NVIDIA GeForce NOW se rozpadla – na službě končí hry od Microsoft/Xbox, Codemasters a dalších Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 21 April 2020
altJe to oficiální, streamovací služba NVIDIA GeForce Now přestala dávat smysl. Bez her to nejde.

 

 

 

 

Co je herní služba bez her? U NVIDIA dokázali zdánlivě nemožné, tedy s takovou službou přijít, jen si nejsem jistý, že to byl záměr vývoje. Co jsem předpovídal, se stalo. Nedávno jsme si povídali o tom, že NVIDIA GeForce NOW ze všech herních streamovacích služeb, dává smysl pro nás koncové uživatele/hráče, protože funguje prakticky jako vzdálený PC. NVIDIA nám prostě pronajímá „výkon herního PC“ přes internet, a skrze běžné herní klienty a služby (STEAM, UBISOFT, EPIC atd.) si kupujeme hry a hrajeme je, jako by to bylo na našem PC, které by na ně ale výkonem třeba nestačilo. Ač to zní jednoduše, logicky a hlavně funkčně pro nás uživatele, zjevně je tam nějaký problém, protože herní vydavatelé opravdu hodně nechtějí své hry podporovat speciálně přes tuto službu.

A to přes fakt, že nám to zvenčí jako pozorovatelům nedává moc smysl, protože tu hru si stejně musíme koupit normálně, jen si ji jen nehrajeme na našem PC doma přímo, ale využíváme skrze NVIDIA GF Now vzdálený výkon NVIDIA serverů. Vydavatelé ale dostanou své peníze úplně stejně. Bohužel ten důvod, proč vydavatelé nechtějí NVIDIA službu podporovat, zůstává tajný. A tím myslím naprosto tajný, protože ani NVIDIA, ani herní studia nechtějí prozradit ani na přímé dotazy, v čem je jádro celého sporu. Nechtějí se k tomu vůbec vyjadřovat. Spekuluje se, že NVIDIA by chtěla nějaké poplatky spojené s tím, že bude umožňovat a nabízet hry vydavatelů a na to nechtějí vydavatelé přistoupit, protože samozřejmě proč by měli, když jejich herní služby a klienti jsou bez prostředníka (kterým ale GF NOW následně je), fungují normálně bez poplatků. Nicméně je to spekulace, ale je to jediný důvod, který by dával smysl, protože v konečném důsledku vždycky jde o peníze. Speciálně u firem jako NVIDIA a vydavatelé her.

Je to pro nás ale opravdu zajímavá záhada, protože mezi prvními stáhli svou podporu pro NVIDIA velcí vydavatelé, kteří přímo spolupracovali na vývoji a testování GeForce NOW služby a celé roky s jejich hrami fungovala bez potíží. Následně po oznámení ostrého spuštění, téměř okamžitě a bez vysvětlení Activision, následovaný Bethesda a 2K Games, své hry z platformy stáhli. Předpovídal jsem, že nakonec se stáhnout vlastně všichni, a že je to jen otázka času, než se GeForce NOW stane prostě „nefunkční“, protože k čemu je mainstreamová streamovací služba, přes kterou nemůžete hrách prakticky žádnou hru?!

A jak jsem řekl, tak se přesně děje. Aktuálně se ze služby stahují zbývající významní vydavatelé. Od 24.4.2020 s okamžitou platností nebudou přístupné hry od společností Microsoft/Xbox Games Studios, Warner Bros, Codemasters a některých dalších. Jedná se o oblíbené hry jako Halo série, Forza série, F1, Grid, Dirt, Batman série a mnoho dalších. Dohromady přes 30 známých AAA her, které ze služby zmizí, a již tak nebudou dostupné ani pro stávající pronajímatele služby. Ze služby chtějí odejít také menší vydavatelé indie her, kdy NVIDIA se v poslední snaží zařadit do nabídky více těchto nezávislých malých her, aby mohla v marketingových materiálech lákat na stovky podporovaných her. Ale mnozí malí vydavatelé a tvůrci do NVIDIA služby vůbec nechtějí.

