Výrobce základních desek prozradil nové AMD RYZEN 4000G procesory s integrovanou grafikou Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 24 květen 2020
altBIOSTAR neuchránil zatím neohlášené 7nm desktopové APU procesory AMD. Co nás tedy čeká?

 

 

 

 

AMD vydává nyní tolik novinek, že někteří výrobci jaksi popletli, co již mohou zveřejnit a co nikoliv. Například výrobci desek už mohou ukazovat své nové B550 modely, ačkoliv se v prodeji objeví až od 16.6.2020. Nicméně někteří ve svých zveřejněných materiálech nechali i podporu zatím neohlášených procesorů RYZEN 3000 XT a také nových APU „RENOIR“ pro desktop. To se podařilo BIOSTAR, který ze svých materiálů nevypustil tyto informace, a tak nechtěně prozradil všechny novinky.

  • AMD RYZEN 4000G APU – nové procesory s integrovanými grafikami

Stávající RYZEN 2000G a RYZEN 3000G jsou populární, protože nabízejí neporazitelné kombo dobrého procesorového výkonu, nejlepší integrované grafiky na trhu a skvělé ceny k tomu. Právem jedny z nejpopulárnějších procesorů jsou/byly RYZEN 3 2200G/3200G. Nicméně nová generace bude mnohem, ale mnohem lepší.

Desktopové verze RENOIR procesorů, které ve svých mobilních variantách v současnosti zatím ničí Intel v noteboocích, se konečně dostane v plné síle do desktopu. V čele podle úniku od BIOSTAR, půjde nový RYZEN 4700G, který bude mít 8jader/16vláken ZEN 2 na taktu 3,6 až 4,4GHz. 8CU má pak integrovaná grafika nové generace VEGA, a přitom to celé má pořád jen 65W TDP!

Tohle bude monstrózně výkonný APU, kdy procesorový výkon bude 2x lepší než u minulé generace, která měla maximálně jen 4jádra/8vláken. Cenově samozřejmě bude výše, ale očekáváme cenu někde kolem úrovně RYZEN 7 3700X, což nezní zase tak špatně, zejména když Intel nemá nic, co by za podobné peníze mohlo tomuhle procesoru konkurovat jak procesorově, tak speciálně výkonem té integrované grafiky.

Jak jsme předpokládali, existovat budou ale i levnější/slabší varianty. AMD prý chystá i superefektivní 35W verzi RYZEN 7 4700GE, která bude stejná jako RYZEN 7 4700G, ale bude mít základní takt jen 3,1GHz. Prakticky vzato se díváme na vyloženě mobilní variantu do AM4 patice. V nabídce ale také bude 6jádrová/12vláknová RYZEN 5 4400GE a RYZEN 3 4200G se 4jádry/8vlákny. Obojí s 35W TDP. Existovat bude i 65W varianty, zatím označení jako PRO edice.

Osobně očekávám oficiální oznámení AMD ohledně těchto procesorů buď v polovině června s uvedením B550platformy (oficiálně totiž RYZEN 3000G nejsou podporovány v B550), nebo začátkem července. Nutno říci, že červenec dává smysl, protože právě před rokem se objevily RYZEN 3000G, takže je čas na nástupce a bude určitě stát za to. Pochopitelně vám nabídneme české recenze těchto procesorů, jak to bude možné. Rovnou můžeme ale říci, že srovnání s konkurencí bude jednoduché, žádná totiž neexistuje. Intel nemá nic, co by se těmhle APU jak celku, dnes byť jen přiblížilo, což je stále obrovské překvapení pro všechny. A upřímně jsou tím zaskočeni stále i OEM výrobci, kteří čekali že to bude docela dobré, ale ne takhle dobré. A hlavně nečekali, že Intel bude tak nepochopitelně zaostávat prakticky ve všech ohledech. Teď výrobci závodí o to, kdo dožene to podcenění situace a nabídne slušné počítače s AMD RYZEN 4000, což samozřejmě žádá nějaký čas na vývoj.

Každopádně v desktopu se o to můžeme postarat sami a docela se těším na to, co speciálně RYZEN 7 4700G dokáže v nějaké zajímavé HTPC sestavě v kombinaci s nějakou slušnou ITX B550 deskou atd.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FRANTIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-24 22:51:09

fakt tohle baví...paráda jen tak dál AMD!!!!

