UBISOFT hlasitě volá po nové generaci konzolí - herní průmysl prý už dost trpí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 26 listopad 2012
altUbisoftu ale nejde ani tak o výkon a technologie, jako o nové herní značky.

 

 

 

 

Že Xbox 360 a PS3 si dnes koupí už jen někdo, komu nezáleží na penězích, či hodně neinformovaný zákazník, je jasné. Předražené zastaralé krámy, které výrazně prodražují i hry, jež proti svým PC verzím vypadají jako z jiného desetiletí, před sebou naštěstí už nemají mnoho aktivního života a nástupci jsou na cestě. Čím dál více jsou slyšet hlasy, že životní cyklus této generace byl poněkud přetažený. Jednou věcí je komplikovaný multiplatformní vývoj, kdy díky výrazné zastaralosti HW trpí i PC verze, které mají několikagenerační technologický náskok a PC verze her jsou sužovány zastaralostí, protože hry musí počítat s nejslabším článkem, na kterým mají běžet. Druhou věcí, nad čím pláčí hlavně vydavatelé, je obtížné prosazení nových značek.

Ty se totiž nejlépe prodávají s novým HW, který je neokoukaný a nové hry tak snáze vyniknou, než když se na již okoukané grafice prezentují nové značky a tituly později. Tím ale klesá originalita her i prodeje a herní průmysl se dostává do bludného kruhu a spirály úpadku. A na to poukazuje nejnověji šéf společnosti UBISOFT.

Není ale zdaleka sám, herní průmysl má se současnou generací konzolí velký problém, protože prodeje i příjmy klesají. Naopak roste PC a Internetové hraní, ovšem udělat velkou (ne Free-to-play) hru čistě pro PC si dnes nikdo netroufne, protože marketing za ty roky zapracoval a slušný PC s aktuálními komponenty mnoha hráčům doma chybí a na rozdíl od konzolové platformy, zde chybí ona "konzolová cenová přirážka". Jenže aktuálně chybí i slušná konzole a nové značky se tak obtížně prosazují, když jejich grafika vypadá jako ve starých hrách a není ani moc hezká a leckterá zdarma šířená free-to-play hra na PC vypadá i lépe. S novým HW se jednak sníží rozestup PC a konzolí a vydavatelé tak mohou na trh vrhnout nové značky, které budou nejen vypadat vizuálně o mnoho lépe než některé už poněkud vyčpělé série. Tak doufejme, že Microsoft a SONY pohnou s novým HW rychleji a budeme z toho všichni těžit nejen technologickým a grafickým pokrokem, ale také třeba právě novými značkami a herními experimenty velkých studií.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 20:09:29

Počítače jsou 10-15x výkonnější než konzole. http://www.eurogamer.cz/videos/jest-srovnani-wii-u-a-pc-verze-black-ops-2 Pokud stejně jako já nevidíte 10 násobný rozdíl v levém okénku, něco zřejmě není v pořádku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 21:03:08
avatar
vzhledem k tomu, jak hnusná je CoD BO2 i na PC v maxi detailech sis nevybral nejlepší příklad ;) Za to je to zářný příklad úpadku technologického, grafického i herního vývoje ;)
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 21:11:24

zabudol si dodať, že Wii U je už nová konzola z výkonnejšou grafikou ako mám napr XBox a to tiež spraví svoje v konečnom porovnaní s PC verziou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 21:31:25
avatar
WiiU je ale skutečná herní konzole, která v žádném případě nehodlá jít proti PC a nehodlá zdržovat vývoj apod. je orientována na jiné hraní a hry ;)
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 10:37:31
avatar
neviem sice preco porovnavas WII U a XBOX ... ked je evidentne ze WII U je "cistokrvna" konzola zatial co XBOX, PS3 su len "nepodarene" kopie PC s "konzolovym vzhladom".

Takze to ze WII U ma silnu alebo slabu grafiku je suma fuk ... je to jedina platforma na ktoru sa vyvyjaju hry cisto a cisto pre nu (este ma napada PSP a 3DS). Takze je jedno aka silna je grafika resp HW vo WII U kedze sa nejedna o konkurenta (resp. prizivnika) PC, ale o "doplnkovy produkt".

Je to cistokrvna konzola uz len z dovodu ze ihned ako vysla mala ficurky ako bezdrotove ovladanie, kameru, ... a samozrejme to najpodstatnejsie ... originalne hry (ktore ak nemate WII si nikde inde nezahrate, co sa o "konzolo-pocitacoch" typu PS3 a Xbox neda povedat).
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 15:46:33

mne išlo skôr o to, že tam bolo video ktoré porovnáva WiiU a počítačovú verziu COD:BO2. A to nemôžeme brať že takáto grafika je aj na XBoxe a PS, nakoľko výkonovo je fakt WiiU ďalej. Pokiaľ viem tak komponentovo má WiiU rovnako blízko k PC ako XBox, tak neviem prečo to delenie.

