Kritika HW zaostalostí současné generace konzolí je už příliš hlasitá, nové hry ve vývoji …
Microsoft a SONY vyděsily mnohé hráče, když na E3 mluvili o tom, že nová pohybová ovládání prodloužila životnost aktuálních systémů a ty tu s námi budou aktivní minimálně do roku 2015. Samozřejmě objektivně vzato, konzole výrazně zaostávají za vývojem HW již nyní a v roce 2014 budou na úrovni kapesních zařízení. Ačkoliv někteří považují HW stálost konzolí za výhodu, pro herní vývoj je to mor. Na zastaralost HW už si kromě hráčů zejména na PC platformě stěžují i někteří herní vývojáři. Společnost EPIC má například hotový nový Unreal 4 engine, který ale na současných konzolích neběží a společnost tak přichází o peníze, protože se tento nový engine nedá na multiplatformní tituly použít. Nicméně jak EPIC, tak Crytek už se vyjádřili v tom smyslu, že nová generace konzolí je záležitost roku 2012 nejpozději 2013.
Jistou naději dal i současný šéf společnosti CAPCOM Europe a bývalý šéf Evrospké divize SONY, Davod Reevers, že nové herní ovladače Kinect a Move mají jen vzbudit širší zájem o hry, než za dva roky začne nový souboj nových generací konzolí. Potvrzuje také, že již hlavní herní studia mají ve vývoji nové hry, které jsou určeny pro novou generaci konzolí, což by nebylo možné, kdyby Microsoft i Sony už nevěděli, jaké HW specifikace nové konzole budou mít.
Když připomeneme starší Informace, tak to vypadá, že v případě Microsoftu bude pokračovat spolupráce s AMD-ATI a o herní pohon se minimálně v GPU rovině postará DX11 čip na základech současné 40nm generace RV780. U SONY, které nyní využívá služeb NVIDIA GPU (na bázi GF7), a je považováno za jednu z největších slabin PS3, protože v mnoha srovnáních vychází výkon čipu i kvalita obrazu hůře než na levnějším Xbox360 s ATI XENOS (základ R600 generace), se dlouho hovořilo o tom, že by mohla využívat Intel Larrabee. Jenže jak to s Intelem dopadlo, víme, takže Larrabee to určitě nebude. Pokračovat ve spolupráci s NVIDIA po současných zkušenostech a v současné situaci FERMI vs RV700 to také nevypadá. GPU je tedy stále otázkou. Stejně tak je ale u SONY PS3 otázka CPU, protože v současnosti používaný čip CELL nemá nástupce. Ten byl totiž zrušen, protože IBM zjistilo, že by nepřinesl zlepšení. SONY také pravděpodobně nebude chtít znovu svou konzoli výrazně dotovat a také ztěžovat tvorbu her vývojářům, kteří si na obtížný a drahý vývoj pro PS3 stěžují od počátku. Osobně bych se tak vůbec nedivil tomu, kdyby PS3 byla po HW stránce velmi podobná Xbox360. Bohužel tedy až na několik věcí, nevíme o HW nových konzolí nic moc. Co víme je, že pokud by měly opět pár let vydržet, budou muset být minimálně stejně technicky pokročilé, jako solidní herní PC v roce 2012. Tomu samozřejmě bude odpovídat i startovní cena konzolí. Jsem celkem přesvědčen o tom, že nové konzole budou dražší než předchůdci, protože Sony i MS ví, že to prodají.
O roku 2012, jako pravděpodobném datu vydání minimálně nového Xboxu, jsem vás již několikrát informoval, nyní tedy další náznak toho, že by se tak skutečně mělo stát. Osobně si myslím, že vhodnější by byl klidně už konec příštího roku (2011), protože už teď si mnozí naříkáme a teď si představte, že budeme trpět nekvalitními konverzemi na PC, která se budou technicky současným konzolím ještě rychleji vzdalovat s příchodem nové generace 32nm 8 jádrových CPU i 28nm DX11 GPU, ještě 2 další roky!
Rok 2013 by mohl být opravdu přelomový. Je zde velká pravděpodobnost, že prakticky veškerá elektronika bude zničena díky slunečním erupcím, což by lidstvu jedině prospělo a mohlo by se tak konečně povznést do Nového Věku.
nomistore.elite.to
doufejme že ne, taky jsem o tom něco četl. To bude chtít postavit pořádný odstínění a dát elektroniku do sklepa a čekat až se to přežene a pak vesele hrát Zábava musí pokračovat
pokud te zajima jenom grafika, tak ano.
udelat dobrou grafickou stranku hry neni jen tak, je to narocne bud financne, nebo to sebere hodne casu, a ten pak bude schazet.
na jednu stranu si hraci stezuji jak uz hry nemaji kvalitni hratelnost, na druhou stranu chteji supergrafiku s ultraHD texturami, a kdyz je nejaka hra zase hodne narocna, lidi se starsimi PC si stezuji ze jim nejede.
