AMD předpovídá smrt netbookům – nabídne svou vizi levného mobilního přístroje Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 28 February 2009
altPodle šéfa společnosti AMD nemají netbooky budoucnost a mohou být na ústupu už v tomto roce. Co chystá AMD?

 

 

 

Celkem nedávno jsme zde měli tuto aktualitku, ve které jsme se zabývali soubojem Intelu a NVIDIA na poli netbooků apod. V té jsme také nakousli, že se AMD tohoto souboje neúčastní a tiše vyčkává. AMD ale prostřednictvím svého šéfa dalo o sobě vědět.

AMD neplánuje vstup na netbookovou platformu a jako takovou ji dokonce prohlašuje za zbytečnou a překonanou. AMD má v plánu na trh uvést platformu Yukon. Její hlavní myšlenka je v zásadě stejná, jako u netbooků. Tedy levný mobilní přístroj s vysokou výdrží na baterie. AMD však chce poskytnout mnohem více výkonu. To vše ale stále při udržení nízké ceny. Yukon platforma AMD staví na AMD NEO. Základem jsou procesory Neo MV-40 (1,6GHz, 512kB) s 15W TDP nebo AMD Sempron 210U (1,5GHz, 256kB) s 15W TPD či AMD Sempron 200U (1,0GHz, 256kB) s 8W TDP. Všechny procesory jsou vyráběny 65nm. Procesory mají integrovaný řadič pamětí DDR2. Základem platformy je pak čipová sada AMD 690E s ATI X1250 a SB600. Výrobci notebooků ale budou mít možnost osadit ještě grafickou kartu ATI Radeon Mobility HD 3410.

AMD tedy plánuje poměrně širokou platformu velmi levných notebooků. Mělo by jít o tenké, 12“ modely. Jejich cena si s mnoha netbooky nezadá. AMD hovoří o ceně kolem 399 dolarů (cca 10000 včetně DPH). Platforma by opravdu neměla být o moc dražší, jelikož na trhu máme normální běžné 12“ AMD PUMA modely za ceny kolem 15 000 korun. Cílem Yukon je nabídnout za cenu netbooku, plnohodnotný tenký notebook. Je jasné, že výkon bude v případě AMD daleko vyšší než je Intel ATOM platforma schopna nabídnout, protože procesory nebudou o tolik ořezány. Spotřeba ale bude o něco vyšší. Celkově je strategie AMD poměrně zajímavá a pro mnoho výrobců velmi atraktivní. Dnes jsou totiž jasné snahy právě Intel ATOM zvětšit na 12“ notebook. Ty však stojí poměrně dost a výkon rozhodně není úplně ideální. AMD tak znovu potvrdilo, že netbooky nepovažuje za atraktivní, svou strategii v oblasti levných mobilních přístrojů s dostatečným výkonem ale má. Pokud se ptáte, kdy se nějaké objeví na trhu, tak se na tom pracuje. Předpokládá se, že během Q2 by se mohli první modely představit. Yukon by měl přímo konkurovat vyšší řadě netbooků na Intel ATOM. NVIDIA ION do netbooků nesměřuje, je ale možné, že se objeví v podobné koncepci levného mobilního přístroje, jako chystá AMD. Pokud by však stavěla na procesoru Intel ATOM, tak by na AMD Yukon určitě výkonově neměla.

Osobně nejsem skutečně velkým příznivcem netbooků, protože mi přijdou až příliš malé a pomalé. Když už pracovní notebook, tak rozhodně 12“ a tak aby se tam při několika spuštěných oknech najednou pořád dalo pohodlně pracovat. AMD Yukon by tohle mohlo nabídnout (i když výkonově nelze čekat konkurenci současným notebookům za 15 000), ale výkon by měl být úplně akorát, při slušné ceně. AMD také mluví o tom, že by mělo jít o velmi tenké přístroje. takové už dávno existují, staví na klasické ULV platformě Intel Centrino, ale jejich cena většinou atakuje 30 000 korun. Zkrátka a dobře, souboj o platformu levných mobilních přístrojů mezi Intel a NVIDIA, který sledujeme, je jen předvojem soubojů dalších, do kterých se přidá i AMD. Uvidíme, která koncepce nakonec bude slavit větší úspěch. Osobně si myslím, že se dočkáme celé řady různě velkých zařízení a bude těžké říci, které převládne. Je ale také nutné zmínit, že Intel má platformě Yukon pravděpodobně protiváhu v podobě nových low cost ULV procesorů Core 2 Duo s TDP kolem 10W. Už dokonce vím, že minimálně ASUS a MSI plánují již brzy představit nové ultra tenké levné notebooky.

