Chris Roberts: StarCitizen nikdy nebude ořezávaná pro méněcenné platformy - je to PC hra! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 26 November 2013
altVyužije a vydrtí i ten nejvýkonnější high end HW. StarCitizen vybral už skoro 32 milionů dolarů!

 

 

 

StarCitizen trhá další a další rekordy komunitního financování. V září 2012, tedy něco málo před pouhým rokem, přišel Chris Roberts s požadavkem na 2 miliony dolarů na vývoj nového Ultra vesmírného simulátoru. Je prosinec roku 2013 a v tuto chvíli mu hráči a komunita poslali na vývoj neuvěřitelných 31,5 milionu dolarů!

To už je rozpočet, který se pomalu ale jistě blíží rozpočtům mnohých většího i Ačkových her. Chris Roberts je navíc skromnější, co se požadavků na financování týká a nebere to jako business, ale jako poslání. Přinést hráčům nejen hratelností dokonalou hru, ale i technologicky maximálně dokonalý produkt! A to je přesně to, co říkáme s kolegy na DDWorld.cz celou dobu. Kvalitní hra má mít nejen špičkovou hratelnost, ale také špičkové audiovizuální a technické zpracování. Když má jen jedno, není to dostatečně dobré.

Nutno říci, že StarCitizen působí v dnešní době recyklací a nekvalitních portů jako zjevení z jiného světa. Ačkoliv často slyšíme tvůrce hovořit o vylepšeních pro PC a next gen grafice, většinou to dopadá hodně špatně. Mnoho her vzniká prostě hlavně s ohledem na nejslabší konzole a PC, tak aby si to potencionálně mohlo zahrát co největší procento zákazníků a vydavatel na to měl šanci co nejvíce vydělat. Bohužel tento přístup zcela zabíjí jakýkoliv technologický, ale i herní vývoj. Vývojáři a vydavatel nechtějí rizika, chtějí peníze a podle toho dnešní hry vypadají. StarCitizen se ale vrací k tomu, jaké hry byly kolem roku 2000!

Tehdy byly vyvíjeny pro PC, nadšenci do PC pro využití maximálních možností, které většina PC tehdy ani nenabízela a nikdo nefňukal, že si musí jít koupit grafiku za 10 tisíc, aby mu to šlapalo alespoň na střední detaily. Technologický vývoj i herní vývoj se posouval doslova každý měsíc! Bohužel s nástupem nových konzolí a herního konzumu, tohle všechno ustalo. Pak kolem roku 2005, kdy dorazily Xbox 360 a PS3 a zmrazili technologický i herní vývoj na mnoho let. A neříkejte mi, že to není vidět.

A tak není divu, že se mnozí hráči vyděsili, že StarCitizen půjde stejnou cestou, tedy že ořeže hru tak, aby šla co největšímu počtu hráčů a to i na konzolích. Můžeme být ale klidní. Chris Roberts ale jasně všechny uklidňuje že nikoliv. StarCitizen bude nejen herní nářez, ale i technologický a grafický nářez. Bude udělán čistě pro PC a pro to, co nabízí. Pokud budete mít v PC 4 grafiky Radeon HD 290X v CrossFire (Chris Roberts právě upgraduje a tvrdí že jeho hra maximalisticky využije API MANTLE od AMD), tak je hra naplno využije! Konečně ten správný přístup, žádné ohledy na hráče se starými sestavami, vývoj musí pokračovat.

Samozřejmě jsme zase u toho, že Chris Roberts je vlastně v pozici, ve které se řada dnes špičkových herních studií nacházela právě kolem roku 2000. Tehdy se také nekoukalo na to, kolik lidí si to vůbec bude moci pustit, prostě jste museli upgradovat, ale koukalo se jen na nejlepší možný výsledek. A fungovalo to, důkazem může být, že tehdejší hry stále většina považuje za to nejlepší, co se kdy objevilo. Takže proč by to nemohlo fungovat znovu?

Kéž by to tak bylo. Pravda, zatím tomu vše nasvědčuje a StarCitizen vypadá jako hra z úplně jiného světa, než co nám herní průmyslu poslední roky servíruje. Snad se toho chytí i nějací větší vydavatelé.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Boban25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 13:56:43

Dokonce by ve Star Citizen měl být i GPU akcelerovaný NVIDIA PHYSX.
Citace "Chris Roberts právě upgraduje" ... to si DD asi špatně pochopil. Chris má ve své pracovní stanici 2 titány od Nvidie. Dostal je zadara, stejně jako dostal zadara karty 290x od AMD. Ty ale v jeho PC nejsou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 15:59:59
avatar
Nikoliv, už tam má R9 290X ... vzhledem k tomu, že hru primárně dělají pod API MANTLE tak ani nemá moc na výběr ...

