Likvidace herního vývoje bude pokračovat? SONY a Microsoft prý odkládají uvedení nových konzolí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 21 April 2011
altSoučasný stav dělá SONY a Microsoftu dobře, ale i některým výrobcům her.

 

 

 

 

 

Záměrně říkám výrobcům, protože skutečných herních vývojářů už příliš nezbylo. Vývoj je drahý, výroba levná. Takže místo investic do vývoje a lepších technologií jdou investice do marketingu a dnes není výjimkou, že veškeré náklady na výrobu hry jsou nižší, než náklady na její propagaci. A vypadá to, že s tím jsou hlavní hráči v herním průmyslu spokojení. Podařilo se jim také přesvědčit část hráčů, že je to vlastně v pořádku, že lepší DirectX nepotřebujeme, že ostré, detailní textury, tessellaci a tak dále prostě nevyužijeme, a že to co máme, stačí. Já tomu říkám pitomost a grafika je hned po hratelnosti alfou a omegou kvalitní hry. S přístupem některých jedinců, že tohle stačí a nevypadá to špatně, se divím, že lidi jako druh vůbec vylezli z jeskyní a začali stavět domy. Vždyť je to pracnější než zalézt do díry ve skále a neprší na vás tak i tak. Věřím tomu, že kdyby někteří ze současných lidí žili v dávných dobách, klidně by v těch jeskyních zůstali.  

Ale taková už je doba – dovoluje nejen přežívat, ale dokonce i velmi dobře žít líným a průměrným. Přesto asi každého pravověrného hráče a fandu technologií nenechala v klidu informace, že likvidace herního vývoje a kvalitních her bude údajně nadále pokračovat. Microsoft a Sony prý podle některých odhadů analytiků mohou odložit vydání nových konzol až na rok 2014. Zahýbat s tím může ale ještě Nintendo a všechno záleží na tom, jak moc schopné bude Wii2. Každopádně výdělečný business, kdy se SONY a Microsoftu spolu s vývojáři podařilo přesvědčit méně chápavé zákazníky, že je v pořádku kupovat dražší hry s nižší kvalitou a hrát v omezených detailech, bude zdá se pokračovat. I když přeci jen jsou tu vlivy, které hráče vrací na PC, či od konzol obrací k mobilním telefonům.

Naštěstí analytici nejsou jednotní a tak zatímco někteří nás straší s tím, že tu současné omezené herní multiplatformní technologie kvůli zcela zastaralým konzolám Xbox360 a PS3 budou strašit až do roku 2014, jiní očekávají nástup nových konzolí už příští rok. Je smutné, že herní vývoj stojí a padá s platformou, která bude zastaralá a pomalá už když vyjde. Nevěřím tomu, že by grafický výkon a schopnosti nových konzol dosahovaly úrovně současných lepších herních grafik.       

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
prochizcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 00:08:37

hmm microsoft to pekne koní není to microsoft který prohlašoval že podpora windows jako hlavní herní platformy stále trvá třesky plesky
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:prochizcz 2011-04-22 00:48:58
avatar
Problém je že MS už nějakou dobu ten slogan že Windows jsou hlavní herní platforma kolem sebe zase tak moc netrousí.Už si je svou pozicí pokud jde o Windows naprosto jistý a ví že i kdyby se na Windows nehrálo vůbec tak se jeho podíl zase tak moc nesníží.Pokud by se vůbec snížil.Kdo ze zdejších čtenářů má dost sebereflexe si přiznat že jsme se stali na OS Windows závislý.Mám dojem že poslední dobou byla podpora herního rozhraní Windows udržována kvůli vzájemným dohodám o podpoře s výrobci hardware jako je Intel,AMD,NV,atd.MS se mohutně snaží dostat do mobilního sektoru a své Win mobile prezentuje jako herní platformu.Starým výše jmenovaným partnerům je takto diplomaticky naznačeno že se stávají jedni z mnoha a exkluzivita podpory bude klesat.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 01:55:02
avatar
Ano do všech životopisů píši: PC (MS Windows, MS Office, ...).
Žádný jiný operační systém, kromě DOSu, jsem nikdy v životě neviděl a nepracoval v něm. Tak moc jsem omezený člověk.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:12:29
avatar
Otázka je, jak moc může být člověk zběhlý v IT, pokud se nikdy nesetkal s jiným OS než s Windows.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:15:04

jj kde je ta doba když IBM dovolila hubenému chlapečkovi s brýlemi vstoupit na jeho platformu a na dočasnou dobu užívat jeho OS, než dokončí svůj. Dočasná doba trvá do dnes. A úlohy se obrátily hardwarové firmy tančí jak Microsoft píská.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 00:24:59

Už mě to ani nějak nevzrušuje nové hry si stejně nekupuju, těch pár opravdu dobrých co vyjde je v tom zahnilim kompostu tak malo, že mi ani za to nestojí to hledat v obchodě a radši si to stáhnu a originálku balduru, icewindelů můžu doma omýlat do nekonečna a nikdy me neomrzí. Ať si dělaj biznis jakej chtěj, ať si dělaj reklamu jakou chtěj, ať se třeba staví na hlavu a prodavaj zaostalé konzole za korunu, stejně si nikdy konzoli ani originální tak zvanou "MODERNÍ HRU" nekoupim. Když je naše tupé stádečko bude dál krmit tak ať, ale obavam se že budu nadále černá ovce co se prostě nenechá podojit, nebo ostříhat na kůži :-)
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:20:14
avatar
No aspoň ušetříme - jak na hrách, tak na hardware.
No ne?
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 17:14:51

Co se popisu her týče, tak s tebou bohužel musím naprosto souhlasit. Bohužel, hry jako dřív u kterejch se herní doba počítala ne na hodiny, ale dny či týdny už se nevrátí...

Ale s čím zásadně nesouhlasím je tvoje obhajoba pirátství - pokud tě ta hra nezajímá, tak nebuď ovečka a nehraj ji, ne?

