OpenGL bojuje o svou budoucnost proti MANTLE - Vydáno OpenGL 4.5 a chystá se next-gen. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 12 srpen 2014
altAPI MANTLE dělá těžké vrásky jak DirectX, tak OpenGL, to se snaží bojovat

 

 

 

OpenGL se už delší dobu potýká s mnoha problémy. DirectX mu technologicky uteklo a jak DX tak OpenGL sebou táhnout zátěž starších generací, kvůli nimž nejsou tak efektivní, jak by mohly být a vývojáři na to kašlali. Jenže se objevilo API MANTLE. To ohrožuje jak DX, tak i OpenGL, nicméně sluší se dodat, že OpenGL má mnohem skromnější podmínky na vývoj než DX a API MANTLE bude ještě trvat, než se stane multiplatformní a hlavně standardem, ačkoliv k tomu má velmi slušně nakročeno.

Aktuálně vychází OpenGL 4.5, které přidává nové nástroje pro emulaci a portování DX11 her do OpenGL (tedy hlavně z Windows do Linuxu), stejně tak obsahuje systémy pro WebGL. Nicméně OpenGL je i tak v současné podobě zcela minimálně využíváno a trápí jej z velké části stejné problémy co DirectX, tedy pomalý vývoj, neoptimalizace pro moderní HW a balast starších generací. Není tedy divu, že i kolem OpenGL vznikla iniciativa o vytvoření zcela nové generace tohoto API, která by všechny tyhle věci měla řešit. V podstatě by měla stavět na zelené louce. Otázkou je, kdo se k této iniciativě přidá.

Faktem je, že všechny problémy DX i OpenGL a všechen vývoj by mohlo řešit API MANTLE, jež by se mohlo stát multiplatformním a jediným API pro Win/Linux atd. I když samozřejmě existuje mnoho z těch, kteří by si něco takového nepřáli. Není ale pochyb, že API MANTLE velice žádoucím a nebývalým způsobem rozčeřilo stojaté vody vývoje API a to přesto, že není hotové a předvedlo jen zlomek toho, co by mělo umět ve finále a zatím není ani multiplatformní. Souboj API tedy ještě bude dosti zajímavý. OpenGL má stále dost velký potenciál, DirectX se stále může opírat o dost silný Windows a API MANTLE ještě nevíme. U něj bude záležet, jak dobře AMD se svými partnery (včetně zájmu Intelu) využije času, který mu probouzející se DirectX a také OpenGL, ještě věnují k jeho vlastnímu vývoji. Vzhledem ke stavu věcí je téměř jasné, že DirectX se probudí rychleji než OpenGL, kde vývoj nějaké nové generace je vzhledem k roztříštěnosti zájmů na dlouhé roky ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
The Last of Us finále první půlky druhé série nezaujalo
The Last of Us finále první půlky druhé série nezaujaloMonday, 26 May 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1252x
Komentářů: 1
Anno 117: Pax Romana – parádní ukázka
Anno 117: Pax Romana – parádní ukázkaWednesday, 21 May 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1851x
Komentářů: 0
Peacemaker season 2 v pořádné ukázce!
Peacemaker season 2 v pořádné ukázce!Tuesday, 20 May 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1009x
Komentářů: 1
Ironheart – nový seriálový MARVEL propadák se blíží?
Ironheart – nový seriálový MARVEL propadák se blíží?Monday, 19 May 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1588x
Komentářů: 0
Bungie ukradli grafický design pro svou hru Marathon
Bungie ukradli grafický design pro svou hru MarathonMonday, 19 May 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1009x
Komentářů: 0
Stellar Blade – sexy hrdinka zamíří na PC už brzy!
Stellar Blade – sexy hrdinka zamíří na PC už brzy!Saturday, 17 May 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1698x
Komentářů: 0