Obrázky z Unreal 4 DX11 enginu - herní tvůrci doufají v pořádně silný HW nových konzolí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 21 květen 2012
altNástupce jednoho z nejpoužívanějších herních enginů se blíží. Zatím to hatí stávající HW.

 

 

 

 

EPIC už má nějakou dobu hotový nový herní engine Unreal, ale až doposud jej příliš neměl důvod prezentovat, protože by v podstatě nebyl použitelný. Jediná platforma, která jej je schopna normálně provozovat jsou současná herní PC, která disponují patřičně moderním HW. Xbox360 ani PS3 jej nejsou schopny vůbec rozjet. A protože jsou hry dělané multiplatformně, není U4 na rozdíl od U3 dnes použitelná.

Jenže fakt, že se příští rok představí nová generace jak Xboxu, tak PS, je už dnes spíše jen veřejným tajemstvím. A proto se vše připravuje k uvedení i U4, kterou už někteří vývojáři mají k dispozici. Epic ji také neveřejně zatím předvádí s tím, že se ještě letos dočkáme větší veřejné prezentace.

Aktuálně můžeme obdivovat několik snímků z nového engine, který kromě nativní podpory DX11 s tessellací bude mít i vlastní fyziku atd. Epic si také hodně dává záležet na technologií světla a nasvícení. Jako komplexní engine má samozřejmě i celou řadu dalších nových nástrojů.

Lze předpokládat, že U4 bude minimálně stejně úspěšná, jako U3. Epic, stejně jako další vývojáři teď tlačí na Microsoft a SONY, aby nová generace herních konzolí nezaostávala a byla co nejsilnější. V současností už se o nich vědí, že minimálně obě existují.

Nový Xbox je už dokonce v širším testování. pohání jej nový IBM procesor a také nová DX11 grafika od AMD. U nové konzole od SONY zatím nejsou věci úplně jasné. Celkem nahlas se zatím hovoří jen o tom, že protože je celá SONY a její herní divize ve ztrátě a PS3 je celkově značně prodělečný a neuspěl zdaleka podle plánů (jeho největším, byť nakonec nepříliš významným vítězstvím je porážka HD-DVD formátu), změní SONY kompletně strategii. Údajně má být PS4 vlastně PC konzolí s x86/64 procesorem od AMD a grafickou kartou DX11 taktéž od AMD.  Pokud jde onový Unreal 4 engine, máme se v průběhu června těšit na další pěkné ukázky :).  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-21 01:56:06
avatar
DD,

ty tam nemáš ani jednu chybu v "konzolích".

Se slzou (hrdého otce) v oku smekám.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-21 04:14:54
avatar
Citace:
nového engine, který kromě nativní podpory DX11 s tessellací bude mít i vlastní fyziku

spíš to vypadá že bude dál používat PhysX Odkaz
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-30 23:18:42

muže použít physx + vlastní jiný engine
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-21 07:35:46
avatar
sa tesim na prvy FPS titul co bude vyuzivat tento engine
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-21 09:15:31
avatar
Osobně si myslím, že výrobci Unreal Engine 4 už vědí jak silná bude další generace konzolí :-)
rotor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konzole :( 2012-05-21 13:21:26

Je neštěstím, že herní grafiku určují konzole. Sice umožňují hrát i "retardovaným" jednincům, ale nesměly by působit přehlížení PC jako herní platformy. Kvůli velmi dlouhé generační obměně jde jejich vývoj ve skocích, po nichž následuje dlouhé období stagnace.
V dobách, kdy platforma PC táhnula herní vývoj, by něco takového, jak uvádí článek, nebylo myslitelné a nový engine šel okamžitě na trh. To následně tlačilo na vývoj HW a pokrok v herní grafice byl trvalý.
Dnes jsou bohužel běžné scénáře nákupu - kilo párků, basu piv a Xbox ...
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-21 14:21:38

No na druhou stranu diky stagnaci grafiky si clovek nemusi kupovat kazdou chvili nove PC a s nizsimi detaily si zahraje v pohode i na NTB
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-21 15:02:13

Citace:
V dobách, kdy platforma PC táhnula herní vývoj, by něco takového, jak uvádí článek, nebylo myslitelné a nový engine šel okamžitě na trh. To následně tlačilo na vývoj HW a pokrok v herní grafice byl trvalý.


Jenže v těch dobách stál vývoj hry 1/50 toho co dnes a téměř každý team si dělal vše sám od začátku a cílil pouze na jednu platformu (někdy dokonce na konkrétní podmnožinu dostupného HW - např. Voodoo grafické karty). Bylo spoustu prostoru pro aplikaci nových postupů a každá hra mohla posunout laťku trochu výš.

Dnes je jiná doba. Engine je něco jako stavebnice pro vytváření her. Vývojáři dostanou engine k dispozici a převážně používají to co engine už umí. Změny do enginu nevychází průběžně, ale ve verzích. Např. UE3 měl za svůj životní cyklus několik minor verzí, které přinesly nové funkce včetně podpory DX11.

Major verze jakou bude UE4 představuje pravděpodobně kompletní přepracování enginu. Ne jen nějakou nadstavbu nad UE3.x. Použití hotového enginu vyžaduje nějakou dobu, po kterou se ho vývojáři učí používat. Učí se to za běhu, takže každá další hra, kterou udělají engine používá o něco lépe než ta předchozí. Proto i vyvojáři chtějí, aby major verze enginu pár let vydržela.

UE4 je údajně ve vývoji od roku 2003 což je doba za kterou přešel od konceptu, k platformně nezávislé abstrakci až ke konkrétnímu cílení na danou platformu - zřejmě DX11. EPIC s vydáním čeká na dostatečné rozšíření DX11 karet mezi uživatele. Letos ten engine podle mě vyjde bez ohledu na to jestli konzole budou nebo ne, protože většina PC hráčů za ty tři roky co tu je DX11 už svá PC upgradnula.

Doba kdy vznikla velkolepá grafická hra, která "tlačila" HW je pryč. Poslední kdo se o to pokusil byl CryTek s Crysis a byla to pro ně tvrdá lekce, protože dalece přestřelili možnosti nejen tehdejšího HW, ale i toho budoucího. CryEngine 2 i když byl úžasný, se neprodával zdaleka tak dobře jako konkurence a žádná další lepší hra na něm nevznikla. Hra i engine musí vydělat a vydělají pouze pokud se masově rozšíří => budou velmi dobře vypadat i na běžném HW, který mají hráči doma.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-21 19:56:03
avatar
No, pěkné záběry .... a nějaká hra určitě brzy příjde
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1170x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2079x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1918x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1289x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1287x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3900x
Komentářů: 0