A Honzo, díky za ty články ohledně všeho. Dá Ti to spoustu práce a fakt to baví...Myslím si, že je taky třeba poděkovat za tu dřinu....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-24 23:21:55
avatar
no dělám co můžu, ale tu hlavní dřinu udělali u AMD s tím nemám nic společného
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 08:51:34

Tak marketing je neméně důležitý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 12:34:04
avatar
to ano, ale ani za ten já nemohu a nedělám ...

Marketing jen chválí produkty, já je ale reálně testuji a kritizuji ....
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 09:18:46

Nemáš někde nějaké info, jak to bude s grafikami? Podl eurčitých informací by těch 8 CU měla mít jen ta nejvyšší verze. Což je samozřejmě obrovská škoda. Kdo chce levné PC s integrovanou grafikou, koupí AMD APU, kdo koupí drahý CPU, zbyde má určitě i na nějakou RX570.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 09:53:24

uprimne nevim kolik zajemcu o tyhle 8 jadrovy apu zajima vykon integrovane grafiky. tady de spis o to, ze chces vykon cpu a gpu ti tam staci jakykoli zobrazovadlo, hlavne at nemusis extra platit dedikovanou.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 11:22:03
avatar
máte pravdu - představoval bych si proto modely spíše takto:
- 8 jádro se slabou grafikou jak říkáte pro ty kterým jde jen o CPU výkon+zobrazovadlo.
- 4 jádro se "silnější" grafikou než u předchozího osmijádra pro budget hraní/itx. Zde je naopak pitřeba co nejsilnější grafika a 4 jádra stačí (vzhledem k výkonu grafiky).

Bohužel takové modely neexistují, buď máme málo jader a slabší grafiku nebo máme 8 a silnější grafiku a zbytečně to bude drahé. Ano v recenzích to bude vyhrávat (hlavně na tomto webu), smysluplnost tak drahého APU na low hraní už ale kritizována nebude
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 09:34:26

Já jsem stále překvapen, že jsou stále všichni překvapeni, že Intel zaostává. Překvapuje mě, že to někoho překvapuje. Protože Intel je už pár let zaseklej na 14nm procesu. Takže jak může být někdo překvapen, že Intel nemá konkurenceschopné produkty? A hlavně jak může být někdo překvapen tak dlouho? Protože tady pan autor je překvapen v každém článku. A ne. Toto není o penězích firmy. AMD má super produkty. To každopádně. Ale zdejší překvapení začíná být tak trošku trapné.
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 10:20:09

V dobe pred Ryzenom , keď AMD bolo výkonovo pod úrovňou Intelu sa tu písalo toto ...
AMD tedy naprosto dominuje v nižším segmentu, řekl bych, že do 5 tisíc je skoro hloupost kopit Intel procesor, protože je dražší, žere sice méně, ale ne o tolik, je o dost slabší v mnoha případech atd. je proto s podivem, že prodeje jsou, jaké jsou, a moc by mě zajímalo, proč to tak je.....

Teraz keď sa karta obrátila ....a objektívne AMD na tom výkonom ( mimo hier ) lepšie....a až na pár výnimiek ( 10400f vs 3600 atď ) je Intel jednoznačne horšie kúpa....je potreba sa dlho zamýšlať nad tým , najlepšie pri kažej jedne priležitosti tým a " prekvapovať " ....

Ak by to bolo obrátene - tak by sme tu čítali o tom ako AMD dokázalo vyšperkovať 14nm technológiu a napriek technologickej zaostalosti za zubami nechtami drží Intelu.

Každá minca má 2 strany. Ak AMD nevyrobí nič silnejšie ako 5700xt - je úplna zbytočnosť výkon na úrovni RTX2080ti....Ak to nedokáže Intel - je to na strášne dlhé litánie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 10:56:20
avatar
Tak Core i5-10400 je určitě blbost kupovat, jeden z nejhorších CPU na trhu ... https://www.youtube.com/watch?v=csFwlKgZCzM
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 11:11:11

psal o 10400f. Cena stejná jako u R5 3600. Výkon ve hrách o cosi vyšší, aplikační výkon o cosi nižší. Takže tam je to plichta řekl bych.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 12:26:38
avatar
nesmysl ... pokud 10400 prohrává, pohrává i 10400F ... navíc je to zamčený CPU pro nesmyslnou platformu .... žádná plichta

a jdětě s těmi hrami do háje, Intel není výkonnější ve hrách proto, že by byl výkonnější ... a speciálně u procesorů jako R5 3600 a 10400F je to úplně jedno, drtivá většina uživatelů to bude párovat s grafikami, dke žádný rozdíl ve hrách nepoznáš, zato poznáš, že je Intel horší ve všem ostatním, žere více, je to horší platforma s horší upgradovatelností atd.

