AMD ohlásilo nejlepší výsledky ve své historii. Teď už bojuje jen se setrvačností zákazníků Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 29 leden 2020
altMít nejlepší produkty se vyplatí, i když asi ne tak, jak by někteří možná čekali. Ale pořád hodně.

 

 

 

 

Objektivně vzato, AMD by dnes mělo mít nejméně 85% procesorového trhu, pokud by tedy zákazníci nakupovali čistě podle objektivních kvalit, výkonů a výhodnosti produktů. Jenže setrvačnost (čti hloupost) vládne světu a AMD sice už vyhrálo a vyhrávat nějakou dobu bude jednoznačně produktově, ale s hloupostí zákazníků a setrvačností se bojuje těžko a dlouho. Navíc proti ní stojí všeho schopný Intel a velká část OEM trhu, kteří jsou samozřejmě spokojeni s tím, jak to fungovalo doteď bez AMD a konkurence. Tedy že zákazníci platí velké peníze a nic je nezajímá. AMD jim tohle samozřejmě hodně nabourává. Neochota některých významných firem nabídnout ve svém portfoliu AMD platformy ve velkém, je zjevná. Takže radši budou dále nabízet za nehorázné peníze ve všech ohledech mnohem horší produkty Intelu, a nejlépe tak, aby zákazník vlastně reálně neměl na výběr. AMD samotné proti tomu nemůže moc dělat. To hlavní už udělalo, ale stojí proti společnosti Intel a celému tomu prakticky monopolnímu seskupení kolem, která jen za Q4 utržila 20 miliard dolarů a 7 miliardy z toho čistého zisku.

AMD se prostě za konkurenci Intelu považovat nedá, ale asi mu to ani nevadí. Naopak, u AMD bouchají šampaňské, společnost, která byla ohromně zadlužená a zbouchala své ZEN a NAVI architektury současných produktů doslova na koleni při svíčkách na pokraji krachu, právě ohlásila nejlepší hospodářské výsledky za celou svou historii od roku 1969!

  • Rekordní kvartál i rok pro AMD

Překvapení to samozřejmě není. Očekávalo se to. Ostatně prodeje v mnoha oblastech naznačují slušný zájem o produkty AMD, alespoň ze strany uživatelů, kteří vědí, co kupují. Q4 2019 tak znamenalo pro AMD poprvé překročení 2 miliard. Konkrétně utržilo 2,127 miliardy dolarů, což je o neuvěřitelných 50%(!) více než před rokem. No a je z toho 348 milionů dolarů čistého zisku, což je dokonce o 1143%(!) více než před rokem. Řekl bych solidní čísla.

Tím spíše, že AMD stále platí své dluhy z minulosti. Jen za poslední rok zaplatilo téměř 1 miliardu dolarů na splátkách, a jen v závěrečném Q4 poslalo přes na úhradu dluhu půl miliardy dolarů. Takže ten vykázaný čistý zisk mohl být klidně mnohem větší, kdyby AMD chtělo. Nicméně firma se evidentně rychle a správně snaží zbavit dluhu. Zbývá jí zaplatit už jen něco kolem půl miliardy, což téměř určitě doplatí během Q1 a Q2 tohoto roku. Do druhé poloviny letošního roku tak AMD vstoupí po více než dekádě problémů, konečně zcela bez dluhů. To je samozřejmě úžasný výsledek, protože tyhle obrovské peníze, co teď AMD vynakládalo ve složité situaci na zaplacení dluhu, bude konečně moci investovat do produktů, marketingu apod.

Za zajímavost stojí i podrobnosti, která divize vládne. Je to samozřejmě ta PC a grafická, která sama udělala 1,66 miliardy příjmů a 360 milionů zisků. To je o 69% a 213% více než o rok dříve. Zdrojem zklamání je pro mnohé analytiky ale serverová divize a Semi-custom. Ta totiž zvýšila příjem „jen“ o 7% na „jen“ 465 milionů dolarů. Zisk ovšem narostl o 850%, kdy ze ztráty 6 milionů je divize v zisku 45 milionů. To je dost podstatná změna. Může za to samozřejmě vysoká marže a zisky u EPYC procesorů.

Nicméně „jen“ půl miliardy dolarů za EPYC, se zdá prostě trochu málo, když serverový CPU trh dělá téměř 10 miliard dolarů. Jenže Intel a jeho XEON jsou sice ve všech ohledech podstatně horší než EPYC, ale extrémní konzervativnost (hloupost) zákazníků a lidí co rozhodují, prostě hraje roli. Víc, než produkty samotné, takže Intel má stále kolem 94% trhu. Ačkoliv produktově absolutně nestačí výkonem, efektivitou ani cenou. Ale pro 94% trhu výkon, cena ani efektivita zjevně nehrají žádnou roli. AMD také tyhle poslední měsíce moc (vůbec) nevydělává na konzolové platformě, které však dosud byly zásadním zdrojem příjmů téhle divizi a v Q4 2019 z nich byl příjem minimální, což tedy najednou staví EPYC do podstatně lepšího světla, když celá divize rostla zejména co do zisku. A jak jistě mnozí podotknout, to nejlepší jak u EPYC tak u semi řešení pro konzole, je teprve před námi. Mnoho firem se chystá tento rok na obnovu serverů a zejména v polovině roku odstartuje výroba nových konzolových platforem, kam AMD bude dodávat speciální nové RYZEN/NAVI APU řešení. AMD se tedy celkem spolehlivě může těšit na zaručené a výrazné posílení téhle divize v dalších měsících a kvartálech.

