Kybernetická válka naplno: USA zavřelo MEGAUPLOUD, Hackeři tvrdě odpověděli Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 20 leden 2012
altKaždá akce nutně vyvolává reakci, o čemž se přesvědčili Americké úřady a protipirátské organizace

 

 

 

 

Jedno z nejpopulárnějších úložišť na světě, server Meagauploud, byl Americkými úřady odpojen a v souvislosti s jeho činností bylo obviněno několik lidí za údajné porušování autorských práv. Americká vláda ve spolupráci se soukromými protipirástkými organizacemi vyčíslili škodu na půl miliardy dolarů. Celá akce až nápadně připomíná zákony o cenzuře a odpojování stránek, které se aktuálně projednávají a jsou známy pod zkratkami SOPA a PIPA. Proti oběma na internetu tento týden probíhal největší kybernetický protest v historii.

Jen den poté, v duchu těchto zatím neplatných zákonů, úřady zakročily proti MEGAUPLOUD.com, tím však rozpoutali kybernetickou válku, jejíž rozsah do této doby neměl obdoby. Známé hnutí Anonymous, podniklo největší hackerský útok v historii. Napadli desítky serverů amerických úřadů, mezi jinými i FBI, Bílého domu, Ministerstva spravedlnosti a dalších. Vyřazeny byly také stránky soukromých protipirátských průmyslových organizací (RIAA a MPAA), některých vydavatelů atd. Útoky jsou typu DDoS, tedy kdy cíleně tisíce počítačů zahltí server, který samozřejmě nápor neunese a zhroutí se, čímž se stane nedostupným. Na některé servery hackeři proniknou a nahradí jejich obsah, nebo na nich uveřejní soukromá data klíčových lidí z agentur i úřadů.  

Jedná se o první velký, ale zdaleka ne poslední kybernetický střed. Filmový a hudební průmysl se zuby nehty brání nutným změnám fungování trhu, stojí proti svým zákazníkům, technologiím a vlastně i času. Nicméně jeho velké příjmy mu umožňují lobovat (či rovnou uplácet) u politiků, kteří jim schvalují zákony na míru, jako třeba u nás platný zákon o výpalném. Samozřejmě prsty mají i v aktuálních snahách protlačit zákony omezující svobody a práva uživatelů na internetu, které se projednávají jak v USA, tak v Evropě. Proti nim stojí miliony uživatelů a tisíce hackerů. Zavření MEGAUPLOUDU rozhodně nebude posledním, trnem v oku jsou vydavatelským organizacím a jimi ovlivněným úřadům i další podobné servery, což také znamená, že se dají čekat i další odvetné útoky hackerů.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
pyromanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:00:42

Snad budou tak aktivni, ze ke schvaleni SOPA a PIPA nedojde...
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 08:41:20

Nebuďte prosím tak naivní. SOPA a PIPA schváleny budou a bude v nich vše co tam RIAA, MPAA a jiné MAFIAA chtějí mít.
mamlasos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-22 11:52:45
avatar
jj, akorát počkají až se lidi trochu uklidní, stejně je to s těma útokama směšný co to změní ? nic, pár hodin nejde pár serverů které nikomu neschází... a zmíněnné zákony byly odloženy ne kvůli hackerům ale protože protestovala wikipedie a spousta lidí...
Bazo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:01:28
avatar
Držím palce ľudom z organizácie Anonymous,je to naša posledná obrana...
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 15:31:45
avatar
Myslim skor ze pojde o "prvu obranu" ... posledna obrana bude omnoho "viac usadlejsia" a urcite si o nich nikdy ani len nepocul.

Ale zacina to byt "huste", dufam len ze neprejdu zakony ... inak zacne vojna!
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:02:45
avatar
Uz aby knecne ti zastarali vydavatele zkrachovali, dnes uz nejsou k nicemu.

ps. dd v poslednim odstavci "kybernetický střed" hadam ze střet.
redtroll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 15:19:39
avatar
stejne tak hádám že jsou k ničemu a ne nejsou ;)
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:06:26
avatar
Doufám že zastánců svobody, v tomto případě internetu, je více a jsou mnohem schopnější než vlády pobírající "příspěvky" od korporací co za tímhle stojí.

Jinak se z internetu stane jen fb, kde se akorát budem "ukazovat"
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:10:55
avatar
i don't want to live on this internet anymore
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:14:05
avatar
so pull the plug out
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 14:40:12
avatar
hej čosi ako eutanázia

Odkaz
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 14:52:24
avatar
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - odveta 2012-01-20 13:16:57
avatar
je otazkou casu, kdy po otoceni klicku v zapalovani nekdo rozhodi hodne daleko rukama z bomby ve svem aute, nejake velke zvire apod. az metody utoku na servery prestanou byt ucinne...pak to bude teprv zajimave a ja verim, ze se najdou lidi co toto tem smejdum dopreji...