NVIDIA tak zůstal jediný velký herní vydavatel, společnost UBISOFT. Ten jediný naopak veřejně deklaroval podporu GeForce Now a dokonce nedávno rozšířil počet hratelných her prostřednictvím této služby na 24. Potíž je, že NVIDIA (ani nikdo jiný) nemůže postavit mainstreamovou streamovací herní službu pro hráče jen na nabídce jediného vydavatele a několika indie hrách. V nabídce prostě nyní chybí všechny nejhranější a nejpopulárnější herní tituly, čímž jako běžná herní služba nedává pro žádného uživatele žádný smysl a jako taková se tak doslova rozpadla.

Vidíme vzácný případ služby/produktu, který v době, kdy byl roky v betatestu/předběžném přístupu, byl lepší a funkčnější, než po ostrém spuštění. Obvykle to bývá totiž přesně naopak. Nepamatuji si na nic podobného. V tuto chvíli navíc nic nenasvědčuje tomu, že by se situace obrátila. A tak považuji GeForce NOW jako herní službu za sice technicky funkční, ale bez nabídky her za naprosto mrtvou a zbytečnou službu. A skutečně by určitě nejen mě moc zajímalo, v čem je ten problém, proč vydavatelé her nechtějí s NVIDIA za žádnou cenu spolupracovat. Musí to být něco závažného, když všichni (až na jednoho) takhle svorně spolupráci končí. Někdo z NVIDIA musel vydavatele nějak hrozně urazit, protože to nedává jinak smysl. Opravdu bizardní situace …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 17:54:15

Já si myslím,že mistr v kožené bundě na ně udělal nějakou levárnu a oni ho s tím prostě poslali do prdele...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 21:19:08

Jo diktovací podmínky NV už dávno neplatí jak na výrobce hw, tak ani na herní studia. Byla jen otázka času, než se ty praktiky zlomí a půjdou tam, kam jsi napsal
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 19:39:50

Čiže NVIDIA by ešte chcela dostávať od vydavateľov peniaze za to že umožní streamovať ich hry a následne na tom ešte sama zarábala ďalšie peniaze? Potom sa naozaj nečudujem, že všetci odišli.

Skôr by som očakával, že vydavatelia chcú inkasovať poplatky od NVIDIE za to, že bude môcť streamovať ich hry a ona im nechce platiť.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 22:01:34

??? Stadia prostě platí vydavatelům za smluvní exkluzivitu.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 18:27:48
avatar
Především na to aby jsi mohl hrát na Stadii si musíš danou hru koupit přímo na stadii znovu i přesto, že ji už třeba na steamu vlastníš ( A to se vydavatelům hodně zamlouvá). Stadia je kompletní nový ekosystém jako jsou konzole. GFN je jen zprostředkovatel výkonu nic víc.

Navíc ano všichni už mají podepsáno s googlem a jejich hry na stadii jsou i s doprovodnou streamovací službou, kdy se odehraný stream rovnou uploaduje na obdobu Twitche, pokud ho uživatel má založen.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jaký tajný důvod? 2020-04-21 18:59:46
avatar
Jak je důvod tajný? Ten už je cca 2 týdy po odchodu Activisionu veřejný.

Blizzard/Activision odešel z důvodu, že služba přešla do ostrého provozu, který je placený a Blizzard z toho chtěl peníze. Ty mu nvidie nedala a jelikož tady nefunguje jak na stadii a jiných službách opětovný prodej licencí tak odešel a tak to udělali i ostatní. Ve vidině toho, že si udělají až to bude aktuální vlastní službu (bude to stejné fiasko jako klienti Epic, Uplay, Origin atd, ale v horším) a nebo se přidají ke Google ( což velká část udělala, který prodává opětovně jejich licence). Ale zase služba jako taková není moc dobrá a funkční a tak zase těch licencí zatím moc neprodají.

Takže ne důvod tajný není a nevím proč to tu je takhe prezentováno. Je to logické vyustění věci, kdy si Activision a ostatní myslely, že služba bude buďto zdarma a nebo jim bude Nvidia za jejich hry platit. Někdo to na internetu pekně přirovnal.