Akcelerace GPU PhysX? o tom slyším prvně a už dlouho jsem neslyšel, že by to tam mělo být ... zvlášť když to využívá CryEgine, který sám má dobrou fyziku s možností akcelerované přes GPU, takže na co PhysX?
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 17:46:28
avatar
Zde je info o GPU PhysX ve Star Citizen (btw GPU PhysX bude i v Project CARS):


New games are joining the line of GPU PhysX titles, such as Star Citizen, an upcoming space flight simulator from Cris Roberts, fully crowdfunded by fans.

While it is still early to discuss exact details of the integration (since Star Citizen will be released somewhere in 2015), the plan is to have several APEX based features, such as particles, turbulence and clothing, in the game.

Since Star Citizen is based on CryEngine 3, we can expect a “PhysX SDK-less” integration, where APEX modules will work on top of CryEngine own physics system. Finally, some APEX features, such as simulated character clothing, may be available for AMD users as well, running on CPU.


zdroj: Odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 18:03:06
avatar
Takže v podstatě obojí, dle možností HW uživatele. Tomu říkam přístup.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 18:59:42
avatar
jinými slovy o PhysX ve StarCitizen je to velké neurčité možná, a možná pár modulů ... to neznameá, že tam bude ;).

Jinak PhysXinfo opravdu nepovažuji za objektivní zdroj informací ;) Tam lhali a slibovali a přeháněli už tolikrát, že to opravdu není pěkné (ostatně i původní tvůrcě PhysX už to s tímhle systémem vzdal, takže by bylo fér ho konečně odpískat) ... takže kdo ví, co plácají v tomto směru.

Každopádně CryEngine má vlastní pěknou fyziku a nemyslím si, že cpát tam PhysX je nutné a proto se o tom ani na stránkách hry StarCitizen moc nedočteš ;)
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 08:04:11
avatar
GPU PhysX ve Star Citizen nVidia predstavila na oficialnim “The Way It’s Meant to be Played” (Editors Day 2013). Nevim tedy proc by vymysleli a na Editors day prezentovali Star Citizen, kdyz by implementace PhysX nebyla v planu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 10:57:23
avatar
Nebudu komentovat .... řeknu jen PR ;)
Boban25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 18:39:18

Nikoliv nikoliv. Dokaž to, že Chris má ve svém PC 290x.
Já narozdíl od tebe dokázat to, že tam má NVIDIA TITANY mohu a to přímo z jeho článku, kde o tom píše. A kde píše i to, že dostal zadarmo i ty karty od AMD a že z nich staví počítač pro testování.
Ale né svůj počítač.
Takže prosím vyveď mě z omylu a dej sem odkaz na to odkud si informaci čerpal. Děkuji.
Mimochodem těžko uvěřit i logice, že by pracoval na takovém monstru obsahujícím 4 grafiky 290x? To ani nemůžeš myslet vážně. Ta spotřeba, ten hluk .. kdo by na tom pracoval? Nikdo normální určitě ne, takový stroj bude sloužit na testování.

Primárně hru dělají na api mantle? Panebože tu hru už dělají pěknou dobu a jak dlouho tu máme api mantle? Teprve teď, že? Chceš jako říct, že už před rokem to dělali na mantle?
Pochop, že Chris potřebuje prachy a nechá si zaplatit od kohokoliv za cokoliv TO JE CELÉ.
Ještě dodám, že je to dobře a na hru se těším.
A za milion dolarů by do hry implementoval i moje trenýrky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 19:00:21
avatar
AMD nikomu neplatí, aby používalo MANLE ;) ... Chris ho použije protože je prostě výborné a přináší možnosti jak účelně využít současný HW s větší efektivitou .... mluvil o tom už na několika konferencích ...

