Herní konzole před vymřením, PC herní platforma žije a přežije … Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 25 březen 2009
altHerní konzole vs PC, neustálý boj. Další střet probíhá tento týden v médiích po oznámení výdělků PC platformy.

 

 

 

Už nějakou dobu od některých zájmových skupin slýcháme, že PC platforma je jako platforma mrtvá. Samozřejmě je to totální nesmysl. PC platforma je největší, početně více než miliardová herní platforma a pár milionů prodaných herních konzolí na tom opravdu nic nikdy nezmění. Herní konzole jsou zde proto, aby to x86 platforma v čele s Intelem a Microsoftem a svým x86 a DirectX neměli tak jednoduché, a nebyly jediní, kteří na hrách vydělávají. Navíc aby vznikly hry na konzole, někde se musí udělat a myslíte, že je programují s gamepadem v ruce přímo na konzoli? Herní konzole jsou a nejspíše i budou vždy vedlejší herní platforma, mimojitého uměle vytvořená a podporovaná také jako berlička herních producentů, kteří tak na nějakou dobu vytvořili platformu, na které není pirátství tak velkým problémem jako na PC. Ovšem problémem je a také dále narůstá. Je jen otázka času, kdy se pirátství na konzolích dostane na srovnatelnou úroveň s tím na PC. Pak se bude hledat a vymýšlet další herní platforma a zase začne všechno od začátku. Herní konzole jsou z principu nesmysl. Nepřináší většinou žádný technologický vývoj a jako také jsou zaostalé už pár měsíců pod vydání. Zde ale musíme dát trochu stranou PS3, která je technicky pokročilá, ačkoliv ne po všech stránkách. Grafický systém této konzole je zastaralý. Nicméně PS3 je i dokladem toho, že herní konzole jsou skutečně vedlejší, zbytečnou a umělou herní platformou.
Argumentem pro konzole je to, že jsou levné a nemusíte je upgradovat. Nicméně pokud má být konzole technicky pokročilá, jako třeba PS3, tak stojí pěkný balík a to tolik, že za tu cenu už můžete mít počítač se zajímavým výkonem, který lze ještě v budoucnu upgradovat. Dalším argumentem je snadná obsluha. Tento argument je asi nejvíce vtipný. Současný i výkonný PC nemusí být žádná neforemná obluda a jeho ovládání je také velice snadné. Navíc i herní konzoli si většinou nekupují lidé, kteří o technologiích nic nevědí, takže argument nějaké jednodušší a snadnější obsluhy je podle mě pěkná kravina. Kromě toho i PC může být v obýváku a díky bezdrátovým periferiím si můžete klidně polehávat v křesle s gamepadem v ruce. A propo, takový mobilní počítač dnes disponuje solidním grafickým výkonem a je dokonce menší než herní konzole a je to už kompletní herní zařízení i s vlastní obrazovkou a ovladačem. Ne herní konzole jsou skutečně do velké míry v současné podobě zbytečnou a nejednotnou platformou, která hrám více škodí, než pomáhá. Argumentem pro konzole jsou prý vyšší příjmy než z PC. Nicméně to není tak úplně pravda. Trh s PC hrami má prý hodnotu více než 11 miliard dolarů, což je více než jakákoliv konzolová platforma.

Osobně nemám nic ani tak proti herní konzoli jako takové, jako spíše proti tomu, jak vypadá konzolový trh nyní. Místo jednotné platformy, jako je PC, jsou tu tři navzájem nekompatibilní a nespolupracující subjekty. Vývoj her pro každou platformu má svá specifika a ve výsledku tak jsou hry pro všechny včetně PC, dražší, delší, náročnější, navíc díky technologické zaostalosti vývoj her spíše zpomalují. Herní konzole by podle mého názoru měli mít podobu Nintenda Wii, které se nesnaží PC platformu nahradit a zároveň přesně definuje význam slov herní konzole. Xbox360 a PS3 jsou omyl, jsou to vlastně jen zjednodušené hotové počítačové sestavy, nic víc. Proč tedy nejsou kompatibilní s PC a proč se na ně hry musí extra vyvíjet? Absurdita současné situace je o to větší, že vše směřuje stejně k zániku konzolí typu PS3/Xbox360. Stejně všichni nakonec skončí u PC. To se neustále vyvíjí a směřuje k centralizovaným jednotkám, kde už nebude záležet na výkonu hardwaru, protože primárně bude výkon zajišťovat centrální server, ke kterému budete připojeni. Dokonce také někteří analytici tvrdí, že nový Xbox460 či PS4 kolem roku 2011/2012 neuvidíme. Osobně o tom pochybuji. Dokud bude možnost, tak minimálně SONY svou snahu o vlastní herní platformu vedle x86/DirectX PC platformy chtít mít bude. Microsoftu je to víceméně jedno, ten má xBox360 jako konkurenci k PS3. Jeho hlavním zájmem je ale x86 a Windows obecně. Xbox360 jako takový má také ze současných konzolí k PC zdaleka nejblíže, ostatně Microsoft podporuje snadné vydávání her na obě platformy, stejně jako propojení obou platforem uživatelskými sítěmi typu Microsoft Live. Dokud tedy bude SONY vyrábět nějakou konkurenci PC, tak tu bude i Microsoft s odpovídající odpovědí.

Problém ale je, že tahle roztříštěnost poškozuje herní vývoj. Je zbytečně složitý a nákladný. Existence pouze jedné herní platformy by mnoho věcí zjednodušila. Herní vývojáři by se mohli konečně v klidu soustředit na herní obsah a zábavnost, které je skutečně málo, a ne na to, jak optimalizovat a odladit hru na tu 3 konzole a PC a kam to vydat a kam ne. Zbytečně se existencí vedlejších herních platforem konkurujícím PC typu Xbox360 a PS3 ochuzujeme a zpomalujeme vývoj. Proč skutečně důsledně nevyužívat to, co je všude a umí všechno, tedy PC, namísto házení tomu klacků pod nohy a vymýšlením důvodů proč mít něco vedle toho snažící se to tím, pravděpodobně stejně beznadějně, nahradit …

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 21:33:01
avatar
Citace:
PC platforma je největší, početně více než miliardová herní platforma


dovol abych se zasmal...nechces treba rict kolik pc se z nich vyuziva pro pracovni ucely? nebo ze se na tom daji hrat solitaire tak to znamena herni platformu? v tomto clanku jde akorat videt tvoje slepa averze vuci konzolim..a vubec nechapu duvod proc si neco takovyho napsal. co se tady dozvidame novyho?ze kteryho zdroje to mas?jakej ma smysl takovej clanek?aby se melo o cem flamovat?pro zvyseni navstevnosti?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 21:36:14
avatar
já to beru jako protipól "obecně uznávanému" názoru, že konzole jsou budoucnost.