PW
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:20:24
avatar
Obávám se, že tohle hrozí spíše obráceně..
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:34:43
avatar
drobna chyba v nadpise, ci si to myslel make it loud?
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 14:08:51
avatar
nevite jak jim pomoct?

P.S ale tak na druhou stranu si musime uprimne rict, ze tentokrat ma vlada USA pravdu snazit se obhajit fungovani megauploadu tim ze si tam ukladame osobni dokumenty a fotky je prachsprosta lez.. vsichni vime, ze ta stranka funguje v takovymhle rozsahu opravdu jen diky porusovani autorskych prav ve velkym.

ja osobne se klidne vratim na ftp jako kdysi - aspon se zase udela komunita
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:56:33
avatar
Udělej ze sveho kompu soucast jejich botnetu ;)
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 14:02:27
avatar
vis jak na to?
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 14:07:07

Stáhni si low orbit ion cannon a zjisti na kterou stránku zrovna útočí
Lewak88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 14:26:16
avatar
Ještě vědět, kde to zjistit a jsem happy
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:59:59

Za DDoS utok hrozi v USA tusim 10let. Preju prijemne utoceni, jak je videt klidne si pro tebe prijedou az sem. Zjistit se to da na twitteru nebo na blogu. Jinak existuje i HTML verze.

Ja jen nechapu, jak muzou takto zasahnout proti spolecnosti sidlici v honkongu. Jedine co muzou je odstrihnout jim .com domeny. Beztak je to jen demonstrace sily.

A pokud se utoku zucastnilo par tisic lidi, tak jsem zvedavej na ten mazec az nekdo vyuzije trochu vetsi botnet, an kterym ted ryzuje diky posilani spamu..
HonzaCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 15:39:54

A jaká je plně legální alternativa pro ČR?

Máme zde výjimečnou ochotu lidí platit paušál, ale také výjimečnou neochotu platit 500 Kč za film (dvd nebo rodina do kina).

500 Kč bych platil klidně měsíčně za paušální přístup, obdobně jako platím musicjet nebo jsem platil megavideo. A ve světě takto fungují třeba kabelovky, archiv na netu...

Navíc za spoustu filmů, které se shlédnou pouze přes internet by jim nikdo nezaplatil nic - jak si myslí, když počítají škodu.

Paušál by byl určitě výhodný pro obě strany. Nemusí pršet, stačí když kape
martin1983 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:55:53

JJ všechno budem dávat a poběží v cloudu.Pak někomu "jebne" a zmáčkne tlačítko a je po přístupnosti dat a všeho
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 13:56:22
avatar
Tak nevím jestli je název stránky schválně upravený , ale "uploud" určitě ne ;)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 14:49:10
avatar
Myslim, ze " na plno" to jeste neni ... teprv se to rozjizdi. Nekdo by o tom mohl treba natocit film
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 15:55:03

kdo by o tom tocil film, kdyz by ho nekdo hned dal na net?
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 09:46:44
avatar
TAK UZ NAM ZOSTAVA IBA NICK SLAUGHTER. DUFAM , ZE ZA TUTO SRACKU NEBUDU CHCET LOVE
Bambus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 14:55:34
avatar
Třeba další do série Zeitgeist abychom ho mohli stahovat legálně

Odkaz
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 15:28:47
avatar
MEGAUPLOUD? Neznám.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:40:16
avatar
MegaUploud nepozná asi nikto, ale MegaUpload určite všetci
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 16:32:41

http://megauploud.com/ stále běží , USA odřízli jinou stránku (nápověda: megauploAd.com)
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 16:43:04
avatar
Je vidět, že USA si v dnešní době mohou dělat opravdu cokoli se jim zlíbí a je to jen ukázka toho co všechno by mohlo přijetí SOPA a PIPA usnadnit. Pokud tvůrce Megauploadu opravdu shledají vinnými, a to i přesto, že odstraňovali ilegální obsah ze serverů, bude z toho nebezpečný precedens, který ohrozí všechny podobné služby na celém světě.

Z mnoha akcemi Anonymous nesouhlasím, ale na druhou stranu jejich médii propírané útoky aspoň osloví množství lidí, kteří ani neví co to Megaupload je. A taky je vidět, že se internetová komunita dokáže spojit.

