AMD má stále v plánu vydat nové dvoujádrové CPU Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 13 červen 2008
amd-70x50  Po internetu koluje zpráva, která odvolává odvolání uvedení dvoujádrových procesorů Phenom. Jak je to doopravdy?

 

 

   Oficiální stanovisko AMD je takové, že dvoujádrové procesory Phenom jsou stále v plánu pro druhou polovinu letošního roku. Otázka však panuje kolem toho, co nové dvoujádrové procesory vlastně budou zač. To AMD zatím neupřesnilo (veřejně). Nemusí se totiž jednat vysloveně o dvoujádrové procesory Phenom, tak jak je známe v podobě výkonných Phenom X3 a Phenom X4. AMD totiž nikdy přesně nespecifikovalo, co čipy s názvem AMD KUMA, vlastně jsou. Ve hře je totiž ještě jedna varianta. Podívejme se na celkem zajímavé procesory, které AMD uvedlo jako součást mobilní platformy PUMA. Tam totiž najdeme procesory AMD Athlon X2, tedy procesory generace K8, které ale mají řadu vylepšení pocházející z K10. Rychlejší sběrnici, podporu rychlejších pamětí, zvýšený výkon, velmi propracovaný sytém šetřících funkcí, kdy se dají vypínat jednotlivé části procesoru! Má podobná koncepce procesoru šanci i na desktopu?  Určitě ano! Procesory AMD Athlon X2 totiž rozhodně do starého železa nepatří. Naopak, nabízejí vysoký výkon, který více než dostačuje pro veškeré myslitelné aplikace, včetně nových her atd., přitom jsou ale velmi, velmi levné. Vyrábí a vyvíjí se už dlouho, jejich výroba je dobře zvládnutá a vývoj dávno zaplacený. AMD nahrává i fakt, že zkrátka hodna za vyšším výkonem není pro 90% uživatelů PC už směrodatná. Výkonu máme dost a dost, zajímavější by byla nízká cena a skutečně nízká spotřeba za všech okolností (při vysokém výkonu) - dynamicky řízená podle využívání CPU. Vylepšení o prvky pocházející z procesorů Phenom, o kterých jsem mluvil výše, by mohlo současným X2 Athlonům dodat zajímavý výkon a vlastnosti (zejména co se úspory energie týká) a to vše při udržení velmi nízké ceny, protože by se nemusely složitě předělávat výrobní linky ani dělat jiné složitější změny spojené s výrobou úplně nových procesorů jak je tomu obvykle. Jediné, co oficiálně o AMD KUMA procesorech víme, že budou vyráběny 65nm procesem, což rozhodně neodporuje výše uvedené teorii, ba možná právě naopak.

amd-puma-2

   Vzhledem k tomu, že osobně nepředpokládám v následujících měsících a možná i letech dramatický růst náročnosti softwaru na výkon, tedy nevidím žádný reálný důvod změny současného stavu, snad jen větší optimalizace pro využití více jader, není vydání upravených dvoujádrových procesorů AMD AThlon K8/K10 i na desktop až tak od věci. Pokud by se časem předělaly na 45nm proces, mohl by to být velmi malý, velmi levný procesor s minimální spotřebou, ovšem výkonem více než dostatečně velkým na veškeré současné i budoucí domácí aplikace včetně nejnáročnějších her a multimediálních aplikací, čímž by AMD mohlo zaujmout velkou část zákazníků zejména v nově se technologicky rozvíjejících zemích. Tam jsou priority lidí poněkud jinde než některých našinců, kteří si mohou dovolit utratit 600 dolarů jen za grafiku a 200 dolarů za CPU. Samozřejmě je to jen můj odhad, ale postavený na reálných základech. Ostatně mobilní a desktopové procesory se nikdy výrazně v poslední době nelišily (technologicky) a tak je uvedení vylepšených procesorů K8 ATHLON X2 o K10 technologie na desktop celkem logické. Každopádně AMD stále plánuje uvedení nových dvoujádrových procesorů a mělo by se tak stát na přelomu 3-4Q letošního roku.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 02:12:09
avatar
Hmmm...otázka je, co by tyto procesory přinesly. Pokud jen nové logo a přebal krabice (což u AMD vzhledem k poslednímu vývoji nepředpokládám), tak je to samozřejmě o ničem. Pokud se však skutečně bude jednat o vyladěný, výkonný a přitom úsporný procesor, určitě má velkou šanci.
BTW...Všimli jste si, jak v poslední době lidi neuvěřitelně slyší na spotřebu? Je to až neskutečné a osobně by mě zajímalo, co je k tomu vede...jestli odpuzující složenky nebo sympatie s životním prostředím.

