Kartel výrobců LCD, který stojí za zpožděným nástupem LCD a vysokými cenami, znovu na scéně Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 11 srpen 2010
altJistě víte, že jsme se pravděpodobně všichni stali oběťmi rozsáhlého komplotu výrobců LCD.

 

 

 

 

Už před časem byla prokázána dohoda největších výrobců LCD, kteří si mezi sebou dohodli ceny i tempo nástupu LCD technologie. To zapříčinilo neexistenci skutečného tržního prostředí, umělé držení velmi vysokých cen LCD panelů a velmi pomalý nástup LCD technologie, který byl tak řízen těmito dohodami. Pokuty za kartelovou dohodu už rozdali některé země a vyšetřuje se i v EU. Nicméně mnozí další se rozhodně chtějí zasadit o potrestání tak významného porušení tržních pravidel s obrovským dopadem.

Úřady v USA žádají po společnostech obří odškodnění. Kromě toho žádají i navrácení peněz a také trestní stíhání odpovědných osob. Žaloba se týká nejdůležitějších společností v oboru, kterým už byly prokázány podíly vinny na celé situaci v jiných částech světa. Jde o firmy jako AU Optronics (AUO), Chi Mei Optoelectronics (CMO), Hitachi, LG Display, Samsung, Sharp a Toshiba. Firmy mezi sebou měly během let 1996 až 2006 udržovat cenové dohody a vyměňovat si informace o technologiích tak aby měly celý obrovský mnoha miliardový business s LCD pod kontrolou. Podváděly tak své zákazníky, kteří platili miliony a miliony dolarů zbytečně, protože při funkční konkurenci by nástup LCD i jejich ceny byly úplně jinde.

Mnozí jsme si jistě v těch letech říkali, že situace na trhu s LCD byla prostě divná, ceny LCD obrazovek strašně vysoko, i když už se pár let výroba běžela naplno. Podezření se bohužel potvrdilo až po letech. Je otázka zda se něco podobného neděje stále, i nyní při nástupu OLED. Pořád se o něm mluví, ale výroba je pořád drahá a minimální. Je zajímavé, že za výrobou OLED stojí stejné firmy, jako za LCD. Je tedy na místě se ptát, zda nějaká ta dohoda o cenách a rychlosti nástupu této technologie nepokračuje. Rozhodně by tedy bylo dobře, kdyby se při prokázaných podvodech na všechny zákazníky na světě, dostalo všem hříšníkům tvrdých trestů. Každopádně firmy vyrábějící LCD žalují jak státní zástupci, tak i mnozí výrobci počítačů. Pro zainteresované LCD společnosti tak nastane velmi krušné období, kdy jim k již zaplaceným stomilionovým pokutám rychle přibudou další. Ale není proč je litovat, během dlouhých let, pokud se všechna obvinění prokáží, nás tyto společnosti okradli o miliardy. Je na čase platit. Mě osobně by ale zajímalo, zda by při normálním vývoji situace, třeba už dnes na trhu dávno neoperovaly ve velkém OLED display a chystala se nová technologie. Čeho se jako hlavní podvedení nedočkáme, je že by se peníze vrátili přímo nám. Jako zákazníci se budeme muset smířit s tím, že viníci snad dojdou potrestání.      

