AMD RYZEN procesory – v nabídce budou zatím jen 4jádrové a 8jádrové modely. Za kolik? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 31 January 2017
altSvětem se opět šíří (dez)informace o tom, jaké procesory a za kolik AMD v únoru vůbec vydá.

 

 

 

 

Ač je čekání nepříjemné, bohužel je nutné. AMD nemůže, a hlavně nechce prodávat něco, čeho není prostě dost. A protože vylepšená verze 14nm procesu přišla ke slovu až v Q4 2016, nebylo možné dříve vyrábět finální procesory. A jak už víme, finální RYZEN čipy budou o mnoho lepší než kdokoliv (zjevně včetně AMD) čekal.

Obecně se předpokládalo, že 14nm FinFET neumožní jít AMD výrazně přes 3GHz a že tak AMD bude spoléhat opět na více jader, tedy že do souboje se 4jádrovými Intel bude posílat 8jádrové modely. Jenže poslední týdny ukazují, že AMD dokáže proti 8jádrům Intel nabídnout výkonově zcela rovnocenně 8jádrové procesory, a tak proti 4jádrovým Intel bude v pohodě stačit 4jádrové AMD. Velkým překvapením jsou frekvence, když všechny dosavadní ukázky a testy výkonu probíhaly na vzorcích s frekvencí 3,2 maximálně 3,4GHz a to bez aktivního turba. Jenže od CES 2017 víme, že RYZEN nakonec ve finální revizi budou mít běžně 3,6GHz v základu a 4GHz v Turbo režimu. To je o mnoho více, než se čekalo. Výkonově tak téměř jistě bude 8jádrové AMD stačit zcela bez potíží 8jádrovému Intelu a 4jádrové RYZEN se bude moci postavit většině 4jádrovým Intelům. A to za srovnatelných provozních vlastností, což všechno dohromady bude znamenat podstatnou změnu v situaci na trhu, kde nám konečně reálně bude AMD představovat konkurenci a tedy reálnou a dobrou alternativu k Intelu. Co však stále nevíme, kolik za nové RYZEN bude AMD chtít.

Na internetu se v posledních dnech objevují informace, které však nepocházejí ze žádného ověřeného a důvěryhodného zdroje. Přesto se z nich cituje. Tyto zprávy jsou však výhradně ve stylu „myslíme si …“. Říkám vám na rovinu: AMD stále ceny nestanovilo, rámcově o nich informuje jen některé vybrané partnery, ale již brzy se ceny dozvíme.

Aktuální informace nicméně také hovoří o tom, že RYZEN procesory budou uvedeny jen v 8jádrových a 4jádrových variantách. Tedy nebudou žádné 6jádrové. Dává to docela smysl. Jednak výroba jde slušně, ale kapacitně je napjatá, takže AMD nemá ani tolik „defektních“ 8jádrových čipů, aby mělo smysl vydávat 6jádrové verze, které by vznikali z 8jádrových. Také se zatím neobjevil 6jádrový RYZEN co by sample. Jsou jen 8jádrové/8vláknové, nebo 4jádrové. Krom toho můžeme celkem bezpečně předpokládat, že AMD RYZEN přes podobný výkon jako Intel, budou nabízeny s lepším poměrem cena-výkon. Tedy že 8jádrový AMD RYZEN s výkonem Core i7-6900K opravdu nebude stát 1000 dolarů (31 tisíc korun). Předpokládáme, že RYZEN s 8jádry/16 vlákny si budeme moci koupit i za něco kolem 15 tisíc, což už je teritorium 6jádrových Intelů. No a 4jádrové RYZEN pak logicky budou levnější, předpokládejme ceny kolem 8 tisíc.

