Intel Core I5 jde prý skvěle taktovat – 5GHz na vzduchu! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 04 June 2009
alt Někteří výrobci základních desek prozrazují zajímavé informace …

 

 

Podle některých zdrojů jdou procesory Core i5, což je v podstatě Core i7 s dvoukanálovým řadičem, velmi dobře taktovat. Už v základu budou mít možnost automatického přetaktování dvou jader, tzv. TurboBoost a to o nějakých 500MHz proti základní frekvenci.

Někteří výrobci základních desek ale reportují své zkušenosti s tím, že s Core i5 prý lze poměrně snadno dosáhnout až na frekvence 5GHz a to se vzduchovým chlazením. Je také pravda, že Intel v minulosti (nebo pořád?) uvažoval o tom, že taktování na platformě P55 nebude možné. Ostatně pokud půjde Core i5 taktovat o tolik lépe než Core i7, tak si Core i7 platformu koupí ještě méně lidí. Zatím ale máme za to, že taktovat Core i5 na P55 půjde bez omezení. Zda to bude opravdu běžně těch 5GHz, to se teprve uvidí. Nicméně je to možné. Core i7 jde taktovat poměrně dobře, nicméně má o něco více tranzistorů, které jdou na vrub tříkanálovému řadiči, který také taktování neusnadňuje. Jednodušší Core i5 by tak už proto mělo jít taktovat lépe.

Jistě mnohé napadne, že konkurenčně AMD může mít dost problém. Jasně, Phenom II procesory jdou taktovat výtečně, jenže ve srovnání stejných taktů jsou pomalejší už v souboji Core 2 Quad vs Phenom II X4, výkon Core i5 je ale ještě vyšší, zhruba tak o 10-20% proti Core 2 Quad na stejné frekvenci a pokud půjdou taktovat až k 5GHz na vzduchu, muselo by AMD jít na téměř 6GHz na vzduchu, aby to výkonově dohnalo. To není pravděpodobné. Pravděpodobně tak na trhu nastaneto toto: Intel a jeho nejlevnější Core i5 na 2,66GHz za 196 dolarů, bude model bez hyperthreadingu a tedy nebude tak atraktivní. Core i5 na 2,8GHz ale bude stejně drahé, jako Core i7 920 – kolem 270 dolarů. Intel ale nebude mít proč zlevňovat Core i5, stejně potřebuje doprodat Core 2 procesory a tedy i AMD nebude muset výrazně upravovat ceny svých modelů, snad jen Phenom II X 4 955 na 3,2GHz nahradí něčím ještě rychlejším. Pokud se tedy těšíte na levná a skvěle taktovatelná Core i5, začínám mít pocit, že se hned tak nedočkáte. Uvidíme, jak dobré budou dvoujádrové Nehalem procesory, které přijdou v druhém sledu. Teoreticky by měli jít taktovat stejně dobře.

Zdroj: Bit-tech.net, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 04:06:58
avatar
i5 půjde taktovat bez limitů.. bez obav. Jen ta cena no..
ochab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 08:14:12

Tak ak to bude pravda a pojde na vzduchu na 5GHz tak je to jasna volba. Uz sa nan tesim.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 08:18:11
avatar
To jo koupis ho a mas na nekolik let vystarano. Samozrejme pokud taktujes a jde dosahnout okolo 5GHz. Chtelo by to testik
ochab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 08:51:32

to hej uz sa tesim na testy.. Len ktovie kedy pride na trh...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 11:55:59

A kolik on bude na teto frekvenci žrát? Dvojnásobek frekvenci znamená 4-násobek topení, a to se stejným nápětím. Nejspíše přetaktování k 5GHz bude vyžadovat i zvýšení nápětí, takže to bude i 5-6 násobek původní spotřeby. Dejmě tomu, původní spotřeba bude 70W (docela slušná), tak máme výslednou spotřebu 350W minimálně. To současné základní desky ani nedokážou poskýtnout.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:16:40

Spotreba samozrejme stoupne, ale desky jsou schopne dodatecne Watty dodat. Pri predpokladanem taktu okolo 5GHz se bude jednat pravdepodobne o napeti 1,55V - spotreba stoupne cca o 200W. Vychazim z dat znamych o Core i7. Pokud pujde Core i5 taktovat jeste lepe, tzn. nebude potreba extremniho napeti pro dosazeni vysokych frekvenci, spotreba bude jeste nizsi.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:39:30

1. Promiň, Power(spotřeba při proměnném proudu)=(I*U*Frekvence^2)/cos(rozdíl fáz mezi I a U)
Prostě spočítej. Zapomínáš na rozdíl kvůli zvyšení frekvenci z 2,6 k 5.
Samozřejmě, pokud přetaktování se bude týkat jenom jednoho jádra a ostatní se při tom vypnou, to je jiná.