Osobně nemám tak vyhraněný postoj, ale zároveň tvrdím, že pravý hráč si konzolu nikdy nekoupí, protože 99% her pro ně jsou plytké a zjednodušené verze některých žánrů z PC.

A co by byl internet bez pořádného flame?
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 22:35:44

Mozme zacat flame

Povazujem sa za "praveho" hraca - tych hier mam za sebou kopu a hravam stale ... a mam aj dve herne konzoly.

- PSP kvoli tomu, ze casto chodim pracovne do zahranicia a je pre mna prijemnejsie tahat so sebou netbook a PSP ako herny notebook.

- Wii pre to, aby som sa proste zabavil. Na Wii mam kopu "party" hier a nejake tie strielacky typu HotD: Overkill a RE: Umbrella Chronicles. To su hry ktore sa na PC nezhras s takou davou zabavy, aku ti ponukne Wii.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 00:14:10
avatar
Ja jsem taky PC hrac a konzoli jsem si koupil (Xbox360). Za pul roku jsem na nem nahral tak 30 hodin, pak jsem ho prodal a tim mam na par let s konzolema vystarany A snad krom Gran Turisma me osobne nechybi asi ani zadna konzolova hra na PC. Mozna bych uvazoval jeste o Wii, je to uplne jinej styl hrani jak na PC a nesnazi se mu konkurovat (narozdil o PS3 a X360 - neuspesne).
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 06:35:00
avatar
Jenže:

- PSP je "handheld" na hraní při cestování, není to klasická konzole
- naopak Wii je "nejklasičtější klasika", která jakoby vypadla z oka SNES, SEGA Megadrive apod. - u jejích her nejde o grafický spektákl, ale o samotnou hratelnost, přičemž se jedná o "multiplayerové hříčky" (tím to nechci rozhodně shazovat, kdybych si měl koupit konzoli, tak jedině Wii), které mají jako hlavní rys "sociální rozměr" (tedy hraní s rodinou, přáteli, apod.) plus nezvyklé ovladače (mně fascinuje hlavně to "dupadlo" :-))
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 07:28:43
avatar
Jo a co pripojujes za obrazovku k PSP na tech sluzebkach? Nebo chodis po hotelech kde maji jen plasmu?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 23:15:37
avatar
Přesně tak. Prodané PC hry tvoří proti hrám konzolovým směšně malou část, což tady, na webu věnovaném PC a herním grafikám zejména, asi nechce někdo vidět a tak si lže do kapsy. PC jako platforma mrtvá není a ani jen tak nebude, ale není to kvůli "miliardové herní platformě", ale kvůli "miliardové pracovní platformě", k hraní se používá extrémně minoritní část prodaných PC. PC by bez potíží přežilo i bez her, to nic nemění na tom, že zánik her zatím nehrozí ani u PC a ani u konzolí, u PC je ale v posledních letech dost na ústupu. Ještě před pár lety bylo nemyslitelné, aby AAA tituly vycházely dříve na konzolích než na PC, respektive aby vůbec vycházely na konzolích.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 06:37:45
avatar
které "aaa" tituly máš na mysli? :-D (AAA titulů je totiž jako šafránu)

Ono je to spíše tak, že kvalitní věci se tak jako tak na PC objeví, a že to SWhousy dělají tak, že záměrně upřednostňují konzole před PC ještě neznamená, že na PC nikdo nehraje.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 11:28:05
avatar
Téměř všechny hry, které patří na PC k očekávaným, vychází i na konzolích. Na PC se hry hrajou a budou vycházet, dokud se to vyplatí, každopádně jestli něco umírá, hry na konzolích to nejsou.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:09:16

množství prodaných her nic nesvědčí o tom, kolik se hraje...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vedle jak ta jedle 2009-03-26 07:12:36

Cílem herního průmyslu je prodávat hry ne konzole ani vyvíjení podůrného sw. Důkaz máte v tom jak je dotovaná vlastní konzola a předražené hry.

Ten kdo chce prodávat hry tak se logicky zameří na oblast kde je může prodávat nejsnadněji a tím jsou PC protože ta PC jsou všude. Jezcela jendo kdo si na tom PC co provozuje. Daleků důležitější je otázka může li si onu hru na PC člověk pustit - to je otázka síly HW. zastarávání HW konzolí proti PC dělá ale i tuto výhradu z pohledu vykonu konzolí stále méně důležitou.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:21:18
avatar
takze vsechny pc a notebooky na svete, ktery se pouzivaji primo pro pracovni ucely ve firmach nebo skolach jsou herni platformou ze?jakou to ma mit logiku?na takova pc si nekdo kupuje hry?DD jako herni platformu uvazuje vsechny PC na svete dohromady a to je totalni nesmysl.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:41:52
avatar
Tady už jen chybí další nesmyslná anketa - "myslíte si, že konzole umírají?".
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:13:36

ano je to herní platforma, na všech PC lze hrát hry, ikdyž to někteří nevyužijí

ale i kdyby jsme brali za herní pouze polovinu PC, kde se to skutečně využije, pak i takových PC je mnohem více, než všech konzolí dohromady!

Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 10:03:44
avatar
presne tak ... mame vo firme cca 100 notebookov a pravidelne ich kontrolujem kazde 3 mesiace ... na polovici z nich su nainstalovane hry ajked to maju zakazane aby si ich instalovali ... o desktopoch sa nebavim tam som im radsej zrusil administratorske prava
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:16:11

Dotovaná je jen PS3...
Na PC se hry, ale i programy, prodávají (masově, ne pro profesionáolní trh) pořád hůře. Myslím, že se mnou budete souhlasit.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:05:26

Dovol, abych se zasmál tobě, pane Raigor!
Ikdyž se pouze polovina PC osazuje výkonnou GK, stejně je tato polovina větší, než počet všech prodaných konzolí dohromady.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:05:37

Pravda, ale většina prodaných grafik jsou z low endu... jako 9500GT, HD4650... Navíc, nedávno byla novinka že AMD prodalo 2mil. GK s RV770, to určitě není tak drtivé číslo oproti konzolím ne? Nevím jestli mám tak dobrou pamět, ale myslím že 8800GTX se prodalo kolem 15Milionů kusů? To je velké číslo, ale je pravda že většina z nich, nebo alespoň hodně z nich, ji má pořád ještě v PC, protože se vývoj her nikam nepohnul. Crysis, hra která vyšla na konci roku 2007(!) pořád ještě není hratelná na nejvyšší detaily na velkým monitorech.Nevím kolik se prodává konzolí, ale podle mě jako herní platformy jsou PC a konzole vyrovnané co do počtu hráčů.
Dávám to za vinu konzolím, protože jsou prostě po grafické stránce dneska docela dost za PC. Řekl bych vyjímka GT5, kde nechápu, jak dokážou z RSX vymačkat takovou grafiku.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:35:01
avatar
ehm? v desktopech ma polovicni zastoupeni mezi grafikami intel. to je vynikajici herni platforma z te zbyvajici poloviny se nejvice proda lowend a integrovanych grafik. pak je tu velke mnozstvi starsich pc, ktere nove hry nezvladnou. vykonou grafikou ma tak tak sotva 10-15% z tohoto obrovskyho mnozstvi pc na celem svete jenze ddmu se hodi proste uvest absolutni pocet pc na svete i kdyz to je v tomhle vyznamu nesmysl.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 21:44:32
avatar
Máš recht!
Neznámý  - PC 4EVER 2009-03-25 21:44:51

