TEST: The Division patch 1.5 přináší DirectX12 – lepší výkon hlavně pro AMD procesory Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 10 listopad 2016
altPoměrně zajímavá a povedená hra The Division je stále doplňována obsahem i technologicky.

 

 

 

 

Letošní The Division hodně příjemně překvapilo po všech stránkách. Jednak obsahově ale hlavně nad očekávání (zejména na poměry UBISOFT her), velmi kvalitní optimalizací a celkově špičkovou technologickou i grafickou stránkou.

The Division se také dočkalo od vydání řady update, který hru dále optimalizoval, doplňoval obsah, měnil a upravoval některé prvky, a i dnes je to tak stále zajímavá hra. Nejnovější update 1.5 přináší další optimalizaci a tou je převedení hry z DirectX11 na DirectX12.

Intel Core i5-6600K + AMD Radeon RX 480 8GB (1920x1080 Ultra TSAA)

  • DirectX11: 53,1 FPS
  • DirectX12: 54,2 FPS

Intel Core i5-6600K + GTX 1060 6GB (1920x1080 Ultra TSAA)

  • DirectX11: 51,3 FPS
  • DirectX12: 50,9 FPS

AMD FX-8350 + AMD Radeon RX 480 8GB (1920x1080 Ultra TSAA)

  • DirectX11: 45,3 FPS
  • DirectX12: 53,9 FPS

AMD FX-8350 + GTX 1060 6GB (1920x1080 Ultra TSAA)

  • DirectX11: 42,4 FPS
  • DirectX12: 50,2 FPS

Otestovali jsme v rychlosti přínosy. Už pod DirectX11 je hra velmi slušně optimalizovaná, tedy až na fakt, že DirectX11 má u některých procesorů (zejména těch AMD) neřešený problém s bottlenecky. Přesto i AMD dokázala podávat solidní výkon. U DirectX12 verze se ale zejména pro AMD procesory situace znatelně zlepšila a výkonově dotáhly i současné procesory Intel ve svých cenových hladinách.

V případě výkonných Intel procesorů je vliv DX12 malý, u méně taktovaných Intel procesorů a starších modelů je ale zlepšení také patrné. Celkově jede hra pod DX12 prostě o něco lépe, i když zvýšení výkonu pocítí zejména majitelé těch slabších a AMD procesorů, což je ale koneckonců to, o co u DX12 má hlavně jít. Samozřejmě nejedná se o nativní DX12 podporu, je dodělávána následně, nicméně se ukazuje, že i tohle může mít pozitivní přínos. Takže dobrá cesta. Doufejme, že příští rok už uvidíme i skutečně nativní DirectX12 hry, kde už bude využito plných výhod tohoto velmi přínosného API.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 01:04:05

Me nezajimaji rozdily v jednotkach FPS, ale co grafika?
Je lepsi?
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 07:21:59

20 % zdarma s AMD bez korunky navíc oproti konkurenci tě opravdu nazajímá? :-O

Navíc další důkaz, že na hraní do budoucna stačí mnohem levnější AMD, vyrovnají se 2x tak drahým Intelům (konrétně v tomto případě).
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 14:12:06

Ja som zvedavi na ZEN, ak AMD dodrzi slovo a ZEN CPU budu na archytekture K8 plnohodnotnych jadier s podporou novich technologii a to pri takte 4GHz to bude riadna pecka.
Grafika 14nm proces sa uz odladil, vysie takty o 20% nizsia spotreba o 30%, pripocitaj 2x viac vypocetnych jadier HBM pamate a mas jasno.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 09:19:11
avatar
zen mit 4GHz rozhodne nebude, ani intel nedokazal dodat 4jadra na 4GHz u prvnich generaci na FinFet, bylo by nainvni si myslet, ze AMD dokaze dodat tak vysoke fregvence. Vtip je, ze pri spravne implementaci DX12 zenu dneska ani neni zapotrebi a staci soucasne FXka.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 06:20:46
avatar
Co naplat že vyšel tenhle patch, když ta hra je skoro mrtvá.
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 07:24:09

Nevadí, jen ukazuje to, že vlastníci AMD mohou mít bez problémů nárůsty výkonu u her o 20 %. Nové hry tedy půjdou i o 20 % lépe, než se očekává dle výsledků starých her, což se konkurence netýká.

Není to nádhera mít svou grafku či CPU po roce o jednu třídu výše bez jediné korunky navíc?

Toho by mělo AMD řádně marketingově využít = stačí téměř 2x levnější, starý procesor AMD, který se vyrovná Intelu za 7000 Kč. Už to zde fakticky zaznělo mnohokrát.
lappo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 09:08:01

Všichni tady ale zapomínáte, že toto jsou průměrné FPS. Není tu ani graf průběhu snímků. Sice máte vyšší průměrné FPS s levnějším procesorem, ale kdo ví, jaké jsou minimální FPS...hra může i tak působit velmi trhaně pokud jsou velké propady..to Intel nemívá.
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 10:50:32

Kdo chce psa být, hůl si vždycky najde.