Zdroj: Xbitlabs

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 12:46:59
avatar
Sakra ať už to tu je, něco takovýho bych přesně potřeboval na office a brouzdání ve škole - ono 20.1" HP dragon se do školy trochu pronese (než některý budou hazet kameny proč si kupuju tak velkou "krávu - potřebuju to kvůli CADu atd.) , to HPčko na těch screenech by se mi líbilo, ale určitě nebude levný.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 19:56:42
avatar
CAD na notebooku - to si z nás dozajista děláš velkou legraci... větší vtip je už jen "Notebook na hry".
Marco von Bender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 22:56:49
avatar
Proč je podle tebe vtipné spojení notebook na CAD? Většina vedoucích konstruktérů má ke své práci k dispozici pracovní stanici na které dělá ve firmě a notebook pro to, aby mohl řešit problémy ve výrobě nebo se zákazníkem i kdyby byl doma nebo na služební cestě.
Notebook ještě používají obchodníci jezdící po firmách nabízet své produkty z oblasti CAD/CAM. U některých jsem viděl i projektory, ale když si někdo doveze 7kg 20" noťas, tak se dá na to taky koukat. Toď má zkušenost, sám dělám v CAD/CAmu.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 12:34:58
avatar
mas naprostou pravdu kazdej konstukter ma notase a v praci stanici.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 23:46:29
avatar
nevim jak tobě, ale základní modelování v inventoru a v jinejch CAD aplikací jede úpně vpohodě, sou lidi který to provozujou i na 1,6 mobilnim pentku a taky jim to šlape, vim neni to žádná rychlost ale jde o mobilitu a 20.1" úhlopříčka je taky vklidu - ja na tom většinou ty výkresy jen ukazuju a dolazuju detaily, jinak mam klasik pc s q6600, ale jde mi o to abych to moch někde prezentovat a doladit detaily a na to mi 20.1" HP dragon vpohodě stačí, ale potřebuju do školy něco menšího - nemůžu se každej den tahat s 20.1" pixlou a na net mi AMD NEO stačí. taky nechápu za co dostávám ty palce dolu, kdyz sem napsal ze se těšim na AMD NEO a že to HPčko na těch screenech je pěkný a hodilo by se.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 11:54:48
avatar
Kasli na palce dolu, svou HW vybavu mas srovnanou a vis, co bys potreboval priste
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 10:11:39

je to presne o tom, ze si vyberies co potrebujes..

ja napriklad mozem povedat, ze nepotrebujem notebook.. jednoducho ho nevyuzijem, ale preto nebudem zatracovat vsetky mobilne riesenia..

mne staci nadupany desktop..
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 14:39:57

Mě to jako vtipné nepřipadá. Pokud zapomenu na Intel Atom, tak nevidím žádný problém v provozu CADu na notebooku. Leda že by chtěl plánovat Londýnské metro...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 14:44:57

to máš hodně velký notebook
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 12:51:31
avatar
Je to hezká vize, ale snad při honbě za nízkou cenou neošidí kvalitu zpracování a použitých komponent.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 15:03:47
avatar
No tak to HPčko nevyzerá byť ako nejaký šmejd Ale myslím, že to záleží hlavne od konkrétneho výrobcu a nie tak od platformy.
Kreuz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super 2009-02-28 13:00:07

Už to začíná být zajimavé, ještě aby do toho začli montovat CD/DVD/Blue-Ray mechaniky a bude to super :-)
Silas15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 14:30:23

mechaniky? proč? zbytečně překáží, dneska si můžu koupit 8GB flashku za pár korun, na co se otravovat s DVD mechanikou. a Blu-ray? HD film na 12"? na velký oběmy dat je lepší ta fleška nebo externí hdd. a když už mechaniku tak nějakou externí. nevím jak ostatní, ale já 99% času strávenýho u NB mechaniku nepotřebuju.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 14:48:24
avatar
S tým, že mechanica je zbytočná úplne súhlasím a aj na desktopovom PC ju nepoužívam tak veľmi ako dakedy, ale ohľadom HD filmov - akých 12"??? Veď sa určite dá pripojiť k tomuto noťasu akýkoľvek monitor, takže HD filmy kľudne na tom notebooku sa dajú pozerať pre tých, ktorý to budú chcieť(samozrejme s tou HD3410 grafou...s tou integrovanou by to určite nešlo), ale to nemení nič na tom, že Blu-ray mechanica je zbytočná, pretože HD filmy sa dajú tiež bezproblémov preniesť na flashkách, veď ceny stále padajú a už 16GB sa dá kúpiť za cca 25Euro, či 32GB za 65Euro(maloobchod s DPH) a taktiež sa dajú kopírovať bez problémov HD filmy z domáceho desktop PC do tohoto notebooku v prípade záujmu, takže mechaniky v dnešnej dobe považujem tiež ako zbytočnosť a to hlavne pri takomto notebooku.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD? 2009-02-28 16:01:21

