Překvapení: Dvoujádrové CPU AMD Phenom X2 TDP 45W Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 27 August 2008
amd-70x50   S uvedením dvoujádrových procesorů na architektuře AMD K10 to vypadalo různě, nejdříve měly být, pak zase že na ně na trhu není místo a nakonec tu asi jsou ...

 

 

  Společnost AMD začala ve velké tichosti dodávat dvoujádrové procesory AMD Phenom X2 GE. Tyto procesory staví na architektuře AMD K10 a zatím jsou známy tři modely:

  • AMD Phenom X2 GE-6400 (1,9GHz, 1MB L2, 2MB L3)
  • AMD Phenom GE-6500 (2,1GHz 1MB L2, 2MB L3)
  • AMD Phenom GE-6600 (2,3GHz, 1MB L2 a 2MB L3)

   Všechny tři procesory by měly mít pouze 45W TDP (U AMD to označuje maximální možnou teoretickou spotřebu), což v běžné praxi znamená skutečně velmi nízkou spotřebu (k 45W se ani nepřiblíží). Bohužel není známa oficiální cena ani dostupnost těchto procesorů na běžném trhu. Kvalifikovaným odhadem by jejich cena měla být okolo 1500 korun s DPH za nejlevnější modely a 2000 korun s DPH za nejdražší GE-6600. Uvedení dvoujdárových Phenomů je trochu překvapení, tedy ne ve smyslu, že by neměli být vůbec uvedeny. Na dvoujádrové procesory je a bude na trhu ještě místo, ale nečekali jsme, že AMD je uvede ještě v 65nm verzi. Lze rozhodně očekávat v příštím roce jejich uvedení v 45nm.

AMD-Phenom-3

 

Každopádně ve srovnání s Athlon X2 je architektura K10 na stejném taktu rychlejší a tak lze očekávat, že i pomaleji taktovaný Phenom dokáže překonat výše taktovaný Athlon a pokud půjde nataktovat alespoň k 3,3GHz, kam jdou dnes běžně čtyřjádrové modely PHENOM, bude to lepší volba než Athlon X2. S TDP 45W a L3 cache, která dokáže dodat trochu více výkonu v určitých multimediálních aplikacích, jsou toto určitě zajímavé procesory ve spojení s čipovým sadami AMD 780G nebo 790GX. Uvidíme, jaké další informace AMD k těmto procesorům uvolní ...

Zdroj: Fudzilla  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mentor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 11:26:48

Bohužel tě asi zklamu, ale BE 6400, 6500 jsou klasická X2 Athlony s jádrem architektury K8. Nejrychlejší z jich bude taktován na 3.3GHz. Tedy žádný Phenom s jádrem Kuma.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 11:37:38
avatar
Ale to jsi nejak spatne cetl, v clanku neni napsano BE, ale GE
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 11:45:18
avatar
BE jsou AThlony ale tohle jsou GE ;)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 11:59:15

Ale ve članku nejsou BE. Stoji tam GE.
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 11:43:15
avatar
Stará architektura podporune snad jen paměti DDR2 na 800 MHz s celkovu kapacitou max 8GB. Jak na tom budou ty nové dvoujádra s podporou pamětí? Cena jinak zatím vypadá celkem dobře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 11:44:58
avatar
1066MHz jako každý Phenom
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 12:53:48
avatar
Řek bych, že je to jedno, mě teda s BE edicí nedělá problém mít paměti klidně na 1200 MHz.
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:52:27
avatar
Spíš než frekvenční limit pamětí by se mi hodila informace o kapacitním limitu. Bude to tedy těch 16GB?
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 23:45:04
avatar
Opravdu potrebujes na 2jadrovem procesoru na ~2GHz 16 GB RAM???
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 00:12:27
avatar
Dobrá poznámka. Pokud bych měl 16GB ram, tak si koupim Intela s 2x CPU deskou.
Mentor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale kluci 2008-08-27 12:14:34