Co vlastne ti hraci chteji?
Ja osobne chcem hry ako Crysis, F.E.A.R. alebo S.T.A.L.K.E.R. Skvela grafika, najmodernejsie technologie a super hratelnost. Konzolove "predelavky" su totalny hnus, vid Red Faction: Guerillas.
Už som to písal pod posledný článok s hernými novinkami, ale myslím, že niektorí ľudia v Epicu sa vedia veľmi dobre pretvarovať (že mám pravdu, pán Bleszinski?)... Alebo sú si istí, že nové Gears tie prachy jednoducho zarobia stoj čo stoj...
2015 tvrdí MS a SONY, že je prý doba aktivního života součaných konzolí minimálně, ale to neznamená, že se nástupci nemůžou objevit dříve .... samozřejmě o nich mluvit nebudou, protože by si nikdo nekoupil ty současné ...
Pravda, přesto nevěřím, že by s uvedením nových nějak moc spěchali. Prodávají se pořád dobře a dokud prodej konzolí i her neklesne pod určitou mez, nic se měnit nebude i kdyby na kalendáři svítil rok 2030.
Ono kdyby nevysli vubec, taky by se houby stalo Ale to se nestane, tak aspon budou pokrokovejsi nez soucasne a za 5let budeme rikat, to co ted: Konzole je brzda!
Ja by som hrozne chcel aby sa dostala na net aspon nejaka ukazka z nejakeho noveho enginu alebo rovno hry vo forme screenshotu alebo kratkeho zaznamu. Keby to bol taky skok ako s ps2 na ps3 tak by to bola bomba. Ale pri sucasnej otrasnej kvalite grafiky by bol aj maly skok za cenu zlata.
nejlepší by bylo když by měli vyjímatelný grafický modul a bylo by po starostech. CPU mají výkonný tak by stačilo upgradovat jen grafiku. Teda alespoň u PS3, nevím co pohání Xbox 360
Kdyby si upgrade nenechali udělat všichni uživatelé, tak by vyvíjeli hry stejně jen pro tu slabší variantu a s dvojími detaili by se nemazal. Takže ve výsledku upgrade postrádá smysl....
tuším že nějaký přídavný grafický modul kdysi pro svoji konzoli vydalo nintendo. A na krabici s hrou pak napsali že pro hraní ten modul musíš mít. Takže to zas tak nemožný není
Vieš čo to bolo? Volali to "Expansion Pack" a bola to väčšia RAMka. Nintendo 64 malo iba 4MB RAM a keď prišla hra Donkey Kong 64, vyžadovala práve EP, malo to závratných 8MB! Dodávali ho samostatne, ale tiež v balení s touto hrou. Viem o čom píšem, ešte sa mi to všetko povaľuje niekde v škatuli...
Ale to ze konzole brzdi vyvoj her je podle me super vec..... diky tomu svatecnim hracum na hra v pohode staci starsi notebook na kterem si skoro vsechno zahraju.... a i kdybych mel mit stolni PC tak mi prijde lepsi aby treba vydrzelo pouzitelne 3 roky, nez aby clovek musel kazdy rok upgradovat.... co se tyce grafiky tak mi by bohate stacil source engine ... dobrou hru grafika nedela (pokud neni vylozene hnusna), takovy hry od blizzardu nikdy nemely nejak uzasne oslnivou grafiku ani pri vydani a presto to jsou vsechno pecky ktere se hrajou a prodavaji za pomerne vysoke ceny i hodne let po vydani
Ale ať jim zůstane jejich místo na slunci ale ať jsou postavený tak ať nebrzdí vývoj i když na druhou stranu to tak není o konzolích jako o vývojářích kteří se na konzole vymlouvají.Vždyť se dá hra udělat tak aby chodila na o bouch platformách super ale to stojí peníze a zisky by byli menší tak to nejde
Když připomeneme starší Informace, tak to vypadá, že v případě Microsoftu bude pokračovat spolupráce s AMD-ATI a o herní pohon se minimálně v GPU rovině postará DX11 čip na základech současné 40nm generace RV780.