty jedou nonstop a degradují (větráky, blikadla i čip).
Navíc nové mají pár let záruku.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 11:57:55

Já koupil od těžaře na jaře Saphire Radeon 580 8GB za 2500 a karta je úplně v pohodě. Oni to jedou obvykle podvoltované na nízké otáčky větráků. Těsně přede mnou pak ten samý těžař prodal Sphire Pulse RX580 8GB za 2000Kč. V porovnání s dnešní generací jsou to staré karty, ale před rokem to byly docela slušné karty za super peníze. Prostě bitcoin zase raketově spadne a karet bude nadbytek, takže se nebojím, že na tom nevyděláme všichni. Ale teď by kartu za ty peníze kupoval jen šílenec. Předevčírem jsem dojel Mafii definitive a včera začal Horizon Zero Dawn. Vše ve 4K na ultra detaily. Jede to krásně plynule a vypadá to nádherně a to vše utáhne má lehce podvoltovaná RX5700XT.
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 13:43:13

Ted mam 5700xt a teda na 4k na ultra opravdu nejedu
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 14:11:42
avatar
Jo tak ono to je hra od hry ... nicmene treba me uz vykon ve 4k proste nestacil, ta karta byla super k mojemu 120hz fullHD monitoru, ale na 4k uz ji dochazel dech a 8GB taky neni idealni, klasicky hry s tim problem zatim nemaji ale jakmile zacnes modovat tak naroky stoupnou, hlavne v pripade ultraHD+ textur, popr. kdyz manualne posunes treba dohlednost, densitu u nekterych her.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 06:44:58

Nebo by kupoval ten, komu odešla grafická karta a koupit tak musí. Poprvé kupuji ne to co chci. Ale to co na mě zbylo. Ale je to můj pracovní nástroj a nemohu čekat několik měsíců až se situace uklidní.
elegal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 20:23:27

O těch prodejích přímo těžařům bych pochyboval, má na toto někdo opravdu důkaz, že se toto děje? Polemizovalo se o tom v roce 2017/2018 a nic a teď znova ;)
Holt grafiky nejsou, nečekaná enormní poptávka posledních 6 měsíců a nebude to lepší ani v Q1/2021.
A co by bylo běžně na trhu za grafiky na webech ještě vykoupili těžaři.
Ale bude lépe, neboj ;)
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 09:04:02

Já se nebojím, momentálně upgrade neplánuju ani nepotřebuju.
Že se prodávají ve velkých dávkách těžařům, pokud vím, potvrdila i nVidia (zdůvodnila tím nějaká čísla při prezentaci kvartálních výsledků), fotky farem sestávajících se z desítek "nedostupných" karet se objevují na internetu.
A jak jsem psal, dává to perfektní ekonomický smysl - těžař si připlatí na rámec doporučené ceny, odpadají náklady na logistiku a marže retailových prodejců - čili zisk pro výrobce (a tady nejde jen o AMD a nVidia, ale i o výrobce nereferencí, kteří se k většímu počtu čipů dostanou) je výrazně vyšší, než z prodeje hráčům.
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 00:27:28

Už zas odvezou mě ! ať už zruší ty kryptomneny !!!
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 11:29:53

Jak zruší, kdo by je měl zrušit? Ředitel zeměkoule a všeho jsoucna?

Kryptoměny nikdo rušit nebude, už do nich investovaly některé banky (např. JP Morgan) a fondy.

Ono ve chvíli kdy FED, ECB a CNB tiskne fiat jak o závod je deflační kryptoměna docela dobrý uchovatel/zhodnotitel hodnoty. Krom toho co je za možnosti? Zlato a nemovitosti, možná akcie ale kde jinde lze uchovat současnou hodnotu...?
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 15:31:13

No jak dokázali s coronou můžou něco podobného s kryptomenou dnes je svět neomezených možností já jsem pro zrušení tolik energie jde do hajzlu no ekologové ať zasahují :-D
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 12:51:16

Aby mohly být zrušeny kryptoměny, musely by být zrušeny všechny ty internety. V tom je právě ta jejich krása. Že na ně žádný politický hovado nemůže sahat. A to se mi moc libí.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-02-13 21:09:42

kryptomeny su najvacsi omyl, a o tom ako nicia zivotne prostredie...

je normalne aby bitcoin mal spotrebu elektrickej energie ako cela argentina? raz cela ta bublina splasne a bude sa to regulovat a uz sa na to tesim.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 02:23:45
avatar
hmm, nečekané + neříkal jsem to před více jak měsícem . Jsem neměl ty 4GB RX580ky prodávat hned. No jako switch na 8GB za cca 300-500 max/kartu vyšel sice tedy skoro zadarmo, ale nabízet ty 4GB karty za měsíc, dostanu za ně tak 2x tolik. No co už, herní grafiky za rozumné ceny tedy spíše nejdříve konec léta, však uvidíte ještě jak Cezzane bude o dost dražší než Vermere a stejnak se po něm zapráší
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 14:36:21

Díval jsem se a na bazoši už je Saphire Nitro+ RX580 4GB za 3200 až 3500Kč. A to jsem si říkal v listopadu, když jsem ji jen na měsíc koupil na Vánoce do třetího PC za 2700(na měsíc na překlenutí, než do prvního PC dám RX6800XT a všechny karty posunu o jedno PC dolů(mimochodem jsem ji kupoval od bývalého majitele PCtuning.cz)) že za těch 2700Kč jsem to brutálně přepálil. Srovnával jsem s jarem loňského roku, kdy jsem stejnou kartu, ale 8GB verzi kupoval za 2500Kč a to jsem si ještě nadával, že jsem se neozval o hodinu dříve, protože ten samý těžař prodal těsně přede mnou RX580 8GB Saphire Pulse za 2000Kč.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 19:03:05
avatar
je to tak, jak říkám cena 4GB verze bude do měsíce-dvou přes 4 tisíce, sranda je že teď mě zas za to village idiots nasypou mínusy a pak to stejnak bude pravda
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 04:45:54
avatar
Svět je prostě uplně na ruby ve všem, uplně ve všem. Strašení koronou nepřestane a přitom za hrozbou virusem je spoustu a spoustu jiných zájmů. Normální lidská práce a slušnost jsou v pozadí, ... dnes je nadčlověk každý kdo je co největší úchylák, transvestita, homosexuál a k tomu nejlíp pokud je samozřejmě černý. Nejsem rasista, ale prostě mi to tak přijde. Normální obyčejný heterosexuální člověk je uplný looser, to prostě není in. Počítačové komponenty na jejichž vývoj se vynakládají miliardy a miliardy dolarů slouží k těžení uplných píčovin, který nejsou prostě nic a navíc k tomu těžení spotřebovávají energii, kvůli jejíž výrobě se ničí planeta. Jenom prachy a o nic jinýho nejde, nic jinýho není přednější, ... peníze a s nimi spojená moc a pak dlouho dlouho nic. Je mi z dnešního světa k zblití. Hodnoty a lidská morálka jsou uplně převrácený a zvrácený. Absurdistán kam se podíváš
požírač křemíku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 05:27:19
avatar
jj to co člověk třeba v southparku považoval za absurdní humor, to dnes realita často překonává.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 05:34:49
avatar
Jo jak řikáš, South park mám komplet zhlédnutý. A to jsem nemluvil o životním prostředí, který je taky až na posledním místě, ... oceány plný plastů, lesy a pralesy se kácí a k tomu ještě hoří jako nikdy, zvířata vymírají. A ti u moci, co by s tím mohli něco nejvíc dělat si jenom hrabou miliardy do vlastních kapes a nikoho to nezajímá, ... zatímco normální člověk co má uplný hovno se kolikrát snaží jak se dá. Ať to jsou maličkosti jako znovupoužitelné sáčky v obchodech, šetření vodou, omezení spotřeby masa a nebo třeba třídění odpadu. Je mi z toho opravdu hodně smutno a zle. Jak řikám, vše naprosto naruby než by být mělo
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 06:23:26
avatar
Se vsim naprosto souhlasim. Skoda, ze takovych lidi neni vic, co maji podobny nazor.

S tema cernochama si mi ted pripomnel film co nedavno davali v tv, kde se objevili dva cerni rytiri. Vypadalo to strasne divne. Takhle znasilnovat historii....

Treba ale M. Lawrence v komedii Cerny rytir je v pohode, tam je to takovy nenuceny a vtipny, to byl jeste filmovy prumysl v pohode.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 11:28:05
avatar
Nejde o názor, ale o chování. Těch, kteří svět ovládají a "ničí" je minimum, ale my ostatní jim v podstatě jdeme na ruku a když dojde na lámání chleba (třeba v podobě voleb), tak "všichni" najednou dělají, že se jich to netýká.
Takže dokud budeme mít ten spávný a údernický názor, který ničím nepodpoříme, pak jsme jen pokrytci.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 13:28:30
avatar
TO je sice pravda, ale koho chcete u voleb volit? Ani tem zelenym nejde o dobro planety, ale o to, vyzdimat na nesmyslnych ekologickych omezenich (casto skodicich prirode vic nez to, co meli nahradit) co nejvic penez.
Jedine co je pravda je to, ze kazdy by mel zacit predevsim u sebe.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 13:39:57

no je pravda, ze kdyz vyloucis vsechny bolseviky, nacky kmotry a/nebo nekompetentni idioty, tak nic moc na vyber nezbyde
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 19:11:54
avatar
celkem se mi líbí tvá definice naší politické scény. Teď už si jen uvědom že ti "nekompetentní idioti" jsou z toho nejlepší, protože jako jediní z ostatních uvedených skupin nemají zlé úmysly ani to nejsou fanatici . Jsi na dobré cestě
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 11:04:38

do te skatulky radim treba trumpa...no neprijde mi to jako dobra cesta...ale tak aspon jedna koalice u nas vypada trochu nadejne, sice vic doleva nez by se mi libilo, ale ta druha strana to snad bude usmernovat.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 17:12:50
avatar
Trumpa do té škatulky neřadím, minimálně potom co se dnes stalo se ukázalo že američtí republikání (ne všichni ale jejich dav ano) jsou fanatici. A nespojuj si prosím republikány s pravicí a demokraty s levicí, tak jednoduché to není, je prostě potřeba odsoudit toho kdo nerespektuje výsledky demokratických voleb bez ohledu na to, že se hlásíš třeba ke stejnému křídlu ke kterému se hlásí i nějaká banda fanatiků. Ty to samozřejmě jako duševně uvědomnělý dokážeš rozlišit a tedy nemáš potřebu zastávat se nějakého magora jenom proto, že se hlásí k pravici. Btw to platí i pro levici,ta se taky dá dělat slušně/umírněně a demokraticky, nic proti nějakému názorovému směru dokud je demokratický, což např. levice v ČR už bohužel není. Proto tvrdím (ač si to mnozí pravicově naladění voliči neuvědomují), že nejvíc v ČR ostrouhal umírněný demokraticko-liberální levicový volič, na kterého tu už nic nezbylo, protože celá levice v ČR je nyní konzervativní a totalitní. A piráti jasná levice nejsou, to jim vyčítají pravicoví voliči jen proto že jim přijdou nedostatečně doprava, ale to automaticky neznamená levici. Tu jejich jasnou jistou nedefinovanost jim vyčítám taky
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 13:43:54
avatar
Volby měly být jenom příklad. A myslím, že když půjde drtivá většina lidí k volbám, pak strany uvidí, že lidé mají sílu vyjádřit své názory tak, aby to i ti u koryt pocítili.
Jinak je to jednoduché - pokud někomu vadí, že se ničí přirozená biosféra a domov pro zvěř, pak prostě nekupujme produkty, které z toho jednání těží, např. produkty s palmovým olejem. Jenomže ono už to pak není tak jednoduché, když člověk najednou vidí, že se má zříct 90% potravin, protože v nich všech ten plamáč je, to už se najednou nikomu bojovat nechce...
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 13:54:16

zrovna treba u tech potravin se da v pohode nakupovat "zodpovedne"..jen si to musis zaplatit. vysvetluj to ale lidem, kteri na to nemaj prachy nebo mentalitu. pak ti k tomu nejmenovany supermarket pred vanocema jeste zaradi do letaku na kazdy den jiny akcni slevy no a ten duchodce i v epidemii tam proste pro to zbozi kazdy den opravdu zajde...a z te drtive vetsiny lidi u voleb bych mel taky obavy, znam vic volicu babise, kteri nesli k volbam nez naopak...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 14:49:20
avatar
Zrovna třeba na palmový olej si bacha fakt dávám a dokonce jsem se kvůli němu zřekl Nutelly, která mi fakt mrtě jede, místo toho si občas koupím arašídové máslo, to je sice dražší, ale o to chuťově horší
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 14:42:45

Nebyli černí rytíři náhodou i v Kingdom Come?
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 17:52:47
avatar
Jo byli ale jenom v hlavach hateru ze zahranici, se kteryma se hadal Vavra a kteri to nedokazali pochopit.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 10:18:45
avatar
mě to přijde všechno jako standartní kapitalismus - v 19. století to bylo jen brutalistní a nezakryté - chudák dřel pondělí-sobota 12-16 hodin denně, přespávalo se rovnou v továrně, zatímco si bohatí utráceli za věci ze zlata, ktejčího na míru atd.

