AMD: Procesory ZEN budou konkurenceschopné nejen cenou – blíže INTELu než kdy dříve! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 22 květen 2016
altVelký optimismus panuje u AMD a světlo na konci tunelu svítí prý velmi jasně. Oprávněně?

 

 

 

 

Uplynulé roky u AMD? Pokud to někdo všechno sledoval, tak asi nechápe, jak je možné, že tahle firma ještě existuje, hlavně ale nechápe, jak je možné mít tolik dobrých produktů a prohrávat v prodejích s konkurencí, když ta nabízí často méně za více. Platí to jak o grafickém trhu, tak o procesorovém trhu. Jsou dokonce segmenty, kde AMD nemá ani konkurenci, například pokud jde procesory s integrovanými grafikami, v uplynulých letech prostě nebylo nad AMD. Přesto prodeje tomu neodpovídaly.

V současnosti se všichni v AMD (a většina zákazníků) modlí, aby konečně už dorazily nové produkty. Ty jsou závislé na startu 14nm výroby, takže se nedá moc urychlit, ale konečně v Q2/2016 to všechno odstartuje. Posledních pár kvartálů tak bylo vyloženě o přežití a bylo to zoufale vidět. AMD stáhlo všechny aktivity na minimum, šetřilo snad i na toaletním papíru a všechny prachy co mělo spalo do vývoje 14nm novinek a do jejich dokončení a uvedení. Přes současnou finančně nelichotivou situaci se AMD daří nejen přežít, ale realizovat i několik zajímavých obchodů a spoluprací, které se již začínají odrážet či přinesou velké věci v dalších letech. A tak u AMD vládne docela dost optimismu a světlo na konci tunelu prý svítí jasněji, než kdy dříve.

Nové vedení AMD prý dalo konečně firmě směr a hlavně udělalo pořádek v tom, co a jak se ve firmě dělá. Nové 14nm POLARIS grafiky mají být tím nejlepším, co AMD za dlouhou dobu udělalo a mají výrazně stáhnout podílový náskok NVIDIA na všech frontách. Očekávání AMD ohledně POLARIS rozhodně nejsou malá a zatím vše nasvědčuje tomu, že i reálně lze čekat posun na trhu podobným směrem

Pro AMD jsou ale zásadní stále procesory. Současná 32/28nm generace už je na trhu hodně let a přes své stáří se výkonově aktuálně ukazuje v nejlepším světle, v jakém kdy byla. Může za to konečně optimalizace aplikací a i nástup W10 dost zlepšil. Přesto je zde jasná nevýhoda v efektivitě, kdy prostě Intel je o dvě generace ve výrobních procesech dál. AMD zakončí 28nm éru novými APU procesory, které budou posledními využívající stávající „BULLDOZER“ architekturu, ovšem s obrovskými zlepšeními ve výkonu. Tyto procesory na desktopu odstartují zbrusu novou AM4 platformu, která bude i pro zbrusu nové 14nm „ZEN“ procesory.

ZEN jak víte je zcela nová architektura, stojí za ní team a lidi, kteří vytvořili ty nejúspěšnější procesorové produkty AMD v historii, včetně toho, kde opravdu reálně výkonem i vlastnostmi kdysi porazil soudobé INTEL procesory. Prostě ZEN je zcela nová kapitola v historii AMD a firma jim hodně věří. AMD se nechalo slyšet, že chystané ZEN procesory budou konkurovat Intelu procesorům ve všech ohledech, výkonem i vlastnostmi a nikoliv tedy jen cenou. AMD se chce vrátit do konkurenční pozice nejen v desktopech a serverech, ale i v mobilní platformě. U AMD prohlašují, že s novou generací budou Intelu blíže, než kdy dříve. Nutno dodat, že tato prohlášení rozhodně nejsou nijak přehnaná. Ostatně je to už hodně let, kdy AMD naposledy využívalo podobně vyspělou výrobní proces jako Intel. Skok ze 32/28nm na 14nm je obrovský posun pro AMD a ať už bude ten 14nm FinFET proces GF jakýkoliv, bude rozhodně mnohem konkurenceschopnější současnému 14nm procesu Intelu. Tomu budou odpovídat i vlastnosti procesorů, navíc s novou architekturou, která by rozhodně měla přinášet také hodně pozitivního.

Nutno dodat, že Intel AMD docela umožňuje, aby jej dohnalo, i když asi ne schválně. Intel se zasekl na přechodu ze 22 na 14nm a nástup 10nm je přes různé proklamace ještě hodně daleko. A tak stávající SKYLAKE procesory na trhu zůstanou ještě hodně dlouho, i když Intel již oznámil plánovaný refresh, nedá se předpokládat žádná zásadní změna a zlepšení než co má Intel pro LGA 1151 v nabídce nyní. Nějaká nová 10nm generace procesorů? Reálně je to otázka až nejdříve roku 2018. A i proto tak v mainstreamu AMD má reálně opravdu velkou šanci Intel minimálně dorovnat, což je samo o sobě něco, co už většina snad ani nepamatuje. High end ale rozhodně zatím bude patřit Intelu a jeho 20 jádro/40 vláken Core i7-6950X rozhodně AMD v dohledné době sesazovat nebude (ani to aktuálně nemá v plánu). AMD se soustředí na hlavní segmenty a pro HPC chce nabídnout trochu jiný produkt (obří ZEN APU platformu kombinující 32jáder ZEN + výkonné „POLARIS 10“ a 32GB HBM2 pamětí vše na jednom PCB – ale to je otázka až roku 2017).