P.S. Upřímně je mi jedno kolik si kdo na Megauploadu vydělal peněz, kolik má aut, přítelkyň, nebo vil u moře. Jsou to lidi, kteří přišli s dobrým nápadem a službou ve správnou chvíli a dokázali ji prodat. Nedělám si iluze, že si takoví zakladatelé Googlu, Facebooku, Twitteru a podobných služeb vozí zadek ve Smartu. Argumentace, že jde o peníze vydělané prodeji chráněného obsahu jsou mimo. Ti lidé si kupovali službu, ne nelegální obsah. To, že tu službu používali na stahování filmů a softwaru je problém uživatelů, ne provozovatele a to je přesně to co se s přijetím SOPA a PIPA změní.

Jak řekl jeden uživatel v jiné diskuzi : "Ještě budeme vnoučatům vyprávět, že jsme zažili svobodný internet."
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:43:14

konecne nekdo v diskusi kdo vi o co hlavne jde... hazeni zodpovednosti na poskytovatele nejake sluzby. To ze idioti tam davaj nelegalni obsah (megaupload ma zhruba 180mil. uzivatelu) neni problem jejich. Jak to maji asi uhlidat - misto toho aby si vyzadali udaje kdo kam co nahral a sli po nich si to vymysleli takhle a jeste ke vsemu USA pomohli uplne cizi staty vydat lidi (majitele apod) smrdi jak bolava noha.

TO JE HUMUS VAZENI

este ke vsemu ty informace ve zpravach z ruznych serveru zacinaji stylem kolik si videlali a jaky maj majetky.... takovehle informace mne spis pripadaji jako rizeny utok kvuli zminenym spolecnostem.

FUCK USA a todle svinstvo
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 18:12:04
avatar
a jsou opravdu ti majitele cisti a nenasdileli konkretne oni zadnej nelegalni obsah?treba u groovesharku se dokazalo ze jeho majitele tam v pocatcich nahrali nekolik tisic pisni a tim uradum kazdej zasah proti nim znacne zjednodusili.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 18:56:50
avatar
Tak to opravdu nedokážu říct to je vážně otázka.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 15:15:44

No já se těším, až na základě tohoto precedensu se začnou zavírat továrny na zbraně, protože každá vražda padne na vrub výrobce zbraní. Začnou se zavírat továrny na cigarety, na chlast, vlastně na všechno. Protože člověk dokáže zneužít všechno.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-22 11:58:19
avatar
veľmi dobre povedané, +

Odkaz

a ak sa chce ktosi zapojit
Odkaz

a dáky pokec
Odkaz
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 16:55:32
avatar
Tohle jsou čistě psi-ops, zaútočí a donutí udělat protivníka to co chtějí, což se jim bohužel opět podařilo. Takto akorát docílí toho, že zákony budou přijaty.
Útoky anonymous jsou směšné, dětinské a zoufalé, nejsou to skuteční hackeři, za které se vydávají, pokud ano tak proč nezískají důležitá a tajná data, která pak zveřejní?
Je mi jasné, že je mizivé procento důkazů o konspiracích (lidi se vaporizují, důkazy se zničí), ale přesto vždy někde něco zůstane, jen je potřeba to nalézt...
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:03:47
avatar
Na tom něco je, útoky Anonymous budou někteří senátoři a kongresmani určitě argumentovat
Szajter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 00:26:11
avatar
Někdo tu těžce postrádá info o Anonymous
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 08:22:29
avatar
Myslíš tu partičku náctiletých, kteří si hrají na geroje s LOICem?
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 10:01:57
avatar
Tak mě prosím uveď do tématu, mě to celkem zajímá Nebo myslíš, že to při projednávání SOPA/PIPA nikdo nezmíní? Anonymous jsou tak heterogenní skupina, že bych se nedivil kdyby tam byli lidi co si na hackery hrají a organizují DDoS útoky a opravdoví hackeři, kteří sledují situaci a zasáhnou až když to uznají za vhodné.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:05:20
avatar
Snad nezablokují torent - thepiratebay.org ,protože od kat bych pak stahoval
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:27:29
avatar
Tak torrenty se dají poměrně snadno stopovat až na úroveň poskytovatele ( a pak samozřejmě i dál). Stahování filmů, hudby, her a software přes torrent je vždycky ilegální. To, že u nás v ČR zatím nechávají většinu stahovačů být (pokud tedy nesdílí extrémně moc) je věc druhá ;) Stejně ale spousta lidí dává přednost službám jako megaupload, nebo uloz.to, které jsou (třeba u nás, nevím jak jinde) pro hudbu a filmy legální a tedy trnem v oku všech protipirátských organizací.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:46:50
avatar
Ani mi nehovor...som už za tie roky vyskúšal úplne všetko, ale v aktuálnej dobe sa rozhodne najlepšie sťahuje z Rapidshare a z Megaupload (v prípade druhého už ide samozrejme o minulý čas). Nie je potreba si platiť akékoľvek premium účty a aj tak sťahujem maximálkou a úplne automaticky (jDownload) a obsah je vždy 100% overený a kvalitný, keďže ide o VIP fóra. To že zablokovali MegaUpload je poriadny prúser a dúfam, že sa to zastaví skôr, než sa pustia od RapidShare, lebo sa tu začnú diať skutočne veľké veci...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:51:51