BE znamená Black Edition protože AMD 1.9.2008 uvede pět nových procesorů Phenom 9950 BE, 8750 BE, a Athlon X2 6400+ BE, 6600+ BE, 6500+ BE. někdo na Fudzille si asi mylně domyslil že poslední tři jsou dual Phenomy s jádrem Kuma, ale nejsou. Jsou to klasické Athlony K8. Čip označený GE-xxx pochází z nejmenovaného německého šopu, kde to totálně pomotali.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 12:19:31
avatar
Tomu říkám zajímavé odhalení
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 13:26:13
avatar
ani to není jisté ;) Uvidíme, počkejme na více informací ....
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vypada.. 2008-08-27 13:51:22

to tak, ze Mentor ma pravdu. Bolo by nelogicke od AMD vydavat dalsiu radu starych Athlon X2 keby mali vydat X2 Phenomy, konkurovali by sami sebe. Naco by vydavali Athlon X2 6500BE ? X2 Phenomy budu zrejme az na 45 nm..
Ako to mohlo vzniknut? vidim to takto: 6500BE+5050e(45W) = tadaaaa a mame tu PhenomX2 G(B)E-6500 s TDP 45W
Ale tak rad by som sa mylil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 17:12:14
avatar
tak je to ještě trochu jinak nová dvoujádra to vážně jsou ale nejmenují se Phenom - podrobnosti připravuji
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 23:44:05
avatar
Honem honem, uz se nemuzeme dockat
Skalil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 13:16:04

Nevíte, kdy budou zhruba v prodeji?
rád bych si nějaký pořídil.
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 14:44:18

OT otazka na DD: kedy vyjde bleskovka informujuca o odhalenych AMD/Ati podvodoch s Catalystami 8.8?? (kauza FurMark)...
...a potom verme PR AMD, ze oni sa k praktikam NVidie neznizia ...muhehehe
inac drzim AMD palce, aby sa jej podaril podobny cin s CPU ako pri GPU
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:33:11
avatar
co to je kauza furmark o tom slyším prvně .... Znám Futuremark - to je výrobce 3Dmarků, ale o furmarku jsem jaktěživo neslyšel ... co to je a k čemu se to používá? Jestli v tom AMD/ATI nějak podvádí, prozkoumam to, teda pokud to k něčemu je ... ale teď jsem testoval s 8.8 ovladači pár her zkusil jsem i Vantage a sice tam nějaký nárůst výkonu je nic neobvyklého .... takže kde se konkrétně nějaký podvod v praxi u běžného uživatele projevuje?

//edit by DD: našel jsem tedy o této věci tohle: http://en.expreview.com/2008/08/26/ati-officially-optimize-catalyst-for-furmark-making-it-run-slower/#more-700 ... ovšem stále nechápu co má tohle dělat s běžným výkonem pro běžné uživatele? Navíc pokud jsem to správně pochopil, tak s těma novýma oladačema to ukazuje nižší výkon proti starším ovladačům - to je tedy dobrej podvod
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:07:09

Furmark- to je takovy tool na testovani stability gk.
A ATI se v tom testu trochu poti.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:26:31
avatar
aha ... ten test jsem nikdy nepoužil a tedy v praxi pro běžného uživatele je tento test k něčemu používá se nahání nějaký výkon ve hrách apod?
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:33:12

Tak to jsou pak vsechny testy naprosto zbytecne..... dle tve logiky.
Zadny test nepridava vykon, je to test....
Pro uzivatele, ktery treba taktuje, muze byt tento test uzitecny treba v tom, ze v nem otestuje stabilitu graficke karty.
Se divim, ze zrovna Tobe to musim vysvetlovat.

Ze jsi ten test nikdy nepouzil, neznamena ze neexistuje, nebo ze je spatny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:46:07
avatar
protože ten test neznám a nic o něm nevím, tak se ptám, já nekonstatuji a nehodnotím jej!!!

BTW: už jsem si ale o tom něco našel, podle všeho má ten "podvod" v tomhle testu spočívat v tom, že s novými ovladači se na stejných taktech ukazuje výkon nižší, ale teploty jsou také nižší na starých ovladačích nebo na urapvném exe souboru pak při stejných taktech je výkon vyšší, ale teploty jsout aké vyšší ... pokud je tohle úmyslný podvod, tak tedy gratuluji to už se výrobci předhání i vtom, kdo poskytne nižší výkon? Tohle opatření má být proti přehřátí čipu ... Ok ono vůbec jako hnát teplotu RV770 ke 105°C je pěkná kravina a jen debil by na tom chtěl dlouhodobě fungovat ... takže jestli má být tohle ze strany ATI podvod tak super, doufám že stejně podvádí i NVIDIA protože někteří blbečci jsou všecho shopni a výrobci je tak musí chtánit přes sebou samými ...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:43:17
avatar
grafiku testejum max tak v 3dmark06 a nie nejaky furmarky ani extramark ci podobne kraviny ... A to ,ze je karta stabilna v takychto umelych testoch zdaleka neznamena ze bude stabilna v kazdej hre ... Si si precital na zelenych strankach novinky ako vidim ...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:49:18