 Zdroj: Digitimes, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 13:05:01
avatar
Co jiného s tím než jim napařit pořádnou pokutu a rozhodně zpřísnit dozor nad takovými společnostmi,jelikož tady plyne ponaučení že bez kontroly dnes nic nejde a společnosti stále a stále nemají dost.Přitom jejich zisky jsou neuvěřitelné.Pak se to cpe peníze do reklamy aby se ty zisky dali někde prokázat a sportovci berou nehorázné peníze.A mi co jsme dole hod to vše zaplatíme.
Terakon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 13:42:27
avatar
takovýho socialismu na pár řádkách ... soudruh Paroubek by měl radost
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 13:45:22
avatar
Nikdo tě nenutí, abys ty věci kupoval, když ti to připadá drahý. Pokud to nikdo nebude kupovat, firma to zákonitě bude muset zlevnit. Ekonomie pro prvňáčky...
Hoši pokud byste jednou měli řídit velkou firmu, vsadim boty, že byste se o podobné praktiky taky pokoušeli. Jde o to vydělat, a to co možná nejvíce a nejdéle. O ničem jiném to nikdy nebylo.
I když si DD myslí, že by se měly dělat (vyrábět) jenom poctivé věci, které lidem přinesou maximální pokrok a užitek, a to nejlépe zadarmo, tak takhle to prostě nikdy fungovat nebude.
Nechápejte mě špatně. Taky mě samozřejmě štve, když se dozvím, že jsem za to či za ono mohl dát míň, kdyby...ale je to zbytečné žehrání...business je ta nejtvrdší hra na světě, kde nějaká pravidla jsou většině větších účastníků k smíchu.
Howgh
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 14:41:07
avatar
Hneď prvé dve vety sú ako argument úplne smiešne (bez urážky).
To by sa človek musel vrátiť do jaskyne aby dal najavo čo všetko je predražené a umelo držané vysoko. A to nikto pri zmysloch nespraví, čo vie každá spoločnosť. Psychológia pre prváčikov ...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:04:30
avatar
Sorry,v dnešní době si většinu věcí kupuješ, protože je chceš, ne proto že je potřebuješ. A pokud si koupíš něco co chceš, tak automaticky tím akceptuješ cenu, za kterou jsi to koupil.
Cena je výsledkem interakce mezi nabídkou a poptávkou. Přirozeně tento rovnovážný stav pokřivují různé monopoly apod., ale stejně tak i všemožné regulační snahy.
Nejhorší jsou lidi, kteří neustále řeší cenu rohlíků a másla, a pak jdou a koupí si třeba iPhone. (tím ale samozřejmě nemyslím tebe, je to jen příklad.)
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:31:57
avatar
No pokiaľ viem tak jesť a piť musíš (+ musíš jesť stravu bohatú na kopu nezmyslov, bez ktorých tvoje telo nefunguje ako má, a ak ušetríš na strave tak preplatíš na doktoroch), a to stojí prachy - nemalé. Ak si najedený, tak aby si v domácnosti mohol fungovať potrebuješ energie - nech mi nikto nehovorí že nie sú nechutne vysoko, stačí mi pozrieť zisky a porozmýšľať nad nákladmi dotyčných spoločností.
Ak bývaš niekde kde nie sú dobré spoje, tak na dochádzanie do práce potrebuješ auto - prvotné náklady na kúpu, energie na pohon (to je zlý sen) + nehorázne sumy za kus plechu ako náhradné dieli + údržba. PC možno niekto nechce, lenže kde v práci teraz od teba nechcú znalosť práce na pc? Nehovoriac o komunikácii so svetom a dopĺňaním vzdelania, na čo je internet vhodný priam ideálne (články, diskusie, objednávky kníh atď.). Človek je hlboko sociálne založený tvor, on POTREBUJE kultúru, a zas sme pri cenách za filmy a pc hry a ostatné kultúrne vyžitie. A tak ďalej, pokiaľ nechceš byť úplne izolovaný tak MUSÍŠ platiť, nie že chceš-nechceš ... inak ťa spoločnosť odsunie na okraj, a to už všetci veľmi dobre vieme ako skončí. Alebo inak - ak nie si spotrebný tak nie si vôbec.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:31:16
avatar
Bezva! Tak jsme u jádra věci! Právě jsi přiznal, že jsi pohlcen konzumní společností se vším co s tím souvisí!
Jenže milý diskutující kolego, jediné co ty potřebuješ, je přežít, všechno ostatní je to, co ty CHCEŠ.
Na světě jsou miliony lidí, kteří jsou dokonale šťastní bez výdobytků moderní západní civilizace (a mnoho z nich žije i u nás). To, že ty chceš žít jinak (socializovat se přes komp, objednávat knížky přes net, pařit hry a čučet na filmy), je tvůj výběr. Ale k tomu tě nikdo nenutil. Ty si prostě cheš užívat všech těch moderních výdobytků. Stejně jako já! Ale já, na rozdíl od tebe, nenadávám, že za to musím platit.I když je to třeba víc, než by muselo. Prostě pokud to chci, tak si to koupím. Hotovo...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:38:26
avatar
Ehm, prirodzená túžba človeka ako ľudského druhu je chcieť sa mať dobre - a minimálne si udržať svoj doterajší štandard. To je proste antiľudské že stačí prežiť. Či si myslíš že pračlovek si na steny maľoval obrázky z pasie? Myslíš že ak by černoško z Konga zistil aké je fajn mať doma sprchu a záchod že by menil za džunglu? Že mať dobrý zákonník práce je lepšie ako drieť ako mula od nevidím do nevidím za pár grošov?
Nikto ťa nenúti v pravom slova zmysle (to asi myslíš ty), ale v podstate sme všetci obeťami svojich génov - a spoločnosti si za to dajú dobre platiť, a dosť často ich treba brzdiť.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:59:08
avatar
Já samozřejmě moc dobře chápu o co ti jde.
Chceš se mít co možná nejlíp při vyložení co možná nejmenšího úsilí...já ti rozumím, znovu opakuji, mám to stejně...jde jen o to jak chápeš "mít se co nejlíp". Znamená to mít co nejvíc statků? Pak ano, pak jsi oběť a společnosti si z tebe oprávněně dělají otroka s kasičkou.
Já prostě chápu kvalitu života trošku jinak, a proto mě takovéto žehrání nechává chladným a spíš mě dojímá, co jsou lidi schopní řešit. A tak se pravděpodobně neshodneme a diskuze je zbytečná.
Každopádně ti za ní děkuji, byla plodná a jakž takž férová, což se tu obyčejně nedá říct.
Pěkný zbytek dne.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:28:57
avatar
No ak si sa cítil dotknutý alebo urazený tak prepáč, ale nerád pchám do serióznej debaty smailíkov.
Len na záver ak môžem - toto čo si napísal platí vice versa - obchodník chce mať tiež za čo najmenšiu námahu čo najviac. A práve preto im treba sekať po prstoch ak je to neúnosné.
A o statky mi nejde, mamonárstvo ide mimo mňa, ale ten rozdiel výrobné náklady-konečná predajná suma je niekedy zarážajúci, o to viac keď sú všetci na trhu dohodnutí a ja si lepšie proste nevyberiem.
Za diskusiu tiež ďakujem, príjemný deň samozrejme taktiež aj tebe
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 00:00:03
avatar
A proč bys je sekal po prstech ty obchodníky? Ty na to právo máš se mít co nejlíp a oni ne? Když je někdo ochotný jim to za tu cenu koupit, tak o co jde?
Ale už nebudu píchat do vosího hnízda a omlouvám se za znovuotevření tématu, musel jsem ještě naposledy zareagovat
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 00:23:56
avatar
V pohode, mne to nevadí
Prečo by som ich sekal? Práve preto prečo EÚ presadzuje silnú ochranu spotrebiteľa - lebo nakupujúci sa nemá ako chrániť pred nekalými obchodnými praktikami ako sú kartely.
Každý výrobca/predajca mrnčí keď sa mu tovar "skopíruje z netu" alebo ukradne, to je zlé, ale keď sa páni dohadujú na cenách to už je dobré, že? V takom prípade budeme za legalizáciu kartelov ale aj kradnutia? Nonsens čo?
Z tvojich príspevkov ide vypozorovať že máš rád voľný trh, liberálnu demokraciu atď., lenže to znamená že odsudzuješ diktatúry a totalitné režimy, že? No a čo iné sú kartely ako totalita oligarchov? Čo nastane bez regulácie (kdekoľvek, nie len v biznise, ale aj v politike, kultúre ...)? Totálne ovládnutie priestoru pár subjektami, a to hádam nie si taký idealista aby si nevedel čo to znamená pre budúcnosť
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 20:25:13
avatar
"Na světě jsou miliony lidí, kteří jsou dokonale šťastní bez výdobytků moderní západní civilizace" - jsou šťastní protože je neznají A ti co poznají tak chtějí okamžitě do USA či EU - radši pak chcípají na lodičkách v moři či v kontejnerech kde jsou zapečetění a kde je vysoká úmrtnost ale jim to za to stojí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:03:02
avatar
Citace:
I když si DD myslí, že by se měly dělat (vyrábět) jenom poctivé věci, které lidem přinesou maximální pokrok a užitek, a to nejlépe zadarmo, tak takhle to prostě nikdy fungovat nebude.


prosím tě nedělej ze mě blázna, jsem idealista ale ne cvok. Nechi po nikom dělat něco zadarmo nicméně měla by fungovat konkurence a hlavně měla by fungovat obyčejná slušnost. Slušně vydělávat se dá i slušně ;)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 18:38:38
avatar
jenže proč to dělat. Proč mít slušný zisky, když se můžeš domluvit z konkurencí a všichni budete mít zisky o několik řádů vyšší?? Bohužel v byznysu je na prvním místě zisk a pak všechno ostatní... Viz kauza intel vs. AMD... intel na tom vyvařil miliardy, dostal AMD ze hry i dkyž evidentně měl horší produkty a stálo ho to něco, co se v jeho měřítku rovná kapesnýmu...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 23:40:45
avatar
Nechci z tebe dělat blázna, to ani náhodou. Na to si tě příliš vážím. Spíš se jen snažím vidět věci, tak jak jsou a jak se doopravdy dějí. Což o to, fantazíruju taky rád, idealismus nezatracuju...ale jaksi mi byl do vínku dán spíš realismus.
Snažím se prostě jen přizpůsobit světu kolem sebe, to je celé. A k tomu patří, že je mi jasné, že velcí business hráči se takto chovají a chovat budou vždy bez ohledu na tvrdost postihů.
Existuje snad v zemích s trestem smrti nižší kriminalita? Vůbec ne...a o tom mluvím. Jediný způsob jak protestovat proti tomu, co se mi nelíbí je ten, že se toho nebudu účastnit. Pokud se toho přece jen účastním, je pokrytecké nad tím následně žehrat.
Samozřejmě jen můj názor S palcema dolů sem, dostal jsem jich tady dnes asi jen milion
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:37:22