Dneska sedíš jako blb na homeofficu od rána do večera (už ti nezaplatí ani ten kancl, což máš jako to přespávání v továrně), každou chvíli si hledáš novou práci, protože se teď neustále "restrukturalizuje" no a ti bohatí si kupujou ty 3090ky. Těžba tak zlá není (zatím), ve velkém je to v podstatě záležitost opět privilegovaných (knowhow+investice do HW), nicméně stále si v tom ještě může přividělat i chuďas jako já když si postaví dva minery. Jinak hraní je taky "píčovina" jak píšeš, nevím jestli si to uvědomuješ, ale už to tu bylo probíráno tolikrát a nebaví mě to opakovat
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 11:20:07

Máš pravdu, hraní je taky pí*ovina, ale to bys mohl říct o spoustě volnočasových aktivit, včetně umění, hudby a filmů/seriálů knih (nevzdělávacích) atd.
Oproti krypto jsou tam ale rozdíly. Jak ten herní tak ten filmový průmysl zaměstnává rachot lidí. Pro tvůrce jde o příjem a konzument z toho má užitek, baví ho to, občas se něco dozví, tedy jde vesměs o emoce, odreagování, spokojenost.
Krypto je naopak pragmatická věc, investiční nástroj a velmi omezeně nástroj směny.
Pokud mám hru náročnější na HW tak je to proto že v ní je něco navíc, lepší grafika/fyzika/efekty atp. Konzument z toho má lepší zážitek ale pokud vím tak náročnost těžby/schvalování transakcí se odvíjí od obecného výkonu HW. Tedy naopak oproti hrám. Hry jsou příčinou kupovat lepší HW. Výkonost HW je příčinou proč je schválení transakce náročnější.

Je možné že tam má nepřesnosti ale hlavní myšlenka tam je.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 19:31:15
avatar
sorry jako, ale až budou mainstream AAA hry kvalitativně na úrovni umění nebo literatury tak se k AAA hraní vrátím (jedině na ně potřebuješ grafiky poslední generace).

Příběhy v AAA hrách a skutečně hluboké zážitky jsou zatím plytká ubohost a žádnému uvědomnělému dospělému člověku tohle nemůže stačit, leda by byl duševně nevyspělý. Z těhle důvodů stojí aktuálně literatura/umění výše než hraní a proto tento tvůj argument odmítám protože o umění/literatuře univerzálně prohlásit že jsou "píčovina" nemohu (kdo může je omezenec), zatímco o AAA hrách to prohlásit mohu.

Citace:
Pokud mám hru náročnější na HW tak je to proto že v ní je něco navíc, lepší grafika/fyzika/efekty
No a tohle je už úsměvné, k tomu ti řeknu tolik, že bych byl velmi rád aby to byla pravda a tedy aby hra která jede na 25fps na stejném HW jako jiná co jede 50fps byla skutečně 2x rychlejší proto, že je v ní 2x méně efektů, menších textur atd. Podle této logiky je pak podle tebe nejhůře vypadající hrou třeba Doom na Vulkanu protože jede obstojně na high i na APU, zatímco nejlépe vypadají hry s Nvidia SW nástroji (teď mě vypadlo jak se jmenují), ale rozumíme si
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 20:39:49
avatar
Nevím,co si představuješ pod pojmem AAA hry, ale na to aby ti nestačil výkon minulé a z velké části ani aktuální generace GPU stačí klidně i závodní simulátor z roku 2014 s grafickými mody od hráčské komunity, nebo nový MSFS.
Stačí chtít provozovat to v rozlišení 3x 1440p, 3x 2160p nebo na kvalitních VR brýlích.

Rozhodně to nemusí být nějaká hloupá a neoptimalizovaná mlátička s marketingem za miliardy $$, která pravděpodobně spadá do té tvé AAA škatulky...

Jakmile se začneš motat kolem a přes 10 milionů pixelů, které je potřeba vykreslit na jeden snímek, je i RTX 3090 směšně nedostatečná.

Takže šmejdi, co nám hráčům berou možnost si koupit herní grafiku nemůžou čekat nic než opovržení...a časem možná i dav s vidlemi a pochodněmi;-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 02:14:37
avatar
Citace:

Stačí chtít provozovat to v rozlišení 3x 1440p, 3x 2160p nebo na kvalitních VR brýlích.

Jop, typical usecase určitě

Btw právě že ty jediné 3090ky skladem bývají, takže vlastně ty jediný (promiň a lidé s podobnými usecasy) vlastně nemáte problém. A můžeš koupit rovnou 2ks do SLI když jedna 3090 je "směšně nedostatečná". V těch asi 14-15 hrách ti to bude fungovat
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 08:51:38
avatar
Ani VR ani hraní simulátorů není nic výjimečného.
Já bohužel rozhodně nemám na to, abych mohl vyhazovat peníze oknem za tak nesmyslné produkty jako RTX3090. Jen se snažím vyvrátit tvé nesmyslné tvrzení, že na hraní dobrých her ti stačí starší grafiky předchozích generací.
Já mám v PC RX 5700XT a doufal jsem, že za podobné peníze v Q4 2020 nebo Q1 2021 udělám upgrade alespoň o 30-40% výkonu, ale díky těžařským šmejdům si o tom můžu nechat tak akorát zdát.
A bohužel to není poprvé, co nás tenhle lidský odpad okrádá o herní grafiky. Když jsem kupoval R9 290X bylo to jako přes kopírák úplně stejné. A pokud se nepletu, tak to stejně dopadlo po uvedení Vega karet, kdy ty karty nebyli po většinu prvního roku po uvedení vůbec dostupné pro běžné lidi a ceny RX 580 to vyhnalo na dvojnásobek :-(
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 02:34:38

Třeba RDR2 na 2070s na 2k rozlišení moc obstojně neběhá, podobně Warhammer total war, Total war Troy nebo KCD. Myšleno na monitoru kde využiju víc jak 60 FPS. Třeba i ten prastarej zaklínač 3 není kdo ví jaká hitparáda co se týče FPS na 2k.

Citace:
Příběhy v AAA hrách a skutečně hluboké zážitky jsou zatím plytká ubohost a žádnému uvědomnělému dospělému člověku tohle nemůže stačit, leda by byl duševně nevyspělý.


To že příběhy v RPG z poslední doby nejsou nic moc neznamená že jsou všechny hry odpad. Žánrů je víc, od simulátorů po strategie. Mě třeba baví i ten fantasy TW warhammer ačkoli historické Shogun 2 TW, Attila a Rome 2 byly lepší. Mj jiné může někoho bavit i amatérský multiplayer kde čím víc FPS tím lépe.
Každý jsme jiný a máme jiné zájmy, uvědomělost a zájem o poezii nebo malířství spolu nemusí souviset.

Citace:
No a tohle je už úsměvné, k tomu ti řeknu tolik, že bych byl velmi rád aby to byla pravda a tedy aby hra která jede na 25fps na stejném HW jako jiná co jede 50fps byla skutečně 2x rychlejší proto, že je v ní 2x méně efektů, menších textur atd.


Výjimka potvrzuje pravidlo. BF jede pořád na frostbyte a řekl bych že BF 5 je určitě hezčí než BF 4 nebo BF 1 a překvapivě je i náročnější protože textury, vykreslování, efekty atd. Podobně ostatní hry kde se jen upravuje engine a lze je porovnat zpětně.
Samozřejmě že jde udělat ošklivá neoptimalizovaná hra která pojede na všem mizerně a bude vypadat jak protažená záchodem ale my nehledáme výjimky a extrémy.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 03:30:32
avatar
Citace:
neznamená že jsou všechny hry odpad

mluvíš se mnou nebo se sebou tj. svojí projekcí mě?
KDE jsem napsal že jsou všechny hry odpad? NIKDE. Napsal jsem:
Citace:
Z těhle důvodů stojí aktuálně literatura/umění výše než hraní

Chápeš že to co jsem napsal já a to za co mě obviňuješ není ekvivalentní? Jsi natvrdlý nebo co? -> když napíšu že auto za 3M je lepší než auto za 1M NETVRDÍM tím přece že auto za 1M je shit
Citace:
ale my nehledáme výjimky a extrémy

A kdo je jako hledal?, zase ta projekce mě ve tvé hlavě? Asi ano, já ale ne, reagoval jsem na TENTO výrok:
Citace:
Pokud mám hru náročnější na HW tak je to proto, že v ní je něco navíc, lepší grafika/fyzika/efekty

Já nehledám vyjímky, jde jen o to, že bude-li existovat jediná zprasená hra je ten výrok nesmyslný. A není to vyjímka, že jsou hry zprasené - např. nedávný AAA Cyberpunk

Nehodlám se dál bavit s někým kdo používá manipulační klamy a nemluví se mnou ale se svými duševními projekcemi
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 03:54:59
avatar
Když to je těžké. Tobě se nelíbí, že tvé výroky bereme negativně a přitom napíšeš:
Citace:
Já nehledám vyjímky, jde jen o to, že bude-li existovat jediná zprasená hra je ten výrok nesmyslný.

To je přece stejný nesmysl, jako ten opačný názor na který reaguješ...

Her, kde platí že jsou náročné proto, že objektivně mají spoustu grafických efektů, počítání fyziky a AI, je dost, ale bohužel je i dost těch zprasených.

