Používejte antivir. Problémy AVASTU neznamenají ignorovat antivir. Windows DEFENDER nestačí! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 03 únor 2020
altV diskusích kolem problémů společnosti AVAST se objevily názory, že antivir dnes nemá smysl.

 

 

 

 

Kauza společnosti AVAST, které se naprosto zdiskreditovala tím, že dělala opak toho, co měla a tvrdila že dělá, vede některé uživatele k velmi nebezpečným a nevhodným krokům. Někteří si myslí, že jsem na AVAST příliš přísný. Jenže vyjádření společnosti, kde se všemožně omlouvá, jsou prostě problematická. Nejde o to, v jakém měřítku kde a komu AVAST data prodával, jde o to, že ta data vůbec prodával, což je v přímém rozporu s původním zaměřením firmy a jejích zakladatelů. Ostatně to sám doslova AVAST přiznává.

Mě osobně vadí jednak ten styl omluvy, ale hlavně princip. Ano, stávající šéf AVASTU je ve funkci necelý rok, ale o situaci musel dávno vědět. AVAST měl dávno na výběr business s daty vůbec neprovozovat, ale ruší jej až teď, když se vše provalilo a tvrdí, že jde o správnou věc. Prakticky se tváří, jako že s těmi uživatelskými daty, co ve velkém sbírá a analyzuje, nikdy obchodovat nechtěl a může za to úplně jiný AVAST a někdo ho k tomu obchodování s nimi donutil. Stávající vedení společnosti mělo jednoduše možnost zrušit všechno už dávno, v tichosti a klidu, pokud tedy myslí vážně to, co teď v omluvách tvrdí. Ale neudělalo to, takže to, co teď tvrdí, prostě nepůsobí důvěryhodně. A to je ten problém. AVAST jednoduše ztratil veškerou důvěryhodnost, což je zásadní problém u bezpečnostní firmy!

Jenže někteří uživatelé a čtenáři začali šířit názor, že antivirové programy jsou stejně dnes na houby a stačí Windows Defender. Na rovinu říkám, to je nebezpečný a hloupý názor. Windows Defender rozhodně nestačí! Ačkoliv je určitě lepší než nic, tedy to, co bylo u předchozích generací Windows, nikdy nedokáže plně nahradit AVAST (AVG) či ESET. Samozřejmě existuje řada antivirů, kdy některé jsou ovšem prakticky k ničemu a spíše komplikací a systém zpomalující aplikací, jako McAfee. Jiné, jako třeba AVAST a ESET ale opravdu fungují. A DEFENDER jim spolehlivostí, a hlavně funkčností nesahá ani po kotníky. Nemá smysl zastírat, že AVAST je absolutní špičkou ve vývoji antiviru, neustále aktualizuje databázi, a i verze zdarma dokáže rychle chytat nebezpečné prvky, průniky atd., kterých je dnes plný internet, a i zdánlivě bezpečné stránky bývají napadeny červy apod.  

AVAST to sice hodně podělal tím svým přístupem k uživatelským datům, a říkám na rovinu, že si osobně myslím, že to bylo daleko za hranou a klamavá reklama v jeho případě, když sliboval ochranu dat. Ale nic z toho neznamená, že je jeho antivirus najednou nefunkční a měli byste ho přestat používat, natož přestat používat bez náhrady a spoléhat jen na Windows Defender.

Rozhodně klidně dál budu free AVAST doporučovat, nebo je tu ESET či NORTON. V případě AVASTu ale dodávám, že bych se dnes vyhnul placeným verzím. Jednoduše tahle firma nemá důvěru a nezaslouží si ty peníze a bude se muset hodně snažit tu důvěry obnovit. Takže pokud chcete širší ochranu a placenou, poohlédl bych se u konkurence jako je ESET. Jinak ale free AVAST antivir zdarma stále vřele doporučuji jako minimum, jen v jeho nastavení určitě zakažte sdílení minimálně marketingových informací atd.