Ale oni tě nutí to kupovat. Jednosduše se ukončila výroba CRT, které v té době konečně za něco stály a přešlo se na LCD.
Takže to bylo buď LCD nebo nic
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 20:20:40
avatar
ano, nikdo nenutí ale fakticky není jiná volba (čučení do zdi neberu jako volbu). Jde o to když vznikne takový ohromný kartel tak spotřebitel vlastně nemá volbu když nemůže koupit za jinou cenu u konkurence. Přesně tohle co tu píšeš ty a Terakon je logika Klausovců - trh nadevše, klapky na oči... připadá mi to jak náhražka náboženství - "Věříme v nekonečnou moudrost trhu, amen" Státy prostě musí trhy regulovat nebo by se to zvrhlo v ty nejhorší prasárny
Tohle můžou chválit jen fanatismem posedlí
Terakon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 10:20:15
avatar
volba je vždy .. buď něco (cokoli) potřebuji (nebo chci) a pak akceptuji cenu za kterou mi to někdo poskytne, nebo to nechci (nepotřebuji) a nemusím cenu řešit.
Svéprávnej člověk dokáže vydělat i na drahou věc (pokud ji chce či potřebuje) nesvéprávnej bude řvát, ať ji slevní.
A Patyjon má samozřejmě pravdu. Státní regulace jsou zapotřebí pouze tam, kde stát podnikatelský prostředí už jednou zprznil.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 10:40:58
avatar
mám 2 připomínky:

a) pokud se takovýho kartelu účastní všichni hráči na trhu, tak si ty věci od nich koupit musíš. PC bez monitoru ti je k ničemu. Navíc v době, kdy začínaly LCD a CRT monitory (TV) se už sehnat nedaly.

b)
Citace:
Pokud to nikdo nebude kupovat, firma to zákonitě bude muset zlevnit. Ekonomie pro prvňáčky...

pokud na trhu existuje kartelová dohoda, tak normální zákony ekonomie nefungujou, protože pokud dohodu dodrží všichni, tak ostatní nemají důvod zlevňovat. Zákony nabídky a poptávky prostě neplatí...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 11:13:08
avatar
a oni ti (nebo komukoli jinymu) 22" monitory s full hd za 3500 pripadaji nejaky drahy?
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:12:52

MIKRONE, ty snad máš v internetovém prohlížeci nastavenu domovskou stránku DDWorld.cz Skoro pod každým článkem máš první příspěvek. Děláš a sleduješ i něco jiného?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:56:45

Pokuty řeší věc postfactum, t.j. vůbec.
Řešení strašně jednoduché - úplný zákaz omezování firemní informace. Jakýkoliv pokus omezovat pracovníky nebo partnery v prozrazení informace se musí interpretovat jako kriminální čin.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 00:10:56
avatar
jaký informace máš nemysli..? Jakože omezování průmyslový špionáže bude trestnej čin? Prosím tě, vysvětli to.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 09:47:47

Pokud každá firma bude úplně otevřena, zneužití cizí informace bude nemožné. Pokud informace je licencionavá, tak se za ní bude muset platit.
Chápu, že to, co navrhuji, je velice neobvykle, ale úplná otevřenost je jedinou cestou proti korupce a jinému zločinu.
Uzavřenost napomáhá jenom lumpům.
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 13:24:19
avatar
jo ještě že se držím osvědčených značek jako Panasonic,Sony,Pioneer atd.. ; ikdyž jsem zastánce Plazmové technologie tak na OLED se docela těším, ještě by to chtělo aby sem přišla na trh Laserová TV od Mitsubishi a bude opět z čeho vybírat
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 13:31:24
avatar
Musím ťa sklamať ale LCD panely rozhodne nevyrába každý výrobca LCD monitoru - len pár firiem. Preto došlo k tomu k čomu došlo. Môžeš si kúpiť LCD aj od najrenomovanejšej firmy (Eizo) keď je dnu panel od Samsungu
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 13:44:20
avatar
Počkaj, to ako fakt je v tom panel Samsung? Monitor od Eizo som nikdy nemal, ale na ich adresu som kedysi počúval skoro samé superlatívy, v posledných rokoch ale tá firma poriadne upadá, čo nebude asi len môj dojem...
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 14:06:24
avatar
Presne tak My máme tiež LCD TV Sony Bravia a panel vnom je od SAMSUNGU,akurat su tam tie čipy na vylepšienie obrazu ako BRAVIA ENGINE 3 a podobne a to už je od Sony.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:02:58
avatar
Tak tak, mal som Eizo 19" (za ktorý som pred 4 rokmi vysolil 25 litrov) a jedného krásneho dňa urobil puk a bolo po ňom.
Len tak pre info, mám aj 2 krát taký starý LCD IIYama 17" a ten slúži dodnes.
Nepochopiteľne pre mňa má ešte vždy lepšie farby než malo Eizo.
Keď som ho rozobral aby som zistil čo sa stalo tak som našiel na LCD paneli nápis Samsung
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 00:10:41
avatar
Nejsou tam jen Samsungy, Eizo používá všechno možné. Na výsledek má největší vliv elektronika a podsvícení. Samozřejmě, bez slušně kvalitního panelu to nelze, jen nemá až takovou důležitost jak by se zdálo.

Pokud by ti chcípnul dneska po 4 letech, tak pokud vim, Eizo dává 5 let záruku.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 11:19:56
avatar
jj u vsech monitoru ma 5 let. i u toho nejlevnejsiho smejdu s tn displejem za 6k...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 13:05:13
avatar
To samozrejme dobre viem, problém je v tom, že reklamácia nebola uznaná Vraj ten monitor musel spadnúť (neviem ako) a v pozáručnej oprave by stála oprava 200 €
Tak som sa na celé Eizo vy...l a prešiel naspäť k IIYame. Aspoň som ušetril Pivot stojan ktorý pekne zapasoval
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 10:44:47
avatar
každopádně dnešní elektronika je navrhovaná aby přežila záruční dobu.. vše ostatní je jaksi nad plán...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 13:07:49
avatar
To je bohužiaľ krutá realita časy keď nám televízor vydržal 22 rokov alebo práčka 25 rokov sú už dávno preč.
Nech žijú vykopávky
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - deje se to dal 2010-08-11 13:50:14
avatar
samozrejme ze se to deje dal, vyrobci nas krmi shitoznima TN panelama a slusny LCD stoji jako ojety auto ... bohuzel to par smesnyma pokutama skonci, kdyby zabasli odpovedne lidi, urcite by to melo vetsi ucinek, takto se dal budou smat a zakaznici platit

navic to neni nic noveho, prolina se to hodne do minulosti, pred rokem jim napraskali pokuty za klasickou obrazovku
Odkaz
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 14:19:28
avatar
Už jsem to tu jednou psal, ale pro pořádek uvedu ještě jednou, protože se s váma socanama roztrhl pytel...
NIKDO TÉ NENUTÍ, ABYS ZA NĚCO P.L.A.T.I.L.!
Přestaňte si furt stěžovat na to, že vás někdo okrádá do háje! Žijete v té nejvíc sexy konzumní společnosti, jaká kdy v historii byla, máte věci, o kterých se lidem před deseti, dvaceti lety ani nesnilo, máte možnosti, který mnohdy přesahují veškeré chápání, a ono je to špatně, je toho málo, a mělo by se víc kontrolovat, aby toho bylo ještě víc? Nesmysl...já jsem rád za to, jak to je. Každý by měl být, protože pokud je naší největší starostí, že nemáme tak levný LCDčka, jak by mohly být, tak si žijeme ku****ky dobře.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 14:31:34
avatar
klidne sem svoje nesmysly pis nekolikrat, ale mnozstvim z nich smysl neudelas, nastuduj si prvne co to je kartel a pak dal blabol, btw nejsou souzeni jen v EU, ale i v kapitalistickych zemich USA a Japonsko
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:11:19
avatar
Citace:
takto se dal budou smat a zakaznici platit