A jen proto, že máš pocit, že hry obecně upadají, tak je to nestaví do pozice méněcenné zábavy ve srovnání s literaturou nebo uměním.
Objektivně jsou si rovny a je to jen o tom co se komu subjektivně víc líbí.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 15:17:44

Tak pozor ignorante hra Cyberpunk 2077 je umění, protože spojuje:
nelineární literární příběh + uměleckou grafiku + i elektronickou hudbu
(díky spojení různých umění je to větší umělecké dílo než film)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 15:56:10
avatar
No s povyšováním jedné formy umění nad druhou bych byl opatrný, to mi nepřijde jako dobrý nápad.
To děláš v podstatě totéž co MACHINA, jen obráceně...
Jak hra, tak film je umění a jsou určené pro zábavu a je jen otázkou osobních preferencí, co má kdo radši.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 12:22:22
avatar
Nechápu, jak můžeš srovnávat těžení kryptoměn kde karty běží 24 hodin denně s tím, když si občas chce člověk ve volném čase zahrát hru, což je jeho zábava a koníček a chce se tím zabavit. Já třeba hraju průměrně tak 10 až 20 hodin měsíčně, někdy třeba ale ani za měsíc hru nezapnu, ale jsem rád, že když mi vyjde třeba hra na kterou dlouho čekám, že si můžu zahrát a díky těžení těch sraček, který jsou uplně k hovnu bych si teď ani GRAFICKOU kartu nekoupil. Já vidim kryptoměny jako čistý zlo, který pomáhá jen ke zločinnému praní peněz a mrhání hardwarem, energií a i když bych si mohl koupit z úspor třeba 20 karet a dávno těžit, tak se mi to morálně protiví a dělat to fakt nehodlám, ... za to že si občas zahraju ale špatný svědomí nemám.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 08:00:43

Ano, bohužel dnes největším zločinem, jaký může člověk spáchat je to, pokud je bílý heterosexuální muž s vysokoškolským vzděláním a denně pracující. To je dnes největší vyvrhel společnosti, který může prakticky za vše a všem by se měl na každém rohu omlouvat.
Z tržních ekonomik se staly předlužené socialistické státy, kde je ekonomika z jedné části závislá na firmách fungujících jen díky drancování zemí třetího světa, a na straně druhé dotacím a vysokému zdanění obyvatel, které i tak končí dlouhodobě vysokými deficity.
A nejlepší je současně propagovaná pseudoekologie, kde všechny dosavadní snahy jsou pouze o tom, že skupina lidí si nahrabe na dotacích, případně se ekologická zátěž uklidí do zemí třetího světa a výsledný efekt je horší, než kdyby se nedělalo nic.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 11:40:01
avatar
nicméně musíš uznat že vládnoucím elitám (bohatí + rodové elity) se to daří skvěle maskovat odváděním pozornosti. Místo toho aby se společnost semknula a šla je vyhnat, tak v klidu tyhle parchanty volí. Jedni chuďasové co maj 30K/měsíčně (platí to i pro 60K) místo spojení se s ještě většíma chuďasama co maj 20K a společnému postupu proti tomuhle bordelu daří štvát proti sobě - ti co maj těch 30 nadávaj těm co maj 20 do socek a že za ně musí platit, to že od sebe nejsou zas tak daleko je nenapadne, protože by to znamenalo připustit si, že oni k těm elitám nepatří (což samozřejmě není pravda, protože mám iphone na splátky tak elita jsem)

Ekoterorismus je další terno elit, jouda nadává na nějakou pošahanou Gretku, že má snad drahý benzín kvůli ní, zatímco elita se tiše směje, že má z každého litru pár kaček za biosložku, takže rád se ke kritice té pošahané holky přidá a nakonec ho ti chuďasové ještě zvolí, protože se jim líbí že údajně mají snad společného nepřítele.

A ten rasismus naruby funguje úplně stejně - elitám se zase hodí když budeš jako ten "bílý heterosexuální muž" nenávidět přistěhovalce a transgendery i když jich je v populaci mizivé %, protože je pak můžeš vinit za všechno co se tu děje, přitom (alespoň u nás) tyhle menšiny rozhodně nevládnou, naopak tu vládnou právě ty "bílé heterosexuální mužské elity, takže další majstrštyk jak odvést pozornost
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 14:39:13

Lze souhlasit i nesouhlasit. Čemu přispíváme, tím že hrajeme hry? Vůbec ničemu. A elektřiny se při tom spálí stejně. Ale plně chápu tvé rozhořčení, když máš kvůli jiné činnosti, která tak maximálně niční planetu zaplatit za grafiku 2x tolik.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 18:53:56
avatar
Ehm, k tomu tvému tvrzení "elektřiny se při tom spálí stejně" mám silné výhrady.
Ty znáš alespoň jednoho hráče, který hraje 24/7, že by hraním spálil alespoň srovnatelné množství elektřiny?
A to nemluvím o tom, že málokterý těžař má těch 24/7 puštěnou jen jednu grafiku. I ti nejmenší mají hádám alespoň 2-3 GPU per základní deska.

Hraní her je zábava jako kterákoliv jiná a hádám, že jak návštěva kina nebo divadla, případně projížďka autem, je energeticky náročnější než pár hodin hraní na PC.

A ano, když mám platit 2x tolik za herní grafiku jen proto, že je nějaký šmejd ve velkém zneužívá na něco k čemu vůbec nebyla vyrobená, jen proto aby on vydělal prachy, tak jsem rozhodně rozhořčen.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 12:55:58

Jsi jen naivka, který žije ve své sociální bublině a podle toho soudí svět. Doporučuji přestat číst hnůj v bulvárních médiích a sociálních sítích. Potom tu nebudeš brečet jako nějaký trapný doomer.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 07:50:32

Ono bohužel v tomto směru měl pozitivní vliv vývoj ASIC jednotek pro těžbu dané kryptoměny. Ty většinou dokázaly posunout těžbu na GPU zcela na ani ne druhou, ale spíš až 15. kolej . Stalo se tak v minulosti u velké části populárních kryptoměn. Ono zkuste si těžit BTC na něčem jiném než ASIC jednotkách. Kdy docházelo i ke generačním závodům, kde i tyto jednotky procházely tak rychlou evolucí, že se vám zaplatili jen pokud jste byli mezi prvními než přišla další generace.
Bohužel se pak začaly objevovat tzv. ASIC resistentní kryptoměny navržené tak, že by návrh ASIC jednotek pro ně buď nebyl prakticky možný nebo jejich provoz nebyl moc praktický a nedokázal utéct světu GPU. A dostali jsme se tak do světa obřích GPU farem. Kde nakonec ta těžba na GPU v malých domácích podmínkách už také přestává dávat smysl, protože obří farmy tu obtížnost posunuly úplně někam jinam. A hlavně dnes jako běžný smrtelník máte problém tu kartu získat už jenom v jednom kuse na to hraní, natož ve větším na těžbu.
Každopádně producenti karet zatím moc nespokojeni nejsou, co vyrobí, to prodají. Takže na trhu prakticky chybí páka, která by se aktivně snažila s tím něco dělat. Protože ať produkujete cokoli, za takovéto situace máte pouze jeden palčivý problém a to výrobní kapacity.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 08:03:19

to jsem netušil, že tu máme už 10. generaci kryptoměn
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 08:01:55

ach jo. už jsem plánoval upgrade, ale asi počkám na tu čipletovou konstrukci.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 19:38:23
avatar
pokud čekáš na výpočetní CDNA další generace tak ano, pokud chceš na čipletkách hrát tak budeš čekat nejspíš ještě o jednu generaci déle, takže se ještě načekáš
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 08:56:45

AMD je natom este horsie ako Nvidia RX karty som videl na alze cca 5minut za 980eur RTX 3070 v pondelok boli dostupne vo vacsom mnozstve ktore sa dostali z alzy na Bazos a za nizsiu cenu
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 21:14:45

Teď jsem teď narazil na Bazoši na kreténa, co si zarezervuje hafo grafik na Alze a pak ty objednávky za 500Kč přenechává...pak to nemá být dostupný, když to tak dělá hromada dalších lidí...

https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=4304528&idphone=270578&jmeno=Tom
erotel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 09:06:03

ještě že jsem tu RTX 2070 neprodal,koupím vodní blok a tuto generaci karet vynechám.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 09:15:56
avatar
Čekal jsem na novou generaci AMD, co měla přijít teď v lednu. Pak jsem jen tak ze zvědavosti, zda jdou, nebo nejdou koupit novinky, koupil RTX3060Ti za 11500,- , hned při vydání a dobře jsem udělal. :-)
Když teď vidím, co se děje - dost by mě to
*****, ale takhle se jen spokojeně usmívám.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 13:56:53
avatar
Jo, já jsem si myslel, že RX 6800 XT za 18999 byla předražená. Myslím si to pořád, ale aspoň jí mám. Ve finále mě stála víc, páč jsem tam dal vodní blok (Alphacool) a teď ještě musím přidat do okruhu další radiátor - na Vegu 56 to bylo dostačující a uchadilo jí to v nej. zátěži na 54°C, ale RX6800XT už to stabilně neudrží a pomaloučku (třeba během 4 hodin plného vytížení) leze teplota od 57°C až na 67°C => je nutno zvýšit plochu, ze které je odváděno teplo.
Mimochodem vodní blok Alphacool bych už nikdy nevzal - má např. oproti EK blokům mnohem větší odpor a musím hnát čerpadlo na vyšší otáčky. Jo a taky terplovodivé pásky, které byly v balení mají špatnou trloušťku, takže jsem je musel trochu nastavit, aby vůbec plnily svou funkci.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 14:23:11
avatar
Ja roky pouzival Alphacool NexXxoS Monsta 360mm radiator pro CPU i GPU a prisel mi fajn, ale je fakt, ze jsem pouzival lepsi verze Laing pump, nicmene ten se vleze do malokterych skrini a uz ho pravdepodobne pouzivat nebudu, vodu v PC povazuju uz za minulou kapitolu a skrin mam taky novou, tam uz se nevleze ani kdybych chtel.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 22:39:18
avatar
Radiátory Alphacool jsou v pohodě, mám Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 360mm a jsem s ním spokojenej. Teď jsem objednal Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm a věřím, že bude v pohodě.
Ale vodní blok (Eisblock Aurora Acryl GPX-A Radeon RX 6800/6800XT/6900XT Reference with Backplate Odkaz) má velký hydrodynamický odpor.
O dost větší, než vodní bloky EK.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 13:41:10
avatar
Stalo to za ten vykon k tomu kupovat vodni chlazeni? Je tam urcite vice prostoru nez bylo treba u Vegy frekvencne ale mam pocit, ze ten max limit spotreby nedava dost prostoru aby se to nejak vyrazne projevilo. Vytahls to alespon na uroven 6900 XT? Ja sel opacnou cestou, posuvnik frekvence jsem dal na 110% ale voltaz jsem nastavil na 90% (beha kolem 1.02v). Vetracky posunul na minimum coz je u te Red Devil 35% (default je 40%) a je celkem neslysna. Nejsem si jist co to udelalo s vykonem, na vode bych samozrejme zkousel ho vytahnout co nejvic a power limit na max, dohnat 6900 XT by s mou kartou problem nebyl ale hlucnost by mi vadila. Pameti sly na 2150 i s Fast timming, zatim jsem nezapsal nestabilitu.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 10:32:18
avatar
Mě jde v první řadě a pořádné chlazení, než o taktování. A navíc, teď mám power limit na -6% a omezený FPSka ve hrách, dokud nebudu mít zapojený ten další radiátor (240mm), aby se mi okruh nepřehříval. Takže uvidíme po instalaci. Ale myslím, že by to mohlo boostovat líp, než s původním chladičem. Uvidíme, pak dám vědět, jestli vás to zajímá...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 14:29:35
avatar
jj zajima, boostovat lip to bude zcela jiste, jen je otazka jak moc, vzhledem k tomu, ze s nizsi teplotou se do powerlimitu vlezou vyssi frekvence tak by bylo zajimavy vedet, jestli to udrzi treba 2700 i v plne zatezi, chtelo by to bios s vyssim powerlimitem, nicmene tam by zas mohl byt problem s chybejicim tretim osmipinem, 400W+ by uz nemuselo delat dobre desce a kablum

edit: btw pises, zes snizil powerlimit, zkousels snizit i voltaz? Mi to prijde jako lepsi volba kor se zapnutym fps limiterem nez snizovat ciste jen powerlimit, alespon ja to tak provozuju i se snizenyma voltama to boostuje nad 2500Mhz takze limit porad bude ten powerlimit, ne schopnost kremiku
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 20:56:59