hele tvoje obhajoba zjevně špatného produktu je hrozná a beru ji jako záměr škodit některým uživatelům ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 13:06:05

Jaká obhajoba? Napsal jsem to, co vidím v testech. Je na tom něco špatně? 10400f nemá integrovanou grafiku. Stejně jako 3600. Cena/výkon je tedy na straně 10400f proti non f, protože je levnější. To je taky fakt ne? Takže já beru jen čísla z grafů. Žádná obhajoba. Nevím proč tolik hněvu na mě. Takže pro jisté účely máme srovnatelné produkty, ale já podle vás něco hájím. Zajímavé. Sám mám R5 3600.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 13:29:03
avatar
R5 3600 je výkonnější, efektivnější, má stále lepší poměr cena/výkon a je pro lepší platformu ... procesor máme otestovaný, recenzi dodělávám ...
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 14:07:00

Tak jako je pravda, že 10400F stojí stejně jako R5 3600. Ale až na výkon který by se "dal označit" za +/- "stejný" je jednoznačně nesmysl kupovat i5 (i když by AMD mohlo snížit cenu, byl bych rád, ale prostě nemusí)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 17:35:42
avatar
ne není stejný, R5 3600 je výkonnější CPU /mimo her, ale tam skutečný výkon CPU dnes nezměříš) ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 14:10:33

Opět vycházím jen z čísel v grafů z vašeho odkazu, který jste sem dal.

3600 vs 10400
efektivita
blender: 70,8W vs 80,4W
CB R20: 84.8W vs 88W

Aplikační výkon:
Blender 2.81: 18.3m vs 22,2m
Premiere: 4,9m vs 5,5m
7 Zip: 57550.3 vs 48613
Chromium: 117,7m vs 146m

Hry:
Total War: 120,7 vs 132
Hitman 2: 114,2 vs 121,3
F1 2019: 226,3 vs 247
Shadow of the tomb rider: 140,5 vs 154,7
GTA V: 105,6 vs 106,4

Toto jsou čísla z grafů.
Takže záleží na určení. Pro aplikační využití je R5 3600 výkonnější. Pro herní využití je 10400 výkonnější. Pro kombinaci obou je lepší R5 3600.

Takže znova opakuji. V porovnání výkonu CPU vycházím z grafů. Nic nehájím, nikomu nic necpu, nedoporučuju. Ať se každej koukne na testy a rozhodne se sám na základě toho, co na kterém CPU chce dělat. Takže na mě přestaňte ütočit nějakým nesmyslem typu, že něco hájím a někomu škodím.

Naopak vy byste měl zodpovědět některé otázky ohledné věcí, které jste hájil vy a nezodpověděl jste je...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 17:39:28
avatar
pokud nění ve hrách rozdíl třeba 50 vs 60FPS, tak mě to nezajímá, speciálně když není rozdíl jestli je 120 nebo 130FPS ....

speciálně když u her to prostě není o výkonu CPU a ten se může s další aktulizací hry klidně změnit

... a hodnocení GN je jednoznačné: https://www.youtube.com/watch?v=csFwlKgZCzM

takže ano obhajujete tu neobhajitelný produkt a já se s vámi o tom nehodlám bavit, na rozdíl od vás, já ty CPU mám a testuji, vy jen někde něco čtete ...

navíc ty herní rozdíly neberete v potaz realitu a to je, že 99% uživatelů bude párovat procesory typu i5/R5 s mainstreamovými grafikami a v životě neuvdií žádný rozdíl ve FPS ... takže nastupuje prostě rozlišování výkonu CPU jako takového, kde je AMD lepší, a pak jsou tu platformy/desky a jejich vlastnosti a možnosti, kde je AMD také jasně lepší ...

takže ne, v reálném světě není i5 lepší ani pro hry, protože s běžnou grafikou (ne kartou za 36 tisíc), prakticky žádné rozzdíly ve hrách nenaměříáte a když, tak nebudou znatelné nikdy a nikde, za to poznáte rozdíly jinde, a roli hraje i prostě AM4 platforma, která je lepší než LGA1200 ... takže prostě nechápu o čem tady vůbec diskutujeme a proč ignorujete všechna fakta a řešíte nezajímavé neviditelné jednotky FPS při rozdílu 120 vs 130 a ignorujete realitu kolem toho ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 17:49:19

No jo. Vás nezajímá spoustu věcí. Vy tu předhodíte odkaz, na ten já se podívám a nemám z něj vycházet.
A znova. Já nic neobhajuji proboha. Kde jste na tom byl? Co tu lžete, že něco obhajuji? Kde jste na to přišel, že něco obhajuji? Porovnávám objektivně čísla. To, že vy berete jen čísla většího rozdílu a zbytek vás nezajímá, je váš problém. Jsou to čísla. Tam je jen víc nebo míň.

