Snížení cen procesorů AMD Phenom Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 17 December 2007
ADM-phenom-ikonkaJak se asi dalo předpokládat, AMD snížilo ceny nových čtyřjádrových procesorů AMD Phenom.

 

 

Původní ceny víceméně vydaných procesorů AMD Phenom X4 nebyly zrovna konkurenceschopné vzhledem k výkonu, jaký tyto procesory momentálně ve srovnání s Intel QuadCore nabízejí. AMD tedy jak se dalo očekávat, snižuje ceny svých Phenomů.

AMD-Phenom-3

Model Phenom 9500 na 2,2GHz tak aktuálně stojí 181 euro tedy nějakých 5600 korun s daní. V dohledné době se očekává zlevnění i modelu 9600 a uvedení dalších. Zajímavá bude jistě edice 9600 Black edition, tedy modelu s otevřeným násobičem. Snížení ceny čtyřjader je určitě dobrá zpráva. Horší to bude asi z dostupností, navíc když víme, že současná B2 revize není bez chyby a B3 revize bude až v lednu, či spíše v únoru, kdy se objeví i rychleji taktované modely. V současné době tak, i když víceméně jen papírově, AMD Phenom 9500 je nejlevnějším čtyřjádrovým procesorem na trhu. Prodeje Intelu Q6600 ale AMD Phenom 9500 asi příliš neohrozí při jeho současné dostupnosti a čekání na B3 revizi. Intel tak nemá nyní důvod snižovat ceny svých procesorů a reagovat na výzvu AMD k cenovému souboji.  Žádné skutečně cenově zajímavé čtyřjádro nás tedy letos už nečeká. 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 18:09:03
avatar
no amd vidi ze neprodava tak musi zlevnovat..ale i to ji nepomuze..normalni clovek by si dnes phenoma urcite nekoupil

a jaktoze zadne skutecne cenove zajimave ctyrjadro nas letos neceka???my sme se ho uz dockali v podobe c2q q6600
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 18:10:55
avatar
Je to clanek o AMD, a o nativnich ctyrjadrech Phenom.... a o jeste nevydanych procesorech. Co na te posledni vete nechapes?
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 18:57:53
avatar
No nevím, já bych si Phenoma 9500 za 3000,- koupil a bral bych ho všema deseti, ale tak moc AMD hned tak nesleví.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 20:00:45
avatar
jo a bylo by to asi to posledni co bys od amd koupil...
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 19:43:57
avatar
uvidime jak se vytahne 9600 Black edition, doufam ze aspon na 3GHz pude
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 20:03:02
avatar
jj te moh jit dost vysoko..ale vzhledem k tomu ze porad obsahuje chybu v TLB tak budes muset mit aplikovanej ten jejich patch..a 10-30% vykonu kterej by mel mit bude fuc..nebo bude nestabilni
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 23:57:15
avatar
Máš špatné informace Phenom BE už bude z revize B3 ... čili žádný propad, a otevřený násobič?! Co víc si přát... pak má intel takovou konkurenci, že si může nechat jenom zdát... a hlavně je nativní.A jestli bude cena kolem 4k až 4,5k tak je to jasná volba, AMD... už jenom kůli OC který mi poskytne násobič.
Mám osobní zkušenost s X2 5000+ BE a jádro na 2.6Ghz, dostal sem ho stabilně na 3.8Ghz, pouze s klasickým chladičem, dát mu něco lepšího, tak by se dostal přes 4.3Ghz na jádru, je to opravdu povedený kousek... Jinak porovnání s 6000+ chodí jádro na 3.0Ghz.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2007-12-18 08:08:09
avatar
Zeptám se možná hloupě, ale za jak dlouho procesor AMD Phenom 9600 95W za 6400,- a tedy vytočená i deska a paměti atd přetaktovaný z 2,6 na 3,8 resp. 4,3 propálí těch -200 Kč na elektrice oproti C2Q 6600 za 6200,- ? Nehledě na to že C2Q 95W se dá z 2,4 také slušně vytočit cca k 3,5, možná i výše?

