Procesor AMD Phenom 45nm o 20% rychlejší než 65nm? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 26 únor 2008
ADM-phenom-ikonkaPo internetu se začínají objevovat náznaky výkonu půl generace procesorů AMD, která se objeví v polovině letošního roku ...

 

 

Server Fudzilla, ať už si o jeho stylu myslíme cokoli, patří k těm neinformovanějším, co se zákulisních informací týká. Aktuálně tento server do světa vypustil zprávu, že z dobře informovaného zdroje má zjištěno, že chystaná půl generace procesorů AMD, známá dnes pod označením AMD K10.5, alias 45nm Phenomy, které začnou vycházet přibližně od poloviny letošního roku, jsou o 10-20% rychlejší na stejné frekvenci, než současné 65nm modely AMD Phenom. Pokud by se tyto informace potvrdily, byly by s největší pravděpodobností 45nm AMD rychlejší než 45nm procesory Intel na stejné frekvenci. Zde už se ale dostáváme hodně do roviny spekulací ...

amd-barcelona-small

    Je vůbec možné, aby mírně upravený 45nm procesor AMD K10.5 byl o až 20% rychlejší než současná AMD Barcelona K10? Odpověď je, že určitě ano, otázkou ale zůstává, zda všude. Podobné informace totiž kolovaly ohledně 45nm procesorů Intel také a nakonec se ukázalo, že podobný nárůst je jen ve značně omezeném počtu aplikací, využívající nové Instrukce. Ve většině aplikací je na stejné frekvenci rozdíl mezi 45nm a 65nm maximálně pár jednotek procent, ale často také nula nula nic. Bude to u AMD K10.5 podobné?

    Nicméně, i kdyby se AMD podařilo překonat výkon 45nm procesorů Intel, nejspíše se nebude radovat z čelní pozice dlouho. Stejný zdroj, který serveru Fudzilla prozradil nástin výkonu K10.5, prý řekl, že z dalších měření vyplívá, že připravovaný procesor na architektuře Intel Nehalem, bude opět o něco rychlejší než AMD K10.5. Na druhou stranu je prý ale zase větší a generuje více tepla. Každopádně tyto procesory se reálně na trh prý dostanou nejdříve během 1Q 2009, tedy až za rok.

Intel-Xeon

    V zájmu konkurenčního boje a tohoto zdravého napětí mezi oběma výrobci, bychom se asi nezlobili, kdyby se tyto informace, pro vývoj technologií není nic lepšího, než když se minimálně dva perou a pro vývoj cen .... No, škoda mluvit :). Tak jen dále, rychleji a levněji ...

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:01:04
avatar
AMD ted nema v podstate nic nabidnout, ledatak X2 5000+Black box, nejake 5000BE, Phenom 9700? No nevim, zda se mi to bidna situace, a ze by se nejak zmenila s prichodem 10.5, to se mi nezda, ale snad jim to pasakum vyjde a budou moci zase konkurovat Intelu, i kdyz ten je momentalne "za vodou"

BTW Bulldozer od AMD ma byt Osmijadro?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:13:51
avatar
já myslím že snad až 16-jádro ale nevim, to má být až další generace K11 ...
BTW: když někdo netaktuje (většina) je 9600-9700Phenom celkem dobrá volba za současné ceny, stejně dobrá jako Q6600 Intel ... určitě bych AMD nezatracoval, jak se o to mnozí dnes vehementně snaží, to že nemůže konkurovat Intelu a jeho 3,0GHz QuadCore, ještě neznamená že na běžném trhu, pro 95% lidí zajímavějším, to nedokáže ... prostě tohle nazývám syndrom nejdražšího , objevuje se jak u grafických karet, tak u procesorů, ačkoliv není pravda, že výrobce toho nejrychlejšího na trhu musí mít nutně stejně dobrý i zbytek běžné nabídky, většina lidí si to myslí ... když jsem nedávno ty procesory testoval a zajistil jsem, že taktovat procesor se v domácnosti nevyplatí, že třeba Intel nebo i Phenom je na 3,0GHz jen o pár FPS nebo jen o pár sekund rychlejší než na 2,4GHz, rezignoval jsem na tohle honění výkonu ... Stačí dvoujdárový CPU na 2,4GHz do 2000 a máte superprocák a tam myslím že AMD nemá dnes žádný problém ... takže ono to s tou nekonkurenceschopností, či náskokem Intelu nebude zase tak horký ... samozřejmě jako fanda špičkového výkonu mám rád to nejrychlejší nejvýkonější, ať je to dnes Intel, enbo to bylo a možná ještě bude AMD ... ale když něco doporučuji a nakupuj, většinou musím také myslet na finanční stránku věci a v tom případě na výkon špičkových produktů a kdo na kdým tam vede, mohu v klidu zapomenout ...
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:11:48
avatar
hmmm to bude hukot btw Kamarad ma 1950xtx a chce upgradovat na 3850 nebo 3870, myslis si ze se mu to vyplati? Ma 19'' Monitor