Je také jisté, že bude v nabídce více než jen jeden 4jádrový a jeden 8jádrový model. AMD tedy opravdu nepotřebuje 6jádrové RYZEN zatím, i když si osobně myslím, že mezi 4 a 8 jádrovými verzemi bude dost velká díra, takže časem se 6jádrové verze nejspíše objeví, dejme tomu že třeba v závěru roku. Také zatím nevíme, jaké přesné konfigurace RYZEN mít budou, zda se objeví modely se 4jádry/8vlákny ale také se 4jádry/4vlákny apod. Můj názor je, že AMD se rozhodně bude snažit nabídnout stejný, nebo i o pár % lepší výkon, než je současná nabídka Intelu a to za o něco nižší cenu, nic jiného by nedávalo ani moc smysl a všechno bude mnohem mnohem mnohem lepší, než co AMD nabízí teď. Intel nemusí a pravděpodobně ani nebude na AMD RYZEN bezprostředně výrazně reagovat. Už reagoval tím, že Pentium G dal 4vlákna a udělal z nich tedy použitelné procesory, i když to bylo spíše proto, že 2jádrová Pentium G byla vážně nepoužitelná. Reakce Intelu bude hlavně nová patice LGA 2066, která nabídne SKYLAKE-X procesory co by nástupce současných Broadwell-E a budou tam také rychle taktovaná 4jádra KABY LAKE-X. Start této platformy je naplánován na září/říjen. Intel si je totiž dobře vědom i faktu, že přes pravděpodobné největší vyrovnání výkonu i provozních vlastností a tedy nabídky ze strany AMD za mnoho posledních let, jednu věc AMD srovnat nemůže …. Výrobní kapacity.

A tím se dostáváme opět na začátek. Ano je to otravné, že musíme čekat na RYZEN procesory ještě pár týdnů do oznámeného uvedení a AMD je nemůže začít prodávat už nyní, když víme že existují, ale fakta jsou následující:

Je jen jedna továrna na světě, která RYZEN teď vyrábí a ta vyrábí i další čipy (GPU AMD Radeon). Intel naproti tomu má v současnosti 6 továren na 14nm čipy. Intel je největší výrobce křemíkových mikročipů na světě všeho druhu, cca 12% všech čipů na světě vyrobí Intel. Tomu nikdo není schopen konkurovat, rozhodně ne AMD s pronajatou kapacitou v jediné 14nm továrně GF. Tolik k možnostem vyvážené konkurence a vyrovnaného konkurenčního prostředí ;). A ano, někteří mohou říci, že je to nezajímá, že AMD a Intel nemají stejné podmínky (či ani trochu poměřitelné), ale každý má právo být ovce a nezajímat proč věci jsou, jak jsou :). Můžeme považovat za zázrak, že vůbec budeme nejspíše možnost mít si vybrat ze srovnatelných řešení …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 16:40:37
avatar
Citace:
e jen jedna továrna na světě, která RYZEN teď vyrábí a ta vyrábí i další čipy (GPU AMD Radeon). Intel naproti tomu má v současnosti 6 továren na 14nm čipy.


Čo sa počtu vyrobených waferov týka tak nieje továreň ako továreň. Ich výstup môže byť kdekoľvek medzi 1 000 a 100 000 waferov za mesiac.

Napríklad Intel má väčšinu svojich tovární v USA ale pritom jedna jediná továreň v Izraeli je väčšia ako všetky americké dohromady (a má aj adekvátne vyšší výstup). Takže to že majú na 14nm 6 tovární nemusí nič znamenať.

A čo sa týka AMD, tak Adored má na svojom kanáli prepočítané, koľko Ryzenov bude GloFo schopné dodať, a myslím že by s tým neali byť problémy... ak nebude niečo so samotnou výrobou.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 19:02:54

GF je to schopne ale nie novu rev takže to vysvetľuje prečo boli zverejnené SE kúsky .Produkčne odstraňujú chyby opravou hardwardovo úpravou rev . Pre dobro zákazníkov . SE kúsky sú tu od jara a mali chyby a celosvetovo známe len okrem DD .Chybu si človek aj firma odstráni ak si ju prizná !!! Nárast akcii za dnes je len preto ze tu chybu odstránili v novej rev!
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 16:50:33

Dnes maji oznamit hospodarske vysledky. Tak mozna neco poodhali, ale to jen spekuluji. Kazdopadne by to bylo super.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2017-01-31 18:32:29

Protože zrovna řeším nákup základní desky a procesoru do sestavy s důrazem na cenu (GK AMD RX480), rád bych se zde zeptal na názor:
1) Má smysl teď jít a koupit g4560 nebo je lepší čekat na nové procesory AMD?
2) Bude vůbec G4560 stačit krmit RX480 ?
3) Ty "nové informace" snad hovoří ve smyslu, že Ryzen nepřijde v žádné verzi vyloženě low-end (pak by asi měl 4560 smysl teď pořídit), proč pak ale Intel střílí s 4560 do vlastních řad?
Za reakce děkuji.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 19:06:49

G4560 je lowend a Intel střílí maximálně na nižší verze i3, což furt nejsou poradna cpu na hry.
Rx480 bych paroval s fyzickým ctyrjadrem. Třeba Fx8300+ nebo nejaky starší Intel. Co ale koupit teď těžko říct... Já bych šetřil a k té 480 později koupil slušný cpu.