Neuvazuje se nahodou ze prenos pomoci torent klientu ma byt sifrovany? Kazdy modeni CPU uz ma AES takze to zmakne v real time.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 19:55:03
avatar
Myslím si, že pokud se software připojí k veřejnému torrentu tak si s klidem může stáhnout všechny IP adresy, které tam najde a zařadit si je do databáze. Nějak podobně funguje systém na youhavedownloaded.com který ukazuje, které torrenty uživatel dané IP stáhnul.

Šifrování protokolu myslím vzniklo pro to, že někteří provideři detekovali používání bittorrentu a snižovali uživatelům rychlost. Šifrování, je tedy spíše problematika uživatel vs. ISP než uživatel vs. protipirátské společnosti. Dokud půjde o veřejný torrent tak se k těm IP adresám dostanou tak jako tak. Nevím jak je to s privátními trackery, možná jdou taky sledovat.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 19:00:43

Nerozumim tomu do detailu tak se mozna blbe zeptam.
Co kdyz se pripojis pres proxy nebo nejaky anonymizer a stahnes tracker timhle zpusobem. Kdyz nebudou vedet jaky tracker sis stahnul tak te nemuzou z niceho obvinit i kdyz znaji tvoji IP. Sharovat svoje veci neni nelegalni.
Kazdopadne kdyz se podivam do klienta uTorrent a vidim ty IPny tak se hrozim ze to muze kazdy videt.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 19:40:26
avatar
Spíše už raději přes nějaký VPN, spousta proxy je transparentních a nemaskují tvoji IP adresu. Navíc nejde jen o stažení seznamu peerů ale taky o uskutečnění přenosu mezi uživateli. Pokud to potáhneš, přes proxy, nebo třeba tor tak se rychlost stahování bude pohybovat v řádech desítek kb/s.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 19:56:41

No ja to spis myslel zamaskovat ze jsi si stahnul tracker a pak uz valis normalne bez proxyny. Jen zamaskovat co vlastne stahujes.
VPN (virtual privat network) jestli dobre chapu jsou v podstate oddelene komunity kde se musis nejdrive dostat a nemas tam pristup ke vsemu co je na netu. Mozna blbe kecam nikdy jsem to nezkousel tak me kdyz tak oprav.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 20:41:12
avatar
Spojení mezi tebou a proxy je nešifrované, takže může dojít k odposlouchávání paketů. Dále je spousta veřejných proxy poměrně nespolehlivá (často padá spojení) a taky nikdy nevíš přes koho jde veškerá tvá síťová komunikace. I ten proxy může být nastavený tak aby monitoroval provoz a to nejen bittorrent ale taky třeba hesla a podobně. VPNka funguje jako šifrovaný tunel mezi tebou a sítí poskytovatele. Většina VPN ale není zdarma, spousta lidí si kupuje americkou VPN aby se dostali například k Hulu, nebo Netflixu, Spotify které u nás nefungují. Jenže ani ta VPN ti zase tolik nepomůže pokud si poskytovatel oné VPN vede záznamy o komunikaci. Jestli si dobře pamatuju tak jednoho člena skupiny Lulzsec chytli, protože své "aktivity" provozoval přes veřejnou VPN. Takže na nějaké "ilegální" aktivity by sis nějakou tu VPN musel udělat sám.

