AMD Bobcat a Bulldozer – další oficiální informace o nové generaci AMD procesorů Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 24 August 2010
altNová generace procesorů AMD je velmi důležitou událostí a AMD dalo oficiálně nahlédnout na to, co chystá.

 

 

 

AMD na konferenci Hot Chips bude mluvit o nové generaci CPU. Nečekejte vyčerpávající technické podrobnosti, ale ukázku toho, co budou tyto nové čipy zač, pustilo AMD dnes oficiálně do světa. Jak víte, AMD chystá dvě nové řady procesorů – Bobcat a Bulldozer.

  • Současnost

Jak asi mnozí víte, i současné procesory K10 Phenom II jsou stále produktem staré architektury K8. Samozřejmě za ta léta byly výrazně vylepšeny, ale v základu je to stále stařičká architektura K8. Proti nastupující Sandy Bridge architektuře Intel už by ale další vylepšování nemělo valného smyslu. AMD musí přijít s něčím novým a tím něčím je architektura Bulldozer, na které už AMD celou řadu let pracuje.

  • Skutečně nová generace - Bulldozer

AMD Bulldozer je skutečně nová architektura. S tou současnou je samozřejmě příbuzná a stále se budeme setkávat s některými funkcemi a myšlenkami, jako je integrovaný řadič pamětí, Integrovaný severní můstek a velká sdílená L3, ale v upravené podobě a všechno ostatní už bude nové.

Bulldozer, to je vyloženě modulová záležitost. Základem architektury je v podstatě jeden dvoujádrové modul se čtyřmi vlákny s Float Point plánovačem a dvojici 128-bit FMAC. Obě jádra sdílí i L2 cachce. Z těchto modulů se pak budou skládat procesory a obecně lze říci, že základním bude čtyřjádrový procesor. Modul totiž je sice dvoujádrové, ale jako plnohodnotný procesor pracovat nemůže.

Každopádně nová konstrukce je velmi elegantní, poměrně jednoduše tak AMD vytvoří 4,8,12 až 16ti jádrové procesory. Jak jste si také všimli, hovořil jsem o více-vláknovém zpracování dat. Každé jádro bude mít dvě vlákna, tedy to samé, co je dnes SMT technologie u Intelu. To je opravdu velká novinka, protože nic podobného AMD nikdy ve svých procesorech nemělo.

AMD navíc celou architekturu staví s maximálním využitím vícevláknového a vícejádrového zpracování. Samotné fungování procesory jde novou cestou a to doslova štíhlejší, ale dvakrát širší.  

  • Bobcat

Jak už také víte, AMD rozeznává dva produkty nové generace procesorů. Samotný Bulldozer, to je multijádrový klasický procesor pro výkonné notebooky, ale hlavně pro servery a desktop. Pak je tu ale ještě Bobcat, který nás poctí svou přítomností jako první.

Bobcat je určen pro mobilní zařízení a energeticky efektivní PC. Jednoduše řečeno, AMD se snažilo nacpat co možná nejvíce na co možná nejmenší prostor. A tím co možná nejvíce je myšleno slušně výkonný procesor (dvoujádrové) a ještě DX11 grafické jádro!

Při spotřebě maximálně pár jednotek Wattů, má tenhle čip nabídnout 90% výkonu současných levných desktopových dvoujader! Grafický výkon se pak odhaduje na fenomenální úroveň desktopového modelu HD 5500! Celé to pak bude vyráběno 40nm u TSMC a to už letos.

Špičkovou verzí bude dvoujádrové model, ale pokud půjde vyloženě o co nejnižší spotřebu, bude nasazen jednojádrový úsporný model se spotřebou kolem 1W. Samozřejmě tento procesor s grafikou na jediném křemíku dokáže i tu grafickou část využít, co by podpůrný výpočetní prostředek.

