INTEL představil Core i9 procesory, které nemá! 18jádrový Core i9 hned tak nedorazí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 04 June 2017
altVýrobci desek nejsou z nové X299 platformy nadšeni a už vůbec ne z nabídky procesorů Intel.

 

 

 

 

Intel v rámci COMPUTEXu oznámil uvedení nové platformy X299 a procesorů KABY LAKE-X a SKYLAKE-X, včetně cen konkrétních procesorů a udělal největší generační skok za mnoho let, když ze současných maximálně 10jader u Core i7-6950X skočí na 18jader s Core i9-7980X. Vše samozřejmě jako reakce na překvapivě silné procesory AMD, kdy Intel doslova vyděsily nové 16jádrové RYZEN THREADRIPPER procesory …

Stále více je totiž jasné, že INTEL ani na okamžik nepočítal s tím, že by se mu AMD přiblížilo, natož ho vyrovnalo, a naprosto nepravděpodobně, jej dokonce překonalo. Stále více zdrojů uvnitř výrobců počítačů a komponent přináší informace o tom, že Intel prostě neměl žádný plán uvádět něco více než 10jádrový SKYLAKE-X procesor pro deskop. Prostě chtěl plynule pokračovat ve své strategií malých krůčků a vysokých cen.

Jenže nejdříve přišel AMD RYZEN 7, který mu výkonem, efektivitou, a hlavně cenami poněkud převálcoval high end i mainstream, a když se potvrdilo, že AMD opravdu chystá až 16jádrové RYZEN THREADRIPPER procesory, panika prý není slovo, jež přesně vystihuje, co se v Intelu začalo dít. Zdroje uvnitř výrobců tvrdí, že nejen samotná existence takových procesorů Intel silně překvapila, ale především extrémní jednoduchost designu a cenové náklady, za jakých je AMD schopno takový procesorový výkon nabídnout. Hovoří se o tom, že výrobní náklady na 16jádrový RYZEN ThreadRipper jsou několika násobně nižší, než za kolik je schopen Intel podobně výkonný čip vyrobit a nabídnout.

 Na rovinu, Intel má sice obrovské kapacity výroby, silný vývoj a dobré procesory, ale nemá nic, co by dokázalo reálně konkurovat výkonem /efektivitou po stránce produkce tomu, co RYZEN procesory nabízejí a ještě nabídnou. Ano, má procesory s výkonem, jaký se chystá AMD nabídnout, ale žádný z nich není určen pro běžný trh a nemá efektivitu, provozní a hlavně výrobní, aby reálně mohl s RYZEN soupeřit.

Intel však musel nahonem s něčím přijít, protože nejen marketing to vyžaduje. A tak kromě posunutí vydání platformy X299 o 2 měsíce dopředu (ze srpna na červen), oznámil i 12, 14, 16 a 18 jádrové CORE i9 modely, které vůbec neplánoval! V jejich případě sice oznámil ceny, ale už v podstatě žádné parametry, na rozdíl od nižších modelů se 6, 8 a 10 jádry. Jak potvrzují mnohé průmyslové zdroje obeznámené se situací, je to proto, že Intel prostě nemá žádné 12, 14, 16 a 18 jádrové i9 procesory připravené na trh!

Ano, je to přesně tak, jak to zní, Intel oznámil uvedení produktů včetně jejich cen, které vůbec nemá, se kterými nepočítal a které vlastně musí vytvořit, otestovat a pak teprve je může vydat. Má sice jejich XEON verze, ze kterých celá nabídka desktopových SKYLAKE-X procesorů vychází, ale nemá je upravené, otestované a připravené pro vydání do desktopu Situace je tak tristní, že dokonce ten extrémně složitý 18jádrový Core i9 nemusí letos vůbec na trh dorazit! Aktuální informace, které máme, hovoří o tom, že konec roku je nejbližší možný termín, kdy se procesor vůbec může na trhu objevit a některé zdroje dokonce hovoří až o začátku roku 2018! A stejně tak 12, 14 a 16 jádrové modely nejsou vůbec připraveny a na trh dorazí až o několik měsíců později. Intel prostě nemohl oznámit parametry nových procesorů, protože je sám nezná! Neví, na jakých frekvencích budou schopny běžet, neví jaké budou mít finální konfigurace, protože na rozdíl od podstatně níže taktovaných XEON verzí, jsou ne desktopové modely kladeny jiné, větší nároky. Intel ale nikdy neplánoval, že by tyhle čipy pro desktop uváděl, protože technologicky na to nejsou navrženy ani výrobní náročnost tomu neodpovídá. Jenže okolnosti k tomu nutí.