Jak říkám, pokud AMD udělá výkonný procesor bez zbytečností, za rozumnou cenu i s rozumnou spotřebou, má o zákazníky postaráno.
Neznámý  - Spotreba 2008-06-14 12:19:35

Čo ich k tomu vedie? V poslednom čase asi to, že cena ropy neustále stúpa a poplatky za vykurovanie tiež.. Napr. tu na SK chcú plynári zvýšiť poplatky o 25% za teplo.. Ak som dobre počul, ak nie tak ma opravte...
V3N3C [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 2008-06-14 19:22:59
avatar
Správně!! Pokud udělá procesor s dobrým výkonem a spotřebou!! Ale chceš říct proč spotřeba?? Hele vem si, že Máš počítač zaplej 10 hodin. Potom Proc 80W, graf. 100W, HDD 40W, Chipset 25W, paměti 10W (nevim ty jsem nezkouma ), obrazovka 50W, repraky 50W. To máš 0,275 kW/h.Maš ho zaplej 10 hodin 10x0,275kW/h. 2,75kW za den je docela hodně a tahle sestava je low-endová a v high-endu to bude nějaká kW navíc!! Jo vim, že ti PC neběží na 100% celý den, ale i tak ti vezme ohromnou část energie!! Jo abych nezapoměl 365x2,75= 1003,75 kW. A to je právě ten důvod!! Tak 1003,75xcena kW (tu nevim přesně) a je tto pálka!! A to je jenom počítač vem si, že máš lednici atd.!!! Myslim si že se tak rozhoduju hlavně kvůly složenkam.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-15 01:12:14
avatar
Jasně,jasně...Je to asi tím, že jsem si nikdy neuvědomil, kolik za takovej provoz počítače vlastně platím. Prostě každej měsíc přijde složenka a já ji zaplatím...a nepátrám.
Přitom je to vlastně analogie s autem a tam je většina z nás hodně úzkostlivých co se spotřeby a momentální ceny pohonných hmot týká.Je to každopádně zajímavý jak elektřinu vnímám jako něco daného co nemůžu ovlivnit...a přitom evidentně můžu.
No asi tyhle úvahy budu muset zakalkulovat do svých nadcházejících plánů při koupi nové sestavy...zelená holt asi není jenom moderní výstřelek, ale i reálná možnost jak ušetřit a zachránit pralesy

Každopádně dík za supr kalkulaci!!!
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 03:09:30

Vážení přátelé ano,AMD je levné,má 3 jádra a i nějaký výkon.Narozdíl od divize ATi ovšem jaksi,kromě pár neznalců,nikdo nemá důvod jejich CPU nakupovat.Proč taky,výkon plarformy od Intelu je léty prověřený a těch pár stovek nikoho nevytrhne.Intel ještě připravuje levnou edici 4 jader aby konkurovaly levným 3 jádrům,protože čím víc kernů,tím víc nejmenovaná německá firma,lhostejno která.Ati divize už se probrala z šoku,ale její matěr zatím ne,proto přeji více výkonu a méně JADER.
Apropo,nechci buzerovat,ale už se to opakuje moc často,takže slovo "slevnit" je od slova SLEVA,nikoli ZLEVA,to mají možná na jiných hranicích.
coobi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 07:01:45

zajímavé ale pokud to budou predelane K8 tak bych ocekaval trosinku rychlejsi uvedeni protoze vlastne neni co vyvíjet ale jenom aplikovat nové technologie.