  • Závěrem

AMD toho jak vidíte ani teď mnoho neprozrazuje. Nevíme nic o konkrétním výkonu jednotlivých částí, efektivitě a tak dále. Víme jen to, jak to bude vypadat a jak by to mělo fungovat. AMD prozradilo jen pár funkčních zajímavostí. V první řadě, už při pohledu na novou multijádrovou a vícevláknovou konstrukci a to, že půjde o 32nm procesory, je jasné, že výkon opravdu o hodně poskočí proti současným Phenom II procesorům. AMD ale znovu ujistilo, že i když asi ne se všemi funkcemi naplno, bude možné nové procesory Bulldozer osadit do současných desek a socketu AM3! Samozřejmě spolu s novými procesory dorazí i nové čipsety řady „AMD 900“ a nová patice AM3+.

Za zajímavost stojí také to, že by nové procesory AMD měly mít ohledně instrukčních sad téměř stejné vybavení, jako nové procesory Intel Sandy Bridge, včetně nejnovějších SSE instrukcí i speciálních instrukčních sad pro různé konkrétní aplikace. Zda je to důsledek nové CrossLicenční dohody mezi AMD a Intelem, to se můžeme jen dohadovat, ale jako uživatelé jsme rádi, že to tak je.

Nové procesory Bulldozer budou vyráběny v továrnách GlobalFoundries (AMD) novým 32nm způsobem. Nová generace procesorů AMD je velmi důležitá pro AMD i pro celý trh. Mnozí tajně doufají, že se povede tolik, jako kdysi AMD Athlon 64 procesory, proti kterým Intel Pentium 4 doslova vyhořelo. Jinými slovy, v úspěch nových AMD procesorů doufá téměř každý, ale to, jaké skutečné budou nelze nijak odhadnout. Je také možné, že to nemusí fungovat podle představ a budeme tu mít druhý Phenom K10. Zkrátka a dobře Bulldozer bude konkurencí pro Sandy Bridge a to, jak to na tomto poli dopadne, to naznačí, jaká bude situace do dalších let.   

Každopádně na papíře to vypadá moc dobře, ale bohužel z letošního roku máme zkušenosti s produkty a plány jedné společnosti, že papír snese všechno a reálný čip je úplně jiná záležitost. Opatrný optimismus je jistě na místě, víme stále velmi málo, než aby se dalo cokoliv odhadovat. Každopádně už se těším, až budu mít novou AM3+ desku a nový, nejlépe 8 jádrový desktopový CPU v ruce. Doufám, aby to bylo nejpozději v polovině roku 2011.

Zdroj: AMD, DDWorld.cz
 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:47:24
avatar
Technická: Phenom II využívajú architektúru K10.5
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:20:03
avatar
pravda, ale je to pořád K10 rodina ;)
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:12:16
avatar
Áno, lenže to potom môžeš tvrdiť, že je to stále rodina K8, lebo však ide len o vylepšenú K8. Nehovoriac o tom, že K10 využívajú Phenom I a ak ťa môžem citovať "vo Phenom II nezostal tranzistor na tranzistore", čo je v priamom rozpore s Tvojím tvrdením, že K10 = K10.5
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 18:54:44
avatar
Já bych se držel toho, že je to K10.5 .. generalizování ohledně PC neni vždycky nejlepší.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:22:43

podstatný je, že se K11 inspiruje u K6 což je uplně něco jinýho než K8-K10-K10,5
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:33:14
avatar
Neviete niekto poradiť ako to bude s 3DNow, počul som, že ho v budúcej generácii CPU prestanú podporovať.
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:44:13
avatar
Taky sem neco takoveho zaslech, myslim ze to ale absolutne vubec nevadi, protoze sem v zivote nenarazil na aplikaci ktera by to vyuzivala. (zvlast ted kdyz jsou SSE a GPGPU)
Xaphan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 10:52:36

Dostanu za to strasne palcu dolu, je mi to jasne, mam desku jeste 2 a pul rokuu starou na AM2+ (podpora napajeni do 140W)a co jsem se dival tak podporuje oficialne i X6. Tak by me zajimalo, tohle by taky melo ne?! Integrovany radic to ma, takze akorat vyndam sve DDR2...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 10:51:48
avatar
To sice ano ale ta se mnoho neliší od K8 a jenom tak zavanou evolucí.Jinak já osobně na novou architekturu v sázím a věřím že AMD nezklame tak jako NV,ale v každém případě je mi jasné že co se týče frekvence se moc nezmění ale v počtu jader to bude mnohem rychleji nahoru.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:29:28