AMD neplatí nikomu nic za implementaci API Mantle, naopak je to v zájmu vývojářůho použít, což bys věděl, kdyby si měl ponětí, co to to API je a proč je tak významné ...
nexro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 23:55:33
avatar
Viz.: Odkaz
"Zrovna jsem upgradoval své pracovní PC sestavu dvojicí Titánů běžících ve SLI, přičemž pohánějí 4K monitor a jeden 1440p monitor (díky NVidio za dobroty!). Jsme skoro připraveni postavit high-end AMD sestavu se čtyřmi R9 290X a osmijádrovým AMD CPU pohánějícími sadu 4K monitorů v Eyefinity (díky AMD!)."

Originální post: Odkaz
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-28 19:43:46
avatar
Myslím, že 4x R9 290X má Sandi, viz: Odkaz
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 18:11:24

Nene, skutečně má v pracovním stroji Titány. Však to tam i píše. 4x R9 290X dostali od AMD a jak píše dále, postaví s nimi a 8-jádrovým cpu od AMD ultimátní stroj, ne jeho pracovní.
To ale není tak podstatné jako to, že je tato hra zatím snad největší scam v herní historii. Tolik milionů jim lidi dávají a prakticky nic krom hangar modulu, který je dobrý tak maximálně na pohled, nedostali. Slibů mají neskutečné množství až se divím, že se toho dá do jedné hry tolik naslibovat. Nelíbí se mi přístup "zaplaťte X milionů a my vám dáme do hry chat, když nám zaplatíte Y milionů, tak do toho chatu budete i moct psát". Když na kickstarteru začínali, měli slibů jen hrstku, teď jich mají tolik, že nevěřím, že je všechny splní.
Asi bych nepochyboval o tom, že Star Citizen jednou vyjde, ale hype je takový, že se obávám, že ta hra bude jen slabý odvar slibů a velké zklamání doprovázené vlnou požadavků o refundaci a EVE Online zůstane dále na svém trůnu. I když bych si samozřejmě přál aby to tak nedopadlo a ve výsledku to byla kvalitní hra.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 18:57:53
avatar
Jenže starCitizen je dělaný naopak tak, že neslibují nesplnitelné. Prostě všechno chce čas a peníze na vývoj, takže nejdříve dostanou prostředky to udělat a pak teprve potvrdí že tam bude za to to a to ... podle mě hodně férové.

navíc komunita má jak přímý finanční, tak tvůrčí podíl na hře a stálou kontrolu nad tím, co se vyvýjí atd. Nebojím se, že by tohle dopadlo špatně
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 19:44:14

Právě, všechno chce čas. A to co slibují je ještě na mnoho let vývoje, na to že by měl být launch koncem příštího roku. Není to úplně dokonalé srovnání, protože ty hry se moc neprolínají, ale podívej se jak postoupil vývoj v EVE Online za ty roky a to je nebrzdí nedostatek peněz. Tam je naslibovaných tolik věcí už X let ale implementace všeho je běh na dlouhou trať.

Nevím jak dlouho sleduješ Star Citizen, ale já osobně od prvního dne na KickStarteru a od té doby je to stále stejné. První nadhodí cíl s částkou a pak čekají jestli se jim zaplatí ne naopak jak ty píšeš, ne nedostanou prostředky předem, první je slib. V jistém směru mi to připomíná nákup pozemků na měsíci. Neboli kupuji něco u čeho nemám jistotu, že si budu moct osahat fyzicky ale mám slíbeno, že jak to nastane bude to moje.

Když se každopádně podíváme na nějaké cíle, tak se nestačím divit. Každých X milionů je jako cíl nová loď. To mi trochu nesedí. To jako když se na tu částku nedostaneme, tak už ve hře nebudou další lodě?

Finanční podíl komunita sice má, ale to je tak všechno. Hru tvoří vývojáři a hráči je jen dotují s vírou, že za peníze dostanou co si přečetli jako sliby. Je to slib, je to donate, není to smlouva která by vývojáře zavazovala k tomu implementovat vše co řekli a ještě lépe tu hru vůbec dokončit. Když se rozhodnou s tím seknout, tak s tím seknou, nikdo je nezastaví, nikdo je nedonutí to dodělat. Ano v tomhle stavu si to nedovolí, ale neznamená to záruku kvality.