Ja mam referencni 6800xt (a co si budeme nalhavat kdo ji mame tak sme vyhrali v loterii) v pohode boostuje na 2500MHz ale asi v lete budu kupovat jinou bednu a postavim si na to vodnika a to by bylo kdyby nesla na 2700Mhz.

douho snad nic menit nebudu 5900x a 6800xt musi vydrzet spoustu let aspon do te doby kdy vyjde VR valve index 2 potom prijde nakej update
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 22:44:59
avatar
No uvidím. Další aspekt, který ovlivní experimenty je fakt, že mám zdroj Seasonic 560W gold
Popravdě jsem ani nečekal, že to ten zdroj utáhne při nezměněném power limitu a myslel jsem, že budu muset koupit silnější zdroj, jenže zatímí neproběhl jediný výpadek.
V pondělí mám potvrzené dodání radiárotu, takže hned jak to zprovozním, tak se pustím do ladění.
Co se týče taktů, neviděl jsem svou 6800XT boostovat přes 2300 Mhz, a to ani pod vodou, ani s originál chladičem. Takže jsem zvědav, třeba pomůže snížení napětí, kdo ví? Musím přiznat, že nemám moc zkušeností s laděním parametrů grafických karet a úplně nemám ani představu, jestli radši použít MSI Afterburner, nebo se spolehnout na ladění přes Radeon software a odkud vlastně začnu
Další, co mě napadá je, že možná brzdí v rozletu grafiku procesor - mám Ryzen 7 1800X. Na druhou stranu provozuju tu kartu na rozlišení 3440x1440 a tam už by CPU teoreticky nemělo grafiku tolik brzdit, jako třeba ve FULL HD.
Každopádně tento rok se nudit nebudu, pokusů, testování a ladění mě čeká habafuk ;)

EDIT: Teď jsem rychle proletěl záznamy v CapFrameX a boostuje mi v max. na 2450MHz, což je docela slušný.
Mimochodem CapFrameX je absolutní bomba SW pro testování a zpracování benchmarků GK, vřele doporučuji.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 22:50:43
avatar
mno, ten zdroj mas teda dost na hrane, to se hodne divim, ze ti to slape bez problemu, 650W by bylo asi nejmin co bych doporucil dostat tu kartu na boost neni problem, jde o typ zateze ... samozrejme nejde cekat, ze v narocne 3d hre, ale pokud chces videt jen ze srandy vysoky cislo, tak si pust gpuz, klikni na otaznik vedle Bus interface a pust si render test v okynku a pak si prepni na Sensors, me to kratkyma burstama lita na 2696 Mhz ne ze by to k necemu bylo, ale jako ukazka fajn, na video pouzivam mpc-hc s madvr, tudiz vypocetni vykon karty a tam se mi drzi kolem 2500, taky v burstech, podle toho jak dostane data na zpracovani, mam to nastelovany tak aby to moc nevytezovalo, preci jen spalovat treba 200W jen na koukani filmecku je docela zbytecny ... NGU (upscaling) jsem mel nastaveny na Medium u 5700 a ted na High u 6800 .. to jeste zere prijatelne a kvalita je dobra.

edit: pokud ti to jde jen na 2450, tak staci hodit max. frekvenci v ovladacich > vykonnost > ladeni treba na 110% , voltaz na 90-95% a uvidis, ty volty dolu pokud to u tve karty bude mit podobne chovani jako u me urcite doporucuju
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 23:18:09

sem na tom stejne mam 550W platinu a co sem meril na 230V tak max hodnota byla 542W vim ze to je na hrane taky s bednou pujde v lete i novej zdroj vsechno na jednopu se vymenit proste neda
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 23:27:46
avatar
Provizorní řešení by mohlo být hodit CPU do eko módu, kdyz je to takto na hraně, přeci jen 30-40W k dobru
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 00:03:26

tak funguje to a par mesicu to vydrzi kdyz sem ho pred 5ti lety kupoval tak sem netusil ze grafika bude zrat 300W
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 04:09:00
avatar
No rezervu už tam žádnou nemáš, ale pokud jsi nejvyšší špičku v zásuvce viděl 542W, tak bys měl být v pohodě.
Přece jenom ten zdroj má umět poskytnout 550W komponentám v PC, takže ze zásuvky by si v případě platiny vzal něco kolem 600W. A navíc většina gold a platinových zdrojů je dost předimenzovaná a krátkodobě ti to určitě utáhne mnohem víc, než těch 550W.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 10:35:36
avatar
V GPU-Z (2.36.0) render test vyžene GPU Clock max na 600MHz.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 11:14:11
avatar
rikal jsem, ze v burstech ... musis si prepnout na zobrazeni pouze maximalni hodnoty, jelikoz je to tak nenarocny, ze povesinu casu ti to opravdu ani nezvedne mhz a ty milisekundy okem nechytnes
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 11:11:45
avatar
Našel jsem jiný způsob, jak otestovat boost - "2nd stage BOSS" 4KB shader demo
Odkaz na stránku s demem, nebo přímo Odkaz na stažení.
A ano, výsledná aplikace má opravdu jen 4KB.

Rozbalím 2nd_stage_boss.161224.zip a pouštím "2nd_stage_boss.20161224.1920x1080.win7_or_later.exe" z adresáře "for_future_GPUs":
A) GPU nastaveno na výchozí hodnoty, GPUClk (Min,Average,Max) = 2184,2349,2395 Mhz.
B) GPU max. freq. 115%, Voltage 90%, GPUClk (Min,Average,Max) = 2503, 2694 a 2758 Mhz.

Takže celkový efekt hodně slušný
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 11:24:03
avatar
jo mi to chovani pripomina turbo u CPU, predpokladam, ze kazdy CU ma taky svoji max rychlost, takze by to mohlo podle zateze boostovat od nejrychlejsiho CU k plnemu zatizeni vsech CU kde se zapoji uz i to nejpomalejsi a pak padnou frekvence protoze to pretahne powerlimit.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 11:59:19
avatar
Hele mrkni na to demo, docela by mě zajímalo, jak ti to pojede.

for_future_GPUs/2nd_stage_boss.20161224.1920x1080.win7_or_later.exe
A) GPU nastaveno na výchozí hodnoty, GPUClk (Min,Average,Max) = 2184,2349,2395 Mhz. FPS: 288 average, 1% percentile 114.
B) GPU max. freq. 115%, Voltage 90%, GPUClk (Min,Average,Max) = 2503, 2694 a 2758 Mhz. FPS: 324 average, 1% percentile 126.

Benchmarkuju přes freeware CapFrameX - je to švýcarský nůž na benchmarky - jedinou klávesou pustíš logování všech dat, dělá grafy, analýzy stutteringu, archiv a porovnání všech měření, agregace testů, nastavení overlay (potřebuje RiuvaTunerStatisticsServer), export do excelu...
Prostě pecka. A hlavně ušetří hodiny času, který by člověk trávil zpracováním surových dat...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 14:01:12
avatar
Se v tom jeste poradne nevyznam, tak tu je screenshot ... Odkaz

edit: to je hezkej softik, se na to pak vic mrknu vecer, umi to zaznamenavat i automaticky, nebo musim mackat tu F11 az neco pustim, mi tak utikaji ty vysoky fps ze zacatku
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 16:38:55
avatar
Měřím to 120 sekund ručně. V pravo dole na tvém screenu je pak u toho kruhového grafu záložka "Sensor statistics", tam jsou vidět min/avg/max takty a další zajímavé hodnoty.

No a ke tvému dotazu - musíš zaznamenávat ručo (F11), automaticky to neumí.

A že utíkají vysoký FPSka na začátku, to myslím není až tak důležitý. Z mého osobního pohledu jsolu nejdůležitější percentily 1% a menší , tedy P1, P0.2 a P0.1, tedy jaké FPS byly zaznamenány z 99%+ (P1), z 99.8%+ a z 99.9%. Ve tvém případě mělo 99.8% (P0.2) z celého měření FPS 95.5 a vyšší.
Až pak někde mě zajímají min. FPS, pak hodně dlouhou nic, pak průměrné FPS, pak ještě dýl nic a někde úplně na konci jsou max. FPS.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 19:09:49
avatar
Tak to behalo takto:
GPU clock (MHz) 2330 2659 2708
GPU power (W) 246 259 272
GPU temp. (°C) 63 68 71

Kdyz jsem to zkusil namaxovat a zvednout otacky ventilatoru:
GPU clock (MHz) 2590 2668 2731
GPU power (W) 240 254 268
GPU temp. (°C) 56 63 67

nicmene realne zvyseni fps to zadne neprineslo, uz to nekde narazi na limity architektury.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-11 16:06:31
avatar
Bohužel.
Dorazil mi radiátor, hadice Masterclear a fitinky.
Radiátor je zrezivělý, hadice ulepená, jako by naleptaná a neprůhledná, jako by s radiátorem ležely roky ve velmi nehostinném prostředí. Takže od JSComputers poslední objednávka.
Jenom fitinky jsou v pořádku
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-11 16:45:06
avatar
Jo aquatuning tam jsem prestal nakupovat co me nejakej arogantni vul po stiznosti, ze balik mi poslali na jinou adresu skoro vynadal, ze to se stava a ja jsem idiot, ze s tim mam problem. Tak jsem zacal nakupovat v nemecku a byl klid. Tedy aby v tom byl mensi zmatek. Cesky Aquatuning je defakto taky JSComputers, stejnej borec a toto se mi stalo tehdy v JSComputers, pak jsem nakupoval pres nemeckej Aquatuning a tam zadny problemy uz nebyly.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-11 16:53:08
avatar
jscomputers.cz ale přeci není aquatuning ne?
A aquatuning.cz je německej shop. Z aquatuning.cz jsem objednával ten vodní blok na RX 6800 XT a na faktuře je Aquatuning GmbH - Carl-Zeiss-Str. 2 - D 33758 Schloss Holte-Stukenbroc.
Dokonce ty stránky vypadají tak, že se jedná o dceřinku Alphacoolu, ale asi ne, že?