A pokud něco dobrýho v tom balastu vyjde, tak je naopak snad více než vhodné toho tvůrce podpořit. Tímto svým postupem akorát přispíváš k hernímu úpadku....
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 21:12:55

Ja neobhauju pirátsví, ale když už jsem u toho v dobách kdy vyšeli BG 2 bylo pirátství více rozšířené a vydavatelům to nevadilo, protože to měli zároveň jako reklamu. Jenže pak přišel pán v saku že to koupí a už to začlo. Musíme víc investovat do reklamy, takže to ted vypada tak že reklama je dražší než vývoj hry a to je holý fakt. Následe si pak všimnul že piráctví mu ubírá potenciální korunky, tak potíraj poslední 3 roky piráctví jak jen to jde. Ale pán v saku zapomíná, že nebýt piractví, tak se o spoustě béčkových hrách trh ani nedozví a upadli by do zapomění. A taky tu hraju jasný fakt že piráctví je nejsilnější v zemích středí a východní evropy a ted otázka proč. Tu problématiku ti rychle vysvětlim. U nás stojí průměrna hra kolem 1 tisíce korun, průměrný realný příjem je tu kolem 14 tisíc (samozřejmě v praze to bude kolem 19, ale naopak na venkově je 12 čistého pěkný plat). O proti tomu v zahraničí kde je průměrný příjem od 40 až do pěkných 70 tisíc je to docela skok ale pozor naše oblíbená placka tam stojí také 1000 kč. Hry většinou hrajou děti a u nás 38 % rodin žije tkzv. z ruky do ruky, co dva rodičové vydělají obratem ruky utratí za nájem a základní potřeby k žití, to je taky holý fakt. Když takové dítě dostane PC na učení a chce si na něm opčas zkusit něco zahrat jde samozřejmě za rodičem jestli mu koupí hru (např. call of duty). Takoví rodič když uvidí cenu 1000 kč, tak nejdřív z modrá pak se musí chytnout fáze v zasuvce aby to rozdejchal a pak řekne rozhodně ne. Tak co potom díte udělá. No ano jde na internet a hledá jak hru získat zdarma. Narazí na warez, P2P a pod. a jsem u jádra problémů. Pokud se firmy nepřizpůsobí chudčímu trhu a nedokážou pochopit že je tu vůči západnim světům bída, tak piráctví prostě nikdy u nás nevymizí. Rodiče o piráctví své ratolesti ani nemusí vědět, protože se o počítače nezajímají a nerozumí jim. Pak zaklepe u dveří kriminálka a zničí celé rodiny zbytek života, protože si dítě chtělo zahrát hru. Jestli si myslíte, že se tohle neděje, tak jste na omylu. Za to že ukradnete pár čísle na netu, zničí život 4 člené rodině. Trest za vraždu je u nás menší. Ja se ptám jestli tahle absurdita nikdy zkončí, ale můžu si i sám odpovědět. Dokud budou prachy alfou a omegou tak rozhodně nezkončí. Ja samozřejmě netvrdim že by se krádež neměli tresta, určitě ano, ale ne tim že zničíte nikomu kvůli pár korunám celý život, proboha to přece nejni normální. Nikdo kdo nejni uplacenej a schvaluje tuhle metodu nemůže mít normální myšlení !!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 01:16:39
avatar
Citace:
Nevěřím tomu, že by grafický výkon a schopnosti nových konzol dosahovaly úrovně současných lepších herních grafik.

Já tomu věřím, když v roce 2005 vyšel X360 měl v sobě velice pokročilý čip ATi Xenos, který měl unifikovanou architekturu v době, kdy na PC byly DX9 karty s pevně rozdělenými pixel a vertex shadery. Dokonce má na sobě čip Xenos i 10MB rychlé paměti pro bezztrátový antialiasing (což dodnes u PC GPU není, možná proto že to nefunguje tak dobře jak bylo zamýšleno ).Procesor IBM se třemi jádry na 3,2GHz konkurenci na PC platformě těžko hledal. Zkrátka v době uvedení strčil X360 PC do kapsy jak po výkonnové tak i po stránce technologií.

BTW nevíte někdo proč jsou současné konzolové porty většinou jen DX9, když X360 má v sobě čip podobný architektuře ATI DX10 karet a PS3 ani X360 v podstatě žádné DX nepoužívají?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 06:54:44
avatar
No, ten procesor od IBM (PowerPC) je taky trošku nevyrovnaný. Některé úlohy zpracovává rychleji (ty v plovoucí desetinné čárce), ale u jiných (celočíselných, a že těch je většina) je zase o dost pomalejší, než byla soudobá x86 konkurence. Proč asi Apple přešel od podobného PowerPC CPU na Intel? Protože je výkonnější, levnější a hlavně vývoj jde rychle kupředu.

Co se týká té grafiky a "jako že DX10", tak je třeba si uvědomit, že Xenos NENÍ DX10 grafika. Má určité znaky DX10, ale se samotnou specifikací DX si nerozumí. Dále, PS3 obsahuje čip, který je odvozeninou GF7xxx řady karet, tj. vývoj, který se koná na všechny tři platformy je zhruba omezen featurami, které "umí" počítačové karty pro DX9. Logicky tedy porty jsou DX9, maximálně mají (do)implementovány některé parciální featury z DX10/10.1/11.

Co se týká textur, je třeba počítat hlavně s pamětí a druhotně s kapacitou médií. Ta je u konzolí přesně daná a nelze ji překročit. Ekonomický důsledek je pak ten, že i PC porty mají tytéž textury. A to je problém, protože hrát hru na TV v HD-ready rozlišení ve vzdálenosti několika metrů od obrazovky je něco zcela jiného, než hrát na PC a kvalitním (mnohem kvalitnějším, než běžné LCD TV) LCD monitoru ve fullHD (nebo i vyšším) ve vzdálenosti několika decimetrů - tam jsou velmi dobře vidět všechny textury, jejich "zubatost" a "rozmazanost"
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 01:42:14
avatar
Na jeseň sa určite odohrá súboj medzi novým Call of Duty a Battlefieldom 3 a ja už teraz tuším, ako to asi dopadne. Môj tip je 5 : 1 pre CoD (v počte predaných kópií). Hrôza pomyslieť! Likvidácia môže pokračovať...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 07:58:15

Kazdopadne to bude suboj iba na poli skalnych fanusikov Cod serie a ostatnymi. Z technologickeho hladiska, kde MW3 bude znova na starom engine, sa o ziadny suboj nejedna. Skor o frasku.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 16:58:59
avatar
určitě to bude vyrovnanější, EA chce nacpat do reklamy na BF3 200 milionů dolarů
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 18:38:12
avatar
OMFG! Zaujímavé info... Ale BF3 si to zaslúži. A koľko má potom stáť samotný vývoj?
DOBRMAN96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prachy dělaj pc 2011-04-22 07:40:01

K 1. odstavci článku něco pravdy na tom bude protože, kdo má dnes na grafickou kartu 10k+ ??
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 07:42:58
avatar
To je hrůza DD pěkně si to shrnul
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 07:59:00