  • To nejlepší teprve přijde

U AMD se celkově mohou těšit na skvělé výsledky. Pro Q1 2020, kdy první kvartál je tradičně slabé období pro všechny, AMD očekává senzačních 1,8 miliardy dolarů na příjmech, což je o 46% více než minulý rok. Tedy opět velmi solidní výsledek. AMD také očekává v pohodě dosažení své cílové marže 45% (Intel a NV mají ale stále o nějakých 15% více, což vypovídá vše o cenách produktů pro zákazníky). A vůbec celý rok 2020 má skončit velkým rekordem pro AMD. Nic nenaznačuje opak, žádné problémy nejsou na obzoru. Naopak, AMD už tenhle půl rok po letech zaútočí na mobilní platformu, a to jak v CPU, tak GPU. Poprvé po letech má kompletní nabídku více než konkurenceschopných mobilní grafik a procesorů. Procesory RYZEN na desktopu i EPYC v serverech, se také nemají čeho bát. Snad jen hlouposti těch, co stále v současnosti místo nich koupí Intel, ačkoliv to nedává sebemenší smysl. Pokud tedy trochu víte, co kupujete a chcete za své peníze co nejlepší výkon, technologie, vlastnosti atd. No a do toho vyrazí na trh v druhé polovině roku i nová platforma konzolí s AMD RYZEN/NAVI na palubě. Budou se realizovat velké zakázky na super počítače s EPYC/Radeon na palubě za desítky až stovky milionů dolarů. AMD také potvrdilo, že dorazí nová generace ZEN 3 procesorů v závěru roku, a oficiálně potvrdilo i novou generaci NAVI 2 grafik s návratem i do high endu a velmi pravděpodobně také nová generace profi grafik.

U AMD vypadá tedy vše v nejlepším pořádku a současnému vedení by měli majitelé firmy líbat ruce. Pokud někdo potřeboval ještě důkazy proti starému vedení, jak mizernou práci odvádělo, tak má vše, co potřeboval. A přitom se nedá říci, že by stávající vedení dělalo něco zásadně objevného, převratného a nevídaného. Prostě se jen soustředí na dvě oblasti a dva produkty (CPU a GPU), skutečný vývoj a nešetří na podstatných detailech a nevymýšlí kraviny kolem. Bohužel ale musím také říci, že teď už pro AMD začíná i poněkud boj s větrnými mlýny.

  • Boj s větrnými mlýny aneb konkurenční prostředí nefunguje

Lepší až nejlepší produkty na trhu, AMD objektivně má, a mít nějakou dobu zaručeně bude. Ale jejich prodej na vlastně nefunkčním trhu v nefunkčním tržním prostředí, je věc úplně jiná. Jak dokazuje Intel, o nejlepších, nebo alespoň dobrých produktech, to zkrátka není. Intel bez přehánění nemá vlastně jediný skutečně dobrý procesor dnes, zejména v serverech. A přesto to stačí na drtivou podílovou převahu a hlavně neuvěřitelných 20 miliard příjmů a 7 miliardy zisku za stejný kvartál. Intel je tedy 10x větší po stránce příjmů a 20x větší po stránce čistých zisků. Proti tomu se v pozici tak malé firmy, jakou je AMD, těžko bojuje. Ostatně zkuste si hrát fotbal 1 vs 11 :). To je přesně situace AMD. Ještě s tím rozdílem, že i všichni rozhodčí hrají s Intelem a občas na hřiště vběhne i pár diváků v dresu Intelu. A nikomu to nepřijde divný :). Ale tak to je.

Pro nás, kteří se zajímáme čistě o produkty a nakupujeme a radíme všem čistě na základě objektivní reality produktů, jejich výkonu, vlastností a cen, jde samozřejmě o něco nepochopitelného a neakceptovatelného. To je v pořádku, ale to je také to jediné, co s tím můžeme dělat. U AMD to ovšem zjevně moc neřeší, prostě se soustředí na své produkty a zákazníky. Co má/dělá Intel nebo NV, je vlastně vůbec nezajímá, což je zřetelně vidět. A je to asi jediný přístup, aby z toho někdo nezešílel. Protože řešit lidi, co dnes jdou a dobrovolně si koupí předražený a ve všech ohledech horší procesor Intelu místo často levnějšího a současně výkonnějšího řešení od AMD, to se nedá. Asi nejnepochopitelnější je to zejména pokud jde o ty servery, kde nákupem celkově stejně výkonného EPYC řešení, můžete bez přehánění ušetřit stamiliony až miliardy korun hned a další stamiliony při provozu, to jde prostě mimo naše chápání … jeden EPYC server může být násobně výkonnější a efektivnější, než to nejlepší, co dnes dokáže nabídnout Intel. A přesto má Intel 90%+ trhu? Co tedy zákazníky vlastně zajímá, když ne lepší výkon, spolehlivost, bezpečnost, cena a efektivita? Ve všech těchto ohledech Intel jednoznačně zaostává a zákazníci za něj stále platí … je samozřejmě pravděpodobné, že celá situace je dočasná, ale prostě ukazuje na to, jak vlastně funkční tržní prostředí nemáme.