EDIT: Ze kterého německého shopu konkrétně nakupuješ?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-11 16:58:33
avatar
jo, ale ceskej aquatuning je zase Jan Sustr .. jako JSComputers ... nevim jaka je tam provazanost, predpokladam ze on se stara o ceskou filialku, franšízu? .. mas ho jak v kontaktech JSComputers, tak v kontaktech aquatuning.cz .. a Aquatuning je pak v mnoha dalsich zemich vcetne nemecka a anglie. Odkaz
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-11 17:05:09
avatar
Mhmm, to je dobré vědět.
Odkud tedy kupuješ ty?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-11 17:30:46
avatar
No z toho nemeckyho Aquatuningu jsem pak kupoval, tam to bylo ok. Ted uz ale ze zadnyho, vodu jsem v PC zrusil, mozna i diky tem zkusenostem. Sice tu jeste mam vybaveni, ale uz to nedam do skrine, takze se k tomu vracet dohledne asi ani nebudu. Asi me na tom nejvic stvalo to, ze kdyz se ti neco rozbije tak proste cekas a cekas, kdyby vodni chlazeni byla bezna podsekce vetsiny obchodu a ja vedel, ze v pripade nutnosti si muzu jen skocit na bus a za dve hodiny to z kseftu mam u sebe a komp v cajku asi to uplne neopoustim, ale to objednavani a cekani me tak nejak uz miji, sice si obcas necham veci poslat postou, ale z obchodu co mam v miste bydliste, jedinou vyjimku jsem udelal ted u grafiky, protoze je situace jaka je, tak snad se mi to nevymsti Ta situace je ted fakt divna, nevim jestli mam prodat 5700 XT nebo si ji nechat v supliku kdyby neco, jelikoz ted krom zobrazovadla nekoupis ani tuk.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-12 09:15:49
avatar
Sypu popel na mou hlavu. Co jsem považoval za rez je měď, resp. měděné lamely (radiátor je full copper), které akorát nejsou pořádně natřeny na černo. Tímto se omlouvám JSComputers.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-12 15:50:26
avatar
Tak to je super, med rezne do zelena ne, zelezo do oranzova btw, v cem jsou lepsi ty Masterclear nez treba Tygon? Ty jsem preferoval ja.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 18:22:28
avatar
Tak po delší odmlce jsem zpět. Vracel jsem vodní blok od Alphacoolu a teprve dnes mi dorazil nový od EK. A musím říct, že EK je prostě o level vejš.
Jo, to co jsem myslel, že je rez na lamelách radiátoru, tak to byl jen kousek, který nebyl nabarvený, takže byl přímo vidět materiál, tedy měď. Kdybych trochu přemejšlel, pak by mi došlo, že měď oxiduje do zelena
A v čem je lepší Masterclear? No na jscomputers je to nejlevnější 13/10
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-12 22:27:32
avatar
Tak jsem se pustil do testovani RT a budu muset postelovat pretaktovani a voltaz, protoze ac ta karta je v rasterizaci stabilni pri tom 110/90, tak pri RT pada o sto sest a musel jsem to posunout na 101/91 (zkousim Boundary RT bench a Bright memory infinite RT bench).
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-25 18:23:15
avatar
Hmm, to jsou nějaký freečka na testování? Mrknu na to...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 12:05:22
avatar
Tohle všechno zní logičtěji než předchozí teorie, že to jsou všechno jen plány Nvidie na zvýšení příjmů a jak se pravda ukáže až přijdou Radeony. Teda ona se vlastně pravda ukázala.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 10:30:02

ta teoria bola riadnym failom
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 11:34:08

to bylo jasne kazdemu kdo umi trochu premyslet...ale fakt sem nepochopil jak tady nekteri za to bojovali, ze to tak je...
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 09:42:29
avatar
Já jsem vám to říkal. Říkal jsem v listopadu. Kupujte, dokud je co a na nic nečekejte. Nebude nic. Teď si nestěžujte.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 14:58:44

V létě se nejen tady psalo: nekupujte nové grafiky, pokud nemusíte. Já na konci srpna (dívám se na účet na CZC a přesné datum je 21.8., tedy v den okupace rusákama) koupil RX5700XT 8GB Saphire Nitro+ za 11 491, dostal k tomu nějaké kupony na O2, XBOX nebo co, reprobedny a ještě nevím co. Říkal jsem si, však co, sice na tom prodělám, ale na podzim bude na čem hrát a na jaře koupím novou generaci a ztratím na tom třeba 5000Kč. Kdybych to teď chtěl prodat, tak jsem nepřišel ani o korunu a ještě bych na tom vydělal.
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 09:51:23

Na vánoce jsem dostal 5600. Nechtěl jsem čekat na něco co nebude. A oni teď nebudou ani ty 5600 grafiky. Hnus.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 11:36:11

pomalu jedine grafiky do 10k jsou gtx 1600...to je fakt pruser pro kazdyho kdo chce nejakou mainstreamovou sestavu a nemyslim si ze bude lip nez na konci leta.
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 09:53:37

Ted planuju prodavat comp s ryzenem 3600 a 5700xt. Takze ja se vlastne ani nezlobim
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 11:48:27
avatar
30 tisíc, možná víc, bez monitoru a příslušenství samozřejmě. Lidem se to nelíbí, ale za měsíc-dva za to budou ještě rádi, jak jsem psal já budu dávat na prodej 16GB, Ryzen 3100 a Nitro+RX580, za měsíc-dva bych za to mohl s přehledem dostat 10K
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 12:57:32

Jo za 30k to chci zkusit. Jako je mi osobne blby, ale zase byl bych blbej
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 15:00:35

Tak to bych mohl svou 2600 v X570 desce s RX5700XT, 32GB RAM a 2x 1TB NVMe SSD v RAID taky zkusit prodat
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 12:25:20
avatar
Hm, těšil jsem se na oznámení nějaké na fullHD RTX 3050 6-12GB 192b. nebo 8GB 128bit. (pokud to vůbec jde) a nebo RX 6600 12GB, obojí v cenových hladinách kolem 7,5tis. za slušnější edici a teď aby člověk místo toho hledal RX 5700 8GB a nebo RTX 2060S na bazaru nebo aukru, protože RTX 3060 12GB bude údajně dražší, než RTX 3060Ti, která už teď stojí kolem 14 tisíc (to za kartu dát nechci) a RX 6700 bud ohlášena patrně až v březnu. O dostupnosti a cenách raději pomlčet.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 13:53:58
avatar
Jak tady tak čtu tu diskusi, tak se nestačím divit. Každej tady brečíte, že si nemůžete koupit grafiku ke hraní her, že za to můžou kryptoměny, že je to největší zlo, co tento svět poznal. Kdyby každej z vás věnoval 10% času, kterej trávite ve hrách studiem kryptoměn a jak funguje dnešní finanční svět, tak byste tady nemohli blít takovýto nesmysly. Skrz inflaci tady probíhá největší okrádání lidí na světě a inflace je jenom daň pro chudý, kteří nevlastní žádnej majetek nebo jiný investiční aktivum a žijou od výplaty k výplatě a max našětří na letní dovolenou. To jak se zdražilo vše za posledních 10 let bude nic oproti tomu, co zažijeme v následujících 10 letech a jedna z alternativ, jak se tomu vyhnout budou v budoucnosti kryptoměny jako uchovatel hodnoty. Protože jestliže dnes už nikdo nevěří penězům jako uchovateli hodnoty a místo toho nakupujou nemovitosti, pozemky a akcie firem, který mají díky tomu hodnotu 100x větší, než jsou jejich výdelky, tak selhali FIAT měny. Ale prosím, brečte tady, jak kryptoměny žerou jenom elektřinu a je to k hovnu... přitom vy všichni ke hraní her používáte elektřinu vyrobenou převážně uhelnýma elektrárnama, ale k těžbě kryptoměn (protože se to dělá kvůli zisku) se používá výhradně levnější elektřina vyrobená kdesi v odlehlých koutech z obnovitelných zdrojů.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 15:02:42

Já jdu raději stavět chatu. Přijde mi to smysluplnějí než nějaký bitcoin.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 18:58:59
avatar
nic proti stavění chaty, to se mě líbí, spíše šlo o to nekritizovat něco, čemu úplně nerozumím, ale to je asi trend dnešní doby, každý jouda je dnes znalcem krypta, imunologem a já nevím čím vším ještě.

Podívej se na mě - člověk si postaví miner s pár kartama a od té doby tu dostává mínusky jen z principu bez ohledu na to co říkám. Lidi co tomu nerozumí mě nenávidí víc jak kryptobarony, ti se samozřejmě neobtěžují psát do téhle směšné diskuze povětšinou ubohých nul. Přitom těch pár karet je v tom moři fakt k smíchu. To, že těžím na několik generací starých kartách a rozhodně tak gamery o žádné nové karty nepřipravuji ale blbům nevysvětlíš - prostě stačí říct těžba a je to pro ně jak červený hadr na býka
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 18:48:40
avatar
ode mě máš plus, ale tady nepochodíš, plýtvat výkonem, know how, křemíkem, zlatem, vzácnými zeminami a jinými neobnovitelnými zdroji na hraní je to největší eko dobro pro naši planetu
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 21:23:03

Nákup elektronickývh měn coby uchovatele hodnoty, je něco jiného, než to těžit...
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 08:47:40
avatar
Lol, nevím, jestli má cenu na toto odpovídat, ale jak si představuješ, že by se kryptoměny kupovaly, když by se nedaly těžit? Prosím, nastuduj si to a třeba pochopíš.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 11:47:57

Ty mi snad chceš tvrdit, že když je koupím na burze, tak je to stejné, jako když to vytěžím?
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 15:37:26
avatar
A jak se podle tebe ty mince na tu burzu dostanou? Jako že by si je burzy stiskem klávesy vytvořily a jen tak prodávaly? . Vidím, že ti uniká celá pointa toho. Hold se prostě smiřte s tím, že zábava něco stojí a kdo na to nemá, ten hold bude hrát na starým železe ve FHD třeba 5 let starou hru... No big deal.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 14:04:56

Ty pořád o koze a já o voze Já vím, jak fungují kryptoměny a je mi jasné, že je někdo musí nejdřív vytěžit, ale to neneguje to, co jsem říkal, a to, že těžba je něco jiného, než nákup...pokud se budu chtít zajistit proti inflaci v kryptoměnách, tak je snažší je koupit, než těžit...

Jinak kryptoměny nejsou žádná spása. Spíš jsou trnem v oku států a centrálních bank. Otázka je, jak dlouho je budou tolerovat. Může se stát, že je někdo prohlásí za nelegální a manipulaci s nimi za trestný čin, pak to bude problém...a nedělejme si iluze, že se to stát nemůže, už se v historii stala spousta i horších věcí...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 04:22:07
avatar
to je zajímavé, tak těžba je podle tebe špatná, ale koupit si natěžené již ne.

Samozřejmě to teď přeženu, ale to proto aby ses nad tím konečně pořádně zamyslel - Vražda je zločin, ale zaplatit někomu, ať ji za mě udělá už ne?

Jen ti ještě vysvětlím jednu věc - já nemoralizuji, já právě těžbu neodsuzuji, jen je prostě blbost schvalovat jedno a druhé ne. Prostě jak schvaluješ jedno tak už jsi v tom "namočený" a nejsi o nic "lepší" než ten, který to schvaluje vše. Prostě lžeš si sám sobě a děláš ze sebe "něco lepšího", jako ten borec dole, který spatřuje zase svou vznešenost třeba v tom, že by chtěl socialisticky přerozdělovat grafiky lidem (přitom ho jen štve, že se na něj nedostalo nebo by musel platit moc). Každý jste tímto svým postojem tak "výjimeční a lepší" Proč toho prostě nenecháte, jsme +- všichni stejní - ani moc zlí ani moc dobří a nikdo z nás co tu píše není kryptobaron. Měli bychom stát při sobě a ne si tu závidět že někdo má know-how a pár kaček navíc, tak si těží na jednom nebo dvou strojích. Zvládl bych to ve velkém, protože ten know-how očividně mám, ale sám cítím, že dělat to ve velkém není úplně v pořádku. Já si tu jen přilepšuju na domeček, nebudu si za to co natěžím sponzorovat volební kampaň, ani vytvářet fake news, tohle dělají právě až ti velcí, které volíte
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 16:32:28
avatar
Jenom si dovolím jedno malé upřesnění:
"jako ten borec dole, ... (přitom ho jen štve, že se na něj nedostalo nebo by musel platit moc)"
"borce dole" neštve, že se na něj nedostalo, nebo že by musel platit moc - "borec dole" grafiku má -> dostalo se na něj 2.12.2020 v 15.05 a konkrétně platil 11.490,- "u zeleného skřeta" za GAINWARD GeForce 3060 Ti Ghost a spokojeně (na to že je to "zlá" Nvidia a přitom "borec dole" fandí AMD), na tom smaží co se dá,..
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 13:01:00

Nevíš o kryptoměnách absolutně nic. Tak nemel nesmysly. Každá! transakce musí projít výpočtem. To znamená i nákup/prodej, protože se tam mění majitel. Jeden prodává a druhý přijímá. Není to jen těžba.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 17:25:27
avatar
Říkej si co chceš, ale primárně se má grafická herní karta dostat k hráčům, kteří se na ni velmi dlouho těší a šetří a teprve až poté na nějakou těžbu! ..když už na to teda nemáte nějakou specializovanou "těžební kartu" a musíte nás okrádat o ty grafické,..
(proto je právě v názvu to: "Grafická" a "Herní" = jako pro hry, ne pro těžbu)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 19:41:06
avatar
udělej socialistickou revoluci. Absolutně totiž tvrzením kam nějaké zboží patří nerespektuješ základní pravidla kapitalismu, kterému je úplně ukradené jak se na ni těšíš.