Nejlevnější ryzeny budou že začátku v cenove hladině kolem cen i5...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 19:26:54
avatar
Na nakrmení RX480 8GB potřebuješ minimálně vysoce taktované i3 6100 a ideální je i5 6400 a více! Je zhola nesmyslné k této kartě cpát něco slabšího. To samé něco podobného cpát k 1060.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 19:58:39

G4560 nakrmi vpohode 1060gtx,je toho hodne na eng forech i youtube,jak je to s 480rx nevim,protoze sem to nehledal
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 20:33:41

Co to meleš, proboha. G4560 si vytře s FX-8350 prdel a to rovnou natřikrát!
V single threadu má o +60% vyšší hrubý výkon než cokoliv dnešního od AMD!!!
Nežvaň kraviny!

Intel Pentium G4560 vs AMD FX-8350 (+GTX 1060/6G)
Odkaz

Neexistuje žádná současná mainstreamová hra, v které by byl schopen FX-8350 pokořit G4560!!!!! Neexistuje!!!! V nejlepším možném případě tak leda dorovná. Ale za 2násobnou cenu a 3násobnou spotřebu!
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 21:15:14

A teď tu o Budulinkovi... Vím co 83xx umí. A byl bych rád aby mi tu nikdo netvrdil že 4560 je lepší než všechny i3. Dát na youtube nějakou srajdu může kdokoliv ale důkaz to není :-)

Mám takový pocit že ta 4560 je nejlepší cpu všech dob. A já idiot furt kupoval i5/i7 a ono celou dobu stačilo vzít Pentium a přidat HT. Intel asi zkrachuje. 4560 do každého PC. Od kanceláře přes htpc po herní masinu
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 21:24:27

me prijde to co napsal a postnul,tak mu nemuzes vyvratit?takze bych tu pohadku cekal od tebe

edit:vsak bavime se tu o hrach,vse ostatni je jedno,takze sis nabehl,jinak pokrok nezastavis o tom to spis je

edit2:kazdej nehraje hry,pro normalni a levne hrani je top,ten kdo stavi PC a ma omezene finance,tak tohle je reseni a dost usetrene penizejinak samozrejme vyjdou dalsi a lepsi procesory,tohle je jak psal i ADMIN Intel Pentium G4560, G4600 a G4620 KABY LAKE – TEST „nejlepších“ CPU Intel za mnoho let!
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 21:29:37

Tyvole, já fakt nemám náladu bavit se s idiotem, který si koupil nejlevnější procák a bude světu sdělovat, že je to to nejlepší na hy na základě vida z youtube, kde není nic o metodice. Stačilo mi vidět výsledek z GTA a bylo jasno.

Určitě "testovali" v benchmarku a ne ve hře.. Tyhle benchmarky totiž mají tu vlastnost, že testují gpu a cpu se fláká. Takže pak vyjde, že slabší cpu s vyšším jednovláknovým výkonem je lepší volba. Kdyby se pustila hra, tak bych fakt chtěl vidět, jak 4560 počítá veškeré věci ohledně AI a stíhá ještě krmit kartu. To jako jedno vlákno stačí na krmení grafiky a to druhé na AI? Vždyť tohle dává zabrat ipětkám!

A víc k tomu nemám co říct, kupte si kdo co chcete. Mě je za těžko vyvracet někomu jeho názory, ale štve mě, když ještě někomu blbě radí.