Doufejme tedy, že kromě všech těch novinek na grafickém i procesorovém poli a zjevně zlepšení vedení a organizace firmy samotné, si AMD konečně založilo i marketingové/PR oddělení, a hodlá ty své produkty také trochu prodávat a propagovat. To je něco, v čem AMD zas a znovu selhávalo posledních mnoho let. Nemá opravdu smysl dělat skvělý produkt, který je i lepší než co nabízí za stejné prachy konkurence, když o tom nikdo neví, to v lepším případě, v horším, se o tom ví, ale marketing konkurence dokáže zákazníkům vysvětlit, že nemá smysl si AMD kupovat, když si mohou koupit ten jejich, který je sice dražší a ani ne tak dobrý ve všech směrech, ale kromě toho že žere méně, tak není od AMD. Zkrátka absence marketingu AMD vedla k tomu, že konkurenční marketing si mohl říkat a dělat doslova co chtěl a podle toho to i vypadalo. Takže jsem opravdu zvědav, zda tohle se konečně změní. Takže jen pro orientaci, co nás tedy od AMD zhruba čeká a kdy:

  • COMPUTEX (30.5-2.6) – uvedení 7generace APU pro zbrusu novou platformu AM4 (společná pro APU i ZEN FX), nástup DDR4 u AMD atd.
  • COMPUTEX (30.5-2.6) – Další informace o 14nm AMD Radeon R7/R9 400 „POLARIS 10 a 11“ grafikách pro low end a mainstream
  • Červen (06-2016) – Uvedení a představení Radeon R7 470/470X (POLARIS 11) a Radeon R9 480/480X (POLARIS 10) a také jejich mobilních variant R9 M480/M490X
  • Říjen (10-2016) – AMD Radeon R9 490/490X („VEGA“) grafiky s HBM2 pro performance (high end)
  • Říjen/Listopad (10/11-2016) – 14nm AMD „FX“ ZEN s 8 jádry pro AM4 platformu jako konkurence ke SKYLAKE Core i7 LGA 1151. Následovat mají i 6-jádrové „FX“ ZEN proti Core i5 SKYLAKE.

Rámcově tohle je to hlavní, AMD samozřejmě může přestavit a oznámit i další věci mimo tento plán, ale do podstatné by se mělo udát ve výše uvedených termínech, jak AMD naplánovalo (a dokonce veřejně oznámilo) a dodržuje už pěkně dlouho. Tak snad se vše podaří a konečně trochu konkurence do toho umírání!

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jen marketing nepomůže 2016-05-23 07:20:56

Obávám se, že férový marketing moc nezmůže. Skutečně účinný "marketing" byl ze strany Intelu a nVidie jen špína, která uplácela prodejce, výrobce, vývojáře a "recenzenty", aby AMD škodily, to je hlavní viník dnešního stavu, ne obyčejný marketing.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 00:58:00

Jalav súhlasím , že to mudrovanie v článku, čo a ako by malo urobiť AMD nie sú na mieste, naviac ak nás DD často upozorňuje na správanie sa konkurencie pri hrách atď. v minulosti proti svojmu jedinému konkurentovi AMD Intel uplanil celosvetovú stratégiu uzavretia trhu, a to na poli odberateľov - výrobcov počítačov Dell, HP, NEC, Lenovo a hlavne od strategických distribútorov:

Rozsudok potvrdzujúci rozhodnutia EK
12 June 2014
Judgment in Case T-286/09
Intel Corp. v Commission
Intel’s action against the Commission’s decision is dismissed in its entirety

By decision of 13 May 2009 the Commission imposed a fine of €1.06 billion on Intel, .... for having abused its dominant position on the market for x86 2 CPUs,3 ......the Commission ordered Intel immediately to bring an end to that infringement in so far as it had not already done so.

Intel abused its dominant position on the worldwide market for x86 CPUs from October 2002 to October 2007, by implementing a strategy aimed at foreclosing from the market its only serious competitor, Advanced Micro Devices, Inc. (AMD).4

The Commission considered that Intel was in a dominant position on the ground that it held a market share of roughly 70%, or more, and that it was extremely difficult for competitors to enter the market ....... Intel was an unavoidable supplier of x86 CPUs since customers had no choice other than to obtain part of their requirements from Intel.

In today’s judgment, the General Court dismisses the action and thus upholds the Commission’s decision.

Furthermore, in the view of the General Court, the Commission demonstrated to the requisite legal standard that Intel attempted to conceal the anti-competitive nature of its practices and implemented a long term comprehensive strategy to foreclose AMD from the strategically most important sales channels.
Zdroj: Odkaz
v češtine Zdroj : Odkaz
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 11:29:41
avatar
Takže minimálne rok bude AMD na podobnom procese ako Intel (btw.: možno aj na lepšom, v mobiloch 14nm SOC Samsungu celkom rozdrvili akékoľvek Atomy, aspoň čo sa pomeru výkon/spotreba a hlavne cena týka).