To, ze ty v necem testujes, neznamena ze nekdo jiny netestuje v necem jinem....
Asi v tom AMD/ATI videlo problem, tak to opravili, pokud by v tom problem nebyl, tak to nechaji byt, aspon si teda myslim.....
Nebo ze by se kluci co delaji ovladace nudili a rekli si, ze to v tom Furmarku, jen tak z nudy snizi....?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:50:58
avatar
ne koukal jsem na expreview to je zdroj ... na české servery nemá smysl koukat, ty všechno jen přebíraj (jako i já) a nic nového neřeknou málokdo se tady dostnaeme k něčemu jako první a můžeme k tomu něco nového říci - to je prostě realita, nejsme v Číně a nespíme v továrnách kde se všechno děje
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:37:53
avatar
DD oni myslia spuštací subor Futuremark-u furmark.exe ...teda ak som to aj ja dobre pochopil a ide tam o to, že v ovladačoch 8.8 upravuju chod vo Futuremarku...Grafika nejde naplno aby sa prehriatím (možno len v istej oblasti/jednotke čipu) nestala nestabilnou...a neprajníci tomu hovoria "PODVOD", ja tomu hovorím "OPRAVA"alebo "BUGFIX". Kukni sa na konkurenčný server "ExtraŽelezo"... Navyše len hlupák si nechá namontovať jednoslotovú kartu so spotrebou cca 110W a aspoň nechladí poriadne Tower..
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:43:23

Furmark nema nic spolecneho s Future markem.
Cituji:"FurMark is a small OpenGL benchmark focused on fur rendering. The rendering algorithm is highly multipass (100 passes) and each pass (or layer) uses a GLSL (OpenGL Shading Language) vertex / pixel shader to make the hairs finer and finer. To increase the fur realism, two dynamic lights are used for self shadowing. The benchmark offers several options allowing the user to tweak the rendering: fullscreen / windowed mode, MSAA selection, window size, duration. The benchmark also includes a GPU Burner mode (stability test)."

Takze jsi to pochopil spatne s tim Future markem.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 15:44:07
avatar
jj už jsem na to koukal, navíc tahle úžasná oprava snižuje výkon ... to je teda podvod jako Brno Souhlasím s tím, že 4850 s referenčním chladičm hnát ke 105°C na čipu je opravdu ze strany uživatele kravina a rovnou bych za to rušil záruku .... možná i dával papíry na hlavu ...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 16:33:18

nebol som tu dlho a vidim, ze sa tu nic nezmenilo..
ale teraz k veci:
ten PODVOD sa tyka hlavne toho, ze ovladace ATI Catalyst 8.8 ukazuju vykon GPU na 100% a pritom ide len cca na 50% a tym padom su v tom syntetickom teste namerane mensie hodnoty teploty GPU.. je logicke, ze aj vykon musi ist dole - to je len na margo tohoto: "navíc tahle úžasná oprava snižuje výkon ... to je teda podvod jako Brno"
ked ovladace ATI Catalyst 8.8 ukazuju 100% GPU vykon a pritom ide len na 50% - to nie je podvod ???? preco neukazuju 50% ?? alebo je to preto, aby sa v tom syntetickom teste ta karta neusmazila a preto zamerne znizili vykon GPU, pricom sa tvari, ze pracuje na 100% ??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 16:52:43
avatar
ne podvod by to možná byl, kdyby ukazovaly 50% a ve skutečnosti jely na 100% nebo 100% a jely na 110% ale to že ukazují 100% a jedou na 50% no to sice asi v pořádku není, ale jestliu je tohle podvod tak potěš koště - toho potenciálního zisku z toho ... co by z tohodle testu, kterej používá 1% lidí AMD jako mělo? To není 3DMark to není Crysis aby stálo za to tam podvádět .... todle je vážně kravina potencionální zisk 0% tenhle program 99% uživatelů nepoužívá ani se nijak zvlášť neprezentuje v testech jsem jej taky neviděl, tudíž nechápu co tady nazýváme podvodem ... ale chápu, kdo chce psa být, hůl si vždycky najde .... neřeknu kdyby AMD podvádělo v 3DMarku nebo nějaké hře, ale tohle skutečně není nic, co by stálo vůbec za zmínku ....