btw zlevnit je sice od slova sleva ale "z" tam je protoze je to zmena stavu tudiz podle pravidel gramatiky automaticky zet. je to ucivo zakladni skoly takze si radsi oveř co pises
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 08:05:33
avatar
Ale sú dôvody. Napr. kopec ludí chce comp pre svoje ratolesti, alebo domov na internet a obcasné hranie. A tam ide hlavne o cenu. Ja mám kopec známich čo chcú proste PC, ale za čo najlepšiu cenu, nechce sa im grcať prachy za značku intel. Proste nie pre každého je comp modla. Pre väčšinu to je niečo ako pre teba fritéza. Hlavne nech to šlape a stojí to málo.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 08:39:28

no to je sice pravda, ale zabudol si na jednu dost podstatnu vec a to, ze aj intel ma co ponuknut v low ende a teda v cenach od 800-3000 korun... takze intel nevyraba vyhradne len "drahe" procesory.. to je ten rozdiel.. a okrem toho meno "intel" je v podvedomi vacsiny ludi, ktorí sa o PC nezaujimaju a tym spadaju prave do tej kategorie, ktoru tu spominas..
a este jedna dost podstatna vec - pomer cena/vykon uz davno nie je vyhradne na strane amd.. sily su totiz viac ako vyrovnane a v dnesnej dobe ma intel este kusok navrch..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 16:50:22
avatar
Horst? Pokus o flame, nebo ukázka vlastní blbosti?

A píše se zlevnit, vole.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CPU 2008-06-14 09:01:30
avatar
Sami tvůrci grafik řekli, že procesor je ve hrách prakticky k ničemu. Dyť vše plynule rozjedete na AMD 5000+ BE za 1500 CZK s DPH ?!?! Hlavní je grafika ... já svou koupí 6400+ BE určitě neprohloupil ... Intel 8400 stál v té době o 2000 CZK více a opravdu nejsem blbej abych si pořídil právě ho. Investoval jsem ušetřené peníze do grafiky a heleďme ... jsem na tom mnohem mnohem lépe ;-)
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 09:42:59

DD sliboval test gracká karta vs procesor i u strategií. Bude? Tam by mohl být podíl procesoru někde jinde, než u FPS...
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :)) 2008-06-14 10:38:13
avatar
Jelikož mám to štěstí a prochází mi rukama 5-10 PC měsíčně, a to od low-end až po HI-tech ... tyhle testy jsem dělal hodněkrát. Pokud bych se měl soustředit na současné a hrané strategie, které se dočkají i pokračování a jejich podobný stejný či podobný engine ještě minimálně 1x uvidíme v budoucnu ... pak ti mohu říci že takové CaC:KW jede na 5000+ a R 3870 lepe než 6400+ a R 3850 ;-) ps : Osadil jsem 3870 na Celeron 440 (800CZK) @ 3000Mhz a rozdíl v plynulosti při stejném zatížení jednotkama atp. nebyl patrný - FPS samozřejmě nějaké viditelné byly, ale to snad ani nestojí za zmínku ;-) Hlavní je plynulost ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 18:44:31
avatar
pracuje se na něm, přidávali jsem další věci a karty takže to zase trochu obsahově narostlo a tím i časově navíc do toho už zapojíme i nové karty aby to bylo aktuální ...
Anonymní  - ukázka velmi špatné koupě 2008-06-14 10:07:30

naopak, tohle je názorná ukázka velmi velmi špatné koupě! Zrovna ve hrách jak jsi sám řekl, je tento procesor zcela zbytečný. Neřekl jsi sice, v které době jsi ho kupoval, ale jeho cena začínala na necelých 6000,- . Lze jednoznačně dokázat, že E8200 NEstál o 2000,- více. Toto je absolutní nesmysl. viz:

6400 X2:
Odkaz

E8200:
Odkaz

Za stejnou cenu jsi v té době mohl mít například Core2Quad, tedy 4 jádro.
Odkaz

Nebo vysokotaktovaný E6850, který ten tvůj 6400+ zadupe do země i v jednovláknové úloze:
Odkaz

Na závěr perlička, všechny tyto procesory mají nižší spotřebu, než ten tvůj 125W přímotop. Myslím, že to je názorná ukázka, jak se nakupuje procesor, podle sympatií ke značce, nikoli ke svému vlastnímu prospěchu.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 10:20:01
avatar
Postav ich proti sebe v 64 bit winoch a potom tu niečo komentuj. AMD je plne konkurenčné ak nie lepšie v 64 bit winoch.
Anonymní  2008-06-14 10:35:46

Heh. Toto je ovšem opět nesmysl. Mám systém kompilovaný AMD64 na míru, s využitím vylepšeními, kterýmii přispívá samo AMD. Nárůst 32bit 64bit je v tomto případě mnohem vyšší než v případě Windows. Ztráta na Intel je sice menší, než v 32bit OS, ale pořád je obrovská.