Ale poďme špekulovať o 10nm.

Samsung začal dodávať 14nm LPP SOC koncom Q1/2016. Niečo málo cez pol roka nato teda začiatkom Q4/2016 sú plánované veľké grafiky (Vega) a desktopové procesory na rovnakom procese.

Teraz špekulácia: V Q4/2016-Q1/2017 začne Samsung dodávať 10nm SOC. Je teda možné, aby za pol roka (9 mesiacov alebo maximálne do roka) po tom začali dodávať aj 10nm ZEN+? Respektíve aj nejaké tie grafiky?

AMD to predsa potrebuje ako soľ, aj keď predstava že by mali o generáciu lepší proces ako Intel (ktorý ako už bolo spomenuté začne s 10nm až v roku 2018 ) je dnes asi ťažko uveriteľná.

Ale AMD si nemôže dovoliť znova zaspať na rovnakom procese, preto myslím že sa o 10nm budú snažiť a to čím skôr.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:29:59

Jen bacha, GF (AMD) má nalicencované od Samsungu jen 14nm technologie, za 10nm by museli znovu platit, pokud by je chtěli využívat.
Teda pokud se nespojí síly, ale to zatím nehrozí, protože GF tvrdila, že si 10nm vyvyne sama...
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 15:49:57
avatar
Pre Samsung platí, že čím viac vyrobia, tým rýchlejšie sa im vráti invenstícia. Určite teda budú mať záujem o to, aby to predali/licencovali čo najviac zákazníkom.

Najmä v prípade, ak to stihnú pred Intelom.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 22:32:10
avatar
Je prinajmenšom naivné si myslieť že aj 14nm zen bude bez problémov ...proste sa tomu ani nedá uveriť ked to nešlo intelu a zmeškal že zrazu takýto výstrel do tmy dobehne roky vývoja ...o 10nm je škoda sa vôbec baviť
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 07:41:40
avatar
Nehnevaj sa ale myslíš že s vývojom začali len včera?

A to že niečo nefunguje Intelu ešte nemusí znamenať, že s tým budú mať problémy ostatní.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 15:34:14
avatar
Nehnevám sa ale s vývojom začali v podstate včera Pozri si odkedy samsung vyrába mamutie čipy od nikdy? toto bude prvý pokus a to väčšinou nedopadne dobre však nevedia poriadne vyrobiť 14nm arm čo potom čakať od tohoto ?
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-25 12:42:46
avatar
Ale samozrejme že nezačali len včera, nový proces sa predsa nedá odladiť za rok. Napríklad 14nm mobilné SOC reálne fyzicky dodávali skôr ako Intel. Intel okolo toho len veľmi veľa kecal, papierovo uviedol nejaké Core M ale reálne produkty boli dostupné viac ako štvrť roka po Samsungu.

O veľké čipy mám obavy aj ja. Veľmi dobre viem, že Samsung nič také nevyrábal, tak snáď tam využijú skúsenosti GloFo. Minimálne s MCM modulmi.

Aj keď na druhej strane, 8 jadrový ZEN bez grafiky bude mať maximálne 3 miliardy tranzistorov vrátane cache. S ohľadom na to, že proces Samsungu má oveľa lepšiu densitu ako Intelu, by z toho mohol byť fyzicky ešte menší čip ako štvorjadrové Skylake (čo je rozmerovo low-end).
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:41:11

Zaujimalo by ma o aky proces sa v pripade toho 10nm procesu jedna, kedze 14nm proces SAMSUNGU nie je skutocny 14nm proces, ale len optimalizovany 20nm proces. Pokial by 10nm proces bol naozaj 10nm procesom, tak by ten skok mohol byt vyraznejsi ako v pripade prechodu z 28nm bulk na 14nm FF.

P.S.: Neviete niekto, kde by bolo mozne zohnat pasiv na chladenie napajacej kaskady zakladovej dosky?
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 15:46:40
avatar
A prečo by to nemal byť skutočný 14nm proces?
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 16:22:19

Pretoze velkost tranzistorov zodpoveda 20nm procesu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 16:30:56
avatar
??? 14nm výrobní proces Samusngu je 14nm ... TEČKA. Je jedno jestli je to optimalizovaný 20nm nebo ne (ne), prostě je 14nm a je pravý 14nm. Neexistuje nic jako pravý a levý 14nm proces.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 11:31:56

Jedna věc je, jak si to pojmenuje Samsung. Druhá věc je, nakolik je ten proces srovnatelný s 14nm Intelu a 16nm TSMC. A v tomto směru rozdíly jsou a jsou velké.
Už to prokázalo několik zdrojů, že 14nm proces Intelu je někde jinde něž 14nm Samsungu.
Ono u FinFet neboli 3D tranzistorů, jak se jim někdy říká, je obecně obtížnější posuzovat to jen čistě podle velikosti samotných tranzistorů a přechodů mezi nimi. Nicméně podle měření, která nezávislé weby prováděly je výrobní proces Intelu menší. A pokud bychom řekli pouze podle změřených velikostí, že Intel má 14nm proces, pak procesy Samsungu a TSMC jsou někde mezí ním a 20nm výrobním procesem.
Ono se o tom mluvilo už dlouho dopředu, že oba výrobní procesy TSMC i Samsungu jsou spíše 20nm procesy s FinFet tranzistory. Ale aby se nedávaly do stejné škatule jako 20nm planární proces, tak z toho udělali 14nm a 16nm.
Ono je to úplně jedno, jak si to kdo nazve, ale rozhodně nejsou výrobní procesy Samsungu a TSMC srovnatelné s aktuálním 14nm procesem Intelu. Ty procesy jsou rozdílné.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 16:45:09
avatar
Veľkosť tranzistorov? To som prvý krát videl v prezentácii Intelu a vážne nechápem, prečo to každý dookola opakuje.

