Srovnání kvality obrazu her – PC vs Xbox360 vs PS3 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 23 December 2008
alt Jak dopadne srovnání technické kvality her na jednotlivých herních platformách? Herní konzole zaostávají – vývoj her vázne.

 

 

  Herní konzole vs PC. Oblíbené téma diskusí. Oblíbeným argumentem pro konzole je, že si koupíte jeden přístroj, za slušnou cenou, se kterým si vydržíte léta. Stihnou stránkou tohoto argumentu je, že je to uděláno na úkor vizuální kvality her. Proti počítači, který jde neustále s dobou, herní konzole si po hardwarové stránce neupgradujete a tak zaostávají. Jak moc? Srovnání proběhlo v HD rozlišeních ...  

konzole

 

  Call of Duty World at War vyšlo na všechny platformy. Jak dopadne srovnání vizuální kvality? Rozdíly jsou obrovské, dokonce u v rámci konzolí je zde evidentní rozdíl. Obraz poskytovaný herními konzolemi je pro majitele slušného PC natolik odpudivý, že si nedokáži představit, že takhle to někdo hraje.

konzole-srovnani-1

   Fallout3 je dalším příkladem zaostávání herních konzolí za PC. Vizuální kvalita obrazu ve hře Fallout3 na konzolích, se s tím na PC nedá ani srovnat.

konzole-srovnani-2

   Nejkřiklavějším příkladem současnosti je hra GTA4. Herní pecka na konzolích vypadá na domovské platformě přímo úděsně.

konzole-srovnani-3

    Herní konzole je opravdu špatná cesta a slepá ulička. Výhoda nízké ceny a dlouhé trvanlivosti přestává být výhodou, pokud hry vypadají ve srovnání s tím, co zvládne dnes i mainstreamový PC tak, jak to vidíme výše. Narovinu říkám, že herní konzole je pro technický vývoj her skutečný zabiják. Herní konzole mají svůj potenciál ohraničení už v den svého vydání. A jak vidíme, poslední generace včetně PS3 už notně vizuální kvalitou zaostává. Výpočetní výkon je jedna věc, ovšem zastaralé grafické čipy s minimem grafické paměti, pomalé operační paměti a vůbec málo operačních pamětí atd. to vše se projevuje. Bohužel díky orientaci herního průmyslu zejména na konzole, se nemůžeme divit, že technický vývoj her nikam moc nepokročil. Zatímco na počítačích už máme téměř všichni DX10 někteří i DX10.1 a už mluvíme o DX11, v počítačích máme běžně 4GB paměti a podobně, konzole jsou stále stejné. Navíc už dnes všichni vědí, že herní konzole ve stávající podobě stejně zaniknou. Dokonce ani PS3 nedokáže kvalitativně obhájit svou vyšší cenu proti XboX360. Herní konzole, tak jak známe Xbox360 a PS3 dnes, se neměly nikdy dostat na trh, celý koncept je zcela zbytečný a technickému vývoji a hernímu pokroku škodlivý. Nemluvě o tom, že i hry pro konzole se programují na PC - proč je tedy nedělat jen na a pro PC a zbytečně se zaobírat nějakou vedlejší platformou? Důvod proč se herní průmysl orientuje na konzole je "údajně" vysoká míra pirátství na PC, kterou místo aby smysluplně řešili, tak hledají, jak problém obejít. Ale to se opět dostáváme do bludného kruhu. Co se týká oné vizuální kvality her, fakt že se hodně hráčů spokojí s mizernou vizuální kvalitou, kterou poskytují herní konzole, je důvodem, proč technický vývoj her v poslední době stagnuje ...  

PS: samozřejmě jedna věc je technická kvalita a druhá hratelnost a zábavnost.

Zdroj: test PCGH.de

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:22:43
avatar
A to nas nove konzole cekaji udajne az v roce 2011

EDIT//Jeste jsem si vzpomnel na zvast, kdy vsichni konzoliste a zahranicni magaziny + distributori konzoli (nebo jak se jim rika ) tvrdili ze bude trvat minimalne 5 let nez se PC srovna vykonem i graficky s konzolemi. Je to sotva 2-3 roky a uz davno od haleluja hry vypadaji lepe na PC nez na konzoli.

Jeste jedno rypnuti, kolik konzolovych her je ve Full HD? Umi konzole vubec Full HD? Nebo je to jenom nejaky upscalling z 720p na 1080p/i.?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:59:50
avatar
Tak na to si taky pamatuji. A já jsem tvrdil, že PC ty konzole doženou do roka. No a po půl roce PC konzole dohnalo a po roce je už pěkně předhánělo.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:04:48

S tymi hrami je to pravda, vo full HD je ich par, ostatne su len upscalovane zo 720p. V kazdom pripade, predpoklada sa, ze nebudes od 42" TV sediet 1 m, aj ked optimalna vzdialenost na vsetky detaily vo full HD by bola cca 1.8 m.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:04:28
avatar
Od svého 120cm LCD sedim asi 4 metry a už na tu vzálenost je prostě GTA IV od PC nerozeznatelné, škoda, že nemám Full HD kameru, abych vám to natočil v pořádné kvalitě. Jinak koukám, že zřejmě schválně byly vybrány hry, které na konzolích vypadají co nejhůře. Ano souhlasim, že GTA IV na 24" LCD z metru vypadá mnohem hůř na X360, jenomže takový FPS jako má tato konzole se mi nepodařilo na své počítači, za zhruba 20 000Kč rozchodit. Ovšem sou tu hry (GoW 2, BattleField:BC, Condemned2:Bloodshoot), které i na 24" monitoru z metru vypadají naprosto skvěle. Rád bych vám to dokázala, kdybych měl adekvátní vybavení na nahrání tohoto materiálu, ovšem bohužel nemám : ( Co se týče grafického výkonu tak tam sou jasně konzole za zenitem, ale co se výpočetního výkonu týče, tady je to stále next-gen, myslim, že v GTA IV je to dobře patrné...tolik pohled PC hráče, který si občas pustí konzoli...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:09:49

Děkuji. Plně s tebou souhlasím
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak to vyfoť 2008-12-23 15:24:32

nepotřebuješ HD kameru, digitální fo%ták snad máš tak to vyfoť a přesvěč nás o své pravdě
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 16:00:18
avatar
Ok, zítra bych tu měl mít Canon EOS 400D, tak snad s nim by tam už něco mělo být vidět, ale záleží na tom, jestil vás to zítra eště bude zajímat. Nevíte někdo jak je to tady s uživatelskými články? Že bych kdyžtak udělal nějaký mini článek s fotkami...a jinak co se týče té grafiky, rád bych viděl někoho kdo by složil PC (samozřejmě i s OS, Xbox ho má též) za 6000Kč, který by graficky konzoli překonal.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 18:29:35
avatar
sem rad ze se i na pc webu najdou lidi, kteri netrpi takovou averzi ke konzolim a maji s tim i nejaky prakticky zkusenosti
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 22:12:44

tak take PC NEZLOZIS a to z prosteho dovodu, komponenty do PC su konstruovane, aby zvladali aj ine ulohy ako tie, ktore sa tykaju hrania hier na rozdiel od hernych konzol; takze aj toto si treba uvedomit
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 17:51:43
avatar
Je sice pekne ze veris ze konzole ma jisty vypocetni vykon, opak je pravdou. Jeji vykon je smesny, hacek v plynulosti GTA na PC vs konzole bude v tom ze na konzolich hra vypada strasne - jako na low detaily, otresne textury, dohlednost pod minimem pc verze, navic konzole je presne dany kus hw takze si vyvojari pohrali s optimalizaci. Opravdu nechapu jak muzes rict ze je to nerozeznatelne, to na to koukas asi pres svarecske bryle skrz akvarium.

EDIT// Sami vyvojari rekli ze GTA vyuziva potencial konzoli na 100%, museli delat hodne kompromisu.

Verdikt - chci-li si uzit vyblite GTA s udesnym nastavenim grafiky to cele zkombinovane s 25FPS, konzole je pro mne jasna volba.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 19:45:17
avatar
Nemám tak nějak důvod zde uvádět nepravdivé věci, jelikož nejsem PR Microsoftu a upřímně konzoli sem si koupil jen tak pro zajímavost a plánoval sem jí zanedlouho prodat, pouze, abych poznal věc na kterou sem nadával....S tim co píšete o GTA IV, s vámi souhlasím akorát v dohlednosti, ta je opravdu slabší, ovšem s texturami moc nesouhlasim, i když samozřejmě musí být horší když má Xbox verze asi jenom něco přes 6GB a PC verze 16GB. Ano samozřejmě konzoli možná využívá na 100% (...upřímně pochybuji, jelikož při GoW jel větrák určitě na vyšší otáčky), ale to neznamená, že nějaký lépe optimalizovaný engine, by to nerozjel lépe, při hezčí grafice, mě osobně se nezdá Rage engine příliš optimalizovaný, pokud vemu v potaz PC verzi (ovšem na konzole to může být jinak, nevim...neni jak to ověřit). A vy máte k dispozici, nějakou konzoli, že ten verdikt a nebo prostě "já mám pravdu za každé situace"? Nijak na vás neútočím, ale příde mi, že používáte příliš silná slova (utřesné, úděsné...)

EDIT: Zde je video, které sem našel hlouběji v diskuzi, pusťte si to v HD a udělejte si obrázek samy:
http://www.gametrailers.com/player/43930.html
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 21:25:53
avatar
Ano, to video jsem videl jiz vcera, prave z toho vychazi moje zhnuseni nad celou touhle "halo" situaci
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 21:35:34
avatar
Ano horší detaily tam jsou jasně patrné, ale třeba mě mnohem víc vadí ty záseky. To mám chuť vyhodit monitor z okna : D Opravdu se tady nechci konzole nějak zastávat, ale prostě sem si na ni GTA IV víc užil i možná proto, že sem to hrál dřív, kdy sem nemoh vidět jak vypadá PC verze ; ) Opravdu nerad bych se hádal a pokud je zájem tak klidně pro vás nějaké ty snímky her z Xboxu pořídím, ale když to takhle krásně udělal gametrailers (je tam možno nalézt videa her které sem uváděl víš), tak nevim jestli by moje snažení k něčemu bylo....
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:25:48

Presne tak, zaseky, zaseky, zaseky, a to na C2Q, 4GB RAM a 4870X2 (toto veru nie je "mainstream PC"). Ta grafika zase o tolko lepsia nebola, ale plynulost, teda hratelnost bola podla toho videa ovela lepsia na XBoxe.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 17:37:55
avatar
problem se jmenuje dualcore,tahle hra je proste pro quďasy .
Ikdyž bench používal jenom 49% z každého jádra Q6600,není potpm ingame výkon co bych očekával-15FPS za deště,a to jsou ty odlesky jen z nejakych 100 metru dopredu,kde se berou z niceho.
Nesnáším přístup"Udělejte si textury jak velké chcete,a potom to dáme jako max detaily". proc to proste neudelali inteligentne jako v minulych dilech?pak se totiz stava ze na medium ketere veci uz nejdou precist nebo neco vypada diky viditelnejsi bilinearni filtraci(jelikoz je to vetsi rozliseni a mam vyply blur) hure nez rozmazanost z konzole.
horsi je pak komprese medium textur lidi,rozdil mezi med a hi je kvuli tomu propastny. nejlepsi by bylo kdyby nas R* nechali vybrat co mam mit jakou uroven textur.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 21:40:34
avatar
No mi osobně na grafické orgie stačí moje PC a pokud se chci pobavit s manželkou nebo s mojí malou, které jsou čtyři roky a S.T.A.L.K.E.Ra ještě neovládá tak na toto mám Wii na plazmě 106 a úplná spokojenost... chlapi, Wii-čko vrací hry úplně na začátek ( včetně grafiky ) ke slovu HRÁT si
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:18:58

Myslím, že kdyby někdo udělal pro PC ovladač WII, tak by ty konsole byly vůbec zbytečné.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:27:20
avatar
neco podobnyho dela asus..Odkaz
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:41:14