promin, ale tohle jsi napsal a na to jsem reagoval. To, že tě nikdo nenutí, je prostě fakt a tečka.
A na tvoje urážky ohledně toho, že nevim co je kartel apod. reagovat nebudu, ztráta času...nemluvě o tom, že postihování kartelových dohod je druhem regulace trhu, kterou významná část ekonomů neuznává jako prostředek k rozvoji trhu jako takového.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:24:19
avatar
Nevim kdo prvne zacal urazet, asi to tam pisete dva. Navic lzes, protoze nuti a to je proste fakt. Ty drahe LCD totiz platim i ze svych dani, nebo myslis, ze ve statni sprave pouzivaji papir a tempery? Dale v prvnim prispevku pises - Hoši pokud byste jednou měli řídit velkou firmu, vsadim boty, že byste se o podobné praktiky taky pokoušeli - cimz urazis defakto vsechny, pac z nich delas zlocince v uzu ti porusuji zakon vy byste to taky delali. Dale nekoho komu se nelibi nezakonny jednani (levicacky przneni trhu - kartel) oznacis za socana.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:12:01
avatar
Nikoho nurážím, jen jsem vyjádřil svůj přenesený názor, že k podobným praktikám se uchylují všechny velké společnosti.
Státní správu do toho netahej, z velké části jsou to její regule a nařízení a bariéry v podnikání, které nutí výrobce uzavírat takovéto smlouvy.
No a k tvé poslední větě, od kdy je socan nadávka? Je to zkráceně levicově smýšlející člověk, velmi vžité slovo, které já osobně pejorativně nechápu, i když levičák nejsem. Klidně si mě označ za demokrata pokud tě to uklidní, mě to vadit nebude
Jo a btw. levičácký prznění trhu jsou regulace a bariéry. Kartelové smlouvy jsou jenom jejich důsledkem
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:35:03
avatar
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 23:23:07
avatar
Aha...asi došly argumenty. No nic, snad někdy příště...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 08:01:23
avatar
Doslo mi, ze je zbytecny diskutovat s nekym jako ty, bude si mlit to svoje, popre klidne to co psal, ja argumenty napsal, ty je sem nechces tahat (statni spravu sem netahej). Lzes a urazis a pak si myslis, ze kdyz napises pejorativne nechapu, tak ti kazdej skoci na to, ze si to vlastne myslel uplne jinak, protoze si demokrat? Nenech se vysmat, diskuze by nikam nevedla, jen by nam obema sebrala cas.
Odkaz
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 09:40:22
avatar
Je zbytečné diskutovat? To by ses diskutovat napřed musel naučit, protože pokud začneš svoji první reakci na mě tímto:
Citace:
klidne sem svoje nesmysly pis nekolikrat, ale mnozstvim z nich smysl neudelas, nastuduj si prvne co to je kartel a pak dal blabol
,
tak to nemá s diskusí nic společného.
Ale máš recht, necháme toho, nikam by to nevedlo. Pěkný den!
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 10:11:04
avatar
Ano reakce na tvoji urazku, capslock a vykricnik.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 14:55:58
avatar
Asi nechápeš co to je kartel. Kartel totiž je o tom, že nutí zákazníka platit víc, protože se domluví na cenách a ty potom neklesají a trh nefunguje. Tyhle špinavé dohody bych tvrdě trestal, klidně ať si jde pár manažerů sednout, je to špína.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:38:08
avatar
A ty zas nechápeš, na co narážím já. Samozřejmě vím přesně co je kartel, nepotřebuji tvé vysvětlení. Já jenom říkám, že pokud nesouhlasíš s nějakou cenou, tak to prostě nekup. Pokud se tak zachovají všichni, tak i ten proklatý kartel bude muset s cenama dolů.
Navíc, kartel je v mnoha případech reakcí na regulační a byrokratická opatření vlád. Nadávejte na vlády a ne na společnosti, po jejichž výrobcích tak neskonale toužíte...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:31:59
avatar
Smůla je, že všichni se tak nikdy nezachovají a proto je kartel tak výhodný :-) Jinak víceméně souhlas a omlouvám se za ten můj výpad. A prosím, netahejte sem politiku, tu si můžem přečíst jinde
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 20:10:03

ty vychadzas z toho ze trh je homogenny a vsetci maju rovnake ocakavania kolko su este ochotny zaplatit.
Je proste neobhajitelne ked si niekolko firiem vytvori umelo monopol a zamrazi ceny a vyrobu na niekolko rokov aby z toho boli vyssie zisky.
Na posudzovanie takychto dohod nema vplyv o aky typ vyrobku ide ale ci sa to stalo alebo nie.
Tvarit sa ze u LCDcok je to ok pretoze to nieje zivotu nevyhnutny tovar je podobne ako keby si tvrdil ze okradnutim bohateho cloveka sa zlocin nestal , pretoze tie peniaze nepotreboval k zivotu.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 23:51:17
avatar
Ajaj,děláš, jako kdybych kartel obhajoval. To jsem tu nikde nenapsal, takže bohužel reaguješ pod dojmem všech ostatních reakcí na mě, už trošku mimo mísu.
Kartel je obecně nezákonný a já s tím naprosto, z pohledu spotřebitele, souhlasím. Jediné co říkám je fakt, že je to zbytečné rozčilování se nad něčím, co tu bylo a bude vždy. A že pokud si ten výrobek za těchto okolností koupíš a víš, že je předražený, tak to prostě jenom podporuješ. To je celé, končim téma, už je těch mínusů na jednoho nějak moc Brou....
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 17:54:11

reagoval som na to tvrdenie ze spravanie kartelu mozno ovplyvnit individualnym rozhodnotim tvojim ci mojim.
Nie vzdy mas na vyber a proste danu vec potrebujes bez ohladu nato kolko stoji, a preto si myslim ze tvoj argument kde kupou daneho produktu davam suhlas s existenciou kartelu , neni spravny.
Ale mozno mame ine nazeranie na svet niekto tvrdi ze vsetko vyriesi neviditelna ruka trhu , niekto zasa ze trh je manipulovatelny.

