AMD FreeSync (Adaptive Sync) míří na konzole – Microsoft jej nabídne na Xbox One X a S Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 12 březen 2018
altHráči na konzolích Xbox One se mohou těšit na plynulé hraní. AMD FreeSync 2 jde do akce.

 

 

 

Tohle je velká událost. Hry na konzolích nejsou zrovna plynulé, většina běží jen na 30FPS, lagy jsou časté, což prostě není ideální. Společnost Microsoft ve spolupráci s AMD nyní oznamují, že v rámci jarního update systému se majitelé stávajících Xbox One S a Xbox One X dočkají podpory AMD FreeSync 2(AdaptiveSync) včetně HDR!

Všichni se shodují, že tohle je velké. Technologie snímkové frekvence je jednou z nejpřínosnějších věcí, která se v poslední době objevila. Ačkoliv nás hlavně NVIDIA zlobí se svým GSYNC, přestože je standardem FreeSync od AMD, které je technologicky lepší a hlavně dostupnější a schváleno co by AdaptiveSync jako průmyslový standard, každý kdo si tuhle věc vyzkoušel v praxi (jinak se její přínos popsat nedá), tak ví, jak skvělá věc to je.

Zejména hráči na konzolích, kde FPS jsou nižší a lagy znatelné, se tak mohou těšit na značné zlepšení. Samozřejmě k tomu budou potřebovat monitor s FreeSync 2. Monitor, který FreeSync podporuje skrze HDMI. Takových je k dispozici už kolem 200 modelů. Bohužel v současnosti to neumí žádná TV, a tak výrobci budou muset přidat v tomto ohledu. Je pravděpodobné, že FreeSync podporu možná přidá i SONY, kdy její PS4 PRO má také Radeon grafiku, která by FreeSync umět mohla. Tohle by mohl být další krok k tomu, odstranit konečně GSYNC. Je ale otázka, zda NV bude podporovat FreeSync u nové generace karet.

Zatím si tedy tuhle skvělou technologii vyhlazování snímkové frekvence bez zbytečných nákladů mohou užívat hráči na PC a AMD Radeon grafikami a brzy také majitelé Xbox One S/X (což jsou také hráči s AMD Radeon grafikami). Jsem docela zvědav na srovnání v praxi v případě Xbox hry s FreeSync a bez, jak moc to plynulosti pomůže.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 01:54:27
avatar
Už vidím jak si hráči, kteří vlastní konzole budou kvůli free sync 2 pořizovat menší monitory, když mají obří televize. Jako první by to měly podporovat televize, teprve potom bude synchronizace dávat smysl.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 08:29:34
avatar
Souhlas, ale to je problém výrobců TV.
FreeSync je standardizovaná technologie, takže výrobcům nic nebrání to do TV nacpat.
Do teď to ale po výrobcích nikdo nechtěl, protože nebyla podpora této technologie v konzolích, takže nebyl důvod.
Je možné, že díky zpřístupnění FreeSync na konzolích vznikne na výrobce TV aspoň nějaký tlak a časem FreeSync v TV bude.
Ale jak píšeš, teď žádný z konzolistů nepoběží honem rychle pro FreeSync monitor.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FreeSync vs Adaptive-Sync 2018-03-12 07:42:49

Pane Stachu (nebo Honzo, pokud mohu), bylo by dobré si jednou pro vždy ujasnit pojmy, protože to hrozně motáš už hodně dlouhou dobu.

FreeSync není Adaptive-Sync. Adaptive-Sync je rozšíření specifikace Display Port 1.2a, jedná se o alternativní režim tohoto protokolu, kdy je přístupná dynamická změna obnovovací frekvence pomocí změny intervalu VBLANK.

FreeSync, pokud je použit na rozhraní DP1.2a, je implementací tohoto Adaptive-Sync protokolu.

Pokud je ale FreeSync použit s DP1.3 nebo 1.4, nebo přes HDMI, tak se to, co se nazývá Adaptive-Sync, vůbec nepoužívá. DP1.3 a 1.4 vůbec Adaptive-Sync nepotřebují, protože dynamikou změnu VBLANK podporují ve výchozím stavu, kdežto pro DP1.2a bylo třeba specifikovat doplněk právě v podobě Adaptive-Sync, protože s tím rozhraní od počátku nepočítalo (proto to NVIDIA začala od počátku používat jinak, pomocí vlastní technologie, neměla tehdy jinou možnost).

Taktéž HDMI žádný Adaptive-Sync nepodporuje. Takové HDMI 2.1 opět podporuje dynamickou změnu VBLANK ve svém výchozím stavu a žádný alternativní režim nebo doplněk protokolu nepotřebuje.

Taktéž NVIDIA nyní, např. v noteboocích, používá Adapitive-Sync. Tuto implementaci stále nazývá G-SYNC a stále není s FreeSync kompatibilní, ono principiálně to, že implementujete nějaké rozhraní, nijak nezaručuje, že jsou jednotlivé implementace mezi sebou kompatibilní, byť jsou zaměnitelné.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 08:10:19

Konečně v tom mám jasno, děkuji
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 12:43:55

Vůbec nechápu ten mínus, jen jsem poděkoval za vysvětlení stavu, který je zde na webu prezentován způsobem zcela matoucím. Ještě bych mohl dostat BAN...eeee moment...já už vlastně jeden dostal
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 15:20:22
avatar
Prostě tě někdo nemá rád a mínusy dává automaticky. Neřeš ;-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 10:49:36
avatar
Ještě bych upřesnil, že freesync over HDMI funguje už nějaký ten pátek a rozhodně pro to není potřeba Freesync2. Freesync2 panelů je zatím minimum a ty co to umí přes HDMI jsou taky povětšinou freesync 1.

Každopádně dobrá zpráva. Jinak není pravda, že by adaptive sync neuměly televize. Existuje několik korejských značek 4K "monitorů" např. Crossover nebo Wasabi Mango v úhlopříčkách 40-55" které adaptive sync umí alespoň v rozsahu 42-60. Navíc jsou levné (15-25 tisíc korun) a sehnatelné přes ebay. Samozřejmostí bude asi problematická reklamace a fakt že adaptive sync chodí jen přes DP vstup, což je stupidní pokud ho konzole nemají
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 16:02:56

Freesync je paradni kdyby to podporovala NV jeste by jim to zvedlo prodeje.Provozuji to na levnem monitoru za 3 500 a i tak je to znatelnej rozdil.Hrajete si v 60 fps najednou vam hra dropne na 50 nebo 45 a vubec to nejde postrehnout minimalne hodne tezko postrehnutelne to je.60 fps s freesync je plynulejsi nez 60 fps bez sync a to vse s tak minimalnim input lagem ze to clovek ani nepostrehne a co je nejdulezitejsi bez tearingu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1329x
Komentářů: 5
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1109x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1817x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1119x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1891x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Tuesday, 12 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1854x
Komentářů: 1