Já myslím že konzole jsou zbytečné. V době PS2 měla konzole ten význam, že byla levnější, než PC. Byla to alternativa pro nejchudší. Dnešní PS3 jsou však naopak dražší, než PC, díky drahým Blue-ray mechanikám, které se mi nezdají až tak důležité. Takže jsou konzole dražší a ještě méně výkonné oproti PC DD
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:00:06
avatar
PS3 je za 10k, xbox360 je za 6k. o moc drazsi nez slusny pc to teda neni...spise naopak hlavne xbox je podstatne levnejsi..
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:26:21
avatar
OK, ale prihod prasulky za poradnou LCD TV a cena za plne pouzitelnou sestavu je v podstate stejna jako za mainstream herni PC. Jedina konzole, ktera se dnes vyrazne odklani od mainstreamu, je Wii a je to na jejich prodejich videt.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:10:51
avatar
proc prasule za poradnou LCD TV? to jako mam mit doma 5 televizi nebo co? staci prece jedna.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:39:38
avatar
Jak kdo, ja nemam ani jednu a myslim ze nejsem sam Navic prepni zene/pritulkyni jihoamerickou telenovelu jen proto, ze chces zastrelit par bubaku v gears of war. O klidny, tichy vikend je postarano
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 18:32:38
avatar
jeste ze mam dost tolerantni pritelkyni, ktera pro tohle ma pochopeni a hru si nejakou taky obcas zahraje problemy dela jen kdyz je v televizi ordinace nebo pojistovna stesti
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:20:09

Tak to som na tom este o kusok lepsie :-) V TV sa u mna pozera iba akurat tak liga majstrov alebo anglicka liga (sem tam aj spanielska :-) ). Hocico ine, co sa v TV vysiela je zakazane (nechceme predsa osprostiet). TV sluzi v podstate iba ako monitor k HTPC a priatelka si na to velmi rychlo zvykla :-)

PS: Najradsej hra Flatout (teda pokial sa bavime o digitalnej zabave :-) )
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 23:02:58
avatar
IMHO to je celé ještě jinak. Konzole se v počítačovém pravěku odštěpily od domácích počítačů z jediného důvodu, a tím byl prostý fakt, že konzoli dokáže zprovoznit a hru spustit i retardované děcko. Jednoduše jsi to zapojil k televizi a napájení, připojil ovladač (vše nezaměnitelné konektory, tam, kde nebylo nutné se vázat na cizí standardy a vstupy/výstup (např. anténní konektor) bylo použito masivních konektorů, které snesou hrubé zacházení), narval tam cartridge (v pozdějších dobách CD a později ještě DVD) a za chvíli už to fičelo. Oproti tomu u počítačů se člověk musel naučit pracovat s kazeťákem nebo floppynou, naučit se používat OS (oblíbené load "*",8,1 - tímto zdravím fanoušky C=64 :wink. Takže konzole jsou jen taková spotřebitelská úchylka/odchylka od počítačů dané doby.

Malá poznámka závěrem - viděli jste někdo, jak vypadají média takového průměrného konzolového hráče? Já jo
(statistický vzorek několika jedinců různého stáří a inteligence) Poškrábaná, popraskaná, poslintaná, celkově ukoptěná. Ti lidé to prostě berou jako spotřebák a náležitě se k tomu tak i chovají.

Jinak s názorem co má DD souhlasím, sám tvrdím totéž už několik let. Navíc tvrdím, že na konzole obecně existují hry v jednodušším (zjednodušeném) provedení, některé herní žánry dokonce neexistují vůbec. Navíc jsou to zrovna ty, které hraju.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - retro 2008-12-25 17:43:55
avatar
tak teď jsi mě donutil si vzpomenout jak jsem jako malý fakánek pařil hry z bazaru v těch žlutých kazetách,a ta konzole snad neměla ani jméno. 2 tlačítka:reset,start a vrazíš kazetu,to je veškeré zacáhzeni potřebné ke spuštění hry. a se životnosti to už tehdy byla bída. za 2 měsíce jsme spotřebovali 3 ovladače.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no 2008-12-23 11:25:25
avatar
Verim, ze PC grafika je hezci ale prece jen, ty obrazky v HD rozliseni se mi zdaji, ze ty screeny z Xboxu a PS3 jsou tmavsi, aby nebyly videt detaily. Kamos PS3 ma, GTA4 jsem u nej hral a nebylo zas tak osklivy jako to je tady na tech screenech. Ale nadruhou stranu, PC grafika GTA4 se mi stejne zdala o neco hezci.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:26:13
avatar
mas tyhle clanky vubec zapotrebi? nechapes, ze konzolovy trh je uplne neco jineho nez pc?

nejen verze dx znamena technologicky pokrok..jinak konzole maji operacni pameti prave oproti PC velmi rychle. PS3 pouziva XDR pamet od rambusu na taktu 3.2GHz stejne jak procesor CELL.

srovnani obrazku verzi pro konzole takle na PC je uplne od veci a konzolim nepatricne skodi (coz tady prijde vhod ze ano?). v realu to na velke televizi pekne z kresla vypada uplne jinak. tam se na ostry textury nebo AA nehraje.

v nasi zemicce jsou konzole spise na pokraji zajmu, ale v usa a jinych zemi i v eu je to jinak. tam si lidi na praci a net a podobny koupi notebook, a na hrani treba i pro deti koupi malou levnou peknou krabicku kterou postavi v obyvaku vedle televize a pak jen dokupuji (nebo stahuji) hry. a vetsinu takovych lidi nezajima ze verze pro pc je detailnejsi. konzole je vyjde levneji a zazitek z te hry je take lepsi. i dan vavra (mafia) hraje hlavne na xboxu a velke fullhd televizi a pc pouziva hlavne pro praci. ono to ma neco do sebe. chce se to jen zbavit predsudku..

ja ted videl v akci gears of war 2 a fable 2 a vazne zacinam o tom xboxu premyslet. graficky to na ty plose a z ty dalky vypada perfektne a hratelnosti se s tema hrama zadna letos vydana pc hra nemuze rovnat. hlavne fable je dokonaly skvost. prvni dil vysel i na pc a velmi doporocuji..kdo hral tak vi..kdo nehral nepochopi
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:45:21

DDDDDDDDDDD ANO RAMBUS PAMĚŤ MÁ 3.2 GHZ RAM, ALE SE SÉRIOVOU KOMUNIKACÍ, TAKŽE DATOVÁ PROPUSTNOST JE OPROTI DDR2 800MHZ NA PC SMĚŠNÁ!!! DDDDDDDDDDDDD
KDE JE TEN POKROK???
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:11:21
avatar
to si zjistil kde? muzes dat link? ja architekturu ps3 nijak nezkoumal..zas tak moc se o to nezajimam, ale pokud vim tak pametovy radic ma 64bitovy.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:39:04

Paměťový řadič možná, ale komunikace 64 bitová není! Víš vůbec co to je multiplexer a demultiplexer?

Nechce se mi prohledávat histoii prohlížeče 2-3 měsíce zpátky.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:07:27
avatar
PS3 ma udavanou propustnost RAMky 25,6GB/s a to je dost. Bezny PC s dualchannel DDR2 800 ma tak 8-9GB/s, takze tu siris pekny blafy. Ne ze by to teda PS3 pomohlo, kapacita je smesna a omezeni je stejne v dodavani dat z mechaniky, ktery je par mega/s...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:52:20
avatar
Az na to ze to je teoreticky cislo ktery nic u her neznamena. Hlavne maj konzole tak malo RAM ze je to primo tragicky.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:11:56

No konzole nemají Visty
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 20:15:56
avatar
N takovim srotu kterej maj v sobe konzole by byly nepouzitelny i XP (nepocitam v to ze nemaj x86 CPU takze by tam v nesly tak jako tak) a spousta aktualnich dister linuxu takze si ty kecy muzes nechat od cesty...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 21:20:38
avatar
jenze ze na konzolich nejedou wokna je prave jejich vyhoda
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 22:09:01
avatar
Koukám že tomu rozumíš Rebele

XBOX360 má v sobě tříjádrový powerPC CPU na 3,2Ghz, co dává cca 115Gflops...

PS3 má sedmijádrový powerPC CPU na 3,2GHz, co dává přes 240Gflops..

Tolik nedává tuším ani Nehalem... a na PS3 samo linux běhá v pohodě... takže wokenice by ty procesory zvládly levou zadní... x86 emulátor pro PowerPC procesory samozřejmě existuje, např. pod SUSE.

bohužel RAM mají konzole trochu málo.. cca 256MB XDR RAMBUS na 3,2GHz (PS3). Xbox je na tom podobně. A Grafiky mají na úrovni NV7 resp. radeonu 1900.. s 256MB ram.

Na XP to stačí.... linux si chrochtá.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 22:26:01
avatar
Jenze to je jina architektura nez x86 - to stejne tak muzu rict ze PS3 je shit protoze maj vykon jen 240GFLOPS zatimco muj HD4870 OC ma prez 1TFLOPS - to jsou zkratka teoreticky cisla ktery v praxy nic neznamenaj (rozdil architektur mezi Cell a GPU je mensi nez mezi Cell a C2D). Jinak aktualni verze Ubuntu je na muj vkus pomala na C2D + 1GB RAM takze PC ktere by melo min RAM bych ho fakt pouzivat nechtel - nerikam ze by to s min RAM nefungovalo ale rozhodne by to nebylo prijemnej zazitek pro uzivatele.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 23:09:31
avatar
No já jen že na jednojádrovém a níže taktovaném PowerPC CPU byly do nedávna postavené všechny MACy, takže to není žádné ořezávátko

Na čtyřjádrovém PowerPC staví IBM pracovní stanice, které si dávají x86 desktopy k snídani

Pokud na svým radeonu rozjedeš nějaký rozumný operační systém, tak máš recht

Btw. můj router provozuje linux na 16MB paměti úplně v klidu jestli to Ubuntu nebude mít nenažrané grafické GUI a la wokenice Ještě pamatuji Win3.11 na 2MB a DOOM běhal
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 23:44:54
avatar
A kolik her na PowerPC pocitaci spustim ? Na pocitaci s x86 CPU spustim temer cokoliv - specializovanej HW s namiru delanejma aplikacema je vzdycky lepsi pro danou ulohu ale nemuzes po nem chit univerzalnost.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 00:27:50
avatar
kdyby se hry zacali delat na powerpc tak jich tam spustis dost
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 00:59:32
avatar
Jo a kdyby prase melo kridla tak by mohlo umet litat.....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:15:09
avatar
spis by dopadlo jako tucnaci
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 08:19:23
avatar
Všechny hry dělané pro XBOX360 a PS3 jsou dělané pro PowerPC, a tedy je logicky spustíš na PowerPC )) Protože jak XBOX360 tak PS3 je postavená na PowerPC )))))))))))))))))))))))))

Btw. na PowerPC spustíš v emulátoru i vše pro x86.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 17:54:57
avatar
sice vám že se na PS3 dá provozovat praktika zvaná linux,ale postrádám smysl tohoto činění. Na vše co s Pc dělám by nestačilo ani 8 konzolí dohromady,4GB rama a 500GB disk už disponují nějakými těmi slabšími praktickými schopnostmi .
jenomže konzole nejsou živy pamětí,jejich směrem je poměrný výkon,slyšel jsem o hře kde máš nměkdy tolik fyzikálně počítaných objektů že to nedá ani crysis, což je právě 1 způsob jiného využití výkonu než u PC.
To se člověk nemůže divit že taková slabší fyzika s velkou přesnosí jako physX není samozdřejmostí,natož aby byla nenáročná.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:47:54

Na televizi z křesla to vypadá uplně stejně blbě.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:51:40

Jak si získal digiauru 100, když tady valíš takové nesmysly o pokrokovosti konzolí?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:52:58
avatar
ja neco rikam o pokrokovosti konzoli?
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:21:15

Ano, píšeš o pokrokovosti paměti sériových ramek Rambus, které byli v minulosti na krátkou dobu i v počítačích PC, a jmenovali se RDRAM Rambus Dynamická RAM. Ovšem brzy došlo Intelu, že sériová ramka je krok mimo...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:46:45
avatar
Krot se a nepis prosim bambilion prispevku ;)
Raigor ma pravdu, neni to uplne takove, jako DD psal. Je rozhodne fakt, ze konzolovy HW brzdi vyvoj her, nicmene za tohle si muze PC paranstvo samo nezrizenym piratenim

Intel od RDRAM upustil kvuli politice Rambusu, ktera chtela za RIMM moduly nehorazny penize DLOUHO po jejich vydani a brzdilo to prodeje platformy P4. Kde je Rambus ted, vsichni vime.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:04:43

RDRAM neměl nikdy takovou datovou propustnost jako DDR!
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 18:01:39
avatar
jo? a nemuzou za to prave shadery? vsude se honi za co nejCrysnějšími texturami. A to že PC zaostává v počtu rendrovatelných polygonů či jejich fyzice oproti odhadu výkonu z předshaderové doby by jako nemělo mít vliv na pomalost vávoje PC her?
pak jsou tu chyby programátorů,díky kterým se hra může na stejném HW chovat zcela nepředvídatelně a dokonce 1 hra minimalizovaná v ramce může mít vliv na jakoukoli další(a často má),ikdyž volné RAM zbývá pořád více než dost.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:50:29

V letech 2000-2004 používal Intel pro své procesory sériovou paměť RAMBUS. AMD ve stejnou dobu používalo paralelní paměti DDR. V roce 2004 pak Intel byl nucen přejít k pamětem DDR, uvědomil si že sériové RDRAM nebudou mít nikdy takovou propustnost, jako DDR. A dnešní DDRII jsou odvozené z DDR.
RDRAM měli vyšší frekvenci, než DDR, ale datová propustnost byla nižší.