Na KickStarteru je mnoho ambiciózních her, ale zatím žádná fyzicky neexistuje. Bylo by fajn kdyby Star Citizen byl tím co slibuje, ale nebudu si nasazovat růžové brýle a radši nebudu očekávat bombastickou hru. Je lepší se nadchnout až jak to fyzicky uvidím a zahraju než se zklamat po tom co jsem propadl onomu magickému slovu "hype".
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 08:50:58

Vidím to hodně podobně. Myslím, že hodně lidí čeká studená sprcha. Podívejte se na Wasteland 2. Ta hra už měla vyjít, ale nejdřív bylo ticho po pěšině, jen pár screenů a minimum ukázek ze hry. Pak řekli, že do toho termínu stihnou jen Betu a nakonec nestihli ani to. A navíc, což je pro mě úplně nepochopitelné, začali vybírat peníze na nový Torment a světe div se, lidi je tam strkaj ikdyž zatím neviděli ani to co už vidět měli. http://www.kickstarter.com/projects/inxile/torment-tides-of-numenera
Co utahají na sliby je neuvěřitelné. Taky se zkuste proklikat tím videem na Star Citizen co trvá hodinu a půl http://www.youtube.com/watch?v=J5YJDOwil0k a nepřestanete žasnout o čem tam vykládá takovou dobu bez toho aniž by něco reálného ukázal.

EDIT: jen bych doplnil, že jsem byl docela unešen SpaceEnginem, když jsem ho poprvé viděl. A to na tom dělá jeden programátor http://www.youtube.com/watch?v=vj-VcZY_nwE
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 11:02:35
avatar
To officialni datum vydani q1 2015 me prijde taky jako absolutne nesplnitelny videl bych to nejdriv tak za 2 roky...na druhou stranu neni duvod tomuhle projektu neverit myslim ze Chris Roberts to dovede do zdarnyho konce neni to idiot...a hlavne SC je mozna jeho zivotni projekt
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-28 22:12:08
avatar
Nedivil bych se, kdyby to vyšlo až za dva roky, ale tím ,jak postupně vydávají obsah to bude snesitelné čekání. Svým způsobem mohli vydat techdemo už před rokem. Ale Chris chce vydávat hotový produkt bez bugů, takže si nejspíš počkáme navíc víc peněz znamená, že to budou dávat déle dohromady, něco se uspíšit nedá a kvalita nneí jen o penězích, ale i o čase. Chris tomu dobře rozumí, takže toho neslibuje tolik, uvidíme, ale vydání nejspíš neuspěchají, nemají důvod, peníze na vývoj už mají. Na druhou stranu se o hru budou starat i po vydání, takže si můžou dovolit něco nemít v den vydání.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 13:53:32
avatar
Žeby konečně první hra s fotorealistickým ray-tracingem?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 16:00:34
avatar
ne, ray traing ne ... je moc náročný... ale pojede to na vypiplaném CryEngine s maximume dostupných možností
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 19:03:01

Vzdy ma zaujimalo, ze kedy je asi realne ocakavat raytracing v hrach resp. hipoteticky kolko tflops by jednocipove graficky zhruba museli mat aby to bolo hratelne. Fakt by ma na to zaujimal DDho nazor.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 19:04:27
avatar
raytracing je reaálné očekávat, až bude dostatek výkonu k jeho použití a bude tak efektivnější, než použití stávajících metod ... myslím že to je ještě na roky.

Navíc vývoj zpomaluje vlivem konzolí, smartPhone a tabletů ....
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 19:54:29

Az se bude pouzivat bude jeste kam posunovat grafickou stranku? Ja to chapu tak ze raytracing v podstate renderuje scenu stejne jako ji vidi lidske oko realne ve svete.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 08:26:58
avatar
Někde jsem v četl v minulosti, že pro RayTracing je potřeba 8-jádrové procesory. Jsou už zde a o RayTracingu ani zmínka. I zde na DDworldu jste uváděli, že v roce 2012 by měly nastoupit hry z RayTracingem, žeby řada 6800 a 7800 to měly zvládnout. Asi máš pravdu, že to něco zdržuje. Možná i ty konzole. Kdyby hry na PC byly v RayTracingu tak by integrované řešení alias konzole asi nikdo ani nechtěl až na pár "slepých", kteří by řekli, že grafika není všechno a stači jim klasiká rastrovací technika
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 14:19:33

"Chris Roberts:........méněcenné platformy...."

