STAKER: Clear SKY – 19 grafik v testu: Radeon HD 4870 X2 králem Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 15 říjen 2008
altJak si vedou grafické karty v novém STALKER: Clear Sky? S jakými grafikami si můžete troufnout na jaké detaily?

 

 

   Známý server HardSpell.com se pustil do otestování celkem 19 grafických karet v medium a Very High nastavení nové a velmi povedené hry STALKER: Clear Sky. Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše, výsledky mluví sami za sebe. Server vzal celkem 9 grafických karet značky AMD-ATI a 10 NVIDIA a postavil je proti sobě. Začněme nejdříve u nižších detailů. Ty server nastavil na střední hodnoty. Při tom nechal aktivované Full Dynamic osvětlení scény. Hra běžela v DX9 a v rozlišení 1024x768, tedy poměrně malém. A takhle si jednotlivé grafické modely vedly:

1024x768---medium-quality

 

 Hra je poměrně náročná, ale v tomto rozlišení a nastavení vám na plynulé hraní stačí už třeba starší HD 3850, HD 3870 nebo 8800GT. Tyto Grafické karty mají stále co nabídnout. Samozřejmě s novějšími grafickými kartami se rozhodně nemusíte v tomto nastavení o nic obávat. Toto nastavení s nižšími detaily vyhovuje grafickým kartám NVIDIA. V testu chybí GTX 280, která by se v tomto nastavení ujala vedení, takhle vede duální HD 4870 X2, která ale není pro tato nízká rozlišení a detaily navržena a její funkčnost je zde omezená. Ostatně majitelé této karty ani 1024x768 rozlišení ani nízké detaily používat nebudou. O dost zajímavější jsou výsledky v maximálních detailech - DX9 nahoře, DX10 dole:

1024x768---hi-quality

 

  Zde se už vlády ujímají zejména novější modely ATI. Kdy HD 4870 poráží NVIDIA GTX 260 a absolutním králem se stává duální model ATI Radeon HD 4870 X2. To je však stále nízké rozlišení 1024x768. V DX10 je hra ještě o něco náročnější (spodní graf). S přimhouřenýma očima lze hrát v plných detailech v DX10 na HD 4870 a nebo GTX 280, grafické karty GTX 260 a horší jsou už na toto nastavení slabé. Grafická karta ATI HD 4870 X2 je pak kapitolou a třídou sama pro sebe, ATI CrossFire funguje perfektně kupodivu i v tomto nízkém rozlišení a její výkon zcela drtí jakoukoliv cenově nepříliš vzdálenou konkurenci.

1680x1050---hi-quality

 

   V rozlišení 22" LCD, tedy 1680x1050, které nás dnes zajímá asi nejvíce vzhledem k cenám 22" LCD, si už skutečně maximální detaily hned tak s něčím neužijete. Vlastně jedinou grafickou kartou, která to zvládne je duální HD 4870 X2, nic jiného. Jakékoliv jiná grafická karta je o polovinu a více slabší včetně modelů GTX 280 společnosti NVIDIA. To samé nastavení a rozlišení pak ještě v DX10 je opět ještě o něco náročnější a opět jediná grafická karta, která jej zvládne hratelně, je ATI Radeon HD 4870 X2.

HD4870X2-9
 

 

  Vyhodnocení testu je tedy jednoduché. Pokud si chcete hrát nový STALKER v maximálních detailech ve slušném rozlišení, pak s ničím jiným, než s ATI Radeon HD 4870 X2 na tuto hru nechoďte. O desítky procent výkonově překonává jakoukoliv konkurenci a jako jediná zvládne náročná nastavení hratelně. Ostatně není to ani příliš překvapení, protože STALKER staví na technologii staršího dílu a už tam ATI CrossFire, na jehož vylepšeném principu HD 4870 X2 staví, fungoval velmi dobře. Výkon HD 4870 X2 je v této hře vskutku impozantní, což mohu osobně potvrdit. S touto kartou si lze z mých osobních praktických zkušeností dovolit takřka plné detaily i v HD rozlišení 1920x1200, to žádná jiná grafika ani vzdáleně dnes nedokáže.