V letech 2001-2005 používal Intel architekturu NetBurst v Pentium 4, tato architektura se snažila urychlit pouze výpočet v sérii, a paralelní výpočty zavrhla. Opět Pentia 4 měli vyšší frekvenci, ale výpočetní výkon o mnoho menší. Proto v roce 2005 začala připravovat Core, kterým pohřbila Pentium4. A současný revolučný Nehalem od Intelu není nic jiného, než návrat na cestu, po které jde AMD už dlouho.

Takže vidíš, že pokrok není kmitočet...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:45:59
avatar
souhlasim, Intel se tehdy nechal vlakat do tenat Rambusu a nebyl sam, kdo jim podlehl... RDRAM byly dostupne asi o rok drive a velmi se hodily do konceptu architektury Netburst.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:19:01
avatar
V dobe, kdy Intel uvedl desky s RDRAM, byly mnohem rychlejsi jak DDR. DDR tehdy zacinalo a propustnosti byly sotva na polovine RDRAM. Casem ale prisel dual-channel pro DDR pameti, cimz se vykon srovnal s RDRAM, cena byla pritom vyrazne nizsi. Vykon DDR sel potom porad dal, frekvence stopala na 266-333-400Mhz, zatimco RDRAM zustali silene drahy a vykon se nikam neposouval. To ale uplne na zacatku nemohl nikdo tusit, RAMBUS to po*ral a nepodarilo se jim ani dlouho po uvedeni poradne zvladnout vyrobu, byla hrozne draha a s vysokou zmetkovosti.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 18:06:48
avatar
copak není potřeba programovat vícevláknově pro pararelni výpočty?
FYI:intel bude používat něco podobného hyperthreadingu pro jádra myslím larrabee,ale o nehalemu nevim.
Mi teda rekni jak udelas archivaci ve vice vlaknech,a nebo líp,ukaž mi archivační program terý by byl schopný jet přez GPGPU!
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:53:09
avatar
tomu se rika protekce u DDho
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:19:14
avatar
No tu sa Digiaura všeobecne pohybuje značne zvláštnym spôsobom.
Flamik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:45:37

Připojuji se k podpoře konzolí:

1) Neporovnával bych stále jejich hrubý výkon s PC v duchu honby za pár renderovanými pixely navíc, zábavnost hry neurčuje pouze engine, nýbrž hlavně scénář, který se v enginu odehrává, a s kvalitními scénáři (= tématem, herními principy, uměleckým zpracováním) by současné konzole klidně mohly vydržet ještě 10 let (třebas i na PS2 stále vycházejí kvalitní kousky).

2) Konzole a PC mají jiný účel. Pokud porovnávat, tak konzole vs HTPC. Zde bývá konzole uživatelsky příjemnější z hlediska ceny, vzhledu, dostupnosti herních titulů, kompatibility.

3) Ikdyž došlo ke splynutí herních odvětví pro konzole a PC, stále jsou některé žánry téměř neslučitelné s platformou. FPS na konzolích je komické (to už radši quaka na iPhonu ), arkády naopak ztrácejí přitažlivost na PC. Smutně tak vznikají obezličky typu VATS ve F3, snažící se o zpřístupnění hry více platformám, ale zároveň ničící možnost vyvážení hry.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 18:08:54
avatar
blbost hochu,VATS je jen možností,nemusíš ho používat,jenomže pokud jsem si všiml dobře tam je větší účinnost právě v něm než při manuálním střílení,takže si můžeš vybrat co ti sedí.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:33:29

Co se týče hry Fall Out, je kvalita na všech třech platformách naprosto stejná. Co se týče ostatních titulů, je kvalita na PC podstatně vyšší, než na PS3+XBOX360.

U Fall Out mě to nepřekvapuje, jelikož na PC tak trochu kašle. Fall Out na PC se ovládá tak, jako by počítač neměl alfanumerickou klávesnici, prostě ovládání převzaté z herní konzole. Fall Out je vyvýjen výhradně pro konzole.

Nedivím se, že konzole nemají takové kvality, jako PC. Tak třeba v PS3 jsou použity moduly DRAM od firmy Rambus se SÉRIOVOU KOMUNIKACÍ. Logicky RAM komunikující s procesorem po jediném drátu datově, a dalším jediném drátu adresově nemůže být nikdy tak rychlá, jako RAM komunikující s procesorem po 64/128 drátech! Prostě sériová komunikace je na nic, a nechápu co to Sony a Rambus napadlo.
sedlja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:46:30
avatar
No tak rozdily tam jsou, ale to je dané hlavně možnostmi Pc, podívej třeba na ten strom - holt konzole asi alfu nevyhladí a na PS3 chybí i detaily v dálce. Ale jasné je že na televizi se to nepozná, jak tu bylo řečeno přede mnou, na TV se nekoukáme z 2 metrů. Já se na konzole dívám poslední dobou trochu negativně, do nedávna sem se na ně díval i pozitivně, hlavně z důvodu možností které měly v době vydání (třeba PS3 - BluRay přehrávač za zlomkovou cenu samostatného přehrávače a navíc s možnosí si zahrát!), nicméně můj pohled teď vychází hlavně z primárního vývoje na konzole...aby to nepohřbilo Mafii
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:15:52

Jasně, takže podle tebe je SATA na nic, HyperTransport na nic, PCI Express je taky na nic, takže vlastně všechny moderní SÉRIOVÉ technologie jsou na nic.

GZ
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 19:07:51

SATA je úplně něco jiného, používá se ke komunikaci k pevnému disku, a pevný disk není ani zdaleka tak rychlí, jako RAMka. Nebo snad chceš tvrdit že pevný disk je s RAMkou srovnatelný?
PCI Express - exituje nělik slotů PCI-EXP o různé bitové šíři komunikace.
HyperTransport - určitě je velká chyba že HT komunikuje 32bit, bylo by lepší 64bit (neboli 64 drátů), ale určitě mnohem lepší RAMBUS po 4 drátech. HyperTransport je dobrý v tom, že komunikuje přímo. To že je sériový už dobré není.

Sériová komunikace je dobrá při přenosu dat na dlouhé vzdálenosti, je sice pomalejší, ale ušetří se. Na krátkých vzdálenostech žádné šetření nefunguje, akorád je to zbytečná zdržovačka.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 09:11:07

Opět, Google, napíšu XDR, první odkaz WIKI, a čtu:

Each chip provides 8 or 16 lanes, providing 25.6 or 51.2 Gbit/s (3.2 or 6.4 GB/s) at 400 MHz.

Sám jsi 4 dráty, nejdříve si něco zjisti než napíšeš bláboly.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 11:36:42

Ťápeš nesmysli, já si můžu spojit komunikaci x jakýchkoliv paměťových modulů třeba do 2048 bitů, není problém. Ale jde o princip:
1.po více drátech je komunikace rychlejší, než po méně drátech
2.při sériové komunikaci se data zdrží v multiplexeru a demultiplexeru

Jenže ty vůbec nevíš, co to je multiplexer a demultiplexer, co to je teplo, a co to jsou peníze...!
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 14:06:21

Máš pravdu, jsem nevzdělaný 11letý tupec, ooo veliký mistře, klaním se před tvou nekonečnou moudrostí, POUČ MĚ!!!!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 08:25:34
avatar
snad si nemyslíš, že mezi procesorem a pamětí je u seriové komunikace jedna linka? rozdíl mezi seriovou a paralelní komunikací není v počtu drátů, těch může mít seriové rozhraní klidně mnohem víc než paralelní.. rozdíl je v tom, jaké bity se v jakém pořadí posílají po kterém drátu )))
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 11:38:55

Jasně, proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:42:11

pekny Clanok .........ja by som do konzole nikdy neisiel, uz len preto ze sa neda Upgradovat ako PC....a ta kvalita obrazu je strasna...
EDIT: Mam vsetky tieto 3 hry a na plnej grafe krasa
GhostFace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:46:25

Ty stromečky ve Falloutu jsou na konzolích fakt krásný

U GTA je to jasný, je to hezčí na PC, ale zase si to na druhou stranu může málokdo dovolit
ramik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:46:50

mam pc aj ps3... a musim povedat, že tieto obrazky su nejaké pochybné... gta určite... cele je neako rozostrene..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:03:18
avatar
podobne srovnavani je uplne od veci..na pc monitoru a televizi to vypada uplne jinak..ale pc web, kde se spousta lidi vyznacuje primou nenavisti ke konzolim vcetne autora clanku se podobne zavadejici informace nesmirne hodi. se divim ze vubec nekdo tady hraje treba fallouta, kdyz je to hra vyvijena na konzole...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:57:47

Ano, protože bežná CRT televizní obrazovna má rozlišení cca 640x480, zatímco počítačové monitory 1280x1024 nebo i více. Počítačové monitory mají 4x více pixelů!!! Konzole by se při rozlišení 1280x1024 posrala!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:17:39
avatar
CRT televize jsou uz delsi dobu mimo..ty v potaz neberu. pc monitory musi mit take vysoke rozliseni, protoze se na ne divas ze vzdalenosti tak pul metra max. na televizi je idealni vzdalenost kolem 2m. nehodlam se s tebou bavit, protoze tve nazory jsou moc ovlivnene nesmyslnou nenavisti a predsudkami ke konzolim. pochybuju ze si vubec videl bezet nejakou novou hru na xboxu nebo ps3..
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:44:42

Viděl.
Právě když se díváš na televizi zdálky, tak nemůžeš nikdy vidět detaily...
Jenže já jsem ty detaily neviděl ani zblízka.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:18:12

A to ma dnes este niekto CRT TV?
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:48:02
avatar
Divil by ses kolik lidi ma klasicke televizory (myslim tim NE LCD, NE Plazmy). Stale malo lidi ma LCD tv, ve Full HD jich bude jeste mnohem mene.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:53:56

A sme doma. Ano ja viem, ze vela ludi ma stare TV, prave preto som to napisal a cakal na to kto sa chyti.
A viete kolko ludi ma v PC "stare zelezo", ktore nie je schopne utiahnut nove hry na slusnych detailoch?
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:22:50
avatar
Ja mam CRT TV (na TV moc necumim) a v PC mam zelezo celkem novy. Mel sem X360 a pripojenej sem ho mel na svuj 22" LCD monitor. Grafika byla optroti PC odporna, rozmazana, nedetailni. Argument, ze si kazdej konzoli pripoji k TV a sedne si pokud mozno co nejdal, aby nevidel ten silenej aliasing, rozmazani a malo detailu neberu Ja si radeji sednu bliz a detaily si vychutnavam
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:48:12

I kdybych uvažoval CRT k počítači. Byli CRTéčka k počítači, které měli 1280x1024 rozlišení, ale televizní CRT vždy jenom cca 640x480. Výchází to z toho, že se vysílá právě v rozlišení cca 640x480, a tímpádem není potřeba televize vyššího rozlišení.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:00:10

PAL ma 720x576 (resp. o nieco viac, ale viditelne by malo byt prave 720x576) a nie som si isty, ale myslim, ze CRT nemaju fyzicke rozlisenie, takze to je to irelevantne. V kazdom pripade, bavime sa tu o next-gen konzolach a min. rozlisenie je 720p, takze na kieho frasa sem stale tahas CRT TV?
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 18:31:57
avatar
moje CRT ma maximum co jem napsal dole a jainak vypne nepotřebné poxelly a přesměruje je,ale u tohohle šrotu mám nastevené pixely asi tak na 2 rozlišení.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 18:30:11
avatar
jsme tam,já mám 8 roků old CRT v tom rozlišení a těm nevariabilním technologiím plochcých displejů se mohu jen smát. Kdo to kdy vymyslel 1 rozlišení a nic jiného,leda tak interpolaci. a ještzě k tomu nějací chytráci přišli s widescreenem a pak se rozhoduj! nemít 1280x1024 tak bych se zblaznil z toho poctu her ktere nepodporuji widescreen nebo kde jsou s tim extra trable.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:25:19

NO to snad ne! některé hry na PS3 mají pokud se nemílím 1920x1080
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:55:32

Televizní LCDéčko, které má rozlišení 1920x1080 a úhlopříčku 1.5 metru (totiš se počítá, že na TV se člověk dívá trošku z dálky) stojí cca 40000. Pochybuju o tom, že ty máš takovou televizi! A kdybys měl, hry nemají detaily pro toto rozlišení, když přepneš na 1920x1080, tak uvidíš z blízka jenom rozmazané textury.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:49:49

Co LCD Televize s Rolišením 1920x1080, tedy maximum co PS3 dokáže stojí s úhlopříčkou 32" 19000 kč. a nebo koupím levnější s 1366x768. Nikdo neříká že musí mít jeden a půl metru úhlopříčku, to je na me moc.

