NVIDIA ohlašuje vývoj vlastních CPU – zoufale potřebuje vlastní platformu a ukázala velké plány! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 13 duben 2021
altSlibuje výkonné ARM procesory pro rok 2023/2024 a dál. Současně potvrdila plány na poli GPU.

 

 

 

 

Je za námi tradiční NVIDIA GTC, která kvůli pokračující světové situaci byla opět jen online a šéf firmy ji uváděl ze své luxusní kuchyně, ve které již představil například i současnou generaci RTX 3000 grafik. Takže co tentokrát Jensen doma upekl?

Hlavně hodně velkých slibů, i když celé GTC vypadalo, jako uvádění nových produktů, většina je vzdálena celé roky od výroby a skutečného uvedení na trh. Jedno je nicméně zřejmé. NVIDIA uznává, že zoufale nutně potřebuje vlastní procesory a s nimi celou vlastní platformu. Bez nich by neměla budoucnost.

  • NVIDIA zkusí opět vývoj vlastních výkonných procesorů

Zatímco mezi běžnými uživateli stále existují ti, kteří zpochybňují význam celé platformy, co by spojení CPU+GPU+čipsetu a všeho od jednoho výrobce, což je například platforma AMD pro SONY a Microsoft konzole, případě RYZEN+RADEON pro PC a servery, tak na poli HPC, AI a superpočítačů všichni výhody jedné platformy vidí.

AMD má v tomto ohledu náskok na Intel i NVIDIA. Především NVIDIA ztrácí některé klíčové zakázky na stavbu superpočítačů, kdy není účastníkem výstavby hned několika nejvýkonnějších strojů na planetě. Důvod? Nabízí jen GPU. AMD jí porazilo, protože nabízí komplexní platformu výkonných CPU k tomu s výkonnými GPU a vše v systému, který je stavěný jako celek s homogenní komunikační sběrnicí apod. Nic podobného NVIDIA nedokáže dnes nabídnout. A ví, že bude hůř.

NVIDIA se svými výkonnými GPU spoléhá dosud výhradně na x86 platformu. A především tu od Intelu. Jen kvůli okolnostem musela současnou generaci AI systémů postavené na AMPERE A100 řešení, představit a prodává je s AMD EPYC platformou. Protože prostě jiná s PCIe 4.0, dostatečným výkonem a propustností na trhu nebyla. Jenže když AMD uvedlo CDNA (Instinct Mi100) GPU, v mnoha směrech dokáže AMPERE A100 porazit. A nejen proto, že jde o výkonnější GPU, ale kvůli tomu, že EPYC + Instinct jsou vyvíjeny jako funkční celek. Intel, což je jak na poli počítačů, tak superpočítačů platforma, se kterou je párována většina NVIDIA GPU, však také připravuje a dokončuje vlastní GPU řešení pro PC i HPC. Tedy stejně jako AMD bude mít komplexní platformu. A Intel se nijak netají tím, že nemá NVIDIA rád a chce ji ze své platformy dostat. A zatímco AMD se nemůže marketingem a „podporou“ OEM rovnat agresivitě NVIDIA, Intel je úplně jiná kategorie a klidně ji v těchto ohledech předčí. Takže AMD a jeho komplexní platforma je zatím jen malý problém pro NV. Ovšem Intel a jeho komplexní řešení? To už je existenční hrozba, jakkoliv se to dnes z finančního pohledu vzhledem k situaci nezdá (NVIDIA bude mít nepochybně další finančně rekordní kvartál, kdy sice prodává méně GPU, ale účtuje si za ně mnohem větší marže).

Jinými slovy, NVIDIA ví, že bez vlastních CPU a vlastní komplexní platformy, bude mít velký problém. Nejen na poli běžných PC, ale především na poli superpočítačů a HPC, což je její hlavní pole působnosti a hlavní zdroj zisků a hlavní cíl kam soustředí vývoj. Co s tím bude dělat? To právě prozradila v rámci GTC 2021 a tedy vrací se k vývoji vlastních výkonných CPU postavených na ARM.