jeslti je to úmyls nebo ne ... nevíme jeslti jo, tak je to snad dobře, že AMD to má ošefovaný tak, že se ta karta nespálí a nezničí, pokud vím i ten výkon, který ten test vyhodí je nízký takže jakýpak podvod? Výkon odpovídá nasatvení karty, to jestli AMD vypíná část jadra snižuje výkon a chrání ho před poškozením no to je fajn, ale pokud je výkon jaký má být ve hrách na které si kartu kupujeme, jako že ano, tak skutečně nevím kde se ten podvod nachází .... příde mi že někdo nemá co dělat a evidentně se nudí ...
jjiri [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 16:53:40

napsal jsem na ehw takovou divnou terii tak to napíšu i sem ať je sranda.
Ve skutečnosti tento test je namířen na ohalení vadných jader nvidia a amd se mu rozhodla takto udělat reklamu, protože ho do teď nikdo neznal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 17:10:33
avatar
dobrá teorie ... to by byl ze strany AMD skutečně brilantní marketingový a strategický tah, kdyby to byla pravda. No stejně mi to nedá a celou věc považuji za kravinu nehodnou pozornosti běžného uživatele - to není ovlivńování výsledků v 3Dmark nebo Crysis apod. aby to mělo nějaký vliv na cokoliv ...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 17:34:32

poviem to inak: keby nvidia "chranila svoje karty tym, ze im znizi vykon aby sa neusmazili a pritom pracovali akoze na 100%" tak, ako to urobila Ati - urcite by sme si vsetci o tom precitali na tomto serveri s nadpisom - dalsi podvod nvidie ??
taketo veci zo strany amd su TU trochu odlahcene a preto ma tento server taku povest aku ma... v tom "podvode" neslo tak ani o vykon karty samotnej, ako o to, ze vykazovala nizsiu teplotu pri "maximalnom 100%" zatazeni... co je samozrejme pravda, kedze v skutocnosti nesla na 100% ale len na 50%.. :-D nikto netvrdi, ze maju ati karty slaby vykon.. o to tu teraz vobec nejde...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 19:10:54

No spis trochu snizili ten maximalni vykon, nejakym zpusobem, napriklad do vypoctu hazej nejaky prazdy cykly nebo podobne. To by pak zanmenalo,m ze proste to jede na 100% dnesniho vykonu, kterej se snizil, i kdyz frekvence zustali. Tomuhle rikat podvod, no nevim...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 20:16:24
avatar
Half - Pochybujem ze by DD pripisoval tejto veci vacsiu dolezitost keby to spravila NV ... A keby aj,ved by to predsa bol dalsi podvod NV,spravne pises,ak to uz nazyvame podvodom ... Kazdy si spomina na Crysis ze ... Staci v tejto dobe porovnat problemy NV s jej kartami a ATi s furmarkom a kazdemu musi byt jasne co je zavaznejsie ... To ze to AMD/ATi spravila potichu je ich vec,asi sa uz poucili od uverejnenia chyby s procesormi phenom ... osobne ma to vobec nezaujima,nejaky furmark by som pouzil ledaze by mi za to platili ...
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 21:48:36

Vzdyt se to preci deje. Vyrobci notebooku HP a ostatni vydavaji novy biosy pro nb s nvidiema, ktery maji zabranit taktez upeceni grafickejch cipu a dotkne se to celyho vykonu. Tady jen proste nechcou aby si blbci, kteri nevi ktera bije a stahli si nejaky program z netu, odpalili grafiku.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 23:50:16