Současně je také třeba říci, že antiviry z podstaty věci potřebují sbírat data a analyzovat je, jinak by nemohly prostě fungovat a dělat to, co dělat správně mají. Jenže jsou prostě data a data a pak to, co s nimi daná společnost dělá. A tady AVAST naprosto selhal, ale neselhává jen on. Nadměrný sběr dat speciálně pro marketing a sledování zákazníků a přesné cílení, je nebezpečně rozšířené, a to je systémový problém.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 15:28:09
avatar
nepoužívám antivir už dobrých 10 let a jsem v pohodě, takže za mě zbytečnost
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 08:13:46
avatar
A jak víš že v pohodě? Že ti třebas na pozadí neběhá nějaká brebera a nekrade data?
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 10:58:47
avatar
neinstaluju kde co, netahám cracky a na porno chodím na ověřený web
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 13:14:56
avatar
Jasně, největším antivirákem je uživatel sám, o tom žádná.
Ale když se podáváš kam všude se např. připojuješ už jen návštěvou serveru seznam.cz tak si myslím, že ověřený web snad už ani neexistuje
alien5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 15:39:08
avatar
Porad jedu defender a predtim essential a pohoda neobtezuje klid. Je to plne dostacujici.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 18:48:10

Windows Defender je super antivir zdarma Odkaz Chrání, je rychlý a neprudí reklamou.

Navíc se MS Defender vypne instalací jiného antiviru (kvůli nezpomalování systému).
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 20:51:14

To, ze AV neobtezuje neznamena ze mas ciste PC.
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 13:04:32
avatar
Presne tak ale sucastne aj to ze antivir nic nenajde neznamena ze ma clovek ciste PC :-). Je to take usmevne.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 15:41:48
avatar
Řekl jeden z mnoha spokojených členů botnetu
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 15:48:12

cim mas podlozeno ze defender nestaci??? to mi pripomina reklamni PR blaboly na novinkach, kde tvrdi ze je nutnost antiviru i na mobilech ne neni, dokud nestahujes kazdou blbost z play storu (a u toho casto ani nepomuze) nebo dokud nevyuzivas neoficialni zdroje aplikaci (a tam vlastne taky temer nikdy nepomuze), takze ti maximalne ukaze ze ses dostal na phishingovou stranku po kliknuti na reklamu nebo nejakej spam jako bonus k tomu ze ti cte zpravy, maily mozna i odposlouchava hovory, analyzuje vsechny fotky, videa a dalsi soubory co si tahas treba z cloudu do mobilu.

kdyby defender nestacil tak v nezavislych testech neziskava pravidelne (temer) maximalni hodnoceni a oznaceni top produkt a podobne - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/june-2019/
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 16:16:04

Souhlas s Defenderem, viz info z Gartneru, co jsem sem daval. DD asi potrebuje neco prodat.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 16:50:00

no chybi mi tu uz jen reklama na avast clean up jako ultimatniho nastroje pro vycisteni a zrychleni pc aka slavne kurvitko tuneup utilities, ktery casto likvidovalo registry, mazalo dulezite soubory a pc misto zrychleni zpomalovalo nenazranyma sluzbama bezicima na pozadi...
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 20:43:32

Pri instalaci Avastu doporucuji temer vsechny prvky povypinat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 20:45:45
avatar
některé ty největší botware jsou naštěstí placený, takže ve free verzi nejsou
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 20:49:15

Vysledek testu AV je do jiste miry zavisly na tom, co mu v testu naserviruji. Proto je lepsi se divat v delsi casove perspektive benchmarku a techto testu projit vice. Zkus mrknout treba na https://www.av-comparatives.org/ nebo dTest 2019. Tam se dozvis, jake jsou slabiny tveho bezpeci.
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 16:21:13

Je to tak, Windows Defender začínal jako propadák, ale nyní se již jedná o poměrně spolehlivý produkt.
Geralld [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 16:46:56
avatar
Naprosto souhlasim i Linus z tech tips to rikal, ale na platbu do zahranici... nestaci.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 02:07:21
avatar
Přesně tak.
Nikdy nevyhravá jako nejlepší, ale téměř vždy má účinnost zachycení virů srovnatelnou s ostatními z TOP 5.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 17:29:24

https://www.youtube.com/watch?v=VXtTgP8JkSk

tu mas napr ako si defender "poradi" s ransomware... no samozrejme, pri ransomware je to hlavne o uzivatelovi.. spustat nezname veci na pocitaci je navod na katastrofu.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows defender security cent 2020-02-03 16:45:41