Otázka: K čemu je herní konzole, když stejnou hru si můžu zahrát na PC?
Odpověď: K ničemu! A navíc to slouží jen pro "zábavu", kdežto na PC se může i pracovat.
Kdyby bylo PC "sporák", tak herní konzole je z toho 1 varná plotna.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 21:51:16
avatar
Ano trefné, ale někomu prostě stačí vařit jenom jedno jídlo naráz : )
mino23tn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 22:05:54

konzoly su na to,aby ked si niekto ako ja kupi pred 2a pol rokom PC za 36000 SK a dnes moze snivat ze na nom pusti GTA 4 a podobne hry aby si ich este dnes zahral!kazdy porovnava konzolu s dnesnym HW,ale napr.X360 vysiel pred troma rokmi a ukaz mi troj rocne PC za cenu X360 na ktorom si zahras napr.GTA 4!alebo inak,najlacnejsi x360 stoji 4600 KC - ukaz mi PC za 4600 KC na ktorom ti pojde GTA4,a keby aj nejakou velkou nahodou islo tak hra ktora vyjde za pol roka uz urcite nepojde
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 22:19:23
avatar
Máte pravdu, problém je trochu v tom, že CPU trh je asi mnohem dál než ten s GPU. Vemte si, že co se CPU týče jsou X360/PS3 na úrovni dnešních HIGH-END procesorů. Což se projevilo nejen u Nika Běliče, ale třeba též nevydáním Force Unleashed. Prostě, ne že by to na PC neběželo, ale zahráli by si jenom ti bohatí. Což asi nikdo nechce, kvůli tržbám. No, ale co se týče GPU, tam nějaký problém je, že asi nejde dělat věci nějak dopředu a prostě už po pár měsících konzole graficky zaostávají. I když teda né o moc, někdy se sám podivuju, co skoro 5 let stará platforma dokáže udělat....
mino23tn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 22:14:53

suhlasim s tebou ja netvrdim ze na konzolach su krajsie hry ako na pc,ale musis mat na to HW a ten je o dost drahsi ako konzola,i ked dnes su ceny komponentov na dobrej urovni!ale ani s tym GPU to nie je zle!ja som pred 2 a pol rokom dal za VGA 7000 SK (GF 7600 GT),ale dnes mi je ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 01:22:29

pred 2,5 rokom boli aktualne uz ine karty ako 7600gt. Ja som ju tiez mal, a stala tak 4500. Odvtedy ale uz davno mam 9600gt, ktora je uz tiez mimo - teda ide na nej vsetko okrem crysis ultrahigh a mozno gta4, ktore ale aj tak hrat nebudem, lebo to je kravina (mafia2 rules). Ale predam ju dalej a do rovnakeho kompu dam ati4870/nv260. V tom je ta krasa pocitacov, ze si tam mozes cokolvek dokupit, vymenit.. Keby tu neboli konzole, a nerobili sa hry primarne pre tak pomale systemy, mali by sme tu hry o triedu lepsie a nvidia by nezaspala 3 roky na 8800gtx. Ale zas ati by skrachovalo a snim aj amd Vsetko ma svoje pre a proti.
mino23tn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 01:59:34

boli,ale kolko staly!pc som kupoval v 9/2006 a vtedy stala 7000!a s tym ze si mozes do pc cokolvek dokupit s tebou suhlasim,ale v tom pripade dam napr.za x360 10k a 5 rokov sa hram - mozno nie na very high a 1920x1200 a ty das za 5 rokov 30 - 40k za PC!fakt nechapem preco kazdy porovnava pc a konzole,kazdemu je jasne ze pc je univerzalny stroj,ale konzola je iba na hry pripadne ako prehravac!a ked sa chces stazovat na zle hry,tak sa stazuj na piratsvo (preco by sa vyvojari snazili spravit dobru hru ked si aj tak na pc kupi malo ludi) a ked autor clanku povie ze pc hry zarabaju rovnako ako konzolove,tak nech sa najprv zisti ake hry,su to primarne MMO hry ako starcraft a warcraft a podobne hry PS-necakam ze na webe o pc najdem iny nazor,ako pise vacsina z vas a tiez nechapem autora naco take clanky vobec vznikaju,ked si chce vyslovit vlastny nazor nech ide na blog aj ked je to "jeho web" a myslim ze kazdy z nas by radsej uvital nejaky test zaujimaveho HW
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 10:58:05

hudba, hry aj filmy zarabaju vydavatelom velmi slusne, az nekrestansky dobre. Oni su len nenazrani kreteni a sami si rujnuju obchod. Keby dali hru za 10€ bez blbych ochran s moznostou stiahnut si image z ich stranky, piratstvo by utrpelo riadnu ranu. Ale oni kreteni vymyslaju same kraviny. Nech sa potom necuduju, ze par ludi (ano celosvetovo je ich mensina) si to stiahne. Nech aj oni ponuknu moznost stiahnut, idioti. Preco uz davno nespravili server s pausalnym poplatkom a vsetkymi hrami? Zaplatis mesacne cojaviem 10€ a mozes tahat hocico, hocikolko... Nieco ako steam, len na mesacny pausal.

a ked uz sme pri tom, ake piratstvo? Vsetko mas predplatene v bonusovom poplatku za pamatove media ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 11:32:50

Zajimavy pohled na vec. Asi pravnik nebudes, autorsky poplatek za medium neni to same, co autorsky poplatek za dilo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:24:22
avatar
vymluvy piratu na ochrany nebo kupovani medii jsou zcela zcestne. holt na neco se vymluvit musi tady jde ale hlavne o to placeni..kdyz nekteri si ani pro high-end pc nejsou schopni koupit aspon legalni windows...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:53:41

jasne ze nie, ked clovek ledva naskrabe na to najdolezitejsie, a este tyzden pred kupou sleduje testy, ci je ta grafika o 100 bodov lepsia a o 3€ lacnejsia ako ina grafika, myslis ze niekto da na doma 100€ za windows? Uz by sa tej pretvarke mal spravit koniec a zlegalizovat win pre domacich zdarma oficialne. Navyse myslim ze vacsina citatelov co sem chodi menia komponenty priebezne, odkedy existuje XP som mal asi 4-5 roznych MB, to mam za ten isty windows zaplatit 4-5x100€? Lebo nejaky debil sa rozhodol, ze licenciu nekupujes pre seba ale pre svoje pc? A ked mas 10 pc mas mat 10 licencii? chyba tu smajl na stredny prst.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:02:59
avatar
windows zdarma? to je zas napad..jasne vsem by se to libilo..ale co microsoft?co ty lidi kteri tam pracujou?to maji delat zadarmo???ty kdyz budes vyrabet auta tak je pak taky budes rad davat zadarmo domacnostem???i kdyz koupis OEM verzi tak vymena desky nebyva problemem..holt si tam musis zavolat.a zadarmo muzes mit linux.