Ked Philips s LG vytovrili Joint venture a dohodli sa so Samsungom prakticky drzali cely trh pod krkom niekolko rokov a oto tu ide.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 21:03:37
avatar
A práve to je ten omyl. Vlády musia mať posledné slovo čo sa týka obchodu. Nie nadnárodné korporácie. Vlády musia zastupovať národ a robiť všetko pre jeho blaho/škoda, že to je skôr utópia a v reále všetky európske vlády pracujú proti národu/. Ak budú mať korporácie voľnú ruku/čo už v podstate skoro majú/ tak kartelové dohody budú len jedným z mnoha problémov.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 23:53:30
avatar
K největšímu rozvoji obchodu dochází tam, kde do toho vláda nejmíň zasahuje. To je prostě fakt a to mi nevymluvíš, promiň
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 13:47:52
avatar
Ano, to je možné, ale!!! Počet vyprodukovaných peňazí nerovná sa životnej úrovni, alebo presnejšie povedané nerovná sa šťastiu.
Rozvoj obchodu za cenu práce od nevidím do nevidím, za cenu následného oslabenia rodiny, za cenu svojvôle zamestnávateľa, za cenu nulových sociálnych istôt, za cenu pľundrovania krajiny, za cenu zlievania celkového bohatsva do niekoľkých lievikov atď atď. Ďakujem neprosím. Trh bez kontroly vytvára jedinú vec a to je že z boháčov robí ešte väčších boháčov.
Drvivá väčšina populácie ostane na dne. Tj. z ruky do huby. Niekto to toiž zaplatiť musí.
Budem citovať výrok z jedného filmu:
"otroctvo nezmizlo, iba nám dali nové meno, zamestatnci"
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 10:56:51
avatar
Pytajon: pokud se kartelu účastní všichni hráči na trhu (tenhle případ) tak opravdu nemáš na výběr. A zejména v době, kdy se záměrně urychlil přechod z CRT na LCD. Výrobci LCD drží ceny nesmyslně vysoko a alternativa v podobě CRT se sehnat nedá. Jakou alternativu bys doporučil..? A jak už někdo psal výše, čumění do zdi není alternativa...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 11:26:19
avatar
no takovy 19" crt stavali bezne od 3000 nahoru, kdyz se nakonec vyprodavali tak se dali sehnat i levneji. dneska mas stejne velky 17" lcd na czc za 2800, sirokouhlou 19" za 2300...kolik by si chtel aby to stalo?sak levnejsi byt ani nemuzou.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 16:16:02
avatar
ten článek taky není o dnešku, ale o dobách minulých... zejména v době, kdy začínaly LCD a končily CRT... člověk by řekl, že když skončí CRT, tak se zvedne výroba LCD a koncové ceny pujdou dolů. Jenže to se nestalo a ceny byly uměle drženy mnohem víš než jaký by asi byly, kdyby žádnej kartel neexistoval...
Terakon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 13:38:56
avatar
je to pro vás drahé? Nekupujte to !
Okrádání zákazníků v tom může vidět opravdu jen hodně velký fantasta.
Nabídku máte a hlavu abyste zhodnotil, zda je to pro vás výhodné taky (no možná se mýlím a potřebujete nějakou EUsměrnici která zajistí že se k vám LCD dostane za cenu, která je "pro vás" dle ní nejlepší)
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 12:49:27
avatar
někdo nenažranost musí usměrnit. Je nemorální chtít stovky procent zisku. Zisk má být přiměřený. To samé s bankovnictvím - pokud nemá jasné mantinely tak postupuje dle poučky "co není zakázáno je povoleno" a nazývat třeba 60% úrok výhodným je drzost a lichva. Neregulovaný kapitalismus je nejhorší co může být. Musí být nastaveny pravidla co se smí a co ne Řád musí být jinak by vznikla anarchie, chaos a vláda silnějšího
Terakon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 16:54:46
avatar
je nemorální říkat jiným co by měli dělat.
Kdokoli může říkat že úrok 60% je výhodný, ale ten kdo tomu uvěří a půjde si ho vyřídit si buď dokáže spočítat, že momentálně pro něj výhodný je (napřiklad umí investici která mu vydělá 100%) nebo si to spočítat nedokáže a potom by ten úvěr neměl dostat, protože je pravděpodobně tak jako tak právně nezpůsobilý.
Pravidla existují, ovšem zrovna bankovnictví je špatný příklad, jelikož tam vstup na trh upravují licenční podmínky a celkově to s trhem nemá moc společného.
Řád si prosazujte na svým dvorku, jsem si jist, že nejen já jsem schopen zhodnotit, zda se mi něco koupit vyplatí (a podpořím něčí nenažranost) nebo ne (a nevydělá ani přiměřeně)
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 17:43:16
avatar
To snad ne "je nemorální říkat jiným co by měli dělat"
Že si to ty spočítáš neznamená že jsou toho schopni všichni Koukam že jsi jeden z těch chytrých a úspěšných liberálů kteří měří všechno a všechny podle sebe ale zapomínají na fakt že spousta lidí se v problematice tak neorientuje, a ani to nemusí být podprůměrní lidé ale mají vlohy na jiné věci než jak koho obrat a z koho úspěšně vytáhnout peníze a takové mají za úkol chránit směrnice a regulace
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 14:07:16
avatar
ty peníze se maj vrátit tem co zbytečně platili a ne aby státy hrabali na penezích který jim taky nepatří
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 14:45:19

A proto stále používám CRT krabici a jsem spokojen
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 14:48:22
avatar
Detto, 30 tisíc na nový moňas nemám. Len ma občas štve to pískanie
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:05:36
avatar
Prvá vec, ktorú si musí každý uvedomiť, je tá, že takéto dohody sú úplne bežné, nové sa uzatvárajú každodenne a báchorky o slobodnom trhu, alebo kunkurencii sú rozprávkami pre malé deti, alebo večných snílkov.
Kapitalizmus nefunguje, kapitalizmus nevytvára konkurenciu. Kapitalizmus konkurenciu ničí. Tam, kde sa pohybujú veľké peniaze nieje miesto pre konkurenciu. Veľkí žerú malých a keď zožerú všetkých, medzi sebou sa už potom dohodnú ľahko.
Všetkým ide predovšetkým o prachy. Aj keď sa nás snažia všemožnými reklamnými ťahmi presvedčiť, že oni sú tí praví, tí ktorým na nás záleží, omyl, nič také ako úcta ku zákazníkovi, úcta ku človeku pre nich nikdy neexistovalo.
Človek pre nich nieje nič iné ako objekt u ktorého je žiaduce dosiahnuť presun prostriedkov. Nič viac.

preto potom každé čudovanie, pohoršovanie nad podobnými správami je prekvapením naivného.
Deje sa to vo všetkých sférach obchodu, bankovníctva, politiky. Kapitalizmus a voľný trh je mýtus a ak chceme spravodlivú spoločnosť, musí padnúť.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:22:16
avatar
Teda takhle rozporuplné pocity z příspěvku jsem snad ještě neměl. Na jednu stranu se spoustou věcí souhlasím, na druhou stranu z tvého názoru jde strach. Hodnotit tvůj názor raději nebudu, protože některé myšlenky máš dobré,...ale jsem na druhou stranu rád, že mi nevládneš...
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 20:53:36
avatar
To by som rád vedel, prečo u Teba vzbudil môj príspevok strach. Bola tam snáď niekde nejaká násilná alebo totalitná myšlienka?
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 23:26:40
avatar
Citace:
Kapitalizmus a voľný trh je mýtus a ak chceme spravodlivú spoločnosť, musí padnúť.