Není mi jasná situace, proč by si měl chtít někdo z takového ntb pouštět HD video, i kdyby to nakrásně bylo na nějaký externí zobrazovač. Pokud někdo má takovou TV/monitor, tak k tomu má i přístroj, který HD video bez problémů přehraje a důvod mít to na ntb mi uniká. Hlavním lákadlem netbooků měla být cena, která dnes prakticky začíná na 10000 za trochu použitelné modely (10",6ti článková baterie), což je za nabízené parametry hodně nadsazená cena a proto kdyby AMD dokázalo takovéhle stroje (12",vyšší výkon,slušná výdrž na baterii) reálně nabídnout za stejnou cenu (10000,-) tak už by po Atomu za současnou cenu neštěkl ani pes. Netbooky s Atomem jsou momentálně hodně předražené, že už se skoro vyplatí připlatit to něco málo na plnohodnotný ntb i za cenu snížené mobility.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 17:22:27

Já bych třeba chtěl. A proč? Protože své krásné výkonné PC mám někde zcela jinde, než svou krásnou 40'' LCD TV. New notebook budu potřebovat tak jako tak, tak zabiju 2 mouchy 1 ranou (rozuměj koupí ntb schopného přehrát fullHD). Kupovat HTPC se mi nechce. Řešení ntb + TV praktikuju už dnes se starým ntb (boužel max 720p) a není to vůbec špatný řešení.

Jinak jak jste se tu bavili o těch flashkách - to je sice pravda, ale taky mějte na paměti, že rychlost zápisu obyčejné flashky je kde? Cca 5 MB/s? To je 200 s na 1 GB neboli na 32 GB (tedy plná kapacita) 6 400 s neboli cca hodina a tři čtvrtě. U vysokorychlostní (můj Sandisk Cruzer umí cca 13 MB/s a co jsem se tak bavil s ostatními, tak jejich flashky se k této rychlosti ani neblíží) to máme cca 3/4 hodiny. Není to nic katastrofálního, dá se s tím žít (sám to tak praktikuju), jen pro info. Externí disk (kor eSATA) je o něčem jiném, ale zas se flashce nemůže rovnat skladností.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 22:49:35
avatar
Presne na takýchto ľudí myslí aj HP a preto k tomuto noťasu budú pridávať aj externú mobilnú BD mechaniku
Takže mne homre nič nevysvetľuj, ale choď sa hádať tamto s výrobcami, no tí asi vedia prečo ponúkajú fullHD, tak isto ako to vie i Jorn.

Ohľadom tých Flashiek-samozrejme, že externý disk je dnes najlepšia voľba po stránke ceny, aj rýchlosti, keďže 1TB WD stojí len cca 100Euro, ale Ja som to porovnával s BR-D a tie sa nenapaľujú tiež celkom slušne dlhú dobu a to má ešte kopec ďalších nevýhod. Takže som neporovnával s HDD, no ako hovoríš - i oproti HDD májú USBčka výhodu comfortu prenášania(teda sa dá používať i ako kľúčenka, čo je v prípade HDD asi vylúčené a to hlavne v prípade tých väčších )
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 09:53:40

Ta externí BD mechanika může bejt šikovná věc, pokud bude za rozumnou cenu. Jinak zůstanu u sice ne zrovna nejpohodlnějšího řešení ripu BD do PC a následném přenosu na externím HDD. Toto řešení ovšem skýtá jednu velkou výhodu, a sice že BD můžu remuxovat (ne rekódovat) do MKV a přidat české titulky, které na BD nebyly.

Zapisovatelná optické média jsou dobrá... pokud chceš přijít o data, takže se o ně absolutně nezajímám. Jediný jejich význam spatřuju v tom, když chceš někomu předat nějaká data a nevídáš se s tím tím člověkem moc často, takže mu nechceš půjčovat svou flashku.
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 13:19:09
avatar
Kdybych se ted rozhodoval jakej nb koupit, tak by to bylo něco podobnýho. 12'' je ideální velikost.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 17:23:19

Já bych ještě zvažoval 13''. Ono by hrály roli i jiný faktory, u mě především výdrž na baterku a schopnost přehrát fullHD.
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 15:12:30
avatar
legolas380 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 13:24:47

no zaujimave. len dufam ze sa na tom bude dat aj daco zahrat ako na ASUS N10JC. aky to ma vykon ta HD 3410? sice to na hry nie su veci ale nudu to zabit moze...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 15:00:52
avatar
No myslím, že si na nej zahráš každú hru - aj Stalkera, či Crysisa a to v primárnom rozlíšení(keďže je dosť malé), ale samozrejme pri minimálnych, či možno aj na trochu vyšších, ale keby si chcel hrať na nejakom pripojenom veľkom monitore, tak to radšej zabudni vopred, ale inak na monitore noťasu sa určite zahráš hádam čokoľvek(samozrejme s rozumným nastavením jedine a tiež bez rekordných FPS).
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 15:22:11
avatar
Na N10JC si zahraješ i Crysis i Stalkera, v 1024*600 na low, ale díky malým pixelům se na to docela dá koukat, na 22´ stejné nastavení vypadá fakt příšerně... ale je fakt že ten atom tu 9300M trochu brzdí.. ale pomocí setFSB se dá nahonit klidně i na 2GHz. Podle testů má ve Far Cry v tomhle rozlišení Atom s 9300M větší výkon než C2D P7350 s Radeonem 3470 nebo MacBook.