That’s like if a book publisher put a ban on me sending Where The Wild Things Are through FedEx because FedEx wasn’t giving the publisher money. It doesn’t make sense.

Pro ty co nevládnou angličtinou. Je to jakoby vydavatel dal ban na knihu ( název knihy) přes FedEX, protože FeD EX ( dopravce) nezaplatil vydavately za to, že tu knihu může dopravovat spotřebitely.

Prostě nedává to smysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 19:52:48
avatar
ne, žádný vydavatel nesdělil oficiální důvod ... to co píšeš jsou také domněnky ...

ale je to tak jak píši, nedává to moc smysl určitě ale jde o peníze ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 20:04:44
avatar
Aha dobře, tedy nikdo to oficiálně z odchozích vydavatelů neřekl. A proč to neřekly? Protože jednoduše nechtějí říct.

"Odcházíme protože jsme čekaly, že díky GFN podojíme hráče o další dolary a pokud ne ( licence free) , že nam to bude nvidie kompenzovat.

A Nvidia to samozřejmě neřekne taky, protože ví, že kdyby to řekla, že ti blbci odešli protože především špatně (ne)pochopili celý smysl oné služby a že to vlastně je jen další možnost jak hrát, nikoliv prodávat další už jednou prodané licence. Tak ví , že by se už nikdy nevrátili, v což doufá a určitě se v budoucnu bude snažit vyjednat podmínky návratu, protože samozřejmě její služba je na nich závislá.

Ale kdo to řekl byl Ubisoft. Který se vyjádřil ve smyslu, že jím nevadí, když nvidie využije jejich hry k vlastnímu zvitelnění své platformy a k vlastnímuu bussinesu postaveném na jejich dobrých značkách, protože v tom naopak vidí příležitost jak zpřístupnit svoje hry dalším hráčům, především těm opravdu "casual hráčům" (Rozuměj, ano je tu možnost, že přes GFN prodáme další licence, hráčům co mají třeba MAC a teď si chtějí zahrát PC hry a to nyní mohou díky GFN).

Takže Ano částečně to jsou doměnky, ale zakladající se ny vyjádřeních zůčastněných stran.

Takže ano jde o peníze, jako vždy, ale tentorkát tu jsou za "grázly" vydavatelé nikoliv nvidia, jak nabádá zdejší článek.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 22:12:07
avatar
Ak to je tak ako pises, tak tie vydavatelstva su dost blbe. Aby to este neskoncilo tak, ze si nvidia zacne produkovat exluzivne hry pre geforce now. Ale toto je cisto spekulacia pretoze by s tym asi nepotesili majitelov svojich kariet.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 22:40:34
avatar
Ehm a už jsi viděl rozumného vydavatele?

Bethseda si například teď u Doom eternal zaplatila za XXX milionu dolaru ochranu proti crackovani Denuvo, ale ke hre do distribuce pritom pribalila primo Exe soubory bez teto ochrany.

Jak potom asi může fungovat takový moloch když se jim tohle stává? Svěřit podobným blbům do rukou jadernou elektrárnu, tak je půl světa neobyvatelná. Tam totiž většinou neví co dělá pravá ruka a co levá. Z 90% za krachem nějaké populární značky a nebo studia stojí vydavatel, který si studio přivlastnil. ( Obsidian, Black Isle, Infinity ward a dalo by se pokračovat.) Uvidíš sám do pár let pod Bethsedou umře i Id software společně s Doomem.

Ony totiž rozhodnutí v těchto společnostech dělají lidi bez elemetýrního cítění k problematice, což se u technologických firem většinou naštěstí nestává ( OK Intel by asi mohl vyprávět, ale intel je 1000 násobně větši moloch jak jakýkoliv vydavatel, takže tam by se to talo ještě nějak omluvit.).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 20:44:02
avatar
tak jsem mluvil s některými lidmi, kteří mají blízko vydavatelům, a ti říkají, že problém jsou peníze .... speciálně "zvláštní požadavky, které si klade NVIDIA" pokud mají hry být dostupné pro hráče přes její platformu a pro vydavatele jsou nevýhodné.