Ide o to, že WiiU je o hodne novšia konzola ako XBox, a preto sa nemôže porovnávať čo, ktorá dokáže.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 10:03:15

To Orten: ROFL
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 20:37:01
avatar
Koukám, že v Ubisoftu se někomu rozsvítilo
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 20:50:03

I přes veškerý apel vývojářů formátu Ken Levin, hry na konzole stále vychází a zadupávají PC potenciál hluboko do země. Jediná hra kterou jsem ve svém zatím krátkém životě považoval za ryze PC produkt bylo svého času Crysis, naneštěstí trh si žádá své a tak drahocenní vývojáři z Německa přesedlaly na konzole. I přes veškeré sliby jak bude Crysis 3 drtit náš hardware se obávám, že jádro systému Cryengine 3 je tak uzpůsobené konzolím, že patřičný rozdíl mezi nimi a PC bude jen těžko rozpoznatelný. A pokud ano, tesselace, vyšší rozlišení, FXAA, lepší textury a pár světelných DX11 efektů podle mého onen desetinásobný rozdíl v kvalitě zobrazení nezapřičiní. Ale chápu, víc než bych si přál. Jsem přesvědčen, že opravdový rozdíl poznáme až s příchodem nových konzolí, pak se teprve ukáže s jakou pravdomluvností zacházeli tvůrci Battlefieldu 3 ohledně Frostbite enginu.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis 2012-11-27 10:54:56

Hraju multiplayer betu Crysis 3 a na sve sestave i5, amd hd 6870 a 16gb ram jedu na ultra 25-30 snimku, bf 3 jedu na ultra 40 snimku pro porovnani
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 11:38:18

Ryze PC hra je imho každá MMO hra... WoW, GW2, SW-TOR, WoT, LoL, HoN, DotA2... atd...
A věř, že tam je docela dost velká hráčská komunita.

Jinak ohledně singlovek, tam je to těžký, páč prakticky každá singlovka se dá použít na konzole.. (Teď nevím jestli je i Skyrim na konzole - nekamenovat prosím... )
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 00:39:45
avatar
samozřejmě že je Skyrim na konzole...
JozkoSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 20:50:50
avatar
vie mi niekto povedat co sa zmeni prichodom novych konzol ?
okrem lepsich textur a vyssieho rozlisenie - max 1280x720. ?
vie mi niekto povedat preco na konzolach je max pocet hracov v online mode iba 12-24 ? konzola to nezvladne ? hm ?
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 21:18:36

next-gen konzoly budú mať výkonnejšie nie len grafické karty, ale aj procesory (u PS dokonca prechod zo zložito programovateľného Cell procesoru na x86), viac RAM (aktuálne odhadom 4-16GB).
Týmito zmenami sa zlepší nie len grafická stránka, ktorá to potrebuje, ale vzhľadom na RAM a procesor sa zvýši aj umelá inteligencia protivníkov.
U X-Boxu bude bude výhodou aj prechod z DVD na Blu-ray, prip. online, pomôžem možnosti zväčšenia rozlíšenia textúr
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 21:00:06

Hry se změní. Žánry. Lepší a uvěřitelnější animace, zvuky. Větší světy a dohlednost. Méně přiblblých efektů co maskují špatnou grafiku.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-26 21:11:57
avatar
No hej, aj séria F1 vyzerá tiež stále rovnako, myslím len vizuálnu stránku. Uvedomil som si to pri kúpe 2012... Od 2010 pridali len zopár svetelných efektov, inak stále rozmazané textúry vo full hd, či už áut, alebo aj okolia. Pozitívum (ako sa to vezme) je, že už tretí rok hrám tretiu hru, stále na tej istej karte na max...
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-11-26 21:59:45
avatar
Pre mňa je úplne jedno aký budú mať next-gen konzoly HW. Aj keby to malo hd 8990 alebo gtx 790 nikdy by som to nekúpil aj keby som na to peniaze mal. Dôvod ? Retardovanejšie ovládanie hier ako na gamepade som ešte nevidel ani neskúšal. To je niečo tak nepredstaviteľne dementné, že po pár týždňoch čo som dával šancu PS3 som usúdil, že myš a klávesnicu zatiaľ ešte nič neprekonalo. Na PS3 čo mám pod TV len padá prach a zapnem to iba vtedy keď chcem pustiť nejaký film na DVD, BD. Jediné čo sa dá ako tak ovládať sú hry typu Mortal Kombat alebo nejaká Racingovka. Ak by vymysleli niečo lepšie potom môžno no gamepad je niečo strašné. Viem, že sa k tomu dá kúpiť niečo ako myš a časť klávesnice ale to je príliš drahé. PC je proste PC
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 09:52:34