Jestli to řekl takto politicky nekorektně, tak je to frajer, ale může proti sobě poštvat dost lidí.
Mohu poprosit o zdroj nebo to byl exkluzivní rozhovor pro DDWORLD.cz?
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 14:35:30
avatar
"exkluzivní rozhovor pro DDWORLD.cz" to si delas srandu ne ...jinak ano doslovne prelozeno tam opravdu pouzil vyraz kterej se da nejlip prelozit jako menecenny..."It will NEVER be dumbed down for a lesser platform"
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 15:06:53

No to je ten problem s preklady a i s konkretnim rozhovorem. Intonace a tak. Lesser je naprosto politicky korektni a slusne. Kdyby oprvdu chtel byt hanlivy ve stylu ze rika meneceny tak by spise rekl inferior. I kdyz to dumbed no asi to chtel pohanit

Jinak bych bral kdyby ta hra vyuzila maximalne potencial co lze max vyzdimat pres Mantle z 290X. Sice to 95 % lidem nepojede na max ale jako takove tech demo co lze z PC dostat na monitor pres low level API by to nebylo spatne. Neco jako pred lety Crysis.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 15:55:22
avatar
bez problémů: Odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 18:03:53
avatar
Aktuální konzole jsou "lesser platform". V podstatě jsou to slabší PC s konzolovým ovladačem.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Z extrému do extrému 2013-11-26 14:34:11
avatar
Z extrému do extrému.

Extrém I.
Citace:
"Mnoho her vzniká prostě hlavně s ohledem na nejslabší konzole a PC, tak aby si to potencionálně mohlo zahrát co největší procento zákazníků a vydavatel na to měl šanci co nejvíce vydělat. Bohužel tento přístup zcela zabíjí jakýkoliv technologický, ale i herní vývoj."


Extrém II.
Citace:
"Pokud budete mít v PC 4 grafiky Radeon HD 290X v CrossFire (Chris Roberts právě upgraduje a tvrdí že jeho hra maximalisticky využije API MANTLE od AMD), tak je hra naplno využije! Konečně ten správný přístup, žádné ohledy na hráče se starými sestavami, vývoj musí pokračovat."


Ja by som poprosil o nejakú zlatú strednú cestu teda niečo medzi...
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 14:36:43

To IMHO není z extrému do extrému. První citát se týká velkého množství her a druhý jedné. Obě ty situace jsou platné zároveň(ta druhá pouze teoreticky) a tedy to není tak, že by jedna situace vyvolala/následovala druhou.

Máme to krásně rozmanitý svět :-D
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 15:39:03
avatar
+1, přesně, nechci taky hrát hru s grafikou z roku 2005, na druhou stranu by bylo smutné, kdybych si to na půl roku starém notebooku za 30 tisíc ani nespustil.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 16:09:58
avatar
Do menu se dostaneš . Těch třicet tisíc je problém, protože jsem nedávno srovnával noťasy za padesát a v pohodě by šel složit přibližně stejně výkonný desktop i s lepším LCD za polovinu. Holt mobilita něco stojí a výkon jde na řadu jako první.
Krzy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 17:06:10

Proč střední cestu? Přeci tu hru si budeš moci zahrát na nižších detailech a HW blázen si svoji investici bude moc konečně pořádně užít.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Názorová rozmanitost 2013-11-26 14:29:41

"A to je přesně to, co říkáme s kolegy na DDWorld.cz celou dobu."

Škoda, že články píše pouze jeden z celé redakce. Je to přece jen dost jednotvárné a po letech pravidelného čtení i dost předvídatelné. Přečíst si občas jiný pohled nebo názor je dost osvěžující a inspirativní. Ty bohužel mizí i z diskuzí.

V jiných magazínech mají takovou tradici, kdy na začátku nového roku zhodnotí ten starý z různých pohledů (CPU, GPU, HRY atp.) a to i společně s ostatními reakcemi. Neplánujete něco podobného byť alespoň v řadách redakce? Myslím, že by to bylo zajímavé zpestření.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 15:57:31
avatar
Jde o to, že kolegové nejsou takoví písmáci jako já takže naše dohoda s většinou je, oni testují, já píšu ... nicméně v článcích jsou jejich myšlenky a jejich názory, tak jak to dostanu v osnově a poznámkách některé články ale píšou i oni sami ... bohužel ne pravidelně ...