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=59136

Ja se na televizi zblízka nekoukám!

EDIT: Navíc nesuď jakou mám doma televizy, to nechápu jak si to můžeš dovolit, jenom proto že mam starýho kompa, kterýho mě nebaví donekonečna upgradovat.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:17:11

Hry na konzolích jsou v rozlišení 1280x720, většinou spíše v 1920x1080.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 20:23:55
avatar
Omyl vetsina her je na konzolich v 720P a casto i nizsim rozliseni a pokud obrazovka umoznuje zobrazit vice tak je to delane prez interpolaci a vypada to proti PC naprosto priserne.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 09:07:45

O jakých konzolích se bavíme?

U každé hry na X360 je uvedeno, v jakém rozlišení hra je. Poměr 720P a 1080P je tak 1:1. Nižší jsem z té obrovské hromady her na marketplace ještě neviděl.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 10:39:07
avatar
PS3 i X-Box 360 ty hry v yrenderujou vv rozliseni cca 720P (napr. GTA4 je 1280x600) a upscalujou ho az na 1080P coz se ani zdaleka nerovna tomu ze by byly ty hry nativne v 1080P (vypada to strasne ale konzolaci sou na tu hruzu evidentne zvikli) - kdyz se kouknes na ten HW tak nevim jak si muzes myslet ze neco s 256MB VRAM by dokazalo vytvorit obraz v 1080P ve slusny kvalite.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 12:07:34

No vycházím z technických parametrů her, které jsou uváděny na marketplace.

GTA IV - 720P
Fable II - 1080P

Pokud máš nějaký link na informace, že rozlišení je nižší, sem s ním.

Celý život čumím na PC hry a konzoli mám měsíc. Že by hry vypadaly strašně jsem si nějak nevšiml. Taková Forza 2 strčí graficky do kapsy snad všechny závodní PC hry co se grafické stránky týče.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 12:30:26
avatar
Link: Odkaz a Odkaz - akorat sem se mozna seknul o 30P - nektere zdroje uvadeji 630P a nektere 600P

To co si distributor napise na krabici je zhruba stejne relevantni jako reklama v televizi - proste nakukaj cloveku cokoliv aby si ten vyrobek koupil (coz pochopitelne neplati jen pro konzole ale prakticky pro jakoukoliv reklamu....)
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 12:31:46

Hmm, možné to je "Early test reports are finding that Grand Theft Auto IV is only running at 630P on the PlayStation 3—falling short of hi def—while the game runs at 720P on the Xbox 360."

PS3 nemám, na X360 by to mělo být 720P, takže neřeším.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:34:56
avatar
vtip je v tom ze tohle neni u konzoli zdaleka vyjimka - pred par dny sem na nejakym webu videl seznam her kde takhle "svindlujou" a ten seznam nebyl zrovna moc kratkej.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 11:55:28
avatar
Osobne jsem byl majitelem konzoli od Mega drivu az po PS2, a ano byla na tom zabava, ano bavil jsem se, ale jak dlouho? po dvou/trech mesicich PS2ku doma nikdo nezapnul, a vesele jsem zase sedel u PC s Baldurs Gate nebo NWN...
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:02:06
avatar
Už to tak je.. a žádný zarputilý konzolista to nevyvrátí. O dobrém víkonu konzolí se před dvěma lety mluvilo hodně...pamatuju ty ódy na cell Dnes nedosahujou ani na mainstrem
Přeju všem pcčkářům krásný svátky.
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paní 2008-12-23 12:18:34

Tak neco takovyho bych u zdravě myslejícího člověka nečekal - DD tady jsi se fakt předvedl ! Nevim proč by mely byt konzole o tolik horší, snad to neni jen o míře detailů (ktery stejne nejsou ze 3 metru videt- jak rikal raigor) hele bratranec ma ps3 a musim rict ze z tech 10 her co jsem tam hral me jich bavilo 5 z toho co jsem letos hral u me na kompu me bych jich pet napočítal stěží a ještě se musim bát jestli mi to pojede (a to jsem do nej za posledni rok a pul vrazil 25 000) a ja uz si zase rikam ze musim vrazit 8000 (a to jeste musim mit kliku abych se do toho vešel) do 4 jádra + základky + ddr3 abych rozjel gta4 ... Navic dost by me zajimalo co by se dělo kdyby konzole nebyly- podivej kolik ty hry zabíraj pamětí- fakt nechci videt co by programátoři dělali kdyby se nemuseli ohlížet...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:41:49

Jak miluju hraní na kompu, tak se nemůžu zbavit pocitu zaujatosti tohoto článku. Ty obrázky jsou opravdu divné oproti tomu co jsem viděl na vlastní oči. Je mi jasný že dostanu plno negativních bodů, ale tohle bych nečekal. Ono zaleži taky jestli máte kvlatiní LCD televizy a na tu se taky nikdo z metru nedívá. A pochybuju že by vám nejnovější hry jely ve full HD v plným rozlišení na kompu za 8000 to bych se opravdu divil.

EDIT: Zapoměl jsem říct plynule v rozlišení 1080p tedy 1920x1080 s plnými detaily. Na to vám počítač za 8000-10000 opravdu nestačí.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 20:27:56
avatar
DDR3 ti nepomuze - pokud nekupujes Core i7 (coz za ty prachy urcite nekupujes) tak ti budou naprosto k nicemu. 4GB DDR2 stacej. Jo a asi neumis hledat kdyz by ti delalo problem najit 5 kvalitnich her...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:21:03
avatar
když se vezme v potaz, že v ps3 je něco na bázi nvidia 7900 a v xboxu je pro změnu ati xenos, tak obraz je více méně velmi slušný, u ati se ale projevuje celkem výrazně 6mb cache při vyhlazování. To jsou čipy které s námy byli už dvě generace gk zpátky(a že to byli celkem dlouhý generace)
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:26:03

Já na své 15 let staré CRT TV taky nevidím rozmazaný detaily když si sednu dostatečně daleko.A když si sednu ještě dál tak už nevidím vubec nic a to je dobrý na voči.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:52:14

Protože nevidíš žádné detaily! Z dálky detaily vidět nejsou!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 00:57:12
avatar
Predevsim u pohybliveho obrazu neni schopen clovek rozeznavat tolik detailu jako u fotky, takze detailni pitvani screenshotu je mimo misu
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 18:55:05
avatar
taky bych řekl,když vydíš v GTA IV ten dithering místo alpha blendu v pohybu tak bys nikdy nechtěl zpět ty chyby v alfablendingu z minulé generace GTA. Bohužel skla a sprity jsou zase špatně blendnuty,takže přez sklo nevidíš muzzleflash a přez prach prosvítají stopy od kol. ty dvě posledně jmenované věci jsou jediným grafickým artefaktem kterého si kromě nesoftnutých spritů všimnu.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 12:51:11

Tiez nesuhlasim s autorom. Bol som majitelom PS2, tu som nakoniec predal a aj ked sa momentalne hram na PC, tak konzolu zasadne neodsudzujem. Ja si ju nekupim iba pre to, lebo sa hram minimalne a kvoli tomu nebudem predsa kupovat zariadenie iba na hry (viem, konzola sluzi aj ako multimedialne centrum, ale to teraz neriesim), zvlast, ked su vsetky nove hry na jedno kopyto a vobec ma nebavia (vynimkou je snad GRID).
Na konzolach sa mi paci ovladanie a pohodlie hrania, preto som si tuto vyhodu doprial aj pri HTPC a zakupil som si bezdrotovy gamepad.
Jedno je iste, ked si clovek kupi hru na konzolu, ma takmer 100% istotu, ze mu pojde vsetko tak ako ma. Na PC tu istotu nikto nikdy nema. Kamarat si kupil Fallout 3 a asi 3 dni zistoval, preco mu nejde. Problem sice vyriesil, ale toto sa proste na konzolach nestava.
K tomu GTA IV, prave vcera som ju u kamosa skusal, na zostave C2D 6750, 8800GT, 4GB RAM a pri rozliseni 1360x768 to v hratelnych detailoch vyzeralo otrasne! To rovno San Andreas na PS2 vyzeral krajsie (troska prehanam). Takze ked by chcel super grafiku potrebuje zase vrazit $$ do PC, uzasne!!!
Este moj nazor k celemu "hracskemu" priemyslu, cele to ide dolu hubou! Uplne sa vytraca z hier to najpodstatnejsie, "hra", vsetko je to len o vizualnej stranke, fyzike a pod. somarinach, ale zabava veskera ziadna. Kazda 2. hra je nejaka trapna strielacka a lisi sa akurat prostredie. Jediny, kto priniesol nieco nove a dobre za poslednych X rokov je Nintendo s Wii, toto je jedina konzola, co dnes za nieco stoji a o ktorej by som uvazoval, keby som sa zacal pravidelne hravat. Wii totiz prinasa to podstatne - ZABAVU a nie onanovanie nad grafikou, fyz. efektami, rozlisenim a pod.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:19:32
avatar
souhlas..moc pekne si to napsal
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:36:02

Přesné a výstižné.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 19:00:01
avatar
a s tím jde ruku v ruce zaostalost K+M,ani jedno nedisponuje nalogovými tlačítky,natož pak analogovým stickem. už teď mě napadá jakých zázraků by se dalo dokázat jen s analogem na WASD a myši. něco podobného jako využití mocap u her,vspamatujte se! vždyť s takovou se nedočkáme ničeho lepšího než GTA IV(a že tam je hybridizace obou animačních systémů žalostně zamaskovaná). Ono by stačilo všimnout si jakých nedozírných důslednků by se dalo dosáhnout i jen se dvěma stupni zmáčknutí téhož tlačítka!
MaJJ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Subjektivni 2008-12-23 12:59:46

Samozrejme, graficke zpracovani her na konzolich momentalne zaostava za PC, jenze to neni jen o tomhle. Herni konzole maji docela uspech diky komfortu pouzivani, drobnych detailech, zabave atd.