Rozhodně nejde o to, že by vydavatelé nechtěli další platformu, naopak většina své hry distribuuje na několika různých platformách, včetně své vlastní a není v tom problém. Takže v tuto chvíli mohu celkem bezpečně říci, že problém opravdu není na straně vydavatelů her a že by neměli zájem hráčům své hry na GF NOW nabízet, problém je evidentně na druhé straně ...
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 22:26:24

No zvláštní je, že většina zdrojů na internetu se spíše přiklání k té opačné variantě tzn. že vydavatelé her se naopak snaží "pumpnout" nVidii, která na to nechce přistoupit. Což skutečně zní logičtěji, protože to jsou právě vydavatelé, kteří z GFN stahují hry, které již v té knihovně NV jednou byly tzn. je to jejich iniciativa. Takže nedává logiku, aby důvodem byla chamtivost NV. Protože pokud by vydavatelé skutečně nechtěli přistoupit na nevýhodné podmínky NV, ty hry by se přece v prvé řadě nikdy v databázi NV neobjevily a vydavatelé by neměli důvod chtít jejich hry z knihovny NV odstranit. Naopak ten důvod by měla nVidia.. A kdyby problémem byla skutečně chamtivost NV, jsem si jistý, že by to alespoň někteří vydavatelé prostě narovinu (případně anonymně) práskli. Proto si myslím, že jsou problémem spíš nenasytní vydavatelé a nVidia pořád doufá, že se s nimi ještě nějak domluví, a proto jejich chamtivost diplomaticky nekomentuje. A samotní vydavatelé se jí sami jistě taky chlubit nebudou. No čas jistě ukáže, jak to všechno bylo..

EDIT: Ještě jsem zapomněl zmínit ten snad nejzřejmější důvod - jedná se přece o produkt nVidie a nedává proto smysl, aby si sama sabotovala vlastní produkt tím, že odradí všechny vydavatele, které k přežití toho produktu nezbytně potřebuje. NV ví, že ty hry potřebuje, aby byl produkt úspěšný. A dělá jistě vše pro to, aby ty hry v jejich knihovně byly. Vydavatelé to bohužel pochopili taky a tak si kladou podmínky. Nebo se nechali uplatit Googlem. Tak to vidím já..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 09:28:16
avatar
většina zdrojů? jen bohapusté spekulace .... já jsem se na to přímo ptal, tohle mě bylo řečeno. A je evidentní, že problém nebude na straně vydavatelů, protože ti nemají problém distribuovat své hry v drtivé většině případů, přes několik různých platforem, nejen ty své ...

a zrovna NVIDIA není známa svou vstřícností vůči technologiím a uživatelům ... připomínám GPP, připomínám umělé blokování PhysX, GSYNC atd. obojí mohlo jet dáno na širokém spektru HW, NVIDIA to ale blokovala a najednou po letech to jde atd. takže že je u GForce NOW služby nějaké podobné omezení a NV na tom chce vydělat nějak, dává samozřejmě smysl vzhledem k dosavadnímu jednání této společnosti ....
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 09:46:09

Upřímně nenapadá mě jediný důvod, proč bych měl věřit nějakým blíže nespecifikovaným zdrojům, takže se spíš řídím logikou, která jednoznačně nahrává těm bohapustým spekulacím. Protože ač nVidia skutečně není známa svou vstřícností, zabití vlastního produktu, do kterého nacpala hodně peněz, prostě logiku nemá. A tím nechci říct, že Vám Vaše zdroje nutně lžou. Tyhle strategické informace má v každé korporaci jen nejvyšší management. A dost pochybuju, že máte kontakt na ně. Běžní zaměstnanci samozřejmě mají trochu jiné informace, protože hrozí, že si tu a tam někdo pustí pusu na špacír, takže je dost nepravděpodobné, že bychom se od nich mohli dozvědět pravou příčinu problému. Od nich se dozvíme maximálně to, co ta daná strana chce, aby si veřejnost o nich myslela.