A protože toto svoje nesmyslné tvrzení nemáš podložené žádnými podklady, rovnou ti zde hodím důkaz toho, jak šeredně semýlíš:

Odkaz

PS.: 64bitové systémy používám už léta.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-06-14 10:51:36
avatar
Teď jsi krásně ukázal tvou mírnou zaostalost v cenách a poměru cena/výkon. AMD samo řeklo, že rozdíl 6000+ a 6400+ je 2-4% a těch 4% uvidíme jen občas. (dokazovat to nemá smysl, to si najdete všude)-.

AMD 5000+ BE = 1500 CZK
AMD 6000+ = 2400CZK
Intel 8400 = 4100 CZK

btw : Mi 6000+ shořel tak mi ho zdarma vyměnili za 6400+ BE ... rozdíl 1-2 % v reálu mne skutečně neusadila do židle :-D Ale to je zase politika AMD a tohle zde vůbec neřešíme, hm ??

Jen skutečný blbec si může pořídit 8400 od Intelu s 2,7x cenou a nepatrným rozdílem co se týče her ;-) Nicméně, i těch 2400 a 4100 CZK je krásnej rozdíl a 2000CZK v grafice = 1/2 nové karty 4850 ... a teď mi řekni, že takhle nakupuješ a fakt nechápu, co tu děláš :-D Samozřejmě s nadsázkou poslední větu neber osobně ;-)

ps : plést sem spotřebu už je opravdu trapné, promiň. To je jak kdybys chtěl od Škody Fabia 1.2 HTP aby žrala 3l/100 ... a v reálu žerou konkurenční značky s větším výkonem a stejným obsahem (samozřejmě menší cenou, větší kvalitou, ...) méně než právě v praxi 1.2 HTP ... spotřeba, ať už l/100 nebo W je opravdu pro detailisty a ruku na srdce, kdo se při koupi new komponent tímto řídí ?? Opravdu ta spotřeba je brána na zřetel jinak, než třeba u automobilů ... ;-)
Anonymní  2008-06-14 11:04:46

To je velmi zábavné. Intel E8400 jis sem přitáhl ty, a teď mě obviňuješ, že navrhuji jeho koupi. Asi bys sis měl ujasnit co píšeš. Jako skutečnou alternativu jsem navrhoval v době tvé koupě například E8750. Ale dost keců bez podkladů. Za dnešní cenu 6000+, (nějak nám vybíráš levnější modely ) si můžeš koupit Intel E4600. Ten je +/- stejně výkoný. Důkaz zde:

Odkaz

Jeho spotřeba je ovšem velmi výrazně nižší než tvého 6000+. Důkaz zde:

Odkaz

Prosil bych tedy, pokud se mnou chceš diskutovat věcně, abys tvá tvrzení doložil důvěryhodnými testy. Spokojím se jakýmikoli, kromě DDW. Zatím totiž nejsi schopen svá tvrzení doložit, zato já je neustále vyvracím podloženými argumenty.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-06-14 11:25:38
avatar
1. Rozdíl mezi 6000+ a 6400+ je nepatrný.
2. Rozdíl mezi 6000+ a 8400 je ne nepotřebný
3. Rozdíl mezi 5000+ a 6400+ je ve hrách postradatelný.
4. Cena 5000+ = 1500 CZK a 6000+ = 2400 CZK
5. Cena 8400 = 4100 CZK
6. Rozdíl mezi 5000+ a 8400 = 2600CZK
7. Cena 4850 má být kolem 4000 CZK (a to za pár dní...)
8. Koupí třeba i 6000+ místo 8400 člověk ušetří 1700 CZK, to je skoro 1/2 ceny grafiky, kde je 1700 CZK skutečně podstatný rozdíl a lepší grafika dá více FPS i na 5000+ než horší grafika na 8400 ...