Neco podobneho jsou treba mobily. Radek Hulan by si misto iPhonu vzal treba i Nokii, a ja? Ja mel iPhone v ruce pul hodiny a okamzite jsem k nemu prilnul (pohodlnost, komfort, UI) a kdybych kupoval mobil, tak nejspis toto. (Podotykam, ze to byla moje prvni zkusenost s Apple produktem, jinak Applista nejsem ;)

Proste u tech her to neni jen o grafice ... Ja napriklad miluju takove ty stare hry jako Ignition, Prince of Persia 1, Fallout 1+2, Final Fantasy 1+2, ... - maji napad a jsou silene hratelne, ikdyz o grafice v dnesni dobe radeji pomlcet.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 13:14:02

Jasně grafický detail ti jsou ukradený když na dostatečně velkou televizi koukáš z dálky, tak to vypadá dobře, k čemu ti jsou detaily který neuvidíš. A hlavně na PS3 jsou hry který na kompa nevyšly což mě doteď... vadí. jako Gran Turismo, nebo ty bojovky, trochu bezduchý zábavy na uvolnění.
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 17:34:32

presne, na PC mi nektere bojovky chybi dost. posledni vice kvalitni behaly jeste pod dosem, od te doby takrka nic.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PC vs Konzole 2008-12-23 13:18:18
avatar
Ahojte, hry na PC musi vypadat lepe nez na konzolich.Dle toho co je uvnitr nelze ani cekat neco jineho.V dnesni dobe se vse honi za super grafikou a dalsimi ruznymi efekty, ale zapomina se na to hlavni - aby to lidi bavilo hrat! A takovych her je velmi poskrovnu a netyka se to jen PC her, ale urcite her pro konzole krome Wii).Kdyz mi bylo mnohem mene nez ted, tak jsem hral hry na ZX81 a pozdeji na DidaktikM a to melo grafiku dnesnich mobilu (no spis jeste mnohem horsi:-).Ale skoro kazda hra byla zabavna a vydrzel jsem u ni pekne dlouho.Pokud to neni vekem tak hry v dnesni dobe az na vyjimky zklamanim
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2008-12-23 13:58:14

tak jako recenze mi pride nic moc... pardon..
ale kdyz srovnavame mainstream pc za 10k, a xbox 360 za 5,5k (nebo arcade za 4k) tak mi pride mnohem lepsi moznost xbox 360.... protoze mi prislo ze rozdil nebyl zas tak strasnej.... a nadruhou stranu kdyz to hraju na 37" LCD tak mi to pride jako vetsi herni zazitek nehlede na to ze konzole maji herni tituly
jako skate,Fable 2,Gears of war 2, ted v lednu skate 2,forza 2
a PS3 treba gran turismo 5 kde se muze jit pc nebo xbox s grafikou zahrabat... MGR4, Little big planet atd...
bohuzel PS3 stoji 9k coz uz si myslim ze se vyplati pc...
xbox je ale neco jinyho protoze stoji sotva pulku a jestli mi slozite neco za stejnou cenu jako xbox ktery utahne hry na stejny detaily...
a napr. u cod5 se mi zda nejlepsi obraz u PS3....

a ze na stromecku je min vetvicek ?? to me fakt netrapi ... ale nemusim resit problem s ovldacema proc se to seka atd... protoze todle se vam u ani jedny konzole nestane

jo a proc ma PS3 takovoudle grafiku ?
protoze vyvoraji odmitli vyvijet hru ciste pro PS3 protoze je to pry moc drahe a nakladne.., proto vyviji na X360 a púak to lehce upravi na PS3.... kdyby hry vyvijeli na PS3 troufam si rict ze 80% her vypada jako GT5
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:00:47

Přesně tak, hlavně jakej komp seženeš na 9500, ten si hry asi neda na plny detaly. Hlavně ja koupil komp za 45 000 a tři rok jsem byl king a za tři roky už mi moc her nešlo. Je pravda že jsem měl v tý době lepšé grafiku než na PS2, ale co z toho kluk s PS2 hrál furt až do příchodu PS3 a já? jsem byl rád že něco spustím.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:13:20

asi tak...
pokud tady budu porovnavat na testersky masine za 40k (ale je mi jasny ze to jde hrat i na pc za 20k) stejne jako na konzolich

---
nehlede na to ze mi pride smesny jak tu recenzent psal ze konzole jsou slepa ulice...
nezapomente ze stoji sotva pulku, jsou docela dobry multimedialni centrum hlavne PS3...
jsou tichy PS3 ma blue-ray ale to je zas neco jinyho
navic jak todle muze nekdo napsat cituju ,, Herní konzole je opravdu špatná cesta a slepá ulička. Výhoda nízké ceny a dlouhé trvanlivosti přestává být výhodou, pokud hry vypadají ve srovnání s tím, co zvládne dnes i mainstreamový PC tak, jak to vidíme výše. Narovinu říkám, že herní konzole je pro technický vývoj her skutečný zabiják. Herní konzole mají svůj potenciál ohraničení už v den svého vydání.,,

ten obraz se mi zase u konzoli nezdal tak katastrofalni... a pokud si nebudu pocitat ve hre kazdej sutr na zemi nebo jak uz sem psal vetvicky na stromech.... tak je mi to jedno...
ja osobne mam z herni konzole mnohem vetsi zazitek jak z pc titulu...
a nemusim resit zadny naroky,jestli se to bude sekat,jestli mam nejnovejsi ovladace atd...

muj nazor na hry...
u PC se mi zdaji vetsinou ty hry od dost svetlejsi a obcas i zubatejsi GTA IV (to auto tam)...
jinak mi tam moc rozdil nepride
a v pohode se smirim s tim ze konzole za 5k, mi da o neco horsi obraz..
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:24:22

Jasny a pak třeba to, že se mi seká Vietcong 2 a s X1650 nově i Vietcong 1. 4ím to je? Jak to odstaranit u hry která by mi měla behat naprosto plynule. A to nemluvím o tom jak se počítač spomalil od doby co mám počítač i při novým systému. Si vente co koupíte za ty prachy. Kdybych sehnal počítač za cenu herní konzole a zahrál si na něm ve srovnatelnejch detailech a plynulosti, tak bych neváhal, ale takle?

A hlavne ty obrázky... koukněte třeba sem: http://games.tiscali.cz/reviews/midnightclubla/index.asp
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:25:05
avatar
No tak já nevím, ale za 10800,-Kč složíš tohle:
Biostar GF8100 M2+ SE - GeForce 8100
AMD Athlon 64 X2 5050e (socket AM2) BOX ADH5050DOBOX
Kingston DIMM 2048MB DDR II 800MHz KVR800D2N6K2/2G
Samsung SpinPoint F1 HD502IJ - 500GB SATA II
PowerColor HD 4670 PCS 512MB, PCI-E
LG GGC-H20L
Asus TS-6A3 - Minitower 250W
Scythe SCSK-1000 Shuriken
A bude to malé, tiché, výkonné a je to i s Blu-Ray mechanikou, což je podle mě zatím zbytečnost, no ale když to holt chceme srovnávat s PS3. Jenže oproti PS3 to má ještě 500GB HDD. Jediná nevýhoda je, že se do toho musí koupit předražená wokna. Škoda, že pro Linux nejsou všechny hry co pro wokna, pak by i tohle bylo vyřešené a mám vyzkoušené, že hry které jsou jak pro Windows tak pro Linux, v tom Linuxu fachají o poznání lépe a časem se ten OS nezpomaluje, no prostě by se to chovalo jako konzole, ale zase na tom půjde dělat i hromada dalších věcí.
Kdyby na takové sestavy byly hry optimalizované a vývojaři na to z vysoka nekašlali, tak stále na takové sestavě by hry vypadaly o mnoho lépe než na PS3 a Xbox360. No ony vlastně na tom vypadají i tak lépe. Jenže pak by se taky zastavil vývoj. No kdyby teď nějaká silná firma, to co jsem navrhl, začala protlačovat jako "novou herní konzolu", dodělali do toho nějaký OS na hry(třeba zrovna na Linuxu) a vývojáři by pro to začali dělat a optimalizovat hry, tak už by se dnešní konzole mohly jít klouzat. Takže vlastně konzolisté můžou být rádi, že jim PC utíká, protože po pár letech se konzole zase s PC pokusí srovnat krok a vyjdou další NextGen konzole. Škoda, že hry na PC jsou často tak špatně optimalizované, ale ono to ani na takový rozličný HW ani moc dobře optimalizovat nejde. I když se najde několik výjimek, kterým se to prostě povedlo.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:29:51

kdyby.. kdyby....

fajn a pust tudle sestavu na 22" monitor .... tam ti to neutahne na max. ani nahodou...
btw >> do ps3 si muzes taky dat vetsi disk ;) ... neni problem koupit normalni satu a vymotnovat disk...
a kdyz chces aby ti to pc vubec fungovalo tak jak pises tak si kup este wokna coz sou dalsi prachy ;)....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 20:33:11
avatar
jo a ty ke konzoli pricti slusnou LCD TV a skutecnost ze hry pro konzole stojej casto o 50+% vic nez pro PC - PC je drazsi jakozto pocatecni investice ale zase jsou na ne levnejsi hry takze se to celkem rychle dorovna (podle toho kolik clovek kupuje her).
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 21:44:51

xbox a PS3 jde pripojit k monitoru takze si kop 22" monitor a mas vystarano ;)
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 22:31:14
avatar
A to mi proti drasticky vyssim cenam her na konzolich pomuze jak?
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:27:05
avatar
To jsou ty naivky, co si jednou koupi komp za svy 3 vyplaty a blahove si mysli, ze jim vystaci pomalu do smrti. Kdybys koupil PC za 20 a za 2 upgradl za 15, tak 4 roky krasne hrajes na full.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:35:07

Dosmrti... ne ale mohl by mít delší životnost než konzole.
EDIT: ale to je jedno jsem rád že jsem tehdy nešetřil. Dneska bych ho sestavil jinak, ale velkou chybu jsem neudělal.

Navíc po dvou letech jsem na upgrade neměl. Takže bych průběžně upgradoval vždy za cenu nové konzole. Takle drahej život si nemužu dovolit. Určitě ne tak často.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 22:35:03
avatar
Vzhledem k cetnosti RROD ti to PC urcite vydrzelo dyl nez sposte lidi jejich X-Box 360
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:23:26
avatar
zabudol si na jednu vec, ked si kupis pc za X peniaze ,tak to nemas len na hranie, PC ma tu vyhodu ze sa da pouzit aj na ine vecy : pracu , internet , ucenie , hry ... podla ceny sa PC a konzole ned srovnavat
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:17:35
avatar
kdyz sem asi pred pul rokem u kamosa videl na ps3 cod4 tak sem si rikal jakou to ma hrubou grafiku...ale pak sem si to sehnal na pc a rozdil byl fakt obrovskej.jedina varianta co bych volil je a vzdycky bude PC
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:59:43
avatar
Ja sám som PC hráč, ale konzole by som úplne nezatracoval. Kedysi som hrával na PS1 aj 2.
PC hranie je pre fajnšmekrov, pre tých ktorý sa s produktom radi hrajú celkovo, nielen s obsahom hry ako takej. Výhodami PC hrania sú samozrejme tehnická kvalita, väčšinou aj šírka možností hry. Konfigurovateľnosť. Obrovská nevýhoda oproti konzoliam je samozrejme drahší hardware ale hlavne kompatibilita. Pretože niekedy rozbehať regulérne nejakú hru, či dokonca samotný počítač je vážne o nervy. S mojím počítačom stále experimentujem a niekedy som sa stretol s takými neidentifikovateľnými problémami, že rozum ostával stáť./A to sa nepovažujem za úplného amatéra/.
Pričom samozrejme na druhej strane strane stoja konzole s ich úplnou jednoduchosťou a rýchlosťou použitia. Konzole sú koncipované pre ľudí, ktorí buď nemajú dostatok času ako PC kovaní hráči/ktorí sú schopní aj niečo obetovať /, nemajú dostatočnú inteligenciu, alebo nemajú pohnútky sa s prístrojom zaoberať viac ako je nezbitne nutné. To jest, chcú si sadnúť a baviť sa.
Nevýhodami konzol sú technická zaostalosť, obsahové zjednodušovanie a vyššia cena hier. Na druhej strane nízke prvotné náklady na nákup konzole.
Deštruktívny vplyv konzol na PC hranie sa prejavuje hlavne v sprasených konverziách inak skvelých titulov.
Výtka, že konzola brzdí technický vývoj je síce pravdivá, ale na druhej strane, keby to tak nebolo, dnes by sme si na mainstreame 8800GT, 4870 a podobne nezahrali takmer všetky hry na plé detaily, ale hráči by boli stále rozdelení medzi drtivú väčšinu tých, čo hrajú na médium a minimálnu vzorku tých vyvolených čo si môžu dovoliť hrať na max.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 14:53:15
avatar
DD, zapomel si tady zminit jednu vec a tou je, ze konzole jsou tahounem herniho prumyslu. Az na MMO se skoro nic na pocitacich vyrazne nevydela a tim neuzivy sve domovske studia. To ze AAA tituly stoji strasne mnozstvi prachu je vec, ktera nuti herni studia delat hry predevsim na konzole. Z toho plyne jedna vec. Bud se zacne na PC platforme konecne malo piratit nebo budou muset existovat platformy jine, aby uzivily tvurce. To ze neni technologicky vyvoj her tak rychly je pouze otazka penez. Kouknete kam to dotahl Crytek se svym Crysis. Ten byl na PC, ten byl cool v kazdem technickem detailu a stejne si na sebe nevydelal.

Druha vec je podle me jeste dulezitejsi. Ja si za sve prachy nechci koupit hru, ktera bude mit sice super šnaper grafiku a fyziku, ale dohraju ji za 3 hodiny. Pak spustim multiplayer, zjistim ze je nezazivny a pak hru prodam na Aukru. Supeeer. Nebyla by hra lepsi s horsi grafikou, ale s propracovanym dejem, peknou single kampani a poradnym multi? V tu chvily ti muze byt naprosto jedno jestli to je na konzolich za 8 tisic nebo PC za 15 tisic. Budes se bavit uplne stejne.