U torrentu nejde jen o stažení informací z trackeru, ale taky o vlastní připojení mezi uživateli. Aby si mohl něco stáhnout, musí se uskutečnit spojení mezi tvojí IP a IP jiného pc ze swarmu. Nemůžeš oddělit stažení informací z trackeru od výměny dat. Takže buď přes proxy/tor/vpn potáhneš celou komunikaci, nebo nic. Myslím, že ten trackovací program (ten z youdownloaded.com) funguje podobně jako klient torrentu, takže se normálně připojí na tracker a stáhne si seznamy IP adres, které daný torrent stahují. To samé pak udělá se stovkami (tisíci) dalších torrentů (podle toho jak silný mají hardware). Z toho vyplývá, že nemůžeš zamaskovat co stahuješ. Věřím tomu že protipirátské organizace používají podobný, ne-li mnohem sofistikovanější systém.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 08:14:30

Tak v tom pripade zbyva jedine. Zasifrovany disk ktery se tvari jako prazdny a wifi router. Kdyz na tebe prijdou a nic nenajdou muzes tvrdit ze jedine vysvetleni je ze se ti nekdo musel nabourat do wifi site a proste delat ze sebe blbce. Dokazovani neceho bude pak na druhe strane.

Jinak diky za infa. budu se o to muset vic zajimat at se chranim. Tusim ze k torrent klientu je primo nejaky programek co nedovoli prokazanym goverment IP adresam te odhalit (se s nima spojit?). To by mohla byt castecna ochana?
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 10:02:31
avatar
Jo, jmenuje se peer block, spoléhá ale na veřejně dostupné blacklisty. Na veřejném torrentu ti asi pomůže ale 100%ní ochrana to není.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 10:41:58
avatar
A co je přesně veřejný torrent? Není každý torrent veřejný, je-li umístěn na otevřeném serveru?
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 13:07:54
avatar
Máš pravdu to jsem napsal špatně, myslel jsem veřejný tracker.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 17:43:57
avatar
snad si nemyslíš že piratebay je jediný torrent tracker
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 18:08:49

Američani sou blbí!
Lidi ve vládě v USA sou blbí.
Ale ti co tahaj za šňůrky sou géniové. Zmrdi ale přesto setsakra chytrý zmrdi.
Tohle všechno už je plánované od 90 let. Pěkně postupně sebrat svobodu. Pomalinku aby se lidi nezprčili. Ždibec tamtoho, kousek hen.....
Nechcu strašit ale zákony projdou, obama je figurka stejně tak jak celý parlament a gdo se bude snažit plavat proti proudu, bude odstraněn. Holt to je realita
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 08:54:12

Lidi ve vládě v USA nejsou vůbec blbí, jsou to sice placené loutky, ale svou roli hrají velmi dobře, to by rozhodně žádný blbec nezvládl.

Američané jsou zblblí z té spousty chemikálií, které jsou ve vodě a potravinách. Také jsem si myslel, že manipulace s populací díky přidáváním fluoridů do vody jsou jen konspirační teorie, ale po přečtení Doby jedové ( http://www.dobajedova.cz/ ) už vím, že to jsou prostá fakta.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 09:52:22
avatar
uz sa tesim na dalsi dokument od Michaela Moora. samozrejme nie parodiu so South parku :-)
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 18:13:33
avatar
tahal som vela veci z torentou, ale na pesnicky my teraz staci uz aj youtube nacitam si pekne 10-20 vydei a idem ... jedno skonci 2. pustim a nech to ma v ramke 1 gb kdo nema tolko volneho kvalita tam byva dobra ... co sa tyka hier momentalne (je to zazrak) nemam nelegalne ziadnu, staci ked si clovek zacne vyberat len veci co ho zabavia ... HoN... D3, staci sa p ozret na steam a kade tade ...zlavy su niekedy smiesne. Niektore hry bohuzial nestoja ani za tu elektrinu co by som minul pri tahani,
Co bohuzial nemam legalne su programy. sorry ale za office nedam 100 vky E
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 18:36:49
avatar
Hold Nekdo se snaží vzhrát boj s větrnými mlýny. Penezema podplácením a sodnímy spory typu, budeme to protahovad dokud ti nedojdou prachy na právníky aby te zrichtovali bez ohledu na výsledek. Pravda je na vedlejší koleji.

Ale mosíme si počkat na finální verdikt. taky by byla sranda, kdyby uživatelé obratem žalovalz úřady že jem ohrozili záložní kopie osobních dat etc.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 19:26:42
avatar
IMHO současný "svobodný" internet věčně nevydrží, v zájmu bezpečnosti, pohodlnosti atd bude internet více kontrolovaný, člověk bude vystupovat pod svým unikátním ID a i když určitě bude mít vlastní "underground", tak současná podoba je neudržitelná, velké korporace nemají zájem aby lidé sdíleli jejich díla, chtějí vědět kdo jim chodí na stránky, chtějí využívat personalizovanou reklamu a navíc člověk se pomocí svého ID rovnou přihlásí, nebude muset vyplňovat jméno ani heslo...navíc, ID nemusí být jen tak nějaké číslo, ale mohou to být biometrická data, která zjistí o člověku přímo počítač (nebo jen terminál) u kterého bude, takže jeho zcizení nebude nic pro lamy. Navíc do budouna přijde masivní podpora cloudu atd. Nevidím to moc růžově s budoucností, i když úřady nejsou zrovna svižné a třeba se brzy objeví něco lepšího než současný internet.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 19:42:11
avatar
Taková budoucnost mě děsí a vždycky si vzpomenu na Phillipa K Dicka, který to už tehdy určitě tušil.
drom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 20:06:56