Tak DD vi asi neco vic, nez asi nejduveryhodnejsi zdroj, co se tyce testu pro Endpoint Protection:

https://www.gartner.com/reviews/market/endpoint-protection-platforms/vendor/microsoft/product/windows-defender-antivirus/review/view/960923
https://www.microsoft.com/security/blog/2019/08/23/gartner-names-microsoft-a-leader-in-2019-endpoint-protection-platforms-magic-quadrant/

Ve firemni sfere je Eset dle Garten Magic Quadrantu na tom dost bidne. Vzhledem k velmi omezene centralni sprave jsme ve firme Eset zavrhli rovnou.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 20:41:38

V tech odkazech jsou jen kecy pro korporatni IT a dle obsahu tento server toto zamereni nema.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 01:28:26
avatar
No oni taky antiviry jsou především pro korporátní IT;-) Tam dávají alespoň trochu smysl...
Warder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 16:50:35
avatar
Ked Eset tak to uz si tam mozte rovno nechat aj ten Avast.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 17:02:25
avatar
Este je moznost nepouzivat Windows
tazi75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 17:52:59
avatar
taky nepouzivam antivir nekolik let a stalo se neco ? jen to zasira WIN
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 18:06:20

Mam herni PC a pracovni PC. Pracovni je maximalne zabezpecen profi nastroji z firemni politiky.
Herni PC nikdy nebylo zabezpeceno nicim. Az ted ve w10 defendrem. Uz pres 20 let. Pres 20 let lezu na osvedcene porno stranky. Jako pubertak jsem stahoval hry a cracky. nikdy jsem nic nechyt. Protoze nelezu na vylozene nebezpecne weby, neklikam na kdejakou chujovinu a nez neco stahnu, tak si lecos vygoogluju. Proste prevence a selsky rozum.tim nerikam, ze AV clovek nepotrebuje. Jenom na hernim PC o nic nejde.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 21:03:07

V nasi technologice nadnarodni korporaci byl dlouhou pouzivany McAfee a profi nastroj to neni. Gratuluji ti k nevidane uspesnosti pokud jde o nenapadene hry a cracky z netu. Snad kdykoli jsem v minulosti neco takoveho spustil, hned to odstranil AV nebo to blokoval FW. Bez sandboxu nebo virtualky jsem se s tim nedomluvil. Nastesti tyto problemy me uz netrapi .
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 02:01:27
avatar
No vidíš. Kdybys neměl antivir, tak ses s tím domluvil v pohodě ;-)

Ono totiž každý hujerský antivir má detekci "potenciálně nebezpečných" věcí a tam zcela oprávněně všechny cracky škatulkuje. Nicméně pokud stahuješ z alespoň trochu důvěryhodných zdrojů, tak je šance na nákazu mizivá, jelikož původní autoři cracků do nich nic takového nedávají. To tam většinou přidávají až hajzlové, kteří chtějí lidem jen škodit a takoví lidé nic pro lidi nevytváří;-)

To co píše GiGi není žádná nevídaná úspěšnost, to je úplně běžný stav.
Já používal antivir jen než jsem po studiu začal lidem spravovat PC jako zaměstnání. Při tom člověk zjistí, že jsou v základu dva typy lidí:
1) lidi, kteří chytí téměř jakýkoliv (nový) vir bez ohledu na to který antivir používají (protože žádný antivir nemá databázi 100%)
2) lidi, kteří fungují přesně tak jak píše GiGi, kteří nikdy nic nechytnou ani bez antiviru

Kolega říkával, že jsou lidi, kterým by nepomohlo ani 10 nainstalovaných antivirů:-D A jen pro pobavení, několik takových zoufalců opravdu zkusilo nainstalovat víc než jeden antivir! LOL To už pak bylo jen na zavolání nás, abychom dali PC do kupy...a ne vždy to bylo jednoduché.