Bilanční články zvládáme sami ;)
Zikk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 18:21:05

Souhlasím se simikem. Neuškodilo by, kdyby zbytek redakce psal častěji. I když nejsou "písmáci". Co si budeme povídat (teď se neuraz), ale taky tam občas dokážeš nasekat chyby, jako každý jiný. Hlavní je, že by to byl jiný styl podání. To že oni napíšou poznámky a názory je jedna věc, ale ve výsledku je ty podáš svým stylem, který je stále stejný. Chtělo by to rozmanitost stylistiky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 19:03:01
avatar
já jim to říkám, ale pak to vždycky skončí na tom, že prostě já jediný to mám na fulltime a stěží se to uživí, zbytek to má jen jako koníček, takže jsme rád za ty testy a poznámky ... ty články to je hrozný žrout času a prostě jsem tu na DDW já na psaní ... zkuste prostě chápat, že DDW má minimální příjmy a nemůžu si dovolit placenou redakci .... možná kdybychom byli neobjektivní a podplacení, jak nám to někteří podsouvají, to bych si toho mohl dovolit v redakci více
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 13:28:11

Jenomže právě v tom bilančním článku se může realizovat jednoduše každý. Tam není přece třeba napsat článek. Stačí jednoduše nastínit myšlenku, tedy to co stejně dělají v podobě osnov a poznámek.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 14:49:37

"možná kdybychom byli neobjektivní a podplacení, jak nám to někteří podsouvají, to bych si toho mohl dovolit v redakci více"

Ono je to spíše naopak. Objektivitu si představuji jako obecnější pohled na věc(nadhled) a tam právě to větší množství názorů a pohledů různých lidí udělá hodně.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 15:57:52
avatar
Vždyť na PC lze uspokojit všechny - stačí změna rozlišení nebo detailů a půjde to i na výkonnějších APU. Zatím to vypadá, že si poprvé zalítám i mimo atmosféru Země.
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 17:41:55
avatar
Taky si myslim...nechapu proc kolem SC vsichni tolik vysilujou scela urcite pujde v pohode hrat i na slabsich hernich PC,ale hlavne vsichni se o tom bavej jako by mel SC vyjit zitra...SC bude k dostani az tak za 2 roky a to se toho na poli harwaru jeste hodne zmeni.
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 17:40:37
avatar
Určite je treba, aby sa vývoj hnal dopredu, ale taktiež treba myslieť na optimalizáciu, a druhú vec, že nie každý má to PC tak výkonné...takže spraviť tú hru tak, že aj na minimálnych detailoch to rozchodí väčšina ľudí, ale graficky to bude ako na maximum nastavení týchto "next-gen" hier . Asi utópia čo PC fajnšmejkri si môžu dovoliť meniť prakticky PC pomaly dva-krát do roka, ale bežná domácnosť uvažuje tak, aby to PC vydržalo cca 3-4 roky...predsa len pre niekoho dať 2 mesačné výplaty na PC je ozaj luxus...týchto ľudí je najviac a preto ak má byť PC hernou platformou, malo by zaujať čo najviac ľudí.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 19:46:02
avatar
Konečně hra co nám nejspíš udělá radost !! Bo nedokážu pochopit,že rok od roku je to s herním průmyslem horší. Hry vychází nedodělané, špatně optimalizované
(Assasin 4,RTW II- po 7. patchi už hraji plynule na vysoké! atd.) Tohle je taková první vzpruha, tak snad to dopadne na výbornou
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-26 23:12:57
avatar
Tak to bude hodně těžký splnit. Dřívější formát hardcore her na které DD rád vzpomíná je pomalu za zenitem svých možností. Tenkrát to bylo nový a neokoukaný a vývoj měl kam jít (tedy hlavně co se týká témat)a i vývoj hardware byl poněkud skokovější.
Takže co by se tak dalo očekávat od nové herní ultrapecky?
Pro mne na prvním místě AI - jenže žádná AI nikdy nebude dosahovat možností multiplayeru (včetně vyvolání pocitu marnosti třeba ve WOT ).
Taky by to chtělo něco technologicky nového - třeba něco jako skok z Wolfa na Duke Nukena - to je asi utopie, jelikož mě napadá pouze "virtuální realita".
Dál by tu byla obtížnost hry (na těch starejch peckách bylo nejobtížnější je rozchodit) - čili alespoň nějaká reflexe na vývoj moderní vědy a s ní potřeba elementárních znalostí hráče (teda dřív to byla hlavně angličtina . Mačkání určitého počtu tlačítek v určené frekvenci není fakt žádná výzva (pominu-li frustrované jedince, kterým to může zdvihnout sebevědomí).
Taky by byl potřeba dobrý příběh, aby to člověka taknějak chytlo - i když chápu, že schopnost ztotožnit se s cizí vizí se kolem čtyřicítky poněkud snižuje.
V neposlední řadě stojí přání reálné fyziky a grafického zpracování - jenže nechci mít utavený GPU i CPU jenom kvůli špatné optimalizaci hry.
Uf - tak nakonec si ještě přeju (za vývojáře) aby všichni "hardcore" hráči měli při vydání hry zbytečných 150dolarů
Možná zapomínáme, že hry jsou na HRANÍ a hrát si můžou jenom děti atp.
Dřív bylo "hraním si" na PC už sestavení nějaký plečky, potom upgrade pomocí tužky, potom pokus o přetaktování , potom koupě nového procesoru , potom sehnání hry, crack, přeinstalování všeho, sehnání legální verze, nebo lepší crack, následovala instalace hry, sehánění lepší grafiky, přetaktování procesoru, koupení nového MB....a takhle furt dokola. Takže samotný "hraní" hry bylo vlastně jen testováním stability systému - no a to mnohým dnes chybí - možná by to chtělo náročnější hračky než je PC
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Něco pro zasmání :D 2013-11-27 08:11:30
avatar
Článek z BonusWeb roku 2008: "Intel: raytracing ukončí grafické karty".
"Na právě probíhajícím Intel Development Forum se nechala firma Intel slyšet, že konec grafických karet je doslova za rohem. Do dvou, maximálně tří let prý jejich úlohu přebere raytracing v reálném čase. "Čas grafických karet skončil," prohlásil hlavní technik Intelu Pat Gelsinger při zahajování IDF. Pro hráče, kteří vyrůstali spolu s kartami Voodoo a GeForce, silná slova. Podle Intelu je raytracing vhodný právě jejich údajně supersystém Larrabee. Dosud nestačí výkon PC na to, aby realizoval scény pomocí raytracingu při zachování veškerých efektů. "
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 11:56:29
avatar
Jedno z klasických veľkohubých vyhlásení intelu alebo "kováč drž sa svojho kladiva" a neser sa tam kde nemáš čo robiť.
bansher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkný :) 2013-11-27 08:14:03

