Bublina jménem 3D splaskla – současné technologie 3D netáhnou a jsou problematické Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 09 srpen 2011
alt Filmy ještě tak tak drží, ale hraní ve 3D se odkládá na neurčito. Prostě to zatím nefunguje.

Když se podíváme několik měsíců, či spíše už i let zpátky na naše starší články o 3D, tak společným jmenovatelem je, že nevěříme, že by 3D technologie, kterou výrobci tlačí, měla mít úspěch. No a je to tady.

Ačkoliv je na trhu už poměrně dost 3D zařízeních i za docela zajímavé ceny, až na výjimky o ně nikdo nestojí, takže spousta z nich zase mizí. Současná stereoskopická 120Hz technologie, kterou řada firem tlačí, má zkrátka více problémů, než užitku. Tím hlavním je asi fakt, že zdraví zrovna nesvědčí, nemluvě o tom že značná část populace tuto technologie není vůbec schopna používat, či ji není doporučeno ji používat. A těch pár jedinců, kteří s krvavýma očima stále tvrdí, jak je skvělá, jen odmítají připustit, že to vážně není ono, natož aby to fungovalo.

V oblasti her se objevila celá řada snah, které ale vedly jen ke zklamání. Nintendo 3DS je asi nejbolestnějším příkladem neúspěchu a dnes tak snad kromě SONY už nikdo současnému 3D příliš nadějí nedává. U filmů je to ještě něco jiného, ale u uživatelů moc domácí 3D zábava netáhne a prodeje 3D TV jsou za očekáváním a bezvýznamné. Když tak se jde na 3D do kina. Nicméně se také zjišťuje, že u mnoha filmů 3D technologie spíše zážitek zkazí, než vylepší. Zejména u mnoha akčních snímků s rychlým střídáním scén a tmavšími scénami zjistíte, že půlku filmu vnímáte jen rozmazaný zmatek, ze kterého se dělá až nevolno. Stejně tomu je i u pokusů s TV 3D, zejména u sportů, kde z toho nakonec také, kromě bolení hlavy, nic nemáte.

A tak slavné 3D připomíná Titanic. Filmaři jej ale stále považují za ještě slušný vývar, avšak zákazníci-diváci už celkem přemýšlejí, jestli třeba o polovinu dražší lístek na 3D verzi proti 2D verzi, za to vůbec stojí. Vývojáři her ale mají jasno. Snad s výjimkou SONY téměř všichni vývoj 3D her prozatím odpískali. A protože nebude 3D obsah, nebudou to mít ani 3D zařízení jednoduché. Na druhou stranu věřím, že třeba 3D fotky by celkem úspěch mít mohly, takže 3D foťáky a displaye u nových telefonů by táhnout měly. Hraní ve 3D a domácí sledování 3D filmů se ale odkládá na neurčito, protože současné 3D technologie mají v pravdě k dokonalosti daleko.

Takže se dostáváme do kruhu – 3D technologie má velké mouchy – netáhne – vývojáři 3D obsahu nejsou logicky spokojeni s prodeji, tak ho přestanou dělat – není důvod si 3D zařízení kupovat, protože na něj není obsah. Zkrátka na začátku musí být slušná 3D technologie a ta dnes zatím neexistuje. Snaha oprášit 20 let starý a nefunkční 120hz blikající stereoskopický 3D nesmysl, tak dle mnohých očekávání selhala. Chce to prostě skutečnou moderní 3D technologii, která nebude mít negativa. Tedy nebude nutnost nějakých brýlí-filtrů, namáhání smyslů a ohrožování svého zdraví, či vývoje dětí Prostě přirozené 3D, tak jak běžně vnímáme svět kolem nás. Ale na tu si ještě počkáme ... tak 5 let ;).

