Preview: Deus EX: Human Revolution je strhující hra. První dojmy z české verze a test výkonu grafik Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 01 září 2011
Přejít na obsah
Preview: Deus EX: Human Revolution je strhující hra. První dojmy z české verze a test výkonu grafik
Technické zpracování, grafika a HW nároky
Závěr

 

 

  • Technické zpracování, grafika a HW nároky

Párkrát jsem zaregistroval názor, že prý grafika hry není nic moc. No pardon, ale když to srovnáme třeba s Mass Effect, tak je minimálně srovnatelná, prostředí má mnohem více detailů a když vezmeme technickou stránku hry, tak většinu her strčí do kapsy. Tou technickou stránkou nemyslím jen rozumné a přínosné zapracování uhlazujících moderních DX11 prvků do letitého DX9 enginu, ale hlavně to, že tahle hra prostě skoro nemá grafické a technické chyby a bugy (nepočítám-li jeden příběhový zásek v příběhu pláště a dýky).

Žádné blikající textury, kolize, žádné grafické problémy. Proti Mass Effectu a obecně Unreal Engine hrám tu navíc dokonale funguje Eyefinity (obecně podpora více monitorů) a také AA vyhlazování! Z nových prvků jsou tu skvěle zapracované DX11 prvky, lepší stíny, tessellace postav atd. Nebudeme si tu samozřejmě nalhávat, že v tak starém enginu hry hrají zásadní roli, ale minimálně jej krásně učesávají a jsou navíc výborně optimalizovány. Takhle nějak si spolupráci mezi herním studiem a tvůrce procesorů/grafik (v tomto případě AMD) představujeme. Že nám je předložen funkční hotový produkt, který nepotřebuje 10 patchů opravování nedostatků s tím, že to nikomu nejede pořádně atd.

Graficky to samozřejmě nemůže konkurovat Crysis2, modely jsou kostrbaté a určitě si umíme představit kvalitnější zpracování, ale na druhou stranu, Crysis2 nemá žádnou atmosféru. Tohle ano, a to díky nezaměnitelnému výtvarnému zpracování a návrhu prostředí blízké, nikoliv však nereálné, budoucnosti. Modely postav mohly být propracovanější, ale tessellace to trochu dohání a celkově prostě je grafika této hry slušná a snese srovnání s Unreal enginem v Mass Effect apod. Nejsou zde textury se zbytečně nízkým rozlišením, nechybí řada světelných efektů, skvělé stínování atd. Na poměry použitého herního enginu, který už má pár let, to těžko mohlo dopadnout lépe. I když si umíme představit strhující grafiku, nemůžeme si při vynikající atmosféře, skvělé funkčnosti a vyladění u nového Deus Ex naprosto na nic výrazně stěžovat.  Snad jedinou významnější výtku bych měl k texturám vzdálených velkých krajinných a městských objektů, které tam občas působí jediné dost rušivě. Ale výtvarný styl, živoucí prostředí, kdy rozhovory postav nikdy nejsou stejné a atmosféra celé hry, to je prostě paráda.

A vůbec vynikající vyladění pro Eyefinity a obecně hraní na třech monitorech je vskutku příkladné a kéž by si z něj vzalo příklad více her a to včetně Crysis. U Deus Ex si hraní na 3 monitorech vyloženě užíváte! A také trochu pomáhá, protože vidíte více – to co skutečně máte. Hlavně se v něm ale nic nikde neroztahuje, filmové scény se neroztahují a zůstávají pěkně na monitoru uprostřed, prostě takhle má optimalizace hry vypadat. Navíc s těmi uhlazujícími prvky DX11, SSAO, AA a tessellace hra není vůbec náročná a zahraje si ji každý s trochu slušnější DX11 grafikou, počínaje HD 5700/6700 (myšleno v nejpoužívanějším 1080p rozlišení).

AMD ani nevyužilo (nezneužilo) příležitosti a neudělal DX11 prvky třeba tak, aby seděly jeho grafikám a znevýhodňovaly grafiky konkurence tak, jak se to záhadně objevuje v některých jiných hrách, kde náhodou optimalizace a spolupráci s vývojáři dělá konkurenční firma. Více třeba nedávný případ Crysis2 zde.

A jaké jsou tedy první dojmy a závěry po dohrání?

 



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 883x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 899x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1372x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1090x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1852x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1954x
Komentářů: 3