Mimochodem - ano vydavatelé zpravidla nemají problém distribuovat své hry přes různé platformy, s tím souhlasím. Možná Vám ale uniklo, že GFN není distribuční platformou, ale výpočetně-streamovací službou, což je naprosto zásadní rozdíl..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 10:12:44
avatar
vy se rozhodně logikou neřídíte, jen subjekttivními dojmy, což je zřejmé ... já pracuji s reálnými informacemi a zdroji a ne jedna paní povídala ... věřit mě samozřejmě nemusíte, ale to nic nemění na realitě . já nemám žádný zájem někoho uvádět v omyl, jak jsem napsal mnohokrát, GeForce NOW je jediná streamovací herní služba, která dnes dává technicky a politikou pro nás uživatele smysl, ale bez her jej nedává. To je celé. Mám sice výhrady k celému konceptu streamování her, protože je neefektivní, zatěžuje zbytečně linky a z dlouhodobého hlediska nepřinese nic dobrého pro hráče jako zákazníky a vývoj samotných her, ale ze všech podobných služeb, NVIDIA jediná uvedla něco, co technicky funguje a dává trochu smysl pro hráče ...

prakticky všichni vydavatelé nemají nic proti GeForce NOW jako takovému, ale jsou tam údajně jisté požadavky, které nejsou akceptovatelné, vydavatelé ale jinak mají zájem podporovat co nejširší spektrum služeb, které potenciální zákazníci budou využívat ....
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 10:32:48

A konkrétně které mnou uvažované argumenty nepovažujete za logické? Vy jste neuvedl jediný argument, který by podporoval Vaši tezi a jen se odvoláváte na své zdroje. Vlastně na zdroje blízké zdrojům. A my všichni moc dobře víme, že opravdu spolehlivých zdrojů v tomto oboru je velice málo a jsou velice cenné. A já jsem si na 100 % jistý, že Vy takové kontakty nemáte. Což samozřejmě není nic špatného, protože takové kontakty zpravidla nemají ani ty největší celosvětové magazíny. Taky proto zpravidla jen přebírají informace od ostatních.

Proto se řídím zejména svou vlastní dlouholetou zkušeností z korporací (ať už jako zaměstnanec nebo nyní jako jejich dodavatel) a úsudkem. Kdybych tak nečinil a spoléhal jen na to, co mi kdo řekne, tak nejsem tam, kde jsem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 13:57:32
avatar
žádné argumenty jste nepředložil, jen z ničeho udělané domněnky, které zcela odporují faktům a tomu, co vím já ....

musí být úžasné být tak dokonalý jako vy a mít superschopnosti a dovolit si tvrdit, že jste si 100% jistý o tom co někdo, koho neznáte, má a nemá ...

vážně diskutovat s vámi, to je zážitek ... nobelovku už vám dali, NVIDIA a vydavatelé by vás měli přizvat k jednání, zjevně už jste za ně všechno vyřešil ....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 16:14:05

takze fakt je ten, ze nvidia klade nejaky specialni finacni pozadavky na vydavatele, aby jejich hry mohly byt na geforce now, a kdyz to vydavatel nesplni tak papa? nebo sem to pochopil spatne? protoze tohle je uplne ukazkova sabotaz vlastni sluzby a s takovouhle nvidia muze geforce now ukoncit rovnou. nevim nedava mi to zadnej smysl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 17:53:18
avatar
fakt je ten, že NVIDIA je provozovatelem služby a klade podmínky .... vydavatelé (většiny) mají naopak zájem, aby jejich hry byly přístupné v maximální kvalitě pro co nejširší okruh uživatelů ... přeber si to.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 00:01:39

takze rikas, ze nvidia nema zajem mit na sve sluzbe co nejvic her v maximalni kvalite od co nejvice vydavatelu? takze si sama sabotuje vlastni sluzbu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 01:40:42
avatar
říkám že podle vydavatelů má NV podmínky, které oni nemohou akceptovat ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 08:55:05
avatar
No Tim na to má asi jiný názor.

Epic Games is "wholeheartedly" behind Nvidia's GeForce Now. Epic Games' CEO Tim Sweeney says the developer is "wholeheartedly supporting" Nividia's GeForce Now streaming service. ... "It's the most developer-friendly and publisher-friendly of the major streaming services, with zero tax on game revenue.