Pořád mi vychází že ten intel je lacinější A to počítám normální phenom a ne black edition, ta bude určitě dražší.
Anonymní  2007-12-18 08:32:41

sory, ale tohli mi přijde jako lež. K8 má strop někde kolem 3,2GHz. Myslím že když řeknu, že přes 3,5 a to ještě s velmi zvýšeným napětím to prostě nepujde!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 09:27:20

Vite pane Ptáčku, než někoho začnete obviňovat ze lži, bylo by dobrý se aspoň porozhlédnout - výsledky OC nejsou přece tajné.
( http://www.ripping.org/database.php?cpuid=546 )

Vypádá, že se Váše neotřesitelná sebejistota bazíruje na naprosté neználosti věci.
Anonymní  2007-12-18 10:14:32

Tak předně by mě zajímalo, jakse tato databáze ověřuje? A dále mi vysvětlete, proč jsem takový výsledek neviděl na žádném českém či světovém renomovaném a důvěryhodném serveru?

A I kdyby to byla pravda, jednalo by se o totálně extrémní kus!
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 16:07:13
avatar
ta databaze je v pohode..prispivaji tam znamy pretaktovatele a je to overeno cpu-z..ty cisla tam sou dle meho duveryhodna a spolehliva...ale take krasne vyvraci to tvrzeni mafesxa jestli ho ma s beznym chlazenim na 3.8 tak tam muze vysledek poslat a bude na 4. miste...a at si da neco lepsiho a bude z nich nejlepsi...no proste mele neco cemu vubec nerozumi a mysli si ze je borec kdyz tu taky keci napise
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 06:11:38
avatar
Pan MafesX ale mluví o BLACK EDITION (kde je otevřený násobič)... což je úplně něco jiného, tato tabulka je pouze s obyčejnou edicí X2, kde je taktování pomocí FSB, což činí dost velká omezení...
Ale to asi nemá cenu vysvětlovat když Josh nepozná od sebe frekvenci FSB a nastavení násobiče který je mimochodem v klasickém X2 zamknutý...
Anonymní  2007-12-19 08:25:58

No zas tak podstatné omezeni to neni. Otevreny nasobic ti pomuze na prumerne desce. Pokud si overclocker, to nejdrazsi co si poridis je motheboard. Procesoru je jedno jestli ma velky nasobic a nizkou frekvenci nebo vysokou frekvenci a nizky nasobic. Pokud to zvladne deska, proc ne.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 17:25:20
avatar
Dostaneš palec nahoru ! ... hezky napsané ... jinak, násobič na maximum 16,5 a navýšení napětí 1,65 + FSB na 230Mhz ... Jinak sem měl Freezera, vodníka nemám, ale pak by to mohl být mazec... Bez navýšení napětí sem, už viděl test a šel až na 3,3 až 3,4 podle štěstí.
Jinak deska DFI ... a musim uznat, že osobně až budu stavět PC tak koupim DFI, mám ASUS, ale to pořád není ONO Jinak ten test byl zkoušen u kámoše když si stavěl PC...Ale je to stejně zbytečné takhle kurvit procesor, proč když ten výkon stejně nevyužije...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 17:27:07
avatar
otevreny nasobic zesnadnuje pretaktovani..pres fsb je slozitejsi ale na dobre desce dojdes na stejnou hodnotu protoze stropem neni fsb ale procesor...takze v maximalnim pretaktovani to mas celkem jedno...jinak ale dej aspon screen tvy plochy s cpu-z..pak ti budu verit
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 22:47:26
avatar
Nooo jestli se dostanu za kamarádem, tak ti to screenu... Zkoušeli jsme to jen tak ze srandy, protože otevřený násobič poskytuje velké výhody... Možná měl štěstí a narazil na dobrý kousek, je to opravdu o štěstí ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 16:03:24
avatar
ty mas spatne informace..phenom be ktery vychazi tento nebo pristi tyden je porad revize b2!b3 tu bude az v unoru a to jeste pokud budem mit stesti a dostane se sem v dostatecnem poctu..nevim jakou ma intel konkurenci o ktere se mu muze zdat..ale phenom na stejnem taktu na intely porad ztracijou a jestli phenom nabidne jen takty 3ghz tak to na nej bude porad hodne malo!

hlavne je nativni????a muzes mi vysvetlit k cemu je to dobry???kdyz intel nema nativni 4jadra ale ma je porad vykonejsi na stejnym taktu vykonejsi??

jestli bude cena i nove revize 4-4,5k tak se s amd asi hodne brzo rozloucime...ten cip je mnohem vetsi a narocnejsi na vyrobu nez veskery cipy co ma intel takze takle nizka cena je pro amd hodne kriticka...tu narocnost na vyroba dokazuji i zmetky ktera se za vydatneho marketingu prodavaji jako skvela 3jadra..no a kdyby tuhle cenu nasadil i u be verze tak ostatni verze ani vydavat nemusi..osobne odhaduju be verzi na min 6000 a za tu cenu se vyplati spis intel ktery dobre (a mozna i lepe) pretaktujes i se zavrenym nasobicem