PS: Jedním z problémů 3D je i existence několika navzájem nekompatibilních 3D systémů na trhu, přesto že jejich základem je stejná 3D technologie. Zdá se, že výrobci zkouší alespoň něco zachránit a ti největší se konečně dnes dohodli na společném formátu. Gratulujeme, možná to prodejům trochu pomůže, ale určtiě to nezmění fakt, že 3D brýle jsou na nic a donutit náš mozek vnímat rádoby prostorový obraz na 2D panelu je prostě slepá cesta ... 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 13:35:42
avatar
bydlím v Chebu, ale pendluju do Prahy no a HP7 druhou část tu dávali pouze ve 3D..na tom jim nejsem zvědavý, tak jsem při cestě do Prahy spojil příjemné s užitečným a zašel si na 2D a jaká to byla lahoda
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 19:55:28
avatar
harry potter a lahoda?to snad ne pred par lety me pritelkyne dotahla do kina na treti dil (kterej podle ohlasu mel byt nejlepsi) a stacilo mi, asi sem uz tenkrat na to byl moc starej. jinak me by 3d v kine nevadilo, pokud by ale bylo dobre udelany aspon tak jak v avataru. ale treba v souboji titanu nebo v thorovi to bylo hrozny. druha vec je pak ten hroznej ceskej dabing, kterej bych nejradsi z fleku zakazal.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 08:00:50
avatar
Možná mě tu hromadně ukamenujete ale já ještě neviděl ani jeden díl Harryho Pottera A 3D to není nic pro mně, strašně mě z toho bolí hlava, byl jsem taky na souboji titánů a měl z toho dost
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 16:53:03
avatar
Neboj nejsi sám... Každý je z Harryho posery mimo, ale já jsem sotva viděl 20min z prvního dílu a okamžitě jsem to odsoudil a další díly jsem, už nikdy neviděl. To si raději kouknu na Červeného Trpaslíka i když jsem ho viděl 30x dokola
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-11 10:16:56
avatar
Na červeného trpaslíka a simpsonovi bych taky mohl čučet pořád dokola... to jsou věci které mi v každé situaci dokážou zvednout náladu
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 09:44:57
avatar
tak já přečetl všechny knihy a poslední 3 filmy měly docela dobrou temnou atmosféru (samozřejmě že kniha v tom byla daleko lepší) a když přítelkyně zavelí, že se půjde na HP do kina, tak proč ne samozřejmě, že na twilight a podobný opičárny chodí s kámoškama
jinak dabing - ano dabéry pověsit za koule do průvanu
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 10:22:24
avatar
Tak u těch starých hitovek (třeba Smrtonosná zbraň 1-4) tam byl dabing super, na ten nedám dopustit Ale u nových filmů ne děkuju, zlaté původní znění, nehledě na to jak tím utrpí kvalita prostorového zvuku. A o Twilightu mi vůbec nemluv... o tom slyším od holek z mého okolí na každém kroku
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 13:45:09
avatar
Mě zaráží, kolik lidí kolem mě plánuje, nebo už doplánovalo a pořídilo bednu za 25+k aby měli doma 3D .. . bluray přehrávač si ale koupilo tak 0,5% z nich a ti zbylí sázejí na dopočítávání ... no fuj.
Mě z toho bolí oči - možná to je tím že mám perfektní zrak....
sranda no ... DD to rozlouskl ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 20:01:16
avatar
a dival ses nekdy na nabidku televizi?vsak krome panasonicu uz vsechny plazmy, krome te uplne nejnizsi tridy, 3d podporuji at chces nebo ne. u panasonicu pak 3d st rada stoji v 50" jen o naky 2-3 tisice vic nez 2d g rada a navic ma i celkove lepsi obraz. u lcd televizi ma snad uz kazda s full led podsvicenim i 3d. odpady s edge led si trochu znaly clovek, kteryho nepresvedci vychcany obchodnik, nemuze koupit.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 08:33:37
avatar
No jo. To se řekne lehce odpady s edge LED. No ale když 90% modelů roku 2010 a 2011 má zrovna edge LED, to se pak těžce hledá nějaká co má Direct LED nebo dokonce i Local Dimming a když už ji člověl najde, tak ta cena je dost přemrštěná.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 08:02:23
avatar
Já mám 3 roky starou Toshibu LCD ale kvalitka super, k tomu pěkně kvlatiní BD rip a kvalitní ozvučení a zážitek jak blázen... a celé 3D se může jít bodnout
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 08:27:23
avatar
Taky plánuju nákup televize s 3D, ale hlavně kvůli ostatním parametrům co ta TV má proti nižším modelům stejné značky a vyloženě mě s*r*, že musím si za to 3D připlácet, které snad nikdy ani nevyužiju. Odhaduju, že když by měla všechny ty parametry co chci a neměla 3D, tak, že bude nejméně o 3 - 5 tis. levnější.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jojo 2011-08-09 13:50:25
avatar
v tomto zcela s DD souhlasím...žena zvrací i v 3D kině já ne ale z 3D TV jsem se málem poblil v obchodě ... stačil rychlejší pohyb a blbě mi bylo ještě 2 hodiny...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:03:14
avatar
3D nebrat aspon ne v tehle podobe
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:08:53