EDIT: No vsak jak nekdo nekde nedavno psal, OC je dobry ledatak jako chlouba do Podpisu na forech, ale stejne si myslim ze lidi radeji koupi Q6600 nez "zmetkovy" Phenom..coz je celkem skoda
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:14:30

Hele já mam X1950XTX a HD3850 jsem doma měl, je rychlejší bez AA s AA se mi prpadala za výkon mojí X1950XTX, takže to je na zvážení, zas ta spotřeba no HD3870 je ale určitě lepší i s AA
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:16:34
avatar
Q6600 je ale výborný a prověřený procesor, osobně ho považuji za jeden z nejpovedenějších v celé historii, takže se ani není moc čemu divit ... hold AMD s Phenomama rok zaspalo, ale to ví každej
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:55:25
avatar
No ono to mas tezky AMD nema momentalne desku ktera by me oslovila.Cekal jsem do konce roku 07 co z toho vseho vzejde, ale ceka se dal a to az do leta 08. Tak jsem skoncil u Intelu. Tudiz muj prvni Itel bylo C2D6600 s tim ze az vyleze K10 vratim se k AMD , ale zatim neni proc. Jinak OC pouzivam ani ne tak ze to na foru pekne vypada , ale pokud delam video je to znat.
Neznámý  - CPU 2008-02-26 17:16:34

Prvda, koľko "bežných" ľudí dokaže ladiť výkon cez BIOS???!!!!
Cena/výkon je u AMD lepší než u Intel-u.(na základných taktoch)
DESKU??? Odkaz
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:32:17
avatar
Pokud je dostacujici dvoujadro na 2,4Ghz tak vidim jedinou volbu a to Athlon X2 5000+ Black... AMD ma lepsi pomer cena vykon, tento je bez chladice a pritom box, cena 2300, otevreny nasobic...

Do PC 100% na hry je stale AMD lepsi volba, muj nazor...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:36:25
avatar
pokud bereme poměr cena-výkon, tak ano, pokud bereme čistě výkon, je Intel dnes i ve hrách výkonější ...
gtalmaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 08:18:19