to ze s gamepadem neumis neznamena ze je naprd, kvuli dark souls /mimochodem uzasna hra/ jsem koupil x360 wifi gamepad a ted na nem jedu skyrim ktery se razem presunul uplne do jine urovne /uz to ze se pri hrani muzu valet v posteli/ uzivam si to vic nez s mysoklavesnici, ovladaci zarizeni je potreba volit dle hry a ne se zuby nehty drzet mysoklavesnice
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-11-27 16:37:34
avatar
Dúfam, že som ta neurazil mojim komentárom, nebol namierený proti ľuďom čo radi hrajú na konzolách, mňa proste len irituje to aké je ovládanie gamepadom nepresné a príde mi strašne neprirodzené. Plus, v detstve som si zranil pravú ruku tak nešťastným spôsobom, že mi zostala skrátená šľacha na palci, čiže je to ťažšie dosiahnuť na všetky tlačítka a hlavne ovládať analog. Práve preto ma mrzí, že niesu niektoré vynikajúce hry na PS3 aj na PC. Napr. God of War.
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 16:49:56

vubec jsi mne neurazil jen se mi nelibilo tvrzeni ze mys s klavesnici je nej proto jsem reagoval, na konzoli nehraju
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 11:41:06

závodní hry + volant... to nakope zadek myši a klávesnici.. =))) i gamepadu..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 00:43:01
avatar
to asi ano, ale stejnak jsem na gamepadu dohrál Richard Burns Rally na nejtěžší obtížnost
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 08:17:19

To ze si dneska uz nikdo netroufne udelat hru pouze pro PC platformu je trochu zavadejici, pokud se nemylim, tak Company of Heroes 2 ma vyjit pouze na PC. Bohuzel to je asi jedina svetla vyjimka....
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - . 2012-11-27 10:20:14
avatar
PC exkluzivnych hier vyslo dost a pomerne vynikajucich a lepsich ako mnohe aaa tituly. Problem je ze ludia si tak zvykli na masivny marketing ze o com nie je pisane v kazdom magazine a nevidite reklamu na kazdom rohu tak to ludi akosi nezaujima. A priznajme si, v tejto skupine je aj kopec PC hracov
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 10:27:12

vono je docela jedno jestli hra je pc only nebo ne, zmrvit se da vsecko
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - recept 2012-11-27 10:16:38
avatar
A recept je pri tom tak jednoduchy. Uplne opustit konzole a vytvarat hry cisto pre PC, tak ako za starych zlatych cias, ked sice zisky sa nepocitali v tisickach percent nakladova le len v stovkach, no hry mali pointu, nutili hraca rozmyslat a vyvojai neboli obmedzeni zastaralym 10r Hardwarom. Uvidite ako rychlo by sa spamatali vyrobcovia konzol a ako rychlo by tu bola nova generacia.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 10:32:53

Souhlas, treba jestli se zadari se zminovanym Company of Heroes 2, tak i ostatni vydavatele uvidi, ze nemusi byt multiplatformni reseni a presto muze byt hra uspesna a dojde k nejake zmene...Mozna to je prilis naivni, uvidime....
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 10:45:36

to je hodne naivni, vyvojari uz davno vedi co je uspesne a je jedno na co to udelaj, cim vic kopii se proda tim vic je hra uspesnejsi, cim jednodussi hra bude tim bude kupovat vice lidi, ted je snad uz jen jedina spravna cesta ta po ktere jde napr. Star Citizen vybrat penize od hracu a "spolecne" udelat skvelou hru
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 10:54:35
avatar
no vies to sa nikdy nestane (resp nevrati) nastala totiz doba "amerikanizmu" a to znamena, ze kazdy kto je inteligentnejsi ako primerny american = hrozba pre USA. A teda aj hry musia by coraz viac dementne a s primitivnym ovladanim a nedajboha aby sa este pri nich muselo rozmyslat. Ved si len zoberte preco (a hlavne kde) maju konzole taky megalomansky "boom" no predsa v USA. A preco ? No preto lebo su lenivy uz len porozmyslat nad tym ako by sa ta hra mohla (dala) nainstalovat na PC, tak si radsej kupia konzolu kde to len "sturia" a hned sa mozu hrat. A teraz este si predstavte, ze by urobili hru typu "commandos" (verny urcite poznaju, ty ostatny google Vam pomoze), vsak by si ju v USA (najvacsom trhu sveta) nikto nekupil, lebo by ju nevedel "priemerny american" ani len ovladat a to nehovorim o tom ze keby ju musel stiahnut, nainstalovat, cracknut a potom sa az hrat, VED BY MU PRASKLA HLAVA z tak vela informacii.

Takze neviem ako je to na sto percent, ale ja to vidim takto ... inteligentne hry sa prestali vyvyjat a presedlalo sa na "konzoloviny" z dovodu "orientovania" trhu a taktiez postupneho "vymyvania mozgov" (vid. PS3, Xbox, APPLE, ...) a skveleho marketingu (seria COD, nV, ...). A kedze USA je najvacsi (ak nie najvacsi tak urcite najviac kupi schopny) trh, moze si diktovat podmienky (konzoly, iphone, ipad, ...).