A když vezmu v potaz tu realitu, tak těch 99% lidí si koupí PC, bude tam mít nějakou kartu za 10k a bude na tom brouzdat po netu a občas si něco zahraje. Pro takového člověka je opravdu jedno, jestli koupí to nebo ono, protože jak píšete, rozdíl nepozná. Ale kdyby někdo za mnou došel s tím, ať mu složím PC, tak mu tam naskládám B450 + R5 3600. Protože má výhodu budoucího upgradu za lepší peníze a kdyby náhodou dělal něco náročnějšího, tak má výkonnější CPU.
Jenže vy to prezentujete tak, že je to rozdíl třídy.
Jen poukazuji na to, že ten cenový rozdíl se hodně smrsknul k i7 8700 za 9k na i5 10400 za 5k.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 18:42:04
avatar
není to jedno, protože R5 3600 je objektivně výkonější CPU, modernější CPU pro objektivně lepší platformu, tečka ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 18:47:18

Vy se rozčilujete, jako by vám šlo o život proboha.
cituji svoji větu:
"Ale kdyby někdo za mnou došel s tím, ať mu složím PC, tak mu tam naskládám B450 + R5 3600. Protože má výhodu budoucího upgradu za lepší peníze a kdyby náhodou dělal něco náročnějšího, tak má výkonnější CPU."
Toto sedí?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 19:57:00
avatar
no jde o život, protože já prostě celé dny nedělám nic jiného, než testuji a vybírám ty nejlepší produkty ... takže ano je to můj život ..


.... ano to je v pořádku .... poskládáš to ale hlavně proto, že je to lepší CPU a platforma ;)
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 20:04:55

Přesně tak. Ale já nikde netvrdil, že to není lepší CPU a platforma. Nebo snad jo? Takže ty mě napadáš z nějaké obhajoby a ze záměru škodit, ale přitom se shodneme na té stejné věci. Jen já se na to dokážu podívat i širším zorným polem. Ne jen tunelem. že bys uznal chybu že ses unáhlil ani nepředpokládám...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 20:59:15
avatar
v pořádku, hlavně jste udržel diskusi slušnou, ne jako někteří ...
martink [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 12:57:41

Jsem jeden z těch co si X570 k R5-3600 koupil.. Před vánoci na X570 2k akce dolů + rychlá BT+WiFi6 karta zdarma, (chtěl jsem tak jako tak). Z dnešního pohledu to bylo velmi prozíravé Za rok+ to vyměním za nějaký opravdu významný CPU upgrade a ta R5-3600 půjde ještě pořád celkem slušně prodat.

Spotřeba CPU samotného se dlouhodobě pohybuje kolem 10 - 15W, větrák mám s funkcí "spustit až při 40% zatížení", jinak jede pasivně. 99% času ten procesor chladím pasivně. K tomu pasivní 1050Ti a v case jeden Noctua na 700 otáčkách. Největší rámus dělá starý HDD, když se probudí ze spánku (jen starý archiv).

Pochybuju, že bych tohle ticho s tím Intelem byl schopen řešit.
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 13:09:37

Ak je to s chladičom wraith - chcel by som skutočne vidieť to ticho - wraith je oproti Inteláckemu boxu skutočne vykúpenie , ale aby bol tichý....a najmä v automatickom režime mi nonstop teploty skákali 80 - 90 stupňov pri zátažových testoch - hry to bolo okolo 80 stupňov. Po pevnom nastavení V + MHZ to bolo omnoho lepšie ( hry cca 72 )....A po výmene za ARCTIC Freezer 34 za pár korún sa o tichosti aj pri 4,3 ghz dá bez problémov rozprávať...pri 4.4 ghz to už ale trošku počuť.
martink [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 16:32:57

Ne, není..

https://www.czc.cz/arctic-freezer-33-co/213636/produkt

Jen jsem ho koupil o 200 levněji ;) Pouští se pouze v případě že zpracovávám fotky, kde ten výkon fakt potřebuju. Veškeré ostatní práce jede pasivně. Sem tam "spustí" větrák - cca na 0,1 - 0,2s odhadem, "šťouchne" do něj - prostě s ním tak 3x odhadem otočí a zase vypne.