je pekne ze si nekdo sotva naskrabe na grafiku..ono ukrast OS je jednodusi co? horsi je ale ze jsou nekteri, kteri maji high-end pc tady s radeon 4870X2 a ani ten posranej OS si nejsou schopni koupit..natoz pak hry. a jeste se tim chlubi.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:06:11

ms ma zisky z firiem, ked da pre domacich zdarma, tak o nic nepride (o tie nanutene win v bookoch ano) kedze domaci maju 95% aj tak nelegalny win. A ano nech zdochnu, ked daju 5 miliard do vyvoja noveho skinu pre plochu na 2003 server a maju drzost to nazvat vista a pretlacat to tak arogantnym sposobom ako to spravili.

a keby som vyrabal auta, a ludia by si ho mohli stiahnut z netu, tak by som kus nepredaval za 10.000 ako teraz ale za 1000. Lebo tych aut (windowsov) predam tak 1 miliardu (viac ich ms preda) - pri slusnom zisku 20-30% by ten win mohli predavat za 10$ Ale nie! oni musia mat 2000% zisk, ze?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:50:57
avatar
nikdo te to nenuti kupovat...linux je zadarmo.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 02:56:03

jasne, ak bude pivo vyrabat len 1 spolocnost a 0,5l bude stat 600 ceskych, tak ta tiez odbiju slovami "pi vodu, ta je zadarmo"! Pivo nastastie robi 25875675576545 spolocnosti, a situacia aka je pri OS nastat nemoze.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 08:53:23

Porovnavas hlouposti. Pivo a voda je velky rozdil. Windows a Linux nikoliv. Oboje je OS, oboje ti umozni delat to co potrebujes. Jenze Windows jsou pohodlnejsi ze? Ne, obhajujes neco, co se obhajit neda. Kradez je kradez a je jedno, ze si myslis, ze na tom dotycny vydelava moc ci nejake dalsi scestne uvahy.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 10:21:21
avatar
aky velky rozdiel je medzi pivom a vodou ??? windows a linux je OS ... pivo a voda je na uhasenie smädu .... kde je tam ten rozdiel

mak44 nema sice celkom pravdu ale podstatu vystihol
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 10:23:39

Pivo je alkoholicky napoj, poskytuje krom uhaseni zizne opojeni. Voda poskytuje uhaseni zizne. Pokud ovsem jses pivar a vodu vubec nepijes, omlouvam se, pro tebe pak zadny rozdil neni.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 09:28:32
avatar
Tady je to samej Jánošík, co by bohatejm bral a sobě dával... Na Win nemáš žádné nezadatelné právo a nemáš ani co určovat cenu, za jakou bude výrobce svůj produkt nabízet. Když se ti to nelíbí, máš bezplatnou alternativu. Tady by každej nejraději "trestal" drzé výrobce krádeží, že si dovolili nabízet produkt své práce za cenu, která není podle jeho představ.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 12:16:30

bezplatna alternativa k win neexistuje. Linux nieje alternativa k win, lebo tam NEJDU ROVNAKE APLIKACIE!!! uz si to uvedomte. Linux je stale nepouzitelny, lebo nieje plne komptibilny. Vela veci tam je mozne spravit, ale potrebujes na to 4 vysoke skoly a 7 doktoratov, aby si rozbehal blbu tlaciaren cez LAN z windows pocitaca.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 12:27:54

Pises hlouposti. Linux uz davno v takovem stavu neni. A je to alternativa, je zdarma, ale neni tak pohodlny jako Windows. To je cela, takze bud zaplat a uzivej pohodli nebo zvol strnitejsi cestu, ale muzes to mit zdarma.
PatoCero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-30 12:43:01

No neviem, ta OEM verzia Win a vymena dosky zas nie je az taka jednoducha. Ja som kupil dosku a OEM win XP. Za 2 dni mi doska odisla, reklamoval som a zobral inu. Ale windows uz mi nesiel. Po zatelefonovani do Microsoftu SK pri milo oznámili, ze to je moj problem, a ze som si mal precitat licencne podmienky . Tak som sa nas..l a crackol. Teram uz mam kupenu Vistu. Mam radsej soft legalne, ale kazdemu hovorim ked chce, nech si MS win stiahne. Su to lakomi darebaci.
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:29:43

Treba sledovať dianie vo svete HW a podľa toho sa rozhodnúť, kedy predať a kedy kúpiť. A tiež, ČO kúpiť. Napr. ja som s kamarátom kupoval PC pred 2,5 rokom a neskôr som upgradol X1950 Pro => HD4850 a som doplatil 2000Kč (plus Accelero ). Kamarát upgradoval z 7900GS na 8800GT (doplatil 1500Kč). CPU môže OCnúť na 3,5GHz...a zase hraje. A čo taký PC tuning? Nechýba ti to na konzole?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No tak... 2009-03-25 21:50:18
avatar
Jak bych začal, takže herní konzole jsou tu s námi už pár let. Nevim jestli 15 nebo 20, ale dlouho. Sám mám doma už pra pra prababičku dnešních konzolí a to NES. Problém spíš vidim v tom, že na současných herních systémech, vycházejí hry stejné jako na PC a to dřív nebylo...Teda jako on to problém neni, ale vy ho tak vnímáte. Já osobně problém s konzolemi nemám a sám vlastní X360. A právě z pohledu programátora si myslim, že musí být skvělé na něco takového programovat. Je to blízko PC (relativně nebo spíš oproti PS3) a je to jeden hardware, takže optimalizace musí být sranda oproti optimalizaci na 100 000 herních PC. Dále potom, snadnost ovládání podle mě neni blbost. U nás doma, sme už vyházeli všechnu domácí elektroniku a všechno to nahradil Xbox a ani moje stará babička nemá problém ho ovládat (ano umí anglicky to je pravda). Prostě je to jedoduché a než bych dokázal takhle to udělat s PC, obávám se, že bych se docela zapotil...možná by toho pak uměl víc, možná. To nepopírám, že PC je zkrátka mocnejší. Zmiňoval jste taky službu OnLive, osobně tomu moc neveřim. Nedokážu si představit jaký výkon by na to musel být, aby to zvládalo velký počet lidí, opravdu nevim jestli dneska je možno vůbec něco takového zrealizovat, ale možná jo, kdo ví. Potom možná konzole zaniknou, nebo zaniknou ty, který mají repertoár podobný PC. Konzole od Nintenda pravděpoodbně přežijí, pokud se budou i nadále zaměřovat na zcela jiné tituly, které nejsou na jiné platformě dostupné. Jinak zpomalu je vývoj. Nedávno tady byl žebříček her, hry které okupovali první příčky (Fallout 3, Mass Effect) Byly primárně vyvíjeny pro X360, přišli vám špatné, zastaralé nebo něco podobného? Mě osobně vůbec. Zkusim někdy napsat nějaký článek do blogu o této problematice. Stále si myslím, že je X360/PS3 vhodný doplňek k PC, nikoliv náhrada. Toť můj názor....
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 23:12:54
avatar
:-)

ještě než přišly počítače (a tím myslím i 8-bity typu C64 nebo Atari nebo ZX), tak už tu byl Pong :-)