Jedno je iste, Sony a MS vedia jak vymyvat ludom mozgy. A ze sa im to dari, niet pochyb. Treba len dufat, ze napriek starym konzolam, veci ako Frostbite engine 2 alebo nova dx11 verzia UE3 sa v hrach budu objavovat casto.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 08:08:59
avatar
nechápu smysl tohoto článku
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 08:40:41
avatar
V podstatě souhlasím, také to články se zde zjevují často. Ne přesně stejné ale prostě rozhlašují jednu a tu samou zprávu, kterou všichni víme, že konzole brzdí vývoj, jsou staré a budou tu dlouho. Ale pokud to sem DD bude pořád dávat, absolutně nic se nezmění.
Btw. Záleží na vývojářích, ale když konzole lépe nesou proč ne? Že?
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 08:56:58
avatar
přesně jak říkáš články typu:konzole brzí vývoj,konzole jsou zastaralé,konzole ničí herní průmysl atd.čteme skoro každí týden,prostě jednoduše tohle je všechno na vývojářích jak si poradí s konzoleme a pc.Crytek nedávno řekl že crysis 2 jsme udělaly na konzole abychom zaplatili vývoj
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:24:04
avatar
Jenže smysl tohodle článků je, že Sony a Microsoft odkládají uvedění nových konzolí
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:29:30
avatar
ještě nepřišel čas na nové konzole,navíc tohle je věc konzolistů sony a microsoftu
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:25:02
avatar
nepřišel???? Nové konzole už mě meli být!
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:35:26
avatar
tak mi je ukaž ty konzole když už měli být
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:55:53

Původně Sony prohlašoval, že PS3 bude aktuální 5 let, a pak bude nahrazena, což vychází tento rok. ALe PS4 nikde.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 12:02:42
avatar
právě že ne sony má v plánu aby tu byl ps3 10 let a pokud vyjde nová ps4 v roce 2014 tak to bude právě těch 10 let
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 13:26:04

ne. mluvilo se původně o 5 letech, jako top konzole se 10 let nemůže prodávat, jako sekundární konzole, vždyť se dost slouho prodával PS1 i PS2 po uvedení následovníků.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 13:38:39
avatar
Nevím o čem se mluvilo, každá z konzolí zatím od Sony slouží právě 10 let. Takže PS3 má být 10 let v oběhu. Aneb o 5 rocích mluvilo k uklidnění lidí.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 21:31:14

Uvedení PS1 rok 1994, uvedení PS2 rok 2000, uvedení PS3 rok 2006 - dobrá tak je to 6 let, těch 10 může být opravdu přítomnost na trhu, ale na konci jen jako levná alternativa.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 04:13:16
avatar
tak tak, dalsi volani do tmy Stejne s tim nic neudela, jako ja s applama, muzu je sebevic nenavidet a lidi stejne pujdou a tech 20koliku za ten idiotskej ipad2 vysazej a jeste si budou myslet ze jsou neco vic nez zbytek lidstva.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:02:19
avatar
Tak to si na tom dost spatne. Ide o reakciu na vyhlasenie Sony a Microsoftu o odlozeni uvedenia novej generacie konzol. Co nechapem ja je (ne)zmysel tvojho prispevku.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:09:18
avatar
pro mě jako konzolistu je to jedno,tohle je problém pc pladformy
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:15:26
avatar
Ked teba ako konzolistu problem PC platformy nezaujima, naco potom reagujes na clanok na webe ktory je na PC hranie zamerany?
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:17:58
avatar
proto že na pc taky si občas zahraju
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:34:05
avatar
Asi tak maximalne Solitaire na nejakom Pentiu podla toho co tu splietas.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 12:24:47
avatar
Nechaj tunajšieho konzolového mesiáša... Jeho svätú vojnu, ktorú tu vedie na obhajobu konzol, aj tak nie sme schopní poňať...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 13:40:40
avatar
Já si stojím za příspěvkem, že je to tu pořád a nic se nezmění. Ovšem nehájím konzole. Jsem technologický fanda, a pokud příjde konzole od "nasa" a bude 10x lepší než PC budu obdivovat jí. Jse mtechnologický fanda a zákazník. Jenže to nic nemění na tom, že taký článek nic nezmění, jen se vyvolají zase nekončící boji s větrnýmy mlýny...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 16:54:18
avatar
Pohoda, veď teba som na mysli nemal...

Myslím ale, že je potrebné hovoriť o veciach, ktoré sú (podľa mňa) postavené úplne na hlavu. V tomto prípade sa bavíme o stále dookola sa opakujúcich článkoch o zlých zlých konzolách tu na DDWorlde.

Príklad: Sony Ericsson sa minulý rok u modelu X10 rozhodol už ďalej neupgradovať Android na verziu 2.2 resp. 2.3. Vlna negatívnej kritiky a nevôle zo strany novinárov aj užívateľov bola taká silná a trvala tak dlho, že Ericsson musel svoj postoj prehodnotiť a sľúbil upgrade na v2.3. V tomto prípade mala opakovaná a neústavná kritika účinok.

Tak prečo nekritizovať konzoly napr. za ich technickú zastaralosť? Za podobnú cenu sa dá dnes postaviť často výkonnejší PC, dá sa dokonca pripojiť aj k meter-tridsať veľkej plazme, poskytuje ideálne prostredie aj na prácu a internet a dokonca aj ten gamepad funguje pod Windowsami!!

Že je to všetko príliš komplikované? No šak dobre teda, intelektuálna degradácia populácie môže smelo pokračovať. Veď o chvíľu za nás aj tak všetko spravia stroje.

PS. Tiež hrávam na konzolách, ale zásadne len od Nintenda.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 04:15:59
avatar
tak fanda jsem taky, ale k cemu kdyz by clovek dal 8000 za grafiku a po mesicy by musel dat dalsich 8000 za novou, protoze by mu nestacila...s konzolema jsem spokojen, kdyz se chce (MGS4, GoW atp) tak to vypada krasne a hrat se to dost dobre da a nemusim po 5 let investovat do HW ani korunu.
TheDuck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 12:15:24
avatar
JOoo to jste asi nedelaly upgrade tak pred 6 lety kdy se fakt grafika musela menit minimalne 1 do roka ... V roce 2005 sem si kupoval GF 7800 GTX 512MB.. vam reknu to byla palka do penezenky stala me nejakejch 16k.... A hadejte co prislo o rok pozdeji.... NO vysla 8800 GTX ktera stala stejne, ale byla o 100% vykonnejsi nez 7800GTX a to nastve .. BY me zajimalo jak by se pak psalo o konzolich kdyby ty grafiky staly takovej ranec. Si vemte ze na 6600 GT ste si hry hraly na medium nekdy high settings a to pritom stala kolem tech 5-6 tisic.. a dneska za 5k hrajete vklidu na High s AA... A rozhodne to neni kvuly konzolym )
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:16:29

