AMD Phenom II X6 Thuban přichází - cenově dostupných šest jader pro každého na každý den! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 27 duben 2010
Přejít na obsah
AMD Phenom II X6 Thuban přichází - cenově dostupných šest jader pro každého na každý den!
AMD Phenom II X6 - výkon
AMD Phenom II X6 - První hodnocení

 

 
  • AMD Phenom II X6 – první hodnocení

Vlastní recenzi zatím nemáme, ale první hodnocení udělat můžeme. Výkon je jedna věc, druhá věc, která se dnes hodně sleduje, jsou provozní vlastnosti. Už zmiňovanou nevýhodou AMD je stále jen 45nm výrobní proces, kdy asi nelze čekat, že by X6 takto vyrobená, byla nejúspornější CPU na světě a ve srovnání s 2-3x dražším 32nm šestijádem Intel to asi bude o něco horší z hlediska spotřeby.

Zdání ale může hodně klamat. Mnozí zapomínají na to, že procesor je komplexní záležitost a Core i7 má TDP 130W, AMD jen 125W a ještě to obě společnosti udávají podle jiných okolností. U AMD je to maximální, v praxi nikdy nenastávající hodnota, u Intelu je to 75% běžně nastávající hodnota. CPU pak také není jaksi jedinou věcí v PC, která spotřebovává energii. Hodně toho může spořádat čipset a další věci. Bit-tech změřil i spotřebu procesorů po OC a alespoň vidíte, že 4GHz nejsou zadarmo. Každopádně AMD Phenom II X6 1090T je o něco výkonnější než Core i7-930 do X58 a ten je 45nm stejně jako AMD a přitom je o něco žravější. Solidní výsledek pro AMD.

Za pozornost ještě stojí fakt, že Phenom II X6 jde samozřejmě provozovat i s nižším napětím, než ve standardu. Ten je v závislosti na hodnotě frekvence 1,35-1,45V, ale pokud ho udržíte na 1,2V, odměnou vám bude v zátěži o dalších 20W nižší spotřeba, což není špatné.

Překvapením je hodně zdařilé taktovací schopnosti. Pokud máte dobrý vzduchový chladič, není problém provozovat současné Phenom II X4 procesory na 4GHz. Mám vyzkoušeno, že i těch 4,2GHz ty lepší kousky stabilně dají. No a když se podíváme napříč recenzemi, zjistíme, že 4,2GHz s tímto 45nm šestijádrem na vzduchu nejsou problém. To není vůbec špatné.

  • Hodnocení

Dojem z procesorů AMD Phenom II X6 je lepší, než jsme čekali. V první řadě na to, že se jedná o 45nm šestijádro s poměrně velkou plochou čipu a téměř 1 miliardou tranzistorů, netopí a nežere tolik, kolik bychom hádali a je dokonce o chlup lepší než 45nm čtyřjádrové procesory konkurence. Klobouk dolů. Druhou věcí je samozřejmě ten výkon. Soupeří někdy s procesory, které jsou i 2-3x dražší. To není špatné. Samozřejmě hlavní devizou je výkon v optimalizovaných aplikacích. Pokud je nepoužíváte, tak bude výkon X6 srovnatelný s X4. Ale těch optimalizovaných aplikací přibývá. Také se jasně ukazuje, protože AMD Phenom II X6 je konkurencí čtyřjádrovým Core i7-800/900, že 6 skutečných jader je více, než 4 skutečná + 4 simulovaná.

(AMD si věří: 199 dolarový 2,8GHz X6 1055T srovnává s 285 dolarovým Core i7-860 na 2,8GHz)

No a parádní disciplínou nových AMD Phenom II X6 je cena. 199 dolarů za Phenom II X6 1055T na 2,8GHz a 289 dolarů za 1099T na 3,2GHz to jsou opravdu vynikající ceny a těžko si přát lepší. Trochu absurdní věc je, že AMD za 200 dolarů nabídne 6 jader, a Intel za tu samou cenu dnes u některých model nabízí jádra pouze dvě! Oba AMD X6 procesory jsou také hned dostupné. Atraktivní model 1055T koupíte u nás skladem za cenu kolem 4800 korun, což je fantazie. 1090T o 400MHz výše taktovaný a jako TOP a Black Edition procesor AMD, stojí o něco více, ale pořád 6800 korun není vůbec špatné. Přičteme-li k tomu fakt, že X6 jsou kompatibilní s většinou AM2+/AM3 základních desek (po nahrání nového BIOSu), a i nová luxusní základní deska s AMD 890FX většinou stojí kolem 4000 korun, vyjde z toho platforma AMD LEO s X6+AMD 890FX vedle Core i7+X58 zatraceně dobře, ale o tom až příště. Samozřejmě jsme si nechali nějaké ty informace do naší recenze, ale k té se dostaneme až příští týden. Teď ale už víte, jak na tom nové modely AMD zhruba jsou a není to vůbec špatné.