Dokud to nebude plně testováno, vystačíme si s tím, co bylo otestováno. Takže netvrď něco, co nemáš vůbec doložené.

Navíc si já zase myslím, že pravděpodobně jen kecáš.

DD: Prosím tě, zakroč proti té zelené mafii, zdecimuj jim auru, podívej, co neustále dělají, chudáci vyšší smysl bytí nemají Ale ty jim místo toho ještě pomáháš, jak jsem si všiml
lappo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 10:00:50

Co se týče The Division, uvidíme jestli budou testy. Tady případ Battlefieldu: Odkaz
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 10:35:22

jedna hra není moc dobrý vzorek za dělání závěrů
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-12 17:22:21
avatar
Naopak pri spravne implementaci by mel byt prave minFPS mnohem vyssi, protoze vykon uz neni omezen vykonem jenom jednoho vlakna a cely prubeh by mel byt znatelne vyrovnanejsi. AMD grafiky navic diky lepsim ovladacum maji naroky na procesor jeste nizsi nez konkurence (u DX11 je to naopak).
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-12 21:29:06

"AMD grafiky navic diky lepsim ovladacum maji naroky na procesor jeste nizsi nez konkurence (u DX11 je to naopak)"

Takže logicky vzato, část výpočtů co počítá procesor v dx12 počítá grafika. Dá se vůbec změřit, že by AMD grafiky měly nižší nároky na cpu v dx12? Nějak se mi to nezdá.
Alarik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-12 23:39:39

Co já si pamatuju a postřehl u BF4 tak, že Mantle FPS dropy vyhlazuje a hra je v každém případě plynulejší. Pochybuji, že DX12 s podobným základem by na tom bylo jinak.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 09:21:29
avatar
Cpat prachy do marketingu u jiz prodanych a dnes uz zastaralych produktu je pitomost. Marketing se bude samozrejme soutredit na nove ZEN a ne na Piledrivery z roku 2012!
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 08:33:55
avatar
není, občas tě zabije grupa ruskejch noliferů zezadu na jednu ránu... a to se vyplatí !
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 19:59:57
avatar
nevsiml jsem si toho, ze by o hru nebyl zajem. dost z mych pratel na uplay hraje jak klasickou 1.4 tak i pts 1.5 a zivo je vsude
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 11:30:22
avatar
No pokud to tak půjde dále jedině dobře. Jako majitel FX procesoru z něj aspon pod DX 12 jak si koupim k němu kartu ještě něco vytáhnu. Optimalizace je důležitá
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-13 09:23:49
avatar
Hlavne to ukazuje, ze bulldozer pres svoje problemy neni vubec spatna architektura, jen na svoji dobu byla az moc pokrokova. ZEN je i tak lepsi naprosto ve vsem o tom zadna.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 11:47:30
avatar
Citace:
Letošní The Division hodně příjemně překvapilo po všech stránkách. Jednak obsahově ale hlavně nad očekávání (zejména na poměry UBISOFT her), velmi kvalitní optimalizací a celkově špičkovou technologickou i grafickou stránkou.


Slyšel jsem že hráčská základna velmi upadá a dělají se vtipy, ve stylu že už to nikdo nehraje. Tady krásně vidíte, že sebelepší DX12 optimalizace a grafika obecně to nezachrání. Kdyby to raději bylo ošklivé, zábavné a lidi to táhlo
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 12:23:51

Tak pokud se ti to seká, tak i zábavná hrä dokáže pěkně štvát
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 13:53:15
avatar
Ja si naopak pamätám časy, že zábavné hry aj keď nám na vtedajšom HW sekalo (prípadne boli problémy s kompatibilitou) nás jednoducho táhli a žrali sme ich. Ja viem, že dnes je to až k nepochopeniu tak ako z opačnej stránky keď ide všetko plynulo, ale je to proste dejovo jedno kopyto proste o ničom.
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 14:42:00

tezko rict...ja to hraju na PS4 hodne casto a zadne problemy tam nemam
je ale jasny,ze to nehraje tolik lidi jako zezacatku...to je ale u kazde hry
naopak 1.4 patch to herne hodne zlepsil...
hratelnost tam je super...PVE urcite...PVP taky slusna...
me to proste stale bavi
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-11-11 21:10:35

na PC to hrajou jenom cheateři hold Ubisoft
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 47x
Komentářů: 0
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 941x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1130x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1845x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1654x
Komentářů: 0