Ibaze tento clanok, specialne na tomto webe, bol cieleny hlavne pre pcckarov, a pre nich je to dost podstatne info, pretoze dovtedy sa nezmeni nic.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 08:46:20
avatar
GG
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 08:58:32
avatar
Velmi zla sprava :-(. Po pruseroch ako Assassin`s Creed, Crysis 2 alebo Red Faction: Guerrilla je toto dalsi klinec do rakvy PC hier. Vcera som cital ze "novy" Call Of Duty bude bezat na tom istom engine ako tie predchadzajuce, co ma vobec neprekvapuje. Uplne suhlasim s tym prvym odstavcom a prvou vetou druheho odstavca - ludia su totalne zdegenerovani a zozeru vsetko co im nenazranci naserviruju, bez ohladu na to ze to smrdi hnilobou. Dufam ze to Nintendo vyda Wii 2, pretoze to je jedina herna konzola ktora si tento nazov aj zasluzi. Takze po takejto sprave musim skonstatovat - "opet se mi chce zvracet".
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 04:17:27
avatar
vidis, a ja se u tech pruseru skvele bavil... a neprijde mi to jako nejaka hniloba
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:33:20
avatar
To je herní bída.. a ještě tu bude do roku 2014, kdy vyjde nový Xbox720. Je už jasné, že to dřív nebude. A zapadá to do plánu Mrkvosoftu - kdy Windows XP v roce 2014 skončí podpora SP3..a tím pádem bude i konec DX9. Ale proboha, to do té doby bude pro max.hraní stačit SLI580GTX i za tři roky? ..děs-běs. A našroubované DX11 na DX9, který si objednali výrobci grafik [aby na slajdech new karet měli i nějaké tituly s d11] mi přijde jako podvod na zákazníka. DX11 karty tu s námi už budou třetí rok. A podpora? ..pražádná. Je to stejné jak s dx10. A nikdo mi to nevymluví. A kecy Mrkvosoftu o podpoře PC hráčů - tomu snad věří jen hrstka naivních lidí. .. a bude hůř-stím počítejte! ..a analytici se pak diví, že zájem o PC hardware klesnul. Pokud nejste IT nadšenec, tak Vám výkonově dnes stačí i 2-3roky staré PC. A to je kámen úrazu. Dřív nás nové tituly nutili kupovat nové železo..ale dnes? ..stačí i nová mainstream grafika na AA/AF a vsync v max. detailech. A o kvalitě dnešních her raději ani mluvit nebudu..zjednodušování, zjednodušování a zas zjednodušování. PCHE..
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 09:14:36
avatar
Ja to vidim este neskor, tak na 2015. Ale absolutne sa neobavam ze do 2015 budu konzoly majoritne. Uz dnes aj konzolovy hraci zacinaju kupovat PC, pretoze za cenu xboxu uz dnes dokazete postavit slusnu masinu s dx11 a s lepsou grafikou ako konzole. Sam som teraz nedavno staval PC kamosovi co bol vasnivy Xboxista. Ako som mu na tom ukazal Crysis1, tak sa od PC neodtrhol a konzolu zatial nezapol . A dokonca aj "vyrobcovia" hier si to uz zacinaju vsimat. DICE konecne povedal na plnu hubu ze konzole su strasnou brzdou a ze by to chcelo uz nejake nove a to je len rok 2011. Viete si to predstavit co budu sucastne konzole znamenat v roku 2015? Nejake nove HTCcko bude vykonnejsie ako tento dinosaurus Xbox. Ja to vidim tak ze tento rok 2011 zacne byt pre PC prelomovy a stane sa majoritnou platformou. Mnoho Indie develoeprov a dokonca aj velkych spolocnosti ako DICE si to uz vsimlo. Naopak, bohuzial spolocnosti ako Crytek nastupilo uz na spomalujuci sa vlak.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 12:14:37
avatar
Veľmi pekne napísané. Frostbite 2.0 rulez!
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A vypadá to, že ani Skyrim neb 2011-04-22 09:26:48
avatar
Doufám v opak, ale... Odkaz

Tak to tak vypadá vypadá, že se ještě nejakou dobu bude testovat i v DX9

EDIT:
“Basically, it’s mostly a DX9 game in terms of how the shaders work. When it comes to DX11 there are things they give us for free in terms of performance gains, and that’s really what I meant. So we get performance gains out of it, versus an older version, and there are specifics that DX11 does like tessellation and that kind of stuff; we aren’t taking advantage of that right now. But that doesn’t mean we won’t in the future, we just aren’t right now.”

zdroj: www.airbornegamer.com (Odkaz)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 17:01:45

Oblivion jsem si koupil sberatelskou edici a vsechny pridavky rovnez zakoupil. Pokud kvuli konzolim zmrsi Skyrim tak jak je to psane v tom prvnim odkaze tak ho maximalne upiratim a penize ode mne neuvidi. Chce se mi zvracet.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:07:45

Citace:
...říkám pitomost a grafika je hned po hratelnosti alfou a omegou kvalitní hry...
Lidem nadáváš a přitom říkáš že mají pravdu! (klidně nadávej, já jsem rád když mi někdo řekne svůj názor přímo bez kudrlinek). Hratelnost a zaujetí pro hru je na prvním místě. To je objektivní, což uznáváš. Ale důležitost míry grafického podání je pro každého různá. Ty a velká skupina hráčů bazírujete na každé pixelu, na detailech. Proč ne, když si zaplatíte takové peníze za Karty a hru. Já patřím ke skupině která ráda oželí detaily, zajímá nás atmosféra a "zažrání" do hry. Vzpomínají se tu staré hry tipu Deus ex, Half life atd. právě pro tu svojí fantastickou atmosféru (samozřejmě jak pro koho). Každý máme toleranci ke grafický detailům nastavenou jinak. Uznávám tvůj argument, že by měly být dokonalé obě složky-děj a grafika. Ale pokud musím něco oželet....
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:23:47

S tou grafikou souhlasim s DD. Po hratelnosti je to nejdulezitejsi ale jak uz jsem drive rikal ze grafika prida dobre hre dalsich 30-50% atmosfery. Kdokoliv mel podobny nazor jako ty vcetne kdysi me ho zmenil hned potom co si svoji oblibenou hru zapnul na dobrem zeleze z medium na nejvyssi detaily a rozliseni. Muzu porovnat treba HL z meho pohledu. HL1 byl super bavil me. Pak jsem videl HL2 a kvuli tomu v te dobe koupil hodne drahy komp s 24 inchovym monitorem. Hral jsem HL2 kdyz vysel na tom monitoru vsechno na max a nikdy bych za nizsi detaily nemenil. Ta grafika mi proste znasobila zazitek neskutecne.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:16:07
avatar
Jenže hezká atmosférická grafika může být třeba i pod D3D 8, nebo dokonce nemusí být ani 3D! Zkrátka na vykreslovacím API (ba jeho verzi) je grafika zcela nezávislá. To na čem DD a další tak bazírují není grafika, ale efekty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 12:13:29
avatar
grafické technologie, na tom bazírujeme ... takže když má hra běžet pod nějakým API na PC, má to být DX11 protože je lepší než DX9 a je aktuální ... toť vše.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 14:06:38
avatar
ano a protoze je dx11 lepsi, tak dx11 verze dragon age 2 vypada hure nez dx9 verze crysis 2, ktere odmitas recenzovat pro tebe je proste cislo za zkratkou dx dulezitejsi nez jak ta hra v realu vypada.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 14:49:04
avatar
ty už si se docela zbláznil viď?