Doufám, že se to opravdu vyvede a že hra splní vše co slibuje. Mám vesmírné hry rád. Hlavně takový Freelancer to byla pecka, která vydržela dlouho hlavně díky komunitě a módům, které do hry přidávali.

Jinak už jsem to psal jinde, ale nikdo neodpověděl tak prosím zde.

Mám v PC graf AMD 6850, která už nové hry v eyefinity nestíhá a řeším jestli k ní dokoupit další za cca 2tis a k tomu lepší zdroj také za 2tis a nebo vzít ty 4tisíce a investovat je do nové grafiky.

zbytek sestavy
GA-H77M-D3H, I5 3470, 2x4GB DDRIII(1600mhz),Enermax Liberty DXX 500W,HD SATA III
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 08:24:16

Já myslel, že se ve vesmíru zvuk nešíří
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 08:31:09
avatar
Ve vesmíru se šíří úplně normálně jak zde na Zemi, akorát ve "vakuu" to je o dost pomalejší - asi cca 0 m/s
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 09:34:14
avatar
Nedalo mi to a musel jsem to najít
"Ve vesmíru je poměrně slušné vakuum (v průměru připadne jeden atom vodíku na objem metru krychlového), které zabraňuje šíření zvuku. Zvuk je ve skutečnosti tlaková vlna, která ke svému šíření potřebuje nějaké prostředí, což je v případě Země vzduch. Z naší pozemské zkušenosti je samozřejmě zvláštní věřit tomu, že něco jako výbuch supernovy je vlastně jen němé divadlo."

Zdroj: Odkaz
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 10:12:42
avatar
Zvuk se nešíří ve hvězdném prostoru neboť je tvořen převážně vakuem. Ale nelze říct, že se zvuk ve vesmíru nešíří. To by se pak nešířil ani u nás na planetě Zemi, protože Země je taky součást našeho vesmíru. Jinak toto se myslím učí už na základce
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 12:35:42
avatar
Tak to už je pak otázka úhlu pohledu . Nicméně z původního příspěvku je myslím zřejmé oč se jedná
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 12:54:02
avatar
Jj jasně
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 10:58:09
avatar
ano nešíří, ale bez něj by ta hra byla pěkně nudná
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 17:55:38

Já vím, ale napadlo mě to tak v souvislosti s filmem Gravity, kde to všechno kolidovalo a explodovalo, ale krásné ticho
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-27 09:05:27
avatar
v komunitním přispívání vidím jedinou cestu pro kvalitní hraní...