A vidíte, zase o tom píšu a zase nad tím zbytečně přemýšlím. Mám já to zapotřebí? Nemám :). Půjdu se radši pokochat počítačem s RYZEN 9 3950X a Radeon 5700X, a pochválit se, že nepatřím mezi tu evidentní většinu, co se tak ráda nechává odírat a utáhnout na pořádně drahé vařené nudli :). AMD si své výsledky na rozdíl od jiných, skutečně zasloužilo poctivými produkty a prací, což se o mnoha jiných dnes říci nedá. Budiž mu tedy přáno a snad to vydrží alespoň pro blaho té malé části zákazníků a uživatelů, kteří vědí, co kupují a z alespoň trochu zdánlivé konkurence může těžit a snad to nějakou dobu ještě vydrží …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 15:26:08

"Zisk ovšem narostl o 850%, kdy ze ztráty 6 milionů je divize v zisku 45 milionů"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 15:47:42
avatar
no vycházel jsem z čísel AMD
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 11:46:18

A kdyby na tom bylo v předchozím období hůře a ztráta by byla 45 milionů dolarů, tak by nárůst byl 0 %?
Chlape to jsou základy matematiky, znaménko mínus se učí už v první třídě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 11:55:40
avatar
AMD to má v tabulce .... a -6 je taky číslo ;)
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 19:28:36

Jistě že -6 je taky číslo, ale pak se nemůže počítat nárůst zisku, když byla předtím ztráta, to pak vycházejí naprosté nesmysly. Máš pravdu, je to v tabulce, takže by se měli vrátit do školy i v AMD, tedy spíše zavést kontroly proti nesmyslnému kopírování vzorečků v excelu
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - skúsim vysvetliť 2020-01-30 17:09:54

51/6=8.5 teda 850%

51=45+6 alias 51-(-6)

teda výpočet je

(nové -staré)/abs(staré)
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 19:18:59

Teda tady je úplné matematické peklo :-D
Je to vtip pro zasmání, nebo to opravdu myslíte vážně?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 18:35:46

% porastu, len musi AMD prisť s nejakym notebookom, pozeral som do obchodu a stale tam nič nieje, stale sa čaka na poriadnu GPU pre 4K, serverove CPU prišli pred koncom roka a ani nove 7nm+ CPU by nemali rastu % braniť
Čo sa tyka konkurencii CPU intel najblišie 3 roky nema proti AMD nič, ale čo sa tyka GPU tam to bude boj!
sevos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 11:20:23

Notobooky s Ryzen 4000 řadou maji přijít na konci Q1. A už Dell i Asus představili komplet nové řady a vypadá, že konečně to budou plnohodnotné produkty a ne jen do počtu.

Otázka, jakou má AMD produkci aby mohl nějaký podstatný nárust nastat.
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 15:37:00

Takže, když někdo něco koupí,( v dané oblasti ) a není to výrobek AMD, tak je vlastně dement?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 15:49:04
avatar
pokud za ty peníze můžu mít podstatně lepší produkt a klidně s logem AMD a přesto koupím něco jiného, tak to o něčem vypovídá ... a není to pozitivní. navíc v tom o čem mluvím nejde o pár šupů, ale o diametrálně odlišné věci a miliony

tady pravdu nejde o loga ... to možná platilo, když byl rozdíl pár % výkonu, ale ne teď ....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 18:44:47

Dementi nie ale zaradil by som ich k majiteľom apple vyrobkov, ktorym je tiež vykon spotreba i cena ukradnuta, len aby to malo ten spravny nadpis
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 15:41:40

Já bych se radši kochal 2080 Ti a i9 9900K .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 15:45:49
avatar
2080ti prosím, ale 9900K? na tom není čím se kochat ;) maximální vlastní hloupostí, když ho někdo za cenu mnohem lepšího 3900X dnes koupí ;)
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 16:55:54

To není pravda. Když mrknu na testy spotřeby, tak je 3900X na tom hůře, než 9900K.
U testů her je na tom taky 9900K o něco lépe.
3900X má výkon na jádro slabší.

3900X bude mít vyšší výkon u nějakých aplikací, které více jader využijí, což hry nejsou.

A ceny obou procesorů jsou stejné.
Samozřejmě na to koukám z pohledu hráče.

PS: Vycházel jsem z testu na nestranném hardwarezone.com či pcmag.com
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 16:58:23
avatar
??? jak může 9900K vycházet lépe když je při podobné spotřebě o poznání slabší ... tohle trollování myslíte vážně?

testy her jsou pitomost, pokud je ve hrách 9900K výkonnější tak ne proto, že je to výkonnější CPU ale proto, že některé hry výkon CPU vůbec nevyužívají ... takže když je 9900K vytížena na 90% a 3900X jen na 65% tak je jasné že 9900K není lepší a výkonnější CPU ... stčí jeden update pro hru a vše může být jinak. Testy her nemají s testy reálného CPU výkonu nic společného ... anvíc všechno co je hratelné s 9900K je úplně stejně hratelné s 3900X i lépe, pokud kromě té hry jede ještě něco dalšího ... pak totiž hraje výkon CPU skutečně roli

3900X má výkon lepší všude, kde je výkon CPU skutečně využívan ....

9900K by byl v pořádku, kdyby stál stejně, jako konkurenční 3700X se stejným výkonem a lepší efektivitou. Ale za cenu 3900X je to špatný procesor a každý kdo ho omlouvá směšným "herním výkonem" tak to nemá v hlavě v pořádku ....
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:00:33

To nerozporuji, ale jako hráče mne zajímají fakta a u her je výkonější 9900K.

V 1080p je výkon 9900K daleko lepší, kdy zíleží na výkonu procesoru. Ve 4K už tolik na CPU nezáleží, ale pořád je 9900K o jednotky procent výkonější + má nižší spotřebu.

Takže rozhodovat se mezi oběma, beru Intel.

Když bych chtěl na počítači pracovat a využívat jádra u Ryzen, koupím Ryzen.