Očividně je tu v diskuzích víc lidí, kteří už 10+ let jedou bez antiviru, případně jen MSSE/Defender a nikdo z nás neměl nikdy problém.

On totiž antivir je něco jako hasič/doktor/policajt, kdežto uživatel používající hlavu je prevence, aby antivir nebyl potřeba.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 09:02:45

K tomu není co dodat. Jako vzdy plati, ze prevence je zaklad.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 09:01:12

McAfee neni profi nastroj, to souhlas. My mame SOFOS.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 14:22:08

Co přesně znamená osvědčené porno stránky?
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 14:28:38

jeden hub je v poho..dokud neklikas na kazdou reklamu
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 19:38:43

No prece ty nejvetsi a nejznamejsi
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 19:20:56

Nepoužívám antivir. Tedy krom Windows Defender. Nechovám se rizikově, navíc dnes spoustu pochybných stránek dokáže odchytit přímo Chrome. Občas projedu PC "jednorázovým" antivirem, např. ADWCleanerem.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 19:51:56
avatar
Avast to je profi nástroj, nejvíc mě dostává svýma otravnýma reklamama. Nejlepší je, když mi vyskočí kus mapky někde v Praze s textem, že zjistit moji polohu je jednoduché a Avast premium mě ochrání. No zjistit tu polohu snadné určitě je, ale ne pro Avast, protože od Prahy bydlím cca 100km

BTW korporát kde pracuji používal dlouhá léta McAfee, škoda že netušili jak je k ničemu
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 21:02:49

Ohledně antiviru jsem se vyjádřil pod původním článkem. Teď to jen v podstatě shrnu. Předpokládám následující:

1)my co chodíme na diskuze např. sem na DDWorld, máme nějaké znalosti a zkušenosti co si dovolit a proto tady píšeme jak píšeme

2)bohužel drtivá většina ostatních lidí jsou naprostí amatéři s velikým egem, co si dokážou rozesrat čistýho compa do 5 minut od spuštění a klikat s prominutím na každý hovno na netu nebo v mailu.

Výsledek:
Pro skupinu jedna se dá akceptovat, že jim stačí WinDefender.
Pro skupinu dva to rozhodně nestačí.

Proto bych byl s kategorickým tvrzením typu stačí mi jen WinDef opatrný. Přečte si to vůl a neštěstí je na světě. Problém není, že má zasranej comp jen on (je to jeho vlastní vina), ale to že takto infikovaný compy jsou velmi aktivní v šíření mezi ostatní uživatele a to už vidím jako problém.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-05 03:14:00
avatar
Máš naprostou pravdu s tím, proč to tady píšeme.
Bohužel smutná realita je taková, že "méně zdatný" uživatel, bezhlavě klikající na kde co a bezhlavě spouštějící vše co se mu stáhne, je velký oříšek i pro ten nejlepší dostupný antivir.
To je jako hlídat člověka se sebevražednými sklony. Nikdy nemáš šanci uhlídat, že někde nezůstane položeného něco, co by mohl použít jako nůž nebo jako provaz:-D Je to jen otázka času...
CLPS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já používám.. 2020-02-03 22:34:05

Já používám Iobit system care a úplná pohoda.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-03 22:52:29
avatar
Podle nezávislých testů AV programů je Windows Defender na špici, takže s tím, že nestačí nemohu vůbec souhlasit.
Odkaz

Praxe mě o tom přesvědčuje stále, naopak jsem nedávno našel u jednoho známého (měl Avast) několik detekcí lehkého malwaru, nalezeno pomocí AdwCleaner a Adware removal tool by TSA, Avast nehlásil nic.