DD, myslim, ze jsi zapomnel na to, co vubec bylo za vznikem pretaktovavani. Driv byly rozdily mezi lowendem a highendem tak obrovske, ze pretaktovanim se dal snadno ziskat vykon highendu za cenu lowendu, nebo mainstramu. Presne si pamatuju, kdyz sem kupoval s939 sestavu a precetl sem si o Opteronu144 - tenkrat stal neco kolem 5 tisic a dal se bez vetsich problemu pretaktovat na uroven tehdy nejvyssiho athlonu, ktery stal kolem 30 tisic! To je ten pravy duvod, proc taktovat. V dnesni dobe, kdy rozdily v cenach mezi mainstramem a highendem jsou mnohem mensi toto v podstate ztraci smysl. Samozrejme by se nasly vyjimky. A dalsi vec je, ze lidi, kteri taktuji jsou z velke casti studenti strednich a vysokych skol. Za ty ucty za elektrinu plati jini , takze myslim, ze je to netrapi - teda aspon me to taky v te dobe ani nenapadlo ;)
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no chtělo by to 2008-02-26 13:08:21
avatar
aby ten Phenom na 45nm na frekvenci tak kolem 2,6 GHz měl spotřebu tak 80 W, tomu bych řekl pokrok
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:15:08
avatar
no bohužel takové informace nemám k dispozici, asi by tam mělo být nějaké snížení spotřeby ale nevím dnes o kolik to bude
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:40:49
avatar
s tim taktovanim bych to nevidel tak blede, protoze se zvedne i fsb a frekvence pameti, kdyz uberu 1ghz z frekvence procesoru tak to poznam, nehlede na to, ze nektere hry (je jich sice minimum) sou vazane hodne na vykon procesoru a ten se s oc nezanedbatelne zveda. jinak kdyz si ted koupis e8400@4ghz, nemusis se bat, ze bys mel za 3 roky nedostacujici vykon : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:48:51
avatar
dokaž to já to dokázal na 8800GTX, u většiny her je jedno jestli má CPU na 2,4GHZ nebo 3,0GHz, ten výkon je závislý hlavně na grafice ne na procesoru, jakýkoliv slušný dvoujdárový procesor an 2,4GHZ ej výkonný, taktování ti skoro nic nepřidá, jen ti vypne šetřící utility, procesor žere jak prokopnutej. Ono sice třeba 20% výkonu vypadá pěkně, ale když to vezmeš prakticky, tak při 70FPS ti to přidá 14FPS, jenže to vlastně nepoznáš. No a pokud máš 20FPS, tak ti přírůstek 4FPS je celkem k ničemu to samé platí i o dalších programech, třeba 2,4GHz CPU ti běžnou činnost, komrimaci, převední MP3 atd, udělá za dejme tomu 2 minuty, OK tak 20% výkonu navrh je místo 2 minut jen skoro 1 minuta 40s. No fajn ušetřil si dvacent sekund, za ten přírůstek si zpaltit podstatně více energií, a pokud si ten proceso koupil už nataktovaný, tak si za těch prá sekund, či FPS zapaltil několik tisíc korun navrh v tomhle světle už prostě ty výkonný CPU nataktovaný až do haleluja, nevypadají zase tak dobře
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:57:55

tak to bych měl dotaz, když nezvedám napětía taktuju, tak mi šetření jde v biosu zapnout a nemám žádný potíže, slyšel jsem že jen v případě zvednutí napětí se má to šetření vypnou. Je tedy u mě šetření funkční, nebo se samo zablokuje při přetaktování i když je Enable v biosu?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:11:05
avatar
presne tak jak pises..pouze kdyz zvednes napeti..a na zakladnim napeti dokaze Q6600 v pohode jet na 3GHz
Neznámý  - MoronJ. 2008-02-26 16:23:34

Welcome back
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 14:52:50
avatar
zase musim vytahnout gothic 3 : ) tam v rozliseni 1280x1024 4aa/16af udela prumerne na core2duo 2,4ghz 39fps a na 3,6ghz 52fps s 8800gtx. dalsi je treba dark messiah, kde minimalni fps vzrostou ze 45 na 59. oblivion v prirode vzroste z prumernych 53fps na 67fps. ve vetsine her je ale vliv minimalni-zanedbatelny. take se vytraci vliv procesoru s rostoucim rozliseni a prebira vice prace gk. tez sem zkousel 3dmark06 a ten bez pretaktovany gk a procesoru skube hned v prvnim testu, minimalni fps misto 29 jsou 22-23 na 8800gts 512.

co se tyka spotreby tak to je zase o necem jinem, kdyz spocitas spotrebu cele herni sestavy, tak uz te pretaktovani az tak moc nevytrhne : )

jinak pokud bys chtel vazne usetrit na spotrebe, je lepsi koupit si jeste jeden kancelarsky pocitac - tim myslim za par stovek, zalezi na tom, kolik casu se hraje a kolik se windowsuje : )

jinak s tebou souhlasim, ze prehanet to s frekvenci procesoru neni nutne, zbyle penize je lepsi vrazit do rychlejsi gk, kde se ten vykon ve hrach projevi vice anebo odjet na hory : )
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - taktování 2008-02-26 14:38:07

