TEST: První DirectX 12 hra HITMAN - NVIDIA grafiky mají velký problém. Chystá se blamáž? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 17 březen 2016
Přejít na obsah
TEST: První DirectX 12 hra HITMAN - NVIDIA grafiky mají velký problém. Chystá se blamáž?
Testujeme DirectX 12 vs DirectX 11
Závěr - majitelé NVIDIA budou muset upgradovat?

 

 

  • Testujeme DirectX 12 vs DirectX 11

Znovu tedy opakuji, ani nový HITMAN není nativní DirectX12 hra (logicky). Nicméně je to první hra se skutečně funkční a masivní podporou DX12 s využitím jeho skutečných výhod, přestože pochopitelně fakt, že nativně je engine postavený na DirectX11, nejsou ty výhody tak výrazné.

AMD i NVIDIA pro tuto epizodicky vycházející hru se známým zabijákem v hlavní roli, vydaly speciální ovladače. Takže podpora pro tuto hru je u obou společností stejná. Ale ano, hra vznikala ve výraznější spolupráci s AMD, které nová API už pár let podporuje a vlastně jejich vznik a rozvoj inicializovalo. Asi každý ví, že nebýt AMD a jejího MANTLE, neexistovalo by API VULKAN a ještě dlouho ani DirectX12. Každopádně nový HITMAN využíví jako první vydaná hotová hra DX12 i s výhodami AS a takhle to funguje:

  • DirectX12 má přínos

Pro přehlednost jsme začaly s testem 4 grafik ve FullHD rozlišení. Proti sobě stojí současní konkurenti, tedy Radeon R9 390 8GB proti GTX 970 "4GB" a pak Radeon R9 FURY X proti GTX 980 Ti. Všechny testované verze nastaveny na maximální takt a výkon daný parametry, tedy u NV boost na maximum.

Zatímco v DirectX 11 režimu se dá mluvit ještě o vyrovnaném výkonu, DirectX12 znamená znatelný boost, ale jen u AMD. NVIDIA má nižší výkon. Pravděpodobně je to tím, že když se u NVIDIA grafik snažíte využít AS, které sice umí, tak to nejen nemá žádný přínos, ale výkon to dokonce snižuje, protože tak je to má NVIDIA GTX 900 v architektuře udělané, AS sice zapne, ale neefektivně a výsledkem je nižší výkon. Nutno dodat, že ne o moc, ale je to pochopitelně pravý opak toho, co by to mělo být.

Ještě výraznější je to u vyššího rozlišení, kde už to nebrzdí tolik procesory, protože ano, FullHD je už dost nízké rozlišení dnes.

No a takhle to vypadá, u dalších grafik v režimu DX12 a také ve 4K rozlišení.

Stejně tak přináší DX12 výhody i pro procesory, kdy zejména AMD z nich těží masivně. Ale stěžovat si nemůžou ani Intel modely. Zejména slabší procesory jsou na tom pod DX12 znatelně lépe a použitelněji než pod DX11.

Zejména u grafických karet ale vidíte, v čem je potíž ...



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 373x
Komentářů: 0
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1094x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1860x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1911x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2532x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2168x
Komentářů: 1