VirtualLink – výrobci se dohodli a prosadí standardní konektor a připojení pro VR zařízení Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 20 červenec 2018
altVirtuální realita je zajímavá, a pomoci jejímu vývoji by mělo i standardní připojení.

 

 

 

Asi se shodneme, že Virtuální realita není ve stavu, v jakém jsme mnozí doufali, že dnes už bude. Problémy přetrvávají, jde zejména o řešení pohybu samotného uživatele, které je prostě stále značně neohrabané. O potenciálu VR jako takové dnes ale asi nikdo nepochybuje, ovšem už i největší optimisté vidí, že to bude běh na mnohem delší trať než se čekalo, stát mnohem více času a peněz. Na trhu i v přípravě je řada nových VR setů a řešení, nicméně jak se konečně významnější firmy shodli, začíná být problém s roztříštěností a chtělo by to nějaký standardní formát klíčových technologií.

Společnosti AMD, NV, Microsoft, Valve a OCULUS, tedy ty, které dnes VR zajímá nejvíce a po stránce jeho praktického používání jsou nejdále, přicházejí se společnou iniciativou. Oznamují VirtualLink, což má být otevřený standard řešící připojení VR zařízení skrze USB-Type C. Chtějí tedy mít standardní konektor a rozhraní, prostřednictvím kterého by se VR řešení připojovala, což by pochopitelně značně usnadnilo práci všem včetně uživatelů. Připojení současných VR řešení je totiž poměrně komplikované, vyžaduje více než jen jeden konektor a úměrně tomu je složité i řešení fungování po stránce SW atd. Jeden konektor, kterým by mělo být USB Type-C, by měl dokázat vyřešit obraz, zvuk i napájení a ovládání najednou. Prostě jen jeden standardní konektor.

V tuto chvíli ale není jasné, jak bude finální řešení vypadat. Lze ale předpokládat, vzhledem k zúčastněným firmám, že by se ten nový konektor měl objevit na grafických kartách, což samozřejmě dává i technicky smysl. Nevíme, jak jsou AMD a NVIDIA daleko s přípravami nových generací karet. Finální specifikace standardu VirtualLink 1.0 budou teprve zveřejněny. Nicméně je možné, že se USB type-C konektor připravený pro VirtualLink, objeví už u nadnášejících nových výkonnějších grafik od AMD i NVIDIA. Každopádně už bylo na čase přijít s nějakým standardním řešením pro připojení a komunikaci s VR, takže tento otevřený standard rozhodně vítáme.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-20 16:13:47

Nicméně je možné, že se USB type-C konektor připravený pro VirtualLink, objeví už u nadnášejících nových výkonnějších grafik od AMD i NVIDIA.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 403x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1514x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1267x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1861x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1662x
Komentářů: 0