Pričom neviem ako Samsung, ale TSMC to jasne poprelo. Podľa nich má 16nm o 30% lepšiu densitu ako 20nm.

Ale to je celkom jedno. Zákazníka by malo skôr zaujímať, že densitou je Samsungov 14nm proces asi tak dve generácie pred Intelom.

Napríklad Intel ešte neprekonal 8 miliard tranzistorov, čo bolo celkom bežné už na 28nm. Intelov KNL má mať 7.1 miliard tranzistorov na 700mm2. Tak kde sú tie skutočné 14nm tranzistory? Ja celkom pochybujem že tam sú, pretože KNL je slabý aj na 28nm.

Takže, Samsung a TSMC majú skutočné 14/16nm procesy, zatiaľčo Intelov proces je pár generácií za nimi, a parametre reálnych čipov to dokazujú!
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 17:08:25

Obrazok pre porovnanie tychto procesov: https://blog.chinavasion.com/wp-content/uploads/2014/12/Cell-SizeComparison.png

Tak k hustote jednotlivych polovodicov... Pokial narazate na graficke karty, tie su specificke tym, ze maju vysoku hustotu designu, no nedokazu fungovat na vysokych frekvenciach (3,0-4,0 GHz +). Okrem tohto nemozete porovnavat CPU a GPU z hladiska poctu tranzistorov a ani v akomkolvek inom ohlade, pretoze sa jedna o polovodice s inym zameranim a s inym dorazom na jednotlive prvky.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 17:28:26
avatar
Ten obrázok vypustil Intel, samozrejme že tam vyzerá najlepšie.

KNL je ale grafika. A skús plne zaťažiť 18 jadrový Xeon. Pri AVX ti plesne pod 2 GHz, skôr dosť blízko k 1.5 GHz.

Naopak, SPARC M7 (20nm TSMC) behá na 4.13 GHz vždy a to má cez 10 miliard tranzistorov.

Fakt je taký, že Intel má tie reálne používané tranzistory väčšie.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 12:14:27

Bohužel mícháte jablka a hrušky. Podívejte se, jaké složení z pohledu tranzistorů má GPU a jaké CPU. V případě CPU tvoří velkou část jádra cache paměti, které jsou na prostor podstatně náročnější, zaberou podstatně větší plochu než běžná logická část. Typická SRAM paměť zabere poměrně velkou plochu na pár mega. A zkuste si spočítat kolik cache paměti celkově bylo v KNL. Takže pokud vedle sebe máte GPU, kde cache paměti tvoří malé procento čipu a CPU, kde naopak cache tvoří velkou část čipu, pak GPU bude dosahovat podstatně vyšší denzity a bude při podobném počtu tranzistorů menší.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 15:05:32
avatar
Pamäte ale dosahujú oveľa lepšie hustoty ako ostatná logika. ;)

Takže áno, cache zaberá veľkú časť plochy, ale aj tranzistorov. V posledných Xeonoch má L3 asi tak sedminu až šestinu z celkového počtu tranzistorov, pokiaľ nerátame logiku potrebnú na zabezpečenie asociativity. S ňou to môže byť až dvojnásobok (podľa stupňa asociativity).
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2016-05-23 09:13:51

Hodně doufáš, že se zen podaří co ? Být tebou byl bych víc opatrný. U buldozeru ses taky sekl o celou galaxii, byl to pak docela trapas co po superlativech, AMD vyprdlo takovou sračku jako ještě nikdy předtím. Doufám že se tento krát mílím, ale AMDčku nevěřím, že to zvládne.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 09:41:42
avatar
Určitě by bylo lepší kdyby ses mýlil, než kdyby ses mílil
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:09:23

Velmi poučné, ale takové informace mi můžeš posílat soukromou poštou a ne tu spamovat téma, které s tím nemá nic společného.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:49:19
avatar
Kdo umí číst meziřádky, tak ví, že to spam nebyl, ale až Tvoje reakce na něj je dle tvé úvahy spam. Ty si to měl poslat soukromou zprávou a předvést mi, jak se to dělá. A držel bych teď ústa. Ale takhle minimálně nejsi o nic lepší než já. Teď to je spam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 10:28:33
avatar
tvrdit že bulddozer nebyl dobrý CPU je pěkná hloupost ... jak se ukazuje CPU je vynikající, ještě teď v pohodě konkuruje o několik generací mladším a kdyby vývojáři nebyli líní a optimalizovali, tak funguje skvěle .... problém nikdy nebyly procesory ale aplikace.
Vamtal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 11:19:35
avatar
teprve v poslední době se ukazuje síla bulldozeru ...aplikace jsou připraveny na více jader ...hry dokážou lépe využit výc jader a klesly nároky na procesory

v době kdy bulldozery vyšly tak amd myslelo moc dopředu a to se jim vymstilo ...vývojáři nechtěli inovovat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 11:21:38
avatar
no ale evidentně to nebyl problém procesorů, ty se nakonec ukazují jako vynikající ... zejména s efektivitou na 32nm výkonem a cenou ... bohužel prostě AMD není Intel, takže to u vývojářů aplikací má těžší ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 21:12:09