Neslyšel že by nám Bioware v souvislosti s Dragon Age 2 a DX11 slibovaly dech beroucí detaily, nový technologický ethalon a tak dále, co nám sliboval Crytek u Crysis 2. Navíc Dragon Age 2 vypadá lépe než Dragon Age 1 a ne jako u Crysis kde dvojka nedosahuje kvality ani technologické úrovně prvního dílu ...

pro mě je důležíté jak to čísloi DX, tak to, co ta hra přináší a Crysis 2 je propadák, krok zpět a Crytek lhal ...
Tota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:03:41

Promiň, ale to že ma DA2 DX11 featury (ktere ještě k tomu nejdou pořádně vidět) ještě neznamená že je graficky lepší než DA1. Hru mám mám ji na Full a klidně dám screeny že DX11 na DA2 je jen nálepka.....
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:09:33
avatar
kvůli tomu odmítáš recenzovat crysis 2 že chybí DX 11
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:11:14
avatar
Crysis 2 vypada samozrejme podstatne lepe nez Crysis 1 staci si porovnat screenshoty jedine v cem je rozdil je nissi ostrost textur v crysis 2 toho si ale clovek moc nevsimne navic je Crysis 2 jedno z nejlepsich FPS za posledni roky propadak vypada opravdu jinak
Tota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:14:15

DD hlavně dělá tu chybu, že porovnává Prales a Město....což je ptákovina
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:35:44
avatar
já porovnávám technologické kvality a grafiku, a je jedno jestli je tam město nebo ne ...
Tota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:37:51

Ano porovnáváš, ale nejde porovnat zeď a strom
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:59:27

Ale vodu a vodu ano, a tma je rozdíl vidět dost. A hlavně oproti Crysis 1 prý (2 jsme nehrál) dementní fyzika a AI.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 17:12:52
avatar
Jenze jdou porovnat dve veci.

1) Crysis 1... spustil jsem hru, dal jsem medium detaily a nasledne hned v letadle jsem sponatnne rekl neco ve smyslu: "Ty krááso..."

2) Crysis 2... spustil jsem hru, very high, nasledne neco ve smyslu: "jde to..."
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 21:49:32

Co je to za sprostost. Co ma spolocne kvalita a technologicka stranka grafiky s prostredim? Zrejme mas na mysli to, ze krasne scenerie ostrova z Crysis 1 skresluju dojem ze grafika je krajsia ako mury a budovy v Crysis 2. Ibaze presne take mury a budovy su aj v BF3 a kde je BF3 oproti Crysis 2 graficky?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:35:59
avatar
pořiď si brýle a přečti si pár technologických udajů ... Crysis 2 neobsahuje řadu technologí, které jednička měla a některé obsahuje ve zjedndušené podobě.

Crysis 1 bylo jedno z nejlepších FPS ... Crysis 2 je naprotý průměr s hloupou AI, absencí fyziky a hlavně je horší než jednička ...
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 16:17:46
avatar
Ale o technologiich to neni a nikdy nebylo jde o to jak jsou vyuzivany a to ty zrejme porad nechapes .Co treba takove Killzone 2 ktere vypada podstatne lepe nez naprosta vetsina FPS na PC pritom bezi na "tak zastaralem" hardwaru na PS3.DX9c hra muze vypadat podstatne lepe nez soucasne pseudo DX11 hry pokud se autorum z DX9 podari vyzdimat maximum.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 20:48:29
avatar
ty jsi vážně slepý ... Killzone má hnusnou grafiku maskovanou výbuchy, bloomeme a vším možným aby zakryly nízké rozlišení textur, absence pokročilých technologií a detailnosti prostředí ....

starý Crysis 1 vypadá mnohonásobně lépe než Killzone3
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 23:27:58
avatar
mam pocit ze na drtive vetsine Pc her jesou tyhle efekty pro zamaskovani taky takze vynech killzone z haneni, je to spolu s Blackem nej FPS co jsem hral a to hraju i na PC ;) Posledni treti super hra byla black ops, ale pouze zpracovanim.
EDIT: Nechapu za co ty minusy (ale je mi to vcelku jedno, aspon vidim ze jsem se trefil), zahrajte si CoD a uvidite je taky.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 21:41:33

No toto je presne ten dovod preco tu este nove konzole nie su. A ten dovod je marketing, ktori dokaze ludi presvedcit samych seba ze grafika na sucasnych konzolach je jednoducho neskutocna. A najhorsie je ze oni tomu aj veria.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 01:09:25

Podla mňa je to trochu inak. Sú ľudia, ktorí majú ako hobby PC hranie alebo celkovo PC. Takže sú ochotní sa o to starať a pravidelne up-gradovať. Ale na druhej strane sú ľudia, ktorí sa chcú bez problémov zahrať bez toho aby sa o niečo museli starať. Ľahšie sa dá vyhovieť tej druhej skupine a to z jednoduchého finančného hľadiska. Vývoj jednej hry trvá 2 roky. Keď si zoberieš prestriedanie DX 9c, DX 10 a DX11 je medzitým krátka doba. To je ako keby si musel pomaly s každou hrou vyvíjať nový engine. A to sa proste nedá pretože ten starý si na seba nedokázal za tak krátku dobu zarobiť. A ešte keď sa konzole stále dobre predávajú. Ak by to tak nebolo už sú dávno vymenené. Vývojárom tento stav vyhovuje tiež pretože nemusia svoju hru prispôsobovať rôznym kombináciám HW. Majú jednotný HW, ktorý sa nemení a je to pre nich proste výhodnejšie. Či sa to niekomu páči alebo nie. Rovnaké je to aj s proprietarnými technológiami ako bol tu často kritizovaný PhysX. Open source riešenia si na seba nikdy nezarobia a aj keď sa z krátkodobého hladiska zdá niečo ako nevýhodné z dlhodobého hladiska to vyzerá trochu inak. Teda aj keď sa nám to teraz nepáči musíme si proste o niečo dlhšie počkať na zmenu pretože nikto nebude robiť niečo čo je pre neho nevýhodné. Všetko sa musí postaviť na obchodnom modely, ktorý dokáže vyprodukovať zisk. A to chvílu trvá. Keď ustane súčasný trend, príde čas na zmenu a obnovia sa konzole. Dovtedy nám zostáva čakať.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 04:19:27
avatar
Dobre ty, beres mi slova z ust
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 12:25:37