3.8ghz s klasickym chlazenim je absolutni blbost..over si to co rikas..a 4.3 ghz by byl rekord..a pochybuju ze bez dusiku bys to dal...jestli ale mluvis pravdu tak rozhodne nebude problem hodit nekam screen z cpu-z tak aby bylo poznat ze je to z tvyho pc
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 06:17:43
avatar
BE edice byla oznámena nedávno na Phenom, čili nemůžeš ani počítat stím že by v B2 rev. vyšel... Takže nejdříve může vyjít v B3 a to v Q1/08.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 17:24:18
avatar
bylo ohlaseno ze pred vanoci by se mel dat koupit..u nas asi hned po vanocich..a ten prvni vyjde stoprocentne v B2..B3 revize prijde pozdeji...kolem unora az brezna nejdrive
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 23:03:28

Za takovýhle stupidní vylhané příspěvky se dávají palce nahoru. Aha. Tak už jsem ten systém tady konečně pochopil.
Takový pozitivní ohlas tady byl naposledy když někdo hrál Crysis na UltraHigh na 2900XT naprosto v pohodě.
Anonymní  - blbost 2007-12-18 08:30:37

skutečná výkonová ztráta po aplikaci TLB patche se může pohybovat do 1% což je zanedbatelné. 10-30% je chyba Microsoftu a jeho Windows, ne AMD
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 15:44:02
avatar
ja vim ze zaten propad nemuze amd a ze by se to dalo malou aktualizaci pres microsoft update vyresit...ale proste ten propad tu je...a dokud neprijde B3 taky bude...
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To LuckyJosh 2007-12-17 23:56:13
avatar
Ty jsi ale kokot. Psalo se, že chyba se ukáže jen když 100% zatížíš procesor, což se v domácích podmínkách ani normálně nedá. Což znamená pro obyčejného uživatele to ani nezjistí. A pokuď by byla super cena tak o to víc.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 15:42:37
avatar
bez urazek prosim..taky o tobe nic takyho nerikam i kdyby sis to zaslouzil..no a jak si muzes byt tak jistej ze se to v domacim prostredi neprojevi???u taktu do 2.4ghz se ten problem neobjevuje ale jak si ses ty kokote tak jistej ze se to neprojevi u taktu 3ghz??muzes dat link na testy??a proc taky zamrzavaly kompy s phenomama na predvadecce v polsku bo kde to bylo kokote???
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2007-12-18 16:36:00
avatar
Ono jsem tě tak nazval ne za tento názor, ale spíš za všechno co jsi tu řekl za poslední dobu co to sleduji. Příjdeš mi jako Hulán, který cokoliv co není nVidia, Intel a Microsoft, tak neuznává a jakoukoliv chybičku hned zveličuje, ale chyby svých miláčků ať jsou třeba i obrovské, tak toho nezajímá a tvrdí jak jsou 100% nejlepší na světě. Tak už mě nebavilo odpovídat normálně na často prazvláštní tvé odpovědi. Jinak třeba v životě nejsi kok...., ale tu to tak vyznívá.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 20:43:07
avatar
hmm..rekni mi ktery vazny chyby tedka udelala nvidia??jenom nedostupnost 8800gt ktera je ale stejna jak nedostupnost hd3870...co udelal intel spatne od dobry kdy skoncil s netburstem??ma nejakou chybku kvuli ktere mirne pozdrzi yorkfield..dobre..chyby se stavaji..ale amd si tedka tvrdou kritiku zaslouzi kvuli ty jeji plny hube kecu a pak doda na trh vyrobek o pul roku pozdeji a jeste zmetek a nakej amd fanatik ho vytahuje skoro az do nebes..to podle me neni normalni...v dobach x1950 a athlonu 64 sem byl pro amd..ale karta se obratila