A co mam dělat s doživotním premkem ?

jinak to davaj asi zase dohromady

http://109.236.83.66/
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 21:47:25
avatar
Jeden z falešných webů stále funguje na IP adrese http://109.236.83.66. Pozor na něj.

Info na: http://www.cnews.cz/megaupload-byl-pred-chvili-zastaven-na-prikaz-fbi
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 20:08:13
avatar
Vsetky tieto blbe vydavatelstva si len pilia konar pod sebou. Historia sa opakuje. Pocas priemyselnej revolucie robotnici nicili stroje lebo sa bali ze im stroje zoberu pracu. Par rokov dozadu ziarivkova a vybojkova lobby bojovala proti LED osvetleniu, a len par dni dozadu krachoval KODAK, lebo prehral suboj s digitalnou fotografiou. Co maju tieto udalosti spolocne? proste to ze firmy co bojuju proti vetu namiesto toho aby inovovali krachnu. Megaupload, uloz to a podobne weby ukazuju co ludia chcu. Co brani takemu universal studios urobit rovnaku sluzbu? ze svoj obsah bude davat "zadarmo" ale s obmedzujucimi datami a rychlostou. Plateny ucet moze stahovat od nevidim do nevidim. Viete preco? Lebo to by si uz aj sami hudobnici vsimli ze na predaj ich diel nepotreuju absolutne ziadne vydavatelstva ale mozu si ju predat sami. Hudobne a filmove vydavatelstva su si vedome ze ich cas je zratany, tak teraz vseetky svoje prostriedky venuju na boj proti "veternym mlynom".
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-20 21:21:46
avatar
Pokud dojde ke schvalení SOPA a PIPA, tak už internet nebude to co teď. Ale jim je to jedno ....
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - utoky hackeru 2012-01-21 05:18:21

prosimvas, nejde o hackery, v dnesni predstave o vyznamu toho slova, nikam se neprolamujou, a uz vubec ne v puvodni predstave o vyznamu toho slova. DDOS utok neni zadny hack.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 09:20:26