PS: Tim neobhajuji konzole. Sam sem mel driv jenom NES a pak pujcenej Master System od kamose. Od te doby, co jsem mel 386 nic, ale nejak tak, to proste je. DD ma spis na konzole nejakou pifku.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:02:52

Jasný, já byl vždy zastáncem počítače oproti konzolím, ale už mě to nebaví. Přijde to draho. Navíc k čemu mi je nádherná grafika, jo je blbý že to říkám zrovná já, kterej si v ní dokud na to měl liboval, ale ja nevim. Rači si koupím notebook. Je otázka jestli se ty prachy nevrátěj, protože hry jsou na kompa levnější, případně zadarmo, ale to už je na každýho vině.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 18:26:56

ale není prakticky co hrát. to je ten hlavní problém
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 20:36:50
avatar
Tak podle mi zkusenosti jsou konzolovi hry jeste horsi nez co vychazi pro PC a navic vyrazne drazsi.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:12:46

Sorry, ale toto je otřesný článek, který může napsat jen naprostý zaslepenec.

Je sice hrozně moc pěkné ukázat pár obrázků, kde je hra nastavena na nejvyšší detaily, ale jak rychlé PC na tyto detaily potřebuješ? Takové PC určitě nestojí 4500 Kč, které dáš za XBox 360.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 15:52:46

Presne tak, vsetci dobre vieme, ze "mainstreamove PC" neda GTA IV na plne detaily v 1920x1080.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 16:04:11
avatar
Hej až na to, že keď je konverzia sprasená tak nepomôže ani BlueGene. GTA4 je absolútne OT hra na porovnávanie výkonu. Na to, aké má GTA4 nároky vyzerá ko zlý vtip nejakých stredoškolákov.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 16:42:51

Jj, GTA4 není zrovna šťastný příklad, to je technicky dost zmršená hra. Resp dost nešťastně zvolené technologie.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 16:51:56

Ja som len reagoval na tie obrazky, co su v clanku. Uz som to spominal vyssie, C2D 6750, 8800 GT, 4 GB RAM, rozl. 1360x768 a vysledny obraz je grc horsi ako na tych screenoch z PS3 alebo XBOX 360.
To, ze hra je blbo zkonvertovana a optimalizovana je v tomto pripade irelevantne, zaujima ma totiz vysledny obraz, ktory je k dispozicii a ziadne "keby" alebo "preco".
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 10:40:47
avatar
Ten X-Box 360 ho neda ani na to co je v PC verzi minimalni detaily navic X-Box 360 a PS3 ho produkuji v rozliseni 1280x600 a pokud mas TV s vyssim rozlisenim tak ti to tam flakne prez upscalovani - kdyz vedle sebe das 2 30" LCD a na jedny to puistis na konzoli a na druhy na slusny PC tak hned uvidis jakej je mezi nima silenej rozdil.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 16:22:29
avatar
Pre pc hovorí lepší obraz a to je asi tak všetko. Pre konzolu je to komfort. Nemusí sa nič inštalovať, netreba čakať na nové ovládače a neni potreba sa serkať s detailami. Proste strčíš a jedeš. Komfort a cena je prednosť hernej konzole a mám na pláne si niečo ako xbox 360 zaopatriť.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 20:43:14
avatar
To ze bych furt hledal v ty moji halde CD/DVD nejake konkretni DVD jen abych si zahral podle me komfort zrovna neni.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 22:24:31
avatar
Souhlas - radši klepnu na image v seznamu a za 5s můžu hrát(a s NoCD crackem nemusím ani to). Navíc hry rozhodně nezabírají většinu času, který na PC strávím - spíš naopak. Dokud na PS3 nebude běhat Visual Studio, Delphi, nebo něco smysluplného, tak z mojí strany totální nezájem. Nízká cena je vykoupená tím, že je to jenom tupá jednoúčelová krabička.
Ricki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 16:33:01
avatar
Na těch konyolích to je fakt HD? Já nikdy na těch novejch konyolích nehrál, ale nemyslel jsem že je ta grafika takhle strašná. Je pravda, že PC je obecně dražší, ale to si radši trochu připlatim za dost lepší grafiku (nemyslím 1920x1200). Navíc pro konzoli potřebuji pro pořádné hraní LCD TV s HD rozlišením, takže to je dalších 20k nemluvě o cenách her.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 16:58:38

nemuzes to zase moc porovnavat z obrazku musis to videt na zivo
ja kdyz sem videl screeny z xboxu na PC tak sem se taky zdesil ale predem rikam ze na televizi to vypada kraasne (navic ve full HD ) ...
a u xboxe si hry taky nemusis kupovat staci trosku upravit a jedou i zalohy
GriD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 17:05:56

Mozem doporucit jedno video, je tam xbox verzus a PC, a mne sa tak akoze ovela krajsi je ten xbox ako pc
GriD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 17:06:01

http://www.gametrailers.com/player/43930.html
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 17:21:46

pekny video... a to se to na pc jeste seka....
navic u xka se mi zdaji realnejsi barvy u pc s nadechem takovy zluty..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 18:58:10
avatar
hodne zajimavy video..dik za post xbox verze se mi tam libi vice..jak uz o neco realnejsi barvy tak i treba lehke rozmazani budov v dalce jak leti s helikopterou, kdy na pc je to az neprirozene ostre. to video je o vzhledu urcite mnohem vice vypovidajici nez ty podivne obrazky v clanku
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 19:57:12

Supr video konečně to vidime v akci.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 20:48:06
avatar
A na jaky sestave bezi ta PC verze a s jakymi detaily? Hral sem Grid a na mim PC vypada lip nez v tom videu...
GriD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 17:48:18

j ten xbox ja tyk realnejsi o mnoho, a testovali to na takej mashine a nwm jak to mohlo sekat na pc, rockstar to fakt dojebal
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 18:25:07

naprostý souhlas ...konzole nesmí přes práh mého bytu. To raději nebudu hrát vůbec. Také si myslím, že pirátství roste přímo úměrně se sračkoidností her. Cesta z bludného kruhu je jediná ..opustit konzole, vyvíjet nativní DX 10 tituly (tedy opustit Windows XP), a hlavně zlevnit a přistupovat ke všem hráčům stejně - to co předvedl Steam se jim zle nevyplatí. Hlavně, že Gabe Newell kdysi vykřikoval, že na Steamu jsou si všichni rovni. Z PC hraní je mi poslední dobou silně nevolno a vážně uvažuju PC hry úplně jako svůj koníček opustit. Jinak všem přeji hezké vánoce.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 21:57:37
avatar
Vykonny PC potrebuju tak jako tak a rozdil oproti hernimu je jen trocha RAM navic a kvalitni grafarna takze pro me konzole namaji smysl - krome toho nesnasim kdyz mi vyrobce diktuje co tam muzu mit za HW....
KralKralu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:21:37

moje slova
Sieer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 22:17:28

to Mc Baxxter : nemůžeš srovnávat tvůj PC a konzole máš počítač sice za 20k ale zname ty sestvay koupeny maj tam 10 hdd ale integorvnaou grafiku .... bezesporu na PC sou hezčí hry a já si zastávám názor že konzole sou pro ty kteří neumějí s PC peace
kkt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 23:25:12

Prodal jsem svuj Radeon HD4850 a koupil Xbox 360. Od ty doby neresim zadny upgrade hardwaru, ovladace ani jiny blbosti, ktery me oddalovali od hrani, kdyz jsem na to mel zrovna cas. Dat tam DVD, lehnout si do postele a hrat.

Hrani, to nejsou jen orgasmy nad grafikou, jak je to tu casto prezentovano.

PC mam na praci.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-23 23:48:04
avatar
Tak teď jsem tě moc nepochopil.
1) Stejně jako nemusíš upgradovat konzoli, nemusíš upgradovat ani PC. Jen musíš počítat s tím, že se jeho výkon, stejně jako u konzole, nikam nepohne.
2) Na PC můžeš jak hrát, tak pracovat.
Tak proč si pořizuješ dva stroje, když to zvládne jeden?
Mimochodem: pokud ti činí problém nainstalovat ovladač, kde 3x zmáčkneš tlačítko "další", pak si opravdu neumím představit, na jakou práci počítač využíváš(že by internet?).
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:02:00
avatar
1) PC upgradovat musis, PC hry jsou stale narocnejsi (viz. napr. GTA IV)
2) hrat a pracovat na jednom PC je pekna blbost, kdyz clovek potrebuje neco duleziteho delat a spadnou mu wokna kvuli tomu ze do nich instaluje kazdou pi*ovinu tak tech par hodin stravenych reinstalaci mohl stravit praci nebo hranim na konzoli Navic PC ciste na praci lze postavit mnohem uspornejsi nez herni PC...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:40:00

PC hry jsou stále náročnější ze dvou důvodů. Jednak je to zlepšující se vizuální kvalita, která překonala konzole. Za druhé je to problém, kdy hodně her je produkováno pro konzole i PC a následná optimalizace pro PC dopadne tragicky, viz. právě GTA IV.
Jinak pokud má člověk normální PC dovednosti a není to poleno, tak může na PC pracovat i hrát. Systém mi na PC vydrží v pohodě několik let v případě WinXP a to instaluju kde co.
Samozřejmě že pro člověka, co oddělá systém každý měsíc je ideální konzole. Ale to platí u všeho, mizerný řidič taky udelá líp když místo auta využije MHD.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:40:03

Přesně hlavně kdyby se jeho výkon nikam nepohnul, tak by mi to nevadilo, ale ty novy hry si už nezahraju, zatim co na kozoly jo i když je stará, dokud nenastoupí nová tak jsem ve hře.
kkt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:56:49

Pod to, co napsal Sina, se mohu podepsat.

Kdyz se to nekdy sere, a ze se to stava, tak to o tlacitku dalsi neni.

Nejaky reinstalace zahnojenejch Widli uz me zkratka nebavi.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 02:43:31
avatar
Podle mi zkusenosti (delam v IT) si za to z 90% muze uzivatel sam - krome toho kdyz ma clovek image disku tak nemusi resit preinstalace systemu
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 02:40:44
avatar
1. Kdyz clovek nakupuje chytre tak ho jednou za cas ten upgrade stoji docela malo - rozhodne min nez kolik je soucet cenovejch rozdilu her mezi verzemi pro PC a konzole za par let hrani.

2.od toho maji ti chytrejsi z nas zalohu toho co je dulezite - i kdyby mi ted umrel systemovi HDD tak tak sem zpatky v systemu behem 30 minut i se vsema dulezitejma datama.... a pochybuju ze se to sami da rict o spouste lidi kteri to PC pouzivaji jen pro praci
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 08:59:05
avatar
1) Náročnější jsou, ale máš k dispozici X nastavení detailů. Takže si zahraješ, akorát s horšími detaily, přesně jako na konzoli...
2) No to právě nechce instalovat každou pí*ovinu a trochu se o ten systém starat. Kdybych nemusel instaloval windows známým, kteří se k počítači chovají jako hovada(a ten se jim náležitě odmění), tak už snad ani nevím, jak se to dělá.
Edit: A ještě k tý spotřebě. To si budeš muset ke spotřebě "úsporného PC na práci" připočíst spotřebu konzole + TV. Pak můžeš teprve srovnávat se spotřebou PC, které slouží jak na hry, tak na práci.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:02:57
avatar
predpokladam ze vetsinu casu bude zapnute prave to usporne PC (TV a konzole budou tedy logicky odpojeny) a jen pri hrani bude zapnuta konzole s televizi (a vypnute PC).Urcite pak bude ucet za elektrinu mensi nez mit porad zapnute PC s nenazranou HD 4870 (nedej boze X2)...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 01:35:29

Konzole jednoznačně mají svou krásu, člověk prostě zasedne a hraje. Nedá se od nich ale čekat, že budou držet krok s PC světem.
Konzole v době uvedení nabízejí většinou (kromě Wii) lepší vizuální kvalitu obrazu po stránce efektů než běžné domácí PC a to za slušnou cenu. To díky tomu, že sice v nich není zase až tak nadupaný HW, ale hry na ně jsou výborně optimalizovány, aby ten HW dokázaly využít. Bohužel ale od doby uvedení pouze stagnují zatímco PC svět se vyvíjí a dva roky po uvedení nejsou schopné držet krok s běžným PC, protože to má v sobě 8x tolik operační paměti a klidně 4x tolik grafické paměti, kdy hlavně grafika v PC dělá kroky kupředy v oblasti výkonu.
Konzole navíc alespoň pro mne nikdy nebudou platformou pro fps nebo strategie. Jsou ale ideální na sportovní hry, závodní simulace pokud je dobře zvládnutý ovladač a na spoustu další zábavy viz Wii.
Konzole počítač nikdy nenahradí. Je schopná ho v některých ohledech zastoupit, ale je to jenom doplněk.
Každopádně dnešní generace konzolí již ztratila svůj next-gen přídomek, protože PC už je mnohem dále v oblasti grafiky. Ano Cell je pořád nepřekonán v oblasti výkonu při porovnání s dnešními procesory, ale při hraní hraje hlavní roli grafická karta a ty dnešní jsou výkonem někde zcela jinde.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 10:31:59

Bylo by dobré, kdyby autor článku a značná část diskutujících vůbec měla s konzolema nějaké bohatší zkušenosti a nepapouškovali jen to, co si někde přečetli.