-> ale kdybych si měl vybral 8300 nebo pentium, tak beru to pentium, protože mám možnost chybu napravit. FX jsou mrtvé
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 21:56:15

no rozhodne neni reseni kupovat starou fx8300+,to muze doporucit jak pises jen ten „idiot“

navic mas dost recenzi,nez jen ten youtube,takze si neco najdi,nez tu budes kricet
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:06:20

to pentium je zevrubne otestovany treba tu
https://www.computerbase.de/2017-01/intel-pentium-g4560-test-kaby-lake/3/
kdyz si clovek naklika vsecky cpu, vyklika si vsecky hry az na gta5 (coz je hra ktera je silne CPU zavisla a skaluje na cpu az do aleluja) tak si udela presnej obrazek kde to pentium je
pokud to nekoho vazne zajima tak tam ma i kotel ruznejch benchmarku

podle me tohle cpu zabilo vsecko od AMD a u INTELU az do i5
nevim proc bych kupoval i3 za 2x vetsi penize kdyz me da 7% vykonu navic
je me jasny ze tohle cerveny fanatici neradi ctou ale moc s tim neudelaji
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 21:12:56

Intel Pentium G4560 je v současnosti K R Á L poměru cena/výkon - to nevyvrátíš...
A ani nějakej Řízek to nezvrátí. Pochybuji že Řízek 4jádro 4C/4T bude pod cenou 4k.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:50:00

Zklidni nerva, chováš se tu jako hňup / afektované děcko - a teď neřeším, jestli máš pravdu nebo ne.
Navíc o Ryzenu víš ještě větší prd než IT redaktoři, takže nevěšti z křišťálové koule
bigboomer32 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - že pán něco přehlédl ... 2017-01-31 21:39:53

třeba tato:
Odkaz

nebo tato:
Odkaz
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 21:45:39

No jo ale pockat na ryzen plus deska plus ram nebude zrovna nejlevnejsi reseni kord kdyz je kladen duraz na cenu.Kdyz se tam da fx a penize navic z predrazenych intel se pridaji k lepsi karte tak si myslim ze vykon bude lepsi.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 19:08:44

Párovat G4560 s RX480 je nesmysl. Uvědom si, že CPU není jen proto, aby krmil daty GPU. CPU má ve hrách i další kupu práce např. s AI apod. Takže buď si připlať za výkonnější CPU nebo slev na grafice, jinak ten výkon GPU nevyužiješ.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 19:25:14

Problem drobatko jest, ze tu grafiku uz do sestavy mam. Nad tim 8300 jsem uvazoval taky, ale kdyz koukam na tomshardware ve hrach je 4560 lepsi. Je to PC pro syna, tudiz opravdu na nic jineho, nez na hry to nebude. Chapu, ze asi prave na hry by to mel byt vykonnej procesor, ale je mu 10, nehraje Zaklinace na ultra detaily ;)
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 19:45:17
avatar
Počkej na nové AMD CPU a nebo kup i5 7400.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 19:56:12
avatar
Určitě bych bral k té GK minimum i3 7100, ideální by byla i5 7500, ono u her záleží hodně na frekvenci cpu a ta i3 ač o 1500,- dražší má o 400MHz vyšší frekvenci proti 4560.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 20:00:34

kdyz budes mit kombinaci G4560 s 1060gtx,tak si zahraje vse a nebude se muset nejak omezovat
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 20:57:25

Mám G4560 a kombinuji to s GTX 1050 Ti.
A troufám si tvrdit, že to ukrmí s prstem v nose i výkonnější grafiky. Je totiž potřeba počítat s tím, že ve hrách je často různý vyhlazování a tak, a to je feature, kterou obstarává jen grafická karta jako taková, tj. není potřeba ji podpořit výkonem procesoru. Slabší CPU a silnější GK je VŽDY ve hrách lepší než silnější CPU a slabší GK. Pochopitelně při srovnatelném cenovém srovnání těchto kombinací.

"Pentium G4620 + GTX 1060/6G (1,6k+7,5k)" vs "i5-7400 + GTX 1050 Ti (5k+4,1k)"
Odkaz
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 20:30:36

Já bych s koupí radši vydržel a ušetřil alespoň na I5, rozhodně nebudeš litovat.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 21:07:20

a k cemu?primarni pouziti jsou hry a proto je naprosto zbytecne resit I5,kterou nevyuzuje
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 21:06:18

Rada jak noha. V nejlepším možném případě budeš mít o 20-30% více fps, ale za 3x vyšší cenu za procesor!!!!!!!!!!!
Těch 20-30% na fps, naženeš výkonnější grafikou, která tě ale bude stát na příplatku za ni jen 1/3 částky co příplatek za ten patřičně nabušenější CPU.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:43:21