Ono i7 má taky ještě základ v pentiu III
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:48:28
avatar
no v jádrové architektuře možná, ale konstrukčně-procesorově nemá současný Intel s P3 pranic společného
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:00:04
avatar
Co takle nějaký článek kde by bylo nějak pokud možno srozumitelně popsáno jak procesor funguje...já se přiznám že jak funguje takový procesor na architektuře core a vyšší nemam sebemenší ponětí u těch starších aspon tušim...Tak se nad tím zkus DD zamyslet jestli by to nestálo za to nějaký takový článek dát dohromady...byl bych jedině rád
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:06:38
avatar
asi stálo, ale nevím jestli mé znalosti jsou tak hluboké, že bych to dokázal vysvětlit na napsat, vím asi jako vy, jak CPu funguje a detaily samotných technologií mě až tak nezajímají ... zkusím se zeptat kolegů, zda by se do toho chtěl někdo zakousnout hlouběji ...
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:33:09
avatar
Odkaz
Tohle by ti nestacilo?
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:37:59
avatar
Popravdě todle je na mě až moc do hloubky a navíc mi příde že to neni moc k tomu co sem psal před tim, páč tady je nějaká 386 a tu ještě jakž takž chápu
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:40:18
avatar
U modernich architektur to neni o moc jine. Akorat je vic jader, ktere s musi nejak synchronizovat a hlavne cache a pipelining. Jestli je tohle na tebe moc podrobne, nevim jak bys koukal na nejake interni schema Nehalemu
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:48:46

Tohle jsou celkem zbytečené a zahlcující informace které nikomu nic neřeknu (www.svethardware.cz) Mnohem větší význam by mělo vypsání všech architektur (třeba od roku 2000)+ názorné ukázky vylepšení a nárustu výkonu.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:06:46
avatar
Citace:
Každopádně už se těším, až budu mít novou AM3+ desku a nový, nejlépe 8 jádrový desktopový CPU v ruce. Doufám, aby to bylo nejpozději v polovině roku 2011.

Tak až se tak stane, tak doufám že uděláš i test porovnávající rozdíl výkonu při osazení Bulldozeru do AM3 desky a do AM3+ desky.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:08:12
avatar
Pevne fandim AMD , aby sa im CPUčka vydarili
Moj buduci CPU bude jednoznacne AMD BULLDOZER !
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:19:32
avatar
moje jen, když se povede Jinak 8jádrový SandydBride vypadá moc dobře
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:39:31
avatar
ano vypada , ale musis brat do uvahy cenu !
INTEL SB 8core bude mat cenovku 700 € a vyssie a AMD BULLDOZER zas 450 € ( cca ) !
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:47:27
avatar
no to nevim, jestli bude Bulldozer výkonější tak bude stát 700 Euro a Intel 720
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:00:14
avatar
No tak to asi nééééé
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:47:56
avatar
dovolím si souhlasit s DD.. pokud bude výkonově roven intelu, tak cena bude rovna intelu. AMD nebude mít důvod držet cenu tak nízko, jako to je dneska, kdy může konkurovat především cenou a ne výkonem (i když existuje pár vyjímek)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 18:23:32
avatar
Podla mna to AMD neurobi. Oni si u svojich zakaznikov vybudovali meno ako firma predavajuca produkty s dobrym pomerom cena-vykon a zvysenie cien by bolo riskantne. Nejde teraz ani tak o pravidelnych zakaznikov Intelu ktori by si AMD procesor asi aj tak nekupili, skor ide o to ze by si aj ti co kupuju AMD mohli povedat ze za rovnaku cenu uz radsej pojdu do Intelu. Moj nazor je taky ze aj ked bude Bulldozer rovnaky alebo lepsi ako Intelacky procesor, stale bude o nezanedbatelnu ciastku lacnejsi.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 22:53:12
avatar
Citace:
s dobrym pomerom cena-vykon


pokud se zvýší výkon, můžou adekvátně navýšit cenu a poměr cena výkon zůstane stejnej

AMD se zaměřuje na poměr cena/výkon zejména pro to, že v max. výkonu prostě na intel nestačí. To je prostě fakt. Tak musí svoji nabídku udělat zajímavou něčim jiným. A to jedině cenou. Jinak intelu konkurovat nemůže.