Zajtra chcem ist konecne 1. raz na to supe-uber-3D do kina na HPDS2.Pre istotu zoberiem namiesto chipsov prazdny sacik .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:12:38
avatar
já byl na 2D a doporučuji, ten film je dost tmavý, některé scény už tak dost rychlé a nepřehledné, takže ve 3D z toho budeš mít jen zmatek a půl filmu nepoznáš, co se na plátně děje
totra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 15:01:30
avatar
souhlas, ten film byl ve 3D pěkná bída.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-11 08:16:47

Takze som to prezil v poho bez nevolnosti.Aj ked mi na lavom chyba nejaka dioptria. Na prvy dojem docela dobre zhruba podla ocakavania.Viac ako 3D efekt mi vadilo neprirodzene pouzite maleho DoF. Uplne ma to rozptylovalo od deja. Dobijanie hradu mohlo byt trochu lepsie tech. zvladnute ,ostatne sceny boli fajn. Na kazdodenne domace pouzitie by som to kvoli ociam nechcel ale urcite si zase dakedy zajdem do kina.Najlepsie na animak.Pacila sa mi reklama na Cars 2
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:55:56

Bol som natom v 3D a ozaj je to strašne tmavé, ten kontrast tam strašne chýba v tom 3D
Essdy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:29:38

Jo jo 3D jsou zatím nic moc I když v Imexu se mi promítání v 3D docela líbilo (asi 2 roky zpátky), ale když jsem byl v hk v cinestaru ... no ble !!!
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:35:56

Mě se 3D v Avataru líbilo, jenže ostatní 3D filmy jsou jenom nepovedené konverze z 2D a podle toho to taky vypadá
rasple [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 19:52:40

souhlasím, Avatar byl pěkný a další film ve 3D je hodně dobrý Transformers 3D, Jinak Narnia taky pěkná, ale Cpt. America nic moc..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 14:52:34

Citace:
Vývojáři her ale mají jasno. Snad s výjimkou SONY téměř všichni vývoj 3D her prozatím odpískali.


To znamená, že zasa bude 3D v hrách len tam, kde si ho NVIDIA doimplementuje?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 15:02:38
avatar
ano, EA a další nebudou ztrácet čas ani investopav peníze do něj .... osobně si myslím, že možná s tím něco udělá standardizacem ale těžko říci. Současná technologie 3D je natolik problémová a nezdravá, že příliš pozornosti opravdu nezaslouží ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 15:28:55

Čo som čital, tak štandardizovať sa má práve metóda, ktorú podporuje aj NVIDIA 3D Vision. NVIDIA by zasa neutrácala peniaze zbytočne keby jej to na nič nebolo. Takto to bude mať opäť exkluzivne tak ako to bývalo predtým.

Inak čo sa týka filmov, tak som už prestal utrácať peniaze v kine na 3D. Jedine Avatar bol v 3D zaujímavý. Ostatné filmy stačilo kludne pozrieť v 2D a ušetriť nejake eurá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 15:50:36
avatar
ta metoda kterou NV používá má stejný základ jako všechny ostatní 3D stereho 120Hz technologie, není ničím výjímečná,, sjednotí se jen frekvence a SW, aby ty brýle byly použítelný s jakýmkoliv HW tedy jak obrazovkou tak třeba grafikou ... nevím však o tom, že by zrovna NV tuto dohodu posvětila. Vůbec ta dohoda je dost vágní ...

AMD to tedy odhadlo a udělalo dobře, že se nehnalo do ničeho vlastního kolem 3D, protože 3D žádný přínos nemá, bylo to jen vyhazování peněz, a teď když se konečně všichni dohodli, tak to prostě bude fungovat, ať máš kartu a zařízení jakékoliv. jenže pokud má stát to 3D za to, tak ho musí udělat tvůrci hry a být podpora ze strany enginu, když to tam bude doplácávat jako to doposud dělal NV, tak to nikdy nebude fungovat jak má a v mnoha případech to také nefunguje ... a protože tvůrci her se na 3D moc netváří a celá tahle 3D stereo technologie stojí za starou belu, tak nás to stejně nemusí zajímat.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 16:00:12