To není zas tak pravda. POkud bys chtěl udělat stejnou grafiku co umí např. dx9 na dx8, tak to bude na dx 8 o hodně pomalejší. Ono např. dx10 toho navíc moc neumí oproti dx9, ale všechno dělá jinými a mnohem rychlejšími způsoby. A to samé dx11, tam není takový skok, ale právě dx10.1 např. urychlovalo některé typy výpočtů, to přejalo i dx11 a přihodilo navíc další optimalizace a telesaci. Takže, kdyby někdo např napsal Crysis 1 nativně pod dx11, s tím, že by byla grafika úplně stejná jako v původně (která byla defakto čistě dx9 hra s přidanými efekty z dx10), tak by běžela mnohem rychleji, a možna by stačilo na veryheight na 3 LCD něco jako HD5770
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 20:54:13

Nevím, ale já si mnohem radši zahraju kostičkované Gemini Rue než nějaký přeefektovaný moderní patvar, který kromě pěkné grafiky nenabízí vůbec nic.
Anonymní  2011-04-22 17:20:43

ked spominas HL, myslim ze na svoju dobu mal paradnu grafiku, v tej dobe nic lepsieho nebolo a rad si ho zahram aj dnes a neurazi..dej, atmosfera a grafika spolu vytvorila dokonalu hru. pravu legendu
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 18:28:21
avatar
to bol moj prispevok
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 20:20:20

To je právě to o čem jsem psal. HL byla dějově vynikající hra umocněná výbornou grafikou. Dnes je to graficky malinko slabší, ale dějově tě to pořád uchvacuje, tak že oželíš grafickou dokonalost.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:15:41

Zatim je jeste dost dobrych her na PC ktere jsem nestihl zahrat. Ale pokud to pujde do kytek stejnym tempem jako ted tak asi budu travit hranim cim dal mene casu. Konzoli si urcite nikdy nekoupim chybi mi tam svoboda PC to radsi prestanu hrat uplne.
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesouhlasím 2011-04-22 14:55:21
avatar
Protože jestli to dál půjde tak jako nyní, tak i za 4 roky budeš hrát v té době starou hru, ale nepoznáš rozdíl od nové (tedy co se technologie týče).
Takže budeš mít mnohem víc času na to, aby sis postupně zahrál všechny "staré" pecky, páč a protože to pořád pojede na stejném DX

P.S.: To je jen snaha o absurdní fórek
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konzole snad konecne skonci 2011-04-22 10:26:53
avatar
Nintendo s Wii2 všem ostatním konzolí vytře zrak a nebo konzole uplne skonci a zustane jen zdravy PC bez konzoli mrseny herni svet
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:35:19
avatar
naopak Wii 2 posílí konzolový trh,až vyjde tak budou tři rovnocené konzole v čem to pomůže pc
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:40:29
avatar
a jak to pomůže? Že další pár let se budou vydávat hry se stejnou grafikou??
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:32:40
avatar
přesně tak vničem to nepomůže pc spíš naopak
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 10:57:21
avatar
Dobrý šok po ránu
Když tak nad tím uvažuju, tak to možná v konečném důsledku pomůže PC platformě, protože vážně pochybuju, že lidi budou ještě h roce 2014 hrát Call of duty modern warfare 5, který bude běžet na enginu z roku 2005.

Doufám, že dice spustí revoluci s BF3, pak se třeba konečně dočkám NHL na pc.

Ale mám docela špatný pocit, že to mají PCčkáři ještě alespoň na 2 roky zavařeno.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 21:57:07

Ziadna revolucia nebude, pretoze to nebude chciet nikto financovat. To ze spravili v Bf3 taku grafiku, co bolo iste pekne nakladne, je skor zazrak ako buduce pravidlo. Ved aj Cry engine 3 vyzera uzasne ked sa vyuzije naplno ale Crysis 2 vyuzilo iba cast z neho a ako to dopadlo vsetci vieme.Na max ho zatial nikto nebude vyuzivat pretoze by sa im to z predaja pc verzie nevratilo. V crysis 1 to vsak spravili a pekne to olutovali.
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 07:44:18

tak na nhl na pc sa neviem dočkať ani ja..a zrejme sa ani nedočkám.
KONAMI by to mohla skúsiť, však futbal od nich je špička
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:28:44
avatar
No super, ve claknku je jedna veta informace a 99% osobniho nazoru, ktery nepochybne vsichni kdo tyto stranky navstevuji stejne znaji.
Takze podle DDho jsem asi pitomec a ziju v jeskyni, kdyz mi pro dobry zazitek ze hry staci dobra hratelnost.
Nebylo by, DD, lepsi, kdyby sis rovnou napsal svoje nazory na titulni stranku DDworldu, aby tam porad visely? Nemusel bys potom psat takoveto clanky.

Alespon si neco poradne zjisti o vyvoji her. Ano, vytvorit kvalitni grafiku je drahe a velke spolecnosti maji osvedcene, ze se vice vyplati investovat do marketingu a ne grafiky. A pokud se ti nelibi, ze spolecnosti chteji mit co nejvetsi zisk, tak kritizuj kapitalismus.

Ja zase nesnasim ty dnesni recenzenty, co nevidi praci, kterou vyvojari odvedli, ale vidi tu co neodvedli. S necim se nekolik let pachtite, pak to konecne vydate, prijde recenzent a da tomu 30% za grafickou zastaralost.
Kdyz tak skvele vite jak se maji delat hry tak si nejakou zkuste vytvorit.

Ja taky nemam rad vetsinu dnesnich her, ale ne kvuli grafice, ale kvuli primitivni hratelnosti. A hratelnost je takova jaka je, ne kvuli konzolim, ale protoze vetsina hracu je obcasnych a ti vetsinou jednoduchost vyzaduji.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:19:54
avatar
přesně tak dobrou hru nedělá podpora DX 11
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:32:40
avatar
No ale s těmi penězi na marketing má DD pravdu, jedna z nejlépe vypadajících her vůbec - Metro 2033 neměla žádné závratné prodeje, jen kolem milionu prodaných kusů. Ale stejně se zaplatila, protože neměla skoro žádnou reklamu a všechny peníze šly do vývoje.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 22:00:54

Tak potom naco chodime na tento web a sledume trend novych technologii. Naco nas to zaujma ked nam staci hratelnost. Podme vsetci na Ps3zone a tam mame hratelnosti tolko ze az.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 11:52:36
avatar
Plně souhlasim s tím, že kvalitní hru nedělá jen grafika, ale jak by byl asi ve své době kvalitní třeba hl2 kdyby běžel pod starým enginem bez fyziky? Jistě, hra by to určitě nebyla špatná, ale připravit se o ten zážitek, kdy celou hru si vedle děje užívám naprosto perfektní grafiku a revoluční fyziku, která ještě víc vylepšuje perfektní atmosféru, to by byla škoda.