A mi ostatny ? Nam len ostava dufat ze konecne niekto "prelomi" tuto barieru a konecne vyjde na svetlo hra ktora bude "skvela" ci uz po grafickej stranke, inteligencii nepriatelov, obtiaznosti ukolov (misii) resp. nieco ako stary dobry commandos, len v novom, modernejsom kabate. A hadam vtedy "hraci" a aj vydavatelia pochopia ze cesta vedie prave tadialto (a teda ze hraci chcu rozmyslat a ze niesme ovce).
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 11:05:26

proc bys hru crackoval? leda bys ji koupil od ubisoftu a mesic si ji nemohl hrat protoze udelali noveho uplay klienta ktery nefungoval coz je duvod proc ubisoft odemne neuvidi uz ani korunu

Commandos 1 naprosto luxus pak to zacli kopcit vseci robin hood a podobne to sem uz nehral
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konzole 2012-11-27 11:57:59

No dneska jsou konzole uz odepsane, grafika je lepsi na tabletech a hry stojej 20kc...

PC scenu to brzdi pomerne dost, ale muzou si za to hraci, tedy konkretne pirati, ono kdyz na PC kazdej stahuje tak vyvojari radeji delaj na konzole i kdyz musej hru okrouhnout... Dneska se skoro zadnej ani AAA titul nezaplati, a to i kdyz je na konzole, kdby byl jen na pc kazde studio skrachuje po prvni hre.

Nadruhou stranu k te grafice je smutne ze o co jsou dnes hry graficky lepsi o to jsou horsi herni dobou a pribehem.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 23:34:16

Konečně rozumný názor. V článku i diskuzi se objevilo neuvěřitelné množství bludů. Pan Stach některé souvislosti zřejmě pochopit nechce a blábolisti jako třeba flastie nebo m2fizy žvaní úplně z cesty.

Všichni lidé, kteří sdílí tyto hloupoučké názory, by se opravdu měli zamyslet nad tím, proč je herní průmysl v krizi. Hledat příčinu v konzolích, které jsou součástí herního průmyslu již 30 let, je úplná hloupost. Odpověď je velmi jednoduchá - příčinou je pirátství, neboli kradení her.

Kdyby se vývojářům vyplatilo udělat čistě PC titul, zcela jistě by tak učinili, stejně, jako tomu bylo dříve. Problém je, že s rozvojem internetu, a rozmachem skupin, pro které je prolamování ochran her koníčkem (tyto lidi bych házel do žumpy), se rozšířilo pirátství do takové míry, že se prostě PC only tituly nevyplatí. Proto vzniká drtivá většina titulů multiplatformě, aby se jejich vývoj zaplatil.

Paradoxně tak ty nenáviděné konzole herní trh zachraňují, protože nebýt jich, tak by většina her vůbec nikdy nevyšla.

Skutečnou příčinou pomalého vývoje her je warez, warez a zase warez, nic jiného!

Zazněla tu věta, že konzole jdou proti PC, a že hodlají brzdit vývoj her. To je žvást století a jeho autor by se měl zamyslet, jestli se náhodou nedívá na celou problematiku poněkud zjednodušeně.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 23:57:21
avatar
Tak i na PC jsou udělat hry, který nepůjdou ukrást, ale to vyžaduje neustálé připojení k netu a to zase budou lidi držkovat (i když většinou držkujou ty, co si to nemůžou tak ukrást)
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-29 00:14:57

Přesně tak, nejvíce držkují ti, co to nemohou ukrást.

Ideální ochrana by byla taková, která by zcela znemožňovala ukradení hry, ale na druhou stranu nijak neomezovala kupujícího hráče. Bohužel to zatím není technologicky možné.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-29 12:56:39

V te teorii mas docela diry. Jak to ze nezkrachovali tihle The Creative Assembly a to uz delaji tusim devaty dil pouze pro PC Funguji nejakych 25 let a z 21 celkove titulu byly vsechny pro PC a pouze dva i pro xbox 360 a ps3 a pouze jeden i pro ps2, xbox a gamecube.
Ten zakopany pes je uplne nekde jinde a piratstvi je jen berlicka pro omluvu vlastni neschopnosti. Navis s elemtem zvanym Steam ktery naucil i rusaky kupovat hry ti ta teorie nesedi jeste vic.
Nikdo ale nema zajem o brak a tam se neuspech svede na piraty. Je to jednoduche a jednodusi lide na to slysi. Ono kdyz si nekdo neco stahne neznamena to ze to hraje. Odhaduju ze 90% stahnuti je jen hlusina. Hrac to zkusi a zahodi protoze zjisti ze ho to nebavi. Dale to stahne nekolikrat protoze treba rozbehne az patou kopii. Nebo to stahne a nikdy to ani nezkusi protoze nez se k tomu dostane prijde zase neco lepsiho a neni cas. Nebo nez se k tomu dostane tak zjisti ze na STeamu to stoji 5 ecek se vsema DLC patchema a upgrade. Tak to smazne z disku at mu to tam nezabira 20 GB a radsi to koupi na Steamu. Muj soukromy odhad je ze z poctu stahnuti bude aktualni herni piratsvi 10%.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-29 17:15:33

Milý Bajlando, žvatláš totální ptákoviny, což bych Ti jako člověk pohybující se v herním průmyslu a s přístupem k informacím, o kterých Ty nemáš ani páru, mohl podložit stovkami faktů a argumentů, ale zkušenost mne naučila, že s lidmi Tvého typu je jakákoliv diskuze ztrátou času, jelikož argumenty neposlouchají a stále si melou svou.