Odkaz
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 10:36:31
avatar
mas pravdu ani nevias aku velku ... ale taky Fallout 3 kedze bol vyvijany primarne pre x360 bol som rad ze som si to mohol zahrat aj na pc pretoze mam 1950pro ... ak by bola hra vyvijana na PC urcite by inak vyzerala bola by daleko narocnejsia na HW ci uz po grafickej stranke a mozno aj hernej

ono da sa na to pozerat z dvoch stran .. ano konzole brzdia vyvoj pc hier .. ved v dnesnej dobe sa stazujete ze je nevyuzity potencial HW pre PC ... na word excel netreba vykonny HW aplikacie vyuzivaju stale jedno v lepsom pripade dve jadra .. windows7 bude aj 32bit ... hry su robene primarne pre konzolu ... tak sa necudujme ze PC HW je nevyuzity

podla mna Wii je jedina normalna konzola ... ps3 x360 je len kvoli tomu piratstvu na pc ... a ako napisal DD akonahle stupne miera piratstva na konzolach vymislia nieco nove

ale inac s tebou suhlasim
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 21:55:36
avatar
Jestli bude další Xbox tak se bude jmenovat Xbox720 a ne Xbox460 nebo jo ? nebo ne ?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 22:06:31
avatar
Suhlasim ... Premna je synonymum pre konzolu jedine Wii ... Xbox360 ci PS3 iba brzdia vyvoj a hlavne brania vyvojarom,ktori namiesto toho aby vymyslali stale nejake nove veci do hier,cim by zvysili hratelnost,musia optimalizovat na konzole,aj na PC ...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 23:19:24

Xbox360 ci PS3 tie herne studia zivia , keby si mal len Wii to by si videl kolko hier by si mal na pc ked velke mnozstvo z nich sa portuje s napr z Xbox platformi .
To ze je PC v srabe co sa hier tyka suvisi s piratstvom na tejto platforme , rovnako tak ako je tomu u PSP . Staci sa pozriet na statistiky predanych hier a kazdemu musi byt jasne ze iba na pc platforme si hra sama na seba nezarobi.

Za 2008 sa v USA predali PC hry v hodnote 701milionov USD - pokles o 14% vs 07
Za 2008 sa v USA predali hry na konzole v hodnote 11 Bilionov USD narast o 26% vs 07
Odkaz
Odkaz
To len keby niekto furt nechapal co zivi hernych vyvojarov.
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 05:08:11

Ja len dodám že je to iba 11 miliard USD. Pozri do slovníka. Kebyže maju zisk 11 bilionov tak už do smrti nič nerobia a kašlú na všetko.
Minule som sa dokonca dočítal že na svete je 1 bilión žien. Skoro ma šlahlo o zem.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 08:16:16
avatar
billion je v angličtině miliarda Dělají v tom trochu hokej.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bilion

Ale s těmi ženami chápu, jsou jich nejméně tři miliardy, ne jedna
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 09:56:16

V americké angličtině, kamaráde. V britské je to normální "milliard".
Horší to je s trillionem a dále (kvadri, kvinti...) - trillion britský(také německý, francouzský) je 10^18, americký (a bývalých soc. zemí) je 10^12. A dále se rozdíl ještě zvětšuje - každá stupeň po našemu/americku dodává 3 nuly, pobritsku - 6 nul. Takže v angličtině stejně napsáné číslo může znamenat dvě náprosto různé hodnoty v souvíslosti s tím, kdo ho psál. V případě opravdového američana/anglana se to ještě dá zjístit podle "programme/program, storey/story, lorry/truck, theatre/theater" atd. Ale co když autorem je Hollanďan?
P.S. Pardon, billion v britské agličtině také je jiný, než v americké. 1000000000000 proti 1000000000.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 12:02:46

Hollanďan jseš ty... Bludnej. Doufám, že se za opravu neurazíš. Spíš Holanďan, když už. V britské angličtině jiz zdomácnělo story, truck, program. Samozrejme do spisovne britske anglictiny se to jeste nedostalo, ale to je stejne jako u nas. Spisovny jazyk za vyvojem zaostava, revize se delaji po dlouhych casovych usecich.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 01:56:11

ok sory za to moja robota je v anglictine a tak to uz v slovencine moc nevnimam , hej vsetci lingvisti mate pravdu , 1bilion je 1000miliard , v americkej anglictine odkial je ten zdroj ide o 11miliard dolarov z retail verzii pre konzole a okolo 700milionov pre PC.
Sam som pcckar a len poukazujem na to ze autor sa tak trochu sekol co mal byt ten hlavny bod celeho prispevku
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 06:42:53
avatar
PC tu bol ale predsa ovela skor ako konzoly a zostane tu aj po nich ... Piratstvo je problem ... A myslis ze keby PC nemalo ziadne hry tak na konzolach sa nepirati,ci co ? A potom by prislo zase nieco nove na com by par rokov vyvojari zarabili a zase by to islo dolu vodou ... Preco niekdo dokaze spravit kvalitnu hru a predavat ju za liter a niekdo spravi kravinu za ktoru si vypyta liter a pol ? Keby znizili cenu hier na PC tak by predali 2xkrat tolko a znizenie by bolo povedzme z 1/3,stale by mali vacsi zisk ...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 07:42:20
avatar
Kdyby je prodavali za cenu dnesnich stankovych DVD filmu tak by zmizlo piratsvi, protoze by se to nevyplatilo (samozrejme mam na mysli to nelegalni kopirovani), ale dokud SW a hry budou predrazene tak piratsvi tu bude stale a jestli budou piratit na PC nebo na konzolich je jedno, konzole to nezmeni!Pouze a pouze hamiznost firem po rychlem zisku zpusobuje piratstvi!!!
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 08:57:52
avatar
Presne tak. I kdyby byl AAA titul za 499 a ostatni za 200, tak by to fungovalo dobre. Mnozstvi prodanych her by se minimalne 5x zvetsil. Jeste by na tom vydelali.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 09:05:20