Z tohohle mám strach Proti kapitalistickým silám jsme tu brojili přes padesát let. Promiň, nechci to zažít znovu
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 11:01:49
avatar
jenže nejhorší na tom je, že má pravdu.. postě a jednoduše v byznysu platí, že "S POCTIVOSTÍ NEJDŘÍV POJDEŠ!!!"
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 13:01:22
avatar
tyhle názory jsou proto že se kapitalismus zvrhává do své nejhorší podoby...
V době před Reaganem a jeho souputnicí v Británii byl funční ale jak se do toho začali montovat ultraliberálové tak to jde od desíti k pěti
A nepochybuju že kdyby lidi věděli jak to tu skončí tak by se polistopadových politiků rychle zbavili
Jsou názory že socialismus zahníval ale ono to zahnívání a rozklad se pak ještě zrychlil. Osobně myslim že je to jen o lidech a v politice není žádný člověk který by si zasloužil nazývat se lídrem čili vůdcem, žádný z politiků nemá větší autoritu a působí maximálně jak ouřadové ale nic co by se dalo respektovat
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 13:53:46
avatar
Ukážková reakcia, niesi kapitalista?? Fuj, hnusný komanč!! Nič ako tretia cesta, už len tma...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-13 09:09:36
avatar
Jo, asi jsem kapitalista... A nestydím se za to.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:42:50
avatar
Máš pravdu, kapitalizmus nefunguje. Jenže nefunguje ani komunismus/socialismus (tam se to jako bonus často zvrhne v bezbřehé vraždění mas jako u nacistů). Bohužel, lidstvo si díky svému chování nějaký ideální režim ani nezaslouží. Myslím, že vždycky narazíme na limity naší rasy (jsme holt povětšinou chamtivá a krvelačná "monstra").
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 20:51:48
avatar
Ano, máš pravdu, nefunguje ani komunizmus. Národný socializmus pri správnom uchopení a pri podmienke ži a nechaj žiť fungovať môže. Zneužiť sa dá všetko. Mimochodom, komunizmus má na svedomí možno viacej životov ako nacizmus.
Človek musí pochopiť, že kapitalizmus aj komunizmus spadol z jedného stromu. Jednoduchá pravda, ktorá vysvetluje všetko.
Ľudia totiž nedostali tretiu šancu, vždy dostali len extrémy, nikdy nie vyváženú sociálnu štruktúru. Ale možno máš pravdu, možno sú ľudia ešte stále v opičom štádiu a nedokážu vidieť iné cesty, hlavne ak im ich niekto všetkými silami zakrýva.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 23:37:54
avatar
Poček killů znám: Zlato mají náboženství, stříbro komunisti a bronzoví jsou nácíčkové. Uvidíme co bude za sto let (jestli něco vůbec).
Anonymní  2010-08-12 10:33:43

To lordjustice: Pohybuješ se těsně na hranici naplnění skutkové podstaty trestného činu:
Citace:
"Národný socializmus pri správnom uchopení a pri podmienke ži a nechaj žiť fungovať môže."


Kromě toho bych tě rád upozornil, že není pravdou že:
Citace:
"kapitalizmus aj komunizmus spadol z jedného stromu"
, ale naopak - náckové a bolševici mají k sobě velmi blízko - nikoliv rétorikou - ta je zásadně odlišná - ale "praktickou politikou" - tedy utlačováním a vražděním populace, netolerancí, expansivitou a pod.

Pokud mysláš vážně v souvislosti s národním socialismem (a tedy např. s NSDAP), že:
Citace:
"Národný socializmus pri správnom uchopení a pri podmienke ži a nechaj žiť fungovať môže. Zneužiť sa dá všetko."
, tak se mi z tebe (malé "t") chce zvracet.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 13:41:36
avatar
Tak ku tvojmu trestnému činu... Ja nepropagujem nemecký národný socializmus, nesúhlasím s jeho praktikami, nesúhlasím s jeho krajnou ideológiou. Ak si nepochopil, slovné spojenie "pri správnom uchopení a podmienke ži a nechaj žiť" to malo dostatočne ozrejmiť. Na druhej strane v ústave sa píše niečo o slobode názoru, presvedčenia, šírenia informácií atď. a pokiaľ viem, ústava je zákonom nadradená. A keby už išlo o podstatu, nad všetkými ľudskými zákonmi je sväté právo, právo na slobodu rozmýšlania. A to Ti žiadne ľudské postihy nemôžu zobrať. Takže podobné báchorky si nechaj pre niekoho mladšieho, zbabelejšieho...

Komunizmus vytvorili židia, sú taktiež dokázateľne zodpovedný za tie najväčšie zverstvá komunizmu, taktiež za vyvraždenie cárskej rodiny, za revolúciu. Kapitalizmus vytvárali židia a dostali ho do extrémne nenažratej liberálnej podoby. Za všetkým už len spoločné pojítko v podobe bánk. A hádaj kto financoval komunizmus, kto financoval tieto dva jediné možnosti, ktoré sú nám dnes podsúvané ako jediná možnosť. S nami alebo proti nám, Orwel by si gratuloval. Ku nacizmu, tam je otázne z akého stromu pochádza, kto za ním stál. Snáď len jednu informáciu, nacizmus ideologicky do značnej miery čerpal z teosofie. No a hádaj, čo hlása a kto za ňou stojí.

Za tento príspevok budem dozaista označený za konšpirátora, alebo nácka ale fakta nepustia. Ten kto študuje hystóriu a myslím tým z kníh a sústavne počas dlhých rokov, vždy dojde ku spoločnému záveru. Nič sa nedeje náhodne.

Ešte ku národnému socialzmu. Verím, že je možné vytvoriť sociálny štát na národnom princípe, s volným trhom avšak kontrolovaným a usmerňovaným štátom. Všetky strategické podniky musia byť štátne. Energeticky a potravinovo musí byť krajina sebestačná. Dovoz musí byť obmedzený na nedostatkový alebo kvalitnejší tovar. Musí byť investované do domácej výroby. Imigrácia musí byť úplne zastavená, každým dostupným spôsobom sa musí podporovať pôrodnosť domáceho obyvateľstva, národ musí byť vychovávaný ku hrdosti a zodpovednosti, ku sebe aj ku iným...
Je toho veľa.
Na takýchto národných štátoch môže stáť Európa. Na štátoch silných, hrdých, vyrovnaných. Na ich spolupráci.
Nie na totalitnom útvare, ktorý je otvorene nedemokratický, na útvare, ktorý ignoruje práva občanov, na útvare, ktorý plánuje doviezť 56 miliónov moslimov aby zlepšil demografickú krivku, a zároveň núti pôvodnych Európanov aby rodily čo najmenej, núti ich prijímať zvrátené životné štýli a hlavne zakazuje im rozmýšlať.

Európska únia je popraviskom národov.

Rozpísal som sa, ale všetko so všetkým súvisí.
Anonymní  2010-08-13 09:38:21

To lordjustice: ...no, a silácký řeči se poněkud zmírnily, faktický obsah bohužel ne. Ocas trochu mezi nohy, ale ohrnovat pysky a v bezpečí za rohem štěkat, to jo...

Podle toho, jak sis vzal do huby Židy (ostatní untermensh přijdou patrně na řadu později) a z použití slova teosofie soudím, že se považuješ za árijce - to patrně Vesmírní lidé, kteří jednoznačně z teosofie vycházeli také).