ja nemam zadne milacky..jen beru to co je momentalne lepsi..nemuzu za to ze se nekomu nelibi ze phenom je propadakem roku..ze si nekdo nedokaze priznat z pro me zahadnych duvodu ze crysis neni nativni dx10 hra..ze celej win vista stoji za hovno a dx10 momentalne taky...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 21:18:13
avatar
Luckyjosh: Obcas opravdu trosku Hulanujes
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 22:12:08
avatar
hmm a me dost lidi tady pripomina stratose
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 23:46:16
avatar
Myslim ze spousta lidi tady akorat nevidi veci cernobile jako ty... napr. s tvym nazorem o 3jadru nejen ze nesouhlasim, ale shledavam ho naprosto zcestnym(klidne si dovolim rict az Hulanovskym)
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 06:19:33
avatar
IA64 ... to byl výsměch všeho a nejlepší je že tento projekt stále běží dál I když né s takovou peněžní podporou, ale stále se na něm pracuje
Anonymní  2007-12-19 06:33:43

IA64 jsou naprosto perfektní procesory! Rozhodně to je lepší než AMD64/EMT64! Bohužel, zpětná kompatibilita x86-Windows je železná koule u nohy jakéhokoli pokroku a společně brzdí jakýkoli vývoj v IT.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 07:58:28
avatar
To samé můžu říct o procesorech od IBM ... ale pochybuju že na nich Windows poběží ...
A určitě tím nemyslim Cyrix
Anonymní  2007-12-19 08:04:27

Kouli jménem Windows už nějaký ten pátek u nohy nemám, takže ve výběru CPU jsem zdánlivě svobodný. Bohužel jen zdánlivě, protože cenově na jiný než x86 CPU nedosáhnu. Ne že by ty procesory byly extrémně drahé, ale dav používající Windows může použít jen x86 a tak nakupuje jen x86. A tak se x86 vyrábí ve velkém, a zbytek v relativně malých sériích, což ostatní CPU prodražuje. Dokud Microsoft nezmění politiku nebo lidi nezačnou používat něco jiného než windows, bude mít AMD a Intel svoje jisté. I kdyby nedělali vůbec nic.
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jen pro upresneni 2007-12-20 02:26:05

Tam velka kompatibilita neni, sice jista emulace x86 tam je, ale az pod systemem. Tak pokud chtete provozovat server musi byt system IA-64. Zase je ti uzasny procesot s obrovskou vnitrni propustnosti tusim ze druha verze ma neco kolem 35GB\s
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 06:30:20
avatar
"ze si nekdo nedokaze priznat z pro me zahadnych duvodu ze crysis neni nativni dx10 hra..ze celej win vista stoji za hovno a dx10 momentalne taky..."

Já by sem to v tvé kůži celé zabalil a zůstal u DOSu 6.22 asi jedinej nejstabilnější systém pro tebe jak tak koukám...
Jinak stím Crysisem souhlasim, je to takovej divnej hybrid... a phenomem taky, je to šhitka, ale když bude rozumná cena tak jeho výkon stačí na všechny současné aplikace.
A jediná otázka zní... kdy přejdeš na VISTA? "už to dlouho trvat nebude"
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 17:31:02
avatar
na visty prejdu az k tomu budu mit padnej duvod (nativni only dx10 hry) jinak maji proste sami zapory..a myslim ze neprejdu nikdy...na pc si dam linux a na hrani treba poresim konzoly
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-19 22:44:56
avatar
Nooo myslim že dobrá volba ... Protože nejspíš bude mít Linux dříve podporu DX10 než samotné XP Takže Linux ti jenom doporučim
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vista 2007-12-19 08:26:55
avatar
Ono jde o to, že Vista nestojí za hovno. Koupil jsem si original a teď už vím svoje. Je dobrý, začíná mi připadat lepší jak XP.
Já neřekl, že Phenom je nejlepší cpu, jen, že to není tak špatné. Crysis sám říkám, že je DX9 nativní hra a DX10 bylo jen přídáno, tam jsme za jedno. Ale mě tu vadí, jak v každém článku u AMD a ATI utočíš, že redakce je Ati a AMD fantatická, když sám Doom má v pc 8800GTX pokuď se nepletu. Já mám třeba v pc Intel Core2duo a Ati 3850. A dříve jsem měl zase AMD a ještě dříve i nVidie grafiky, takže já to tak nějak střídám.
vodehnal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-18 11:47:07

Phenom 9500 se dá koupit i pod 5000 Kč viz třeba tady :http://www.dxt.cz/?Mode=Sti&StiId=69145
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: Inquisition můžete mít zdarma
Dragon Age: Inquisition můžete mít zdarmaPátek, 17 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 275x
Komentářů: 0
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1078x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1361x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1776x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0