Tenhle argument se objevuje stale dokola a jiste je castecne pravdivy. Problem, je ze i kdyby stala hra 499,- pulka lidi ti ji ukradne. Spousta z nich z financnich duvodu, spousta proste proto ze to jde. Pokud to rozeberu do dusledku, co ti brani si koupit jednu ci dve hry? Zas tak velky obnos to neni a pokud vyberes dobre, vystaci ti na dlouho. Problem je, ze si lidi zvykli hrat, dohrat, sosnout, hrat, dohrat, sosnout. Pak breci, ze se nedelaji kvalitni hry. Uvedomte si, ze se jedna o zabavu a za tu se plati. A taky by si ji mel clovek dopravat zaslouzene a ne neomezene, je to proste luxus. Kdyz jdu na pivo, taky musim pocitat s tim, ze me to bude neco stat. A taky nemuzu chodit kazdy den. Cely je to o pristupu. Pokud potrebuji kazdych 14 dni novou hru, musim pocitat vyssimi naklady. Pokud uvazuju rozumne, pak dojdu k zaveru, ze nemusim mit vsechno co vyslo a peclive si vyberu. Nejednou zjistim, ze kvalitni hry jsou a ze mi ani nevadi za ne zaplatit.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 12:14:05
avatar
Treba vezmeme si takovy OS Windows. Kolik lidi ho ma nelegalne. Je to tak velke cislo, ze kdyby za nej dostal Mrkvosoft jen 100Kc za 1ks. Tak vydelaji natom nekolikanasobne vic nez ted kdyz jej prodavaji +- za minimalne 2000,-Kc za kus. A verim tomu, ze kdyby stal 100Kc tak ho v CR maji uzivatele na 99,99% legalne. A z hrama to bude podobne.
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:02:58

To s temi 499 je pravdive bych rekl tak napul. Kdyby se treba reklo ze od dubna 2009 budou stat nove tituly 499 a "horsi/starsi" 200 tak se podle me nic moc nezmeni a hry se budou "krast" +- stejne protoze uz jsou tak proste zvykli, ale kdyby s temi cenami to tak bylo hned od zacatku pripadne s pribyvajici herni komunitou by se zlevnovalo tak by na to lide byli zvykly a myslim ze by se "kradlo" mnohem mene a i kdyz by ceny byli 1/3 tak verim ze by vydelali mnohem vic nez ted.
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 10:45:32
avatar
blbe je len to ze ajked si vyberas nemas z coho ... kupis si kvalitnu hru za 1600 a za 8-10 hodin nemas co hrat .. pre mna je to dost problem hrat znovu pretoze hram vzdy na najtazsej urovni a to uz je o tom istom

ja tu neobhajujem piratstvo a mas pravdu aj keby boli hry za 500 budu sa kradnut
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:32:00
avatar
zjisti si kolik ale stoji vyvoj takove AAA hry...a pak se podivej jak se treba stahuje i takovej flatout za 300
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 20:00:52
avatar
BLABOL - toto je pouze statistika retail prodeju - neni do toho zapocitano nic co by bylo zakoupeno prez net (amazon.com newegg.com apod.) a prez ruzne digitalni distribuce (Steam, D2D atp.) - btw. jen samotna trzba z WoW je neco okolo 2,5 miliard USD

jak prohlasil Churchill- "Neverim zadne statistice kterou sem si sam nesfalsoval" a nebo dalsi klasika: "Jsou lzi, zatracene lzi a statistiky"
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 22:19:18
avatar
Herní konzole je přístroj určený na hraní, proto se označuje jako "herní". Počítač je přístroj určený k počítání, tedy k práci. Tím se vše jasně vysvětluje a další polemika nemá žádný smysl a též z toho plyne jednoduchý závěr: přestaňte hrát hry na počítačích a pařte jen na herních konzolích!!!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 22:29:07

Za
1) Konzole tu jsou jiz velmi dlouho. ATARI, SEGA, konzole od vietnamcu.. - dnes jiz neexistuji, ale ve sve dobe byly giganty. Urcite to neni umele vytvorena scena, chtelo by to vice prostudovat tema, nez neco zacnes psat. Konzolova scena byla uzce napojena na automaty, ktere jeste mnozi z nas pamatuji z kolotocu. To byla doba, kdy na PC vznikaly hry jednodussi a PC tenkrat jeste jako herni platforma ve sve podstate neexistovala.
2) XBox i PS3 jako majoritni konzole jsou samy pro sebe vice nez dostatecnym trhem. Wii je konzole specificky svym pojetim a prestoze HW nevynika prinasi jine vyhody. Naopak PC scena trpi roztristenosti HW, kdy se musi pocitat s nekolika generacemi HW, co PC to jina sestava. Zkratka, je snazsi vyvijet hry pro konzole nez pro PC.
3) Oboje ma sve opodstatneni a ani jednomu nehrozi, ze by vymrelo. Bohuzel je ale situace dnes takova, ze se vyplati vyvijet hry pro konzole a nasledne je portovat na PC, nez naopak, nicmene je to situace logicka. Souvisi prave s jednotnosti HW u konzoli a take vyssim poctem prodanych her. Ale jestli by pomohlo ujednoceni sceny tomu, aby bylo vice hratelnejsich her je otazka, spise nikoliv. Na hratelnsot tohle vliv nema, za vsechny hry v poslednim roce - Sins of Solar Empire, Mount and Blade, Left4Dead, Fallout 3, Mass Effect. Vsechno PC verze, nektery PC only. To jsou jenom ty, ktere hraju ja, urcite pridate dalsi. To ze se hratelne hry nedelaji je spise dojem, zpusobeny masivni produkci her,, ve kterych tech dobrych je pomalu. Ale to neznamena, ze nejsou. Nebo potrebujete kazdy tyden novou hru?
4) Oproti PC je konzole jednodussi, to je proste fakt. Nemusis nic instalovat, nastavovat. Vlozis placku a jedes. To zvladne i babicka po 2 minutove instruktazi.
Tohle spouste lidi vyhovuje a nepotrebuji PC jako komplexnejsi nastroj.
5) Sjednoceni platformy by stejne nakonec dopadlo tak, ze by se konzole znova vyvinuly. Sve misto na trhu proste maji. Stejne jako viceucelove PC.
6) Technologicky pokrok nutne neznamena lepsi hry. Crysis je toho krasnym dukazem. Naopak treba Sin of Solar Empire jede na vsem a hratelnost je i po 3/4 roce vynikajici. Nechme konzole tem, co je maji radi a preferuji a nechme at se herni scena na PC postara o sebe sama. ona to dokaze, zadny strach.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 23:22:56
avatar
Kamarád má doma počítačovou herní konzoli, tj. počítač připojený přes HDMI na velkou LCD televizi a hry hraje pomocí gamepadu. A když ho to přestane bavit, tak prostě odpojí kabel HDMI, vypojí gamepad, otočí se k LCD monitoru a je z něj běžný uživatel PC. Jen nevím, kde končí počítač a začíná konzole či naopak.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 23:32:52