Šlo mi o skutečné ticho, takže jediná fulltime se hýbající součástka v PC je https://www.alza.cz/noctua-nf-s12b-redux-700-d2146172.htm. Zdroj sice větrák má ale do zátěže cca 220W je pasivní a takovou spotřebu to nikdy nemá.
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 18:37:36

Už som sa zľakol že niekto ma tak necitlivý sluch . Áno mám 34 a je to extrémny rozdiel oproti boxu...Pasívne dokáže bežať 90% času...
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 11:13:55

Tu susedia Poliaci to otestovali ( 10400 - ale 10400f bude výkon ten istý a aby obe boli bez grafiky tak myslím že práve 10400f konkuruje 3600.....https://www.youtube.com/watch?v=Sd8sGOJSdsI

A pokial vidím správne - Spotreba cca rovnaká ( kusok v prospech Intelu ) Teploty to isté....Aplikačne AMD + 10 % Hry taky isto ale mínus........
Ceny 10400f 184 eur
Ryzen 3600 190 eur...( ja som kúpil ale keď bola lacnejšia )
Dosky konkurenčné Z490 vs X570 cena podobná....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 12:24:39
avatar
vaše obhajoba mizerného procesoru pro mizernou platformu je dojemná ...

každopádně nebudu věřit polákům, budu věřit svým datům a ta jsou podobné tomu na co přišl gamersnexus ... 10400/10400F je pomalejší než RYZEN 5 3600 téměř ve všem, navíc 3600 můžeš dát do B450/B550 taktovat i dávat rychlejší paměti. Takovou možnostu levnější B460 platformy nemáš ...

a nemá smysl pro zamčený CPU kupovat drahou Z490, pro R5 3600 také skoro nikdo nekupuje X570 ...

takže jděte s tím trapným obhajováním zjevně špatného produktu do háje, budu to mazat jako SPAM
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 12:30:11

Iný nazor - SPAM ? Neako to v pravidlách diskusie človek nemože nájsť
Ale vidím tam niečo ako :
" porušením pravidel se rozumí zejména vulgarismy, napadání DDWorldu, jeho tvůrců a čtenářů "
Kto písal pravidlá diskusie by ich aj mohol DODRŽIAVAŤ
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 12:34:46
avatar
názor je jedna věc, ignorace faktů druhá ..

10400/10400F jsou mizerné procesory, horší než RYZEN a pro horší platformu, jejich doporučování komukoliv za současné situace beru jako zlý úmysl a schválnost ...

a já vás tu nenechám škodit lidem ...
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 12:42:10

Fakty sú hore video od poliakov....
Tu od nemcov...https://www.computerbase.de/2020-05/intel-core-i5-10400f-test/
A tak by sme mohli pokračovať...
Skúste procesor pretestovať ( Hry , Aplikácie , Spotreba , Teploty ) a ak sa to bude rapídne líšiť - treba to brať ak ZLY UMYSEL A SCHVÁLNOST a možno príspevky mazať...dovtedy treba brať testy iných ako FAKT....a nie svoj názor ako FAKT
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 14:18:52

Tak já jako nevím, ale já u těch němců vidím teda aplikační výkon R5 3600 vyšší o 10-18% (až tedy na WinRAR a PovRay, tam je to nějaké 4%). A v těch hrách sice prohrává, ale ve FullHD o 4% (průměrně) a v UHD o 1% (průměrně) ... Takže "herní výkon" bych označil za "stejný", zato aplikační za "nezanedbatelně vyšší". Takže Intel fakt nemá cenu kupovat. A AMD beztak sníží cenu (ale nedivil bych se kdyby ne)
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 14:39:38

Nikto nehovorí že treba Intel kupovať. Nech si kúpi každý to čo chce. Ja som kúpil tiež ryzena 3600. Ale hovoriť o najhoršom procesore o 10400f , keď výkonom si može ruky podať s mojou 3600....cenou je to podobné - spotrebou viac menej tiež a teplotami naopak lepšie- je podľa mňa zcestné....Je doba keď si každý na základe tisícov testov na internete može človek vybrať....to čo chce....Ale osočovať ľudí za iný názor vyčítaný z iných webov je tak trošku slušne povedané NEVHODNÉ....vyhrážať sa mazaním....okamžite znižovaním Digiaury...čo sme v diktatúre ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 14:55:33
avatar
jenže 10400F je horší a pomalejší než R5 3600, ty to jen ignoruješ

nemluvě o horší platformě, horší funkčnosti (žádné PC, rychlejší RAM na B460 atd.) .... a mizerná upgradovatelnost ...