Google si bere 30% u Play. Dost možná to bude podobné i na Stadii.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 11:26:34

pises ze vydavatele naopak maji zajem...to znamena ze nvidia zajem nema. kdyby mela tak si ty podminky asi neklade. no v nvidii sou ocividne blazni, protoze si sami zabiji vlastni sluzbu. nebo druha moznost ze v realu to je uplne jinak.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-24 09:00:55

Ano to samozřejmě nemá logiku. Koho to zajímá, klidně mrkněte na Twitter jednoho z developerů, kteří svojí hru The Long Dark z GFN stáhli a otevřeně o tom mluví:

https://twitter.com/RaphLife

nVidia po nich samozřejmě nikdy žádné peníze nechtěla. Naopak jim jako omluvu nabízela zdarma grafické karty, protože uznali, že se jich měli zeptat, než jejich hru umožnili přes jejich službu streamovat. Vydavatelé to ale odmítli, protože mají svůj vlastní business release plán, který jim tato služba narušuje. Tahle konkrétní hra byla třeba nedávno přidána do X-BOX game passu tzn. vydavatel prostě uzavřel deal s Microsoftem a samozřejmě jim vadilo, že se potenciální zájemci ke hře dostanou i jinou cestou než skrze platformu MS a tím vlastně obejdou tento deal s MS, který stál jistě strašnou spoustu $$$.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 23:00:06
avatar
"tak jsem mluvil s některými lidmi, kteří mají blízko vydavatelům, a ti říkají"

Tak tomu se říká ověření informace.

Mě zase někdo z KCD řekl, že po nich nvidia nic nechtěla. A na internetu jsem snad nenašel článek, který by tohle zmiňoval, že by odešli kvůli snahám nvidie se napakovat. Navíc to ani nedavá logicky smysl.

https://www.game-debate.com/news/28480/geforce-now-continues-to-stir-controversy-as-the-long-dark-is-pulled-from-the-service

https://venturebeat.com/2020/04/20/nvidia-attempts-to-move-past-geforce-now-squabbles/

PS: Když nvidia po vývojářích něco chtěla, proč tam jsou hry indie vývojářů, která o to ani nestály? Pro ně to teda udělala ze samaritánství a nechtěli po nich nic?
hra: The Long Dark ze studia Hinterland zmíněná také v tom článku. A bylo jich více.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 23:25:03

Přijde mi celkem logické, když NV staví svou streamovací službu na hrách jako lákadlo, tak že studia chtějí mít také nějaké bonusy. U Stadia si uživatel musí tu hru znovu zaplatit, kdežto u GF NOW ne. Dělat NV v podstatě zdarma reklamu se jim nechce a chtějí mít také výhody, jenže na to NV zřejmě nepřistoupila. Bere je jako samozřejmost a to se jim právě nelíbí.
losfantos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 02:22:05

Ale zas pro nás jako uživatele je taky nepříjemný znovu zaplatit za produkt který vlastníme, v tomhle případě licenci ke hře. S tím může každý vydavatel jít někam... A už z tohohle je logické že vydavatelé radši přejdou ke Stadii kde je nutno si tu hru znovu koupit než na GF NOW kde stačí jen propojit Steam a hrát. Ale hold dnes je vše jen o penězích není moc firem které by byly dobrovolně "prozákaznické". Neznám ani jednu z těch větších.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 08:56:20

Přesně. Vydavatelé preferují Google, protože z toho pro ně kouká balík. Hráči zase preferují nVidii, protože funguje líp a je levnější. Takže Google bude mít hry, ale nebude mít hráče. nVidia zase bude mít hráče, ale nebude mít hry, takže časem přijde i o ty hráče. Takže ve výsledku nebude mít nikdo nic a všichni budou nespokojení. Fakt super.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 07:17:54
avatar
A bonusy v podobě toho, že si jejich hru díky GFN mohou uživatelé pořídit na steamu a Epic storu na všech zařízeních MAC a Android jim nestačilo jo? Bez toho budou mít hovno a tato casual hráčská základna je pro ně nedostupná, protože Stadia, je prostě další konzole co jen streamuje. Takže si ji nejprve musí někdo za tím účelem koupit.