http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/Sulc/asus_eee_s101/farcry_nativ.png

12´ je ale už docela dost... to už bude mít kolem 2 kil a to teda ultrapřenosné opravdu není... na minibookach bylo úžasné to, že najednou měl 1kg místo 3, a dal vzít do jedné ruky nebo větší kapsy a odnést... 12´ už se až tak dobře nenosí, kolega má 12´ asus a když to srovnám s mým 10´ N10JC, tak je to celkem těžká pixla a desktop to stejně nenahradí.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 22:41:31
avatar
No myslím, že váhu to bude mať tak 1,5KG a rozhodne menej než 2KG aj tie najťažšie verzie. Len ono je ťažko presviedčať niekoho kto má 10" noťas doma a nedá nať dopustiť Každému ale vyhovuje niečo iné a radšej budem mať dostatočný výkon a i veľkosť, než nejakú hračku ako sú netbooky, ktorých veľkosť a výkon je fakt jedine na také hrajkanie sa a nie aj na seriózne využitie(môj názor). A ten výkon??? tomu čo si povedal neverím ani náhodou(Atom je príliš slabý a pctuning príliš zazelenaný...), okrem toho MacBook rozhodne nepoužíva Atom(teda aspoň myslím, že takú sračku do noťasu nedal) a 9300+Atom v notebooku nie je.

Btw to je myslím jasné každému, že rovnaké rozlíšenie na rôzne veľkých monitoroch rozhodne nie je rovnaké aj "detailne"...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 23:21:33

Veyrone, uz zase me presvedcujes ze rychleji pises nez myslis... Jedna se Far Cry jednicku a na tu Atom v pohode dostacuje. To ze je pctuning nazelenaly nebo ne s tim vazne nema nic spolecneho... ASUS N10JC ma 10" displej a MSI EX260X 16" displej... Takze byt je pctuning zeleny podle tebe, tak tyhle vysledky proste odpovidaji at delas co delas.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 08:09:32
avatar
1,5kg má ten N10... např. 13,3´ Asus F6A má 1,95kg a má jenom GMA, jsou i daleko těžší.

Možná jsi to nepochopil, ale netbook není koncipovaný jako primární počítač (myslím desktop replacement)... já ho používám jako doplněk k desktopu Q6600/8GB co mám doma a desktopu 4850e/2GB co mám v kanclu, a ještě se mi ve skříni válí 15,4´ Acer 4001 (1,6 Pentium M), který jsem používal jako desktop replacement 4 roky a pokorně jsem se se skřivenými zády vrátil k normální pixle a 22´. Přesto používám 10´asuse často a rád.

Věř si čemu chceš, můžeš si tu Crysis na N10 najít na youtube.. případně když budeš fakt hodný, tak ti to nahraju a ukážu.. realita je taková. Ve skutečnosti u her daleko víc záleží na GPU než CPU a 1024x600 je mnooohonásobně méně náročné než 1680x1050 co hrajem většina na desktopu.

MacBook používá C2D a přesto je ve far cry pomalejší... Atom v notebooku je.. ale pouze v tomhle ASUS N10, jinde to intel tvrdě zatrhnul... větší než 11´ s atomem být nesmí..

Edit: že jsi to ty kamaráde, tak jsem ti to našel
http://www.youtube.com/watch?v=GqzhtI_xhPY&feature=channel
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 09:03:46

jj.. presne tak.. netbook by som pomenoval ako "pracant do terenu", kde jeho pomer mobilita + vydrz baterie / cena mi neposkytne ziadny 12" notebook... na vykon sa pri netbookoch rozhodne nehraje..

je sice pravda, ze niekomu moze slaby intel Atom vadit a taky clovek sa popozera po 12" notebooku.. pokial by som sa mal pozriet na netbooky z mojho pohladu - tak ja beriem netbook v podstate ako spotrebny material (koli jeho cene), na ktory nemusim davat "pozor" na cestach pri pripadnom pouziti v prasnom alebo vlhkom prostredi a pod. .. keby som vlastnil 12" notebook s cenou okolo 20-30tis - rozhodne by som si nim nedovolil to, co si dovolim s netbokom..

a este jedna podobnost: rovnako ako aj tebe - tak aj mne sa v skrini povaluje 15,4" notebook s intel C2D centrino, ktory prakticky vobec nepouzivam a na cesty beriem pravidelne netbook, u ktoreho viem, ze tych 6-7 hodin vydrze na bateriu mi bude stacit...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 14:59:51
avatar
Nepochopili ste jednu vec - ja netvrdím, že notebook má nahradiť normálne PC, práve naopak - má byť ako doplnkom na cesty a presne na to chcem aj Ja 12" dostatočne výkonný noťas. Lenže netbook s Atomom nedokáže zvládať ani net poriadne tak, ako ho ja používam(kde by sa hýbal s otvoreným Firefoxom, Operou a Safari a v každom otvorených 10-30 stránok...toto je moje bežné používanie netu pri ktorom by sa Atom ledva hýbal). Okrem toho chcem i na pár ďalších vecí, ktoré na cestách využijem a bohužiaľ Vám stačí netbook, no mne nie a Neo považujem ako ideál. Menej, či po stránke výkonu alebo veľkosti, už nepovažujem za použiteľné riešenie na cesty.