PS: Když je na mé použití lepší 9900K, tak nemám hlavu v pořádku?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:09:33
avatar
jenže to že je v těch hrách někde 9900K lepší prostě nesouvisí s výkonem toho CPU ;) to je fakt ...

a už vůbec ten rozdíl nestojí za ten ohromující příplatek proti jinak výrazně efektivnějšímu a stejně celkově výkonnému 3700X. Zejména pokud si hráč, tak si radši připlatíš na lepší grafiku než připlácet na CPU

takže si stojím za tím, co říkám a ta mentalita že Intel stojí za ten příplatek kvůli těch pár bezvýznamnných FPS které nemá kvůli výkonu ale SW omezením ze strany her, je věcí, kterou je třeba zničit a potírat protože může za tu situaci, že trh prostě nefunguje .... to jsou fakta.

a podotýkám, že jsem hráč. Kdyby 9900K stál jako 3700X, asi by byl lepší volbou pro hráče, ale když stojí jako 3900X, tak jeho koupí jen demonstruji hloupost. To jsou fakta. Mimochodem procesory mají pořád stejný výkon, ten je jasně daný, to kolik ho využiješ to je věc druhá a věc aplikací. A to se dá dodatečně zlepšeit a změnit, nebude to dlouho trvat a s dalšími novějšími hrami bude 3900X výkonnější než 9900K i ve hrách a všude. Protože je to prostě výkonnější CPU. hru můžeš změnit upravit dodělat, ale další jádra do CPU už dodatečně nedodáš ...
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:13:50

Já vztahuji výkon k tomu, k čemu ho potřebuji.
K čemu mi bude výkon 12 jader u 3900X, když je nevyužiji?

Ono je hezké, že takový procesor má vyšší výkon v syntetickém benchmarku, či se mi něco rozbalí o pár vteřin rychleji.

Až budou hry využívat plný potenciál, klidně koupím Ryzen.
Pořád se točíme kolem toho, co hráč využije, ne co je lepší někde, co hráč nevyužije

EDIT: Ještě jednou říkám, že nic z toho nerozporuji. Jen je situace taková jaká je a pro hráče má větší smysl 9900K, to je fakt.
Stojí stejně, spotřeba nižší, výkon u her vyšší.
Jestli někdy v budoucnu bude lepší využití procesorů u her, to je hezké, ale momentální situace taková není. Opět fakt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:19:25
avatar
to nemůžeš vědět že je nevyužiješ (kdysi to samé přesně mnozí říkali o dvoujádrech) ... hry dnes běžně využívají i 16vláken a neběží na tom OS samotné. Takže je lepší mít více než méně, zejména když to více tě nestojí nic navíc. A mimo to stačí pustit kromě hry nějakou další aplikaci (které stejně běží) a rázem je 3900X výkonnější i v té hře protože 9900K prostě nemá dost výkonu a jader to všechno zvládnout ...

tady se nebavíme o pár sekundách, tady se bavíme o třetině výkonu za stejnou cenu pro lepší platformu a s lepší efektivitou .... jako hráči by tuplem neměli 9900K kupovat, protože za ty peníze jednoduše nestojí radši koupím 3700X což je CPU s tím samým výkonem a těch 5 tisíc navíc přidám na grafickou kartu, když mě zajímá herní výkon ....

ale uvažování že koupím po všech stránkách horší produkt neubližuje jen tobě ale celému trhu .... legimizuje to předražení atd. žádný hráč na světě nepotřebuje 9900K za 14 tisíc, pokud by stálo 8-9 tisíc, tak neřeknu a je legitimní volbou, ale za 14 tisíc je to špatný CPU pro všechny a jeho nákup je chybou, která neovlivňuje jen toho jednoho prodávajícího ale celý trh. Ten CPU si prostě tuhle cenovku nezaslouží a není jediný .... a to jsou fakta.

Ale dokazuješ, že marketing je dnes více než fakta a zjevně na tebe zafungoval ;) gratuluji ... jsem hráč a nikdy bych si za současnou cenu 9900K nekoupil, protože nejsem padlej na hlavu. Ten CPU za ty peníze speciálně pro hraní her nestojí ..... na hraní her nepotřebuješ procesor za 15 tisíc nikdy a nikde ...
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:19:32

Ano, 3900X je komplexně lepší procesor, než 9900K, s tím souhlasím a netvrdím opak.

Já tvrdím, že jako hráče mne zajímá herní výkon a ten je prostě u 9900K vyšší. V 1080p klidně o 30%, ve 4K stejný nebo o jednotky procent vyšší.

Takže když je teď 9900K za stejnou cenu jako 3900X, na své použití koupím 9900K. Jestli se v budoucnu situace s využitím více jader zlepší a 3900X pak nakope 9900K zadek je pouhá spekulace a může to být až v době obměny procesoru
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:25:27
avatar
jenže ten rozdíl výkonu v tom 1080p není proto, že by 9900K bylo výkonnější! Ono není výkonnější protože je to slabší CPU! ten rozdíl dělají jiné věci, speciálně ta hra, tkerá využívá jen 4vlákna třeba ....

a především není žádný rozdíl v 1080p z hlediska hratelnosti hry mezi 9900K a 3900X ... není! neexistuje nic jako herní výkon CPU ... výkon CPU je výkon CPU ... to co ty vytahješ je výkon aplikace a to se může s další verzí, upadtem hry atd. výrazně měnit a také mění. Takže v nové verzi hry může být 3900X klidně výrazně výkonnější než 9900K ... srovnávat výkon CPU má význam jen pokud aplikace využívá výkon těch CPU na maximum pak lze porovnávat ty výkonu, ale v momentě, když jeden CPU je využit na 90ˇa druhý na 60% není to rozdíl výkonu CPU co v těch FPS vidíš ...

pokud chceš srovnávat výkon CPU tak pusť tu hru a v pozadí ještě CineBench, pak vytížíš CPU na 100% a můžeš srovnávat výkon ....