Buldozer byl při vydání velké zklamání a každý kdo v něj věřil jako já to ví, byl to jen chabý upgrade za Phenomx6 za další vyhozené peníze. Také jsem chtěl koupit Buldozera ale podle testu dokonce tady to byli vyhozené peníze a žádná nynější obhajoba mu už nepomůže. Měl umět více než se ukázalo a teď je opravdu pozdě něco dohánět, jsou tu už jiné možnost na zvážení. Máš pravdu, AMD opravdu není a nikdy nebude Intel a to je důvod proč tolik lidí jde raději rovnou do Intelu. To že se naslibuje mnoho věcí ještě neznamená že to tak opravdu bude, proto je jistější jít do něčeho co opravdu už funguje a to je Intel který sice stojí víc ale ten výkon si v pohodě obhájí, to víš i ty Honzo a proto jej také ve své sestavě máš, zkus to s Buldozerem od AMD.. :-) Ale tím nechci říct že je AMD špatné, to vůbec ne, jen je prostě výkonnější i když to stojí o něco víc, ale když člověk kupuje high end tak už na cenu a spotřebu nekouká jak víš.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:12:11

Nevšiml jsem si že by AMD, intel CPU někde překonalo, max. dorovnalo a tomu může vděčit jen za to že má CPU v konzolích a hry jsi primárně programované na ně. Fakt je takový že univerzální výkon má intel prostě, nejlepší. Když vezmu v potaz i X99 platformu, tak je to doslova masakr o proti AMDčku. Už jsem to říkal několikrát i když k tomu evidentně nevěříš. Nejsem vzrušený ani z jedné značky, jsem jen prostě realista a realita je zatím taková jaká je, ani ty ani já to nezměníme.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:19:13
avatar
jasně a ty CPU se do konzolí udělaly a dostaly sami od sebe ...

Samozřejmě že AMD není Intel a byla by velká ostuda, kdyby 100x větší a silnější Intel s těmi miliardami nedokázal AMD porážet .... X99 platforma je super, jenže na trhu má 1-2% podílu a také ceny jsou trochu z jiného světa. AMD by jistě bylo schopno udělat konkurenci i tomuhle, ale chápeš že je to ekonomický nesmysl a Intel X99 platformu také nemá na vydělávání ale hlavně pro prestiž a ekonomicky jsou daleko výhodnější jiné platformy ...

realita je, že Intel je největší výrobce CPU na světě, má miliardy dolarů a vydává za vývoj za jeden kvartál více, než AMD za celý rok protože taková je ekonomická realita. Nelze chtít, aby AMD konkurovalo Intelu po všech stránkách, když nemá jeho možnosti a na světě jaksi není nikdy jiný, kdo by Intelu konkurovat mohl. To však neznamrná, že nelze mít lepší produkty než má Intel alespoň v některých cenových hladinách ;)
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:25:27

IBM mi přijde jako velmi silný konkurent. To že neobchoduje ve spotřební hladině neznamená že není konkurence.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:28:35
avatar
no to tedy znamená, když IBM vůbec nekonkuruje AMD a Intelu v drtivé většině oblastí, kde AMD a Intel působí
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:30:54

No to podle mě nemáš pravdu. Intel má hlavní zisk z prodeje železa na virtual a pod. systémy, kde se velmi silně angažuje i power systém od IBM, který je i lepší řešení i když dražší než nabízí intel. Pokud si mýlím tak ocením důkaz že tomu tak není.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 16:02:21
avatar
IBM ale Intelu zase až tak nekonkuruje. Rovnako ako Oracle.

Proste majú svoje high-endové platformy s kráľovskými maržami kde sa celkom stabilne predávajú pretože im Intel nedokáže konkurovať ani ak by sa na hlavu postavil. ...skrátka preto, že aj najrýchlejší Xeon E7 je v databázach 20x pomalší ako SPARC.

A naopak, v mainstream a HPC serveroch zase kraľuje Intel, pretože má pomerne nízku cenu a veľmi jednoduché dosky.

Proste, žiadna konkurencia medzi nimi nieje.

Ak by medzi nimi nejaká konkurencia mala byť, tak je to zatiaľ len v rámci plánovania (IBM Openpower, SPARC Sonoma) ale to je ešte len budúcnosť.


Mimochodom, AMD sa možno chystá obsadiť nejaké podiely v high-endových serveroch. Napovedajú tomu správy o tom, že si nechali patentovať nové rozšírenia k tranzakčnému prístupu k pamäti (teda to, na čom Intel padá).