CLPS, s tím IObit bych se raději moc nechlubil, je to čistý Destroyer PC.
CLPS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No problem with Iobit 2020-02-03 23:17:58

to navy: Jako vůbec nechápu v čem může ničit PC, nikdy se mě nestalo, že by byl nějaký problém, nikdy nedoslo k pádu! Mam jak system care tak od te same firmy programek na detekci malwaru v klidu. Za $50 na rok oba programy super cena!
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 12:42:40
avatar
Nechat si zprznit a rozhasit PC a ještě za to zaplatit, to opravdu tedy ne.
Pokud si myslíš, že programy od IObit jsou nějak užitečné, neberu Ti to, ale neměl bys mást ostatní, kteří po použití jejich SW hořce zapláčou.
CLPS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prosím o.. 2020-02-04 20:49:42

Prosím o vysvětlení v čem Iobit prvni PC. Děkuji a přeji krásný zbytek dne
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 21:35:37
avatar
IObit ukradl virovou databázi firmě Malwarebytes, jako zloději a podvodníci používají SW (malware), který: 1. provádí zásahy proti vůli uživatele v celém PC a síťovém nastavení 2. mění nastavení v registrech, tím často způsobí nevratné změny systému a jeho pády 3. najde vždy množství virů, které ovšem existují pouze a jen díky tomuto SW, bez něj je PC čistý.
Stačí?

Možná se tady najde někdo, kdo vše vysvětlí ještě lépe.
CLPS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 23:07:03

Ok kdybych to přijal, já nejsem ten co bude obhajovat Iobit za každou cenu, jen sem píší me zkušenosti. Já ho už mám 6 let v pc i v notebooku a nikdy žádný problém. což je zvláštní, protože za 6 let používání by mi ani jedno zařízení podle vás nemělo fungovat.A přitom jede a to jsem nemusel ani disk formatovat za ru dobu a ani reinstalovat Windowsy.Nerikam ze jsen si nečetl recenze, diskuze a podobně a negativní recenze má stejně jako každý jiny software tohoto typu. Takk to potom je lepší nepouzivat zadny,kdybych měl dát na každou negativní zkušenost.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 01:50:05
avatar
DD teď jsi ale opravdu zklamal:-( Skoro se vkrádá otázka, kolik Ti Avast zaplatil.
V jednom článku do Avastu oprávněně kopeš a píšeš, jak ho už používat nebudeš a nikomu při smyslech to nedoporučuješ a hned v druhém článku už znovu Avast doporučuješ. To myslíš vážně?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 02:10:29
avatar
nezaplatil mi nic, taky jasně doporučuji jen ten zdarma, protože je zdarma a funguje velmi dobře ;)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 02:18:19
avatar
Já vím, proto jsem psal skoro...
Ale i tak mi to přijde uhozený. Pro chytřejší uživatele udělá jakýkoliv dobře hodnocený antivir stejnou službu (včetně Defenderu), takže doporučovat teď i nadále Avast?
To leda by ses na to koukal jako někteří místní paranoici, že takhle sbírají a prodávají data všichni výrobci AV a jen na Avast to prasklo. Takže je teď alespoň na omezenou dobu jediný, kdo to nebude dělat:-D



A pokud na sobě Norton hodně nezapracoval, tak ten si pamatuju jako nejlepší způsob, jak srazit pomalejší PC do kolen;-) Ten bych teda fakt nedoporučil.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 07:42:08
avatar
O Nortonu mi nepovídej. Když jsem jej chtěl dostat z nějakého PC, tak to byl slušný oříšek. Ale pravda, jsou to staré zkušenosti, takže je možné že se to změnilo.
A když to tak vemu kolem dokola, tak PCčka, která jsem kdy čistil od virů, adwarů atd. měla snad všechna do jednoho Avast Free
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 10:33:26

nic jen tak zdarma neni..jak je krasne videt na teto avast kauze
rmw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Myslím si že DD nemá zcela pra 2020-02-04 06:02:35
avatar
Podle všech dostupných informací je Windows Defender naprosto v pohodě.

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/december-2019/microsoft-windows-defender-4.18-194915/
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 07:49:36

Ještě než se vyrojila ta kauza s Avastem, jsem doma uvažoval, že jej odinstaluju a zůstanu na defenderu, vzhledem k velmi pozitivním hodnocení v testech.