Ohľadom toho FarCry - je mi jasné, že ide o jedničku(debila tu so mňa robiť nemusíš), no práve túto hru som hral na svojom starom tátošovi Athlon 2500+, radeon 9500, 768MB a v niektorých misiách mi to sekalo i na absolútne Low s rozlíšením 1024*768 a pri 100% zaťažení procáku, takže bohužiaľ jednoducho neverím, že slabučký Atom to zvládne lepšie, keďže jeho výkon je oveľa menší ;)
Btw na tejto zostave bol Crysis nehrateľný aj na úplnom minime.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 16:31:39
avatar
si robis srandu s tim farcry ne? ja ho hral na podobnym pc (xp 2600+@2.4GHz, 1GB RAM a radeon 9500@9700) a slo mi to v pohode v 1280x1024 na high i s AF na medium detaily to hral kamos v pohode na geforce 4mx...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 11:46:31
avatar
No tak to možno preto, že som netaktoval alebo...hmmm...neviem...ešte rozmýšľam, že možno v dobe, keď som hral FarCry som nemal 768MB ram, ale iba 256MB, ale to asi nie...a tá grafika bola(teda stále "je" ) samozrejme 128MB, ale tak potom neviem prečo mi to v podaktorých náročnejších pasážach sekalo na 1024*768 na Low, ale v tej dobe som sa ešte nevyznal v PCčkach tak, ako dnes a možno to chcelo trošku pár vecí vyladiť

Btw keď to porovnám s takým HL2, tak je to naozaj zvláštne, pretože ten mi šiel na High s 1280*1024.

Btw ale ohľadom HW je to mnohokrát zvláštne, pretože napr. kamoš prešiel Crysisa na High s primárnym rozlíšením na notebooku MSI GX630 a ten má iba mobilnú 9600 i keď s tých výkonnejších verzií s 512MB GDDR3 pamäťami a procák Turion Ultra ZM-80 pretožený asi na vyše 2,5GHz.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 18:32:57

Barton 2800+, GF6600GT, 512 MB RAM - Far Cry 1280x1024 vsechno high, bez AA absolutne v pohode, s AA hratelny taktez jakztakz. U tebe mohl byt problem ta 9500, mohla byt brzda. Pokud to nebylo Pro, tak 64MB a 4 pipeliny delaji dost. S 9500Pro si troufnu tvrdit, ze je to hratelny v pohode.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 19:56:13
avatar
tak ty 4 pipeliny se daly odemknout..ja mel verzi i s 256bit sbernici, takze peknej radeonek 9700 64MB verze mozna byla brzdou ale rozhodne ne takovou aby se hra sekala i na low detaily. celkove ta hra nebyla moc narocnaa behala plynule na cemkoli..narocnejsi byli jen ty max detaily. demo sem myslim jeste hral i na geforce 2 mx 400.
Neznámý  2009-03-01 20:09:14

Zdar RAIGORe, já a to, já mám, teď, a to mám, teď, Grafickou Kartu, a to tu, Grafickou Kartu nVIDIA GeForce 6200 s asi tak, tou 64-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, a myslím, a to myslím, že a to, že tam, taky, a to že tam, taky, jdou a to že tam, taky, jdou nějaké a to, nějaké ty Pipeliny, odemknout, ale nějak a to nějak, se je bojím, odemknout, ale, tak, a to, ale tak, ono, ta Grafická Karta nVIDIA GeForce 6200, s asi tak, tou 64-BIt. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, utáhne, a to utáhne, u ty a to, i ty soubory ve FOrmátu *.MPEG2, v rozlišení, asi tak, 1920x1080, přes a to přes, ten NVIDIA Dévédé DECODer, takže, a to takže, snad, ani není a to snad, ani není, potřeba, odemykat, podle, a to podle, programu Riva Tuner, asi nějaká verze 2.24, asi nějaká verze EN, je a to je, to jádro, a to to, jádro, té Grafické Karty, nVIDIA GeForce 6200, s asi tak, tou 64-BIt. sběrnicí, tak a to tak, to vypadá, že je to, jádro, a nebo, REvize A1, nevíš, a to nevíš, jestli a to jestli ty Grafické Karty nVIDIA GeForce 6200, s asi tak, tou 64-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, šly a to šly, odemykat, já vím, že některé nešly, a některý šli, ale tahle, a to tahle, myslím, a to myslím, že by, mněla, jít, ale on, a to on, je na ní pasivní větráček, jinak, a to jinak, jsem, na ní rozjel, a to rozjel, i tu hru Doom 3, asi tak, a to asi tak, 1024x768, při Ultra-High Quality, a docela, a to docela, se to hýbalo, až a to až jsem, čuměl, no ona, a to ona, má trošku rychlejší paměti a to 600 MHz, (Efektivně), asi DDR1, většina, a to většina, těch Grafických Karet nvIDIA GeForce 6200, má a to má, pam ěti, DDR1-RAMky, asi tak, a to asi jen, tak, na té Frekvenci 500 MHz, (EFektivně), DDR1-RAMky, takže, a to takže, tahle, at o tahle, Grafická Karta nVIDIA GeForce 6200, s asi tak, a to, s asi tak, tou 64-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8xje a to je, trochu, Unikát, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 20:16:13
avatar
nevim jestli tahle karta ma tu moznost, ale myslim ze vsechny geforce 6200 pouzivaly stejne jadro jak 6600 rada. no muzes zkusit odemknout..kdyz ti to ustoji 2 hodky v 3Dmarku bez nejakych obrazovych artefaktu tak by to mohlo jit. jen jestli to ma ale u takovyhle karty smysl..a nevim taky jak ten pasiv..
Neznámý  2009-03-01 23:04:28