2. Myslel jsem že desky dodávají jen do 140W/proc. Jsem na omylu? Ale 350-420W přece je moc. A co chladilo vzduchem? Nestal ten počítač otevřený v Antarktidě na pólu chladu? Tak tam by to mohl zvládnout nejen vzduch, ale i pasiv :-)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:41:52

Odkaz

Prosim, zde mas priklad z praxe, nakolik se pretaktovani odrazi ve spotrebe. Doporucuji na stejnem serveru jeste prostudovat clanek o pretaktovani soucasnych nejvyssich CPU od Intelu, kde autor na napeti 1,55V takrka 5GHz dosahnul. Samozrejme vzhledem ke Core i5 vysledky pouze odvozuji, nicmene vzhledem k podobnosti architektury daleko od pravdy pravdepodobne nebudu.

Pripadne si dohledej dalsi priklady ze zahranici, proste zkus pouzit informacni zdroje predtim, nez neco zacnes tvrdit.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 13:35:42

Formulu, kterou uvádím, najdeš v jakékoliv učebnice fyziky. Nepotřebuji používat informační zdroje na program střední školy. Pokud někdo, kdokoliv, tvrdí něco, odporující současné fyzice, musí buď vysvětlit, že v tom protimluv není nebo argumentovat to na úplně jiné úrovní, než taková "data", jako uvádíš.
Spotřeba tam ve tvém příkladě je dana pro CELOU SOUSTAVU, proto samozřejmě, úměrnost čtverci frekvence není vidět. Myslíš, ta 260-ka v testovací soustavě nic nežere?
Ty testy z 90% jsou strašně nepřesné a i když mohou posloužit pro odhad spotřeby samotné testované sestavy, kvůli velice nizké přesnosti a tomu, že všechno je v jednom pytli, se absolutně nehodí pro jakékoliv odvozování toho, kolik by to žralo na jiných frekvencích a napětích.

Takže máš chybu v logice, fyzice a aritmetice ze 4 třídy základní školy. Práce se zdroji je velice dobrá věc, ale to se ještě musí umět.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 13:47:36

Ok, tak tam mam chybu, kde mi dolozis tvuj narust spotreby pro samotny procesor dle tve rovnice o 280W? Samozrejme, ze se jedna o celou sestavu, ale pretaktovaval se pouze procesor, jednoduchym rozdilem pred OC a po OC dostanes narust spotreby procesoru... Samozrejme spolu s MB pokud dojde k navyseni spotreby na SB ci NB. Co takhle prestat vsechny kolem sebe moralne soudit, opravovat a usmernovat a soustredit se na fakta? Dal jsem ti k dispozici clanek, kde mas uvedeno o kolik dojde k navyseni spotreby pri OC a napeti u Core i7 na 1,55W. K tomu clanek o pretaktovani soucasnych nejvyssich CPU od Intelu na napeti 1,55V, kde se da dosahnout se vzduchem frekvence okolo 5GHz.

Az ted jsem si vsimnul - uvedomujes si doufam, ze pro napajeni PC komponent se pouziva proud stejnosmerny a nikoliv stridavy?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 14:13:35

Ale tato data jsou absolutně k ničemu.
Pokud máš:
spotřeba(napěti,frekvence procesoru) = const._Spotřeba_grafiky_aj + nějak_proměnná_spotřeba_desky_a_chadičů + Nějaká_Const*U*I*F^2/cos(df),
Tak prostě tuto funkci na bazi dvou, nebo i deseti bodů neodvodíš. Potřebuješ měřit spotřebu procesora samotného.

"uvedomujes si doufam, ze pro napajeni PC komponent se pouziva proud stejnosmerny a nikoliv stridavy"
1. Jak je element napajený, střídavě nebo stejnosměrně (děkuji za české termíny), je absolutně jedno, pokud v elementu ten proud je střídavý. Má frekvenci? Má. Není o čem se bavit.
2. Hned vedle v člancích o grafických kartách se mluví o tom, kolikafázový jde proud na jádro. A to tom se mluví pořád. Stejnosměrný s fazou?
Asi bys to také mohl uvědomovat.