Zdroj recenze: Anandtech.com, Bit-tech.net, Computerbase.de, hardwarecanucks.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:33:02
avatar
Som celkom prekvapeny, take slusne prevadzkove a pretaktovacie vlastnosti som od sestjadra naozaj necakal. Podla mna velmi dobry procesor pre akekolvek vyuzitie. Co je ale dolezitejsie je fakt, ze AMD vie robit vyborne procesory a beriem to ako optimisticky prislub do buducnosti - to znamena, ze ocakavam, ze Bulldozer bude proste pecka.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:44:55
avatar
AMD sa vie resp. má čas vyhrať s daným výrobným procesom, nakoľko je tradične o 1 rok za Intelom. Sám som prekvapený z prevádzkových vlastností a pretaktovania Thuban-ov. Klobúk dolu AMD.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 22:58:15
avatar
No popravde som tiež čakal, že TDP porastie vzhľadom na nárast jadier a tým pádom budú musieť ísť frekvencie nižšie a vyššie len tak nepolezú, no a nakoniec sa taktujú lepšie než štvorjadrá a spotreba je snáď identická a tak isto i úžasne nízka výhrevnosť...tak čo k tomu ešte dodať...fakt výborné procesory za ešte lepšiu cenu

Btw pravdepodobne už zajtra ráno sa mi dostane do rúk jedno nové šesťjadro i s 890FX doskou
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:40:37
avatar
To je výborná správa konečne solídny X6 CPU za prijateľnú cenu už sa naňho teším
Takisto som zvedavý na testy OC potenciálu tam to bude tiež zaujímavé.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:50:10
avatar
Bude tu někdy v dohledné době test? Dneska sem viděl test na jednom bulvárním ČR HW webu a výsledky mě teda moc neohromili...I když za tu cenu je to asi přiměřený, ale je to přece jenom 6ti jádro...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 12:53:34

jenom 6ti jadro??
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:58:28
avatar
Pěkné... Jen tak dál AMD
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:57:43

Přidám se chválím za pěknou spotřebu, dost mě to překvapilo.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Phenom II X4 965 vs Core I5-75 2010-04-27 17:20:03

Tak Vám pánové a dámy nevím, ale mě v tom srovnání se zcela vytratila zmínka o Core I5-750. Pokud mě oči nešálí, tak ve výkonovém srovnání je tento procík na úrovni právě Phenom II X4 965. Jenže je tu jeden podstatný rozdíl. Obě jsou to 45 nm čtyřjádra, ale Phenom tiká na 3,4 GHz kdežto Core I5-750 jen na 2,66. Toto srovnání myslím více než dostatečně ukazuje na současný technologický pokrok Intelu. To, že Intel už má 32 nm je jen další benefit.
Tím nechci říci, že AMD jsou špatné procesory, jen myslím, že nová generace už měla přijít dávno. Nicméně v porovnání s Intelovským gigantem je vůbec zázrak, že tu AMD přežívá a dokáže produkovat především cenově zajímavé procesory, které se za svůj výkon rovněž nemusí stydět.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:24:17
avatar
posledním souvětším sis odpověděl na první část příspěvku ;)
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:39:52
avatar
K tomu ma i5-750 frekvenci 2,8GHz, ne 2,66. Ta je sice udavana, ale vsechny testy jsou brany s turbem, takze je nepodstatna.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:34:18
avatar
Všetko je to pekné ale zabudol si na najpodstatnejšiu vec a tou sú obrovské neprimerane ceny procesorov intel kde sa marža viac ako 60% na cpu viditeľne objavuje.