wow ten clanok vyzera ako keby autorovi fanusikovia konzoli vypalili byt.
Ono aj ty vyrobcovia hier na konzole to robia aby zarobili a nie z lasky ku konzolam ked este navyse musia odvadzat z kazdej hry % vlastnikovi platoformi.
Rovnako tak predajnost hernych titulov hovori sama za seba : PC ma sice zopar hitov ako Sims/ Sims2 / World of Warcraft / Starcraft/ Halflife ale potom to ide strmo dolu.
U konzoli kde sa hry vo velkom nestahuju (okrem PSP), herne studio ma vetsiu sancu na uspech.
Za ostatne poviem len ze mi cely clanok prisiel dost zabavny , opierat sa o tzv nemenovanych expertov ci tie za vlasy pritahnute teorie vo mne vzbudili dojem ze znacna jeho cast musi byt myslena ironicky.
Mimochodom tych 11bilionov ktore DD uvadza pre PC platformu je spojenych najme s World of Warcraft ktory bol v danej studii ohodnoteny na 1mld dolarov ktoru si objednala PC Gaming alliance. PC je teda pre fanusikov MMORPG super pre ostatnych uz je to bieda .
Odkaz
A teraz sa podme hadat co viac spomaluje vyvoj hier . MMORPG alebo Konzoli?
sithmaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 23:19:09

To ze xbox a ps brzdia vyvoj je prava len po hw stranke... ked vyde hra len na pc(crysis),tak sa tazko horko splati jej vyvoj(ak vobec). Miera piratstva na konzolach je niekolkonasobne nizsia a vobec sa cudujem vyrobcom ci sa im oplati robit hry na pc.
Dalej bola spomenuta cena, vykon, grafika. Predstavme si, ze vyde nova konzola. Za tu cenu je velmi slusne pc. No co bude po piatich rokoch? Konzola graficky vydrzi. V pc? Bolo menene 1-2x graficka alebo procesor. A je rozdiel ked sa kukate na monitor max z metra a 2-4m. Tam sa tazko rozozna nejake AA.
Neobhajujem ani konzole ani pc. Pre konzole hovori cena a jednoduchost celeho riesenia, zatial co pre pc grafika a vsestrannost. Aj tak si kazdy kupi co chce...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-25 23:29:25
avatar
DD ty musis strasne neznasat konzoly co nehapaem lebo su super ked sa stretne viac ludi skus si zahrat na pc mortal,tekken,fifu,nhl a kopec dalsich hier ktore su na to stavane. a co sa tika zaostalosti su tu s nami uz daky ten rok a napr xbox(je najlacnejsi) ma v sebe cpu co rozdrvi hoc ktory desktop nevravim ze je tam grafika nadherna(ma gpu o sile ati x1950xt co je uz troska dedusko) ale za tu sumu si zahra vazne kazdy ked mi zlozis pc za 200eur na ktorom si zahram hry co natom ficia tak klobuk dole
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 02:07:02
avatar
asi tak nějak si zkus nejdřiv zahrat na Xbox 360 na full hdd na LCD se dvěma ovladači multiplayer nějakou hru a potom kritizuj. Hraní není jen o tom ze se zavres do sve komurki a drtis si sam proti Pc ale je to furt o zabave a neni nad to dat si hru ve dvou na jednom displeji coz na PC vencinou nemuzes a musis to resit dvema PC přes sít
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:44:29

Zkuste si někdo jna konzoli zahrát CSko
Btw, MP na PC je asi jedna z nejlepších věcí... MOc mě nebaví hrát na polovině obrazovky, jestli tebe jo, proti gustu...
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Môže byť? 2009-03-26 14:32:10

GIGABYTE MA74GM-S2 á 50eur, MSI R4670-2D1G/D3 1GB DDR3 á 80eur, Athlon X2 5200+ á 55eur, PATRIOT 1GB DDR2 800MHz PC6400 CL5 á 9eur, bez OS, ostatný HW použitý z bývalého PC + predaj starých dielov a prípadná kúpa nového zdroja...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 20:52:57
avatar
a ty si zahraješ na PC bez OS?
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 21:18:19
avatar
no krasa a bez obrazovky a sa to asi tazko hra
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 21:34:24

Na konzoli jo?
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 00:39:35
avatar
nie myslel som to k tomu co sa snazil zlozit to pc a zabudol na monitor ktory doma clovek nemusi mat zato tv ma urcite viac ludi islo o to ze konzola stoji neporovnatelne menej nez pc a len sa zapoji na tv a hra nic ine ziadne instalacie atd...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 08:34:01

Jenže v dnešní době má PC skoro každá domácnost, včetně mojí babičky. Ty instalace atd... To je taky věc která spousty lidí baví, vymazlit si PC aby fungovalo na 100%, a mít radost z toho jak dobře funguje.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 09:37:47
avatar
No tak právě tvoje babička je pro herní průmysl bezcenná. Kdežto když si někdo pořídí konzoli, je to primárně pro hraní. Takže porovnávat počty prodaných PC s počty konzolí je blbost. V současnosti jsou konzole tím, co živí herní průmysl, PC až na výjimky, jako je Warcraft, jen tak příštipkaří...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 00:33:42

ja si myslim ze konzoly typu PS3/Xbox360 su v pohode veci, keby som mal deti (tak do veku 13 rokov) tak by som bol urcite kludnejsi keby hrali na konzolach ako na PC a argument typu "maju sa hrat vonku" je v dnesnej dobe holt prezitok; no na druhej strane davam za pravdu DDmu, ze konzole dost kruto brzdia vyvoj a zatial je to len grafika, ale za kratko tu budeme mat uz aj "novy" rozmer v hrach a to fyziku; a to si myslym bude dalsi rozmer kde budu konzole pomaly ale iste zaostavat (teda v pripade ak vydaju novu generaciu konzol); ja osobne mam na hranie PC a ked si chcem zahrat pohodlne chytim do hnat gamepad a narozdiel od konzole mam lepsiu grafiku ale rovnaky pozitok z pohodlia; akurat PSP ma laka bo sa dost slusne nudim na prednaskach
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 07:51:11