A počítat NA kolik vyrostla spotřeba procesora podle frekvence a nápěti má smysl jenom pro porovnání sestav. My mluvíme o změně spotřeby samotného procesora a tady se má počitat KOLIKRÁT vyrostla. Plavéš(toneš) v programu 4 třídy základky.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 14:20:23

Vidim, ze nema smysl s tebou neco resit. Prostuduj si cim a jak je napajen MB a nasledne CPU. Pokud nedokazes odvodit ze znameho vysledku spotreby cele sestavy pred OC a po OC, kdy je taktovan pouze procesor narust spotreby, je to skoda. Mluvi se o vicefazovem napajeni, nikoliv proudu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 19:32:32

Vidim, ze nema smysl s tebou neco resit. Prostuduj si program základní školy od 4 ročníku z matematiky, logiku musíš od gruntu, fyziku opakovat poslední ročnik střední školy.
Stejnosměrný proud prostě žádnou fázi nemá a proto nepotřebuje ani vicefázové napájení.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 19:40:07

Uz si si zjistil jak je napajeno CPU? Mozna by jsi pak konecne opravil svuj pristup ke gro problemu a to bylo to, ze dle tebe neni mozne pretaktovat CPU na 5GHz protoze by mu deska nedodala dostatek wattu? Nebo dal budes delat ze sebe hlupaka a trvat na nepodstatnych vecech a dokazovat mi, ze ho mas delsiho?
123Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Joj 2009-06-05 04:16:42

Az ted jsem si precetl vsechny Vase prispevky.
Vy si opravdu delate legraci!
Teplo vyprodukovane pri harmonickem napajeni u n- polu je
P= UIcos(fi). [w]- to jest cinny vykon
dalsi vceliciny jsou
Q=UIsin(fi) [var] jalovy vykon
S=UI [VA] zdanlivy vykon.
U= Um/sqrt(2), I= Im/sqrt(2) U,I -efektivni hodnoty
Um,Im -maximalni hodnoty
Docela obdivuji ,Ze pri Vasich znalostech nabadate nekoho k opakovani fyziky
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-05 09:39:07

Děkuji, máte pravdu - splétl jsem dohromady formule spotřeby obyčejného spotřebiče a vysílače. A k tomu jsem ten cosinus dál dolu - to je ostuda na mou hlavu. Takže fyziku mám jit opakovat sám. Beru zpátky svůj původní přispěvek.
Je to smutný - myslel jsem že to pamatuji.
Všem se omlouvám.
123Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-05 15:29:28

Dobry den,
tady je jeden jednoduchy procesor primo zmeren v zavislosti na f.

http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Dokumentace/ART621-Minimalizace-spotreby-ATMEL-2051.html
123Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesmysl 2009-06-04 22:38:26

"Dvojnásobek frekvenci znamená 4-násobek topení."
To je nesmysl. Problematika neni tak trivialni jak Vy si predstavujete. Jako nejmensi zaklad doporucuji "Teorie obvodu - prednasky [doplnkove skriptum]" abyste si o tom mohl vubec neco precist
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 09:12:10
avatar
to uz pozname, tych par samplu vybranych z tisicok co su poslane tym "spravnym ludom" to iste bolo aj s hd4890 ked vyrobcovia tvrdili ze kazda ide taktnut iba palickou v kataliste na 1Ghz a pozeral som aktualny test tak asi z desiatich zakladne taktovanych modelov isiel len jeden nad 950, netreba hned vsetkemu verit ... su to len take predpredajne zvasty aby sme zacali slintat a pripadny neuspech si nevsilmali ... aj toto je hra na urcite percento potencionalnych zakaznikov
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 09:16:39
avatar
no dobre ale i kdyz to nedotahnes na 5, ale jen dajme tomu na 4,2 nebo 4,5 furt mas vystarano na dlouuuuuuuuuhou dobu
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 10:32:15
avatar
no nechajme sa prekvapit, ja myslim ze budu radi ked prokonaju phenoma II o pad mhz (myslim priemerny kus)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 11:37:58
avatar
Jedine, ze by se hodne odklonili od kremikove technologie. Jinak je tech 5GHz dost limitnich. Ty 4,2 az 4,5 by ale realne byt mohly.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 09:34:13
avatar
Tak to je paráda, nainstaluji Core I5, přetaktnu na 5 GHz a hned mi počítač poběží jako vítr. Vypalovačka bude mnohem rychleji vypalovat, pevný disk se bude mnohem rychleji točit a já budu mnohem rychleji psát na klávesnici. Nebo se pletu?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 09:59:42
avatar
Co ty si za nemoderní jelito...
Ty nepaříš benchmarky???
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 13:43:11
avatar
Ano ano, přesně tak. A čas poletí taky rychleji a budeme stárnout rychleji.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 10:02:05

preco sa vsade porovnavaju CPU na zaklade rovnakej frekvencie??? nie je vhodnejsie porovnanie na zaklade podobnej ceny??
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 13:44:43
avatar
Ano. Ale momentálně Intelu vyhovuje tohle porovnání.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 22:51:17