Takisto je ešte jedna dôležitá vec. Pomaly čo rok to nová pätica a potreba s cpu meniť aj dosku Asi posledná najlepšia pätica pre intel ktorá niečo vydržala bola 775
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:47:07

Co se týče změny patice, tak ani AMD na tom není zrovna nejlépe. Během historie AM2, AM2+ a nyní AM3 tu skoro celou dobu byla od Intelu 775. To že intel má teď dvě patice je hold z důvodů rozdílných technologií. Do 1366 se snažil nacpat to nejlepší s cílem maximalizovat výkon, ale za jakou cenu? To 1156 je mainstream, o který má enormní zájem AMD. Bohužel víme, jak na zákazníky působí marketingové zprávy typu Intel má nejvýkonnější procesor apod. Jenže kdo si tyto TOP produkty koupí?
V tomto směru se obávám o budoucnost lidstva, které se čím dál více chová stádovitě, a tak je velmi snadné tyto masy lidí ovládat. Honbou za marketingovými čísly se snadno vytratí i vcelku nadějné technologie.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:01:49
avatar
Existuje "spolocnost", ovladajuca ludi zvratenym marketingom uz dvetisic rokov, takze stadovitost a neschopnost zdraveho usudku ludi na cokolvek ma vobec neprekvapuje.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 10:13:05
avatar
suhlas
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:26:19

No ale do AM2+ a i do hodně desek s AM2 jsou dnešní nová CPU od AMD, do stejně starých desek dnešní Intely, i pokud se veme stejný 775 soket dát většinou nedá, čest výjimkám. No a teď Intel chystá socket 1155, což je výsměch, nové sockety jsou většinou kvůli větší změně napájení (když jsou potřeba větší proudy, tak je potřeba více nožiček) či změn typu RAM apod, ale zde se nic tak moc nemění...
horner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:37:53
avatar
ale Core i5-750 v těch testech neběží na 2,66 Ghz, aktivuje se tam turbo (2,93 Ghz pro 4 aktivní jádra)
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 19:51:32

Jacku, zhodnotil jsi to vcelku objektivne. Jen bych vytkl to srovnavani frekvenci - je sice pravda, ze to ukazuje, ze je Intel dal, ale neni uplne jedno na jake frakvenci procesor jede? Kdyz bude mit 10GHz a bude zrat 100W, prekona nejake Core i7 8xx a bude stat 200$ tak neni co resit ne? No je to trochu fantasmagorie, ale snad je jasne co jsem chtel rici.
juraj7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:19:04

Všetko je to úplne super. Chcel by som len poprosiť autora, aby sa pri porovnávaní ceny snažil používať jednu menu (je mi úplne jedno ktorú). Len na prvej strane stihol použiť CZK, Euro aj USD. Nie, že by som mal problém s počtami, ale radšej sa sústredím na článok ako na počty.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:45:09
avatar
Naprosto ůžasné. Procesor co nejdřív kupuju!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:43:33
avatar
Price skvela, to se musi nechat. Jen nejsem z tech co ho musi mit hned, tak nekdy do budoucna
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 19:02:55
avatar
No vykon som cakal ale stale som tu pisal ze aby vyladili aj spotrebu bolo by to super, a zda sa ze vyladili, no pekne AMD
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pripominka 2010-04-27 19:16:25
avatar
DD az budes delat recenzi na toto CPU a budes testovat hry tak by mozna nebylo spatne otestovat klidne jeste hry ARMU II a GTA4 ktere zdimou zatim ze vsech her CPU snad nejvíce Jsem na to dost zvedavej, zajimalo by me to. Díky.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 12:15:51

Souhlas a nebal bych se i nejakych RT Strategii, uz Company of Heroes byla na CPU pekne narocna a to je nejaky dedecek....