A samotná X299 platforma je pod palbou kritiky z více důvodů. Nabídka procesorů je jedna z nich, výrobci desek to sice oficiálně nahlas neřeknou, ale když se s nimi bavíte mimo oficiální záznam, řeknou vám (protože jsou to lidi jako my), že by nejraději vůbec nepodporovali procesory KABY LAKE-X. Nejen z jejich pohledu jsou Core i5 a Core i7 procesory pro X299 platformu totální nesmysl a značně jim komplikují situaci. Výrobci desek totiž musí zajistit podporu pro všechny čipy pro tuto platformu, jenže jsou mezi nimi obrovské rozdíly. Core i5-7640X a Core i7-7740X jsou jen přeznačené mainstreamové Core i5-7600K a Core i7-7700K, což jsou jen přeznačené Core i5-6600K a Core i7-6700K s vyšším taktem. Kromě toho, že výrobci desek tyto procesory považují za nesmysl, protože to prostě nejsou high end čipy a nemají v X299 co pohledávat, extrémní problém je, že mají jen dvoukanálový řadič paměti a ubohých 16 PCIe linek. A tyhle procesory mají fungovat v deskách, udělaných pro 4kanálové CPU s až 44 linkami. Technický nesmysl, ukázkové plýtvání a vzhledem k cenám X299 desek prostě faktický nesmysl. KABY LAKE-X jsou urážka high endu, zbytečná komplikace a matení zákazníků, jsou to hloupé procesory za hloupé ceny.

Výrobci desek nejsou vůbec nadšeni ani z procesorů Core i9, které Intel představil. Právě proto, že je vůbec nemá! 12, 14, 16, 18 jádrové čipy nemají výrobci desek stále k dispozici pořádně a nebudou řadu měsíců po uvedení platformy na trh k dispozici, což je problém z hlediska recenzí, marketingu atd. problém proto, že 6, 8 a 10 jádrové procesory, které jediné budou dostupné, nejsou prostě dost zajímavé. Ne za ohlášené ceny a vedle nabídky AMD RYZEN 7 a RYZEN THREADRIPPER procesorů a jejich parametrů i cen. A přestává se líbit i fakt, jak si Intel nechává platit za každou blbost, tedy odemčení pro taktování, a hlavně vyšší počet PCIe linek, což však působí problémy v parametry, zbytečně komplikuje návody, protože funkčnost řady věcí ovlivňuje konkrétní model a typ zvoleného CPU atd.

Obecně řečeno nepanuje kolem X299 platformy Intelu žádné velké nadšení a není ani z čeho. Ty procesory, které Intel bude mít reálně dostupné, nic neřeší. KABY LAKE-X jsou výsměch. 6, 8 a 10 jádrové i9 pak jsou sice levnější než minulá generace, ale zase ne o tolik, nejsou ani o moc výkonnější a výhodností ani efektivitou se nejspíše nedokáží vyrovnat ani mainstreamovým RYZEN natož ThreadRipperům, kterým mají konkurovat. Pokud se ale 12, 14, 16 a 18 jádrové procesory Core i9 do vydání AMD X399 a ThreadRipper procesorů v létě tohoto roku, bude to velká blamáž Intelu.

Je krásně vidět, že Intel prostě v posledních letech makal hlavně na marketingu, možná SSD, ale už ne na procesorech. Pokud je to, co nabízí skutečným maximem jeho možností, vzhledem k multimiliardovým ziskům a velikosti společnosti, a přitom jej převálcuje firma ze třetí desítky pořadí výrobců mikročipů, co je jednou nohou v úpadku a má rozpočet jako je velikost kapesného užšího vedení Intelu, zjevně tady není všechno v pořádku. Pravda, ještě jsou tu zákazníci, kdy když je někdo stále i teď ochoten zaplatit 7 - 10tisíc za 4 jádro, zaslouží si okrást, polít dehtem a posypat peřím. Celá situace je ale nádherným důkazem, jak je konkurence nutná a potřebná. Těžit z toho budeme všichni, najednou jdou věci, které roky „nešly“ …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 17:55:24
avatar
Veru...dnes ráno som si pozrel videjko od Linusa