já respektuji jiný názor, ale nespesktuji ignorování faktů a lhaní, což ty předvádíš ... i5-10400F/10400 je horší a tedy nezajímavý procesor a doporučovat ho někomu je vyloženě zlý úmysl ... a mimochodem, stejný výkon jaký má 10400F nabízí R5 1600AF/2600 mnohem levněji .... a pořád jsou do lepší platformy

takže já opravdu nechápu, proč tu 10400F tak strašně obhajuješ ... je to jen o trochu méně mizerný procesor než 9400F ale pořád je horší než všechno ostatní co je na trhu v nabídce ...
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 15:10:19

Fakty – Aplikačný výkon AMD + 13 %
Herne AMD – 4 %
Spotreba nečinnosť AMD + 22 %
Zaťaženie podľa testu -( 0 - 20 % ) AMD
Teplota : AMD + 33 %
Cena – AMD + 1%

Fakty....
Kde je tu lhaní ? Kde je tu neaké urážanie ? Kde je tu neaký SPAM ?
Kde budem môct upgradge urobiť na B550 ? Keď príde nový socket ? To isté u Intelu aj u AMD - nemajú si čo vyčítať...Treba trošku nazrieť aj mimo svoj vysnívaný obláčik a čítať s porozumením to nás všetkých učili ako 6,7 ročných
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 17:32:40
avatar
kde jste to testoval? nezajímá mě kde jste se to dočetl, zajímá mě jestli jste to testoval ...

já ano, a mé výsledky, které budou teprve publikovat, se s vašimi rozhodně rozcházejí ... rozdíl je, že já ty CPU mám vy ne ...
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesmysl 2020-05-25 19:54:03

Nepostrádá potom tento web a celé vaše snažení smysl? Jaké to je dělat něco, co je k ničemu, když se tomu nedá věřit dokud si to nekoupím sám a nevyzkouším? Když si budete chtít koupit foťák, tak si jich koupíte třeba pět a pak čtyři vrátíte?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 19:55:47
avatar
nepostrádá, jsem uživatelé, web jsme udělali právě proto, abychom si ty věci mohli vyzkoušet sami, jen vám o tom píšeme
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 20:04:18

Tak tento web je jen blog lidí, co si chtějí zkoušet věci od zastoupení výrobců, ale musí se tvářit že se to jako recenzuje? Nebo jak to mám chápat?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 20:12:04
avatar
yep ... víceméně tak DDWorld.cz vznikl a tak ho vedeme


není to ale podstata všech testů a recenzí? Prosě jako uživatelé si chceme ty produkty vyzkoušet a tak si musíme vytvořit podmínky. Podmínky máme, tak zkoušíme, testujeme a píšeme vám z toho zprávičky .... a nemusíme se právě jen tvářit že to testujeme, když to opravdu testujeme, protože nás to zajímá ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 20:48:57
avatar
Proti tomu asi nikdo nic nemá, zvlášť když recenze na tomto "blogísku" mají často velmi vysokou kvalitu.

Bohužel tvá představa diskuze "já vám odprezentuji svůj objektivní názor a kdokoliv má jiný, tak je lhář a nepřítel číslo 1", je poslední dobou čím dál jedovatější a hůře snesitelná :-(
To je fakt velká škoda...
Vždyť to už začíná zavánět dost ošklivou cenzurou typu "Já mám pravdu, já jsem nejobjektivnější a ostatní názory jsou zlo, které je třeba potírat"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 20:57:28
avatar
víte mě spíše vadí, když se mnou někdo diskutuje z pozice:

Já si to někde přečetl a vybral si, co se mě hodí a vy co jste to vyzkoušel a máte ten produkt reálně v ruce tak o tom víte méně ...

prostě mě vadí, že si někdo myslí, že když si někdo někde něco přečetl o tom produktu, že o tom ví a diskutuje jako že jsme na stejné pozici, když já ten produkt reálně mám a otestoval ....