Přetaktování je dobrá věc, ale musí se to dělat s rozumem. Nejsem zastánce zvyšování napětí (životnost, větší odběr energie atd) ale zvýšení FSB v rozumných hodnotách rozhodně pomáhá celému PC. Rychlejší je start PC, komprimace videa, scanování antivirem, práce s videem a audiem obecně. Sám mám E8200@3.4GHz bez navýšení napětí. Dle mého názoru jsou vůbec nejlepší vlastní utility výrobce, jako např. M.I.T. od Gigabyte. V základu jede vše normal (spořící režimy výrobce zapnuty, u mě např. 95W celé PC) a když je třeba výkon tak ho deska pěkně popožene a to jen na nezbytně nutnou dobu ! Mít přetaktěný CPU se zvýšeným napětím na max. hodnoty je v IDLE úplná blbost. Osobně se velmi těším až nám spadnou ceny SSD disků nebo v budoucnu přijdou daleko lepší nemechanické technologie, protože stále jsme většinou limitováni rychlostí disku. zdravim.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 14:49:35
avatar
95w cele pc? to se mi nejak nezda : )
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:05:36

Skutečně. PC+DSL modem+2.0 bedýnky (bez monitoru, to jsem asi zapomněl dodat). Měřidlo příkonu na síťové šňůře za cca 400Kč. Otestoval jsem ho na lampičce s regulací výkonu, pro jistotu. Měří velmi přesně, doporučuji. Jinak PC mám E8200@3.4GHz, P35-DS3P, X1600XT (uvidím jak to bude s HD3870), 1xWD 3200AAKS, 1xWD2500KS, 1xDVDRW, 2x2GB DDR2 800 a zdroj Fortron 400W + ventilátory IN 120mm, OUT 120mm a AC Freezer 7. PC je tichý a úsporný.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - merač 2008-02-26 15:45:35
avatar
aký typ toho meradla príkonu máš, mal by som záujem take čosi kúpiť, vieš mi dať nejaký link? vrelá vďaka
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:15:52

Jasně. Tady je: http://www.fktechnics.cz/cz/clanky/zajimave-vyrobky/art_69/meric-spotreby-elektricke-energie.aspx
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - diky 2008-02-26 16:29:18
avatar
VDAKA
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: taktovani 2008-02-26 15:16:20

Ano, v tom bude tkvet nejvetsi deviza a prinos(potazmo uspech) platformy AMD/Ati, na chipsetu 780G mit 45koveho Phenoma s plne funkcnim Overdrive a 3870X2 kde uz je fukcni vypinani GK pomoci vyse zmineneho chipsetu, takze na net podtaktne CPU a vypne GK a zobrazovani bude obstaravat int. GK, pri praci dle potreb a pri hrach zapne GK(popr. i OCkne) a OCkne CPU... Funkcni nastup komplexniho reseni ala Spider je "za dvermi"...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no ta integrovaná grafika 2008-02-26 15:29:08
avatar
která vypne grafiku an hry ani možná nebude potřeba, jestli bude mít nová řada ATi 4000 spotřebu v klidu 10 w, pak se žádné další šetření nevyplatí resp. je zbytečné
Grol2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:10:54

U her tomu tak je, ale je treba si uvedomit, ze vykon je zde limitovan take grafickou kartou (popripade rychlosti pameti ap.). Pocitac ale nepouzivam jen ke hrani, vlastne skoro vubec. Pokud mi vypocet bezi 30 minut nebo jen 20, to uz je docela rozdil. Nejsem priznivcem nejakeho sileneho tuningu. Jdu po pomeru cena vykon. Pokud za priplatek za slusny chladic a slusnou desku ziskam vykon, ktery bych bez pretaktovani neziskal ani omylem, povazuji to za rozumnou volbu.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:36:01
avatar
Musim nesouhlasit... V budoucnosti se hry budou ubirat spise podporou pro vice jader, frekvence nebude tak dulezita... Za tri roky si budes moc dvoujadrem akorat tak vytrit zadek a jestli na 3 nebo 4Ghz bude jedno... Ale stejne plati ze dnes uz jde hlavne o grafiku...
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 13:49:26
avatar
Mám Phenoma 9600 a jsem spokojen...přetaktovat jde na 2400 MHz na jádro..no a stejně mi běží na Normálních Frekvencích...Jede na DFI 790FX k tomu 2x 3870 a 4 Giga ram...Hry hraji v 1360x768 nebo 1920x1080...vše jede Suprově až na Crysis(tragédie) a Call of Duty 4...Crysis je prostě na ATI pomalej :-( no a Call 4 se sem tam trhne...můj názor je že rozhoduje cena...Intel je prostě drahej...Koupíte CPU nějakou Lepší desku a už to Finančně poznáte...AMD se dá koupit podstatně levněji :-)
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:01:39
avatar
co je to lepsi deska? kdyz si koupis treba gigabyte p35 ds3 za 2k a neco, mas pomerne komfort.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:13:48
avatar
Lepší deska stojí 3 a více tisíc Kreditů...Samo že se dá osadit nějakej ten Micro ATX za Litr...tam ty Procáky pojedou taky :-) No o tom to je....ty 1-2 Litry co ušetřím dám no Lepší VGA nebo RAM a zákazník je spokojen....
Neznámý  - Re: 2008-02-27 15:42:19