Jelikož jsem hrál nějaký rok i jako "z pracovní povinnosti" - z 99% to co jsme koupili bylo správné a výsledek byl CPU+GPU takový, že jsme ušetřili a jelo nám to lépe. Více jsme nepotřebovali a jestli jde někomu o to, jestli mu Crysis jede na 40 nebo 44 FPS a je ochoten zaplatit o 3500 CZK více (lepší grafika a procesor) ... pak se nedivte, že si nVidia myslí že prorazí na trh s něčím za 15 000 CZK a přitom půjde o x(x)% nárust oproti modelům za 1/2 ceny ...

Je mi těchto lidí líto, stejně jako všech co si koupí Škodovku. Nemají na to peníze a přesto jsou schopni si na to dát i úvěr ... a pak se diví, že je všechno tak drahé ... PROČ ?? PROBOHA PROČ ? Protože před 10ti lety byl levné náhradní díly a teď je to právě že stejné a někdy i naopak ?:-D Jelikož kupuju PC pro lidi na míru, snažím se jim vyjít vstříc a to za nejlepší prachy nejlepší volbu ... jestli jim CSS pojede na 210 FPS nebo 235 (jako dneska tady doma) je mi celkem jedno - ušetřil jsem 2400 CZK a za to jim koupím 640Gb disk + o 2 giga ram více ... hezké že ??

ps : Mile rád se těším na nové 2jádro CPU od AMD ... 8400 od intelu se totiž cenově stále nemění a logicky spadne až po příchodu konkurence (tohle AMD ani ati nikdy nedělalo, to udělá CPU/grafiku za tu cenu a zbytek je jim jedno). Když teď stojí 5000+ právě že 1500 CZk , teoretický 2x větší výkon by mohli podat za 3500-4000 CZK ... a to je sakra že konkurence. A samozřejmě budou muset spadnout ceny a pořád dokola ... nenasadit do vánoc AMD nové procesory, koupíte si 8400 o Vánocích za +- 2500 CZK ... což je demence, jelikož v té době seženete 5000+ BE za pár stovek i s chladičem ...

Hezký den
Anonymní  2008-06-14 11:32:57

Jsi demagog. Záměrně si vybíráš velmi drahý procesor E8400, aby ti to tvé porovnání vycházelo:

1. Cena 1500,-
AMD X2 5000+ BE vs.Intel E2200. Výsledek? Intel je znatelně výkonější
Dukaz: Odkaz
--------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Cena 2400,-

AMD X2 6000+ vs. Intel E4600. Výsledek? Intel je nejenom výkonější, ale drasticky úspornější

Důkaz:
Odkaz
Odkaz
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rofl 2008-06-14 12:05:32
avatar
Já ty odkazy nebudu ani sledovat, jelikož při najetí na ně vidím xbitlabs a díky RSS si vše čtu prakticky ihned a znám je z paměťi ;-)

Nicméně, jediné co tím vším chci říci je to, že cena 8400 od intelu je abnormálně směšná a za ty prachy si to může pořídit naprostej blbec, jelikož i v samotných řadách intel se najdou zajímavější kousky za menší či větší prachy ... koho z běžných uživatelů zajímá DivX atp., když samotná většina lidí má film i jen na pouštění filmů a to jde plynule i na Durnu 700 bez problémů... 8400 je ve hrách naprosto k ničemu v poměru ke 5000+ pokud maj karty za 2800 CZK s DPH (R 3870) a výš .... ;-)

Skutečně, lidi si PC kupujou za záměrem, aby jim vše jelo ... pak jsou ti, kteri daji 4000CZK vice za znacku a dalsi 4000CZK za 5-max9% výkonu ... nejde o to jestli na to někdo má nebo nemá - ale tito lidé ovlivňují trh a pokud někdo bude stále kupovat něco abnormálně předražené a výkonově to bude jen schůdek oproti něčemu s 1/2 ceny (někdy i 1/3) ... pak je problém. Dyť už teď rozjedeš na věžné rozlišení 1280x1024 vše i na kartě 3850 za 2200 CZK s DPH ... samozřejmě, na takových Vistách už narazí a crysis se bude na max detaily místama trhat, ale PAK ať si lidé koupí lepší stroj ... investovat do *******, to by čechům šlo ... opravdu lítost nad naším národem.
*Hlavně že jsou malé platy, malé důchody a představa 30 CZK za to že člověk není schopen se obléct a musí navštívit doktora, je pro většinu zdrcující. To, že k němu ze 75% ani nemusí, to už nikoho nezajímá ... prosil bych, aby zde někdo začal plakat nad tím že mu 8800 GT z 6000 tis CZK klesla na 4000 CZK :-D :-D :-D
Anonymní  2008-06-14 12:10:23