DD ty ako zastanca PC hrania musis strasne trpiet tym, ze hry su primarne vyvijane na konzoly a az potom su portovane na PC. V kazdom pripade, s nazormi prezentovanymi v tomto clanku maximalne nesuhlasim.
Co sa tyka pohodlia, tak hranie na konzole je proste ovela pohodlnejsie ako hranie za PC. Prist po desat hodinou sichte sedenia za PC v praci domov a posadit sa do rovnakej polohy za PC doma mi nepride velmi pohodlne. Ano, PC sa da tiez pripojit k TV a hrat sa da gamepadom z kresla, ale nikdy to nebude take ako na konzole (osobne sa hravam na HTPC). Vacsina PC hier je totiz "optimalizovana" pre pouzitie klavesnice a mysi, kdezto konzolove hry su optimalizovane na gamepad. K pohodliu prispieva aj "instalacia", ktora na konzole v podtste nie je ziadna. Vlozis hry a ides. Kdezto na PC som neraz narazil na nejaky problem a nie som sam (staci si precitat zopar for na nete). Ako priklad mozem spomenut F.E.A.R project origin DEMO, ktore som rozbehal az 3. mesiac po vydani, t.j. po instalovani dvoch verzii najnovsich ovladacov a vypnutim sekundarneho 7" LCD displeya (to som nasiel na fore), inac nespustitelne. To iste mam teraz s Tom Clancy's H.A.W.K
DEMO, ktore tiez neviem spustit, proste sa to vzdy sekne. Ja nie som hrac, mna to az netrapi, ale ludia tieto problemy maju bezne (su toho plne fora na internete), takze tu sa o pohodli rozhodne neda hovorit.
Su zanre, ktore sa hraju lepsie na PC, to nikto nespochybnuje, ale je to aj naopak. A k tej roztrieztenosti platforiem len tolko. Aj samotna PC platforma je roztriestena. Je tu ATI a NVIDIA. PhysX sa tiez neda naplno vyuzit na ATI, iba pomocou CPU, takisto optimalizacia hier nie je idealna a niekedy su rozdiely medzi ATI a NVIDIA az moc velke v lepsom pripade iba dovtedy, kym nepridu nove ovladace. Ale instalovat kazdy mesiac nove ovladace je podla mna blbost sama o sebe! Hra je o relaxe a nie rieseni HW a SW problemov pred samotnym hranim.
skkubo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 09:06:47

kolko je SONY stratova na jednom PS3?
Battlefield [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 09:15:15

I takovou cestou se dá vydat, psaní nekvalitních článků, omýlání stále stejných témat, osobně se mi tato cesta nezamlouvá, ale co se dá dělat. Na DD se chodím už jenom pobavit.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 11:22:44

DD tohle je jen zbožné přání. Konzole přežije. Spíš bych doufal, že vyjde příští rok novy xbox a bude alespoň tak výkonný jako dnešní highendové PC. Měl by být vybaven DX 11 grafikou.

To by totiž pomohlo prosadit DX 11 (schválně nepíši DX 10 protože tam už se nic nezachrání). Takže vývoj bude asi takový:
2010/2011 nový xbox s podporou DX 11.
Microsoft protlačí W7
vývojáři přestanou dělat hry pod DX 9, protože by se jim to už nevyplatilo.
No a my si složíme PC, se kterým opět pohodlně vystačíme 4 - 5 let. Další konzole tady totiž dřívě jak za dalších pět let nebude.
Co se týče her budeme rádi, když budou v letech 2010-2014/15 vypadat tak dobře jako Crysis.
Možná je to pesimistické ale jinde ve světě (hlavně v USA) nejsou takový odpírači konzolý jako u nás. Hardcore hráči, kteří raději nebudou hrát nic než by hráli na konzoli (sám se k ním řadím) jsou v těžké menšině.

Změnit situaci by mohla jenom silná podpora vývoje only PC titulů ze strany Nvidia a ATI a možná i Intelu. Vzhledem k tomu, že všechny tyto firmy se mají hrozně moc rády, tak nějakou účinnou společnou akci neočekávám, navíc když některá z nich bude dodavatelem grafiky pro xbox (zřejmě opět Ati. Spíš budeme rádi, že tu konzole jsou a s menším odstupem vyjdou hry i na PC. Prostě nevěřím ve změnu situace oproti dnešku. Spíš dojde k nasazení DX 11 titulů na budoucích konzolých a tím pádem i na PC (protože na PC pak pojede vývoj což je logické). Obráceně by tahle situace nenastala.

DD klidně si tohle ulož a pokud bude web fungovat tak to připomeň v roce 2012 znovu.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 11:47:47

myslim, ze s tym ovladanim nemas pravdu.. bezny meter americana na hry podla mna uprednostni konzolu.. strcis tam placku a hras sa.. u nas si ludia povedia, ze radsej kupia vsestrannejsie pecedlo.. asi hlavne z financnych dovodov, aby nemuseli platit za 2 gerety..
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 11:56:37
avatar
Hele, mě na tom článkku zaujala ani ne tak autorova averze vůči konzolám (trpím podobnou), jako spíš ten soud že takhle je to špatně, že "někdo něco" špatně nastavil a že by se s tím mělo "něco" dělat, protože takhle to dál nejde...
viz:
"...tahle roztříštěnost poškozuje herní vývoj. Je zbytečně složitý a nákladný. Existence pouze jedné herní platformy by mnoho věcí zjednodušila. Herní vývojáři by se mohli konečně v klidu soustředit na herní obsah a zábavnost..."
Ale Honzo, tyto podmínky přece nastavil Velký Optimalizátor Největší a sice TRH!!! Nikdo nikomu nepředepsal a nenaplánoval jak za pětiletek blahé paměti "teď budete pět let vyvíjet HW a SW pro konzole, protože strana tak rozhodla při ranní stolici..." TRH je o neustálém nacházení a zaplňování (a ano, často i vytváření) mezer na trhu... Ono se "to" zreguluje samo! Pokud jsou konzole tak neživotaschopné, tak zaniknou samy, nikdo mrtvoly kojit nebude... Ani Sony ne... Pokud nezaniknou a obhájí si svůj kousek místa na slunci, tak ať ho mají, nikdo nemá právo (dokonce ani ty ne! ) jim zakazovat existenci a uměle je deklasovat na mrtvou, zbytečnou a otravnou cestu.
Toto právo má pouze nabídka a poptávka!
Nevím kde se v poslední době v tolika lidech bere pocit práva a kompetence k tomu "něco s tím dělat"...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 12:36:19
avatar
Neřekl bych že současná situace poškozuje zábavnost her. Kdyby vycházely jen na PC všichni by se honili za co nejlepší grafikou a neušetřili stejnak nic... Jen hry by byly mnohem náročnější a zas by si člověk musel kupovat každou chvíli novou grafiku . mě současná situace naprosto vyhovuje
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:53:51
avatar
jo to me taky jediny co me sere je to cekani na konverze konzolovych her..dlouho sem cekal na gears of war, dlouho na mass effect, dlouho na gtaIV a ted zas cekam dlouho na fable II a gow II
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:58:09
avatar
Rob Pardo z Blizzardu potvrdil, že nová konzole Xbox je opravdu ve vývoji. viz článek: Odkaz
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 18:24:07
avatar
Je to jednoduchý. Kdyby lidi konzole nechtěli, tak se dělat nebudou.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 21:56:59

KDyby byli chytří, nezačli je dělat.

Jen vtip, kdyby jsou kdyby...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 880x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1705x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1889x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2411x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2149x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1409x
Komentářů: 0