  • NVIDIA představuje GRACE – výkonné ARM SoC CPU řešení

Je nutné upozornit, že ačkoliv se celá prezentace a vše tváří skoro jako uvedení produktu, on vlastně neexistuje. Je z velké části stále jen na papíře a NVIDIA je stále na začátku vývoje. Vše co ukazuje, jsou rendery a technické/parametrové cíle, kterých by ráda s novým procesorem dosáhla. Prostě vize. Ve vší té parádě tak mnozí NV nadšenci mohli přehlédnout, že sama NVIDIA slibuje první čipy na zkušební platformy pro první partnery až v roce 2023, s případnou běžnou dostupností na trhu výrazně později. Tedy roky 2024 a dál. Dnes tedy nejde o prezentaci hotového produktu, ale skutečně jen vizi a plán (který se může měnit).

Nicméně ta přesně zapadá to toho, co NV potřebuje k prosazení se proti AMD/Intel na poli HPC. Tedy základ a vlastní platformu. Nejde o to, že by chtěla dělat samostatná CPU a bojovat proti Intelu a AMD přímo. Platforma ARM totiž nedokáže univerzalitou a výkonem s velkými x86 procesory držet krok. ARM je nicméně velmi konkurenceschopný v několika oblastech. Speciálně když se k tomu přidá i SW podpora, které se dnes tahle platforma těší, speciálně proto, že všichni měli plné zuby Intelu a jeho desetileté stagnaci vývoje x86. A tak ano, ARM má své místo na trhu a dokáže v některých specifických oblastech skutečně i velkým x86 konkurovat.

Stojí za to připomenout, že NVIDIA dlouhé roky tvrdila, jak CPU nejsou důležitá a jak budoucnost je GPU. Jenže jak to tak bývá, když se NVIDIA marketing střetne s realitou, málokdy obstojí. CPU jsou důležitá, je spousta věcí, na které jsou zkrátka efektivnější, a co by základ platformy je to jedna z oblastí. Mají za cíl prostě „usměrňovat data“ a spojovat jednotlivé části systému dohromady. Speciálně se tak NVIDIA soustředí právě na rychlost a nízkou latenci komunikační sběrnice, která spojuje CPU s GPU s paměťmi a úložištěm.

Samozřejmě srovnání se současnými AMD EPYC nebo Intel XEON procesory je celkem k ničemu, když NVIDIA slibuje reálné první procesory GRACE až na rok 2023. Jediné měřítko výkonu NVIDIA uvádí cíl dosáhnout více než 300 bodů v benchmarku SPECrate2017_int_base. Pro srovnání, současný AMD EPYC „MILAN“ dokáže 820 bodů, tedy bezmála trojnásobek. Ale zajímavější je srovnání s ARM procesory, kdy ty nejvýkonnější současné tam dokáží zhruba 150 – 250 bodů.

  • NVIDIA slibuje velké věci – ale vše jsou zatím jen plány

Opět připomínám, nic z toho není tesáno do kamene. Speciálně NVIDIA je podobně jako Intel známa plány, které ne úplně vyjdou. Speciálně když slibuje revoluci a plány maluje veřejně 5 let dopředu. Zatímco GRACE procesory jsou stále z velké části na papíře a dorazí tedy v letech 2023/2024, firma už plánuje jejich následující generaci na rok 2025:

Ale ta roadmapa ukazuje mnohem více. Jsou tam také plány pro GPU. Ty tak perfektně odpovídají našim nedávným zprávám ze zákulisí o tom, co firma chystá. Nyní tedy máme bílé na černém, že nástupce AMPERE architektury nedorazí dříve jak v roce 2022. Podle našich informací půjde v případě herních GPU o upravenou AMPERE pro výrobu nižším procesem, nazvanou LOVELACE, která se představí zhruba v polovině 2022, aby ji podle plánů zhruba v polovině roku 2024 nahradila další generace. A tou by měla být odložená 5nm multi-čipová (MCM) HOPPER architektura. Je možné, že u herních grafik to bude trochu později, protože výše uvedená roadmapa hovoří o datacentrech, kam se NVIDIA soustředí především a představuje nové architektury nejdříve.

Vedle toho všeho NV také pracuje na další generaci malých SoC ARM pro použití v automobilovém průmyslu apod. I tam slibuje novou výkonnou generaci ATLAN, která ale také na trh dorazí až po roce 2024, spíše v roce 2025.