A to že 3900X nakope 9900K v dalších hrách a letech zadek, není spekulace, ale to se 100% stane a pokud sázíš že ne, tak to odporuješ všemu vývoji v minulosti ....
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 21:31:14
avatar
DD má v tomhle pravdu co se toho CPU týče.. ovšem neočekával bych pro herní použití optimalizace pro víc jak 8jader v dohledné době... není tam žádný důvod.. vše řídí konzole a ty mají a budou mít 8jádra a pc hry se tomu přizpůsobí..
Pro hráče je momentálně nejlepší volba 3700x, ja počkam až ho slevní a do této starší desky ho pak šoupnu , jak vyjdou nový cpu klidně až další rok třebas.. pak cenově bude padat vývojáři her se nebudou srát s využíváním 12ctijádrových cpu pro pár hráčů.. dle mýho názoru
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 10:15:47
avatar
presne tak, ja som vcelku spokojný aj s 3600, ale ako výjde zen3, tak pouvažujem nad 3700X/3800X, prípadne ešte o rok neskôr nad 4700X.

Moja skvelá B450tka by to všetko mala zvládnuť, čo bolo na AMD super a dúfam, že s novou paťicou AM5 budú v takomto multigeneračnom supporte pokračovať, aspoň do 2025.
(Ani im to asi nerobí finančný problém, keď sami nevyrábajú a nepredávajú chipsety - žeby zasa raz nepriaznivý vliv monopolu na intel strane?)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 10:25:00

R5 3600 je pro hry ideální, jak po stránce IPC, tak v multithreadu. Teď mám 2600 a letos ho plánuju poslat do jiné sestavy a pořídím si R5 3600 do b450. Tím uzavřu svůj komp na pár let pro hry. Pak se už budu starat jen o GPU.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 10:12:10
avatar
DD trepeš hovadiny. Človeka nezaujíma, že neexistuje herný výkon CPU, ten má aplikácie, ktoré chce používať(čítaj hry, ktoré chce hrať), a tie sú optimalizované na intel, prípadne dobre škálujú s frekvenciou.

Reálny výkon CPU tým pádom pre takého človeka nemá význam, zaujíma ho skutočne aplikačný výkon v aplikáciách, ktoré vie, že bude používať.

To, že používa inú, bežne rozšírenú, aj keď nekorektnú, terminológiu a ty sa od toho nevieš odpútať je vcelku cringe.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 20:02:45
avatar
Kterej blázen si koupí na hraní v 1080p CPU za 14 tisíc? :-O
To nedává žádnej smysl.
Na 1080p stačí jakékoliv CPU 6/12 a k němu 2070S/5700XT nebo lepší karta a to i pokud ti jde o vysoké FPS...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 20:11:41

Tak někdo dokáže ocenit 280 vs 300fps tak jim tu trochu radosti dopřejte ;-)
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 22:48:46

Takže když máš 9900k, tak nemáš prachy na pořádný monitor a rozumné rozlišení? Co je to za nesmysl? 1080p bych už nechtěl ani za trest.
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - meleš sračky Puchpotu 2020-01-30 01:34:35
avatar
Měl sem 4K 60Hz IPS 4ms... a 30-40fps ve hrách... Bylo to strašný ale zvykl jsem si každej mi cpal že 4K gaming je nejlepší... Pro mě ale není... Teď mám 1080p monitor 144Hz Freesync VA panel 1ms.. a tu hru si užiju víc jak na tom 4K.. Kartu mám RX 5700 XT a jedu ve hrách na vysoké fps.. Nechci 4K gaming už ne... je to blbost.. Buď to 2K monitor nebo 1K monitor.. Pro mě je lepší ta druhá varianta... Sestavil jsem si PC sám, podle DD článků které píše a podle recenzí a nelituji, on jediný je objektivní a neleze intelu do prdele nebo nvidii.. Pokud někdo chce pařit ve 4K jediná možnost bude budoucí RX 5900 XT, nebo předražená 2080 ti... pro obyčejnýho hráče to je ale utopie, kdo má dnes prachy na kartu za 25 tisíc a víc... za ty peníze jsem postavil celý pc.. a luxusně si zapařím na FHD... pro mě je jednoznačně FHD gaming ideální... Navíc AMD má jednu utilitku, že se mi obraz ve hře doostří, a musím říct že to je pecka.. Trolling že intel je lepší je totální hovadina.. nebýd AMD vy všichni co kupujete intel máte jestě pořád skylake refresh se 4 jádry.. AMD je ten co posouvá hranice dál.. pokud bych měl peníze na lepší procesor, je pro mě jasná volba 12 jádro od AMD... AMD je a bude budoucnost.. Je jen otazka času a to krátého kdy hry budou využívat víc jak 8 jader.. ještě nedávno využívaly jen 4 a všichni tvrdili jak je intel ve hrách výkonější a co teď? kde máte ty svý skylake teď? 4 jádra za 10 000.... nebejt AMD máte ty svý skylake v refresh edicích do teď na 4 jádrech... intel a nvidia vydělává na hlouposti tupých ovcí který nevidí nebo nechtějí vidět realitu..nebo prostě nemají informace..
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 08:47:48

meleš sračky Puchpotu - dál tvůj elaborát číst nebudu, obrázek jsem si udělal, jsem zvyklý na slušné chování mezi lidmi.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 13:41:29
avatar
Zklidni hormon! Kde v jeho komentáři vidíš něco o 4K???
Když si koupíš kartu, která je určená primárně pro 2K(nebo 1440p) a 4K zvládne jen s odřenýma ušima a pak si ještě podle výsledného FPS ani neumíš nastavit detaily ve hře, tak se nemůžeš divit, že se ti na tom dobře nehrálo
Kdyby sis koupil R3600 s 5700XT a dal k tomu 3440x1440 100Hz monitor, tak bys byl spokojenej a neremcal bys.
To je tak, když si lidi neumí postavit vyváženou sestavu...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 18:44:29