Citace:
ti co kupuju AMD mohli povedat ze za rovnaku cenu uz radsej pojdu do Intelu


Ti co o tom něco ví, si nikdy nekoupí intel, jen pro to, že to je Intel. Rozumnej člověk si koupí to co potřebuje. Člověk co o tom nic neví, si koupí to co mu někdo nabulíkuje, že je "nejlepší". A spousta takovejch lidí doporučuje Intel, jen pro to, že to je intel...

AMD hraje do not jeste jedna věc. Nový procesory jsou zpětně kompatibilní se staršíma deskama (bude platit i o bulldozeru), takže vyměnit stačí jen procík. Intel má takovej blbej zvyk, že co generace CPU, to jiný patice a chipsety takže pokud chces měnit, musíš i desku. A desky pro intel jsou cenově dražší než pro AMD
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:50:51

Tohle by bylo velice vítané, Kdyby byl buldozer s výkonem na urovni Sandy. , zcela jiste by Intel srazil ceny. Já nevidim duvod proč by tomu tak být nemělo
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:09:45
avatar
Vypadá to pěkně snad to tak pěkně bude i fungovat
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:37:28

Bobcat, Bulldozer, Míchačka, Kolečka - stavební horečka u GlobalFoundries je znát. Zajímalo by mě jak na tom skutečně (fyzicky zkontrolováno) továrna je.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:46:19
avatar
Tak jako nVidia klopýtá za Ati, tak AMD klopýtá za Intelem. Jak tvrdí DD, nezáleží na značce, ale na produktu, který se více vede Intelu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:46:45
avatar
jak v čem Intel až nedávno integorval po mnoha letech řadič pamětí do CPU a X64 instrukce jsou taky od AMD ;), navíc v integrovaných grafikách Intel na AMD nemá ;) ..... samozřejmě v maximálním procesorovém výkou v rychlosti přechodu na nové výrobní procesy Intel vede, jenže zatímco AMD-ATI a NVIDIA jsou co do velikosti, stylu a možností srovnatelné společnisti ... Intel je mnohonásobně větší než AMD a největší výrobce čipů všeho druhu na světě - 11% všeho, co se vyrobí dělá jen Intel! AMD navíc nemá vlastní výrobní závody a zdaleka jich nemá tolik ...

zkrátka vidíš věci moc jednoduše a hlavně bez souvislostí ...
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:54:48
avatar
Nezáleží na tom, kdo je větší, ale kdo je lepší. Tak se mi zdá, že tady obhajuješ svůj flame.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:58:22
avatar
A ty za flame dáváš BAN.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:08:19
avatar
ano a ty ho asi dostaneš brzo ...

Já totiž vždy hovořím konkrétně, nezevšeobecńuji, zatímco ty tu vypouštít polopravdy a zevšeobecńuješ ... takže kdo tu dělá flame? A samozřejmě že pozice a stav produktů je závislý na pozici a stavu dané firmy i pozici vůči konkurenci!
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:31:13
avatar
Každý si myslíme něco jiného, každý může mít v něčem pravdu. Jen nevím, proč urážíš některé čtenáře jako Darkmage v reakci na Ares, když to byla normální odpověď.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:04:29
avatar
ááá zase, když uhodím hřebíček na hlavičku, zase rychle začneš o něčem jiném. hele ty flamere, nikdo tě tady nedrží, jak je vidět, všichni ostatní normální lidé dokáží diskutovat a chápat věci v souvislostech a je jim jasné, že věty jako:

Citace:
tak jako nVidia klopýtá za Ati, tak AMD klopýtá za Intelem


jsou čistý flame, bez kontextu. Na rozdíl od tebe já mluvím vždy konkrétně s fakty a nevšiml jsem si, že by si ty dokázal svými argumenty vyvrátit. Jen meleš dokola kraviny, vytrháváš věci z kontextu a když tě na to někdo upozorníš, začneš tvrdit, že to dělám já, když všichni vidí, že to není pravda ...