Plácáte hovadiny a dávno neplatná klišé. Já dal za desku 2.300Kč, jde o Gigabyte P35-DS3R, mám q6600 - žádný problém, výbava super, nechybí mi nic - viz má konfigurace v profilu. X38 přináší navíc dva grafické sloty, což 98,5% lidí včetně mě nevyužije.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:41:38
avatar
rozhoduje cena??tak vyhodis kolik tisic za desku a kolik tisic za dve grafiky a litr usetris ze vezmes phenom 9600 oproti Q6600..no to mas nadhernej pomer cena/vykon na intelu postavim i s hodne dobrou deskou levnejsi a po OC vykonejsi stroj bez OC jen o trosku lepsi a nebo slabsi ale rozhodne mnohem lepsi v pmeru cena/vykon pri zachovani rozumne urovne vykonu
Neznámý  - re 2008-02-27 15:44:04

Já bych se s ním hádal, že deska na Q6600 vyjde levněji než deska pod Phenom
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:27:37
avatar
prave to se snazim naznacit hlavne zduraznuje cenu a ma desku dfi790fx ktera je mozna to nejdrazsi pro amd a 2 grafiky..no jo zalezi mu na cene..podle me si spis vymysli..
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:36:43
avatar
Ty asi nevieš pochopiť, že tu nejde o neho, že tu ide o zákazníka... Ja neviem čo ťa furt máta porovnávať jeho články s jeho zostavou. To čo má kaźdý doma je jeho vec, jedine že by si mu tú drahú dosku závidel...
Dosky pod Phenom sú už k dostaniu aj lacnejšie.
je jasné, že po pretakte intelu q6600 sa Phenom na nič nezmôže, ale priznajme si - medzi nami je 95%ludí, čo si chcú kúpiť komp, a nechcú taktovať. Klasickí useri. Takže to nemôžeš brať tak, že postavíš rovnakú zostavu intel vs. AMD a potom intel pretaktuješ neviem kam do marie... Tí čo sa vyznajú tak urobia. Tí čo chcú spolahlivú zostavu nie, a takých je oveľa viac.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:38:10
avatar
2x HD 3870 neutahne Crysis v 1360x768

To snad ne Podle testu co jsem videl by mela stacit i jedna
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 17:31:00

Taky se mi nějak nezdá výkon dvou HD3870 v Crysis na 1360x768.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 14:52:12
avatar
Když jsme u té spotřeby tak ten kdo platí Elektřinu za svoje MOC dobře vidí že to zase tak MOC nestojí...koupíte si lepší Pračku nebo Lednici a máte Rozdíl dole...tak nějakejch pár Watíků je na .....
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 14:56:48
avatar
asi tak nejak, kdyz do vysledku zakomponujes veskere vydaje za elektrinu, nejake taktovane/netaktovane pc v tom nepoznas : )
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:00:18
avatar
Tak nějak
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:14:53