Přesně moje sestava a je to úžasné. GPU za 10k, monitor za 10k a highend gaming jak z praku.
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 22:38:41
avatar
Monitor sem měl jak 4K tak i 2K.... kdyby ses podíval na mou sestavu nemusel by si psát blbosti o nevyvážený sestavě.. Moje sestava je složená prymárně na FHD ultra gaming.. lidi si koupí z 90% to co mám já a kopnou k tomu 4K monitor ze 60Hz... Nejdřív se podívej na můj profil a co mám za sestavu než začneš povídat nesmysly...
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 10:07:06
avatar
ono to bude tak 2021 a ďalej, pri porte hier z nových konzol na PC. Otázne je či sa to dotkne aj starších titulov, na druhú stranu to pri nich ale môže byť jedno.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 19:23:38

Já jsem nad tím taky přemýšlel. AMD fandím a uvažuju, že na to časem taky přejdu, ale kdybych narazil na nějakej dobrej kup 9900K z druhé ruky, co by se vyplatil, tak ho vezmu. Ať tak nebo onak, má prostě ve hrách o 10 až 20 FPS vždycky víc (pokud se nebavíme o 4K). I když je to vyhoněné frekvencí, i když to víc žere a je děravé. Ale nový bych si tento procesor rozhodně nekoupil, to je fakt lepší Ryzen...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 13:46:59
avatar
Ten výkonový rozdíl dost přeháníš. Většinou jsou to jednotky FPS...
A navíc neříkáš nic jiného než DD -> za správnou cenu by byl 9900K i možná zajímavej procák pro herní PC, ale vzhledem ke všem svým negativům by nesměl stát víc než 3700X, jinak nedává smysl.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 17:39:28

To je jako jsem slyšel dohadovat se dva borce, jestli z Prahy do Brna rychleji dojede formule od Ferrary nebo od Mclearenu. Jeden tvrdil, že je rychlejší v zatáčkách a druhý že zase na rovince. A tak se rozhodli, že to vyzkouší. Když dorazili do Prahy, tak mezi nimi byl minimální rozdíl. Přes to ale vyhrál o něco ten co uměl líp zatáčet. Ale ten co byl rychlejší na rovinkách si začal stěžovat, že kdyby byla dálnice bez provozu a on nemusel kličkovat, že by byl výrazně rychlejší a vyhrál by.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 16:54:33

9900K mi přijde nudně nezajímavý a drahý kus procesoru.. když uvážím bezpečností díry a spotřebu je prostě jak zde DD správně tvrdí, hloupou volbou. Včerejší zkušenost ze stavby 3900X, vyzkoušej si ho a pak mi řekni, že je v nečem 9900K lepší.. protože já nastavil pbo + 200, neomezoval jsem ten CPU a vzal si max 145w a výkon 212/3300b vs 216/2044 v R15 a 524/7500 vs 491/4853 v R20. TimeSpy cpu 12 941b vs 11 453. Výsledek? Intel to projel na celé čáře.
raduz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 16:40:32

Já bych to neviděl tak černě, ty výsledky mluví za vše. AMD buduje mnohde podíly prakticky od nuly. Na výsledcích hospodaření je to znát ve všech divizích pozitivně a to je hlavní. Byť za to třeba taky může celkově větší poptávka. Zejména ty firemní ale mají určitou setrvačnost. Jak už tu někdo zmínil, migrovat třeba virtuální prostředí mezi Intel a AMD je trochu oříšek, hromadná správa serverů apod. Takže ty servery asi půjdou pomaleji, ale půjdou. Byť teda zrovna s těmi dírami Intelu na virtualizovaných prostředích u serverů závidím těm správcům jejich klidné spaní No a pak je tu ta zoufalá nabídka notebooků s AMD loni, to už se snad také lepší...přesto slušný výsledek!
JirkaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paráda 2020-01-29 16:40:49

Buďme rádi za vysoce konkurence schopné produkty AMD. A dle informací bude ještě lépe. Jsem moc rád, že doba, kdy CPU 4C/8T byl pro normálního uživatele vrchol všeho, je nenávratně za námi. Moc držím palce.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:32:52
avatar
Neviděl bych to tak optimisticky. AMD má stále ještě dluhy, kapitálové rezervy nejsou velké a má dva větší konkurenty.

Jedna úspěšná sezona ještě na změnu nestačí, nyní je třeba totéž opakovat minimálně 5-6 let.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:35:21
avatar
jak píši v článku, jen za Q4 AMD zaplatilo polovinu dluhu (půl miliardy), takže tu druhou polovinu 100% doplatí s přehledem za Q1 a Q2 2020 .... nic nenasvědčuje tomu, že by Q4 2020 mělo být nějak výjimečně dobrým kvartálem a další podobný už nepřijde ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 21:50:45
avatar
o tom potom, splátky dluhů jsou opravdu famózní. Jenže to taky znamená, že ještě budou potřebovat aspoň 2 stejně dobré roky na to, aby se postavili aspoň trochu na vlastní finanční nohy - tj. splatit všechny zbývající úvěry a vytvořit si kapitál aspoň cca 1-2 mld. (není to moc, ale jako železná rezerva by to mělo stačit) Navíc by taky nebylo od věci vykoupit zpátky nějaké akcie a posílit tak jejich hodnotu.

Je to prostě běh na dlouhou trať.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 04:14:47

Zhlediska rizika je to pro AMD důležitý moment úhrada poloviny závazků. Výrazně to snižuje jejich zranitelnosz v případě cyklického výkyvu globální ekonomiky.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 09:33:58
avatar
Lenže AMD sa zjavne pripravilo a nové designy sú navrhnuté tak, aby bolo čo najbližšie roky vylepšovať.

