Unreal Engine 5.6 – nové optimalizace, působivý MetaHuman. Hry budou vypadat skvěle! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 08 červen 2025
altNení divu, že na Unreal Engine přechází stále více herních tvůrců. Nová verze přináší hodně!

 

 

 

 

Aktuální Unreal Engine generace 5 se dočkal dalšího vylepšení, tentokrát přichází verze 5.6, která přináší dlouho žádané novinky. Například lepší optimalizaci z hlediska využití CPU. Epic sice řekl, že na tomhle aspektu zapracuje primárně u další generace (tedy UE6), ale ta je ještě pár let daleko. Nicméně podařilo se udělat optimalizace už nyní. HW Lumen běží prý 2x rychleji než u starých verzí UE5, stejně tak zrychlilo načítání statické geometrie atd. a to prý až o 90%! Vylepšení se dočkala i fyzika, která využívá CPU i GPU výkonu a další a další prvky. Cílem bylo prý optimalizovat engine tak, aby zvládal detailní otevřené světy na 60FPS na stávající generaci HW PC a hlavně konzolí.

Velmi působivou ukázkou pakl byla nová verze MetaHumen nástroje, který vytváří realistické modely lidských (nejen) obličejů apod. V nové verzi UE 5.6 byl tento nástroj pevně integrován, dříve byl výhradně samostatný. Je možné jej nyní používat i lokálně, a co by nástroj jeho výstupy fungují i mimo UE. Samozřejmě doznala vylepšení i kvalita a možnosti vytváření postav, obličejů a jejich animací. Působivou novou ukázkou pak byla funkce motion capture v reálném čase. Jinými slovy pozor na to, co vidíte ve videích atd. ten obličej vůbec nemusí být reálný a toho člověka v pozadí, který mluví ;).:

Jinak tvůrci Unreal Engine spolupracují na vývoji s řadou špičkových herních studií, což se rychle ukazuje jako jeden z hlavních důvodů rychlého vývoje a zlepšování Unreal Engine. Mezi hlavní partnery patří nyní CD Projekt RED, který jak víte skončil s vývojem vlastního RED Engine, na kterém vznikly hry Witcher 3 a naposledy CyberPunk 2077 a přešel na Unreal Engine. Na tom vzniká nový Witcher 4 a pokračování CyberPunku. CDProjekt má k dispozici už teď ještě pokročilejší verzi Unreal Engine a s EPIC jej vylepšují o další technologie a optimalizace i na základě zkušeností s Red Engine. Výsledkem je nová technologická ukázka Witcher 4, která už fakticky běží na budoucím „UE 5.7“ a obsahuje zásadní vylepšení „Nanite“ a další techniky pro extrémně detailní prostředí, vegetaci, NPC atd. Nicméně tyhle věci budou prý k dispozici pro ostatní vývojáře až v dalších verzích Unreal Engine. Každopádně vypadá to skvěle a nové hry které budou UE používat a vyjdou v dalších letech, nám přinesou působivý audio-vizuální zážitky ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - paráda 2025-06-09 22:25:20

Konečně koukatelně rozpohybované postavy a zvířata...
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-06-10 12:57:44
avatar
už stihli fixnout ten stávající bordel nebo vydávají novou verzi? what?
semtexxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-06-11 05:58:11
avatar
Eternal demo
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-06-10 16:44:07
avatar
To brzo, momentálně nejhorší Engine!
semtexxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-06-11 05:57:24
avatar
Dúfam, že tento engine sa bude používať čoraz menej. Absolútna katastrofa až na pár výnimiek. Jedno veľké "večné" demo, kroré nikdy neprejde do praxe...
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-06-12 13:49:46

Nevím, zda má někdo osobní zkušenost s vývojem nebo tak, ale já jsem nadšený z celé té platformy. Vyzkoušel jsem unity, který mi proti tomu přijde sakra low.

Už asi týden se bavím tím, že se s ním učím a produkuju si osobní projekt pro zábavu. Fakt mě to baví a ten vývoj si díky nástrojům opravdu užívám. Za mě to umí hodně věcí a fakt použitelně. Nevím, co je teda za lepší engine, co by nabízel tvůrcům to co toto a technicky free.

Myslím si, že pro spoustu lidí je to opravdu cesta, jak něco reálně vyprodukovat. Nekvalita projektů je za mě akorát problém u lidí a celému světu, kdy je na vývoj žalostně méně času.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-06-12 14:59:39

Každé Unreal demo ukazuje jak se zlepší grafika a nasvícení a pod....a v praxi víme jak vypadá a funguje čím dál více her na unrealu vycházejících
...prakticky...nesoustředit se už na grafiku. Fyzika a interakce prostředí a AI pro NPC to jsou věci které se nikam neposunuly snad 10 let. To, že NPC bude mít 8k texturu kůže a perfektní animace pohybu je fajn, ale celé k ničemu když se pak zasekne za autem a neumí si najít cestu ani lineárním levelem
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2025-06-16 11:10:10

to YORGi: ano, mas pravdu, ale to co popisujes, je vina vyvojarov hier, nie enginu.
Unreal nie dokonaly, ale je nejaky iny lepsi herny engine?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Tron: Ares v kinech je dle očekávání propadák
Tron: Ares v kinech je dle očekávání propadákPondělí, 13 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 380x
Komentářů: 0
Fallout: London má DLC – jediný pořádný herní Fallout?
Fallout: London má DLC – jediný pořádný herní Fallout?Čtvrtek, 09 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 604x
Komentářů: 1
Nákup EA za 55 miliard smrdí a nedává finančně smysl?
Nákup EA za 55 miliard smrdí a nedává finančně smysl?Úterý, 07 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 846x
Komentářů: 3
Moderní továrna na auta – roboti a automatizace především
Moderní továrna na auta – roboti a automatizace předevšímPondělí, 06 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1073x
Komentářů: 0
Šílený Kingmakers se odkládá – hra měla vyjít za pár dní
Šílený Kingmakers se odkládá – hra měla vyjít za pár dníPátek, 03 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Avatar: Fire And Ash ve velkolepé ukázce!
Avatar: Fire And Ash ve velkolepé ukázce!Úterý, 30 září 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 1