Cena E8400 Není směšná, když si uvědomíš, že má 50% spotřebu oproti 6000+

Nicméně, 8400 jsme zde nikde nedoporučoval. Pouze tvrdím, že i v lownedu (cena 1500 - 3000) má Intel lepší nabídku než AMD, což jsem jasně dokázal
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-06-14 12:37:18
avatar
Může mít lepší nabídku i sám Intel ... proč ne ;-)

Nic to ale nemění na tom, že krok ze strany AMD ke 2 jádrám je opravdu správný, jelikož jinak by stálo komické 8400 o Vánocích o nějakých 1500 méně jak teď ... tedy více, než teď stojí samotné, dá se říci ve hrách "na stejné lodi" nekonkurenční, avšak obstojné a pro všechny hráče dostačující 5000+ od AMD za 1500 CZK ;-) Klidně ať lidé šáhnou po intelu, ale proboha né po 8400 atp. :-x Ale co, je mi to jedno ... já finanční problémy díky bohu nemám a na PC si vždycky peníze najdu a investuju do něj hodně, ovšem tuto možnost má prakticky každý i za nějakých 12tis CZK ... ale když v bravíčku psali že to a to je lepšíí ;-(
Anonymní  2008-06-14 13:18:39

krok AMD není logický. Krok AMD je poslední možný. Nikde jinde než v Lowendu konkurovat momentálně prostě nemohou. Snad si nemyslíš, že kdyby uměli vyrobit CPU, který porazí všechny C2D/C2Q, že by si řekli, ale co, nejvíce lidí kupuje low-endová 4 jádra, na high-end se tedy vyserem? Samozřejmě že neřekli. Prostě nemají na výběr.

Podobný problém má teď Intel s 3 jádrovými Phenomy. Většinu z nich porází dvoujádrové C2D, ale lidé 3 jádra přesto kupují, protože jsou hloupí nebo neví. Proto se Intel rozhodl vydat ultralevná 4 jádra. Protože 4 je více než 3, a tyto lidi to zpět navrátí Intelu.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 13:44:54

.. presne tak..
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 12:45:58
avatar
Já to říkám pořád, stačí trabanty, hlavně že dovezou...
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon ve hrách.... 2008-06-14 15:44:34

AMD X2 5000+ BE vs Intel E2200. Výsledek? Remíza (AMD má navrch jen pár fps)....

Důkaz:
Odkaz
----------------------------------------------------------------------------------------
AMD X2 6000+ vs Intel E4600. Výsledek? Tady již o několik fps AMD vyhrává....

Důkaz:
Stejný odkaz jako minule....
Anonymní  2008-06-14 15:52:59

Vy si kupujete procesor na hry? Já myslel, že to řeší hlavně grafická karta?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 16:19:22

nieco v tomto duchu som chcel aj ja povedat.. akurat, ze miernejsou formou vyjadrovania..
pocitac nie je LEN o hrach.. mal by sluzit trosku komplexnejsie...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 16:10:08

ano.. v tomto pripade suhlasim... v hrach su obe spolocnosti na tom priblizne rovnako.. aspon co sa tyka uvedenych procesorov..

a to plati aj pre bezne aplikacie typu office atd... pokial by sme sa mali ta to pozriet trosku komplexnejsie - t.j., aby nas vybrany procesor nesluzil vyhradne na hry a bezne aplikacie a radi by sme na nom upravovali video, hudbu atd - dostaneme trosku ine hodnoty..

a to nehovorim o spotrebe a o tom, ze v tomto pripade si ten procesor vyberaju ludia, ktorí uz vedia, ako ten potencial vyuzit.. takze pokial "trosku" nataktujeme intel - je ten vykon daleko vyssi...

zalezi na uhle pohladu, ako sa na to pozerame..
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-15 01:32:19