takže máš dvě možnosti, buď dostaneš rozum a začneš diskutovat s argumenty a souvislostmi nebo budeš pokračovt v tom co děláš a rozloučíme se. Tohle není o názorech, tohle je o jasných faktech ...
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:28:18
avatar
Dobrá. Intel již má 32 nm procesory na trhu, kde je AMD, které je vydá až příští rok? Tak jako nVidia vydala DX11 kartu půl roku po Ati. V době, kdy bude mít AMD 32 nm procesory na trhu, vydá Intel 22 nm procesory.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:30:27
avatar
Výrobný proces ešte nie je všetko. AMD je známe tým, že daný výrobný proces žmýka až k jeho limitom. Intelu stačí, že ho "spíchnu" a idú ďalej k ďalšiemu.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:41:02
avatar
Zmenšováním výrobního procesu se zkvalitňují vlastnosti čipu, jako spotřeba a tím i lepší chlazení a přetaktování. Můžete se podívat na různé testy procesorů, všude vede Intel, dokonce i na DDWorld. Odkaz
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:47:35
avatar
Je prinajmenšom zaujímavé, že zatiaľ čo Intel potreboval 32nm, aby dokázal vopchať na jeden kus kremíku 6 jadier, AMD na to stačí 45nm. Je až zarážajúce, že zatiaľ čo Intel dokáže "prilepiť" nízko výkonné GPU do jedného puzdra s CPU na 32nm, AMD dokáže na 45nm vopchať na jeden kus kremíku CPU a niekoľko násobne výkonnejšie GPU. A o tom rozprávam: Intel vytvorí výrobný proces, použije ho a vyhodí do koša, zatiaľ čo AMD z danej technológie žmýka čo to dá. Technologický líder u mňa nie je ten, kto príde s novou technológiou, ale ten, ktorý ju dokáže popohnať až k jej limitom.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:54:27
avatar
Ale to nic nemneni na tom,... že AMD dokaže držet krok i v spotrebe i vykonu proti Intelu,.. jasne je pozadu ale neni vzslovene horší,... a kde nekonkuruje vzkonem, konkuruje cenou,... phenom II x6 sou na 45nm plne konkurenčne schopne s intelem na 32, jak ve vykonu, tak v cene i spotrebe,...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:55:19
avatar
jenže zmenšovat nejde do nekonečna. Časem se dojde k limitům a pokud se nepřejde na jiné materiály, tak bude záležet na tom, kdo má jak výrobní proces odladěnej a to AMD umí velmi dobře.. viz PII X6 se spotřebou stejnou jako čtyřjádrová i5-750...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:45:46
avatar
Bum bum bum (mlátím hlavou do stolu) ... ty si vážně PÍP ....

tvé vytrhávání věcí z kontextu je už vyloženě otravné. Jasně jsem ti v některé z předchozích reakcí napsal:

Citace:
... samozřejmě v maximálním procesorovém výkou v rychlosti přechodu na nové výrobní procesy Intel vede, jenže zatímco AMD-ATI a NVIDIA jsou co do velikosti, stylu a možností srovnatelné společnosti ...


hele jestli chceš dokola dělat ze sebe idiota a nejsi schopen v paměti udržet informaci dýl jak 3 příspěvky zpět, tak fakt nevím co s tebou ...
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:51:50
avatar
Intel, kdyby chtel, mohl by do dvou let ziskat 95% trhu - stacilo by aby slevnil sortiment o par $. Neni to leader jenom vyrobne, ale i technologicky. "morke" ma pravdu, at to ty povazujes za flame nebo ne ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:29:58
avatar
jenže to Intel neudělá, protože nechce (vydělává rekordně) a nemůže (měl by na krku antimonpolní úřady) ... proto často píši, že na CPU trhu žádná konkurence a konkurenční prostředí neexistuje ...

Já nijak nepopírám, že by intel nebyl technologický leadre, ale to je i důsledek výrobní převahy a pozice, prostě Intel a AMD nejsou v podsattě konkurenti a to, že AMD Intelu stačí s některými produkty, můžeme považovat za zázrak ...
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:32:45
avatar
Citace:
...ale to je i důsledek výrobní převahy a pozice...