Dovolím si oponovat. Pokud přetaktuješ PC tak že ti žere v IDLE stejně jako v BURN rozdíl poznáš. Z vlastní zkušenosti mi jelo staré PC s P4 660 přetaktované na 4GHz omylem celej měsíc. Skoro každej druhej den jelo i přes noc cca 5hod, přes den taky cca 5hod a účet za elektřinu. Hrůza ... A to nemluvim kdybych si toho nevšim hned ale až po půl roce. I dnes platí že pokud přetaktuješ CPU zvýšením napětí na max. tak se odběr zvedne o pěkných pár watů. Samozřejmě pokud pouze hraješ hry pár hodin denně, tak o nic nejde. Ale při dlouhodobě zapnutym PC je třeba na spotřebu koukat, teda jestli ti elektřinu neplatí někdo jiný (rodiče, babička apod.).
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:17:07
avatar
P4 660 to je neco jinyho nez dnesni procesory..ta jeho spotreba byla extremni uz na zakladnich taktech
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:16:19
avatar
Ehm...kolik je u Tebe hrůza?
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:24:43

Jestli si dobře vzpomínám tak to byly 200÷300Kč navíc. Což by ročně bylo min. 2400Kč a za to je už zase další kus hardwaru. Myslim si že vyrábět úsporný produkty jako jsou CPU, desky, účinný zdroje apod. má smysl. Někdo v tom hledá marketingovej tah, ale ten by v tom byl podle mě pokud by byly výrazně dražší. Což nejsou.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:32:01
avatar
vidis to, a je ti ted poradim jak usetrit jeste vice, vyndavej ze zastrcky spotrebice, kdyz je nepouzivas a za rok se ti to vysplha az k 1000kč - za to bys mel pekne basy dvanactek.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:38:32
avatar
No stačí vypnout Jističe
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:35:38
avatar
To máš doma server ve sklepě a chodíš tam jednou měsíčně měnit pasti ne?Jak se zapomene vypnout PC na celej měsíc?Se zapne spaní a všechna ty šetřící .... a jede to pěkně pomááááličku
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:01:33

Nejelo celej měsíc v kuse, ale cca 10hod v kuse, asi 20dní v měsíci. Je to rok a půl zpět. No vidim že spotřebu asi nikdo moc neřešíte, tak to nemá cenu dál rozebírat. Jinak už jste někdo taktoval E8400 ? Kam až jde se základním napětím ? Původně jsem totiž chtěl E8400 ale nebyly tak nakonec jsem vzal E8200. Co se týče AMD a její K 10.5, držim palce. Osobně do AMD asi nikdy nepůjdu, ale silná konkurence k Intelu je vždy vítána. zdarec
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:20:38
avatar
omylem celej mesic, tak to pak jo, treba si nekde zapomnel i vypnout tv nebo elektrickej sporak.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:44:55
avatar
a kedy maju vyjsť athlony X2 na K10 ????
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 18:16:00
avatar
Pokud vim tak Athlon X2 je K8 Arcjitektura. Vse na K10 jsou uz Phenomy.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 18:16:58

dvoujádra na K10 asi opravdu dostanou zas název Athlon
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 18:40:04
avatar
ale houby .... dostanou znovu označení X2 ke kteremu se AMD vrací, ale jinak to jsou Phenomy
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 19:28:08

Takže žádná číselná řada?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 19:31:14
avatar
ale jo s největší pravděpodobností to budou 7xxx X2, tří jádra jsou 8xxx X3 a čtyřjádra 9xxx X4 ...
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 19:47:40
avatar
phenom x4 , čo sa stane ked si odmyslís dve jadrá ?? athlon x2 ... ma mat vsetko aj L3 cache ..... ale ma mat oznazeny 6xxx a ne 7xxx ale nie som si isty
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 20:26:02

Tak to nebude výplod mojí fantazie že Athlon na K10 bude? Já mám pořád za to že Athlon se něco z K10 jmenovat bude bo jsem to někde četl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 20:32:02
avatar
ano je to výplod tvé fantasie ... značka Athlon končí, místo athlonu je tu Phenom. Všechno na K10 je a bude Phenom, Athlon končí se zánikem současné generace CPU AThlon64 ...
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 20:50:22
avatar
sry DD ale Arg ma pravdu, bude athlon