A proto Tě nechám žít v Tvém bludu dál. Pokud bys měl přecijen zájem o seriózní diskuzi a chtěl se dozvědět nějaká zajímavá fakta, tak přes soukromou zprávu.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-29 19:36:16

ANo ja zvatlam ptakoviny. Typicke pro cloveka bez argumentu napadnout cloveka s jinym nazorem osobnim utokem podporenym vagnimi prohlasenimi typu ja to znam nejlip ale nebudu to vysvetlovat. Nerikaji ti doma maly manipulator?

Ja se bavil naprosto vecne neosobne a sva tvrzeni podporuji argumenty na rozdil od tebe ktery zadne argumenty neuvedl krome osobnich utoku. Ja vim v cem je problem. Vsichni kdo si trochu cuchli k IT si mysli ze jsou bohove a ze maji narok na pohadkove platy. Mam pro tebe novinku. V hernim prumyslu je tezka konkurence a to ze asi patris ke studiu ktere vyrabi brak ktery nikdo nekupuje piratstvim neomluvis jak jsem dokazal prikladem studia ktere vyrabi pouze pro PC a jeste jsem od nich podobne narky neslysel.
Stezoval si mi podobny "vyvojar" ze udelali hru ale ze i kdyz ji dali hodne levne (tusim 5 ecek) tak ji nikdo nekupoval. Kdyz jsem na tu hru kouknul tak si v duchu rikam ze je dost naivni. Za 5 ecek koupim AAA tituly a tu ptakovinu co udelali bych nechtel ani zadara a to myslim vazne. Cas straveny s takovou hrou je pro me ztrata penez. Pocitam ze budes podobny naivka.

Pokud chces neco rict dej to sem at to vidi vsichni. O osobni diskuze s lidmi kteri reaguji nevyprovokovanym osobnim utokem na nazory druhych nemam zajem.
Jinak jsi to zatim pouze ty kdo neposloucha argumenty druhych. Totalne jsi me argumenty ignoroval jen protoze se ti nehodi do kramu.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-30 03:06:03

Nechce se mi do toho, jelikož takovýchto rozhovorů s lidmi, kteří do problematiky nevidí, jsem již vedl desítky, ale nikdy to nikam nevedlo. Ale dobrá, snad z toho nebude zase tapeta.

1) Nejsem žádný herní vývojář. S hrami obchoduji, takže mám kontakty na distributory a některé vývojáře a mám samozřejmě detailní informace o trhu jako celku.

2) Tím, že uvedeš příklad jednoho z MÁLA studií, které profituje prakticky pouze na PC hrách, nevyvrátíš všeobecně známý fakt, že stovky jiných herních studií zaměřujících se především na PC hry, dávno zkrachovaly nebo je před krachem zachránil odkup někým větším (EA, Ubisoft).

3) Dále si pleteš pojmy - samozřejmě, že mizerné hry se také mizerně prodávají. To je v pořádku a je to spravedlivé. Problém je, že i vynikající hry se často prodávají pod očekávání, zatímco počet stažených kopií je astronomický. Jako příklad nám poslouží Crysis, se kterým se i tak velké studio, jako Crytek, spálilo a po letech muselo sklopit uši a vydat konzolovou verzi. Crysis 2 a 3 vycházejí na konzole rovnou.

4) Cucáš si zde z prstu nějaká čísla, kolik % lidí, kteří hru stáhnou, by si ji ve skutečnosti koupili, kdyby ji stáhnout nemohli. To samozřejmě nikdo neví, a neví to ani Bajlando. Ale i kdyby jen 20% těchto lidí hru koupilo, dostal by se herní průmysl úplně jinam a vývoj her by poskočil mílovými kroky.

Zkrátka hra je autorské dílo a NIKDO nemá právo si ho ukrást.

5) Nevím, jestli všichni, kteří si čuchli k IT, si myslí, že jsou bohové, to je nějaká Tvoje teorie. Fakt je ale následující: když herní studio nacpe do vývoje hry desítky milionů dolarů, tak očekává, že se mu tato investice vrátí. Pokud ne, tak totiž zkrachuje, případně se dostane do obrovských problémů.

6) Trh hovoří sám za sebe. Čím dál tím větší procento her musí vycházet multiplatformě, aby se zaplatili. PC verze často přicházejí se zpožděním nebo vůbec (Red Dead Redemption). Je to smutné, ale je to realita. A co je asi příčinou, hádej. Ano, je to zase pirátství.

7) Všichni lidé, smýšlející jako Ty, by si měli pořád dokola opakovat ten nejzákladnější fakt ze všech: pokud by všichni hráči všechny hry kradli, tak by veškerý herní svět přestal existovat, nikdo by hry nevydával a nikdo bysme neměli co hrát. Kromě krachu všech herních studií by to mělo fatální dopad také na výrobce herního hardware Nvidia/AMD, ale i tabletů, smartphonů atd. Spláchlo by to i tisíce menších firem, které na celém trhu profitují. Miliony lidí by přišlo o práci, technologický vývoj by se zpomalil atd., atd.... Dopady by byly obrovské.