Nechápu, kde pan Stach bere to, že je tento antivirus nedostačující. Měl by to něčím podložit, když testy, které jsou veřejně k dispozici na Internetu, tvrdí opak. Nějak zapomínáme na tu stále proklamovanou objektivitu?
Fanyqt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 08:32:36

Zdravím, já osobně používám nějaký pátek placenou verzi ESETu a opravdu mi nevadí zaplatit za 3 licence 1500 ročně a vím, že mám pokoj. Zabezpečí to mimo jiné jak router, tak bankovnictví. Tady nejde jen o klikání na pofiderní webovky. Nehledě na to, že ESET bývá první v objevování nových hrozeb po celém světě a jejich aktualizace jsou bleskové.

Můj brácha dělá ve vývoji v Avastu a ten SW opravdu není špatný, rozhodně ušli kus cesty od prvních let na trhu.

Vy co tu píšte, že antiviry zatěžují komp - nenechte se vysmát. Vsadím se, že tady jede 70% čtenářů na desktopu za 30+. To mi chcete tvrdit, že to Vaše PC drtí antivir ? proboha tohle není doba kdy jsme měli všichni 1-2 jádrové CPU a 2GB RAM.

Vzpamatujte se
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 08:59:12

No, TADY možná mají lidi desktop za 30+. Ale když po mně někdo chce laptop "dát do kupy", tak je to většinou 5-letá plečka typu Atom (nebo ty Atomy převlečené za Celerony/Pentia), max. 4GB RAM a 5400ot. plotnový disk. Tam ty antiviráky opravdu problém jsou.
Fanyqt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 09:33:15

Tyhle opravy typu "seká se mi to, udělej s tím něco" miluju. Řeším to z 99% novým SSD, případně přidáním RAM, pak už ten antivir zas takový problém není (investice do 2tis). Reinstal systému na takových PC stejně pomůže na pár měsíců.

Zvlášť dneska, kdy jsou ta uživatelská PC fakt levná záležitost...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 09:39:26

Nuz zalezi co clovek sna svojom PC robi. Pokial pouziva stale dokola rovnaky osvedceny SW a navstevuje bezpecne weby tak Defender postacuje. Pre ostatnych co skusaju vselico bzvlast cracknute SW a hry tak sa oplati aj dalsi antivirus. Mne sa rokmi osvedcila Avira. Nedavno odchytila par breberiek ktore by inak Defenderom asi presli....
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 12:56:51
avatar
...
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 12:56:39
avatar
Dobry den pan Stach, ja respektujem pravo na nazor a vyjadrenie postoja ale obavam sa ze mate mierne zavadzajuci nadpis. Vacsine uzivatelov aktualne Windows Defender je postacujuci. Mimochodom uz je to Microsoft Defender :-).

V ramci free AV a AM rieseni je Microsoft Defender aktualne povazovany za jeden z najlepsich co sa tyka ochrany systemu Windows 10 pripadne skodnej v RAM. Najlepsiu mieru ochrany a reakcie na Zero Day, Ransomware ma jednoznacne Windows Defender. SOC resp. threat hunting a Threat Intelligence ma Microsoft vdaka Azure a Windows 10 najvacsi.
Napriklad vami spominany McAfee ma tiez jednu z najvacsich sieti aktivnych SIEM rieseni.

Aktualne trendy su bohuzial neuprosne. "Vyhrava" riesenie ktore vie najrychlejsie reagovat. Ma velku Advanced threat detection siet vybudovanu a zvlada skvelo TH a TI. Vami spominany ESET je fantasticke riesenie ale jeho "sila" je tak velka ako ma pocet pouzivatelov a vacsinou reaguje lokalne. Ked vznikne malware v Brazilii na nejakej web stranke kym sa dostane do kontaktu s ESET tak uz je vacsinou rieseny Microsoftom, McAfee pripadne BitDefenderom. ESET uz len potom aplikuje riesenie hrozby do vlastnej databazy (Spolupraca). Suhlasim s tym ze v ramci slovenska je efektivnejsie pouzivat ESET ako McAfee pretoze silnu zakladnu tu ma ESET a nie McAfee ale prosim neporovnavajte v kvalite neporovnatelne ako je ESET vs McAfee.

To je vlastne aj dovod preco su napriklad antivirove riesenia ako QQ Security cinskej spolocnosti Tencent coraz silnejsie. Pretoze ich uzivatelska zakladna rastie minimalne lokalne. Mimo ine experti z QQ Security stoja za odhalenim velkeho poctu CVE zranitelnosti.