Zdar RAIGORe, právě, právě, taky, a to taky, když jsem, nastavil, a to když, jsem, nastavil, ten a to ten, to rozlišení 1024x768, a Ultra High Quality, tak, a to tak, se mi resetnul, a to resetnul, celý a to celý Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP3, asi nějaká verze CZ, přece, a to přece, jen, je a to je, to pasivní chlazení, na tuhle, a to na tuhle, Grafickou Kartu, přece, jen a to přece, jen, asi a to asi trochu málo, protože, a to protože, s tou a to s tou Grafickou Kartou ATI Radeon HD 2600Pro, do SLOTu AGP 8x, a s tím, Aktivním větráčkem, tak, tam, a to tam, se mi, ten počítač, a to ten, počítač, nekouše, no jo, taky, a to taky, bych a to taky, bych viděl, a to taky, bych viděl, radši a to radši, na téhle Grafické Kartě, nějaký a to nějaký ten větráček, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-03-01 23:07:36

Zdar RAIGORe, to a to to, s tím, 3D-MARKem, to a to je dobrý nápad, určitě, a to určitě, vyzkouším, ale takhle, a to takhle, hřeje, ve hrách asi tak, a to asi tak, na 75 Stupňů, což a to, což se nezdá moc, ale asi a to asi je to, na ní dost, radši a to radši bych na ní viděl, nějaký ten větráček, tak a to tak jestli na tuhle, GRafickou Kartu, splaším, ten větráček, tak to zkusím, to nechat, jet, asi tak, a to asi tak, ty 2 HODINy, ten, a to ten, program 3D-Mark, nevím jaká verze EN, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 22:12:25

Spis mi prijde jako pravdepodobny nejaky zahlceni systemu nejakym bordelem nebo nejaky vylozene nekompatibilni ovladace.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 20:18:52
avatar
A neměl jsi nějaký hodně zasekaný wokna?
Když ji na Tiscali recenzovali, hráli na AMD Barton 2,5 GHz, 512 RAM, Ge4 Ti4200 a podle redaktora byla Far Cry docela hratelné na střední detaily.

Tak mám asi nějaký kouzelný Atom nebo co, mně se na něm hraje docela dobře desktop to není, ale zrovna pařím na strídačku FEAR2 na desktopu a Gothic 1 na netbooku a pohoda
Neznámý  2009-03-01 23:08:38

Zdar Bennie, ty, a to ty, ten Gothic, jedna, to a to, to už musí, být, nějaká Extrémní vykopávka, ne a nebo, ne co?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 08:49:40
avatar
Hihi koupil jsem ji v Globusu za 149,- a za ty prachy naprosto užasné hraní... já to hrál v opačném pořadí, nejdřív G3, pak jsem si sehnal G2 a teď jsem konečně koupil i G1. A nejlepší na tom je, že fachá na netbooku, takže jí můžu hrát kdekoliv

Kupodivu, když se G1 nastaví na max, tak vypadá (až na ty hranaté polygony) docela dobře A zábava je to stále dobrá vydáno 2001 tuším
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 10:15:49
avatar
gothic 1 byla paradni parba z tech vsech dilu myslim ze i nejlepsi..po strance pribehu urcite..
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 10:26:56
avatar
absolutni souhlas
Marco von Bender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 23:20:53
avatar
No já osobně bych kategorii neviděl tak černě. Když se jenom podívám do ceníků 12" noťasů, tak startují na nějakých 15000,- a to jsou s procesory Athlon X2, s Core 2 to začíná až od 20 tis. Takže prostor na trhu tyto notebooky podle mého mají a své majitele si určitě najdou.
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 15:15:16
avatar
HD 3470 je skoro stejně výkoná jako HD 3200, takže toto nebude žádná sláva.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 13:32:37