stalker-dx9-dx10-1
 

 

 STALKER Clear SKY je v současnosti jednou z nejlépe vypadajících her, což ovšem obnáší dosti výraznou HW náročnost. Na nižší detaily hra vypadá o poznání hůře, ale pořád dobře, ale díky tomu dovoluje si zahrát i s běžnými současnými grafickými kartami. Tuto hru samozřejmě zařadíme do našich velkých testů grafických karet, kde vystřídá starší díl. Prvního nasazení se dočká příští týden. Tento týden uvedeme ještě starší díl v testu grafické karty ATI Radeon HD 4670.   

Zdroj: en.hardspell.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Neznámý  2008-10-15 04:57:39

Mrkni se ještě sem Odkaz
black [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 07:34:20

Crossfire was not yet supported, neither the 4870 X2.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 09:29:30

tady se mi výlsedky líbí . Vypadá to, že s max. nastavením v DX9 si zahraju 1920x1200 s 8800GT
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 14:26:17

Nezahraješ. Mám 8800GT(700/1900) a při 1280x1024 a Enhanced full light mám 15-25FPS. Hraju to v dx9
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 06:35:43
avatar
staLLLker .. v nadpisu... po opravě smaž
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 06:36:46
avatar
osobně mi přijdou výsledky trochu divné, hrál jsem v 1680*1050 v DX10 (Vista64) a měl jsem FPS na 8800GTS512@775MHz v průměru kolem 30, samozřejmě chvilkové zadrhely tam byly. Původní ruská verze s crackem byla o dost horší, ale česká, zejména po opečování je o dost lepší.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 07:23:51
avatar
Přesně tak, mám to samé(C2D6600 @3200, 4GB RAM, 88OOGTS 512MB, Velociraptor 150 GB) , jenom GK mám @ na 735, což není až takový rozdíl, S.T.A.L.K.E.R.a mám na max. v DX10 a hraju v 1680x1050. Tvrdím, že si normálně zahraju. Věřím, že 4870X2 je dělo, ale nevěřím že GTX 260 udělá v tomhle nastavení jenom 17,7fps jak máš v grafu
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 09:22:44
avatar
Ale proč ne? Vem si že se jedná o max. detaily včetně enhanced full dynamic lighting. Taky si vem že se mezi náma objevují i hráči s více grafikama v jednom kompu, i pro tyto lidi musí být možnost ty karty pořádně využít, ne? . Hrál jsem to s GTX260 a dlouho jsem se hrabal v nastavení aby to jelo plynule aspoň kolem 30fps, nakonec jsem skončil na static lighting. Další průser je v tom, že vás to hned hodí do poměrně graficky náročné scény v táboře, já začal srážet hodnoty v nastavení dolů aby to šlapalo, a hned jak jsem opustil tábor, měl jsem fps na rozdávání. Takže jsem byl z toho výkonu GK hned nějakej zmatenej
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 11:41:38
avatar
take mam stejne zkusenosti..na 8800GTS 512@780/1950/2200 v krasne hratelne..takze v pohode kolem 30fps
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 07:37:31

Tiez sa mi to nezda. Napr. Odkaz je tiez vykonnostny preview a vysledky su ovela pozitivnejsie. Akurat mu vraj CrossFire nefungovalo a preto ma 4870X2 rovnake vysledky ako 4870.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 11:16:28
avatar
už mám část vlastních testů a vychází to jinak .... Mám poslední verzi hry s posledním PATCHEM a na plné detaily to rozhodně nevychází jak to na SHW vychází, navíc CF i SLI funguje ....
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 08:20:07
avatar
Nejsem žádný ostřílený hráč a nějakou tu gamesku si zahraji jen občas. Ovšem takhle mě tedy docela oslovila a rád bych si ji zahrál...