Kto vie, možno ZEN uvedie nejaké inštrukčné sady ktoré mu dovolia konkurovať IBM a Intel to, ako obvykle, skopíruje, ale to sú len špekulácie.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 00:42:11

No není to tak dávno, co se na velkých výpočetních farmách ukusovalo se svýma Opteronem cca 15 % trhu, dost lidí tvrdilo, že AMD není hotové řešení a je s tím problém, ale podle mě to byl hoax, nehledě na to jak levný o proti intelu byl. Lehký úpadek započal s érou intel core 2 a totální vytlačení z trhu dokonal nehalem. Myšlenka zaútočit opět na tento trh mi přijde velmi zdravá, rozhodně by tam byla v případě i malého úspěchu, mnohem větší šance se tam finančně zahojit.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 08:34:10

No ani nie keď ťa intel odstrihne od významných predajcov, tak sa nezahojíš nikdy, ale pôjdeš k vode.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 12:33:35

Ale Janko... prosim Vas... Bulldozer mal horsie IPC ako thurban, podaval horsi alebo podobny vykon vo viacvlaknovych aplikaciach aj ked mal o dva jadra viac. Vam sa lahko hovori o optimalizacii kodu na viacjadrove CPU, ale je to naramne komplikovane, vyzaduje to masivne penzum prace a nakladov a nakoniec ten vysledok nemusi priniest dobre vysledky. Bulldozer bol a je rozny. Trend tej a aj terajsej doby je taky, ze IPC rozhoduje a AMD to IPC nemalo a nema.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 17:10:19

No mám AMD 8370 za 230€ a som nadmieru spokojný Samozrejme rada 9 je na tom lepšie !
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - á em dé ? 2016-05-23 10:17:34
avatar
pokud nekdy á em dé vytezilo, tak jen na papire, vzdycky si ho intel namazal na chleba a neverim ze to bude jinaci. Ohledne setreni, no nevim... verim ze premie brali papalaši stale tucne nehlede jak moc sla lod ke dnu.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 14:05:14
avatar
Ja si zas pamätám doby Athlon XP vs. Pentium IV + RIMM. To len bolo mazanie ... Intel nestačil tak kupoval predajcov a začali sa tanečky so zákazníkmi.

Doteraz si pamätám ako ma ako mladého chalana každý jeden predavač odhováral od AMD, a namiesto toho mi pchali pod nos predraženú, pečúcu a menej výkonnú Intel platformu.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - á em cé :o) 2016-05-23 17:07:20
avatar
taky pamatuju jak za prastare doby stalo Penitum 200MMX ranec a ja sel do AMD K5/233 tusim...taky dost parady za dobry kacky, ackoliv v te dobe to byl pekelny ranec.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 20:10:28

No zase pravda je taková, že desky pro AMD v dobách K7 nebyly nic moc, ovladače tragédie. Čipsety taky nebyly zrovna velká slává a kompatibilita pamětí, to už vůbec byla kategorie sama pro sebe. Athlony XP neměly heatspreader a jejich malé jádro se instalací chladiče mohlo snadno poškodit. Chyběla jim tepelná ochrana a tak dále. Intel byl v tomto napřed.

AMD tehdy opravdu nebylo nic pro BFU. Naopak člověk s patřičnými znalostmi si na AMD postavil slušnou sestavu, za dobré peníze, jen ji musel umět postavit, zprovoznit a udržet v chodu. I řada prodejců s tím měla problémy, když byli schopni na Athlon XP lípnout chladič, se kterým se upekl.

Na začátku mělo AMD s K7 a DDR paměťmi výhodu a stíhali. Jakmile ale přišly pozdější verze Nortwoodu s 800MHz sběrnicí, HT a dvoukanálovými paměťmi a hlavně taktem kolem 3GHz, tak už Athlony XP těžce nestíhaly. Frekvencí se zastavili kolem 2,25GHz a tam už neměly proti P4 šanci. Celé to šaškování s větší L2 cache nebo rychlejší sběrnicí, dvoukanálovými pamětmi ... už k ničemu nebylo a jen se naháněl čas, když měla K8 zpoždění.

Na druhou stranu, pokud by K8 nenabrala zpoždění a vyšla v době, kdy skutečně měla, pak by to byla opravdu bomba. Což byly každopádně Athlony 64 i tak v souboji s "Preshoty" Pak ještě přišly dvoujádra, ale od příchodu Conroe v Core2 Duo se AMD už jenom veze a díry se neskutečně prohloubila ... a Conroe to bude letos už 10 let
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 10:27:20
avatar
Opet neuveden zdroj, pokud se nemylim tak jiz ze slusnosti se uvadi zdroj obrazku i cerpani textu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 10:39:29
avatar
Zdroj: AMD (jsme s nimi v kontaktu)

pokud to v textu nezazní, není uvedený vodotisk nebo to nenapíšu pod článek, tak zdrojem je DDWorld. Výrobci nespolupracují jen s jedním webem na světě jak si asi někteří představujete ...
hadas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - . 2016-05-23 15:20:10

Vega uz rijnu? hm tak ted nevim jestli kupovat polaris
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 15:21:28
avatar
zcela jiné cenové kategorie grafik
hadas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 18:24:17

no ja bych sel stejnak do vegy ale predtim bych koupil p10 a tu pak prodal ale kvuli par mesicum to asi nema smysl
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 18:04:08

Citace:
Doufejme tedy, že kromě všech těch novinek ... si AMD konečně založilo i marketingové/PR oddělení, .....prodávat a propagovat.