Zalezi co srovnavas. Zda vykon na takt, ci vykon za 1USD. Vzdycky si vyberes to co se to hodi do kramu vic. Takze treba AMD ma rado vykon/watt. Intel vykon/MHz. Nejake obecne platne srovnani neni, vyber si co ti vyovuje a podle toho kupuj.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 10:21:26
avatar
Tak s těmi 5GHz na vzduchu,to trošku přestřelili.Snad půjdou aspoň taktovat a budou stabilní na 4.2GHz.Každopádně kousky poslané do redakcí na testy budou ty nejkvalitnější z výroby.To by museli jít přetaktovat bez problému a na nízkém napětí o cca. 80% pokud vycházíme z 2.8Ghz a tomu snad nikdo nevěří.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 10:46:06
avatar
súhlas 5GHz tak o tom môžte len snívať so vzduchom max. 4,5 aj to už určite z brutál napätím. Ale sakra načo je komu 5GHz keď by to šlo na 4GHz tak je to nenormálne delo a načo je už niekomu HT aj tak to až takú výhodu neprináša. Ja som len zvedaví čo to spraví s cenami Phenom II ak sa to bude normálne predávať od septembra tak tie ceny budú musieť ísť sakra dole a to aj Core2 ak ich chcú dopredať. Raz som to zažil keď môj bývalí P4 531 (3GHz) zlacnel zo dňa na deň zo 7000 SK na 3000 SK, kiež by sa to zopakovalo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:19:14

Tech 5GHz neni nerealnych, ale stabilni nebudou. Ovsem na Core i7 jiz bylo 5GHz dosazeno a to na bezne prodavanych CPU a se vzduchem. Napeti 1,55V. Revize D0.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 16:56:16
avatar
Tak to bych chtěl vidět,mam doma i7,tak vím co dokaže.Na 1.55 se hřeje jako prase a není možné to uchladit vzduchem při běžnych podmínkách.Jedině že by ten vzduch měl tak -20°C.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 17:22:35
avatar
revize D0?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 10:27:24

Dobře vypadají také představené základní desky pod core i5. Prý mají malý SSD disk, na kterém bude operační systém. Tím by byl definitivně vyřešen problém s pomalým startem kompu. Původně jsem uvažoval o core i7 ..ale do září počkám ..Navíc je tady ještě jedna změna ..Core i5 obsahule přímo v sobě PCIe řadič. Z toho někteří usuzují, že by pro herní nasazení mohl být o něco rychlejší než core i7. Desky nejsou výrobně příliš nákladné (odpadlo pár tišťáků) cena se odhaduje kolem 3.000,-Kč za normální standard .. i když určitě budou highendové desky zase kolem 5-6.000,-Kč ale pořád to není extrém jako core i7, kde desky dneska stojí kolem 8.000- 10.000,-Kč. DDR 3 paměti také jdou s cenou hodně rychle dolů ...vypadá to, že na podzim bude nový komp a W7.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:03:38
avatar
Core i5 obsahuje řadič PCIe,ale jen 1xPCIe 16 nebo 2xPCIe 8 podle toho co jsem se dočetl a není zde použita rychlá sběrnice QPI,takže to vyjde nastejno.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 12:37:32