Jinak paradni prace AMD-Ati, fakt se moooooc tesim na Bulldozer a doufam v rychly a bezproblemovy najezd 20/22nm vyrobaku v GF....
Motiver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 19:52:31

Jak tak poslední dobou koukám na situaci AMD - procesory, tak se mi to velice zamlouvá, takový ceny jsou prostě úžasný.
Nikdy jsem nejel na AMD, a ni jsem po tom netoužil, ale prostě cenová politika je tady hodně silná, takže až budu stavět nový PC, tak asi budu hoodně přemýšlet o AMD. Kdy opravdu za pakatel dostanu hooodně výkonu :-)
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 20:08:18

hm že by se opakovalo pentium vs athlon?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 09:20:55
avatar
V jakým ohledu ?
jancula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - core i5 680 za $294 2010-04-27 20:10:29

Nedavno sa to objavila zmienka o prichadzajucom procaku core i5 680. Ma to byt 32nm 2-jadro s HT a ma stat $294(oficialna cena 1090T je tusim $289.) No co by ste kupili ... To mi pripada tak, ze Intel sa nam vsetkym smeje do ksichtu a pritom si zapaluje cigaretu z 500-korunacky ...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 22:33:54
avatar
Celkem zasadne nesouhlasim s tvrzenim, ze ve hrach nepujde X6 (resp AMD xxxxT) poznat. Pujde. A to o navyseni frekvence v pripade 3>threaded zateze. Taktez me DD zaskocil a trosku i pobavil svym tvrzenim o nespolupraci s AMD. Pokud s AMD nespolupracujes (tak stejne jako s Intelem a vyrobci), tak je jejich CZ marketing padly na hlavu. Nic ve zlem ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 23:07:37
avatar
AMD má marketing? To slyším prvně
Anonymní  2010-04-29 12:57:16

Odkaz
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 23:06:43
avatar
Tak koukam ze na ALFE uz maji vazne skladem 1055t za 4550 coz je bezva cena jen nejak nevidim duvod si tuto x6 porizovat naprosta vetsina her zatim neni schopna rozumne vyuzit ani x4
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 23:12:04
avatar
tak je to procesor pro někoho, kdo si kupuje nový PC ;)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 08:27:23
avatar
Jj je to tak tři jádro dnes na hry zatím stačí.
Pupik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 09:17:46
avatar
AMD ukazalo, ze umi. Musim se priznat, ze v drtive vetsine navrhuji pecka na platforme Intel. Ale kdyz za mnou nekdo prijde, ze chce AMD, vubec se nebranim a hlavne AMD Phenom II X6 1055T je super cena/vykon. Jsem rad, ze tu AMD je, protoze ac mam rad Intel, tak zdrava konkurence musi byt. Jen by me zajimala jedna vec. Co by Intel ted udelal, kdyz by vic jader melo podstatny vliv na vykon her. To by se Intel asi drbal na hlave, ze musi zlevnit. Skoda, bylo by to zajimavejsi.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 10:46:54
avatar
No na novější hry např.Battlefield 2 už dvojjádro nestačí (trojjádro ještě stíhá) a časem nebudou čtyřjádra taky stíhat. A je jen dobře, že nové hry nevyžadují nevyhnutně nejnovější procesory s nejvíce jádry.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 14:30:12
avatar
No já nevím, hraju to na starém COre2Duo na 1,86 a s 5750kou si to jedu v klidu... A dokonce na 1920x1080. Tak nevím co nestíhá, jak se to pozná...
Protovníci jsou občas "pomalejší", ale to CPU asi nebude... :-)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 17:43:14
avatar
Kamarád měl dvojjádro AMD X2 a lepší grafárnu než já a měl to natom nehratelné a já z moji horší grafikou, ale AMD X3 mi to stíhalo úplně svižně. Jestli to nebylo tím více jadrem na víc tak pak možná taktama, ale teď nevím jestli neměl CPU přetaktované a pokud jo tak tím to být pak nemohlo. Možná zkusím jedno jádro vypnout u sebe vypnout a uvidíme jak se to projeví. A zkusím případně podtaktovávat.
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 14:55:36

chtel bych poznat aky prinos toto x6 jadro prinese pre moji 4870x2 grafiku oproti x4 jadram. skladam novy PC a nevim co se oplati vic. grafika je zatim v supliku
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 09:03:58

Pokud netaktuješ, tak bude x6 o trochu rychlejší diky turbo core.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 09:47:31
avatar
...pokud ty čtyři jádra nejsou Intelové, neřku-li i7čkové...
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 19:39:14
avatar
Těším se na recenzi... bylo by možné otestovat i hry, které těží z multithreadingu? Jako třeba Supreme commander apod.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 01:10:23
avatar
preohodnotil som svoj prispevok , tak sorac...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1070x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1027x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1457x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1104x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1863x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1962x
Komentářů: 3