A proto razím heslo - každý pirát je zloděj a patří za katr.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-30 14:42:28

Samozrejme keacas spoustu hlouposti. Vidis svet cerne a bile. Ve sve podstate jsi hrozne naivni. To nemyslim jako urazku ale jako konstatovani skutecnosti na zaklade predlozenych tvrzeni. Pokud je ti 30 a mene tak je to v poradku to k tvemu veku patri, pokud je ti 38 a vice tak mas problem.
Ted nemam cas ale pokusim se ti to vysvetlit vecer i kdyz pochybuju ze to budes chapat.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-30 16:21:30

Hehe, jasně:-). Ty musíš být fakt týpek, Bajlando. Ale napiš mi večer a ukaž mi své barevné vidění světa. Snad poté prozřu a přestanu se na svět dívat naivně a černobíle:-).
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-30 22:08:00

1) Jeste horsi nez vyvojar. Narikajici obchodnik = lhar. 90% ceskych obchodniku hlavne tech mensich ma mentalitu zlodeju. Jinak jak muzes vedet ze pirati likviduju trh? Protoze uz nemas takove prodeje? Mam pro tebe novinku. Steam umi obchodovat a proto od ceskych predrazenych zlodeju kupuji lide cim dal mene. Takze to nesvadej na piraty. Uz jste hnusaci v Ceneze zasli tak daleko ze tu vytvarite zeleznou oponu a delate svinstva ktera neumozni v Cechach elektronicky prodej. Tady piratsvi je plne opodstatnene v techto pripadech. Je to sprosta totalita a ta musi byt potirana vsemi prostredky.

2)Ale vyvratim. Proste to JDE !!!! Zbytek jsou vymluvy. A nejsou jedini. Ostatni co neprezili proste delali neco spatne. Se podivej na AMD. Tem nikdo nic nepirati a prestoze maj super produkty ktere se prodavaji tak jdou ke dnu protoze si neumi udelat poradek ani v zamestnacich. Prosel jsem nekolik nadnarodnich i narodnich firem a jsem zhrozen jak to tam funguje.

3) Crysis jsou germani kteri jsou arogantni jak prase, kteri si mysli ze jejich produkt je nejlepsi na svete a tudiz musi dostat nejvic penez. Jinak co pises je blabol. Crysis 1 si na sebe v pohode vydelal a PC prodej ho zaplatil. Crytek jen chtel vice penez proto konzole. Stazene kopie ciselne astrronomicke mozna ale realne nic nevypovidajici jak jsem vysvetlil v predchozim prispevku. Jenom ja jsem stahl Crysis 7 krat. A taky jsem si ho koupil jednou kompletni edici v krabici a druhou na steamu. Kdybych Crysis nezkusil nikdy bych si ho nekoupil. Tu krabici ti prodam jestli chces. Nikdy nepouzita.

4) Az pochopis pojem "muj soukromy odhad" pochopis jaky nesmysl jsi napsal. Jinak je to muj soukromy odhan na zaklade dostupnych informaci, logicke dedukce a precteni ruznych clanku na toto tema. Nikdy jsem to nevydaval jako holy fakt.

Nekomu neco chybi ?????? Problem neni cerny a bily ale do tohodle se poustet nebudu. Jednak svym kategorickym prohlasenim ukazujes jak jsi omezeny takze nemas pri svem cernobilem videni sveta sanci chapat sirsi souvislosti. Proste jsi zaujaty svou pravdou. Tohle se resilo i tady v clancich, pohledej.

5) Nikdo netvrdi opak. Jak je uvedeno v bode dve jde to. Pokud to nedokaze chopi se berlicky piratu misto aby si priznali ze jsou neschopni a neco udelali spatne.

6) Ano protoze vsichni vcetne tebe hamouni a chcou cim dal vice penez. A trh je nasycen a preziji jen nejlepsi. Opet bod dve dokazuje ze nemusi vychazet multiplatformne. Ty a tve klesajici prodeje her maji mnohem vetsi problem se Steamem nez s piratstvim. Pokud by steam nasel cestu prodavat hry pro xbox a PS3 tak nastane uplne stejna situace jako na PC. Na co se vymluvis potom? Objevi se miliarda piratu na konzolich?