A to snad nekdo popira?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:53:44
avatar
ne, tak o čem se bavíme
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:54:00
avatar
Právě se mi zdálo zbytečné vysvětlovat citaci "tak jako nVidia klopýtá za Ati, tak AMD klopýtá za Intelem", ale na tvůj popud jsem to učinil.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:50:49
avatar
intel v nedávných dobách dokázal, že velká firma s horším produktem může prodávat více než malá firma s lepším produktem. A sám se přiznal k tomu, že trh ovlivňoval ve svůj prospěch
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:54:31

Záleží, od toho se samozřejmě odvíjí kvalita produktu. AMD muže vyrobit lepší procesor než Intel, ale nedostane jich na desktop trh víc než 20%.Ovšem zcela jiste by si tim zajistila lepší podmínky do budoucna včetně rychlejšího rustu Global.
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:39:08
avatar
Zrovna x86_64 je jedna z nejhorsich veci co nas mohly potkat AMD akorat potrebovalo konkurencni vyhodu na serverech (Opterony) a tak splacali tohle, misto aby nechali Intel udelat to poradne (tim samozrejme myslim IA-64, ktere se ale bohuzel na desktop nedostalo kvuli tomu AMD bastlu)
Jinak AMD samozrejme fandim, protoze Intely jsou v dnesni dobe nehorazne predrazene.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:00:09
avatar
a co je na x64 špatného?
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:28:52
avatar
Treba to ze je to jenom dalsi rozsireni i386? Misto toho aby se zbavili tech nesmyslu z doby Intelu 8086 (!), akorat pridali par registru a rozsirili pointery. A takove lahudky jako je tohle: Odkaz, dvoudilny pametovy prostor? K cemu, kdyz dnes mame virtualni pamet a strankovani?? Pak se nekdo divi, ze 64-bitove apps nejsou o nic rychlejsi nez 32-bit (pokud nevyuzivaji >3 GB RAM)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:21:58
avatar
no tak jak je to s x86 obecně všichni víme, ale x64 jsou pořád lepší než x32
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:25:58
avatar
Urcite vsichni vime? Tak povidej
btw. x64 je oznaceni pro 64-bitovou verzi WinNT, ale co to je x32 ? Nasobic?
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:16:19
avatar
Takúto kôpku hnoja som už pekne dlho nevidel.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:26:24
avatar
no něco podobného jsem chtěl taky napsat....

považovat serverovou architekturu která dnes již je silně na ústupu (a kdy vlastně byla na vzestupu?) za "tu pořádnou" je blbost......

Víš, Minexewe, IA-64 zabilo zrovna to že to nebylo univerzální jak x84-64 od AMD.. myslíš že kdyby to bylo tak špatné, koupil by to Intel? pochybuju...
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:34:13
avatar
Ze byla IA-64 serverova vubec neznamena, ze by neslo udelat podobnou (true 64-bit) architekturu pro desktopy. Problem by byla zpetna kompatibilita s x86 - Intel by si s tim poradil (bud emulaci, nebo specialnima x86 obvodama), AMD, ktere je rado ze dokaze jakz-takz konkurovat v mainstreamu, by melo ale problem
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:41:48
avatar
Poradil? Intel s ňou neprerazil práve preto, lebo nebola spätne kompatibilná s x86.
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:43:37
avatar
Protoze nechtel, aby byla. Protoze byla do serveru Ze mu to neproslo, to uz je jina vec....
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:49:39
avatar
Aha, a keby veľký Intel chcel, tak lusknutím prstov by na desktope žal úspech? Jasné, snívaj ďalej.
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:07:39
avatar
Uprimne, proc ne? Intel jasne vede uz od dob 4004. A antimonopolni urad to nezachrani ;)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 21:15:53
avatar
Kdyby si s tím Intel dokázal poradit tak má 64bit v desktopu dříve než AMD. Místo toho x84-64 musel od AMD odkoupit! Přemýšlej trochu, kdyby AMD nepřišlo s Athlony 64 tak Intel bude ve vývoji stagnovat dalších pár let u technologie Net Burst..... takhle ho aspoň někdo donutil něco dělat a ne se snažit prodávat podělané procáky za ještě podělanejší ceny s ještě podělanějšíma teplotama!