cel by som sa spytat autora kde nasel amd pumu v 12 palcovom notebooku? ja som hladal uz davnejsie a som nenasiel vacsinou iba velke 15.4 a to nechcem.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 14:56:16
avatar
Tu máš výborný 13,3" noťas s Pumou Odkaz no s touto uhlopriečkou ich nájdeš aj viacero(toto je iba príklad). A s 12" je ťažšie nájsť a narýchlo som nič nenašiel, ale myslím, že napr. nový Acer Ferrari je 12" a na tejto platforme(Puma) samozrejme. 12" je ťažšie nájsť, ale sú nejaké alebo sa ešte objavia nejaké na našom trhu, pretože to je dôvod prečo ich je možno ťažšie nájsť(slabá dostupnosť u nás zatiaľ).
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 15:18:28
avatar
a všiml sis ceny? to těžko můžeš srovnávat s minibookem za 10 tisíc..

a Acer Ferarri? že neřekneš rovnou Sony Vaio... o strojích nad 50 ve srovnání s netboky asi nemá smysl moc uvažovat ne?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 22:30:24
avatar
No cena ja jedna vec, ale o tej sme sa predsa nebavili alebo áno??? A určite sú aj lacnejšie noťasi s tou platformou ako som uviedol ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 07:55:31
avatar
Naopak Veyrone, v netbookach je cena až to úúúplně první Jinak by se 7´ Asus eee 701, který je prakticky nepoužitelný, neprodával tak dobře

Mimochodem zrovna ho mají v tesku za 4999, tom říkám konkurenční cena

Netbooky to jsou v podstatě notebooky pro širší vrstvy, člověk pak nemusí přemýšlet jestli desktop nebo notebook, a dělat oboustranné kompromisy a za každou kapku výkonu tvrdě připlácet, když může mít obojí a podle potřeby si vybrat
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 20:39:15
avatar
co takhle třeba Odkaz
nebo 13" Odkaz
Odkaz
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 14:38:15
avatar
12" značka ideál,vypadá to rozhodně zajímavě.Ještě si počkáme na cenu a dostupnost a nebál bych se do něj jít.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 15:06:39
avatar
Takto si predstavujem dokonalý notebook, len ešte by to chcel nejakú výkonnú baterku(to je komponent na ktorom by sa nemalo rozhodne nemalo šetriť). Momentálne notebook nemám žiaden, ale myslím, že Neo alebo Neo2 bude mojím prvým
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 17:24:40

Bohužel výrobci u levných ntb šetří především na baterce. Chceš-li notebook s dlouhou výdrží, připrav si pořádný ranec peněz. U těhle netbooků by to ale s výdrží mělo být o něco lepší.
jocer71 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 16:46:12

AMD neplánuje vstup na netbookovou platformu a jako takovou ji dokonce prohlašuje za zbytečnou a překonanou. AMD má v plánu na trh uvést platformu Yukon. Její hlavní myšlenka je v zásadě stejná, jako u netbooků.
Takze je to to iste len s inym nazvom.
AMD povazuje notebook za zbytocny, ale zaroven prichadza s novo nazvanou platformou Yukon co je notebook za 10000.
Konkurencia je zdrava vec, dufam ze na konci sa budeme smiat mi spotrebitelia.
Neznámý  - MiniNotebooky 2009-02-28 18:32:19

Kouzlo mininotebooků aka netbooků je v tom, že jsou malé a lehké (1kg) a vydrží dlouho na baterii. Výkon u nich nikdo nepotřebuje. A jestli ho tam někdo hledá, tak si měl koupit trošku něco jiného. (Dell XT)
Jsem zvědavý, jak to dopadne s hmotností u Yukonu. Zvýšení spotřeby (procesor, grafika, větší LCD)si vyžádá větší (těžší) baterii. Takže to skloubit, aby zůstala přiměřená výdrž (4hod s wifi minimálně) a malá hmotnost bude opravdu umění.
Né, já se těším, když nic jiného, Atomy budou muset s cenou dolů.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-28 20:04:10
avatar
No asi budu uvazovat o koupi nejakeho takoveho stroje...do skoly idealni...
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 399 USD 2009-02-28 22:49:31

Yukon za 399 USD není v žádném případě 10 tisíc Kč s DPH, ale spíše- 11400 Kč s DPH!
Jsem fakt na toho Yukona zvědavý, podle mě z toho ale nic nebude. AMD nemá bohužel síly na to, udržovat při životě ještě nějakou další platformu.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 00:34:26
avatar
AMD má na víc...s jejich počty toho dokázali v podstatě víc jak intel ... je to muj názor...ale AMD pracuje, a i když není nejlepší na světě.. poměr cena/výkon bude, tedy pokud nepřijde nějaká náhlá změna u intelu nebo jinčí firmy ?! ... vždy nej. a proto bude prodávanější, ptže pěnez obyč. lidí s penězma na Intel je čím dál míň
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 08:55:11

to bude vydrz na baterku ked ma CPU 65nm. A amd hovori ze mozno ako prva prejde na 22nm no pokial to pojde takymto tempom tak mozno v roku 2020
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 11:48:12

no tie procesory maju mat tdp 15. co je vzhladom k vykonu aky budu mat a cene parada.