Odkaz
tu mas obrazok ako to ma byt ..... athlony maju byt low-end
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:48:27
avatar
No nemyslím si, že by výkon byl vyšší než Yorkfield na stejné frekvenci. K10 je o dost pomalejší než Penryn a myslím, že to není jen 10-20%. Ale K10.5 bude hlavně postrádat "bédvojkovou" chybu a jiné dětské nemoci a hlavně spadne spotřeba.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:51:15
avatar
no neviem .... podla mna amd ich aj trochu poopravy aby trochu vykon optimalizoval
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:51:24
avatar
AMD Phenom je v praktických testech stejně rychlý jako současné Intel 65nm a ve většině případů i 45nm pokud nejde o aplikace s novou sadou instrukcí .... zapomeň na to, že je tam nějaký rozdíl výkonu, u 45nm Intelů nejde ani tak ot en výkon a nikdy nešlo, tam jde o nízkou spotřebu ;)
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 15:51:00

Mě nešlo o to jak za rok co nejvíc ušetřit na elektřině, ale jakej je rozdíl netaktovat/taktovat. Každej ať si dělá co chce. Každej má jiný finanční možnosti. Jinak spotřeba se začíná řešit téměř v každý recenzi na hardware, protože to je a hlavně bude stále větší položka.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:12:40
avatar
myslim ze je jen dobre ze se AMD snazi, ve vysledku vyhravame my zakaznici at uz mame radi INTEL nebo AMD
brabectom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:19:18

Naprosto souhlasim.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:19:15
avatar
jj az o 20% vyssi vykon na 45nm oproti 65nm to zni pekne..hodne pekne..a ted mam na tebe takou zaludnou otazku..je to navyseni oproti 65nm s TLB patchem nebo bez nej??? ja tipuju ze s nim krasnej marketing
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:33:42
avatar
ty si tipuj co chceš, faktem je že s TLB opravou v BIOSU ty CPU nikdo nepoužívá ani AMD - je to rozmáznutá celkem nepodstatná chyba, takže určitě to nebudou srovnávat s TLB patchem a bez ... AMD se o TLB chybě v B2 chce rozšiřovat co nejméně, takže aby na ni takhle někde upozorňovalo, dost pochybuji .... Podle mě je to s těmi 10-20% stejně jako Intel 65-45nm, prostě se to projeví jenom někde ... ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:38:50
avatar
ale je to stejnej tip jak ten muj a kdyby se to bralo takle tak se s tim vyrokem az o 20% rychlejsi da plne souhlasit..no uvidi se az tu nakej kousek bude..bude to docela zajimavy

btw nemely uz tu byt naky ty dvoujadra nebo slavny trijadra??dypak ty tu bude mit..brezen nam uz klepe na dvere a zadny novy informace jsem nezaznamenal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:40:17
avatar
nestíhám psát o všem ale už jsou na světě první benchmarky tříjader, OEM partneři dostávají první kusy a oficiálně dojde k představení několika modelů na Cebitu
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:54:24
avatar
nemyslim tady sem neco videl jen na fudzille o dellu a hp a o predstaveni B3 revize na cebitu ale po tech dvoujadrech jakoby se slehla zem a pri tom budou pro hodne lidi urcite zajimavejsi nez 4 nebo 3jadra..a tem 3jadrum stejne neverim..na hry to moc nebude - ted staci 2jadro a az bude podpora 4jader tak na nich to pobezi lip jak na 3jadru a uz ted jsou 4jadra docela levny (oproti kvalitnimu 2jadru) - a profici maji na to si koupit 4jadro

btw doufam ze stejne tak jako si informoval o teto novince informujes stejne dobre i o tom ze nehalem ma byt vykonejsi nez K10.5 Shangai a to jak pisou v originalu na fudzille "but much bigger"
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 20:11:22

No jestli bude Nehalem opravdu taková prasárna jak to prezentuje Intel, tak by si mělo AMD s K11 hodně pospíšit . Dobrý by bylo vydání na Q2-Q3 2008 - beztak tam bude zase odkladů na třičtvrtě roku tak aby se to do ploviny 2009 stihlo.
snehy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 20:46:38
avatar
No tak já jsem dal do desky s paticí AM2+ dal Athlona X2 6400+ a neřešim to a až bude nějakej slušnej Phenom tak ho časem vyměním. Ale myslím si že my výkonově i tenhle ještě dlouho bude stačit.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 08:59:16
avatar
HEHE uz som vydel tu reklamu aj na cdr .... si AMD zaplatilo ??
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 09:13:05
avatar
Ať si platí co chce Adblock to vyřeší
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 418x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1284x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1599x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1132x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1876x
Komentářů: 2