Zoberte si ze v dnesnej dobe napisat novy malware je otazkou relativne kratkeho casu. Potom uz len zalezi ktora z firiem ho "zachyti" ako prva a vyriesi. Tam uz je to potom jednoducha matematika. Cim vyssia zakladna pouzivatelov resp. lepsie vstupy pre SIEM tym lepsia odpoved security timov.
Dam priklad ak ESET pouziva 50 milionov uzivatelov a Microsoft Defender 450 milionov uzivatelov, ktory tim ma vyssiu pravdepodobnost ze nan narazi a moze ho zacat riesit skor ?

Z platenych rieseni by som osobne odporucal bud Malwarebytes alebo idealnejsie Bitdefender. ESET je tiez fajn ale ked uz platit tak nieco co je uz viac europskejsie zastupene.

Mimochodom vysledky antivirov ktore su testovane v laboratornych (sutaznych )podmienkach kde to nazvem ze je to stret Red a Blue timov je velmi nepresny ukazovatel. Jedna vec je vediet zareagovat ked viete ze utok pride a ze sa mate pozerat. Ako ked to neviete.

Na zaver osobne si myslim ci sa vam to paci alebo nie ze Microsoft Defender do buducna aj vdaka plnej integracii do Azure prostredia bude mat tolko vstupnych monitorovacich (logovacich) zariadeni ze bude mat asi celosvetovo najlepsiu SIET. Pretoze kazde zariadenie s Windows 10 bude automaticky sucastou monitorovania SIEM. Zatial co komercne antivirove spolocnosti budu spoliehat len na zariadenia kde budu realne instalovane.

A este som vlastne zabudol ked sa bavime o platenych sluzbach velmi silne im slape na krk Azure Advanced Threat Protection. Len pre zaujimavost Azure (SIEM) aktivne monitoruje hrozbu zo vstupov okolo 18 miliard bing web stranok, 400 miliard emailov a 1 miliardy Windows zariadeni. Na tom sa uz da stavat.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 09:59:28
avatar
Nedělám si iluzi, že mi MS nekrade data skrze OS. A proto používám právě DEFENDER, ať už je nekrade nikdo další.

Jinak opět silné tvrzení redakce, že DEFENDER nestačí, ale bez vysvětlení proč...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 11:26:40

Přesně tak. Naopak Defender funguje poměrně dobře a odvážím se tvrdit, že předčí veškerá free řešení. Pro běžné domácí PC je Defender naprosto bez problémů.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 11:25:36

Ano, používejte antivir, ale placené verze. Free verze antivirů jsou naprosto o ničem. Jenom to tahá data o uživateli a otravuje reklamou, ale reálně je to k ničemu.

Pokud za to nechcete platit a neděláte na PC kraviny, tak si v klidu nechte ten Defender. On zase tak špatný není a na běžné PC stačí.

Ale zapomeňte na to, že vám někdo dá něco funkčního zadarmo.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-06 09:25:03
avatar
DEFENDER zadarmo nebyl, neboť je součástí OS, které zadarmo není, takže...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 14:49:28

No nic zůstávám na Avastu. Když je něco funkční, tak proč to měnit.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 17:05:44
avatar
Tak to se nám všem tedy ulevilo. Uuuufff.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 17:24:41

Ta pozornost Dextře není nutná
Jsem jen běžný uživatel.
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 19:21:27

Já mám s antiviry následující problémy:

1) všechny zpomalují PC, bez výjimky
2) všechny více či méně opruzují zbytečnými hláškami (logicky - kdyby neopruzoval tak by to byl marketingový průšvih - uživatel by mohl zapomenout na to, že něco takového potřebuje kdyby se mu antivir pravidelně nepřipomínal)
3) v roce cca 2000 jsem měl na koleji AVG. Varezilo se tam jaxviňa. Virů jsem měl několik. Ve firmě je placený eset v roce 2017 nam udělal na sdíleném disku paseku ransomware. Doma jsem měl od 2003-2017 placeny AVST. Nevarezím. Nezachytil nikdy nic kromě false positive hlášek. S přechodem na Win10 jsem na defenderu. Nezachytil nikdy nic.
4) Jako programátor používám občas nástroje, o kterých si antivir myslí, že to je vir a hodí mi debugovací nástroj do karantény atd. Zkrátka false pozitive. Opruz.
5) Antiviry dělají na uživatele Man in the Middle útok. Musí jinak by se nedostaly k šifrované komunikaci (HTTPS). Jednak pak občas něco nefunguje a druhak se paradoxně bezpečnostní riziko.
6) Je to closed source, kdo ví, co všechno to sbírá a kam to posílá...
Siesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-04 21:28:08