Neviem o co vlastne federalom ide. Ake straty? Ti ktori si hudbu ci filmy kupovaju legalne to budu robit aj nadalej a ti ktori si to stahovali tak urcite teraz pobezia do obchodu ked vyjde nejaky film a vyvalia zan 20 eciek. Hello!
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 10:04:35
avatar
a co kurva chcu? mam dat jeden pojebany singel 200 sk? a kto mi to vrati ak to nahodou bude zabity rytmus? kde sme to dosli, ze sa neskutocne peniaze vrazaju do sfery sukromnych organizacii a zakony sa robia podla ich poziadavkov. kurva ved som tu aj ja. posraty obcan!
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 09:31:48
avatar
Celé mi to pripadá ako nejaký manéver ktorý niečo sleduje, alebo maskuje. Je dosť možné, že im ani nejde o štúdia ale len o ovládnutie internetu ako média ktoré ešte nie je pod úplnou kontrolou. Musíme sa brániť, lebo niečo mi hovorí, že tento rok toho bude určite viacej. Uvidíme čo bude, ale niečo tu nesedí a mám pocit, že sa máme ešte tento rok na čo tešiť.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 10:20:44
avatar
S jedlom rastie chut, ak uz raz zacali tak budu pokracovat. Nema zmysel sa nad tym pozastavovat, sme iba tupe stado ktore s tym nic neurobi - sme pohodlni a lahostajni. Az ked nam na dvere zaklope pan z telekomu a povie ze prisiel nainstalovat na nas router sledovacie zariadenie, potom nam to dojde. Malo by to byt tak, ze za kazdu takuto akciu statu by mali byt zlikvidovane weby vsetkych zainteresovanych institucii, nie nejakym trapnym zahltenim, ale serioznym profesionalnym utokom. Mali by byt napadnute a vybielene bankove ucty senatorov, biznismenov a ostatnych opic. Potom by mozno zvazili svoje protidemokraticke kroky.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 13:27:16
avatar
Dovolia si len tolko, kolko im dovolime my. Natlačili nám do hláv, že my aj tak nič nemôžeme. Ale to sa ku.va mýlia. Máme ešet slobodný inet a ak sa dá cez neho informovať, robme to. A verím, že príde ten správny čas a pojde celá elita tam kam patrí. Ale žial ešte treba veľa ľuďom pootvárať oči.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 14:41:56
avatar
V to ja neverim. Ludia su klamani po tisicrocia, vzdy len hovorime ze naprava coskoro pride a nic. Zober si napriklad Vatikansku rimsko-katolicku sektu. Ano, taky socializmus napriklad padol a ulavilo sa nam, sme slobodnejsi. Stali sme sa ale sucastou o nic menej obludneho systemu, akurat viac sofistikovaneho. Miera korupcie a okradania je neuveritelna.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 15:08:41
avatar
Povedal by som to asi tak, že dneska je už "sociálne inžinierstvo" na tak vysokej úrovni, že tá "elita" presne vie, čo si môže dovoliť, aby neprekročili určitú hranicu. Ako zabrániť zgrupovaniu ľudí a nejakej "revolúcii", ako im zalepiť oči, aby ich jedinou starosťou bola Martinka z Turca. Volakedy sa používali vodné delá a samopaly, ludia mali spoločného nepriateľa - dneska také niečo neexistuje. Pritom sa nám denno denne vysmievajú do ksichtu tým, ako nás okrádajú, už sa to ani nemaskuje. Volakedy kradli všetci po troche, dneska pár ludí astronomické sumy. Všetci vedia, prečo sa dejú tie vojny po celom svete, nepomohla ani wikileaks a ani tie videá terorizujúcich vojakov civilné obyvateľstvo, my sa tu naďalej zaoberáme svojimi malichernými problémami a tvárime sa, že Irak alebo Líbyu zdevastovali pre oslobodenie domácich. Ludia jednoducho otupeli, doslova osprosteli (pozrite sa na úroveň na školách v dnešnej dobe) a nechajú sa zaviesť hocikam - keď im nakoniec médiá povedia, aké je super sa nechať označkovať, tak sa nechajú.

PS: internet je asi najlahším dorozumievacím prostriedkom dneška, ako niečo spoločné zorganizovať - a my sme schopní akurát tak zahltiť servery FBI... mne sa to zdá dosť málo a nepripomína mi to nejaký aktívny odpor
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 10:23:00
avatar
"Ti hore" nas okradnu o podobnu sumu v priebehu par tyzdnov a nic sa nedeje. Bezny clovek si stiahne nejaku ilegalnu mp3 a uz mu idu po krku.

ps: a bojovanie typu "vypli FBI serveri" sa mi zda trosku zbytocne. A co teraz? Tak ich resetnu a funguju dalej. Keby im zhorela budova na popol a vonku bolo 100.000 ludi, to by bolo ine kafe.

Asi podobne ako wikileaks, velke leaky informacii na internet ale neviem o tom, ze by to aj skutocne daco zmenilo alebo k niecomu viedlo.
Darkhunter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SOPA OUT 2012-01-21 13:16:37

tak SOPA je mimo hru, ztratili spoustu hlasů, teď už jen PIPA, ale ta by taky měla být odložena.....
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 14:18:39

no Megaupload bol zavrety lebo mali dostatok dokazoveho materialu ze majitelia priamo podporovali sirenie nelegalneho obsahu ci priamo stahovali obsah inych stranok ako napriklad youtube.com a podobne.

Staci si precitat ten 70 stranovy spis s vynatkami mailovej komunikacie a skutocne to vyzera tak ze mnohemu sa dalo prejst keby to ostalo v intenciach povodnej sluzby . (Teda poskytovanie priestoru / siete komukolvek kto si zaplati.)
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 15:02:39
avatar
Anonymus držím vám palce
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - docela sa mi ten zasah nepaci 2012-01-21 19:16:54