Oba dva se velmi pletete, ale v některých případech máte pravdu (a to v GPU zavislých hrách). Ono totiž strašně záleží na tom, co chce hrát. Pokud se budeme bavit o hrách typu TW (sorry, už to píšu poněkolikáté, ale mám vyzkoušeno), pak počet jader a jejich frekvence hraje obrovskou roli na výsledné FPS, u Total Waru dokonce otázka hratelnosti. Obecně RTS a i tahovky mají velký vliv na CPU (Ashes of Singularity, Civilization VI atd.), počítají mnoho jednotek na mapě, efektů, zkracují tahy AI atd. Nelze doporučovat obecně, ale já to soudím hodně podle sebe, hraju více žánrů, takže vyžaduji velmi silný procesor a GPU. Požadavky každého z nás jsou ale naprosto individuální. Navíc hry čím dál tím víc vyžadují více jader, jak tu už DD několikrát opakoval, takže rozumná investice do budoucnosti je podle mně alespoň I5. Já musím dodatečně poděkovat panu Stachovi za radu nebrat I5, ale rovnou I7, což mi konkrétně v tom TW hodně pomohlo (umí využívat vlákna navíc). Zatím mluvím jen o Intelu, protože Ryzen není venku, ale asi není od věci si počkat ten měsíc a projít si testy, pak koupit to nejvýhodnější.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:49:44

https://www.youtube.com/watch?v=jnCT1C_H3qY

tady je ukazka,je to o tech penezich a tom rozdilu

jinak s tebou souhlasim,mam kamarada,kterej hraje online hry a treba takovy GW 2 je mrte narocny na CPU,ale to uz je jina skupina lidi,kteri maj ty I7cky
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:55:04

Tohle jsou typické testy, které mně nezajímaly při koupi I7. To nejsou CPU závislé hry, vyjma Ashes of Singularity, kde je ten rozdíl patrný. Fakt si musí člověk najít prostě to, co sám potřebuje. Z TW by jsi byl nešťastnej se dvěma jádrama. Na Youtube najdeš i testy nějakého Salazara, který vysvětluje, že I5 vs I7 je nesmysl řešit, jenže testuje GPU závislé hry. K ničemu takový test.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:58:47

ja ti to urcite nebudu vyvracet a vim o cem mluvis
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 23:02:44

Taky chápu tvůj názor a oba máme kus pravdy, jinak prima diskuse a bez urážek, prima, děkuji.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 23:00:34

"jinak s tebou souhlasim,mam kamarada,kterej hraje online hry a treba takovy GW 2 je mrte narocny na CPU,ale to uz je jina skupina lidi,kteri maj ty I7cky" -no a přesně tohle je to, nad čím se musíš zamyslet, tam bude I5 VŽDY nad I3 nebo Pentiem. Nemluvě o I7. Takže potřeba každého z nás je naprosto jiná.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 23:04:26

on ma ted 6tijadro s HT a jeste se mu to zda malo
jo mas v tomto pravdu,proto i ja rikam,ze je to jina liga a ty lidi uz vedi co chteji a druhej jim nemusi radit
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 23:05:57

On i ten dotaz byl dost neurčitý, že jo, nevíme, na co chce dotazující tu sestavu používat. To pak těžko radit, já to bral tak nějak obecně vzhledem ke všem gamesám na trhu.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 07:49:16

MOC DĚKUJI VŠEM ZA NÁZOR !
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 20:52:54

smazat dekuji
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Malinko se vmísím 2017-01-31 22:12:24

Takže jen ve zkratce. Vlastnosti Pentia a i5(třeba) budou téměř shodné. Rozdíly jsou dané větší paměťí a fičurkama "navíc". Takže je reálně možné, že bude mít ve hře lepší výsledky to Pentium než fx 8350. Ve většině her dosáhne vyšších fps. Ale současně má vyšší propady. Znám pár lidí, co mají hluboko do kapsy a fungují na odemčeném Pentiu. A jeden to má s HD 7950. Každopádně je zatím na hry lepší téměř jakýkoli Intel. Sám jsem naposled dával i5 4460. Byl výrazně lepší a výrazně úspornější, než fx 8350. Ve hrách je lepší i i3. Takže proč ne i to Pentium? Takže pokud dotyčný nerenderuje nebo mu nevadí, že to trvá déle nebo komprimace apod. Zkrátka fx nejsou vysloveně špatné, ale na Intel prostě nestačí. Ale majitelé si je obhájí. Dají se nastavit tak, aby měly nižší spotřebu, lepší poměr spotreba - výkon. Majitel Pentia rozhodně není idiot. Nikdo není idiot. Vlastně je. Ten genderovej pomatenec s básničkou. :-)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:48:21