Zajímavé že Vy všichni herní revolucionáři máte sociální cítění jen v oblasti hraní her, jiná sociální nespravedlnost Vás nezajímá a kapitalismus Vám nevadí dokud se na Vás dostává.

Možná by si to chtělo nejdříve uvědomit na jaké straně vlastně stojím a pak se podle toho chovat ve VŠECH případech nejen v těch kde se mi to hodí - to byste totiž byli pouhými pokrytci

A teda říct buď holt jsem socka, respektuju pravidla kapitalismu a nemám/nechci dát tolik peněz a bojovat o kartu s těžaři anebo chtít regulaci cen nejen na grafickou kartu, ale třeba na bydlení, potraviny a další věci. Pochopím jeden i druhý pohled, nepochopím však hybrid, protože to není žádný názor ale jen vyčůrané sobectví
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 22:34:54
avatar
1) Já kartu mám (RTX3060Ti a za původní cenu -> jsem v pohodě a spokojen) - spíš mi jde o ostatní (to bude asi to "vyčůrané sobectví" a že nemyslím také na chudáčky těžaře, kdy každému stačí "pár set karet")
2) Karet by bylo mnohem víc ..jenže nejsou a pokud jsou, tak za mnohem větší cenu a jeden z hlavních důvodů jsou prostě těžaři -> proto asi ta oblíbenost.
3) Pokud vím, tento článek neřeší staré generace GK, ale aktuální novinky a že Malí i velcí těžaři znovu budují velké (opakuji: velké) farmy - jen na té fotce cca 65 karet? .. i víc- viz "kdy herní grafiky jsou po stovkách osazovány do těžebních farem"
4) Proti těžařům nic zásadního nemám (a už vůbec ne, pokud těží na starším železe) - pokud se to vyplatí (a že teď se to sakra vyplatí, tak proč ne -> dalo by se říct "hloupej, kdo tak nečiní") - problém ale mám s tím, že se karty (novinky), na které někdo čeká i rok, primárně nedostávaj těm, pro koho jsou určené (a jsou prostě určené na hry - možná jsem to přehlédl, ale nevím že by v prezentacích jak Nvidia, tak AMD bylo, jak jsou skvělé pro těžbu kryptoměn - viděl jsem jen grafy her, že se hry netrhaj, jaké zvládnou rozlišení, kolik dají fps, podporují RT, atd), ale jdou převážně k těm, "co roupama a prachama neví co-by" a skutečnost, že "to" (pro mě svinstvo), výrobci ještě přímo podporují - to také zrovna nepotěší.
5)"... bla, bla, bla ..telnými zdroji na hraní je to největší eko dobro pro naši planetu" - to nikdo netvrdí - ale takže z tvého pohledu - proč by těch cca 65 karet na fotce mělo udělat radost cca 65 lidem, když můžou dělat radost jenom jednomu, že jo (co je stejně někam zavře, aby je ani neviděl, ani neslyšel) a ostatní jsou mu u ( i ) .. to budou tedy asi ti "nesobci",..
Edit: umazal jsem "několik let" ..staré generace
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 02:41:27
avatar
Citace:
ale takže z tvého pohledu - proč by těch cca 65 karet na fotce mělo udělat radost cca 65 lidem, když můžou dělat radost jenom jednomu, že jo (co je stejně někam zavře, aby je ani neviděl, ani neslyšel) a ostatní jsou mu u ( i ) .. to budou tedy asi ti "nesobci",..

všimni si, že já se schválně nedefinoval ani doprava ani doleva, samozřejmě někde stojím a z tvé ironie je mi jasné kam sis mě zaškatulkoval. Vtipné tedy na tom všem je, že pokud bych patřil náhodou do té druhé škatulky (a teda sis mě zařadil nesprávně) tak bych mohl s tvým názorem třeba i souhlasit. Pak by bylo z tvé strany docela hloupé oponovat někomu kdo má stejný názor že? No to se asi nikdy nedovíš protože neumíš dost dobře číst mezi řádky. Já třeba jen poukazoval na názorovou nekonzistentnost vznešeně angažovaných tlučhubů, kterým jde přitom jen o to urvat si za levno vlastní grafiku, pro ty slitování fakt nemám.
Naopak mám pochopení pro rozličné názorové směry, ale přijmu to jen od někoho, kdo to má vskutku promyšlené a je upřímný k sobě i druhým, což se vyznačuje tím, že pokud zastává něco z toho směru, přijímá i vše další a třeba nevýhodné pro něj co s tím souvisí. A nezlob se na mě, ty matka Tereza co by chtěla aby se na každého dostala grafika nejsi, proto mě lidi jako ty, co si na to hrají fakt vytáčejí. Sorry, to nemůžeš pochopit... moje chyba, v téhle diskuzi bych to ani nečekal - špatný server
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 23:22:51
avatar
Všimni si, že Já se na rozdíl od Tebe definoval a zaškatulkoval rovnou - "Říkej si co chceš, ale primárně se má grafická herní karta dostat k hráčům" a také celou dobu mluvím napřímo, abys ani Ty, ani nikdo další nemusel číst mezi řádky.
- nevadí mi těžba, pokud používá někdo GK jako Ty, ale klidně ať používá i novinky, pokud je jich dostatek pro všechny, tak proč ne (věřím že to vynáší a vynášet bude- dřív jsem chtěl těžit také - alespoň si to zkusit, něco jsem kolem toho početl, ale sešlo z toho - teď mám volnou Vegu56, tak k tomu třeba časem dojde).

-"udělej socialistickou revoluci"
Kašlu na ni, udělej si ji sám - Já jen poukazuji na to, co mě osobně vnitřně vadí a vyjadřuji svůj názor (ačkoli novou kartu mám a cca následující 2 roky mě to vůbec nemusí zajímat). Jenže zajímá- jsem herně založený- začátky Didaktik Gama, Atari800XL? - už nevím (spíš jako pozorovatel, občas mě k tomu někdo pustil), pak své první odpracované "PC" Didaktik M, pak SNES, 486 DX2, PSX, něco s 3dfx, atd. - až na 3DO mám i většinu konzolí (vše za své) -> baví mě to a mám k tomu vztah.

"máte sociální cítění jen v oblasti hraní her, jiná sociální nespravedlnost Vás nezajímá" - zajímá, ale tady se řeší nedostatek GK (přesněji by bylo spíš nulová dostupnost), z velké části kvůli těžařům, tak se vyjadřuji k tématu.

"je upřímný k sobě i druhým" a "A nezlob se na mě, ty matka Tereza co by chtěla aby se na každého dostala grafika nejsi, proto mě lidi jako ty, co si na to hrají fakt vytáčejí. Sorry, to nemůžeš pochopit..."
S upřímností k sobě i druhým jsem problém nikdy neměl (ať už ve firmě, kde jsem byl již 3x málem "odejit", kvůli tomu, že jsem nedržel partu se zbytkem vedení a říkal věci tak jak jsou, nebo dusno doma, když jsem řekl manželce, že už ji nemiluji, ale že může být v klidu, že Ji mám pořád velmi rád, ale i kdekoliv jinde = i tady) a ano, Matka Tereza, co by chtěla, aby se na každého dostala grafika fakt nejsem a ani si na nic nehraju (stačí když se herní grafika dostane na všechny co mají ke hraní nějaký vztah = těžaři si můžou klidně počkat, ale primárně je mi líto těch (většinou mladí kluci), kteří přes léto někde pracujou s tím, že jim mám v zimě složit herní počítač a Já zase nemám z čeho, protože ta těžařská pakáž (myslím ty o kterých je tu řeč - malí, velcí = i středně velcí, co hromadně po stovkách skupují novinky GK), kterým jde jen a jen o prachy a kterých Ty jsi koukám čistokrevným zastáncem, vykupují značnou část trhu a to co se dá koupit (překupníci), je předražené až hrůza. To ale zase očividně nemůžeš pochopit Ty. Sám jsem na grafiku čekal 2 roky - 5700XT jsem nechtěl, protože neumí HW RT (ačkoliv se tu neustále zmiňuje, jak je to zatím zbytečná technologie), pak že si počkám na 6700XT (fandím AMD), abych nakonec vzal zavděk alespoň "zlou" Nvidií).

Myslím, že jsem si Tě do správné škatulky zařadil hned na začátku i bez toho, abych uměl číst mezi řádky (ačkoliv bych dle tvé aury čekal přesný opak).

- celou dobu hájíš těžbu (nikde jsi nehájil jen staré GK, takže beru, že to podporuješ včetně hromadného skupování novinek a herní komunita je ti ukradená) -> z toho mi plyne, že sobec jsi spíš Ty, ne Já.

Urážíš v diskusi jak mě, tak ostatní, tak celý server
"Sorry, to nemůžeš pochopit..."
"se samozřejmě neobtěžují psát do téhle směšné diskuze povětšinou ubohých nul"
"..sis však získal srdce village idiots a jejich likes"
"rozbor fenomenologie ducha bude asi pro zdejší čtenáře povětšinou mimo jejich možnosti"
"v téhle diskuzi bych to ani nečekal - špatný server"
- myslím, žes tu měl i nějaký příspěvek proti hraní - že je to ještě větší p**o***a něž těžba (dal bych sem úryvek, ale nemůžu ho najít -> smazáno? ..možná se pletu a byl to někdo jiný, nebo špatně hledám - někde to tu bylo).

Občas tu jsou perly, jako "tenhle server je nejlepší", "AMD je nejlepší", "Nvidia nejhorší", atd, ale to beru jako takové telecí výstřelky nějakejch mlaďasů, které hned admin varoval, ale urážet téměř všechny?

Ohledně "špatný server" - taky nesouhlasím se vším (jako že je přístup ke všem stejný (nezaujatost) = jak AMD, tak Nvidia - nejvíc je mi tu trnem v oku test DLLS - takže jako když je ta technologie v plenkách, totálně nevychytaná, tak ji otestujeme, aby se mohlo napsat, jak stojí za starou bačkoru, jak przní obraz - zkráceně a lidově řečeno: "jak stojí úplně za hovno" a když po roce přijde její 2.verze a je vidět jak velkou cestu ušla a jak se vše výrazně změnilo k lepšímu, že i s RT začíná být leccos na "high" hratelné, tak tu testovat nebudeme, protože: "nebude tu testovat uzavřené technologie" - nazdar!
..poté, co vyplulo na povrch, jaká je s Nvidia "spolupráce" a velmi pravděpodobně ne vše nám bylo sděleno = kdo ví, co všechno se dělo/děje v zákulisí, to částečně chápu, ale prostě recenze na DLSS2 tu pro porovnání být měla.