Nekecajte, veď oni ho majú ! V minulosti sa jedna firma dohodla s významným distribútorom v EÚ aby nepredával AMD. Tak ak sa robia také dohody, čo ste tvrdil aj vy že také existujú pri hrách. Tak to je prekážka, ktorú ani to najlepšie Marketingové oddelenie nezvládne !
A keby ho nemali tak tu nechválite ich produkty ;)
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 19:18:18
avatar
trocha málo AMD reklám, nevšimol si si...napr na intel som aj na tejto stránke vídaval reklamu na intel i5, i7 sylake ešte donedávna , marketing AMD je slabší a značka nie je až tak propagovaná...kde som tak na viditeľnom mieste videl logo AMD, tak to bolo na monoposte Ferrari F1, ale samozrejme nie príliš veľké - slabší vedlajší sponzor...

//oprava, na tohtoročnom monoposte ferrari už to logo AMD nevidím Obrázek
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 23:23:04

Buď objektívny, keď čítaš DDW Lebo to je tvoj subjektívny názor ignorujúci všeobecne známe skutočnosti a rovnako aj fakty uvádzané v článkoch DDW a preto je tvoj názor nesprávny a nepravdivý ! Odkaz
BezuchaR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podpora OS? 2016-05-23 19:05:09

Mě by zajímalo, jestli pro ZEN a příslušné základní desky budou i ovladače pro Windows7, nebo bude nutno použít W70.

PS: na hlavní stránce http://www.ddworld.cz/ je pořád nápis
"under construction" bez možnosti dostat se dál. Abych se sem dostal, tak musím zadat:
http://www.ddworld.cz/aktuality/
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 19:24:13
avatar
Citace:
PS: na hlavní stránce http://www.ddworld.cz/ je pořád nápis
"under construction" bez možnosti dostat se dál. Abych se sem dostal, tak musím zadat:
http://www.ddworld.cz/aktuality/

Možno to máš ešte v cache prehliadača. Teda ja som to tam mal. Skús ju vyčistiť alebo aspoň Ctrl+F5.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 19:38:18
avatar
jj, tiež som to žažil, vymazať históriu...je to prehliadačom
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 19:47:26

Já jen doufám, že se fámy o IPC výkonu Zenu na úrovni Ivy Bridge potvrdí. Ano, na Skylake a následující Kaby Lake by to v souboji takt na takt na jednom jádře nestačilo. Pořád je tu také otázka, jakých frekvencí bude Zen dosahovat. Ano je to osmijádro, ale zase bez IGP, takže tolik křemíku to i při osmi jádrech zase nebude a mohlo by se tak vejít do slušné spotřeby. Hlavně by ale Zen s IPC Ivy Bridge byl použitelný i ve hrách a aplikacích, které vyžadují vysoký výkon na jedno jádro. Tady se současné FX ani APU naprosto nechytají a nemají šanci.

Jde ale o to, že pokud by IPC bylo na úrovni Ivy Bridge a i frekvence by sahaly ke 4GHz, tak by tu najednou bylo 8 jader, tedy 16 vláken u AMD proti 4 jádrům a 8 vláknům u Intelu. A žádný současný ani budoucí procesor Intelu na Z170/270 platformě se 4C/8T nemůže mít výkon na úrovni Ivy Bridge s 8C/16T na podobné frekvenci. Zen by tak dokázal ohrožovat i Core i7 z platformy X99. Modely s 6 jádry s nižší pracovní frekvencí by byly v ohrožení.

Takže nezbývá něž doufat. Protože pak by rozhodně čtyřjádrový Skylake/Kabylake nemohl stát přes 10 tisíc s daní jako je tomu nyní.

Protože tady je opravdu vidět, do jaké monopolní situace se Intel dostal díky přešlapu s Bulldozerem. X99 platfoma je čistě monopol, žádná konkurence, kdy jsou zde i procesory s 20 jádry. Z170 je mainstream platforma, kde jsme už řadu let zamrzli na 4 jádrech max. Výkon se od Sandy Bridge posouvá jen v malých krocích, nic na Intel netlačí výkon někam posunout nebo zvýšit počet jader v mainstreamu. Nakonec jsme v situaci, kdy Intel prodává 20 jader v jednom pouzdře na nabušené platformě X99 a my za čtyřjádro v mainstreamu platíme 10 tisíc s daní. V podstatě nic na Z170 by se ani nemělo jmenovat Core i7, pokud je Core i7 na X99 s výkonem daleko od toho, co nabízí Core i7 na Z170.