7) Opet totalni nesmysl. Opet nic neni cerne a bile. Pirati budou vzdy jak na PC tak na konzolich. Uz dnes se siri komunitni financovani a lidi si sami zaplati dopredu ktere hry chcou. Nemusi tim padem platim miliony vyzirku a prekupniku mezi vyvojarem a zakaznikem a takovy si zaslouzi aby prisli o "praci". Ja vim ze cely zivot zijes v socialismu at v tom dnesnim nebo v tom minulem ale zkus vyjet ven nekde kde jeste existuje trh a uvidis jaky nesmysl jsi napsal. Zadny fatalni dopad se nikdy nebude konat a vzdy budou uspesne firmy opet viz bod 2. ALe to co neni zadane zanikne a tak je to spravne at uz nekdo breci a kope nozickama a pestickama na ty zle piraty, nic to nezmeni na faktu ze holt nekdo neni konkurenschopny a zije minulosti. Pokud nejdes s dobou zustanes v minulosti a stanes se minulosti. To co fungovalo vcera dnes uz neplati. Pokud to nechapes mas smulu.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-01 00:12:50

Takže - vyvíjí se to PŘESNĚ tak, jak jsem předpovídal: patříš do skupiny lidí, se kterými nemá smysl diskutovat, jelikož racionální argumenty neposloucháš a plkáš blud za bludem. Takže už jen velice stručně.

1) Díky, žes mi nahrál na parádní smeč. Já hry prodávám VÝHRADNĚ elektronicky (říká se tomu digitální licence, víš), a prodávám je za ceny o 30-70% nižší, než jsou na Steamu a v českých kamenných obchodech. Obchody jdou dobře, to neměj strach. Takže předraženým obchodům v ČR vytvářím nepříjemnou konkurenci. Co mi teď řekneš, chytráku? Tak co, koho okrádám? Kde je ta totalita, co? Komu lžu? Naopak, podílím se na vytváření trhu, který by měl postupně stáhnout ceny her dolů.

Označuješ mě tu lhářem, ačkoliv o mě víš kulové. Jsi obyčejný primitiv, s pokřiveným viděním světa.

Na zbytek Tvých žvástů odpovím asi takhle: zamysli se - z hamounství, zlodějen, lhaní, arogance a já nevím čeho všeho ještě, tu osočuješ vývojáře a prodejce her. Tedy lidi, kteří vytváří nějaké hodnoty, vydávají hry, které baví miliony lidí po celém světě; zároveň posouvají technologické hranice, protože hry jsou jeden z nejnáročnějších SW. Do těchto skupin lidí se tu navážíš a to dost nevybíravě. Kolik her si naprogramoval a vydal Ty, Ty chytráku?

Zatímco všech pirátů, zlodějů a warezáků se tu vehementně zastáváš, přitom to jsou jenom zoufalci, kteří parazitují na práci někoho jiného a celý průmysl poškozují. Jan "DD" Stach a tisíce dalších lidí se tu naprosto oprávněně rozčilují nad pomalým vývojem her. Dokud se ale parazitů přiživujících se na celém herním průmyslu nezbavíme, stále bude vývoj her pomalý.

Říkáš, že když někdo stáhne hru, tak nikde nic nechybí. Co je to za žvást? Chybí samozřejmě odměna, která měla být zaplacena člověku (společnosti), který tu hru vytvořil.

Tvoje ubohoučké argumenty by možná trochu platily, kdyby se kradli jenom mizerné hry. Problém je, že se kradou úplně VŠECHNY hry, a čím je hra lepší, tím se krade více. To je prostě fakt.

Připadá mi to, že se tu bavím s hlupákem, který nechápe, že krást je špatné. Je Ti prosímtě jasné, že kdyby všichni kradli auta, tak všechny automobilky zkrachují a nikdo nebudeme mít v čem jezdit? Je Ti jasné, že kdyby všichni kradli rohlíky, tak všichni pekaři zkrachují a my nebudeme mít co žrát? Lobbuješ snad za nějaký návrat do pravěku, ať si každý běhá po vlastních a loví si v lese jeleny?

A stejné je to s hrami - pokud je všichni budou krást, nikdy už žádné hry nevzniknou. Tak to prostě je a nic na tom nezměníš. A každý trotlík, který si stáhne nějakou hru, tomuto stavu více a více přispívá.

Končím diskuzi, lituji, že jsem se do ní pouštěl, protože podle Tvých příspěvků mi bylo od začátku jasné, co jsi zač, a s lidmi Tvého typu zásadně nekomunikuji. Moje chyba a omlouvám se DDmu za tyhle tapety.

A Ty si, milý Bajlando, už piš co chceš, na ty Tvoje nesmysly již nebudu reagovat.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-01 14:09:29

1) Hod tady link na ten svuj "Steam" a pokud je to pravda klidne budu nakupovat u tebe. Ale ja si myslim ze jen kecas a jsem si temer jisty ze se zadneho linku nedockam. Pokud tu tento link dodas a bude pravda co tu tvrdis tak uznam ze nejsi lhar ale naivitu tim nesmaznes.


Mas docela problem si sve lzi srovnat v hlave. Jednou narikas na piraty a za chvily vykrikujest jak ti jdou skvele obchody a ze jsi levnejsi nez Steam. Ty nejsi schopny se ani vyznat sam v sobe.