ano, to mas pravdu - vyrobci HP notebookov vydavaju nove biosy preto, aby sa nvidia karty neusmazili, ale taktiez je k tomu novemu biosu jasne v dokumentacii vsetko povedane - cize, ze sa bude tocit ventilator stale, aby sa karta neusmazila... ale k novym Catalystom som nevidel, ze by ati pisala nieco o "optimalizacii" vykonu v tom syntetickom teste, aby sa neusmazila ich graficka karta.. keby to ati zverejnila, nepovedal by som k tomu ani pol slova a bolo by to vsetko v poriadku... a pretoze to ati urobila "potichu", je to pre mna rovnaky podvod ake robi "bezne" nvidia..
Trefa - ja o tom nepochybujem...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 00:06:49
avatar
Furmark byl vydan ve sve verzi 1.0 20.8.2007, zadny anti G8x tool to tedy neni a nebyl. Smysl ma jako velmi dobry test stability GPU - treba znamy AtiTool vytezuje spise napajeni (taky vam lehce piskaji kondenzatory??? ) a pameti, furmark je svym 100 pass vypoctem a MSAA konfiguraci miren spise proti GPU.
ATi udelala chybu, protoze tuto zmenu neuvedla v infu ke Catalystum 8.8 - soucasna HW komunita na to prijde a to spis drive nez pozdeji (jako prave v tomto pripade). To, ze je referencni nastaveni chlazeni na nekterych kartach HD 38x0 a 48x0 na hrane uz vime vsichni davno, furmark jen dokaze vyzdimat jeste o kousek vic a to je kamen urazu. Zjevne s timto typem zatizeni nebylo pri navrhu referencnich designu pocitano a ATi se pokusila tento relativne okrajovy problem zahladit bez ohlaseni a tim si rozhodne nepomohla. Nvidioti to budou nazyvat podvodem, fanATici ochranou.

Me je to sumak, ja na sve grafice hraju hry a ne Furmark
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 17:22:10

Tady ale vubec nejde o nejake body nebo fps, tady jde o to, ze se ta karta v tomhle testu mohla spalit.....
To by pak pro AMD/ATI nebylo moc dobre, kdyby se jim hromadily reklamace......
Tak to radci fixnuli, pekne potichoucku.....
A to za zminku stoji.....
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-27 20:42:13

O podvod se jedná vždy,pokud se někdo snaží druhou stranu uvést v omyl.Takže není podstatné jestli jde o milion korun,či korunu,jde o princip.Chápu že české "právo" v tom má dost nejasností,nejen v tomto,ale je nutné uvést věci na pravou míru.Pokud by nešlo u úmysl o podvod potom nejde,ale jen o chybu.Je vidět že spousta lidí si plete pojmy s dojmy.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 00:21:00
avatar
Pokud se karta mohla v testu spálit, tak je velice dobře, že to ošetřili tak, aby se to nestalo, neb nikdo z nás asi nechce přijít o grafiku, třeba za 12k kč, že?

Podvod je, když se zvýší výkon na úkor kvality obrazu a referuje se o tom, jako převratném zvýšení výkonu (viz. kauza Crysis a nVidia s jejíma vylepšenejma ovladačema).

Tohle neni vůbec žádnej podvod, to je bezpečnostní opatření. To je jako kdyby se ti moh upéct procesor a výrobce vydal BIOS, kterej tomu zamezí (třeba za cenu výkonu).

Plus někdo kdo vydá program, kterej teoreticky může způsobit poškození HW, je podle mě nesvéprávnej magor, kterýho bych zažaloval, ten fix měli vydat výrobci Furmarku a ne ATi.

PS: Ano mam rád ATi, protože po tom co nVidia vydala GeForce 4, se jí už nedalo věřit a dokazuje to do dneška.. (ale jinak sem začínal na nVidii a celkově proti ní nic moc nemam.. byť bych s dnešníma kauzama teda nikomu GeForcku nedoporučil..

PPS: Zajímalo by mě, jaktože se to mohlo stát v případě programu a neděje se to v případě her (hraju všechno a GPU mi nedosahuje pomalu ani 60°C). To musel bejt hodně speciální program.. obzvlášť pokud dokáže bypassnout ochranu proti připálení.. už smrdí nelegálností.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 06:37:30
avatar
Každý uživatel si určitě podrobně přečetl licenční ujednání, ve kterém odsouhlasil, že veškerou odpovědnost za případné škody způsobené instalovaným programem přebírá na sebe. Takže ti, kteří si nechali opéct grafiku do křupava, můžou žalovat leda mamince a ne autora programu. I když větu "tady něco smrdí" spolu s tebou proneslo asi víc lidí(po pár minutách testování ve FurMarku)...
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ještě k tomu FurMarku 2008-08-28 08:55:14