takže jiný názor je fajn, ale jsou dojmy a pak jsou pojmy ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 21:47:36
avatar
Kdyby tvé reakce vypadali vždycky tak dospěle jako tenhle komentář, tak bys měl tak asi 10% kritiků, než aktuálně máš ;-)

Máš samozřejmě naprostou pravdu v tom, že vzít výsledky testu R5 3600/10400f + 2080Ti a bazírovat na pár procentech ve prospěch Intelu je kravina a nedává to smysl.
Ale tím, že na někoho, kdo má mylný názor zautočíš ho spíš přesvědčíš, že má pravdu, než že se mýlí ;-)
To je to, co Ti kompletně uniká. Tímhle si jen vyrobíš víc nepřátel...

Kdybys uživateli dvorcidlo0 jen vysvětlil, že kombinaci procesoru za 5k a grafiky za 36k si koupí asi tak 3% hráčů a z nich ještě minimálně 50% na hraní ve 4K, kde o CPU vůbec nejde a tedy takové výsledky mají pro kupce těchto CPU nulovou vypovídající hodnotu, tak si se s ním nemusel hádat, mazat mu komentáře a snižovat jemu digiauru a sobě respekt u nás ostatních.
Stejně jako se nikdy nezavděčíš všem, tak ani nikdy nepřesvědčíš všechny, ale moudřejší ustoupí ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-26 10:23:36
avatar
Já přiznávám jednu věc, zapomínám a to, že jsou lidi, kteří prostě podle mě naprosto základní věci nevědí a nechápou a já s každým jednám, jako kdyby věděl všechno co vím já, speciálně v diskusích na DDW.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-26 17:20:25
avatar
Ano, to se mi taky stává. To je tak, když se něčím zabýváš v podstatě 24/7 a přijde ti, že minimálně základy přece znají všichni, protože to je běžná věc :-)
Bohužel pak reaguješ na nevědomost jako na úmyslnou lež, dezinformaci...
Srovnej to s lidmi, kteří militantně reagují na tvůj pravopis a berou to jako útok na Český jazyk;-)
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 16:32:11
avatar
"a já vás tu nenechám škodit lidem ..." - to je normální inkvizice toto. Vždyť vy jen někoho obviňujete z nějakého poškozování lidí, přitom jen říkají svůj názor a nikomu neškodí. Víte takhle přesně vzniká cenzura, končí svoboda projevu. "Já mám pravdu, já jsem nejobjektivnější a ostatní názory jsou zlo, které je třeba potírat". To je teprve panečku průser pro společnost.
Chcete vědět, kdo škodí čtenářům? Třeba takovej Computer, kde dělají recenze pro-Intelí snobi, to je iné kafe - když tvrdí, že intel je nejlepší ve všem, protože je o pár procent lepší ve hrách v extrémních případech a nehledí na to, že ve všecho ostatních apektech je Ryzen lepší (a to o dost) - ti otevřeně škodí čtenářům. Protože čtenář, který si chce někdy zahrát, si kvůli Computeru a jim podobným koupí předražený nenažraný procesor, který je pro ně vyloženě nevýhodný.
A taky škodí čtenářům a celé společnosti kdokoliv, kdo si myslí, že má patent na pravdu a ostatní je potřeba potírat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 17:31:48
avatar
jenže i diskuse pod články na mém webu jsou má vizitka a když někdo říká, že mizerné Core 10000 procesory nejsou mizerné, tak tím poškozuje uživatele, kteří by si třeba nepřečetli, že to není pravda ....

a já prostě nemohu trpět doporučování objektivně horšího produktu jako toho údajně lepšího ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 17:35:56

Zásadní problém je v tom, že jaksi to ono "doporučení" nebylo nikde zmíněno. Nebo já jsem si toho nikde nevšiml...Naopak bylo napsáno "Nikto nehovorí že treba Intel kupovať. Nech si kúpi každý to čo chce."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 17:42:31
avatar
no tak proč nenapíšete, že R5 je prostě lepší volba a hotovo? to je to, co píši já, protože to tak objektivně chce ...

s tím a´t si koupí kdo chce co chce, na jednu stranu souhlasím, na druhou stranu koupí horšího produktu se někteří uživatelé poškozují, či dokonce v širším směru poškozují i ostatní uživatele, protože horším produktům dávají legitimitu, takže pokud mohu, budu se snažit, abych všem doporučoval opravdu ty nejlepší produkty a odradil je od nákupu horších ... je to i v mém nejlepším zájmu, co by budoucího zákazníka a uživatele, protože to ovlivňuje trh a podobu produktů ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 17:55:12