Takže... proč si intel nesplácal vlastní bastl typu "IAx86-64"? Proč si koupil ten podle tebe šunt od AMD? Až k tomu najdeš pořádnou odpověď tak mi řekni...
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:49:41
avatar
co veta, to perla
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:39:35

Ale intel se zaměřuje na mnohem víc oblastí než AMD (příklad - SSD), neřekl bych že intel má zas o tolik větší vývojářské centrum či o tolik lepší (příklad je mobilní oblast, kde už několik let se intelu nedaří procpat atom do mobilů, kde prohrává s malými ARM společnostmi). Intel zkrátka měl lepší a efektivnější návrh C2D a Nehalemu, AMD zase bylo lepší mnoho let před nástupem C2D - a bulldozer zatím vypadá zajimavěji než Sandy Bridge.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 12:59:45
avatar
což je logické, když je Intel o tolik větší, starší a významnější, že ;) ale to zjevně někteří nechápou
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:04:37

moje pointa byla v tom, že peníze a velikost intelu nesouvisí tolik s úspěchem jejich procesorů v posledních letech - záleží pouze na navržené architektůře a tu navrhuje podobně velký tým na obou stranách.

to ale, že má vlastní továrny a lepší výrobu samozřejmě výhoda je.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:57:52

Tohle je nesmysl kterej jen z logického hlediska neni pravda! Intel má zcela určitě větší vývojářský tým a také mírně přiškrcené ruce od antimonopolních uřadu.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 23:09:47
avatar
chces tvrdit ze kdyz mas vice penez nez druha spolecnost tak nemas vyhodu ve vyvoji?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 16:54:54

Zas o tolik starší není DD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 19:53:59
avatar
ale je tvůrcem x86 ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 11:44:30

Jestli ta spotřeba bude opravdu tak nízká, tak konečně dostaneme skutečnou konkurenci k Intelu. Ona ta spotřeba na baterii je velmi důležitá a pro většinu rozhodující. I když fandí AMD, tak bere Intel. Dostala by se i do vyšších cenových hladin (nepočítám dedikované VGA). Mohla by prolomit prokletí u DELLu.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 13:29:01
avatar
Obávam sa, že aj sebelepší produkt by AMD veľmi nepomohol. Intel je proste Intel a drvivá väčšina ľudí kupuje značku a nie produkt. Potom je trh deformovaný tak jak je v súčasnosti. (V tomto smere máme jediné šťastie, že sa zhodou okolností darí AMD a nedarí nVidii a trh s GPU sa začína vyrovnávať.)
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SMT 2010-08-24 14:20:36

Tak tuhle marketingovou iluzi muselo nakonec AMD také imlementovat.:-((( Podle testů SMT ve většině případů procesor zpomaluje, využití má jen u spec. aplikací typu rendering, kde přináší 10-15% výkonu navíc, tj. nic světoborného. No jo, ale když v task manageru vypadá dvojnásobek procesorů tak dobře, v tom by byl čert, aby to nemělo u lidí úspěch ... :-))
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:21:05
avatar
situace s SMT se ale výrazně lepší .... nové aplikace už s více vlákny počítají, je to opět to, že software dohání HW ....
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:31:03
avatar
Nastesti AMD na to jde jinak, tentokrat by to uz mohlo fungovat
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 14:44:28
avatar
ono zas 10-15% vykonu pri 5% narastu plochy čipu je dost dobrý
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:09:54
avatar
Pěkná novinka ale trochu se snaž psát bez chyb nebo ať to po tobě někdo přečte, občas je to děs "Modul totiž je sice dvoujádrové" atd, sice nejsem češtinář, občas chybu taky udělám, ale tohle už vypadá jak lámaná řeč od cikána