Ne všichni čtenáři jsou profíci (věřím, že většinu primárně zajímá "kolik to dá fps" v tom a tom rozlišení, pak jak to hučí, topí, kolik to žere a stojí), to ale neznamená, že je můžeš urážet. Admin a tento server také není dokonalý, ale jsem za něj rád a také nevidím důvod jej urážet.

Možná bys měl na sebe vylít kýbl ledové vody, aby ses tu přestal na všechny chovat tak povýšeně. Pokud by Ti náhodou přišla má upřímnost stále nedostatečná, tak klidně napiš - každopádně už toho ode mne moc nečekej (spíš vůbec nic).
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 04:03:36
avatar
tak v podstatě sis odpověděl sám na konci:
Citace:
Možná bys měl na sebe vylít kýbl ledové vody, aby ses tu přestal na všechny chovat tak povýšeně

-> myslíš, že jsem povýšený a dál už je to tedy jen o tom mě poškodit bez ohledu na to, že třeba něco z toho co říkám, by mohla být pravda. Asi nemá smysl ti psát, že už typičtější ad hominem to nemůže být a budeš i to považovat za mou povýšenost , řekni mě ale co mám s takovými jako ty dělat? Dopouštíte se argumentačních klamů, když Vám to řeknu jsem "povýšenecký". Tak fajn, škatuli pro mě máš a můžeš být spokojený, k tomu nic

Hele jinak já si moc rád povídám s poučenými lidmi. Jsem moc rád když někdo má načtený alespoň základní novodobý filozofický kánon jako já a umí s tím dávat do souvislosti probírané téma - tedy těžbu krypta jako jsem to udělal já. Zajímavé že takoví lidé se mnou ale nemají problém, zcela v pohodě se můžeme bavit, protože když jeden z nás použije nějaký pojem, řekněme demokracie, tak oba víme co to znamená, zatímco s joudou co dělá argumentační klamy a neví co daný pojem znamená, končíme hned na výkladu prvního pojmu, protože on si třeba myslí, že ta "demokracie" je možnost mlátit někoho klackem do hlavy. To se pak nediv , že se ta diskuze nikam neposouvá. Ale to není moje vina, znalost základních pojmů a nepoužívání argumentačních klamů jsou základem každé diskuze, bez toho to totiž není žádná diskuze. Ale mávni nad tím rukou, vůbec nečteš co píšu, zase te jěn poučuji viď?
Tak podívej, dám si tě do škatulky ad hominem k dalším na které už nebudu reagovat a bude to v pohodě ju?
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 18:05:41
avatar
myslíš, že jsem povýšený a dál už je to tedy jen o tom mě poškodit bez ohledu na to, že třeba něco z toho co říkám, by mohla být pravda

Myslím si, že se chováš dost povýšeně a nemyslím si, že jsem sám - pokud Ti to za celou dobu nedošlo, tak tady jsem se pokusil Ti dát několik případů, aby jsi si to uvědomil a někdy je potřeba "tomu dát čas" - jak se budeš chovat dál, už je jen a jen na Tobě -> Já nemám potřebu Tě poškozovat.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 04:35:56
avatar
Díky Lorde! Tvé dva příspěvky to vystihli úplně přesně.
Mě taky rozhodně nevadí, že si MACHINA na starých grafikách doma těží, ale to, že očividně obhajuje ty, co skupují nové grafiky hráčům.
Z čehož tak nějak vyplývá, že kdyby na to prachy měl, tak se pravděpodobně zachová stejně a místo na starých kartách z druhé ruky bude těžit na podobném rigu, jako je na té fotce ve článku...

A ani to by mi nevadilo, pokud by bylo karet dost pro hráče.
Stejně jako ty, použitelnou kartu mám a vadí mi primárně z principu to, že nás od vzniku kryptoměn těžaři připravili už několikrát o radost z nové generace grafik.

Už by konečně někdo mohl vyvinout čip, který by byl na těžbu finančně mnohem efektivnější než herní GPU a snad by nás tahle sebrabka konečně přestala okrádat o HW vyvinutý pro nás.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 13:04:44

Proč brečíte tady na neznámém webu a nejdete to říci přímo AMD nebo Nvidii? Co si myslíte že změní váš komentář tady? Máte vůbec zájem něco s tím dělat nebo tady jen brečíte jako staré babky?
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 18:45:33
avatar
Z čehož tak nějak vyplývá, že kdyby na to prachy měl, tak se pravděpodobně zachová stejně a místo na starých kartách z druhé ruky bude těžit na podobném rigu, jako je na té fotce ve článku...
Možná zachová, možná ne - někde tu psal, že má jen svůj malý rig, který nikoho neomezuje, karty nakoupil z 2.ruky, když jich bylo všude dost a že větší farma mu je taky proti srsti.
Spíš se divím, že herní grafiku si koupí až budou ceny dole -> hraje asi taky -> takže by k tomu nějakej vztah mít měl, ale že za celou dobu nepodpořil herní scénu, zato těžbu hájí zuby-nehty,..
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 19:46:35
avatar
Hmm, kdo ví.
Mě zatím přišlo, že stejně jako spousta z nás tady, je i MACHINA založenej dost na poměr cena výkon a nemá prachy na rozhazovaní, takže i ten jeho rig je postavenej co nejlevněji čistě z finančních důvodů, než že by mu byla těžba na velké farmě z nejnovějších GPU proti srsti.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 19:15:52

Jen krátká reakce na tento článek, problém je v tom, že většina současných kryptoměn se těží na grafické karty z toho důvodu, aby mohl těžit každý a aby se zabránilo centralizaci ASIC farem, jako je tomu v případě Bitcoinu. Skutečnost je taková, že tito těžaři teď místo Asic skupují právě grafické karty.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 12:12:03
avatar
Tomu úplně nerozumím.
Přece kdyby se ve velkém rozjela výroba nějakých levnějších čipů speciálně navržených pro těžbu, tak by neměli těžaři důvod kupovat drahé grafiky.
Nebo mi něco uniká?
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Těžení - crypto 2021-01-06 22:25:29

Pane Stachu, já bych zase chtěl nějaký článek o tom, kdy už ty zlé cryptoměny skončí. Vždyt podle Vás už byly v roce 2019 nad hrobem.. těsně nad propastí k hodnotě nula. Tolik jste tady za to bojoval .

Tak kdy se to už konečně stane? Nebo že byste se pletl? )

BTW 1: Ano.. jsem těžař a crypto hodler / trošku trader

BTW 2: Jinak respekt vůči Vám, DD World čtu skoro od založení.. asi tak 13-14 let. Ale tyhle Vaše články o crypto byly tak hrozně mimo, že mi to nedá si nerýpnout
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 20:00:09
avatar
Každy ví že to je bublina . Až praskne to letadlo tak určitě brečet nebudem . Pokud těžíš tak ti přeji co nej vysledek než to zkončí .
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crypto 2021-01-06 20:17:47

Ve 2014 lidi řikali, že to je bublina, ve 2017 znovu a ted jsou stále lidé, co to tvrdí znovu? To už je fakt na facepalm opakovat furt ty samé chyby dokola. Jednou to možná skončí, já sám si moc neumím představit jak bude mining fungovat za x dalších halvingů na BTC.. ale co bude za +10 let mě až tak netrápí když teď se tím dá zajistit na generace dopředu
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 20:23:39
avatar
oni to netvrdí ono to je , krásne letadlo . jak jsem ti psal jak mužeš vydělavej ti přeji . A nepíše jak například za měsic jak spadne kurz hm ? no nic at se ti daří .
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 20:30:26

Jo to spadne dříve či později no . Doporučuji nakup až spadne BTC pod 15k, pod 10k jestli spadne, tak je to must buy - vyděláš tím hodně peněz jednou .

Doporučoval jsem to v březnu 2020 hodně lidem a ted buď slaví, nebo si trhají vlasy )
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 18:08:20
avatar
proto vždycky se všema souhlasím, že je to bublina a pak jen suše dodám, která se periodicky opakuje a navíc zvětšuje

Nicméně byl jsem/jsem takový skeptik, že jsem nic nekoupil - vše jen natěženo. Tím pádem vklad minimální a náklady menší než za ten HW jelikož jeho zbytková cena je teď stále velká (u GPU 50% a díky dalšímu boomu ještě poroste).

A když to tenkrát kleslo a lidi rušili farmy, tak já těžil dál a nic neprodával, protože mě bylo jasné, že se to zas vrátí. Naopak v téhle době byl ideál nákup dalších karet , protože byly za levno. Teď už bych naopak předražené grafiky nekupoval.

Tím pádem toho nemám moc, ale mám jasný cíl - zbavuju se toho až aktuální cena toho co budu mít bude stačit na barák. To teď není a bude třeba za další 2,3 nebo 4 bubliny. A až za to ten barák postavím, tak můžete namítat, že to byla blbost, protože později jsem mohl za to mít dva. Kdo si ale umí jasně vydefinovat cíl a ten pak naplnit, tak byl úspěšný a já jsem takto skromný

Takže uvítám až tahle bublina zase opadne, protože trh zase bude zaplaven grafikama, takže si v klidu levně nakoupím do herního PC - grafiku na hry nové generace z druhé ruky.

Prostě win-win v jakékoliv době. Ale dnešní konzumní lidé musí mít vše ihned a neumí čekat, tak ať si za svou netrpělivost platí.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 00:32:46

On je rozdíl mezi bublinou a růstem ceny kvůli inflaci...každá měna na světě má inflaci, protože se pořád tiskne a tak i ty kryptoměny musí zákonitě růst na ceně...když podělíme množství klasické měny množstvím kryptoměny, tak dostaneme její cenu...to je sice hodně zobecněno, ale tak nějak to funguje...

Bublina je, když se cena výrazně a neúměrně zvýší oproti její reálné ceně vlivem velké poptávky, která je zpravidla způsobena davovým šílenstvím a obrovskou poptávkou...to se dělo v 2017 a děje se to teď...po každé bublině následuje korekce na reálnou cenu a teď nastane taky, ale ta cena po korekci bude zase o něco vyšší, než ta předchozí, protože inflace za tu dobu zase o něco narostla...