Intel E2200 znatelně výkonější než 5000+BE? Větší blbost si napsat fakt nemoh. Mám PDC E2180 přetočené na 3150mhz, předtím jsem měl Opteron 165@2.7Ghz,tudíž přibližně 5000+BE a to PDC je v reálném použití naprosto stejně výkoné jako ten Opteron. Nevšiml sem si jediné věci, která by běžela rychleji (zbytek PC kromě desky a RAM zůstal stejný). Pokochal jsem se sice několika benchmarky, ale v reálu se o žádném nárustu výkonu nedá mluvit a to běží na 3150Mhz, na základním taktu má problémy i se streamováním TV z tuneru do sítě v reálnem čase v pořádném rozlišení a kvalitě... Pořídil jsem si INTEL kvůli výhledu na Quadcore, jelikož Phenom mě hodně zklamal, ale srovnávat jakékoliv PDC na defaultu s BE 5000+ a tvrdit,že je ZNATELNE VYKONEJSI muze jen zápalený fanda Intelu, který slintá nad teoretickými benchmarky, ale ty CPU vedle sebe nikdy neměl.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 11:22:55

ok.. takze tu mame ukazku cien AMD a intelu ... sam tvrdis, ze je lepsie investovat usetrene peniaze do grafiky.. s tym samozrejme suhlasim...

len poukazem na to, co ponuka konkurencia:
Intel Celeron Dual-Core E1200 1,6GHz = 916,- CZK
Intel Celeron Dual-Core E1400 2,0GHz = 1148,- CZK
test vykonu dualnych celeronov tu: Odkaz
resp.:
Intel Pentium Dual-Core E2180 = 1392,- CZK
vykon s ostatnymi intelmi: Odkaz
Intel Core2 Duo E7200 2.53GHz = 2713,- CZK
test vykonu + vysledok = najlepsi procesor cena/vykon tu: Odkaz

co sa tyka spobreby, myslim, ze vela ludi sa na spotrebu pozera.. inak by som stale necital, napr. aka bude nova nvidia "obrovska a nenazrana" takze vela ludom najma v domacich podmienkach na spotrebe zalezi !! no a co sa tyka spotreby, je jasne, ze je na tom intel podstatne lepsie...

samozrejme aj AMD ma co ponuknut - takze si obaja vyrobci nemaju co vycitat !!! takze nie je pravda to, ze LEN AMD ma vyborne ceny procesorov !!! ma ich totiz aj konkurencia...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 10:50:26
avatar
Asi ich nepoužívaš ak toto tvrdíš, ale v podstate je mi to jedno mňa nemusíš presviedčať, bo ja mám odskúšaný intel a aj x2 a dokonca aj phenoma. Ja si kúpim každú kravinku ak chcem, nerobí mi to problém. Proste a jednoducho dnes sa mi zdá AMD konštrukčne lepšie. Má CPU s integrovaným pamäťovým radičom a nepoužíva tú zastaralú FSB ako intel. A imochodom teším sa na nový počin od intel (bloomfield). Hneď ako bude dostupný idem si ho kupiť. Konečne sa modrý spamätali a idú v stopách AMD.
Anonymní  2008-06-14 11:07:03

máš pro své tvrzení nějaký důkaz? Můžeš ho podložit nějakými testy? Já mohu na rozdíl od tebe jednoznečně dokázet, že to není pradva!

PS.:To by měl byt argument proti AMD, že ani zastaralý koncept FSB a řadiče paměti v NB není schopen porazit
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 11:19:19
avatar
Někdo potřebuje fakta, někomu stačí víra. Hlavní je stejně zdraví
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 11:46:46
avatar
Neviem kde som to všetko postrkal, ale viem že som to mal testnuté. Ale niečo som tu našiel čo som si zapísal, ale to bolo pod 32 bit win a hodne dávno, ale mal som toho omnoho viacej a iné procáky a hlavne pod win xp 64bit.
intel q6600 vs AMD 5200EE+ (2600MHz)
Winrar 3.71 976 MB bordelu na best
q6600 7:51 vs 5200EE 8:14
divx do dvd doba ladová 2/dvd flick
q6600 49: 08 vs 5200ee 40:48
science mark
clipher bench q6600 12.01 vs 5200ee 10.21
primordia q6600 274.14 vs 5200ee 252.06
cine bench 9.5
q6600 1cpu 394CB xcpu 1183
5200ee 1 cpu 384CB xcpu 710CB
jpeg resizer 177MB fotiek, z 3296 x 2472 na 800 x 600
q6600 0.50s vs 5200ee 0.45s
q6600 bola na nforce 650i a 5200ee na nforce 570, ram bola 2Gb PC 800 5.5.5.18 od a data.
Anonymní  2008-06-14 11:43:22