Dříve jsem dělal na amatérské rpg hře, která samozřejmě jako drtivá většina amaterských titulů nikdy nebyla dodělána, takže alespoň trochu vím, že vytvářet hru dá spoustu práce. Ale když si pak pustím konzoloidní dragon age 2, kde se opakuje snad 30x ten samej barák, to už prostě musí být něco špatně.

Nutno také podotknout, že se mi vůbec nelíbí styl jakého se dnešní hry chytají. Extrémní zjednodušení opravdu není pro každého tudiž hláška "zmáčkni toto tlačítko aby jsi zabil nepřítele" asi hardcore hráče zrovna nepotěší.

Abych srovnal styl her, tak tu mám dokonalý příklad.
starwars jedi academy vs starwars forse unleashed.
Když nebudeme brát v úvahu stáří a tím i grafiku her, myslím že každý kdo hrál tak ví své.

Co se týče konzolí, tak je to užitečná věc a chápu, že někteří lidé prostě raději jednoduše připojí krabici k televizi, vemou gamepad a jdou si třeba zajedit auta. Tudiž konzole jako taková není špatná věc.

Problémem je přístup microsoftu, sony a celkově většiny vydavatelů her, kterí se snaží ždímat co nejvíc peněz.

Abych nezastával moc jeden názor, musím uznat, že ačkoli s DDím souhlasim, tento článek byl psán až moc extrémně. Zase na druhou stranu je to jeho web a nikdo nikoho nenutí to číst.
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ty konzole 2011-04-22 15:20:06
avatar
Teď mě nanapadlo asi nic převratného. Nicméně není Konzole vs. PC analogie k Linuxu vs. Windows?
Linux podle mne, mimo jiné trpí tím, že přetrvává stav, kdy je dobře použitelný pro více zkušené uživatele, než pro ty běžné - uživatelé z něj mají strach.
Herní kompatibilita by jej asi nevytrhla, i přesto, že by mu to asi hodně pomohlo. Na druhou stranu, kolik znáte lidí, kteří si od Vás nechají nainstalovat linux, i když na PC potřebují max. přečíst mail, mrknout na net, napsat něco ve "worpadu" a pustit nějaké video? Většina stejně sáhne po projektu Pitchfork Odkaz a dokonce jsou ochotni za něj zaplatit.

Vnímám podobnost v přístupu k PC vs. konzole - konzolisti nepotřebují a třeba ani nechtějí otevřený systém, který jim dovolí nainstalovat každou "pitomost", na kterou narazí. Prostě chci něco, co zapnu, naběhne to, spustím hru a jedu. Na mail taky mrknu, video taky pustím, tak co řešit?

Spíš mě víc mrzí to, že jak Micro$oft, tak výrobci HW tlačí stále nové specifikace DX, ale jen proto, aby nám prodali nový OS a HW. A to i přesto, že si maximálně (což, jak se zdá už ani dnes naplatí) pustíme na PC technologické demo a ani po dvou "generacích" karet nebudou schopnosti novéh HW pořádně využitelné.
Podle mne je na vině hlavně Microsoft, který se to snaží hrát na obě strany - vývoj nových API, kdy na vlastním HW podporují pouze ta stará API
Docela slušně nás oklamali.

A že si v Cryteku uvědomili, že je pro ně lepší se plně soustředit v první řadě na odladěnost v DX9, to už jen následek toho, co už dnes všichni víme.
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 12:27:17

S tím musím souhlasit. Firmy se normálně snaží z toho vytřískat co nejvíc, v co možná nejdelším čase. To je prostě kapitalismus/realita. Je to asi jako když už skoro sto let jezdíme v autech na fosilní paliva, ale přitom jsou už dávno motory na vodu atd. Ty nenažraný firmy prostě počkaj až bude ropy málo, a pak s velkou pompou vytáhnou tyhle nový věci z trezoru. Vše je jen o penězích, ty jsou na prvním místě!
Taky mě hrozně štve že ty konzole brzdí vývoj. Mám doma zhruba 10xvýkonější pc ale na hry je mi to k ničemu, když je ta grafika pomalu na chlup stejná. Naštěstí si užiju alespoň lepšího rozlišení a občas lepších textur a vyhlazování, což na konzolích nehrozí. Nic s tím nenadělám
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2014? IMHO konec sony a xbox 2011-04-22 12:38:49

Osobně si myslím, jestli to odloží opravdu až do roku 2014, tak to bude konec těchto konzolí. No Sony zanikne možná samo, v poslední době dělaj jednu botu za druhou a klesají jim prodeje snad čehokoliv. WII jde jinou cestou, ta IMHO bude v poho.
Zdůvodnění - klasické konzole (Xbox, PS) byly, když přišly vždy levné oproti PC. Prostě např. když vyšla nová PS, tak stála cca +-20000 Kč, ale měla tak bombovou grafiku, kterou tehdy stěží zvládalo PC za 100000 Kč. Ovšem dneska stojí PS 3 cca 7000, ale má herní výkon jako PC za cca 7-10000. A stále je PS 3 dotována z her. A tento poměr se pro konzole bude zhoršovat, v roce 2012 za 7000 bude takové PC, proti kterým bude PS3 jako kalkulačka, a vzhledem k cenám her, bude hraní na PC mnohem levnější, pokud zůstanou výrobci her u dnešní grafiky ...
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 15:22:09
avatar
Kéž by
BigPackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 12:42:56

Pekný článok. Absolútne súhlasím. Darmo som sa snažil niekoľkým konzolistom vysvetliť situáciu,stale pokladajú PC za šmejd.Vyzerá to tak, že sa zmenili na tvrdohlave ovce pod vedením pastierov(Ms a Sony) a zjedia peň to,čo im títo pastieri naserviruju.
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 12:55:46
avatar
Treba si uvedomiť, že herný vývoj zaujíma bohužial len ludí ako sme my! Takých čo sa túlajú po weboch ako je tento, a vedia aspoň, že v kompe je nejaká grafická karta, a ostatných 90% ludí čo si kúpia konzolu proste len tupo mačkajú joypad a sú happy. Pochybujem, že keď 15-ročný chlapec ukecá tatka aby mu kúpil ps3 tak niekoho z nich dvoch trápi aká je vnútri grafáreň alebo aký engine to zvládne. Takže ja to vidím tak, že my pc-čkári so solídnimi zostavami a znalosťami komponentov čo nám v tom tikajú budeme trpieť až kým posledná konzola neskončí na smetisku!
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 14:42:02
avatar
Chtel jsem neco napsat na adresu stavajich konzoli a jejich vykonu ale asi by me zabanovali