NVIDIA zatial neposvätila nič ohladom tejto štandardizácie. Ono aj tak to 3D Vision nebolo pre velkú skupinu ludí. Ak to chcel niekto na nové hry tak musel mať ideálne 2 karty v SLI. A tiež ako píšeš nie všade to fungovalo ideálne, ale tam kde to išlo na jednotku to bolo ževraj výborné. Ja to ale potvrdiť nemôžem. Ešte som 3D Vision v akcii nevidel. Ono každa hra s 3D Vision ma svoj rating podľa toho, na akej úrovni to 3D funguje. A zasa NV by to asi fakt nerobila keby jej to k ničomu nebolo. Hlavne keď si zoberieš v kolkých hrách je 3D Vision dostupné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 16:04:15
avatar
NV byla jedna z prvních která doufala v boom 3D ale to se nepovedlo .... se 3D to nezvdává, ale svou pozornost přesouvá hlavně na 3D pro TEGRA ...
crazyman2882 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 16:47:00
avatar
podla toho aká 3D technológia.. pasívna technológia s polarizovanými sklami nie je pre oči škodlivá, akurát má menší pozorovací uhol ako aktívna a nastáva polovičná strata vertikálneho rozlíšenia...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 15:04:18
avatar
3D bude to asi znít divně ale já zatím neviděl nic v 3D a tak nebudu kritizovat, asi jsem se ve vývoji trochu zabrzdil.
Jarduk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kecy v kleci. 2011-08-09 15:12:47

Jsme malé kino přesto bych jen rád řekl snad tohle.
Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna. Stejný počet projekcí u 2D i 3D. Návštěvnost: 3D - 250, 2D - 25. Tyhle výsledky jsou hlášeny i z ostatních kin a platí i u jiných filmů. DOkonce i Harry Potter byl pro naprostou většinu více žádoucí ve 3D, ačkoliv bylo i podle mě zbytečné. Já se všeobecně nechci hádat o tom, zda je či není prospěšné, ale vyřknout, že v kinech upadá a lidi raději 2D, je k smíchu. Většina kin hraje komerční pecky a ty lákají spíše prostý lid, pro které je to tři dééé pořád prostě kůůůl. ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 15:53:34
avatar
ano, děkujeme za připomínku řpesně těch titulů, které jsou odstrašujícím případěm zpoackaného 3D ... to že zafungovla marketing u nich neznamená, že bude fungovat dál, mnnozí lidé to zjistili právě na zákaldě návštěvy uvedených filmů ...

Já osobně na 3D do kina zajdu rád, ale jen na barevné kreslené filmy, které převod do 3D zvládají mnohem lépe a o dost lépe s ena ně kouká i když kvalitních kreselných snímků ubývá ...
RESIDENT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 16:15:56
avatar
Ni zato ale DD bol si na Transformers 3 3D v kine? to bol zážitok ktorý som si zopakoval 3x a neľutujem tie prachy 3D v kine je fakt o niečom inom ako dom na mojom 24" LCD ale ako hovoris tie kreslene filmy v 3D su parada..tesim sa na ice age 4 3D ma vyst v 2012
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 16:23:10

Jo. Avatar a Transformers 3 sú jediné filmy na ktorých nelutujem peniaze za 3D. Ten zvyšok nič moc. Na animované filmy do kina nechodím.
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D 2011-08-09 16:36:00
avatar
Môžem len potvrdiť tvoje slová, na Avatara sa oplatilo ísť, taktiež teraz na Transformers 3 v 3D ale ostatok velka bieda...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 17:13:15
avatar
Tleskám lidskému druhu.

Po dlouhé době si zase nenechali nabulíkovat nutnost užívání kdejaké blbiny.
crazyman2882 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 19:44:41
avatar
mne stačí na 3D hry obyčajné červeno-modré okuliare a iZ3D Driver na svetlé hry to bohato stačí a aj Dead Space sa s tým dobre hralo no po dvoch hodinách už človeka rozbolia oči
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 20:06:18

Něco podobnýho sem měl na PSP , a Nintendo 3DS se mohlo jít zahrabat D
superja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 23:15:36
avatar
Já bych třeba do toho kina na to 3D rád šel.
Ale já bych prostě nepřekousl ten dabing....(a animáky zase nemám rád, takže to taky nic...)
Takže jediné, na co jsem doposud byl ve 3D byla nutnost - Avatar. Zajímavé, že když jsem se na něj díval podruhé (a ve 2D), tak jsem teprve zjistil, co je ten film vlastně za blbost . Tak jsem byl unešen tou technickou stránkou .
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-09 23:32:28
avatar
Mám doma 3D ledničku s vychlazeným pivem a to mi stačí
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 00:10:26
avatar
A když už jsme u toho 3D :-D Odkaz
Bazo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 06:22:01
avatar
tak to uz hej a predajci sa docela chytali v diskusii...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 07:52:26
avatar
Tak to je naprosto geniální diskuze, ještě teď se válím na zemi
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 10:31:27
avatar
Parádní diskuze
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-10 10:35:56

EDIT: Trošku to rozvedu:
Nemůžu si pomoct, ale článek na mě působí jako čisté haterství a škodolibá radost z toho, že 3D nemá úspěch(opravdu?). Osobně také po 3D technologii netoužím(ani v kině jsem nebyl), ale článek uvádí pouze negativa. Dovolím si ukázat jiný pohled.