A úmyslně píšu bohatší zkušenosti, opravdu po 10 letech hraní na PC nestačí ke konzoli sednout na hodinu a očekávat bůh ví co.

Taky použití Googlu někdy dělá zázraky. Ty plky o rozlišení her na konzolích nebo o sériové komunikaci jsou spíše smutnou ukázkou zabedněnosti některých diskutujících.

Dnešní moderní herní konzole (X360 a PS3) nejsou jen tupé herní zařízení, jedná se o funkcemi nabité bedničky, které mohou sloužit také jako domácí multimediální centrum (PS3 má velice širokou podporu formátů videa, která se navíc s každým novým FW zlepšuje, X360 zase může sloužit jako Media Extender a umožňovat pouštět filmy přímo z PC).

Tvrdit, že konzole brzdí vývoj her je značně diskutabilní. Všechna ta vývojářská studia, která v poslední době opouští PC exklusivitu a vyvíjí hry primárně pro konzole se určitě mýlí, zatím co Honza Stach má samozřejmě opět a vždy pravdu a vývojáři by ho měli poslouchat.

Vytvořit hru pro konzole (ok, pro PS3 zase moc ne) je mnohem jednodušší než programovat něco pro PC. Vývojové nástroje konzolí umožňují mnohem efektivnější programování, kdy programátor nemusí řešit XY optimalizací pro nekonečné monžnosti kombinací HW na PC. Až poté, co si hra na sebe vydělá na konzoli se převede na PC, kde si ji stejně 80% hráčů čorkne bez placení.

Kvalita her na konzole je taky mnohdy úplně někde jinde než na PC. I zde tolik nesnášené NFS má na Xboxu citelně lepší hratelnost než na PC a sám jsem byl překvapen tím, že konzolová verze je tak o třídu lepší než PC verze.

Pokud někdo nemá problém s investováním tisíců každou chvíli do PC, aby si mohl zahrát nové hry v lepší grafice než na konzole, tak pro něj samozřejmě konzole smysl moc nemají. Ne každý si to ale může dovolit a mnoho lidí taky časem příjde na to, že jsou důležitější věci, do kterých dávat penízky. Kdo má PC jako koníček, tak fajn, člověk má samozřejmě právo na svůj koníček dávat kolik peněz chce, já mu to zazlívat nebudu, nikdo nemá právo ho odsuzovat. Pro pro příležitostné hráče? Nebo obecně pro ne-HC hráče nebo pro ne-IT člověka? Pro tyto lidi je konzole podstatně lepší volba než nadupané, drahé a mnohdy hlučné PC, které se navíc za rok stává low-endem.

Je smutné, že DDWorld je dalším internetovým médiem, které pere lidem do hlavy, že vizuální kvalita her je to, po čem by měli lidi jako zákazníci jít a že tím pádem by si měli kupovat kvalitní herní PC a zapomenout na konzole. A je ještě smutnější, že tomu plno lidí bez vlastní zkušenosti slepě věří.

Hezké svátky.

EDIT

PS: Konzole mají ještě jednu obrovskou výhodu oproti PC, která nebyla zmíněna. Multiplayer na jednom zařízení. To se takhle sejdete s kámošema před TV a konzolí, zapnete 4 ovladače, pustíte nějakou hru, která umožňuje split-screen pro 4 lidi (třeba nějaké závody, nějakou bojovku), otevřete pivo, objednáte pizzu a paříte hodiny a hodiny. Při tom popíjíte pivko, zbaštíte pizzu, pokecáte o ženských, zasoutěžíte a potom spokojení odcházíte domů s pocitem dobře stráveného herního večera.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 10:53:21
avatar
bylo by dobré, kdyby Drnoha zkusil pochopit, že autor má s konzolemi docela bohaté zkušenosti - ačkoliv sám konzoli nevlastní, řada jeho známých ano a protože autor je herní mainak (nebo alespoň býval), i na konzolích tak má něco nahráno.
Tvrzení, že konzole brzdí techncologický vývoj her je naprosto logické a pravdivé. Jejich technologické možnosti jsou omezené a dnes už zastaralé. Proč se herní vývojáři soustředí na konzole? Protože herní pirátství na PC platfromě je velký problém - který místo aby se řešil nějakou úpravou cen, podmínek apod, tak se obchází a vymylela se veldejší platfroma, kterou konzole jsou, která je však už dnes odsouzena k zániku.

PS: výhoda v podobě split screen? Pokud vím, tak to samé jde na PC, a to na jedné klávesnici klidně. Nikdo nebrání připojit k PC i herní ovladače. Pamatuji si na hodiny´a hodiny s kámošema nad Heroes 3 MaM ;) Já netvrdím, že na konzolích nejsou zábavné hry, tvrdím ovšem, že konzole Xbox360 a PS3, jak je dnes známe jsou zcela slepou a zbytečnou vývojovou větví, která stejně zanikne a která nám bohužel brzdí techncický herní vývoj.

Co se týká toho že hry nejsou jen o grafice - myslím, že obecný úpadek kvality her po herní stránce je problémem konzolí i PC, nicméně když už ta hra herně nestojí za nic, proč by měla díky konzolím ještě hnusně vypadat?

Zkrátka autor má na herní konzole typu Xbox 360 a PS3 takový názor a za skutečnou herní konzoli považuje jen Wii - ta si totiž na to, že by měla nahradit PC nehraje a je skutečně herní konzolí - u ní jde primárně o tu zábavu, čemž je přizpůsobena.

pěkné svátky.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 11:07:51

Kolik split-screen her na PC existuje? A pro kolik hráčů je uzpůsobená?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 12:01:18
avatar
ja znam stary nfs a pak akorat tahovy strategie jako heroes..a pak jeste teda sporty jako fifa, nhl
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:05:07
avatar
tam kde to má smysl, tam to existuje
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 14:08:15

Stále jsi neuvedl žádnou konkrétní PC hru a já na ni stále čekám. Rád si ji totiž takto na PC zahraju.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 10:41:07
avatar
Až mi řekneš věc, kterou můžu dělat na konzoli a nemůžu na PC, tak ti povím, co můžeš dělat na PC a nemůžeš na konzoli. Zatím jsi nic takového u těch funkcemi nabitých bedniček neuvedl. Pokud má někdo s výpočetní technikou spojené jenom kvedlání analogem v zoufalé snaze zaměřit a následně ustřelit rozostřenou kebuli 3D panáka, pak mu jistě konzole bohatě stačí.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 11:09:29

Nikdy jsem nikde netvrdil, že na konzoli toho můžeš dělat více než na PC.

Konzole samozřejmě NENÍ náhrada PC.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 11:55:44

Když už tady někteří příznivci konzolí mluví o televizních obrazovkách 1920*1080, tak musím zdůraznit, že nezáleží na tom v jakém rozlišení hra jede, ale pro jaké rozlišení je prokreslená.

Nedá mi to a musím se také zmínit o tom, že full HD televizní vysílání 1920*1080 je marketingový trik. Normální progresivní HD norma je 1280*720 (720p).
Manažeři však přišli s tím, že 4-ciferné čísla jsou hezčí, než 3-ciferné čísla, a proto udělali normu 1920*1080 (1080i). Přičemž se snažili nacpat tuto normu do stejného datového objemu, jako vyžaduje 720p. A proto udělali normu 1080i i=prokládaná, vysílají se pouze půlobrázky.
Takže norma 1080i NEMÁ vyšší kvalitu, než norma 720p!
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 12:37:33
avatar
Jo ale spousta konzolaku nikdy neuzna ze ty jejich "next-gen" hracky jsou uplnej srot oproti aktualnimu HW dostupnemu pro PC.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 12:56:53
avatar
A co jako? Proč s tím máš problém? Změní to snad něco, když to tu všichni začnou přiznávat? Změní to konkrétně u tebe něco? Oni mají konzole, ty máš PC, všichni jsou spokojení s tím co mají, ale furt se najde někdo, komu to nestačí a aby byl úplně uspokojený, musí o tom, co má někdo jiný, tvrdit, že to je "šrot"... Tomu se říká komplex méněcennosti (jsou Vánoce, neber zle)

Tady když to není nVidia vs ATI, Intel vs AMD, Linux vs Win, XP vs Vista, tak je to zase konzole vs PC. To tu nemůže být od DDho normální článek, ve kterém by se někdo nenapadal?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:23:20
avatar
Presne tak abc, tenhle clanek primo vybizi k FLAME, ktery je na DDworldu zakazan, ze?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:41:24
avatar
Kvuli tomu srotu je pomalejsi nastup her na PC ktere dokazou vyuzivat prostredky ktere moderni PC ma a navic dost her vyjde tak aby sly na konzolich a konverze na PC je pekne odflaknuta.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 14:04:57

To máš blbé.

Mají si hráči hry poctivě kupovat a nenutit výrobce hledat možnosti příjdu jinde. Kdyby nebyla tak vysoká míra pirátství na PC, tak vývojáři nemusí dělat hry primárně na konzole a můžou vydělávat na PC hrách.

Konzole tady byly ještě dříve než nějaké PC, konzole daly vzniknout hrám jako takovým, které potom na PC přešly. Tak tu přestaň kecat kraviny o tom, že konzole můžou za "pomalý" nástup her.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 19:00:23
avatar
To opravdu myslíš vážně, že tady byly konzole dřív než počítače?
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 21:00:29

Ne. Rozlišuj počítač a PC.

První herní systémy (1972 – 1977)

IBM PC (osobni počítač) - 1981

Apple někdy dříve, tuším 77 nebo 78 rok.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 21:35:20
avatar
No a co, že konzole byly dřív, než konkrétně platforma IBM PC? To je jako kdybych se oháněl tím, že počítače tady byly dřív, než platforma Sony PS. První hry vznikly na počítačích.
Edit: Zjevně máš v historii počítačů trochu zmatek. V případě zájmu ti můžu přihodit pár linků na prostudování.
KralKralu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:37:25

PC je lepší, než konzole ve všech ohledech
1.PC je výkonnější
2.umí víc, než jen hry
3.lze jej upgradovat
4.sestava je volitelná, nekupuju si celek, ale komponenty
5.ovládání klávesnicí a myší je lepší, než konzolí
6.v PC můžu hry editovat
7.můžu hrát s protihráčem v síti (ať už lokální nebo celosvětové)
8.když si koupím konzoli, stejně budu potřebovat i PC- na práci

Konzole jsou tu jen pro ty, kteří se nejsou schopni pořádně naučit pracovat s počítačem.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:50:52

1. vykonejsi mozna ano
2. konzole umi prehravat filmy,mp3 (v pripade PS3 ma i internetovy prohlizec)
3. konzoli koupis a nemusis si delat hlavu s tim co bude za pul roku abys plynule hral hry
4. ano mas pravdu
5. to sem si taky rikal ale xboxovej ovladac je na hrani nejlepsi (nepocitam FPS tituly teda xD )
6. nikdy sem hry needitoval
7. xbox i ps3 maji multiplayera... xbox live, playstation network...
8. ano to mas pravdu...

pc mam ale protoze me nebavi furt do nej neco vyhazovat koupil sem si za 5k xbox kterej ma stejnou grafiku jako moje pc.. a nelamu si hlavu s ovladacema, proc mi todle nejde atd...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 13:59:23

1. Ano
2. Konzole taky, ale je toho pořád méně než co umí PC
3. Nevýhodou tohoto bodu je náročnost na finance.
4. Ty možná, drtivá většina lidí si kupuje celé počítače.
5. Klávesnice a myš je lepší v 3D hrách. Naopak v závodních nebo bojovkách je lepší gamepad.
6. Co to znamená?
7. A co myslíš, že na konzolích? To sazmořejmě taky, navíc můžeš hrát většinu her i na jedné konzoli ve více lidech.
8. To máš pravdu.