Uvidíme aký skok spravia s grafikami, ale v CPU myslím AMD môžeme najbližších pár rokov veriť, na danom trhu úspešní budú.

So všetkým ešte zamávajú konzoly - viem si vcelku ľahko predstaviť, že konzolové riešenie výjde aj ako APU.

A notebooky, kde teda AMD dokázalo neuveriteľne veľa, ak má tento rok prísť 100 modelov s ich riešeniami, hádam naprieč celým výkonovým spektrom. Tu sa odrazí ich výkon na watt, kde rozmetú intel a 2021 a 2022 o mobilné AMD bude veľký záujem (2023 čakám, že by intel konečne mohol prísť s novou architektúrou a pri troche šťastia s funkčným 7nm procesom, ktorý samozrejme nebude ekvivalent TSCM 7nm, ale možno ich 5nm či 3nm procesu, keďže intel vžy skúša napchať neprimerane veľa tranzistorov na plochu).
jankolincak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 17:54:06

nic v zlom ale v gpu este dlho na zotrvacnost doplacat bude, aktualne driver problemy tomu tiez nepomahaju na nete je kopa nespokojnych ludi s 5700 ktore vracaju a beru nvidiu len a len koli stabilite(mne samemu narobili problemy s rx580). pri cpu to uz myslim zacina dochadzat aj niektorym fanboyom ze intel momentalne nema jediny zaujimavy model
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 19:18:29

Proč tady čteme tyhle věci pořád dokola?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 21:47:48
avatar
tak to čti do čtverečku
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2020-01-30 09:59:54

Jo, tak tohle bych odpověděl taky
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 13:25:56
avatar
Co nechci číst, tak nečtu ??
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 19:21:37
avatar
ono na domacom pc neni problem
Ale pri serveroch a PC v praci , kde je velky dodavatel ako dell , lenovo alebo iny , tam sa AMD nevidi tak casto , amd toho tolko proste nevyraba asi.
Najpredavanejsia je stale ponuka z 8. gen intelov ( 9. vyrobcovia preskocili , lebo nic nepriniesla

Na server sam som kupoval intel v minulom roku. Pri kupe serverou nieje vykon CPu to najdolezitejsie a uz vobec nie to co stoji peniaze. Pri kupe 8x NVme , ktore musia byt v raide, si proste nemozete vybrat AMD. AMd neposkytuje momentalne NVMe hotswap raid riesenie. intel Vroc
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 04:11:24

Ale za rozdíl ceny procesoru si můžu rovnou pořídit RAID karty od Broadcomu. Je to navíc ještě festovnější řešení. a ještě mi zbyde. A neříkejte, že ne. HW RAID řadiče jsou i v mnoha serverech s Intelem. 32 NVMe !,240 HDD , PCIe 4.0!!!, 8 GB cache, 3 mil.IOPS 4k, 13.700 MBs RAID 256K Seq Rd). Nářez!
A o tom to je, co ušetřím na Intelu můžu vrazit jinde, když už teda musím utratit ten budget.
https://www.broadcom.com/products/storage/raid-controllers/megaraid-9560-16i
Technický list:
https://docs.broadcom.com/docs/12397989

Od toho tam ty sloty PCIe 4.0 na deskách jsou, aby si každý doplnil konfiguraci podle svých potřeb. Pokud nepotřebuju fileserver tak je mi featura Intelu nanic. Pokud ano, klidně si koupím robustnější řešení od specialisty, kterým Broadcom je.
Bavíme se přece o rozdílu v cenách v tisících USD.

Na druhou stranu, hlubší analýza kromě poukazování na to jací jsou zákazníci Intelu idioti, nebo jaký je to komplot by autoru článku neškodila. Přílišným opakováním manter pak může znevěrohodnit i to na čem kus pravdy je.
Je to prostě nuda ty články pane redaktore. Dají se přece najít i jiné argumenty, zajímavější a v oboru IT.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-02 10:02:41
avatar
Ano karty existuju
ale ak tam mas viacej ako 4 NVMe , tak taketo karty sa objavili az v tomto roku a aj to az na epyc"2" platforme
Momentalne nedodava danu kartu ziadny renomovany vyrobca serverou ( dostupny na SR/CR)
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 09:11:52
avatar
tak to ti teda závidím, u nás ideme stále na iscsi hdd poli s nejakou sata ssd cashe
Pedrodc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-29 19:33:35

Až bude někdo hrát hru a souběžně v Premiere Pro kódovát H264, tak teprve pozná výkon CPU Ryzenu 3900, konečně nemusí bezdůvodně vrčet mrtvé PC! Ti, co řeší 5-20% nižší výkon ve starých hrách jsou šílenci, na staré hry stačí 3700X a ušetřené peníze vrazit do grafiky, třeba GeForce RTX 2080 SUPER. Kdo má na Titana nic slabšího jak 3950X neexistuje. Nová generace Ryzenu už ukáže jen záda Intelu ve všem!
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 00:53:11
avatar
Citace:
Půjdu se radši pokochat počítačem s RYZEN 9 3950X a Radeon 5700X
.