"Ačkoliv je na trhu už poměrně dost 3D zařízeních i za docela zajímavé ceny, až na výjimky o ně nikdo nestojí, takže spousta z nich zase mizí. Současná stereoskopická 120Hz technologie, kterou řada firem tlačí, má zkrátka více problémů, než užitku."
Stereoskopická technologie má prostě své zápory dané principem, ale to není důvod proč by měla zařízení zmizet. 3D jde vypnout! U PC monitorů je 120Hz prostě přínos.

"Nicméně se také zjišťuje, že u mnoha filmů 3D technologie spíše zážitek zkazí, než vylepší."
Tomuto věřím, ale nejde většinou spíše o to, že je 3D používané jako lákadlo(pouze efekt) a je špatně udělané?

"A tak slavné 3D připomíná Titanic."
Bez udání nějakých dat je to dle mého názoru jen čistě tendenční přirovnání a tedy to haterství co jsem zmiňoval v úvodu.

"Filmaři jej ale stále považují za ještě slušný vývar, avšak zákazníci-diváci už celkem přemýšlejí, jestli třeba o polovinu dražší lístek na 3D verzi proti 2D verzi, za to vůbec stojí."
Diváci možná celkem přemýšlejí, ale zjevně na 3D chodí jinak by je nepromítali. Dokud nebudou hlasovat proti(peněženkou), nic se nezmění, tedy 3D filmy budou.

"Snad s výjimkou SONY téměř všichni vývoj 3D her prozatím odpískali. A protože nebude 3D obsah, nebudou to mít ani 3D zařízení jednoduché."
Toto nechápu. Snad každá dnešní hra od velkého studia je 3D a je určitě velmi jednoduché vyrenderovat 2 obrázky z různých pozic(oproti výrobě 3D filmu). Myslím, že je to záležitost enginu, pak mohou být nové hry na něm postavené 3D bez námahy.

"Snaha oprášit 20 let starý a nefunkční 120hz blikající stereoskopický 3D nesmysl, tak dle mnohých očekávání selhala."
To nelze v současné době říci. Nikdo nemůže donutit výrobce přestat vyrábět 3D televize. Oni se nás ptát nebudou. Stejně jako se neptali jestli chceme LCD a Plazmy. Výrobci dnes vytváří poptávku prostřednictvím medií - reklamy.
Výrobci nemůžou do nekonečna zlevňovat výrobky, jak si to zákazníci představují. Prostě jednou za čas potřebujou něco co jim umožní vytvořit vyšší řadu elektroniky a začít zase zlevňovat. 120Hz je přínos vyšší frekvence.

"Chce to prostě skutečnou moderní 3D technologii, která nebude mít negativa."
Každá technologie má nějaká negativa. Buď jsou pro někoho nepodstatná nebo je umí obejít či se s nimi musí smířit.

"PS: Jedním z problémů 3D je i existence několika navzájem nekompatibilních 3D systémů na trhu, přesto že jejich základem je stejná 3D technologie."
Domníval jsem se, že existuje HDMI standard pro 3D. Pokud jsou míněny různé systémy brýlí, pak si myslím, že pokud si někdo kupuje 3D televizi, koupí si k ní i brýle.

"Gratulujeme, možná to prodejům trochu pomůže, ale určtiě to nezmění fakt, že 3D brýle jsou na nic a donutit náš mozek vnímat rádoby prostorový obraz na 2D panelu je prostě slepá cesta ..."
Souhlasím s tím jak je to asi myšleno, ale jak je to napsáno to úplně pravda není..
Náš mozek úplně v pohodě vnímá prostorový obraz na 2D panelu i na fotce i jedním okem. Vzdálenější oblekty jsou menší. Ty co jsou kryty jiným objektem jsou za ním atp. Žijeme ve 3D světě a jsme zvyklí jej tak vnímat. Jinak bysme nemohli hrát ani Doom3.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 486x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1355x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2218x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1967x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1311x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 1