aha tak v tom je to....a nevíte někdo jak je to s opreračníma pamětma ..jakou frekvenci ..časování ..a tak..v tom mám docela hokej.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5GHz 2009-06-04 13:32:45
avatar
Sice si myslim ze 5GHz na vzduchu je fake ,ale budiž možné to je ,ale lidi ... na co proboha někdo potřebuje procesor o taktu 5GHz ? a spotřebě jako prase ... přiznejte se kdo z vás využívá nataktované procesory k něčemu užitečnému ... Procesor o taktu 5GHz ,který nemá co na práci jen žere proud .... Navic většinu her táhne hlavně výkoná grafická karta ...a to díky čemu vám připadá že máte pomalé počítače jsou extrémně pomalé pevné disky. Já bych raději zainvestoval do pořádného ssd disku s čtenío aspoň 150MB/s a lepší grafickou kartu a více ram pamětí (dnes již alespoň 4GB).... Procesor mi dostačuje a ještě dlouho bude ... Athlon X2 3600+ 1.9GHz.. .... Vzpamatujte se
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 14:33:04
avatar
Nemáš pravdu, pokud budu mít procesor o taktu 5 GHz tak se okamžitě zvýší rychlost pevného disku (protože se bude rychleji otáčet), zvýší se rychlost vypalovací mechaniky (protože laser bude svítit dvakrát rychleji) a dokonce dojde k nějaké formě dilatace času, neboť i čas poběží rychleji (jak mě správně upozornil uživatel GOS).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 14:47:20
avatar
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 13:41:45

5G na vzduchu? Dokud neuvidím neuvěřím. Jestli je to pravda, tak další rána pro AMDčko.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 14:28:22

Odkaz

A Core i5 by melo jit taktovat jeste o neco lepe.
Treba tady, OBR taky dosahl skoro 5GHz se vzduchem. Ale stabilni to nebude, takze vyuziti opet jako marketingovy tahak.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 16:54:17

S vodnikem by tech 5GHz mohlo jet. Se vzduchem tomu ale moc neverim.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 22:52:48

Tak na beznou praci to nebude, ten narust spotreby na 1,55V je pro bezneho smrtelnika neunosny. Ale pretaktovat na vzduchu se to da a dokonce na tom projeli i SuperPI, takze jakztakz stabilni to bude. Ale zivotnost pujde asi hodne rychle do kytek.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-05 00:30:17

No tak Obrovi zrovna nevěřím ani nos mezi očima o tom se radši bavit nebudu ..

Jako pro mě ty rekordy co tady furt padali s tím AMD 6 pak 7Ghz taky nic neznamenali, byl bych radši kdyby šli hůř taktovat a měli nějakej cold bug .. ale lepší poměr výkon takt proti intelu no. Ale tak ty i5 ty 4Ghz na vzduchu by takhle mohli být úplná fraška .. když se bude dařit s penízkama, tak asi budu mít zase Intel v bedně.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-05 00:43:59
avatar
no zrovna oproti jinym dosahl obr s tim core i7 slabsiho vysledku..tak to bych mu vyjimecne aji veril
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 15:09:20
avatar
nemyslím že by mnělo být Core i5 na 2,66GHz méně atraktivní kvůli absenci hyperthreadingu. Právě naopak se tento CPU jeví jako idélní do lepších herních PC.
U her je stejně hyperthreading naprosto nevyužitý a ba naopak ve hrách snižuje výkon.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 16:02:36
avatar
podle tech predbeznych testu core i5, prave ze nesnizuje vykon prakticky vubec...ale v aplikacich kde se vyuzije vice jader tak to da peknou porci vykonu navic. ale i tak bude nejnizsi model hodne atraktivni, jestli se vyplni ta cena. vykon by mel byt ve hrach jeste o neco lepsi nez na testu v anandtechu, kde jim nefungoval jeste spravne turbo boost.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 23:02:04
avatar
tak když se podívám do testů tak pořád je tam malý propad výkonu ve hrách se zapnutým hyperthreadingem, ale určitě to už není co bejvávalo na Pentiu4.
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aby mali nase atomky odberatel 2009-06-04 18:55:13
avatar
mne sa hlavne celkom pozdava ten turbo boost, mohlo by ale mat 3 pozicie, podtaktovane, normal, pretaktovane,
mojim (zatial utopistickym) snom je vykon I5 na TPD 45W, aby cela zostava s 4770 slapala na 350W zdroj, a nemusel som stale startovat pridavny generator ...

Ono je tazke poskladat PC ked chcem par krat v roku zeditovat HD video, a zaroven neplatit vysoke ucty za elektrinu ked PC necham bezat cez noc

Som Zvedavy na vykon PhenomII ktore maju mat TPD 45W .. snad to bude stacit ..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-04 19:11:56
avatar
v idle se cpu standartne podtaktovava...turbo boost se aktivuje pokud se vice zatezuji jen 1/2 jadra nebo 3 jadra (s mensim zvysenim frekvence). v idle by mel byt prave core i5 podle vseho hodne usporny a hlavne zakladni desky s p55 cipsetem maji zrat uplne minimum, protoze cely cipset p55 je vlastne dnesni southbridge.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 508x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1366x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1053x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3732x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1447x
Komentářů: 0