Na zbytek bludu ti odpovim uz jen kratce. Mas velky problem s chapanim myslenek. Samozrejme jsem vedel ze ubohy primitiv tveho razeni neni schopen chapat sirsi souvislosti ale zkusil jsem to. Zij si dal ve svem naivnim cernobilem videni sveta. Jednou az ziskas zivotni rozhled se ti mozna rozsviti. Osobne o tom ale dost pochybuju. Ty totiz jako argumenty pouzivas emoce a kdyz ti nekdo argumenty ktere se ti nelibi naserviruje tak se zmuzes pouze na vykrikovani primitivnich libivych hesel a urazeni oponenta ktery si to samozrejme nenecha libit.
Naprosto to potvrzuji tve uvahy zacinajici slovem kdyby. Pouziji to same. Kdyby jsi mel zivotni prehled tak nejake kdyby nemuzes pouzit jako tvrzeni pro konkretne zamerenou diskuzi a budes pouzivat pouze realne existujici faktory. Uvahy kdyby neco patri do kategorie spekulaci a nemaji zadny vliv na soucasny problem.
Omlouvam se DD za nasledujici lehce sprostou lidovou moudrost:
Kdyby byly v riti ryby nebylo by treba rybnika, sahli bychom do prdele a vytahli kaprika.

Mimochodem jsi mi zadny konkretni argument nevyvratil a ja te nacapal nekolikrat pri lzich. Jako priklad uvedu tve tvrzeni o Crysis 1 se kterym se podle tebe Crytek spalil a ja ti to vyvratil pravdivym tvrzenim ze PC hraci vyvoj zaplatili. Dokonce Crysis 1 je na PC jedna z nejprodavanejsich her v historii a to jsou pocitany pouze krabicovky bez cisel ze steamu. A to je hodne velky pro tebe neprekousnutelny argument ktery te usvedcuje ze proste lzes a nebo pouze tupe vykrikujes sve bludy a nemas paru o cem mluvis. Velice dobre jsem te hned na zacatku odhadl jako manipulatora.

Reagovat na me nemusis budu jedine rad. Diskuze s manipulatorem je zbytecna. U me svych cilu nedosahnes. Ja verim a uznam pouze presne a podlozene argumenty ne emotivni vykriky a kdyby byly nesmysly.

Jedinou reakci kterou od tebe ocekam je link na web kde budu moci dlouhodobe nakupovat hry levneji 30-70% jak pises nez na STeamu. Pokud ho nedodas tak jsi to proste zpecetil
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-27 18:54:39

Musím ti kontrovat co se týká pirátství,na pc se pirátí to ano,ale na konzolích taky,jinak by třeba taková sony netratila tolik že se aaa titul nevyplatí? ať nevydávají tolik odpadu, vyhodí ten všechen marketing a ty hry rázem budou mnohem levnější
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 02:35:05
avatar
Jenže marketing vyhodit nemohou, kdo jiný nám řekne že KoD Super modern warfare XX je nejsuprovější střílečka na světě a že se snadno hraje na crapBox 1024 díky jeho ovladači se dvěma tlačítky pro střelbu a čopnutí.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 23:54:23

V jednom máš pravdu - náklady na marketing jsou neúměrně vysoké. Ve druhém máš také pravdu - poslední díly Call of Duty (a nezapomínejme na Medal of Honor) jsou směšně ubohoučké.

Nicméně úplně bez marketingu to nejde, to se asi shodneme, a vývoj her se musí zaplatit, to se snad také shodneme. Proto dochází k multiplatformnímu vývoji her, čímž samozřejmě PC verze trpí, ale dokud se budou PC hry krást ve velkém, tak se situace nezlepší.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 23:49:50

Borčezmostu, když něčemu nerozumíš, tak se k tomu raději nevyjadřuj, ok? Nejprve si zjisti nějaká fakta a pak teprve diskutuj.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 23:55:08
avatar
možná 75% prodejů dělá marketing.. Kdo umí marketing, má vystaráno..
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-28 23:58:20
avatar
Já si myslim, že třeba Blizzard nebo Valve ukazujou, že fakt dobrý hry, který generujou obrovský zisky, se dají dělat i s pomocí technologií, který dneska patří spíš k průměru. Všechno to je o hratelnosti. Slušně vypadající hra se skvělou hratelností je rozhodně lepší, než skvěle vypadající kravina... A další jsou pak firmy co podprůměrný hry (COD,... ), ale mají kvalitní marketing a tím i obrovský zisky... Takže tenhle nářek, o kterým je ten článek, je spíš důsledek jejich neschopnosti...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-29 13:55:31

To je pravda jen castecne. Kdyz se podivam na sebe tak jsem byl totalne ujety na HL2 hral jsem to 4 krat i s DLCs. Ted vysel Black Mesa ktery graficky dotahl HL2 ale uz to pro me takova pecka nebyla i kdyz se na to pely ody ze takhle ma vypadat hra. Ano byla dobra ale problem byl ze kdyz se na clovek podival bylo to zase to SAME jako milion dalsich her okolo. Musel jsem si znovu zahrat starou hru a potom Crysis 1 a 2 aby byla nejaka zmena. A to je to co ubiji hrani. Porad to SAME dokola.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 341x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1439x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1745x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1231x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3823x
Komentářů: 0