U té I3 nebo Pentia jsou prostě průšvih ta jádra. Nevím, jak ostatní, ale celou platformu (tj. mb, cpu, ram, chladič) neměním zdaleka tak často, jako grafiku. Takže CPU vybírám vždy radši silnější.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-31 22:55:27

ty i3 nemaji takove problemy ve hrach,ale pentia uz jo,treba GTA V nehratelny na pentiu,ale na I3 uz vpohode a to plati i proto nove pentium
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - G4560 a Pentia nemají ani AVX1 2017-02-01 13:39:37

Pro mě je Pentium mrtvola. Nepodporuje ani AVX1 extensions instruction set, která se objevila u Intel procáků již v roce 2011. Jakýkoliv program a hra s AVX si namaže tohle Intelácký kurvítko na hleba, v horším případě program bez této feature nespustíte vůbec. TDP 54W s 12EU (tedy stejně jako u Atomů Cherry Trail), no nic moc. Lepší počkat na AMD, nebo jít do i-čka, . Souhlasím s názory shora, že je lepší koupit lepší procák, ten se nemění tak často (včetně desky, pamětí atd.). U GPU je cyklus mnohem rychlejší. Pentium může ultra šetřílkům být vhod, ale není to nic pro "future PC". :-)
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSE4.1/SSE4.2 - AVX/AVX2 2017-02-01 14:09:32
avatar
Prosím uveďte príklad kedy SSE4.1/SSE4.2 Pentia G4560 nestačia pretože ja mám AMD Athlon 5350 s AVX ako aj VIA QuadCore C4650 s AVX ako aj AVX2 a nemám ten pocit, že by som si namazal na chleba dokonca ani 14nm "atomácke" Pentium J4205 (Goldmont - Apollo Lake) nie to ešte to Kaby Lakácke Pentium G4560.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AVX 2017-02-01 16:44:14

je nástupce SSE, v některých hrách jako namátkou např. GRID, některé efekty ani nezapnete (hlavně lepší částicové efekty - kouř atd.). Navíc AVX je feature set z roku 2011! a nemít ho u procesoru z roku 2017, navíc když AVX má i VIA a dokonce i AVX2 je prostě fail, hlavně z hlediska kompatibility. Urychlení některých operací přes AVX může být i 10x. Chápu absenci AVX u Atomů, které jdou především do tabletů, ale ne u desktop procesoru z roku 2017, navíc pořád jde o virtuální čtyřjádro tj. s výkonem pro názornost 2x(1x1,2)=2,4 fyzického jádra (HT přidá max 20% výkonu na jádro, ale leckdy taky nic, hlavně u programů intenzivně vytěžující pamět, podobné to bude počítám i u ZENu, ten ale chystá jako minimum plné fyzické čtyřjádro a s HT počítá u vyšších verzí). Sám mám notas s i3 procákem 5.generace tj. opět virtuální čtyřjádro a je to bída proti mému staršímu elitebooku, kde mám i5 3.generace. Dokonce už to mám vymyšlené, tento noťas má procák ještě v socketu, takže upgraduju na řadu QM, tj. osmivlákno (4+4). Intel zakrnul (to neustále vydávání "nových" generací procáků, kde je posun CPU výkonu plus mínus nula je k smíchu), strašlivě zdražil a pomoc tomu může jedině AMD, takže pokud se ZEN povede, bude letos upgrade i stolního PC.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-01 16:53:20
avatar
Naopak ja čakám tento rok nástupcu 22nm osemjadra Intel Atom C2750 (Avoton) s max TDP 20W za 14nm šestnásťjadro Intel Atom C3000 (Denverton) s max TDP 31W.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - C3000 2017-02-02 13:37:34

je spíše taková serverová specialitka ne? Každopádně používáme počítač každý asi k trochu jiným účelům. Rok 2017 se ale po hubených letech zatím jeví jako hodně zajímavý, co se týče hardware.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 652x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 717x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1320x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1158x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1106x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1756x
Komentářů: 6