  • Závěr – NVIDIA prezentuje vizi,

               kde se neobejde bez vlastních CPU a spoléhat musí na ARM

Z výše uvedeného musí být už asi všem jasné, proč se NVIDIA tak zoufale snaží koupit ARM. Současně je ale více než zřejmé, proč společnosti NVIDIA nesmí být nákup ARM za žádných okolností schválen. A naštěstí se zatím antimonopolní úřady na to moc netváří. ARM jako takový totiž nepotřebuje NVIDIA, ale ta potřebuje jeho. Firma je známá svým antimonopolním chováním, nevhodným chováním vůči novinářům atd. a rozhodně jí nelze věřit, zejména s přihlédnutím k jejím plánům, že by měla jakýkoliv zájem udržet ARM skutečně nezávislý. Ostatně už jen to, že by ho vlastnila jako přímý konkurent ostatním ARM výrobcům, znamená, že nezávislý nebude.

ARM platforma je ale pro NV naprosto zásadní, protože firma dává jasně najevo, že ví, že bez vlastních CPU a speciálně platformy jako celku, nemá vlastně moc šanci bojovat proti Intelu a AMD v dalších letech. Intel dává jasně najevo, že NV na své platformě ani nechce. AMD sice tak striktní zdaleka není, ale současně je ve vývoji komplexní platformy zdaleka nejdál a ukazuje její jasné výhody, které jí už dnes zajistili několik zásadních projektů, které by dříve určitě připadly NVIDIA. Síla vlastní platformy je nezpochybnitelná, platformy jsou jasná budoucnost a NVIDIA to zcela jednoznačně svým plánováním potvrzuje …

Je ale dost paradoxní, že firma, která dlouho tvrdila, že budoucnost je GPU, se „najednou“ vrhá na vývoj výkonných CPU a vlastní platformy, protože zjistila to, co AMD, Intel a ostatní vědí už dávno. Jen GPU prostě počítač nedělá. Nicméně je a bude to běh na dlouhou trať. Proto 2-3 roky než dorazí a bude plně hotový první generace NVIDIA CPU je dlouhá doba. AMD/Intel ani další rozhodně nespí. Nicméně speciálně AMD a Intel nemohou být úplně v klidu, protože NVIDIA není zdaleka jediná, co to s výkonnými ARM v HPC zkouší.

Na druhou stranu, x86 procesory mají obří výhodu univerzality a současně poslední dekáda může být zavádějící z hlediska hodnocení jejich potenciálu. Intel který prakticky přivedl PC platformu ke krachu díky tomu, že co by monopolní dodavatel přestal tlačit na vývoj, vlastně umožnil nástup ARM. AMD však v posledních 3 letech jasně ukázalo, že x86 rozhodně není mrtvé. Naopak je zde hodně co vylepšit. A ukazuje to každý rok s další novou ZEN generací/vylepšením. AMD má dnes prakticky 2x výkonnější CPU, než i ten nejvýkonnější Intel procesor. Ten se tak zase začal snažit. ARM nejen že je musí dohnat, ale ještě jim stačit. Máme rok 2021, AMD právě uvedlo ZEN 3 EPYC, již příští rok se ale chystá obří skok v podobě ZEN 4 procesorů. V roce 2024 bude nepochybně už ale o ZEN 5. Takže NVIDIA a její „GRACE“ ARM procesor nemá smysl porovnávat se ZEN 3 ani ZEN 4, ale právě se ZEN 5 od AMD a čemukoliv, co v té době bude mít Intel. Proti těm bude na trhu reálně stát. I výhoda ARM je efektivita v některých oblastech, což však AMD i Intel adresují novými čipletovými designy a speciálními jádry apod.

Co to všechno znamená? Že bude sranda! :) Po letech stagnace x86 platformy, kterou si Intel spolu s PC prakticky přizabil, vrátilo AMD vývoj zpět na správnou cestu. Do toho přišla pandemie, která paradoxně ukázala nepostradatelnost PC platformy a zvedla poptávku po PC a HPC do nevídaných výšit. Jenže to už někteří výrobci nechtějíc spoléhat zejména na Intel, který je značně zklamal a uškodil jejich produktům (ehm … Apple … ehm) představují výkonná ARM a přidávají se další. Co z toho všeho bude? Pořádný mazec, konkurence a konečně vývoj. NVIDIA nedělá vlastní CPU, protože by chtěla, ale protože prostě musí. Protože budoucnost není jen GPU, nebo jen CPU, budoucnost je komplexní platforma. AMD, které ji dnes jediné z HW PC výrobců má, to dokazuje jak na poli HPC, tak PC i SoC. Apple to pak dokazuje z dalšího úhlu pohledu, kdy ARM sice nedokáže soupeřit s x86 v drtivé většině věcí výkonem, ale tam kde ano to při odpovídající SW podpoře a aplikací, a tedy síle vlastní platformy ve smyslu OS, znamená skutečnou alternativu k x86 PC z hlediska běžné uživatelské použitelnosti.