Odkaz

Skrátka, Intel mal tak dlho svoje teplučké miestočko na výslní, že teraz, keď je konkurencia...zrazu je všetko naruby...
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 18:11:36
avatar
Taky jsem ho viděl, pěkné video - Jinak bych se nedivil, že než Intel vydá ty I9, tak už AMD bude mít při nejmenším vylepšený +14nm proces a pak by nejspíš Intel zase zaostával
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 18:24:40
avatar
jediná výhoda Intel je v současnosti fakt, že dokáže nabídnout čipy s takty až těch 4,5GHz, alespoň na 1-4 jádrech ... AMD dokáže jen 4GHz .... nevíme do jaké míry to souvisí s architekturou a do jaké míry s výrobním procesem, ono je to mnohem víc, než se čekalo ... AMD ale slibuje další zlepení IPC, což musí znamenat znatelný nárůst taktů ... v momentě kdy by AMD bylo schopno nabídnout 4,5GHz a ještě vylepšit výkon na takt, pak teprve bude srovnáno a rozdíl už bude jen v cenách výroby a provozních vlastnostech ...
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 19:56:24

Snad dokáže AMD tuhle situaci využít a získat zajímavý podíl na trhu se svými Threarippery a udržet si jej. Byla by škoda, kdyby po oživení konkurence jsme zase spadli zpět do monopolu. Intel má prostředky, aby mu AMD jen tak nepřerostlo přes hlavu. Zato AMD má prostředků málo a nemusí být schopné zabrat včas tam, kde to bude potřebovat v klíčové chvíli. Sice AMD přeji úspěch, ale je jasné, že Intel je v lepší pozici pro odvetný úder.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 20:04:18
avatar
nedokáže ... ne samo ...

nemá prachy na marketing jako Intel, nemá vytvořenou dostatečnou kapacitu výroby a je zde obrovská setrvačnost zákazníků ....
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 20:30:14
avatar
Veru, to je hold Dávid a Goliáš toto...ale...tak, treba veriť, že ľudia nájdu rozum v tých veciach na krku a dajú AMD patričnú podporu, nakoľko je jasné, že proste Intel je nevýhodnejší.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 18:11:29

Ne vše je o rozumu, viz Intel a žaloby na zneužívání pozice že. Můžeme se jen modlit, aby od toho Intel už opustil.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 21:38:35

Ale treba myslieť na to, že táto výhoda je zásadná. A som rád, že ste to spomenuli, nakoľko vlastný článok sa javí ako nekrológ pre Intel, pričom všetci dobre vieme, že ak AMD predá jeden procesor, tak Intel predá 5, nech by sa už dialo hocičo. Môcť kúpiť 6/12 Intel za 389e je neuveriteľný posun a kto nie je vyslovene AMD fanúšik a chce mať doma čo najuniverzálnejšie CPU, tak dlho vyberať nemusí. Trochu menej výkonu v multithreade, ale zase viac v single. Síce trochu drahšie ako R7, ale nie neprekonateľne.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 23:12:50
avatar
Ono ipc mozna ted uz pujde trochu do ustrani. Kde je tento parametr dnes relevantni? Prevazne v zastaralych, neoptimalizovanych aplikacich. Na scenu prichazeji levna multijadra a tedy ted teprve zacne doopravdy rust podpora multivlaknovych aplikaci. Nejrychleji v aplikacich, kde je treba nejvice vypocetniho vykonu.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 13:43:36
avatar
Jen si dovolim drobnou opravu... IPC znamena Instructions Per Clock. Tzn. je to hodnota nezavisla na taktu.

Nicmene rozumim tomu, ze ucelem bylo vyzdvihnout jednovlaknovy vykon Intelu ve srovnani s AMD (10-20%) zejmena kvuli vyssi frekvenci Intel procesoru.

IPC je ve skutecnosti relativne podobne a Intel je silnejsi max do 10% (realne spis do 5%).
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 18:27:20
avatar
Já jsem hlavně zvědav kdy se dočkáme her psaných pro tenhle počet jader. Vzpomínám když jsem koupil první čtyřjádro tak asi dva až tři roky ho dovedl využít jen první Crysis, tedy z her co jsem měl. A teď příliš dlouho platilo, že 2 jádra/4 vlákna měli kancelářské krysy, 4 jádra hráči, 4 jádra/8 vláken bohatí hráči a tvůrci náročných aplikací a více jader jen ti vyvolení bohy... S tím co se teďka děje nikdo nepočítal, zdvojnásobení počtu jader během pár měsíců ve všech skupinách na trhu od low endu po top modely. A většina velkých her se vyvíjí několik let. Takže ty přínosy plně doceníme tak koncem příštího roku
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 19:40:47