Můžu mít jen na někoho z Vás dotaz, kdy je hra ještě hratelná?
Prakticky totiž nerozumím těm grafům..

Když se pohybuje fps kolem 20, je to ještě bez trhání, nebo už grafická karta nestíhá? Díky za odpověd
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 11:40:47

Dalo by se rici ze od 30 FPS se hra uz netrha a je plynule hratelna, pod tech 30fps se uz lehce kouse, ale zavisi take na hre.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 12:19:46
avatar
Ja bych tuto hranici zvysil alespon na 40fps,ci ze 40+ hratelnost,40- nehratelnost, s tim,ze existuji vyjimky tipu Crysis,kde je hra hratelna uz pri 30fps (to ale neni pripad Clear Sky )
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 16:23:42

Z mých zkušeností jsou některé hry hratelné i při 15-20FPS... Ale né vždycky
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 17:53:20
avatar
Děkuji za odpovědi. V tom případě se tedy dá říct, že uvažovat o nižší grafické kartě než 4850 rozhodně nemá smysl.. A to i v případě 4830, na kterou jsem si říkal že bych počkal a pak by se vidělo. Když tvrdíte, že kolem těch 30 fps je na tuto hru minimum.. No a to ještě budou slabší detaily. No ale zahraje se a to stačí.

Děkuji ještě jednou.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 18:18:06

Tak podle mě by (podle toho jak je na tom 4670) 4830 na tom byla výkonově jako 8800GT a 3870... Jestli chceš hrát v nízkém rozlišení tak ti 4850 rozhodně bude stačit. Sám si psal že nejseš bůhvíakej hráč takže 4870 by u tebe byla možná zbytečná ... ale odemě si do toho nenech kecat
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 19:12:00
avatar
Ale máš pravdu. Nízké rozlišení mi docela stačí -stejně u většiny starších her pojede vše na nejvyšší detaily a u těch nových a náročných pecek prostě jen snížím rozlišení a zahraji si i tak.. O nic nejde. Na vydání 4830 se počkat asi vyplatí, neb jsem tu četl že je to někdy tento měsíc a pak něco pořeším. Dík.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 20:36:07
avatar
no na mojiem radeonu HD 3870 je zato hra v pohode hratelna v rozliseni 1680*1050 pri strednich detailech
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nové HW testy 2008-10-15 08:27:17
avatar
DD, jestliže tenhle týden bude recenze 4670, co přijde na řadu v onom testu o týden později? Napadá mě snad jenom 4830, ale to by bylo imho kind of exclusive
PS: Mohl bys vyzradit, jaký konkrétní model 4670 přijde na přetřes, jestli MSI, Asus etc.? Když tak díky
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 08:31:31
avatar
U nás na moravě máme pravidlo. Dočkej času, jako husa klasu...

Ale být upřímný, taky by mě to zajímalo, takže kdyby DD napověděl...
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 08:34:49
avatar
Ja bych to videl na Asus
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 10:43:10
avatar
Ten zrovna kupuju, jakožto jediný kousek, který je jakž takž skladem Pro jistotu k němu ale beru Zalman fan mate. Tak snad mě nezklame, když je o tolik dražší než jiné značky.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přišla mi Asus 4670 2008-10-17 17:47:12
avatar
A zatím mi hlučná nepřijde, i když je fakt, že teprve dokončuju instalace a celou dobu jsem jenom v idle
Nemile mě překvapilo, že na větráček na kartě nejde napíchnout Zalman Fan Mate, který mi tu tedy leží jenom tak ladem, kruci
Jdu hned zkusit TF2, Bioshock, původního Stalkera a EP2. Jako člověk, který doteď jel na G4Ti a X1650, si nedovedu představit, že tyhle hry pojedou na 12*10, plné detaily a s AA+AF plynule
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 17:10:58
avatar
Nevim za co ten palec dolu, ale budiz Myslel jsem to tak, ze s Asusem ma DD dobre kontakty, co si tak pamatuji z clanku, takze to vidim jako nejpravdepodobnejsi moznost.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 08:35:12
avatar
no já jsem si tuhle skvělou gamesku zahrál na radeonu 3850 na max detajly a statickým osvětlením v rozlišení 1680*1050, žádný fps sem neměřil na to nejsem, uznávám jen systém jede to - nejede to
prach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neverim tomuhle testu 2008-10-15 08:53:00