Aj..., taková nevyvážená sestava
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 09:09:58
avatar
tak dosť možno len čaká na výmenu za big navi, potom napr.
môže DD spraviť čitateľskú súťaž o jeho 5700 xt
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 11:33:54
avatar
dva nejlepší produkty roku 2019 ? Co je na té kombinaci špatného? přeci nebudu platit více než dvojnásobek za 2080ti která má jen o 40% více výkonu .... ;)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 18:46:48

No vypadá to na streaming.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 03:34:33

Přitom stačí napsat, že servery nejsou jen procesory, ale mají svůj ekosystém. Co kdo čeká, když jen úprava sheduleru trvala Microsoftu tak dlouho. Myslíte, že změny a vylepšení v serverovém segmentu budou přes noc? Navíc ve firmách platí, funguje to? Tak na to proboha nesahej. Chce to jen čas..
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 10:04:02

Jo no... Já (zatím) nejsem zaboha schopný donutit DELL ať mi nabídne server s EPYCem. Prostě ne. Výmluvy, blafy, co já vím. Už jsem obchoďákovi řekl, že když prodávat nechce, tak ať neprodává, že si ten server s EPYCem koupím od někoho jiného (což nemůžu, korporát nařizuje DELL a hotovo, ale to on neví).
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 17:48:17

Taky mám podobnou zkušenost. Velmi často v serverovém trhu není problém v zákaznících. Ale v dodavatelích. A pokud mám s dodavatelem smlouvu na kompletní služby, tak to není jednoduché jako Thanosovo lusknutí. Ale pokud Intel opravdu nezareaguje v nejbližší 2 roky, tak ta samá setrvačnost pomůže AMD. Pokud by se tedy náhodou stalo, že by Intel vyjel s něčím výhodnějším. Obávám se ale, že toho nebude schopen.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 09:02:26
avatar
"Víc, než produkty samotné, takže Intel má stále kolem 94% trhu."
"A jak jistě mnozí podotknout,"

A to v tom istom odstavci, DD, čítaš ty to po sebe vôbec? Čo tak zohnať niekoho na korektúru?
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 09:08:53
avatar
Myslíte, že by teraz AMD konečne mohlo zainvestovať do ovládačov na ich grafiku?

Radeon som kúpil prvý krát, ale tie pomaly každodenné problémy by mi stáli za prihodenie pár kč na 2070 super.
alien5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 09:17:42
avatar
Hraji na 3950x xcom 2 a na pozadi mi Boinc pocita na 20ti vlaknech asteroidy. Takze vytizeni cpu 90%. Ja jsem spokojeny to vse na 120 W+-.
Kdy bude recenze 3950x ?
Diky hezky den
douda78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Recenze 2020-01-30 09:50:14

http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/procesory-a-pameti/test-amd-ryzen-9-3950x-a-ryzen-5-3600-dva-nejlepsi-procesory-roku-valcuji-intel.html
zdenek1975 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1080 gaming 2020-01-30 12:24:44

Uz to tu nekdo natukl a zda se mi to jako validni tazka, mozna i tema na samostatny clanek:

"jake rozliseni je pro hrani vhodne?"

-s ohledem na to, ze tu mame 120Hz monitory a to uz stoji nejakeho vykonu je zivit.
-s ohleden na financni moznosti zacinajicich hracu, popripade hracu, kteri nejsou jeste v plnem pracovnim zaprazeni, popripade maji na krku hypoteku a take se hodi Sem tam nejake ty investice do deti a rodiny.

Za me rikam max do 20K - Ryzen 3600 (4800,-)+ 5700XT (10500,-)+ FHD freesync 120+Hz monitor (3000)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 11:36:19

Souhlas, jen osobně bych raději 1440p monitor pro takovou grafiku.
alien5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 11:59:07
avatar
Mam 27 predatora 165hz , 2560x1440. Gtx 1070 a 3950x. A hyposku mam.
zdenek1975 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 12:30:00

a celkova cena sestavy Aliene?
20 000 - 27palcu Predator
7 000 - 1070 GTX
21 600 - Ryzen 3950x
------

48 000, to neni jednoduche, na tohle dosahnout pro zacinajici hrace, nebo lidi, kteri davaji do rodiny - a jeste poplatit skrin, zdroj, desku, disk, klavesnici a mys


urcite bych tuhle cenovou hladinu povayoval za high end s pohledu penezenky
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 13:11:37
avatar
Tak ale když budeme realisti tak sestavu na dobré QHD hraní pořídíš mnohem levněji. R7 2600,16GB,1080 z bazaru,Nějaký 500GB SSD,zdroj 1500 a bedna 1200 a je to Dnes se dá slušný QHD IPS 75Hz monitor ve 27" koupit za 5600.

https://www.czc.cz/acer-nitro-vg270ubmiipx-led-monitor-27/273750/produkt
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 14:44:05

Ohledně bazaru desek a grafických karet.
Jsou to celkem choulostivé komponenty a do stabilního pc bych to už nechtěl. Ty GTX 1080 jsou přes 2 roky staré - záruka, cenově začínají na 7k co jsem tak koukal.
Není lepší vzít za 9k RX 5700 novou v záruce? Už jen pro klid při hraní
alien5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 16:15:45
avatar
Ja delal jen upgrade, deska 8, cpu 22 a ram 8 a zdroj 3.
Nechal jsem si grafiku, disky, case DVDrom
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 12:40:14

"Ostatně zkuste si hrát fotbal 1 vs 11 . To je přesně situace AMD. Ještě s tím rozdílem, že i všichni rozhodčí hrají s Intelem a občas na hřiště vběhne i pár diváků v dresu Intelu. "

som si to tak zivo predstavil a tí divaci ma uplne dostali, jak by v spravodlivom hneve vtrhli na ihrisko, aby pomohli pri obrane hrdinskeho Intelu pred brutalnym utokom agresivneho AMD
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 15:09:24

To chce nasadit prášky na hlavu.
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-30 15:17:30
avatar
Narazil jsem na zajímavý článek https://martinhaller.cz/z-praxe/epycka-case-study-servery-dell-15-generace-opet-s-amd/?utm_source=facebook&utm_medium=feed&utm_campaign=EPYCka_case_study
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1352x
Komentářů: 6
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1125x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1837x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1122x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1894x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Úterý, 12 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1858x
Komentářů: 1