Osobně si myslím, že hry nikdy nebudou dobrým příkladem pro využití více jader. Režie nutná k synchronizaci více výpočetních vláken tam, kde se musí generovat cca 60 snímků za sekundu, je s jejich rostoucím počtem neúměrně složitá. Beztak by měla nejvíce práce odvézt grafická karta, CPU připravuje jen scénu.
Rendering a zpracování videa je věc jiná, tam to jednoznačný přínos má.
Kombinace více multitask úloh na pozadí např. hraní her a na pozadí aktivní renderování, encoding videa, apod. je již také celkem přitažená za vlasy.
Když si představím budoucnost typu, že mám domácí PC např. se 128 jádry, který umí zpracovat v každém taktu 256 vláken, ptám se proč, k čemu?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 23:45:04
avatar
No tam by to právě mělo jít. Fyzika, UI dokážou pořádně zapřáhnout 4 jádra jako nic a kde máte grafiku. Dosud bylo vidět ve hrách Fyziku a UI společně sporadicky. Vývojáři tvrdili, že pro oboje nemají herní sestavy dost výkonu. No tak nyní je mít budou.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 13:42:12
avatar
Presne tak Rafan. Konecne by mohla byt fyzika na vyspelejsej urovni pre vsetkych, tak ako by mohla byt mudrejsia AI. Vykon by na to konecne bol. A nie len na uzavrete technologie typu PhysX. V tomto ohlade mozme byt Intelu vdacni za jeho fyzikalny engine Havok, ktory je velmi rozsireny a celkom schopny. I ked dnes je uz alternativ viac, napr. ReactPhysics3D alebo Project Chrono. Takisto sa vedia najst vyvojari hier, ktori su schopni vyuzit potencial viacjadier. Krasna ukazka je hra Metro. Je tam sice uzavrete PhysX ale dali si tu namahu, ze po zapnuti fyziky, dokaze hra tu fyziku poskytnut aj SW, pre tych, co nemaju Nvidia kartu. Metro na to dokaze vyuzijt az 4 jadra CPU. Pisem to na zaklade vlastnej skusenosti.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 10:03:57

Já si to dokáži představit dobře. Jak píše Rafan, je velký prostor pro zlepšování fyziky, AI a pod. Kdyby např. všichni nepřátelé byli boti, ne jen cíle k odstřelu, tak se celý herní prožitek změní. A do toho ještě realistická fyzika... Už aby to bylo.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 18:15:55

Ale houby chlape
Miliony PC jede s hrami na 7-8 jader, aktuální generace konzol. Jenže ty jedou na lowlevel moderním API a nejsou zas***ý břečkami typu DX9-11, co běžně vychází na PC.
A Vulcan/DX12 se prosazuje pomalu, protože jednomu úspěšně brání nedůvěra v "cosi open" a druhému MS tlačenkou DX12 na W10 spolu s nic moc implementací u nVidie, která je bohužel majoritní v GPU.
Trh PC je prostě "celý blbě".
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 19:59:42
avatar
U FPS a podobných her to ještě jde i s pouze 4 jádry, ovšem u strategií je nizké využití jader sakra znát. Hlavně pak protože nemají "pevnou scénu" stačí přihodit pár stovek jednotek (záleží na hře) a lehce to padá i o desítky FPS dolů. (Moje zk. s MoW 2, TW, HoI IV, Blitzkrieg 1,2.)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 19:44:06

Taky bylo načase. Už 10 let hry využívají nativně 4 jádra. Konečně dojde k paralelizaci a dalším možnostem počítání fyziky bez zátěže gpu.
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 20:16:37

To musí být hry které já nehraju, protože rozhodně nevím o tom, že by 10 let hry využívaly nativně 4 jádra. Dokonce velká většina her 10 let starých je ráda vůbec za to když umí využít jádra aspoň dvě, většina jich běžela single core. 10 let tedy ani omylem.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 10:04:40