Proc autor neudela vlastni test. Tomuhle proste neverim. Kamarad si koupil pred trema tydnama 4870x2 a minuly tyden ji dal pryc. Na te karte se neda hrat. Kdyz clovek udela vsechny testy tak cisla vypadaji super, ale vsechno se tak nejak divne trha a pusobi to jako kdyby mela mnohem mene snimku. Vyzkousel snad vsechny ovladace, volal i do AMD a dokonce na jedne akci mu AMD bokem reklo ze o tom vi, tak se nastval a prodal ji. Temhle dvojcipovym kartam uz neverim. Krasne to napsali na HardOCP :

It turns out that some of the early claims of strong performance leads by AMD's ATI Radeon HD 4870 X2 were at least partially true. The Radeon HD 4870 X2 is a very fast video card for Clear Sky at low resolutions, and certainly in DX10 mode. For Benchmark junkies, that is a clear and resounding victory for AMD. However, we have reservations. Having faster average framerates does not necessarily always mean the video card will give you a better experience while playing the game. AMD absolutely does deserve credit for creating an extremely powerful video card in the Radeon HD 4870 X2, but they also have some work to do to capitalize on that performance in S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky and make our gaming experience smoother and more immersive. Right now, playing Clear Sky on a Radeon HD 4870 X2 feels a lot like driving a wildly powerful and totally out of control car. It is a thrill-a-minute until the framerates come crashing back down. The constant swinging between high framerates and low framerates is irritating, as it makes the game stutter and feel jittery at higher resolutions.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 09:32:26

jen mě tak napadlo, měl zapnutý V.sync?
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ja zase nemusim veri tobe.... 2008-10-15 10:48:16

.. mam pro to rozhodne lepsi dukaz nez ty:
http://cz.youtube.com/watch?v=GfomL_BPnAY
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 11:13:11
avatar
Já tu kartu mám osobně, hraji celkem dost a měnil jsem ji za 8800GTX. Tuhle změnu bych neudělal bez toho, abych si nebyl jistý že funguje lépe. Já tedy žádné Trhání s HD 4870 X2 nepozoruji ... navíc STALKER CS je moje oblíbená hra kterou hraji v 1920x1200 úplně bez problémů takřka v plných detailech
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 11:42:55

Sice je super ze mel kamos 4870 x2 ale zavisi taky na zbytku pc, kdyz ma procak dvoujadro 2ghz tak at se nedivi ze se mu kouse (prehanim), taky zavisi na chipsetu apod.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 12:57:04
avatar
Ja mel podobny problem s GX2 a napriklad s Oblivionem,kde se snimky zajimave prekreslovaly,nebo jak bych to nazval.Ackoliv jsem mel vysokou hladinu fps,hru bylo velice nepohodlne takto hrat.Netvrdim,ze za to muze primo dvoucipove reseni karty,protoze jini majitele s tim takoveto zkusenosti mit nemusi.Nicmene ja jsem s multiGPU resenim v podobe,jakou ji zname dnes (GX2,X2),take skoncil
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 17:05:48
avatar
Předevčírem sem testoval kámošovou GX2 a vůbec sem nebyl schopnej to zprovoznit, buď mě bojkotovaly ovladače nebo nevim.. prostě fungovalo ve všem jen jedno jádro, měl sem to zapnutý ve hrách, v ovladačích, zkoušel sem různý režimy a prostě nic.. testovaný na AMD i nVidia chipsetu.. fakt nechápu. Možná tim, že to bylo MSI.

