C.A.R.S –vyvíjejte hry společně se Slightly Mad Studios Tisk E-mail
Napsal Lukáš Provazník   
Středa, 12 říjen 2011
altNový revoluční způsob vývoje her? Pokud jste nespokojeni s prací současných vývojářů, máte nyní možnost se do vývoje zapojit i sami.

 

 

 

Také se rozčilujete, že žádná hra není podle vašich představ, že tohle tu mělo být a tohle ne?? -pokud jste tedy fanoušky závodních her, je zde projekt, který můžete právě Vy ovlivnit. V rámci WORLD OF MASS DEVELOPMENT se lze podílet na vývoji nových her společně s vývojáři, jako první se můžete stát kolegy Slightly Mad studia .

Slightly Mad studio známe jako tvůrce obou dílů Shift jakožto reálnější odnože série Need for speed. Vzhledem k tomu, že EA již nad Shifty zlomilo hůl (což je podle mě škoda, protože i když se nejednalo o simulaci, tak směr byl minimálně dobrý), tak páni tedy vyrazily novým originálním směrem spolupráce s hráčskou komunitou.


První projekt se jmenuje C.A.R.S. a jedná se opět o automobilový simulátor (míra simulace se předpokládá na vysoké úrovni) a co se technologií týče, je podle zveřejněných vidět, že je na co se těšit. Včera byla uvolněna první pre-alpha verze s jednou tratí a několika různorodými vozy, dnes v průběhu dne přibyli další 4 tratě. Tedy se vývojáři skutečně snaží komunitu příznivců simulátorů skutečně zaujmout.


A co je tedy na tomto projektu tak revoluční? Je to možnost pro běžného hráče se do vývoje hry zapojit formou partnerství. To má několik stupňů. Jako nejníže postaveného je vaše role de facto jen rolí betatestera s možností vyjadřovat se k tématům, jež založí lidi z vyšších vrstev a přístupem k měsíčním verzím hry. Jako nejvyšší partner pak máte opravdu práva téměř plnohodnotného člena týmu, včetně přístupu ke zdrojovým kódům, možnosti do vývoje opravdu mluvit a testovat všechny vývojové verze.

Samozřejmě nic není zadarmo a členství se platí a to od 10€ za nejnižší formu až po astronomických 20 000€ za nejvyšší stupeň. Tedy jde o jistý způsob, jak vývojáři mohou své tituly financovat a zároveň získávat množství podnětů a postřehů od velkého vzorku hráčů. Na oplátku pak slibují podle úrovně zapojení do vývoje odměnu jak hmotnou v podobě samotné dokončené hry, i finanční odměny za pomoc s vývojem. Další odměnou je například pojmenovávání oponentů ve hře po hráči, umístění vlastních log apod.

Rozhodně se mi tato forma vytváření her zdá zajímavou a výrazně lepší než přístup většiny dnešních vývojářů, kdy se hráč po vydání hry jen diví, zhnuseně maže instalaci z disku a říká si, jak příště těm PR kecům nenaletí. Nevýhodou této koncepce je ale bohužel nemožnost níže postavených spolupracovníků/hráčů na následující obchodní model distribuce hry. V případě C.A.R.S. panují mezi komunitou příznivců simulátorů obavy aby se po vydání nevydal na cestu úspěšného (zvlášť v USA) simulátoru iRacing. Jeho „provoz“ se´totiž formou členství a nákupům jednotlivých aut a tratí (díky herním principům se těmto nákupům nelze prakticky vyhnout) může vyhoupnout pohodlně i na cenu přes 200 USD/rok.

Vše o tomto projektu se dozvíte na domovských stránkách WMD


Co si myslíte nejen o C.A.R.S. ale i o tomto přístupu k vývoji her vy?

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-12 21:31:39
avatar
Kdyby spíš za to platili oni nám pakybch o tom přemýšlel
zabi_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-12 22:08:31

no v podstate to tak podle Odkaz je, pokud se prodá dostatečný objem hry.

Jinak kdo chce, můze při registraci do "Referrer" při registraci moji přezdívku "ZABII" -sice nevim jaké výhody se od počtu doporučených odvíjejí, ale malá odměna autora se hodí :-D :-D
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-12 21:38:23

Tak už víme, když DD nebude dlouho reagovat, kde utápí svůj potenciál
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-12 21:48:17
avatar
Nějaké hry si občas zahraji, ale už jsem z toho vyrostl Ovšem pěkný článek.
zabi_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-12 22:19:11

Ne každý je nadšenec směrem k simulátorům. Podle osobní zkušenosti v simulátorových komunitách člověk narazí spíš na starší hráče. Já jsem třeba s 26 nejmladsi z týmu šesti lidí, který tvoříme v LFS.
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-12 22:16:23

a kolik měříš ?
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-D 2011-10-13 00:28:18

Tak to je ovsem originalni zpusob jak prenest naklady na vyvoj ze studia na samotne vyvojare, uz nebude studio platit vyvojarum ale vyvojari studiu :-D
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-13 11:43:05
avatar
Zajimave ... uvidime, zda se to uchyti.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-13 17:38:18
avatar
Souhlasím ,rozhodně to vypadá dobře.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Zaklínač 4 v technickém demu (UE 5.6) vypadá a běhá skvěle!
Zaklínač 4 v technickém demu (UE 5.6) vypadá a běhá skvěle!Čtvrtek, 03 červenec 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1666x
Komentářů: 0
Dying Light slaví 10 let a dostalo remaster aktualizaci!
Dying Light slaví 10 let a dostalo remaster aktualizaci!Pondělí, 30 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 596x
Komentářů: 0
Výroba CPU chladiče v praxi – v EU už tohle nedokážeme?
Výroba CPU chladiče v praxi – v EU už tohle nedokážeme?Čtvrtek, 26 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2564x
Komentářů: 8
Death Stranding 2 vychází – stejně mizerná hra jako první díl?
Death Stranding 2 vychází – stejně mizerná hra jako první díl?Úterý, 24 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1183x
Komentářů: 0
MAFIA: Old Country má hotovo – vydání podle plánu
MAFIA: Old Country má hotovo – vydání podle plánuPátek, 20 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2165x
Komentářů: 1
XBOX bude mít AMD CPU a GPU i v nové generaci
XBOX bude mít AMD CPU a GPU i v nové generaciStředa, 18 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1348x
Komentářů: 1