Platím si již přes deset let ESET a mnohokrát varoval a pomohl. Prakticky o něm nevím a nezatěžuje PC. Dokáže varovat při návštěvě podivné stránky atd. Za mne pohoda a neměním. Je to pro mne základ v PC. Defendru moc nevěřím. A ty řeči kolem mne nezajímají. A to, že je Antivir zbytečnost to je, hlloupá řeč. Pro mne nikdy zybtečností nebude. Na žádném PC či notebooku.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-05 03:29:17
avatar
Také jsem na to koukal podobně, když jsem byl ještě mladý a nezkušený ;-)
Tak třeba také jednou dospěješ:-)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-05 14:52:15

Mít v pc antivir přeci není žádný ukazatel nedozrálosti.
Pokud ho používá 10 let a je s ním spokojený a nemá s pc problém, tak je to jedině dobře. Se podívej do diskuzí kolik lidí má problém s windows a hází vinu na ovladače GK.
Pokud mu vše šlape, tak jeho přístup je správný a antivirem rozhodně nic nezkazí.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-05 14:55:38
avatar
sry dd ale tuto je sracka clanek, zastavat se ty spolecnosti a jeste ji doporucovat... WD naprosto dostacuje, a zadnej antivir nedosahuje kvalit specialnich programu... jako malwarebytes antirootkit/antimalware, rogue killer, adw apod.
990 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-05 18:48:48

Dost zvláštní, v minulém článku velmi tvrdá kritika na Avast a teď obrat o 180° a nadpisy typu "používejte dál antiviry, Windows Defender nestačí"??? Já myslím, že o tom ať si každý rozhodne sám, jaký antivirus bude používat a upřímně, jsem teď velmi rád že jsem si Avast do PC nikdy neinstaloval! A také se připojuji k názoru většiny nejen zde, že Defender patří mezi jedny z nejlepších antivirů vůbec a naprosto dostačující. Ale pokud tento článek vznikl na popud ostatních výrobců antivirů, kteří teď díky Avastu mají oprávněné obavy o prodejnost svých produktů, tak to naprosto chápu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-05 21:19:31
avatar
Jak já to jenom dělám, min. 10 let bez antiviru, neaktualizované Windows 7 na pomalém HDD (takže bych zablešený disk hned poznal) a pořád nic. Za těch 10 let jsem měl jen málo problémů s havětí a ty jsem vyřešil manuálně svojí inteligencí. Rozhodně lepší než se těch 10 let otravovat s antiviry a jejich problémy, kdy sami něco podělají.

A v práci ve velké korporaci? Nějaký ten externí antivir zmizel a jede se jen přes ten vestavěný ve Windowsech .
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pan pohádkář. 2020-02-06 09:43:04
avatar
Tak určitě ti zmizel Kdyby zmizel tak v ten moment tam máš admina co ti jej tam zase pěkně nandá a nebo jej po restartu automaticky zase nahodí manager. Takže jsou tu 2 možnosti, neschopnej admin a nebo si tak trošku vymýšlíš.

Asi bych to viděl na tu dvojku.
Ještě nějaký bajky?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-02-06 18:10:12
avatar
Tím „zmizel", samozřejmě myslím oficiální a globální rozhodnutí firmy, že půjde pryč.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 150x
Komentářů: 0
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 134x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 583x
Komentářů: 1
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1501x
Komentářů: 5
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníÚterý, 09 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1713x
Komentářů: 1
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamal
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamalPondělí, 08 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1532x
Komentářů: 5