Jinak X2 sem měl v packách, zkoušel.. fungovalo to dokonale.. takže bych viděl spíš problémy mezi židlí a klávesnicí..
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to: prach 2008-10-15 17:16:16
avatar
Kamos kamose, jedna pani povidala, to vsici zname
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: prach 2008-10-15 18:26:24
avatar
meleš absolútne kraviny prachu...možno oklameš tích čo 4870x2 nemajú, no ja ju mám na perfektne zladenej zostave s najlepším desktopovým natívnym štvojjadrom(chladeným vodou), ramkami Dominator a čipsetom 790FX/SB750 a tá grafika je kráľom v tom PC a akékoľvek kraviny so zlým podávaným výkonom si môžu všetci ako ty strčiť pekne niekam, pretože nič nie je nad to, keď si to človek môže sám otestovať a smiať sa podobným príspevkom ako je ten tvoj, či mizerným testom na podaktorých weboch ;)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 00:45:16
avatar
Jediná X2 která mi nefachala je nVidia 9800GX2, jinak mi SLi fungovalo (testoval sem 2x GTX260) no problem.. spíš byla potíž v kartě. A HD 4870X2 je prostě super záležitost ze všech těhle multi-gpu řešení mi přijde nejlepší.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:Veyron 2008-10-16 09:02:07
avatar
Presne tak jak rikas. Jak jsem uz psal vyse: "Ze znamej povidal, ti toho vzdycky navykladaji a hlavne nejvic ti co tomu nerozumi." Je to sice krasny, ze prach napsal - jeden kamos povidal, ale presne takhle se siri drby a klepy
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm 2008-10-15 10:11:55

Tak nejak nevim,na ostatnich pc webech si stoji 4870X2 vetsinou na 3-5 miste...tesne nebo na urovni normalni 4870,tak me tyhle vysledky trochu prekvapuji,tentokrat bych asi vic veril tem ostatnim vysledkum,pac to mluvi i v to,ze sama hra o sobe nepodporuje zatim SLI a CF.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 11:10:46
avatar
ale podporuje obojí, vícero webů to naměřio stejně ... Osttaně proč by nepodporovala, když ve starém STALKERU obojí funguje a ten nový je víceméně to samé ;)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 17:07:28
avatar
Stejnej engine, neni důvod aby to nefungovalo. Leda by to nějak manuálně vypnuli, což vážně neudělaj.. nicméně, teď sem čučel na pár webů a vidim to spíš na 2x 4850, protože to má podobnej výkon ale za o dost méně penízků..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 20:39:43
avatar
a co reknes na tenhle test http://www.svethardware.cz/art_doc-0094BD7230422E52C12574E00059CEB9.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 20:49:39
avatar
to co jsem už v této diskusi řekl, za autora zmíněného testu mluvit nemůžu a je mi to jedno mám vlastní testy, které budu preznetovat příští týden
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 00:42:19
avatar
Řek bych, že buď použil špatný ovladače, nebo špatnou verzi hry. Nebo je třeba někde ve hře aktivovat nastavení pro duální grafiky. Protože evidentně fungujou..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 10:39:14
avatar
Skoda ze v testu neni GTX280, bylo by zajimave o kolik se lisi vykon od GTX260
Jinak ale 4870X2 funguje fakt skvele, ve vysokem rozliseni i vice nez 100%narust vykonu oproti 4870

Kdyz jsi DD recenzoval 4870x2rikals ze je na ni jeste přímé datové propojení obou čipů, pomocí technologie „SidePort", ktery by mel pomoci vykonu, ale v tehdejsich ovladacich nefungoval. Nevis jak je to ted?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 11:09:44
avatar
podle mě to pořád nefunguje ten SidePort
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 11:31:41
avatar
Jestli sideport nefunguje a karta podava tak dobre vysledky, k cemu tam vubec nejaky sideport je?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 15:10:40
avatar
mě se neptej to musíš položit výrobci, nicméně tato technologie by měla zaručit jákési sdílení paměti a přímou rychlou komunikaci jader, zatím ale údajně chybí softwarová podpora ... i tak má být podle ATI přínos výkonu ve hrách v řádech jednotek procent ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vysvetlite mi 2008-10-15 14:36:59