Tvoje rétorika mi příliš připomíná rétoriku neonácků, když někdo pozdvihne prst a upozorní na to, že by mohli dostat za uši, tak se začnou připosraně vykrucovat a obsah balí do slov tak, aby byli co nejméně postižitelní.

Kecy o národních státech, nacionalismu, hrdosti a pod. ve spojení s označením a vyrvožením cílové skupiny nepřítel (minority - je jedno, jestli jde o Židy, cizince, nebo jednouché) byly vždy na počátku a končilo to smrtí a lágry, ať již u tebou jistě obdivovaných germánských genosse, nebo slovanských soudruhů.

Raději zalez někam do nory.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 22:00:02
avatar
Zaujímavé sledovať ako si dokáže vnútorný hlas vytvoriť vlastnú realitu, ktorá zapadá do jeho zažitých predstáv a stereotipov.
Synku, trocha spomal, vydýchaj sa a prejdi si ešte raz pomali čo sa Ti život snaží povedať.

POviem tieto slová, niesom nacista ani neonacista, nikdy som ním nebol a ani nebudem, nikdy som neschaloval akýkoľvek druh násilia, som zásadne a bytostne proti vraždeniu.

Nič, však? Tieto moje slová sa Ti nehodia do žiadnej škatulky a predsa tvoje ego urobí všetko preto, aby si ma do nejakej tej krabice narval. Zavidím Ti. Štastní sú tí čo nič nevedia a pritom si myslia že vedia všetko. Len potom to vytriezvenie...

Odpovedz si sám, v čom som klamal, čo Ťa tak popudilo, že cítiš potrebu ma urážať? Relevantná odpoveď neexistuje, ale Ty si dozaista nejakú vytvoríš aby sa Ti hodila do krámu v hlave.
To čo Ti vadí nieje obsah ale pocit, že niekto dokáže rozmýšlať monohostrane a nezaujate, veď ako by si ku tomu prišiel, keď Ty máš len jeden pohľad na svet, to by bolo voči Tebe predsa nefér.

Ja si do nory teraz na noc zaleziem, už som vcelku unavený, aspoň tam budem v bezpečí pred rôznymi duchovnými mrzákmi.
Ego [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 23:30:56

Naprostý souhlas ,krásné vidět, že jsou ještě lidé co mají rozum. Moudrost je znakem duchovní vyspělosti, ale o to těžší břímě to v dnešním světě jedniček a nul je.
Za pravdu se dá člověku co tě ubije argumentama,logikou.

Co se týče kapitalismu, tak si stačí uvědomit k čemu vlastně slouží antimonopolní úřady? Jaké prostředí a realitu se snaží udržovat a pro koho? Kdyby neexistoval a nebyl udržován uměle vytvořený boj - konkurence tak by si lidé už nemohli nic nalhávat a museli by čelit pravdě a realitě(ať už jde o soukromý sektor či politiku). Vždyť pokud někomu nepřijde divné ani pravidelně se opakující stejný výkonostní pokrok co generace grafických karet či procesorů, tak se tu nemá cenu o něco snažit. Konkurence a to všude je pouhá iluze a otroci ještě budou bránit svého pána, systém.
Jak by také mohl kapitalismus fungovat?
Byla to jen pohádka o kterou lidé stáli, protože se v podstatě sami brání pravdě a uvědomění si. Svět se nezmění dokud se nebudou chtít změnit lidé v něm. A těm to tak jak to je teď vyhovuje.
Ego prostě lidem brání vidět pravdu, tak snad po roce 2012 prozřou.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 12:59:16

Ježiš co to je zas za blábol? Žádná forma etatismu nikdy dlouhodobě fungovat ze své podstaty nemůže. Socialismus znemožňuje racionální kalkulaci investic, spotřebovává bohatství skrze investice, které nejsou schopny pružně reagovat na poptávku lidí.
Z jakého stromu, že to spadly? Levice je extrém, protože skrze maximální moc státu ničí to co je člověku přirozené - jednání na základě volby, plynoucí z osobních preferencí. Levice jedná na základě preferencí elitní byrokracie. Pokud se hromadně plní cíle nikoho, bídu začínají pociťovat všichni. Pravice klade důraz na svobodu volby, nechává prostor vytváření vlastní šklály preferencí a umožňuje jejich individuální plnění. To není žádný extrém, ale lidská přirozenost. Pokud máš problém s tím, že kapitalismus nefunguje, tak netušíš, v jak obrovské míře je dnešní svět socialistický.
Anonymní  - NÁVRAT K REÁLNÉMU SOCIKU? 2010-08-12 10:25:41

To lordjustice: A čím bys jej nahradil? Kapitalismus skutečně nefunguje tak, jak by mělresp. jak si představujeme, že by měl fungovat), ale neznám režim/systém, který by zajistil vyšší míru osobních i podnikatelských svobod.

PROTO VIVA CAPITALISM

Btw., co je to "spravedlivá společnost"? Co je to za obecné plky bez definice, bez představy (vize) náhrady? Destrukce systému - ale co po ní?
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 15:36:34
avatar
nejlepší forma kapitalismu byla dokud fungoval Bretwoodský systém. Jak se zrušily mantinely tak akorát začli nekontrolovaně růst spekulace a podvody...
Osobně nemám rád dělení na buržouze a komouše, oba jsou to extrémy, chce to jít střední cestou jejich syntézou
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 15:05:41
avatar
ono komlot kolem LCD byl snad jasnej kazdemu,... na to ze vyrobne mali bejt lacinsi jak CRT byli podivuhodne drahe
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 21:21:14
avatar
To ano, přeci by na trh neuvedli novinku, která je levnejší než kdejaký CRT. Takže jejich zisky z LCD byli mnohem větší než u CRT
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 11:32:26
avatar
jenze cena vyrobku se nedela jen podle toho kolik stoji jeho vyroba...co takle vyvoj?ten je zadarmo?nebo vyrobni linky se taky postavi zadarmo?k tomu aby nova technologie, ktera se prave uvadi na trh, byla drazsi nez stara nejsou potreba zadne kartelove dohody...tak je tomu temer vzdycky.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:41:29

Zní to paradoxně, ale velká pokuta nesmí moc velká! Protože ty vydělané peníze jsou dávno pryč. Investice, výzkum, dividendy. Pokuta by šla z nynějších a budoucích peněz. Zastavil, nebo aspoň zpomalil vývoj. Pokuta nesmí být likvidační. Intel dostal pokutu, kterou zaplatil v jednou kvartálu a ještě mu zbylo. Takže klídek.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 21:11:37
avatar
Taká pokuta je nanič pretože aj napriek vyplávaniu pravdy na povrch z toho vyšiel so ziskom takže nemá reálnu hrozbu prečo by nemal pokračovať v takých praktikách.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-11 16:50:00

pokuty ako intelu a bude.. ;-)
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - technologie 2010-08-11 23:06:10

stejne si myslim ze sou v supliku technologie o kterych se nam ani nesni to same je i s mobilnimi telefony vyvijeji do supliku a pomalu pousteji natrh
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 01:21:02
avatar
Tohle je celkem jasné, stačí si uvědomit jak vpředu je armáda. Jen to celkem zamrzí, stále používám baňku protože za těch pár let co je LCD na trhu není poražena ve všech parametrech. Taky mě doslova nasr*li ceny DTP(profi) LCD. Vždyť je to dražší než bývali CRT. A kamarádovo CRT co jsem zdědil funguje i po 10 letech velice dobře a na jeho obrazu se zub času ještě nepodepsal(jen plasty zežloutly) a i když umře obrazovka můžu si ji nechat za 4000 vyměnit.