To, že Catalysty nejspíš vypínají část jádra, která by se mohla usmažit, je jedna věc. Ale zasahovat do výrobku třetí strany nemohou. Tudíž je logické, že když FurMark zatíží, v té chvíli osekané, jádro na 100%, jedná se opravdu o 100%ní zátěž, protože tam tehdy část jádra prostě není přítomna!
Z tohoto hlediska je celá záležitost spíš problémem FurMarku, že nedokáže zjistit, jestli funguje celé jádro, nebo jen část... Ale na rovinu, nedovedu si představit, jak by to zjišťování mohlo probíhat.

Chyba prostě byla ta, že tuhle vskutku marginální záležitost nezapsali do dokumentace Catalystu 8.8. Po tom humbuku co se kolem toho strhl možná vydají errata.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 10:25:26
avatar
Podvod to je,nevim,co tady resite.Jenze tenhle server
se zameruje na "odhalovani" podvodu pouze u nVidia. Je pravda,ze stat se to ji,uz by tu byly dalsi bulvarni napisy.. Kazdopadne z toho plyne jedina vec a to,ze karty ATI nejsou delane na maximalni zatez a tohle je tomu dukazem.To je sama nizsi cena,cenova valka atd a pak to vypada tak,ze ATI dava na svoje vykonne karty mizerne chladice a pokud se objevi benchmark,ktery to potvrzuje,tak radeji potaji vykon krouhnou,aby se karticka neusmazila (ovsem na oko karta jede na 100% a to je to,co se mi nelibi).
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 10:45:50

Ale ona z hlediska FurMarku jede na 100%. Teda ta její část která v něm funguje... To že to není z hlediska uživatelů korektní je druhá věc... Podvodem bych to asi nenazýval.

Navíc, pokud mermomocí chceš kartu usmažit ve Furmarku, máš plnou volnost použít starší Catalyst.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 11:01:10
avatar
Co prosim? Ona jede na 100%?? Snad JELA pri pouziti starsich Catalyst Na 8.8 sice hlasi zatizeni 100%,ale vykon o mnoho nizsi a teploty samozrejme take,takze jakychpak 100%
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 14:51:47

Ty asi nečteš. Minimálně nechápeš, co chci říct.

FurMark vidí jen tu část kterou může použít. Tudíž ji zatíží na 100%. To že třeba třetina jádra není z hlediska FurMarku viditelná není pro stav zatížení v něm relevantní.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 16:08:30
avatar
Pokusim se ti to vysvetlit,ok? Tak pekne pomalu - na kolik procent byla karta zatizena u cat.8.7? A na kolik je zatizena na 8.8? A jake je score? Nepripada ti to divny,vid ze ne..
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 21:59:05

Vtip je v tom, že v obou dvou případech na 100%. FurMark prostě na 100% zatíží to co může.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 10:57:02
avatar
Lol na tomto som sa zasmial ... A karty NV nebodaj su robene na maximalnu zataz ??? Potom by sa tolko nereklamovali ...Mizerne cchladice ??? Neviem ci si tie karty skusal alebo nie,i ked o tom pochybujem ked tu pises tieto blbosti,ale jediny problem tych chladicov su nizko nastavene otacky co vyriesi aj male decko ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-28 11:12:43
avatar
Nevim nic o tom,ze by u nVidie na novejsich ovladacich tipu 177.xx nekde klesl vykon z duvodu nezniceni karty jako u ATi ty Lol Nevim,co tu placas o reklamovanosti.A ze ma ATI mizerne chladice,to je obecny fakt,tak netrucuj Nastavit otacky na max opravdu zvladnes,ale ten kraval by si jiste poslouchat nechtel,to je mozna duvod,proc to ATI resila takhle
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takze 2008-08-28 14:35:26

vypatral som toto, DD ma pravdu, nove dual-core procesory na 65nm code-name Kuma budu, ale nebudu to Phenomy;)

"We have never said...that Kuma was somehow associated with Phenom," he said. "Dual-core Phenom? I've never seen that on a road map."

odkaz:http://www.amdzone.com/index.php/news/cpus/41-cpus/9801-kuma-not-cancelled-says-amd
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 617x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1251x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1651x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1885x
Komentářů: 2