Budoucnost prostě patří platformám. Mít jen CPU nebo jen GPU už prostě nestačí …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Budoucnost je v ARMu 2021-04-13 18:04:35

nVidia jako další firmy pochopila, že budoucnost je v ARMu, x86 jen tak neumře, nicméně v nejprodávanějším segmentu ARM během dvou, tří let výrazně naroste.
Kdo na tom nejvíc tratí je AMD, Intel má diverzifikované portfolio už dlouho, procesory pro spotřebitelský segment mu dělají "jen 50%" tržeb. Je úspěšný v automobilovém průmyslu, síťových komponentech a dalších.
AMD naopak jede stále tu svou, jednak nemá kde vyrábět a vyhlídky na zlepšení jsou stejně vzdálené jako plány nVidie. Neschopností AMD mít alokovanou výraznější kapacitu i u Samsungu způsobuje, že je "AMD platforma" nemá žádnou váhu, těch cca 20% trhu co mají v dedikovaných grafikách jí ostatně ani mít nemůže.
V procesorech se těším na nové ARM CPU, které se dostanou i do spotřebitelského segmentu, už se o to pokoušel nesměle Microsoft a Qualcomm, v okamžiku kdy MS vydá Windows pro ARM, situace se dramaticky změní. Výkonový posun je meziročně 30%-50% jak v CPU tak GPU části a tomu nebude schopen Intel natož AMD konkurovat.
Takže nVidia není vůbec zoufalá, ale vidí mnohem dál než AMD. V tom je ten dramatický rozdíl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-13 18:55:00
avatar
jasně, takže AMD má nejvýkonnější výpočetní platformu na světě, nejvýkonnější CPU současnosti a připravuje ještě větší věci, rekordně vydělává a investuje, ale NV vidí dál a teprve svou platformu připravuje .... jasně takhle vypadá vidět dál. AMD zjevně vidělo mnohem dál už před lety, když se svou strategií udělat CDNA a ZEN přišlo a současně domluvilo spolupráci se SONY/MS a Samsung na tvorbě x86 SOC i ARM SoC ... sundej si laskavě ty zelené brýle.

Budoucnost není zdaleka jen v ARM, speciálně pokud by ho pohltila NV, byl by to rychlý konec ARM, protože žádná jiná firma nebude investovat do vývoje platformy, kterou vlastní firma jako NV. Jinak situace se nijak dramaticky nemění, x86 nikam neodchází, naopak vývoj po letech rekordně zryhlil. 20%+ od AMD každá generace IPC a více pokud jde o nárůst výkonu není problém. AMD na situaci rozhodně tratit nebude. NVIDIA může nástupem ARM nejvíce tratit ze současných pozic, pokud nebude mít vlastní platformu, to je ten dramatický rozdíl ... AMD vlastní platformu má, má vlastní SoC, stálé zákazníky a zajištěný odbyt na roky dopředu ....

a jen tak mimochodem, protože ty to zjevně nevíš, AMD a SAMSUNG přímo spolupracují na vývoji ARM SoC s Radeon GPU. AMD je největší klient TSMC pokud jde o 7nm výrobu, vyrábí rekordní množství čipů atd. takže prosímtě nemluv o něčem, čemu zjevně nerozumíš ....