Myslim že Bulldozer půjde na AM3 stejně dobře jako P2 na AM2+,
ale na Bobcat nejsou současné desky stavěny (a taky nemají vývod na grafiku z CPU) takže tam by byla lepší už AM3+. Je fajn že bude i HT takže už budou lehce srovnatelné s Intelem.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:06:40
avatar
Nechci již na DDWorld setrvávat, neboť je to jen o světě jednoho rozmazleného fracka, který si myslí, že má ve všem pravdu. Nevím, jak jej AMD podporuje, ale do krve se za tuto společnost pere. Když někdo napíše odlišný názor, začne vyhrožovat banem a tváří se jako poškozený, čímž označí dotyčného idiotem a je mu ve svém světě dobře, kde je sám idiot. Nedokážu sdílet tyto stránky, protože neumím lézt DD do zadku, jak to jiní umí. Když nemá argumenty, začne urážet a ponižovat, zoufalec s komplexem méněcennosti. Po porovnávání webů jsem zjistil, že i PCTuning je nestranný a je nejblíže v testech s konkurenčními zahraničními weby, tak jako Extrahardware a Svět hardware. Na PCTuning napíší recenzi na AMD procesor a v diskuzi je přijímaný jakýkoliv názor. Navíc DD píše neuvěřitelné pravopisné chyby, za které by se styděl i čtvrťák. Díky za Ban, myslel sis, že ti po tvém varování a urážení začnu teď lézt do zadku? Mám hrdost, na rozdíl od tebe.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 16:56:41

Tvůj příspěvek mi připomíná spíš tvoje chování
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 17:57:53
avatar
PC Tuning je asi taký nestranný ako štvorec To čo si napísal je úbohé a trápne. DD na rozdiel od teba uvádza fakty, ty si neuviedol nič len urážky, flame a dohady.
Všetci sme len ľudia, ja tiež niekedy nesúhlasím s DD-ho názorom ale dokážem to dať najavo bez urážok a s faktmi.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 22:25:44
avatar
Pokrytectvo najhrubšieho zrna.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 23:14:27
avatar
PCTuning je nestranný

diskuzi je přijímaný jakýkoliv názor
Archandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 14:07:00
avatar
Tak proc tady pises do diskuze? Stejne jako ctu DDworld ctu taky PCT a jeste hromadu jinych HW webu. A do diskuzi se snazim radsi nepsat, protoze je to stejne na 99,9% zbytecny. Procti si radsi informaci v clanku udelej si vlastni nazor a diskuzi radsi necti (i kdyz jako vidis ted prave jsem prispel do diskuze) .
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 15:19:16
avatar
Zajímalo by mě, jestli tohle neni příprava na výrobu Fusionu, přece jenom vyrábí to Globafoundries:
Odkaz
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fijha 2010-08-24 17:09:15
avatar
Zdravim, podla mna si DD mylis Llano - Fusion procesor vyrabany v GloFo na 32n procese a Bobcat vyrabany 40n u TSMC..... Bobcat raz spominas spotrebu jednotiek W a raz 90percent Vykonu klasickych X2 a k tomu Vykon HD5500 a to vsetko velmi male..... jedno s druhym a s 40n TSMC procesom neide dohromady..... podla mna prilis vysoke ocakavania od Bobcat ktory je miereny proti Atomu, no ak by si to vravel o Lliano tak ano, tam suhlasim..... no nic v zlom, spekulujem iba a kludne sa ja mozem mylit....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 21:10:52
avatar
Pěknej článek a ještě lepší diskuze Zatím mám AM2 chipset a jak to tak pozoruju, přejdu asi rovnou na AM3+ a ten mi zase nějaký rok vydrží! Dobře AMD
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-24 21:46:52
avatar
jojo , já se jenom směju tomu co si kdo dovolí napsat, když si pročítám diskuzy
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takze Bulldozer, 2010-08-24 23:57:09
avatar
bude vlastne slepenec? Jestli ano, a z toho popisu jsem to tak pochopil, tak potom je na tom AMD stejne jako Intel a nativni x-jadra jsou zapomenuta?.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-25 07:46:45

Tak já se hlavně těším na ten 1W APU. Hlavně aby začali rychle vyrábět microITX desky za rozumou cenu. To už mi pak nic nezabrání si ubastlit inteligentní domácnost. :-)

Jo jinak mě docela zaráží, že SSE4 není přítomno nebo to AVC či jakou to má zkratku ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 62x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 647x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2624x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1311x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1189x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1880x
Komentářů: 1