ako je mozne, ze http://www.svethardware.cz/art_doc-2888E29DF8E4E70EC12574E0005C4635.html tuto bola 4870x2 vzdy pomalsia ako 4870 a prislusne nvidie.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 14:57:39
avatar
Jednoduche: proste jim nefungoval crossfire u HD4870X2,prece jen nejedna se o jednocipovou kartu..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 15:09:24
avatar
nevim ... to by snad měl vysvětlovat autor testu proč mu to vyšlo jinak ... já jsem vás tímto článke jen prezentoval o zajímavém zahraničním testu 19 karet nemůžu mluvit za autory testů, mohu ale přidat vlastní zkušenost, protože hru hraji a část karet mám už otestováno a HD 4870 X2 funguje na jedničku ...
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Možná... 2008-10-15 15:30:30
avatar
Možná, že někteří pořád nemohou zkousnout ten výkon oproti konkurenci!! Možná, že nejlepší je se zeptat těch, co tu kartu mají!! Možná někteří z nich prezentují její výkon na videu v "YOU TUBE"!! Možná, kdyby se všichni chovali "na férovku", nebyla by na světě taková "sranda"!! Možná .........
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 16:42:52
avatar
Já si tu HIS HD 4870X2 snad vážně koupim. Pěkně husté výsledky, fakt 2x tolik co 4870.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 18:30:37
avatar
Kúp Asus - má pár veci vylepšených(myslím, že v materiáloch na napätí a v nejakom antimagnetickej ochrane na karte...či také nejaké vecičky) a kvalitativne je to možno jednička na trhu ;)
Okrem toho je k nej pribalený perfektný softvér a také pekné kožené púzdro na DVDčka ;)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 00:38:39
avatar
ASUSku bych měl už třetí. Jinak nejsou žádnej zázrak, ASUS je prostě jen kvalitní výrobce mainstreamu. I když jak čeho.. desku od něj pro AMD teda už nechci..

Navíc mě ta HISka vyjde levnějš.
mah0ny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 4870 2008-10-15 17:08:59

jen by mě zajímalo kdy vyjde HD 4870 s rychlejšíma pamětěma ??
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 18:32:40
avatar
Načo s rýchlejšími pamätmi? Stačí pretaktovať a ako viem, tak tie ramky sa dajú skvele taktovať a hádam si to čím skôr i overím
Inak už je na trhu pár pretaktovaných modelov už od výrobcu, len sa pekne mrkni do lepších obchodov a nájdeš ich
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 00:12:32
avatar
rychlejsi pameti 4870 k nicemu nepotrebuje...on ani zdaleka nevyuzije soucasne gddr5 tak na co mu davat jeste rychlejsi?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 00:37:20
avatar
Jj rozdíl mezi GDDR3 a 5 moc velkej neni.. i kdyby byly 4870 s GDDR3, tak bude výsledek prakticky totožnej.
Abraxas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 19:07:27
avatar
Tak jestli je pravda co se tu píše tak se moje 4850 pěkně zapotí...
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 19:15:33
avatar
Zapotí, ale co jsem tak pochopil zvládne to. A o to myslím jde. Nemusí pršet, stačí když si hru zahrajeme..