Ty tvé výsledky jsou mírně řečeno velmi podvné. Podívej se sám:

Odkaz

Problém bude někle v konfiguracích
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 11:57:55
avatar
Ja ťa nemám dôvod klamať. Treba si uvedomiť, že ak sa chce tak sa dajú zvoliť testy kde AMD bude trhač a intel chudáčik, ale bežne je to naopak. Ale realita je taká, že v bežných aplikáciach čo si dokážeš stiahnuť ako free a nie v profi aplikáciach za 30 litrov je ten výkon podobný. A ak si to raz otestuješ sám, tak pochopíš že neni všetko zlato čo sa bliští. Talafatkám z internetu od určitého času neverím. A jeden z mála webov ktorým sa dá veriť je práve tento.
Anonymní  2008-06-14 12:11:34

Já mám X2 vs. C2D ověřeno osobně, neboť jsem právě v tomto směru upgradoval. Nárůst rychlosti je sakra znát.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-06-14 12:18:04
avatar
Já právě lidem takové PC typu 8200/8400 + 8800GT kupuju ... a krom rozdílu ceny asi od 3500CZK výše, to skutečně v praxi pro běžné lidi znát znát není :-D

Je třeba si uvědomit, že 3500 je 1/3 ceny nového PC na kterém rozjedeme vše a 3500CZK u grafiky na levnější sestavě = abnormálně větší výkon, než třeba s 2x lepším CPU než 8400 ... samozřejmě se bavím o hrách, Photoshop CS3 provozuji občas i na Celeron 440@3000Mhz a nebrečím že by mi to jelo pomalu ... nepoznám to tak, abych to dělal na primárním stroji ;-)
Anonymní  2008-06-14 13:13:02

momentálně do 3000 je nejlepší volba E7200. Já bych do E8400 tak nesel. U C2D stací kupovat levnejsi modely.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-06-14 12:13:09
avatar
Mi jsou podivné všechny vaše výsledky na DD, promiň ... s 6400+ a 3870 nejlevnější blue variantou mám v 3D mark 06 12 550 bodů (při 3520Mhz u 6400+ pak 13050) ... S 6000+ a 3850 jsem byl na 11 200, a to mám teď zrovna Visty , kde je podle "všech" výkon mnohem menší ... crysis a všechno new přitom jede mnohem lépe než na XP se SP2 i SP3 (další PC) ;-) Až na načítání systému, ale za to si můžu částečně i sám ...

Říkám, pokud je rozdíl třeba i 15% v čemkoliv a cena je 2-3x větší ... pak je blbost to kupovat, protože to člověk na dnešních aplikacích nepozná. nějaké vteřinky v odrarování jsou sice pěkné, ale jak často to člověk dělá ? Nebo ... kolik lidí sleduje FPS v crysis, když mu to jede naprosto bez seknutí ??? O tom to je ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-14 12:56:14
avatar
Zajímavé, ještě před týdnem si napsal "Nevím, možná jsem opravdu snílek ... ale zkuste pochopit ty, kteří už do PC jednoduše nemaj co strčit, nemaj co vylepšit, nemaj co zdokonalit - a chcou pořád víc a víc." a teď se tu oháníš skoro lowendem...
Anonymní  2008-06-14 13:14:30

Výborně. Proč sis tedy nepořídil levnější C2D?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No... 2008-06-14 16:54:13
avatar
...myslim si, že zachování X2 procesorů u AMD je logickej krok, pokud nechtěj nějak extra razantně snížit cenu X3 a X4. Neb Intel má ty X2 procíky stále taky.. A v tomhle mu AMD rozhodně může docela s klidem konkurovat.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 639x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1258x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1658x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1885x
Komentářů: 2