Protože v tom tkví ta objektivita. Srovnání produktů a nechat výběr na uživatelích. Tomu se říká nestrannost. To znamená, že vy uděláte recenzi, kterou podložíte vámi naměřenými čísly a necháte na uživateli, ať si vybere, jestli je pro něj víc 100 než 105. Vy jen objektivně řeknete, že tento CPU vykázal X bodů a druhy Y bodů. Jakmile začnete psát o tom, že toto je lepší, tak už to není nestrannost, byť je to pravda. Protože pro druhého to lepší být nemusí. A byť by to bylo 120 vs 130 fps v jedné hře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 18:41:11
avatar
ne, objektivita a nestrannost je doporučit ten nejlepší produkt na základě faktů, měření a srovnání, bez ohledu na značku a to co o něm říkají jiní ...

a jestli nechápete, že když CPU "X" má 120FPS a CPU "Z" má 130FPS, takže CPU X může být mnohem výkonnější, protože ve hrách to dnes o výkonu CPU není, tak se nemáme o čem bavit .... hry neukazují reálný CPU výkon, neukazují dnes naprosto nic, pokud hrajete jen hry, tak nepotřebujete procesory za 15 ani za 10 a vlastně ani za 5 tisíc .... stačí vám 3300X a jste v pohodě, protože s žádným výkonnějším a dražším CPU neuvidíte ve hrách z hlediska použitelnosti a hratelnosti žádný rozdíl ....

takže to že je Intel rychlejší ve hrách neznamená vůbec nic, a všichni objektivní recenzenti to samozřejmě vědí ... proto mimochodem Intel neříká, že je výkonnější, ale že je rychlejší, protože to je dost rozdíl ... v momentě kdy hra začne výkon CPU využívat, Intel už nebude rychlejší ....
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 18:43:55

No to je ten problém. Protože tím, že doporučíte jeden produkt, tak se k němu přikláníte. Takže váhy nejsou vyrovnané, nestranné. Byť ten produkt může být skutečně lepší. Ale to by bylo asi na delší debatu, která sem nepatří.
Ale vadí mi strašně na vás jedna věc. A to, že neodpovídáte na jisté dotazy. Respektive když se to jeví, že to co tvrdíte není tak úplně pravda a někdo vám na to položí otázku, tak se radši odmlčíte a dotaz ignorujete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 20:00:49
avatar
mě zase vadí že nečtete to co píši, překrucujete to a ignorujete ....

z hlediska objektivity a nestranosti je přeci jedno, jestli jsou nějaké váhy vyrovnané ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 21:17:36

A proč jste mi teď smazal ten příspěvek? Ptal jsem se slušně, kde co ignoruji a překrucuji? Já to vše čtu
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 22:10:26
avatar
Podle mě rozumný člověk dokáže rozlišit, že to co říká někdo jiný, než vy, není váš názor. To snad ani nemusíme rozebírat.
Ale že má někdo jiný názor, než vy, přece není na škodu tohoto webu.
Naopak - pestrá diskuze může jen prospět ne? Navíc on poukazuje na to, že někdo naměřil poněkud jiné výsledky, což není ojedinělé, ani divné a dá se to vysvětlit i jinak, než kontrarevolucí a nebo spiknutím proti vašim výsledkům.
A v neposlední řadě musím opět apelovat na zdravý kritický úsudek každého čtenáře - všichni si přece umí udělat svůj názor.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 19:25:08
avatar
Jenže tady jiný názor = flame/spam
Protože jediný objektivní názor je ten místní...
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-25 09:35:35

Podle uniku jinde 4200G 4jadro s 6 CU @ 1700 MHz, 4400G 6jadro s 7 CU @ 1900 MHz, 4700G 8jadro s 8 CU @ 2100 MHz. Frekvence u levnejsich verzi urcite pujdou nahoru a v poctu jednotek mi nepripada rozdil az takovy. Podle me se AMD snazi skalovat sve produkty, muze si to dovolit, tedy to nejlepsi, jen kdyz zaplatis. A zaroven vykon integrovanych grafik u 2000G i 3000G serii byl limitovan vykonem DDR4 a v tomto bohuzel nedojde ke zmene. Z meho pohledu rozdil v grafice minimalni, protoze vice nezvladnou pameti, a podstatny rozdil v procesorove casti.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 647x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1559x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1241x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1920x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 3