tahle akce byla na podporu zakonov SIPA a SOPA aby boli rychlejc schvaleni aby aj odpurci a nerozhodni v hlasovani se priklonili k hlasovani po tom co udelali hackeri.
inak to vidim blede american si piskne a cely svet zasiahne bez zadneho varovani(kazdy stat ma snad svoje pravne normy).nikde jsem necetl ze by im dali vedet aby neco delali se sluzbou kdyz se uzivala nelegalne, si myslim ze ten zakrok proti megaupload bol trochu protipravni protoze kazdy uzivatel dava na znamost v podminkach sluzby co nahrava tak stihat by mali uzivatelov a ne prostredek. jak mohou vedet majitele sluzby ci ten alebo ten uzivatel ma v legalni drzbe radu DVD CD ktore si jen zalohuje cez tu ich sluzbu,a ked ich sdili s osatnima a vydelava na tom tak stihat maji jeho a ne sluzbu. ich konanim su ohrozene vsetky podobne prostredky na ukladanie obsahu...
nevim proc vubec chtej rozsirovat cloudova centra na sdileni obsahu , kdyz prisel takyto zasah.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 20:29:39
avatar
Škoda, že neumějí "hacknout" noviny, nebo TV. Průměrný 60 letý vymahač autorských práv (slintá z demence a nosí inkontinenční pleny) nebude moc zasažen tím, že někde vypnuli internetový portál (když internet nesnáší).
Am01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 22:04:05
avatar
Internet je svým způsobem kolektivní mysl. Elektronická telepatie, umožňující lidem na celé planetě sdílet myšlenky a bez zábran komunikovat.

Určitě to nebude jednoduché, možná to nebude hned tak, ale věřím, že naše děti budou vyprávět svým dětem, jak dědeček žil v době, kdy hrozilo omezování internetu...

Nejsem slepý. Vidím, jaké hrůzy se daří prosazovat.Vidím je a bojím se jich a co by mohlo přijít. Opravdu se bojím. Věřím ale, že nakonec se vše obrátí ke svobodě. Volnosti bez zákazů, protože jinak to není svoboda. Dá se říct jen: "Hodně štěstí nám všem!"
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-21 22:23:08

Tak solidní weby se o cenzuru snad bát nemusí ..

Není problém spíše s cenzurou nelegálních věcí ? Ono to nejde moc dobře rozlišit, ale normální web s legální tématikou by blokován nebyl. Tedy doufám
Am01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-22 09:30:02
avatar
Tady přece nejde o to, jestli si přečteš svůj článek o nové grafické kartě. Jde o to, jestli se Internet bude řídit morálkou uživatelů nebo bude cenzurován.

Také ti nikdo nenařizuje, na co máš myslet. Pokud budeš říkat a dělat věci, které se ostatním nelíbí, prostě se s tebou nikdo nebude bavit a stýkat. Takhle by to mělo být i na Internetu. -> Žádné výpalné atd. :-(

Citace:
Tak solidní weby se o cenzuru snad bát nemusí ..

- Naprosto stejně tak bys mohl říct: "Lidi, co to budou používat legálně se nemusí bát, že by za CD a DVD media, tiskárny, papír, HDD, ... museli zaplatit více."
Svoboda je to nejcennější, co máme. Chceš se vzdát dalšího kousku?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-23 00:02:24

Tak já jsem pro necenzuru, to je jasný
Pokud by ale přišla cenzura, tak je dobré si uvědomit co by bylo blokováno. Malá příprava na omezený net ... ddworld, pctuning, EHW a SHW jsou online, tak co je kua blokováno?

Jedině pornhub a nějaké ty torenty, jinak zbytečná panika
stese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-22 03:50:54

Americky marshali nemaju prava mimo uzenia USA vsetko sa kona vzajomnou dohodou.Takze ked po niekoho niekto pride su to domaci,a ty ho zoberu a vydaju po schvaleni sudcom na dalsie konanie.Takze ziadna demonstracia sily ale Interpol.
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Film 2012-01-23 19:38:23
avatar
Kdosi nahore zminoval neco o sfilmovani zjevne je zdejsi osazenstvo mladsiho data vyroby ale jeden z nejlepsich filmu na danou problematiku je film Hackers.
http://www.csfd.cz/film/17036-nebezpecna-sit/
A i kdyz anonymous delaji tyhle ddosy tak to je jen odvarek to muze delat kazdej pepik doma v grazi a s hackingem to moc spolecneho nema zmena udaju na cizim (vladnim) webu taky neni nic co by se nedalo podle navodu na googlu sfusovat druha otazka je ze jen debil to bude delat z domu ze svoji verejne ip Ti tzv hackeri o kterych nekdo nahore rikal ze zasahnou az pujde do tuheho tak se obavam ze bude cekat marne tech se tohle vubec netyka a internet pouzivaji zcela odlisnym zpusobem a to ze pozaviraji blazny co vydelavaji na nelegalnim obsahu mi nejak nevadi a weby jako megaupload ci jakekoliv torrenty a podobne masove a verejne uzivane sluzby nejsou vubec na nic potreba to je domena poslednich par let driv nic takoveho nebylo a piratsvi fungovalo davno predtim a bude fungovat dlouho potom.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1115x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1565x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1127x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1197x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3783x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0