AMD je přesně tam, kde má být, soustředí se na velká data se svými architektury, soustředí se na spotřební segment v druhé řadě a má stejný problém jako NV a mnoho dalších, že prostě kapacity výroby které by mohla využít nejsou ... NV je ve stejné pozici jako AMD pokud jde o výrobu. Vlastí továrny nemá a musí spoléhat na externí partnery. Obě firmy si jedou to své a na obě je na trhu místo, pokud tedy NV přinese vlastní platformu, protože bez ní bude nahraná, jakmile Intel dodá vlastní HPC GPU a GPU obecně, tak NV přijde o velkou část stávajícího trhu, AMD nepřijde o nic, protože se dávno na vlastní platformu soustředí a největší část příjmů má právě z ní (SoC pro konzole a další oblasti, HPC GPU + HPC CPU a vlastní platforma CPU+GPU) ....

chápeš doufám, že zatímco AMD může vesele jít dál v HPC x86 platformě, může současně jít dál i ARM cestou atd. NV má ale prakticky jedinou šanci, a to jen ARM a pokud jí to s ní nevyjde, pak bude mít problém bez vlastní platformy ....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 10:33:40
avatar
nVidia se hodně angažuje v RISC-V a o ARM má podle mě zájem jen z pár důvodů.
1. Aby to zkomplikovala konkurenci využívající ARM a z toho tak vyždímala velké prachy
2. Aby ARM úplně zabila a ostatní by museli přejít na něco jiného a to něco je RISC-V, aby z toho nVidia vyždímala velké prachy
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 10:38:55
avatar
Asi blbej dotaz, ale přece se zeptám. Neexistuje nějaká šance, že by se na jeden "interposer" dal "nalepit" x86 CPU současně s ARM CPU a ve výsledku by se to tvářilo jako jeden celek, s tím rozdílem, že by si systém sám řídil na které "jádro" to pošle zpracovat ?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 11:18:46
avatar
Určitě by to šlo, ale vývoj něčeho podobného bude asi stát nějaký ranec peněz, k tomu taky vývoj nového chipsetu bude ranec a i základní desky pro to by to asi vcelku prodražilo. Proto zatím nikdo s ničím podobným nepřišel. Ale počkal bych si na AMD, co s tím Xilinxem pečou. Ono je totiž taky možné, že by mohli upéct, že by se třeba část chipletu mohla podle potřeby přepínat na ARM nebo i něco jiného. To umí právě ty FPGA.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 12:48:54
avatar
není to přesně to co chystá AMD ?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-13 19:11:59
avatar
No to jsme se pobavili. A teď tu o červené Karkulce prosím ;-)

Obzvlášť pokud by NV koupila ARM, tak o téhle platformě za pár let už nikdo nemusí ani vědět...
Taky to může dopadnout tak, že roli ARM na trhu zaujme Risc V, ale i to je běh na dlouhou trať a je klidně možné, že budoucnost se vyvine úplně jinak.

Jasně, jsou oblasti na které se obecně RISC procesory hodí a jsou efektivnější, než ty s plnou instrukční sadou, ale rozhodně to není žádný všelék a nehrozí, že by nahradili x86_64 a podobné architektury.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Amd určitě nespí 2021-04-13 21:12:06

Tak trochu se zapomíná, že Amd kupuje Xilinx. Možná už 2,5 roku AMD s Xilinxem něco pečou, už skoro rok oficiálně, jen se o tom velkohubě nemluví. To není styl Lisy Su.V roce 2024 si povíme, kdo viděl nejdál. Já tipuji AMD. A ještě se neví, zda AMD potají nepeče nějaké ARM řešení, Threadripper byl také tak trochu blesk z čistého nebe. Třeba se zase pár zaměstnanců AMD nudilo ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 10:43:47
avatar
Přesně. AMD se opět nějak (spolupráce se Samsungem) po letech angažuje v ARM a to s tím Xilinxem bude taky v budoucnu zajímavé. Ono se teď posledních pár let začíná čím dál více mluvit i o FPGA, mimochodem Intel koupil Altera a AMD se chystá fůzovat s Xilinx a myslím, že jsem někde i četl, že to mají snad už i povolené.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 10:20:33
avatar
Windows pro ARM tu už dávno bylo a dnes po tom neštěkne ani pes. A nevím o tom, že by se Intel nějak angažoval v automobilovém průmyslu. Do nedávna to byla doména ARM(nVidia).
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 11:18:04

Doporučuji si zjistit proč mají Apple M1 procesory výkon jaký mají a proč to amd64 nedokáže napodobit. Prostě ARM (ok ta instrukční sada se nyní jmenuje už úplně jinak) mají fixní délku instrukce a tak je poměrně snadné je vykonávat paralelně díky masivní pipeline. AMD64 jakožto zástupce cisc má variabilní délku instrukce a tak by bylo velmi drahé napodobit přístup Apple.
Kdyby se v dalších revizích podařilo applu posunout frekvenci procesoru na podobné taky jako má AMD, tak budou kralovat oni.
Nvidia vsadila na správného koně.
Uvidíme jaká bude reakce AMD a Intelu, třeba vznikne po letech nová instrukční sada.
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 11:53:23