Příklad mého kamaráda co vlastní MAcbook. A jiný PC už doma nemá, děla na něm 2D grafiku. No a děcka si chtějí občas zahrát. Pořídil jim tedy GFN nakoupil na steamu přes GFN hry co na MACu nejedou a děcka si hrály, no teď už teda moc nehrajou, protože se stalo co se stalo.

Ale z jeho příkladu je jasné že obě strany jsou na svém, Nvidia dostala zaplaceno za svou službu a vydavatelé za hry, které by si on jinak nekoupil. Takže funkční celý obchodní model. Vydavatelé dělaly promo svýmy hrami nvidii a ona svou platformou zpřístupňovala obsah, takže dělala reklamu jim. Bohužel té jedné straně, co neustále vymýšlí věci jako DLC, a monetizaci do her, to nestačilo. To jest realita.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 21:41:57

No já bych to viděl takto - samozřejmě že šlo o prachy. Otázka je kdo chtěl víc, než ten další byl ochoten dát. Jsou zde 2 varianty S a BEZ NVidia.
1. Bez Nvidia - vydavatelé prodávají hry skrze nějakou službu a za každou prodanou hru něco zaplatí/distributor si vezme. Tečka.
2. S NVidia - vydavatelé prodávají hry skrze nějakou službu a za každou prodanou hru něco zaplatí/distributor si vezme. A tady to pokračuje dále. NVidia říká: vy prodáte více her, protože si je koupí i takoví, kteří nemají dostatečný HW a bez nás by si je nekoupili a tak byste nám měli něco zaplatit. Vydavatelé říkají NVidii: prodáváš naše produkty, bez nich by jsi nic neměla, tak nám něco zaplať.
No a otázka je, kdo byl tady nenasytnější? Já osobně si myslím, že vydavatelé. Ti nic neinvestovali a nic neriskují a tak začali tlačit na pilu a NVidia jim to nedala a raději to odepsala.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 21:57:43

To je možné, otázka je, proč to nejde normální cestou vyřešit. Ty studia dlouhodobě spolupracovali s NV a jak je vidět už to nefunguje jako kdysi. Není to už tak provázané a tím spíše do budoucna můžeme čekat další rozepře. Doteď vše fungovalo v poklidu.
Trochu si myslím, že v tom hraje roli MS a AMD. Mají silný potenciál zvrátit herní spolupráci mezi studii a jejich platformou - konzole/pc na svou stranu. Už jen, že AMD se vrátilo doslova z mrtvýchvstání a vývoj her se bude ubírat už ne toliko pro NV. Aspoň bude více prostoru pro standardizované mechanizmy a vývoj bude vyrovnaný, nikoli przněný pro jednu společnost.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 22:15:26

Takže vydavatel hry se hádá s provozovatelem služby, na jakém PC může zákazník produkt, který si legálně zakoupil, hrát? Není to tak trochu "o nás bez nás"? Mně ten celý spor přijde naprosto absurdní a být NV, tak mě ani nenapadne se ptát nějakého vývojáře, jestli si zákazník na mé platformě může zahrát legálně zakoupenou hru. Vůbec nechápu, jakým způsobem může vydavatel hry dosáhnout zákazu používání legálně zakoupeného produktu na počítači NV. Teoreticky by to mohlo být napsané v pravidlech užívání (které asi nikdo nečte). Ale i kdyby bylo - těmi jsem přece vázán já jakožto uživatel produktu. Přece není možné po třetí straně (NV) požadovat, aby zajistila dodržování nějakých závazků z mé strany. Tzn. nějak mi uniká právní podstata celého sporu..
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 17:49:51

Rozdíl je v tom, že na té NV NOW nehraješ hru, kterou sis koupil (a tedy nainstaloval, atd.). Tady ji nainstalovala NV na své servery a poskytuje ti ji jako službu.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 18:22:33
avatar
Ne, ty jsis ji koupil protože ji musíš vlastnit v steamu. Takže vydavately zaplatíš úplně stejně jakoby jsi ji hrál na svém PC a nvidii platíš jen za zprostředkování výkonu.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 22:28:09