Ta poslední věta je totální blábol.
KralKralu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 14:58:43

4.Tak to už je jejich blbost, že kupují počítač v hypermarketu. V počítačovém obchodu si kupuješ komponenty, a pokud si nevěříš, že je dáš dohromady, tak oni ti to dají dohromady sami. Ale já nechápu, jak se můžu někdo bát skládání počítače, je to tak jednoduché...
6.Kdybys uměl pořádně pracovat s PC, tak bys věděl co to znamená.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 15:27:17

Ty budeš asi hodně namyšlený blbeček že?

Rodiče ti koupili počítač, nějaký tvůj pseudo kamarád tě naučil klikat next, next next v instalátoru a pak přijdeš na webík a machruješ, jak umíš "pracovat" s počítačem.

Novinka, pitomečku: Hraní a pracování na PC jsou 2 různé věci, to pochopíš až skončíš mateřskou školu.

Králi.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 17:10:31
avatar
Pro někoho, kdo nemá ponětí jak vůbec počítač funguje, to jednoduché není. Až budeš v autobazaru kupovat nějakou ojetinu, kterou přeplatíš o 30 tisíc jen proto, že se v autech dobře nevyznáš, tak se ti bude smát nějaký vyučený automechanik, který si koupil v Tescu předražený počítač o 5 tisíc... pořád na tom bude líp on. Já bych taky nechtěl měnit převodovku u auta, třebaže pro lidi, kteří mají auta jako koníček, to může vypadat, že je to práce pro děti...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 17:34:08
avatar
proto se chytrej clovek poradi s nekym kdo dane problematice rozumi. ja sem se se znamym automechanikem poradil a poridil jsem si z nemecka za 300 tacu a par drobnych perfektni audi a3 se slusnou vybavou a stavem prakticky noveho vozu..a ja mu pak za to postavil novy pc
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 14:02:31
avatar
konzole je urcena jen na hry..tak k tomu musis pristupovat. neni to nahrada pc, ale herni zarizeni a je uplna blbost to srovnavat s pc po strance, ktera vec toho umi vic.

ze konzoly nelze upgradovat je jeji vyhoda. nemusis do toho vrazet vic penez a porad hrajes v pohode nejnovejsi hry.

na konzolich je samozrejme take multiplayer.

nemusis do pc vrazet tolik penez a ve vetsine pripadu staci klidne i notebook. doma s pc pracuje tak, aby opravdu potrebovalo hodne vykony pc, opravdu minimum lidi.

na konzolich je vyhoda, ze tam vychazi vice kvalitnejsich her a casto mnohem drive nez na pc a casto na pc pak nedopadaj moc dobre kvuli spatne konverzi (grand turismo, motorstorm, codemned 2, gears of war 2, fable 2, star wars force unleashed a veskery bojovky a serie resident evil, silent hill, devil may cry).
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 15:30:12
avatar
Podle me tvrzeni, ze hry se vydavaji vice na konzole nez na PC, kvuli piratstvi je blbost...Postupem casu se to zacne ve velkem rozjizdet v budoucnosti i na konzolich, proto nemaji konzole budoucnost...Vydavatele her furt jen obchazi a oddaluji nevyhnutelne. Co prijde pak?

Edit: Kdyz uz tu byla rec o splitscreenu, tak treba TM united forever...To se da parit furt
sedma [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 16:58:19

Sbalim manzelku, deti, psa. Do auta prihodim x360 a jestli bude na chate prset zena ma knihu, ja notes a decka box... Proti nabusenemu PC nic nemam, ale kdo ma decka vi
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 18:46:32
avatar
Ja si myslím že konzoly sú potrebné... pozrite sa napr. na nejaké handheldy. PSP, Nintendo DS - sú prenosné a nie až také drahé. Povedzte mi čo by som si zahral na najlacnejšom NB za 6000sk... Asi nič lebo taký nekúpim. Napr. taký Asus EEE PC malý omnoho drahší a čo si zahrám ??? No moc asi nie... A k tím Xbox 360 a PS3 - si myslíte že teraz keď niekto vymyslel PC to znamená že bude len PC ? čo keby teraz niekto vymyslel poviem príklad nový "PCC" ktorý by sa ovládal mysľou? Teraz akože odhodíte PC a budete naňho hádzať špinu? to asi nie že... Polovica z vás asi nemala nejakú Konzolu v ruke dokopy 5 hod. A ešte jedna vec PC sa dá upgradeovať ale konzoly nie... Veď preboha si musíte uvedomiť že tá konzola má rok. Si zoberte nejakú hru pred rokom a hru na konzole... budú identické alebo na konzole lepšie. Prečo vidíte len to zlé na konzoliach? A nezabúdajte že ide o HRAŤEĽNOSŤ... Mňa stále baví Transport Tycoon Deluxe a je to stará hra s mizernou grafikou. A pred 8 rokmi vám neadilo kockaté DOOM a teraz vam vadia nizsie detaily... to je všetko...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-24 20:34:18
avatar
tak nevim ale nejaka ta horsi grafika by mne opravdu byla ukradena kdyby vycházeli kvalitní hry, ale dnes se to dostalo do stadia ze vývojařský tým dá veškerou energii, čas a peníze do grafickeho spracovani a potom hold uz nezbývá na samotný přibeh a vubec smysl hry. Navíc narocnost na tvorbu grafiky potom zene vývojáře k tomu že hry jsou velmi krátké a casto se vnich opakuji stejne mapy, či levely. Tahle honba za dokonalou grafikou jen způsobuje takove kvantum naprosto nehratelných her.
Osobne se cim dal vic vracim ke svym starým zapraseným hram ve svem suplicku a je mi naprosto jedno ze jsou stare a maji davno prekonanou grafiku, hlavni je ze tyto hry mne dokazou pobavit a zaujmout, což se neda řict z meho pohledu snad o žadne letos vydane hře.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 19:10:29
avatar
no,a to je důvod úproč miluji FEAR. a je že by grafika byla super,to ta fyzika,mimoto i AI je taky daleko za stereotypem.
a právě to byla-jestli ne-1. hra kterou jsem hrál na měm new PC,to miínelé bylo z doby před shadery a DDR. očekával jsem že i ostatní hry budou mít aspoň takovouhle luxusní propracovanost texturingu(ono je to skoro všechno jeden velký zbrojařský komplex,takže uniformita prostředí hraje SVOU roli),phynulosti textur(kam se na něj hrabe GTA a další kompresionisti)a shadingu vůbec. Běsně jsem v jiných hrách narazil.
daducik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 01:43:43

Konzole je horsi to je jasne uz s obrazku to jde posoudit. Ale musim rict ze pc ma urcitou zivotnost,co se tyce graficke karty uz treba hra fallout3 nelze spustit na plne detaily ve fullhd na grficke karte radeon hd 4870 1GB DDR5.A to karta stala 7800kc.Tim chci rict ze vam vykon karty nevydrzi prilis dlouho.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 13:22:18
avatar
to budes mit chybu nekde jinde, me to na taktle 8800GTS 512 beha ve fullhd a na max celkem bez problemu. fallout 3 je dost nenarocna hra.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-25 19:25:52
avatar
dneska je všechno jenom o prachách,kdyby ta papírky neexistovaly tak už máme 3D super-hivision všichni doma a raytracing jede každému.
Však konzole vzniky jen za důvodem vyrýžování prachů z těch kdo nemají na hi-end PC a chcou aby nějakou dobu měli na čem takové ty nové kraviny hrát.
a z toho plyne lenost programátorů,kteří se museli omezovat na texturní efekty,a to samé se v kombinaci se snižováním polygonální detailnosti aplikovalo na PC pod názvem optimalizace, a když se tomu přizpůsobil hardware byl malér na světě. masivě počítané fyzika látek nebo jen dynamické kosterní animace jsou pro eevolující hardware neostyšně prodávaný jako hi-end takovou překážkou že si musíme hledat cesu právě přez shadery abychom mohli vůbec něco masivně pararelně počítat.Ale na to že je zapotřebí zvyšovat množství výpočetních jednotek se přece mohlo přijít o mnoho lep dříve! to se pak člověk ani nehne když se jeho bratr diví "proč ti dementi kurva nedělají hry kreté vypadají jako ve skutečnosti? je zasraný rok 2008!". v ten moment se všechna přetvářka o realističnosti dnešních rádobynabušených falešných her rozteče jako reaktor černobylské elektrárny.
redsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mimo 2008-12-26 19:42:06

Zábavnej článek, ukazující naprostý nepochopení konzolí Když vynechám ty srovnávací obrázky, kde mezi jednotlivými platformami nevidím zásadní rozdíl (snad kromě barevného podání + navíc zrovna GTAV 4 bych úplně vynechal, protože z hlediska grafiky jde jednoznačně o špatně odvedenou práci programátorů na všech platformách), tak k tomu musím říct jednu věc - u konzole se nikdy nepočítá s tím, že bude graficky před PC navždy a hlavně je mířená na jiný spektrum zákazníků. U konzole jde hlavně o to, že si domů koupíte krabičku, u které se nemusíte starat o nic než o to, jak do ní strkat DVDčka (blueraye v případě PS3) a za to dostanete po celou dobu života plynulé hry optimalizované na HW konzole (která tak zvládne to, o čem se PC s podobnou konfigurací ani nezdá ). Konzole je typicky napojená k TV, tj. jde o rozlišení 720p a 1080i/p (v 1080 bohužel nativně běhá zatím opravdu málo věcí). Grafická kvalita her se i přes stejný střeva konzole plynule zvyšuje kvůli optimalizaci (stačí se podívat třeba na Tomb raider Legend a Underworld a ten rozdíl uvidíte), na kterou na PC každej s prominutím sere, protože k tomu není důvod (a kdo by pak kupoval nový modely grafik, že jo). Ceny konzolí jsou dneska už docela dole, za jejich cenu si koupíte tak PCčko na Internet, ale na hry už fakt ne (a to počítám jen HW, o OS nemluvím). Samo, pokud jste zatížený na to, že musíte mít to nejlepší, nejnovější, rozlišení víc jak 1080p, jděte do PC. Konzole fakt slepou cestou nejsou, podívejte se někdy na řebříčky prodejnosti, PC bude poslední.
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-30 10:47:40
avatar
A ešte jedna vec. Konzoly nie sú pre herný trh škodlivé. Musíte si uvedomiť že firmy ktoré robia hry žijú z hier konzol. Keby len vyrábali hry na PC tak 3/4 firiem zanikne, pretože na PC si tú hru kúpi minimum ľudí. Bez konzol by ste tu možno dnes nemali veľa super hier na PC. Proste z konzol žijú firmy na výrobu hier. Tak mi prosím nehovorte že sú pre herný trh škodlivé to je totálny blud a neuváženosť autora tohto článku...
kiler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 21:09:25

jj kluci mate uplne pravdu ps3 a xbx360 je o hodne lepsi nez pc rpotoze je to proste hraci konzole a to pc neni!
TonyMachine [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AHOJ 2010-03-24 20:53:55

Jan "DD" Stach se ve článku ohání se screeny her které ani na pc nepatří mezi grafické klenoty,to je to nejvtipnější .já mám solidní pc,kámoš nadupaný pc a oba jsme přešly na konzole a na hraní her už ani nic jiného nechceme.proč se tu nebavíte o grafických peckách jako je uncharted 2,killzone 2,god of war 3 nebo gears of war 2 a ukažte mi jednu takovou hru na pc.vždyt je tam hovno.i na E3 už ani na ničem jiném nepředvádí a krom strategii které mam sám rád jsou vesměs všechny hry na pc jen porty z konzole a většinou horší.ten kdo nedokáže překousnout že pc jako herní platforma jde do kytek není normální.kdybi tam nebyl warcraft tak už to můžou zabalit uplně.mám rád pc na strategie je určitě lepší ale jinak jasně vede konzole a velmi rád se setkám z někým kdo mi ukáže hru co mě na pc ohromí,hmm ale takovej týpek ani hra asi neexistuje
medvidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ehm? 2010-03-31 19:16:23

cituji autora článku
" ... Herní konzole je opravdu špatná cesta a slepá ulička.. pokud hry vypadají ve srovnání s tím, co zvládne dnes i mainstreamový PC tak, jak to vidíme výše. Narovinu říkám, že herní konzole je pro technický vývoj her skutečný zabiják. Herní konzole mají svůj potenciál ohraničení už v den svého vydání.... "
jestli je opravdu pravda to co zde ddworld uvádí, dostane se mi vysvětlení pro toto? >> http://www.gametrailers.com/video/gdc-10-crysis-2/63009?type=flv
jak to může 3-5let stará konzole zvládnot? Děkuji
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2013-09-27 07:55:41

Hmm
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 583x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1379x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1058x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1153x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3739x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1449x
Komentářů: 0