Nakupovat má tedy smysl až po korekci...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 21:55:53
avatar
S něčím souhlasím ale ??? čím je kryta realná cena kryptoměn ? o tom si mužeme povídat hodiny . Tak ja popřeji těžařum at se daří a všem ostatním at maji tolik grafik že si nemužou vybrat kterou si koupit .
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-06 22:26:04

Je krytá důvěrou lidí, kteří do nich nasypali stovky miliard dolarů.
Je krytá těžebním hardwarem + infrastukturou a softwary s tím souvisejícími, to za dobu crypta už také stálo desítky miliard dolarů.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 00:31:48

Každá měna je krytá jenom důvěrou. Pokud důvěra padne, tak padne i měna...měna sama o sobě nemá žádnou hodnotu, hodnotu ji dává pouze to, že lidí věří tomu, že jako prostředek směny ji můžou směnit za jinou měnu, či zboží a služby...těžební HW ani infrastruktura s tím nemá co do činění, protože na důvěře nijak nezávisí...
Shadycz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 10:19:01

V zásadě dávám palec na souhlas za ten poslední koment, ale zkuste se na to podívat i z toho hlediska, že ty investice do HW jsou naprosto nutně spojené s tou důvěrou. Kdyby důvěra nebyla, tak do toho nikdo nedá ani USD . A naopak..znám spousty lidí co tomu věří, protože je v HW tolik peněz. Já jsem malá ryba, ale znám firmy i tady v ČR co v tom mají stovky milionů CZK.. a řeknu Vám, že když do těch jejich hal příjdete, tak Vám to důvěru v ty měny opravdu dodá
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 11:35:09
avatar
Momentálne bitcoin spotrebuje cca 0,2% svetovej produkcie elektriky, je len otázka času, kedy sa to bude musieť regulovať (asi ako cela česká republika). Potom asi párty skončí. Ďalšia možnosť je potom objavenie kritickej chyby. To či to bude teraz alebo o rok či dva, ale zatiaľ nikto nevie povedať. Dnes by som už možno nekupoval, resp ak máte nakúpené, tak odporúčam väčšinu predať.
Petrs01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 15:32:38

Muzu poprosit o zdroj? Tech 0,2% svetove produkce energie se mi nejak nezda.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 15:44:23
avatar
Další naprostej blud. Víš jaká energie se nejčastěji využívá pro těžbu? Určitě né ta, kterou si doma svítíš a topíš.... Využívá se totiž energie z obnovitelných zdrojů z lokalit, kde je to nejlevněší a kde pro tu energii není dostatek využití....
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 13:11:01

To je jen marketing. Místní kryptofarma bere energii z blízké bioplynky. To je sice hezké, ale místo aby ta energie šla normálně do sítě, jde na kryptotěžbu. Takže tak ty "blude".
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 23:26:22

regulovat kryptoměny to je asi tak reálné jak regulovat internet nebo roj meteoritů
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 12:06:38

To už bych úplně nesouhlasil. Pokud někdo koupí HW a těží, tak věří tomu, že na tom vydělá, ale ne kryptoměnu, ta je mu ukradená. Netěží to za účelem, aby tu kryptoměnu měl a za ni nakupoval zboží a služby, ale aby ji směnil za běžnou měnu, za dolary většinou. A zároveň spekuluje na co nejvyšší cenu. Takže jediné v co věří, že se mu investice do HW vyplatí a vydělá tolik kryptoměny, aby ji směnil za jedinou měnu, které doopravdy věří a to jsou klasické měny

Důvěra v měnu jako takovou je úplně něco jiného a popravdě kryptoměny nejsou zrovna měna, které by se dalo věřit, protože oficiálně to měna ani není, čili postrádá potřebnou oporu v zákoně. De-facto kryptoměny nejsou z právně-obchodního hlediska ani komodita, ale spíš zboží a tudíž si s tím může dělat kdo chce co chce, dokonce beztrestně manipulovat s cenou, jak se už v minulosti několikrát stalo. Hlavně kryptoměny postrádají tu nejdůležitější vlastnost a to je stabilita, protože jsou silně volatilní v závislosti na tom, jestli se zrovna nestrhne davové šílenství. Lidé chtějí stabilitu. Asi by se mi nelíbilo, kdyby se takto chovala klasická měna, že by jednou byla oproti dolaru x-krát vyšší, jindy zase nižší...asi bych jí moc nevěřil a co nejdřív bych se ji snažil výhodně směnit třeba za ten dolar, o kterém vím, že sice časem znehodnocuje, ale tak nějak stabilně a předvídatelně a tím pádem v něj mám mnohem větší důvěru...
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 15:42:27
avatar
Je vidět, že žiješ jen ve své bublině. Představ si, že bys měl několik mld USD a chtěl by si zajistit na následujících 30 let, aby se tvůj majetek minimálně nezmenšil. Co si zvolíš? BTC nebo USD? Myšlení lidí, kteří mají za životní finanční cíl si vzít hypo na 3kk a v 65 letech ho splatit a jít do důchodu je úplně jiný, než lidí co ovládají svět...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 17:37:26
avatar
to se tu snažím mnohým vysvětlit,že těžbou na malých minerech mám blíž k tomu člověku s tou hypotékou a životním cílem s důchodem v 65. Jediný rozdíl je v tom, že já si na zaplacení toho baráku jen pomáhám. Ale plebs blbům to očividně stačí na to, aby mě oběsili venku na lampě spolu s kryptobarony, zatímco pro ty kryptobarony jsem stejný chudák jako zbytek plebsu.

Připadá mě to trochu jako hon na čarodejnice nebo Stalinistické čistky v Sovětském svazu kdy stačilo mít vlastní krávu na to, aby Vás oběsili jako kapitalistu.

Fanatici jsou ve skrze všichni stejní bez ohledu jaký názor nebo "vznešenou" myšlenku zrovna zastávají. Tolik ke kryptohaterům
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 19:36:22
avatar
Nevím co jsou to ty "malé minery" na kterých těžíš, ale pokud jsou to například dvě MB a každá se třemi GPU, tak jsi stejně vzal šesti lidem možnost bavit se hraním her na těch GPU...

A navíc ty kryptobarony v podstatě obhajuješ obhajováním těžby. Takže jak správně píšeš pro plebs jsi stejný nepřítel jako kryptobaron a pro kryptobarona plebs. To jsi to teda dopracoval ;-)

Hele já chápu tvou motivaci i argumenty proč to děláš. Ale ty zas pochop, že tvé důvody jsou dost sobecké (prachy) a mě se zase z čistě sobeckých důvodů (jako hráč si nemám šanci koupit GPU) tvé jednání silně nelíbí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 15:33:10
avatar
Citace:
jsi stejně vzal šesti lidem možnost bavit se hraním her na těch GPU...


Všechno to jsou Radeony RX580 které byly X let dostupné a tudíž si je mohl kdokoliv kdo chtěl X let koupit. Navíc ty aktuální jsou z druhé roky, takže jsem ani nevykoupil žádný obchod. I přes svůj nesmyslný argument sis však získal srdce village idiots a jejich likes, ale argumentačně jsem ti opět dokázal že jsi mimo. Zkus něco lepšího...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-09 04:47:56
avatar
Ale já vím, že máš staré RX580tky. Nicméně to se taky bavíme o kartách, které skoro rok kvůli těžařům nebyli téměř dostupné a jejich cena se z původních cca 8k vyšplhala až přes 15k.
Dnes už jsou mimo centrum zájmu, ale i tyhle karty, na kterých těžíš, velmi pravděpodobně vykoupil nějakej těžař z obchodu někomu, kdo chtěl hrát a utřel nos...
Zkrátka mě to vadí z principu a nejsem sám. A to, že tyhle souvislosti nevidíš, nebo nechceš vidět, ještě nedělá můj argument nesmyslný. Ty palce nahoru mi určitě nedávají tvoji vybájení "village idiots", protože takoví by naši argumentaci za A nepochopili a za B by byli líní tak dlouhé výlevy číst;-)
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 00:32:02
avatar
20.05.2017 - Sapphire AMD NITRO+ RADEON RX 580 4GB OC - 6619,-
Kupoval jsem dvě,..
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 19:18:53

Nevím, kdo žije v bublině a to teď doslova

Kdybych měl několik mld, tak bych to určitě nenarval celý do kryptoměn. Nějakou část asi jo, ale investval bych spíš hlavně do vody, pozemků, něco do zlata, hlavně stříbra, protože to dochází, asi farmaceutických společností, protože těm akcie neklesnou a tak...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 18:34:54
avatar
což o to, já bych si svůj barák klidně za eth koupil a směně za fiat se vyhnul. Bohužel mě to vláda neumožňuje - tedy jen proto to nemohu udělat (nekradu a daně platím), kdyby to bylo v pořádku tak té stavební firmě tím eth klidně zaplatím -> nemáš tedy pravdu.

A všem těm co dělají z krypta letadlo a ponziho, tak je potřeba si uvědomit, že proof-of-work JE reálný a není bez něj možné hodnotu vytvořit (narozdíl od fiatu, který si cucají centrální banky z prstu). V tomto se teda těžba krypta podobá tomu, že si jdete nakopat zlato v zemi, což je ekvivalentem práce a nemám tedy s tím problém ani filozofický, protože dle Johna Stuarta M. si můžu přivlastňovat věci z přírody když do nich vložím svou práci a to jsem zprostředkovaně udělal, když jsem si za své prací! vydělané peníze koupil HW a hradil elektřinu. Mohl jsem si taky koupit stroj a vyrábět na něm nějaké fyzické předměty - a nechte si ty kecy o větší užitečnosti, jsme v 21. století tak snad už jsme schopni uznat i nehmotné vlastnictví, koneckonců tím je i fiat

Z té skupiny dvou - nákup/prodej a spekulace s kryptem a jejich těžba, tedy považuji právě těžbu za tu morálnější a spekulaci s ní za nemorální (spekulace nenese žádnou práci, jen riziko, takže na obhajobu byste si museli vzít třeba Hegela, ale rozbor fenomenologie ducha bude asi pro zdejší čtenáře povětšinou mimo jejich možnosti )

Holt to by se ale místo ohánění nesmyslnýma řečma o demokracii museli někteří zabývat nejdřívě četbou a přemýšlením knih od někoho, kdo Vám tu novodobou demokracie vymyslel. Neříkám že je moje interpretace správná, rád se tu pobavím s někým kdo má načteno ještě víc, odmítám se ale o tom bavit s někým, co nemá načteno nic a ohání se tak jen prázdnými pojmy
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-07 17:29:25
avatar
No já to vidím tak, že když kouknu na nabídku kteréhokoliv obchodu, tak nejsem schopen postavit smysluplný počítač na hry, pokud tam nechci unavenou GTX1650 a nebo nejsem ochoten dát za grafiku 50 tisíc. A výrobci to nezvládli ani jeden, takže to úvodní tradiční rýpnutí do Nvidie vidím jako zbytečné
Johnbodlis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 03:50:32
avatar
Jděte do háje už s těmi cenami, to aby člověk chodil "koledovat" do banky každý měsíc.
Co když už si mne někdo zapamatuje i přes tu roušku


Hudba:Chtěl bych být víc než přítel...

Chtěl bych mít hned procesor
jenž je velký "agresor"!
Grafika mi schází čím dál víc
i monitor už není nic.

Koukej koukej po nabídce
strefíš-li se je i šance
komu štěstí dopřeje
ten si možná zahraje...

Sorry...
berka496 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 14:04:29
avatar
Tato doba je fakt šílená!

Postavit PC je téměř nemožné a pokud ano tak max. s předraženou RTX 3090. A dávat jen za grafiku skoro 50 000,- fakt ne. O dostupnosti 6800/6900 ani nemluvím.

NVIDIA RTX 3060 TI/3070 je semtam skladem, ale za jakou cenu.

Zrovna předevčírem byla RTX 3070 na Alfě skladem 10 kusů za 19 900,- Kč a všechny jsou vyprodané! A ve středu měli jeden kus na skladě za 18 900,- kČ a také ihned vyprodané. Do 15 000,- bych bral, ale za tuhle cenu si ji prodejci můžou strčit někam. A lidi jak blbci to ještě podporují. Opravdu smutné.

Člověk si nekrtne ani s Radeon 5700 XT.

Takže minimálně půlrok počkám než se situace trochu uklidní, protože na nákup nového PC je nejhorší doba.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 20:00:21

Spíš rok a půl počkat. Tohle za půlrok nepřejde ani omylem.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-10 01:46:46

Ono se rekne pockat pul ruku kdyz mas doma VR index a to musis poradne nakrmit a svoji 5700xt sem prodal v ocekavani vydani nove generace jeste pred vydanim a zalozni 1060 tak na beatsaber

Diky bohu ze sem doslova ukecal 6800xt jinak bych byl nasranej jak 99% lidi.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podnikavci už se rodí... 2021-01-08 18:27:06

Borec prodává "objednávku" na RX6800:
https://aukro.cz/prenecham-objednavku-na-gk-gigabyte-radeon-rx-6800-gaming-oc-16g-16gb-6981199085
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-01-08 22:23:44
avatar
No to je mega absurdní. Lidi dokáží být doopravdy hovada.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 623x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1547x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1235x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1914x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1166x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1914x
Komentářů: 3