S pozdravem
Body.HWT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To Majkl777 2008-10-15 20:35:31
avatar
Rekl bych ze strike trochu prehani. Myslim ze tech 30fps je tak akorat. Pocet FPS je je asi neco jako pocet snimku za vterinu u videa. Format PAL ma 25 snimku za vterinu a format NTSC ma 30 snimku zavterinu. Ten rozdil je slabe poznat, ale vic snimku uz nema smysl ptz. to uz poznat neni, diky nedokonalosti lidskeho oka . Ten kdo tvrdi ze pozna okem rozdil mezi 40fps a 100fps, tak si myslim ze lze.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 21:00:24
avatar
Priznavam,ze kazdemu staci neco jineho,tedy i hladina fps.Cislo 40+ jsem bral pouze z mych zkusenosti.Nechci se vychvalovat,ale urcite poznam napriklad v HL2 nebo i spouste zavodnich her rozdil mezi 40 a 100fps a mezi tebou udavanymi 30fps nepochybne.Nejaci borci dokazi pri MP hrach pry rozlisit rozdil nad 100fps (ale jde o vetsinou starsi tituly,kde toho neni problem dosahnout).Tolik asi o prehaneni
Simax85 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 22:15:55
avatar
Jedna věc jsou FPS - nepřipadá mi, že to co je pod 30 je špatné - nehratelné ... navíc si pak zákonitě musím připadat ja "slepoun" protože nejen, že mi 25FPS nepřipadne trhaně, ale dokonce nevidím rozdíl mezi 25 a 40 FPS například právě v Clear Sky

a navíc, myslím, že DD dělá sám testy na slušné úrovni, to co je psáno v tomhle článku možná krátce "zacpe ústa" nedočkavcům nových testů, ale jinak "nic se nejí tak horké, jak se uvaří" myslím, že "skutečné" výsledky testů budou trošku jiné
Mám dnes již průměrnou sestavu, jak už někdo výše zmínil - s "pouze dvoujádrem 2,5Ghz" a Clear Sky hraju na HD4870 OC 512MB s Vista 64 ... 1280x1024, DX10, všechny ty "nesmysly" v nastavení naplno - průměrně mám 32 FPS při přestřelce ve vesnici. Samozřejmě hlavní rozdíl je v rozlišení resp. mém malém 19´´LCD, možná u mě mají pozitivní vliv nové verze ovladačů 8.10 ... HD 4870 X2 je špička - ale určitě to není nezbytnost.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 00:36:30
avatar
Některý lidi jsou citlivější na FPS než jiný.. já rozdíl 25-50-100 poznam..
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-15 21:50:34

Nemáš pravdu. U videa jdou snímky plynule, takže těch cca 30 fps opravdu stačí. Ale u her rozhodně plynule nejdou, protože náročnost scény se mění. A díky těmto výkyvům, na které je člověk mnohem citlivější, je rozdíl mezi 40 fps a 100 fps opravdu poznat. To platí samozřejmě pouze pokud je vyplá vertikální synchronizace.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 12:08:09
avatar
Zalezi taky na okolnostech, profigamer potrebuje v UT mnohem vic fps, nez nekdo kdo si po praci jde odpocinout ke stalkerovi
TGL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-17 11:05:37

A když není, jakej bude rozdíl...?
mokrejbandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 4870 X2 2008-10-16 08:53:41

Pro lidi co se chtějí o HD 4870 X něco dozvědet doporučuji článek zde Odkaz. Jinak mě vyšli v Clear Sky výsledky podobné těm co naměřil DD.

Ještě k článku na SHW, Štefkovi jsem psal, ale on asi neumí rozhodit CrossFire,tedy spíše normálně nainstalovat ovladače,,bohužel..
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-16 18:17:05
avatar
Tak moje zkušenosti s touto hrou jsou někde jinde.Co se týká toho výkonu,tak na mé sestavě(4870 OC 790/4400) při nastavení 1680x1050 a všeho na maximum,ale bez vyhlazování je hra plynule hratelná bez ohledu na FPS.Hra se občas škubne jen při prochazení krajinou,jinak přestřelky a vše okolo toho jsou naprosto plynulé.Pro mě další důvod,proč nekupovat X2.Co se týká samotné hry,tak pro mě je to zklamaní a lituji vyhozených 1000kč.Shadow of chernobyl řadím ve svém žebřičku na nejvyšší příčky,ale clear sky je letos nejhorší hra,kterou jsem hrál.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1301x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1683x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1219x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3805x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1479x
Komentářů: 0