Tohle pokud skončí, tak bude rád každý, ať už fandi komukoli.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 20:57:59
avatar
ony ty Broadwelly na X99 jsou takovy osemetny, budou mit 6/8/10 jader, ale za jakou cenu, kdyby k nim intel praskl tu eDRAM co ma u nekterych procesoru k Iris Pro a zaroven slouzi jako L4 cache, cimz by bez grafiky byla ciste jako L4 cache, reknu jo, uz to ma nejakou pridanou hodnotu, ktera by tu cenu snad ospravedlnila ... bohuzel kde neni konkurence, neni snaha a je primo nebetycne videt, jak intel na to prdi
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 21:15:06
avatar
si pozri u mainstreamových intelov, tuším od 3000 rady - mizerná teplovodivá pasta na čipe (medzi čipom samotným a heat spreaderom), výnimku tvoria devil's canyon CPU, ktoré to majú vyriešené sofistikovanejšie, preto je taký i7 - 4790K super procesor na hry...úprimne neviem čo má vo vnútri aktuálny skylake, negoogloval som, ale tam už šetria aj na takej základnej veci ako je počet vrstiev PCB a je tenulinké jednoducho...takže akokoľvek mám intel CPU rád, tieto šetrenia na procesoroch a pri niektorých modeloch absurdné ceny, sú mi už proti srsti a intel zachádza priďaleko...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 21:27:01
avatar
i7 - 4790K je Haswell Refresh a ma taky tu zrudnou pastu ... Odkaz, mam pocit ze krom tech SB-E, IB-E, HW-E a ted BW-E maji vsechny pastu, otazka je jestli porad tak hroznou jako byla tehdy, kdy prepastovani mohlo snizit teplotu az o 20 stupnu, davno pryc jsou doby, kdy intel musel delat neco poradne a kdyz uz udela neco poradne tak to ma cenovku jak celej kompl snad i s vodotryskem ...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 22:08:09
avatar
tak zázraky nemožno čakať, ale tá pasta by mala byť pri devil's canyon o niečo kvalitnejšia predsa len ako v prípade napr i7-4770K a mnohých iných lacnejších intelov, ale ako hovorím zázrak to nie je...Odkaz

samozrejme, skutočnú kvalitu v tomto ohľade nájsť v X99 CPU...Odkaz, sám mám 5960X...lenže tá cena, bežný zákazník má tiež právo na solídne vyriešený procesor - po kvalitatívnej stránke, čo ale v mainstreame nevidíme u intelu už nejaký čas a skôr sa to zhoršuje, narážka na to PCB
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 23:32:06
avatar
no je to na palicu ... kdyz vezmu, ze dneska pomalu samotna deska X99 stoji to co moje deska a procesor tehdy dohromady (SB-E i7-3820+gigabyte X79-UP4) a vyklestenej o plny PCI-E (z 40 na 24 nebo kolik) Intel Core i7-6800K muze byt jak ta X99 deska ... tudiz 24kkc baj voko za oboje, to je narust o 100% jenom v cene za stejnou kategorii (nejnizsi xx-E) u me to bylo baj voko 7kkc procak a 5kkc deska kolem 13kkc to bylo celkem

aneb v dobe uvedeni nejnizsi SB-E $285
Odkaz
ted nejnizsi BW-E $412 (PCB ma taky tenci, ne o tolik jako ne-E modely Skylaku, ale tenci nez byvalo)
Odkaz

btw dival jsem se na ten odkaz a je smutny, ze uz tehdy mohlo byt klidne nejaky 5980X jako 12 jadro ... moc moc je deformovanej trh

a nasel jsem otevrenej Skylake 6700K , takze taky pasta Odkaz

mozna to u me dopadne tak, ze necham sve SB-E zit, koncem roku vymenim HD7970Ghz za Vegu a v pripade utoku mimozemstanu a nutnosti zapojit pocitace do globalni vypocetni site a nestacily by me 4 jadra vezmu Zen, pokud bude mit IPC jako IB a pujde nataktit na 4.3Ghz jako mam ted na SB-E opustim intel, protoze 8 jadro za $999 US proste ne
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 23:37:32
avatar
tak nové intely idú osadiť aj do starších X99 2011v3 dosiek, plus z nových asi tiež budú lacnejšie modely, čo som teraz pozrel alzu, ale je to proste Top platforma a tomu odpovedajú aj ceny, ale extrémne drahé dosky nájdeš aj na Z170ke......jj na mainstreamových inteloch sa prevedením šetrí a stále horšie...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 00:08:27
avatar
nicmene je taky intelem zamerne kriplena, pokud i7-5960X je nativni 12 jadro s vypnutym blokem, co jim branilo udelat tu i7-5980X za $1500 uz tehdy ... asi to, ze by ted nemohli slavnostne predstavit 10 jadro za $1500 ... treba tu psychologickou hranici $999 za TOP udrzi, ale neverim tomu
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-24 00:21:27
avatar
no, 6950X bude určite drahší ako Top desktop 10C/20T...
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 20:28:26
avatar
jaky teda bude met ten polaris 10 480X vykon?

https://abload.de/img/llggs5c.png
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-23 20:33:36
avatar
Core i7-6950X by mel mit 10 jader , 20 jader ma Xeon E5-2698 V4
SAS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyčkat na novinky? 2016-05-23 21:36:14

Plánuji pořídit notebook. Nevím, jestli mám raději počkat, stejně jako nyní s GPU a koupit mezi tím nějaký čistě na práci, anebo koupil lepší už v této chvíli.
Koukal jsem něco na styl inspiron 15 7000 (do 30k)
Za každou radu budu rád
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 444x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 749x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 962x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3462x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1396x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1241x
Komentářů: 5