core 2 v normalnych notebokoch (samozrejme aj vyssi vykon ale bavime sa o netbookoch, alebo lacnych bookoch...a core maju tdp25 - 35 (pokial neberem v uvahu low ultrage drahe verzie, ale o tych sa tu teraz nebavime vzhladom k cene).
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 10:30:29
avatar
sem zvdědavej jaka technologie bude až jim dojdou čísla u ..nm
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 12:42:39
avatar
pm?
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 11:55:29

Nejake to kouzlo tam sice je, ale treba pro me ho dost pohrbiva cena. Totiz kdyz uz je to takovy tintitko jen na net a obcasnej dokument, tak je pro me 8000, nebo kolik stoji nejlevnejsi s 6clankou baterii moc. Tesim se na informace ohledne 10$ notebooku z Indie. To je stroj kde se opravdu neocekava vykon, jen nizka cena (jasne ze za tech 10$ ho nesezenu, ale i tak). Proste jsem chtel rict, ze pro me je Atom moc draha hracka a radsi bych sahl po vseobecne vykonnejsím AMD s 12" (i za cenu vetsi vahy a mensi vydrze), nebo po extra levnym Indickym "notebooku" kterej mi na net a texty postaci podobne jako Atom.
P.S. psal jsem to na mobilu, tak omluvte chyby a preklepy.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 14:52:24

Myslím, že netbooky určitě mrtvé nejsou, mnoho lidí chce malé počítače. Ale zároveň je tu fakt že polovina lidí si je kupuje kvůli ceně. A to je důvod proč Intel nadává, protože Intel nechce aby existovali levné počítače. Pokud by AMD zkrachovalo, pak by Intel okamžitě přestal vyrábět své levné procesory, a ty drahé by ještě více zdražili. Levné procesory vyrábí Intel jenom proto, aby to znesnadňoval AMDéčku.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 19:59:55

intel urcite nema zaujem, aby krachlo AMD - to je totiz jeho "poistka" proti antimonopolnym uradom... btw: ked nekrachlo AMD doteraz, tak sa uz z toho snad nejako vyhrabe...

nechapem, kde si prisiel na fakt, ze by po krachu AMD prestal vyrabat intel lacne procesory.. preco by to robil ? ked najviac zarabajuci segment je prave low-end a nizsia stredna trieda...
samozrejme - konkurencia je dobra vec a urcite sa prejavi na cenach produktov, z ktorych sa moze tesit zakaznik..

intel je ale firma ako kazda ina, ktorej ide v prvom rade len o jedno - a to ako najviac zarobit.. tym, ze by prestal vyrabat lacne procaky a este zdrazil tie drahe - tak to by si nas*al do "vlastní kapsy"..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-01 22:17:05

NO on by je neprestal vyrabet, ale cenove by byli jinde. A treba na Atomu Intel prave moc nevydelava, musel ho dat reativne levne aby se uplatnil, protoze jinak koliduje s Celeronama.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 07:07:15

nj... ved pisem, ze konkurencia je dobra vec a tlaci cenu dole..
vzhladom na to, ze by tym padom mal intel monopol, tak by si mohol diktovat ceny.. iste - cena by isla o nieco hore, ale podla mna nie az tak dramaticky, pretoze by to zas nikto nekupoval... a mat plne sklady tovaru tiez nie je moc dobre... a myslim, ze v marketingu intelu nie su az tak blby, aby si nevedeli urcit ceny vyrobkov tak, aby na tom co najviac zarobili, ale pritom aby ta cena bola este unosna pre zakaznika...
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Král je mrtev 2009-03-02 02:26:34
avatar
ať žije král?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 09:16:09

DD, mozna by neuskodilo trosku zkritizovat PR oddeleni AMD-Ati, preci kdyz se nad tim zamyslis tak je nesmysl rikat ze AMD-Ati reseni bude mit rozmery netbooku, spotrebu netbooku a jediny rozdil bude v aplikacnim vykonu a podstatne vetsi variabilite a volnosti pro vyrobce...

Jako rozhodne jsem na to zvedavy, urcite to "oceni"(ironicky mysleno) nV ktera planovala svym ION obsadit ten samy trh, akorat na tom trhu nebude mit takove zisky jake si naplanovala...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 321x
Komentářů: 0
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 407x
Komentářů: 1
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!Monday, 09 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1181x
Komentářů: 7
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří servery
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří serveryFriday, 06 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1079x
Komentářů: 5
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvih
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvihThursday, 05 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 3
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběh
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběhWednesday, 04 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 676x
Komentářů: 1