Ne. Tedy, ne úplně. M1 "mají výkon jaký mají" hlavně proto, že je tam na všechno možné "spešl koprocesor"...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 12:50:49
avatar
jenže M1 dokáže s X86 držet krok prakticky jen ve velmi omezené sadě úkonů, v ostatních je násobně pomalejší ... jinak ty víš, co AMD kutí u ZEN 4 a ZEN 5? Já ne, takže bych ještě nesundaval kalhoty, brod je ještě daleko ... ;)
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-15 17:45:56
avatar
A v niektorých je zas násobne rýchlejší tento rok ma výst highend M čip pre notebooky, tak uvidíme kam sa posunieme. Na buduci rok potom 64+ jadrový desktop cpu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 18:15:14
avatar
Ano, přesně proto RISC existují, protože pro omezené množství případů, kdy stačí ta redukovaná instrukční sada, jsou takové procesory mnohem efektivnější, než CISC.
Potíž je v tom, že jakmile po nich chceš něco, co v té své malé instrukční sadě nemají, tak jde výkon brutálně dolů, takže to nejsou všeobecně použitelné procesory pro cokoliv co potřebuješ spočítat.
Apple má výhodu, že má pod kontrolou celou platformu a tak může do jisté míry zajistit to, aby se spousta aplikací přepsala tak, aby používala primárně jen ty podporované instrukce a navíc tam na pár důležitých případů, které instrukční sada nepodporuje přidali jednoúčelové koprocesory.
Navíc oni na tom nepotřebují běhat servery a jakýkoliv SW si kdo vymyslí.
Tohle všechno dohromady znamená, že Apple má šanci si se svou platformou s RISC procesory vystačit a být úspěšný, ale rozhodně to automaticky neznamená, že je to nějaká velká hrozba pro x86 CISC procesory.
Část spotřebního trhu možná nějaké RISC procesory ukousnou (něco jako Chrome booky apod.) ale to je tak všechno.

Uvidíme, nechme se překvapit kam nás budoucnost zavede. I pokud x86 nakonec prohraje, tak to nebude rychlé...
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 16:12:16

Tak M1 bola hlavne skúška do ich lowendovuch strojov a ukázalo sa že Apple vie čo robí - tento rok už prídu nové cpu do stolných imacov. Za mna M1 ukázalo čo Apple naozaj dokáže a na prvé skúšobne cpu je to obrovský úspech - vysoký výkon, nízka spotreba.

Chystaná M1X má máť už 12 jadier pre cpu a 16 jadier gpu.
Za mna jedine Apple dokáže ponúknuť takú odladenost naprieč celým hw a sw. Ja osobne ak to bude take ako očakávam, tak nový imac 32” s M1X určite kúpim. Každopádne sa už teším čo úkazu.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-14 16:14:23

A hlavne ich cpu majú taký výkon lebo ich ladis pre seba...amd a Intel musí rátať s celým tým balastom okolo, kdezto Apple všetko staré ústreli a vsetcia musia doladiť na ich platformu. A to ešte keď tie aplikacie budú natívne to ešte ten výkon posunie ďalej, zatiaľ sa väčšina z nich emuluje.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Překlep 2021-04-14 16:51:38

Firma je známá svým antimonopolním chováním, nevhodným chováním vůči novinářům atd. a rozhodně jí nelze věřit, zejména s přihlédnutím k jejím plánům, že by měla jakýkoliv zájem udržet ARM skutečně nezávislý.

Asi mělo být monopolním nebo antikonkurenčním
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - není důvod jásat 2021-04-14 22:01:22
avatar
No já bych z toho zas tak odvařen nebyl. To, že jednotliví vírobci budou stavět vlastní komplexy znamená, že se zníží kompatibilita.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 757x
Komentářů: 2
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Úterý, 12 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1652x
Komentářů: 1
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPR
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPRPondělí, 11 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1524x
Komentářů: 0
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázka
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázkaStředa, 06 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 2
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!Úterý, 05 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1636x
Komentářů: 0
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.Pondělí, 04 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1866x
Komentářů: 0