Hráči sami si určí jestli nápad a kladené cíle chtějí nebo ne. Ne nějaký debílek s kalkulačkou v ruce který hledí jen na to aby se napakoval s co možná nejmenším rizikem a námahou...a celej svět jim to žere
Anonymní  - Vydání 2013-11-27 13:33:37

Zdravím Vás,

Nemáte někdo bližší informaci kdy bude vydána alpha? Už na ni mám 3x R9280x připravené a dokonce jsem našel i desku co umí konečně 3 x 16 PCI-E linek :-) (komentáře že je to k "ničemu" nemusíte psát, neni to jen na hraní)
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-28 20:31:39
avatar
Alfa (dogfighting) bude v prosince, ale jen singleplayer, protože pro multiplayer plánují napsat vlastní kód místo toho co je v Cryenginu, chtějí rovnou začít testovat svůj kód aby ho odladili před vydáním. nicméně budeme bojovat proti AI.

Jinak už teď je k dispozici pre-alpha s hangárem, na otestování hardware to stačí. Dá se stáhnout modul z jejich stránek, pokud jsi přispěl.

Jinak v průběhu příštího roku má postupně vyjít rozšíření alfy o planety, boarding (obsazování lodí s posádkou), singleplayer a ke konci roku beta celé hry.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-28 10:21:04
avatar
Pár poznámek.

1) ještě není prosinec a Star Citizen vybral přes 33 milionů dolarů díky komunitnímu financování...

2) Překlad Chrisova postu je zde Odkaz, doporučuji těm, kteří nechtějí číst originál, byť je napsán moc pěkně.

3) Chris má opravdu v PC 2 Titány a má k tomu 4K minitor (a 1440p). Čtyři 290X grafiky mají v jiném PC pro změnu se třemi 4K monitory v Eyefinity. Nicméně bych se nedivil, kdyby ho Chris využil na testování.

4) Podporují co můžou jak od AMD tak od NVIDIA. To znamená Mantle, Tress-FX, to divné audio od AMD a 3D Vision, PhysX od Nvidia, pokud vím tak PhysX má být jen na oblečení a lepší particle efekty (imho zbraně, mlhoviny, pohon...)
Každopádně spolupracuje s oběma výrobci grafických čipů a snaží se dostat maximum z hardware bez ohledu na značku. Skutečně ojedinělý přístup a těším se na benchmarky.

5) Doporučuji nová videa z jejich webu. Zajímavostí je že využívají český Capellan orchestr pro hudbu. Kromě toho využívají PBR rendering ať je to co je to, ale vypadá to dobře
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-28 23:56:50
avatar
Taky ses díval na ten live přenos do půlnoci viď
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 07:04:34
avatar
To je jasné. Navíc konečně to byl přenos,po kterém jsme mohl spát, žádný 24 hodinový maraton.
starcitizen.cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - O Star Citizen 2013-11-28 17:35:33

Nějaké info můžete najít i tady Odkaz a nebo se přidat do mercenary/obchodní organizace Odkaz
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-29 14:25:26
avatar
Uvěřím až uvidím. Jinak zatím nijak neohromily. Co vidím je jen spousta post-processingových efektů.

Next gen hra na PC only by měla mít samé volumetrické plně dynamické efekty. Ne LensFlare shity apod.

Ohánět se CrossFire, SLI apod high-end sestavami téže není na místě. Žijeme v době kdy se výkon PC vyhazuje doslova voknem a nějaká efektivnost grafika/nároky je na úrovni akustický elektromagnetických měničů. Grafiku náročnou umí udělat každý!

Nikdo kdo dělá hry nepředvedl nativní DX11 64bit engin.
Je tu spousta technologií a multi API enginů které překonávají naprosto vše co jsme ve hrách mohli vidět. Nikdo to nevyužije. Proč? Ne protože bagr ale protože prachy. Taky by tím - morální zastaralostí odrovnali veškerý vývoj a veškerá svá tvrzení.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 181x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1436x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1173x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1871x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1134x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 3