Jak staré je GTA IV: Na dvou jádrech dost trága, 3 už to šlo, 4 fajn.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-06 19:20:31
avatar
to ze hry neumi vyuzit tolik jader je dano tim ze hry bezi na enginech starych 10 let+- a proste na ty nejde nabastlit vic a vic a vic veci do nekonecna... napriklad na cry enginu to de, ten je docela plastickej. Novej engine snad zadnej novej nevysel hodne dlouho. Naposled Frostbite a Unity mozna tak. Napr. UE je hnusnej starej shit na kterym jsou nabastleny vsechny mozny veci nejak aby to vubec drzelo pohromade, na UE je to vsechno narvany na postproces
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-04 21:37:46
avatar
Na buduci rok plánujem nový notebook, tak dúfam že Intel pridá nejaké jadra aj v mobilnom segmente. Momentálne mám staršie i7 a najväčší problém je asi že integrovaná grafika nepodporuje 4K, rad by som totiž lepší monitor. Som rad že to ide takto dopredu. Mám taký pocit že coffelake bude veľký posun vo výkone.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 02:51:46
avatar
I7 pro Desktop a mobilní I7 není totéž Když si někdo kupuje notebook s I7 pod dojmem výkonu I7 na desktopu, tak bude dost rozčarován. Šel bych raději do Ryzenu s 8 jádry. Tedy 8+8. Asus jeden ukazoval a prohlašoval, že je to notebook s největším CPU výkonem. http://www.ddworld.cz/aktuality/notebook-nb/asus-ma-notebook-s-8jadrovym-amd-ryzen-7-a-radeon-rx-580-rog-strix-gl702zc.html
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 10:05:40

Ano, Intel i AMD slibují 15W čtyřjádra.
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Deja vu 2017-06-04 22:42:29

Pokud vim tak to tu uz jednou bylo, jmenovalo se to Prescott vs ClawHammer. Intelu trvalo rok a pul nez prislo Conroe, ktery bylo bliz spis k Pentiu M nez k P4. Od te doby to slo s AMD do haje, psal se rok 2006. Teprve ted to vypada na mensi srovnani vykonu. Ja teda nevim ale me to prijde tady strasne nahypovany (klidne me sezerte), jo fandite maly firme. Ale v roce 2006 na tom bylo AMD lepe. Tohle je strasne podobny a v ty dobe Intel nemel nic proti AMD, jen pretoceny Prescott na 4 GHz s 150W....Tohle bude trochu tezsi souper pro AMD nez na konci roku 2003.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 08:40:11
avatar
"Pokud se ale 12, 14, 16 a 18 jádrové procesory Core i9 do vydání AMD X399 a ThreadRipper procesorů v létě tohoto roku, bude to velká blamáž Intelu. "

nechybí tam něco ? .."neobjeví" ?
PeterSqu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 16jádrové Threadripper s cenou 2017-06-05 10:15:01

AMD Threadripper:
model 1998 s taktem 3,2 až 3,6 GHz 849 USD.
model 1998X s taktem 3,5 až 3,9 GHz 999 USD.
zdroj: wccftech
Turby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 18:38:24

Amen ! Krásně napsane ;) jinak to co je za větu " pokud se ale 12, 14, 16 a 18 jádrové procesory Core i9 do vydání AMD X399 a ThreadRipper procesorů v létě tohoto roku, bude to velká blamáž Intelu. "
wildhorse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 18ti jadro nikoho nezajima 2017-06-05 20:10:58

To 18ti jadro nikoho nezajima. Je to CPU skor pre udrzanie lidra nez nejaky prakticky vyznam. Aj tak to asi nikdo kupovat nebude.

Ja som sa rozhodol ze pojdem do Skylake-X 10C. Ale ak by sa ukazalo ze ma zavazne HW bugy tak do toho nepojdem. Takze vyhladavaj a reportuj a bugoch Skylake-X 2 mesiace si necham na rozmyslenie
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-05 22:19:57

Muzete zde napsat co by jste na tech 10 jádrech chtěli dělat? pokud hrát hry tak to je vyhazovaní penez, usilí a mnoho dalšího. podpora bude nadale zalostná.
karel002 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-06 06:36:27

Apple jiz oznamil, ze chce pouzit Intel 18ti jadro do noveho iMacu Pro, tak by to snad Intel mohl stihnout dodat do konce roku.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XEON 2017-06-06 08:14:16

Apple tam bude davat Xeon CPU mali to aj v prezentacii (up to 18-core Xeon processor) s tym ze budu podporovat az do 128GB ECC ram ... zaujimavostou je ze tam bude VEGA .. tak za sa zda oneskorenie nie je problem AMD ale proste Apple prisiel so zaujimavejsou ponukou
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-06-06 09:41:46

Jo, klidně je možné, že VEGA je prostě Applem jen vykoupená.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1352x
Komentářů: 6
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1125x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1837x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1122x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1894x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Tuesday, 12 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1858x
Komentářů: 1