Ale s tím co psal lordjustice musím bohužel souhlasit. Všimly jste si toho že věci jsou vyráběné tak aby vydrželi sotva zákonnou záruční lhůtu? Už se tenhle trend dostává i do aut, všude. Nelíbí se mi to. A to že nikdo lidi nenutí kupovat si tyhle šmejdy, jděte ven a otevřete oči, možná nebude svět tak růžový jak se vám všichni snaží namluvit.
TOMxEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zaruka 2010-08-12 08:37:28
avatar
Fox_25 s tou zarukou mas pravdu, stare veci fungovali desiatky rokov a dnesne vydrzia len tak tak. Mna najviac dorazila vypalovacka LG, mal som ich asi 3 a vsetky sa presne po 2 rokoch pokazili. Pri sucasnych technologiach a kvalitnych materialoch, by malo vsetko vydrzat desatrocia a nie len 2 roky, ... .
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 14:02:50
avatar
Vždy ma prekvapí ako to dokážu presne naplánovať. Mne sa nezriedkavo stáva, že výrobok odíde mesiac po záruke.
Mám Nisan Almeru, ročník 96, šlape ako hodinky, až teraz po štrnástich rokoch sa objavilo trocha hrdze na prahoch, a to nebolo auto garážované. Na fórach som sa všade dočítal, že sa jedná o superspoľahlivé auto. Ale že od ročníku 2000 akoby uťalo, stále sa čosi kazí, plechy sú tenké, nič nevydržia atď.

Proste http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s
Anonymní  - TEORIE "KURVÍTEK" 2010-08-12 20:39:17

Snížení životnosti vysvětluje teorie kurvítek, viz Odkaz
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2010-08-13 12:00:52
avatar
Pěkné počteníčko, a i když je to psáno poněkud odlehčeně, něco na tom určitě bude. Druhá věc je, že se dnes příliš šetří na "vstupech". Pamatuji si ještě masivní CD mechaniky, zatímco dnes jsou k mání jen ty řádně vylehčené, samozřejmě na úkor provozních vlastností.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 07:42:23

FOXi ano prave preto su zavedene k*rvitka aby spotrebne vyrobky dlho nevydrzali.Ved ekonomika sa musi tocit. Vsetci niekde pracujeme/chceme zarabat tak niekto musi vyrobky kupovat/platit. Naco by bol trh zasyteny vyrobkami ktore vydrzia 20-30rokov? Ano vadia aj mne take kartelove dohody preto ked uz kupujem elektroniku tak vacsinou o generaciu spat. Nemusim rok co rok najnovsi predrazeny model len aby som bol cool...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 12:40:37

Tak jestli dohodli kartel tak je potrestání na místě. A mělo by se to dotáhnout do konce aby byl na nějakou dobu klid. Oni to ale za pár let zkusí znovu.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LCD je minulost 2010-08-12 13:25:39
avatar
já se už nestarám o nic co vyjde dřív než dude dost dobrá a levná technolodie OLED, prostě si počkám na to nejlepší a nestarám se o technologie odsouzené k zániku(ale kdybych měl prachy aspoň bych bral plazmu).
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porad to same 2010-08-12 13:33:08

To se nam to pekne opakuje stale dokolecka!
A neni divu, staci se podivat na Intel a vysi pokuty co zaplatil. Vsude moralka ustoupila do pozadi, slusnost se nenosi a sprostaci jsou na vyslunni.

Zadnou zmenu necekam. Naopak myslim ze to delaji v mensi/vetsi mire vsichni, protoze se jim to vyplati, nahrabou si tolik, ze si zaplati takove pravniky a podmaznou kolik soudcu chteji, ze ta nasledna pokuta se ani neblizi jejich predchozim ziskum. Vypada to, ze tohle uz je standardni strategie. Kdo ma penize, koupi si pravo a mnohdy nakonec i pravdu
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 16:21:28
avatar
ono to je stejně super s těma pokutama - státy si namastí kapsu a tyhle firmy ty prašule stejně vyberou od zákazníků
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zase pokuty - 2010-08-12 16:36:53
avatar
smesne a nic neresici, naopak se to tim jeste zhorsi, napr. tim, ze firmy budou mene investovat do vyzkumu, omezi vyrobu, zdrazi, proste neco, aby ty penize dostaly zpet. Jedine, co me napada, je urcit jim na nejaky casovy usek horni cenovy strop pro jejich produkty. Tzn. provest cenovy odhad nakladu plus nejakou (nizkou) marzi a nazdar - verim, ze pro priste by si to manazeri rozmysleli.
Anonymní  - A tohle vsechno by se nemuselo 2010-08-12 17:19:41

Kdyby autorska a patentova prava platila jen napriklad 5 let , a pote by danou technologii mohl pouzit kazdy.

To by byla snaha okamzite novou technologii co nejvice rozsirit a vydelat na tom behem 2 let maximum, protoze pak to bude free...

To by byl jinaci pokrok....
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 18:02:56

Zevraj autorske prava na el. technologie Cinske firmy si z toho nic nerobia.Neokopiruju len to co by stalo privela alebo trvalo tak dlho ze by medzitym prisla na trh novsia generacia.
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-12 18:49:56

Ja sem tvrdil uz davno kdy vetsina (vcetne DD) dewniku zacala hlasat slogany jakoze oled je za dvermi, oled do 2 let.

Uz tehdy jsem psal ze toto je naprosta kravina a ze bude trvat minimalne 5let ne li vice nez se to vubec dostane na trh pro bezneho smrtelnika. A hle vono je to vice uz nez 5 let .)

Dokonce se divim ze i takovy vsemi mastmy mazany clovek jako DD tu nedavno vydal take clanek na styl "oled do 2 let". Opravdu jsem necekal ze je tak naivni.

Ale tezko rici jestli oled brzdi tajna dohoda jako v pripade lcd - nebo proste vyvoj neni nakonec takova slava.

Pamatuju se ´jak se hlasalo ze oled bude fantasticke ve vsech smerech - spotreba, verohodnost barev, odezva a milion dalsiho ale hlavne ze jeho vyroba bude naprosto nenakladna. Ovsem je pravda ze vyroba je momentalne dosti draha - coz je take urcite zavineno tim ze se jich vyrabi malo a plno dalsich veci.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - armada 2010-08-13 00:36:58

jak psal pisatel nejvetsi pokroky sou v armade a proc soudruhu kefaline? protoze musime byt lepsi a jeste lepsi podivejme za co vdecime druhe svetove valce je to hnusne ale je to tak ve valce a v armade se nehledi na zisk ale na prospech
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1194x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2096x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1920x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1291x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1287x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3905x
Komentářů: 0