Co mam informace z okruhu konzolovych hracu tak jsou uz take smutni z toho jak jejich hry vypadaji. Takze situace je alarmujici.
Nikdy v historii PC nebylo tolik grafickeho vykonu navic jako je ted.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 16:21:34
avatar
Bohuzel po prolomeni ps3 se stala pro nekoho atraktivni.. Nekdo proste preferuje, velkou plazmu, gamepad a drahou kalkulacku ps3, ci xbox... Kdyz se pak s nekym neznalim bavite, tak me malem zmlatil, kdyz sem mu tvrdil, ze PC ma 100x lepsi grafiku nez konzole a on se me snazil namluvit opak! Kdyz mu reknu, ze pc si taky muze pripojit na plazmu a pichnout tam gamepad a ovladat to stejne jak konzoli, pac vetsina her je konzolovej port, tak se to hraje stejne, jen to ma lepsi grafiku. Zabit vsechny konzole krome handheld a wii!
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 16:47:36
avatar
Odsuzuji obecne jakekoliv zpomalovani, zdrzovani vyvoje!!!

At je to ps3, at je to xbox, at je nvidia, at je to ati...

A to, ze to v tuhle chvili je to aktualni u konzoli. Ano, souhlasim s jakymkoliv spinenim one znacky, jakoukoliv verejnou ofenzivou, raidkalnim kritizovanim, vsim!

>>Zpomalovani vyvoje je parazit na lidstvu a pokud nekdo tohle uznava -> zastrelit.

Edit:
Mimochodem ja absolutne souhlasim s DDem a jeho prosazovanim novych technologii. Proc? Chapu, ze se starsi technologie da do znacne miry vylepsovat a ladit. Ale nikdy, nikdy nedosahne starsi technologie vetsiho potencialu, nez technologie nova. A vzhledem k tomu, ze vsechno je o zvysovani potencialu... a prosazuje-li nekdo opak, viz ">>"
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 21:38:04

No ale tak se děje dnes a denně! Všechny firmy postupně vylepšují stávající technologie až nakonec vylezou s tou novou/lepší. A dělají to schválně a záměrně! Tím vším jen prodlužují agónii a zpomalují vývoj. Je pak otázkou, jak dlouho jim to trvá ale když si vezmeš že jim to generuje značný zisky, tak nemají kam spěchat! S tímhle přístupem by jsi musel zastřelit asi všechny..
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 16:58:41
avatar
Pane boze kluci, vy jste se rozepsali Dalo mi to trochu zahul to vse precist. Taky mi to stve, ale na druhou stranu clovek usetri trochu penez.
meifis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 21:06:31

Já si teda myslím,že vývojářům tato situace nadmíru vyhovuje.
Prodávají staré hry za nové peníze.Spoustu lidí se na hrách přiživuje a nic netvoří(kromě ceny).Strašné je že instalace od pirátů je mnohem snažší než u originálek,stejně nehorázné DRM které mě jako bude diktovat co a kdy budu hrát?Za to máme platit?Taky znám dost lidí kteří od PC utekli protože je komplikované a slavný steam to ještě dokonal(viz.Assasin2).
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-22 22:03:59

Kazdy tu hovori o dx11 ale nemoze sa stat ze do roku 2014 dojde uz dx12 a nove konzole budu zalozene uz na tejto verzii?
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 09:59:54
avatar
No nazdar nějak jsem přišel s křížkem po funuse no také si přidám špetku do mlýna Co dodat moc s tím nenaděláme co se týče vývoje HW ten asi půjde nadále mílovými kroky ku předu hold jen ten Soft jo nevyužije což se děje již nyní a tak člověk nemusí tak často Měnit HW ,však víme že pro spoustu z nás zde je to otázka fandovství a prestiže vždy jít do toho In co je momentálně na trhu.Hold na to využití si počkáme.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-23 11:27:03

Autor dava evidentne prednost forme pred obsahem, a ostatni kteri davaji prednost obsahu pred formou se snazi urazit.Je teda fakt, ze dnes kdyz je to dobre zabaleny a ma to wow efekt tak to muze byt klidne po obsahove strance uplny hovno a stejne to pude na dracku.Dnes je nejdulezitejsi jmeno a obal a na obsahu uz nezalezi, nekomu to ale zrejme staci.Osobne nejsem proti pekne grafice, ale nesmi to byt na ukor obsahove stranky, to je pro me stezejni.Opravdu nehraju hry abych se kochal extra texturama ve vysokym rozliseni.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 12:04:31
avatar
Nechci být šťoura, ale opravdu by se nemělo psát "od konzol" a "konzolám"

Slova konzola a konzole znamenají něco rozdílného.
Konzole - převzato z angličtiny (console) označuje to co jsi chtěl v článku psát DD. (Napsal bys tedy tvar "od konzolí" a "konzolím".
Konzola - termín užívaný ve stavebnictví a konstrukcích obecně. Značí systém používaný k uchycení struktur do zdí.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 15:16:28
avatar
Tohle je tuším následek automatický oprav vordu, které si dosud pořád DD není schopen vypnout
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 15:27:39
avatar
Nejsem tím jist. Ono se tu několik lidí bylo schopno o faktech dohadovat. Může to být klidně zažitý omyl, kterého se autor ne a ne zbavit. Když má tohle slovo často v nadpisu, tak by si snad všiml, že mu to word opravil.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 16:47:34
avatar
Stačí vědet, že konzole se skloňuje podle vzoru růže. Učivo základní školy, pro někoho ovšem nepřekonatelný problém
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-24 18:02:45
avatar
To je dobrá přihrávka
... bohužel máme dnes na konzolích ustláno
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wii2 2011-04-25 13:29:21

kazdopadne...nintendo uvede Wii2 pristi rok na trh,takze se da predpokladat,ze se stojate vody konzloveho trhu opet rozhybou...
TheDuck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 22:24:39
avatar
Se divim DD... jak to, ze tady jeste nemas clanek o PSN.. Je offline uz od stred.. Ja nato nemam abych napsal do blogu co se deje, o cestine sem si radsi kreslil.. Ale tak dat nejakej souhrn proc se to deje ..
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-25 21:26:24
avatar
V blogoch by ti to aj tak vyšlo až o 2 týždne... V tom lepšom prípade.
Hyrlo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-28 18:00:22
avatar
K tomu, aby si s tou novou generaci konzol pohli, je donutime leda tak, ze jim prestaneme sypat penize do kapes, no ne ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 379x
Komentářů: 1
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1045x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3726x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1445x
Komentářů: 0