Ano tak to přesně myslím - že koupím právo užívat ten produkt a nejsem povinen se nikde dotazovat, na jakém hardwaru ten produkt můžu nebo nemůžu používat. Někde jsem ale četl, že je spíš problém v těch "spřízněných" klientech typu Steam, kde je v podmínkách uvedeno, že ta licence platí pouze pro to PC, kde mám nainstalovaný Steam resp. kde jsem k němu přihlášen. Takže to na mě trochu působí tak, že problém ve smyslu práva není ani na straně vydavatele a ani na straně NV, ale prostě u toho prostředníka. Ale ono je to nakonec asi úplně jedno, protože tím skutečným důvodem jsou prostě peníze tzn. někdo by z té služby chtěl vytřískat víc peněz a současný stav mu nevyhovuje a jen hledá prostředek, jak ty hry z té databáze dostat a donutit protistranu přistoupit na jejich podmínky..
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 09:10:51

To je sice pravda, ale koupils je určitě při summer sale nebo podobným sale eventu, tj. za 25% ceny.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 09:28:53

A? Přece o ceně produktu rozhoduje vydavatel tzn. pokud mu to přišlo jako nevýhodné, neměl to za tu cenu prodávat. A jestli výpočetní výkon dodá moje PC nebo PC někoho jiného by mělo být jedno. Hru v obou případech hraju já a to doma na mém PC, kde mám nainstalovaný Steam. To je to jediné, co by mělo hrát roli. Vydavatel dostal zaplaceno přesně tolik, kolik požadoval, takže by měl být spokojený. Tohle spíš vypadá na cílený pokus ze strany Google tuto konkurenční službu zlikvidovat, protože je jednoznačně lepší než jejich vlastní produkt. Fakt mě nenapadá žádný jiný důvod, proč by měli vydavatelé své hry z GFN stahovat, protože i jim je jasné, že to pro ně znamená další extra příjmy a to v podstatě bez práce. A peníze zadarmo v dnešní době nikdo neodmítá. Tedy dokud někdo nabídne ještě větší balík..
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-21 22:37:28

V této službě je k dispozici 30 nejhranějších her ze Steamu z TOP 40, takže bych to tak špatně neviděl.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 18:16:10

Nejpravděpodobnější důvod: Prachy. Jedna strana chce více, než je druhá ochotná dát. Tipnul bych si, že "hamounem" je NV (těch vydavatelů odešlo už moc na to, aby to ukazovalo na ně), další nápovědou je nízká cena pro uživatele (dle některých ani nepokrývá náklady, tudíž je třeba to někde dorovnat). Ale je to jenom můj tip.

Ale můžou tu být i další důvody, jako třeba kdo odpovídá za to, že hra na NOW jede dobře (a jede tak stále, třeba po updatu NOW nebo hry?). Úplně vidím, jak customer care Activisionu říká, že "problém je na straně NV Now" a naopak. Bude třeba počítat s nasazením na NOW už při vývoji (optimalizace), požadavek na využití Physx?

Ale neviděl bych to zatím pro NV NOW fatálně - prostě je období, kdy si každý chce vydobýt tu nejlepší pozici a je dost velká šance, že se nakonec najde kompromis, který se alespoň trochu vyplatí všem stranám.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-22 18:24:39
avatar
Je vidět, že nemáš o funkci oné služby moc informací Protože jinak by jsi tu nepsal to co jsi napsal. Ty musíš mít ty hry koupené na steamu, takže se potom stará steam a nvidie.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-23 09:12:24

Takže GeForce Now bude plná indie her, které ale vlastně game streaming vůbec nepotřebují, protože to běží na plný koule skoro na všem. Tato služba půjde to do kopru.
Kdo koho chce vlastně "pumpnout" (zda nVidia vydavatele her nebo naopak), by mě fakt zajímalo. Jak už to tradičně bývá, tak bych řekl, že pravda je někde uprostřed. V zásadě se chce pumpnout potenciální hráč, a teď je jen hádka o to, jak se přerozdělí ta hromádka vybraných drobasů.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 365x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 616x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1125x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 970x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1049x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1731x
Komentářů: 6