Není divu, že na Unreal Engine přechází stále více herních tvůrců. Nová verze přináší hodně!
Aktuální Unreal Engine generace 5 se dočkal dalšího vylepšení, tentokrát přichází verze 5.6, která přináší dlouho žádané novinky. Například lepší optimalizaci z hlediska využití CPU. Epic sice řekl, že na tomhle aspektu zapracuje primárně u další generace (tedy UE6), ale ta je ještě pár let daleko. Nicméně podařilo se udělat optimalizace už nyní. HW Lumen běží prý 2x rychleji než u starých verzí UE5, stejně tak zrychlilo načítání statické geometrie atd. a to prý až o 90%! Vylepšení se dočkala i fyzika, která využívá CPU i GPU výkonu a další a další prvky. Cílem bylo prý optimalizovat engine tak, aby zvládal detailní otevřené světy na 60FPS na stávající generaci HW PC a hlavně konzolí.
Velmi působivou ukázkou pakl byla nová verze MetaHumen nástroje, který vytváří realistické modely lidských (nejen) obličejů apod. V nové verzi UE 5.6 byl tento nástroj pevně integrován, dříve byl výhradně samostatný. Je možné jej nyní používat i lokálně, a co by nástroj jeho výstupy fungují i mimo UE. Samozřejmě doznala vylepšení i kvalita a možnosti vytváření postav, obličejů a jejich animací. Působivou novou ukázkou pak byla funkce motion capture v reálném čase. Jinými slovy pozor na to, co vidíte ve videích atd. ten obličej vůbec nemusí být reálný a toho člověka v pozadí, který mluví ;).:
Jinak tvůrci Unreal Engine spolupracují na vývoji s řadou špičkových herních studií, což se rychle ukazuje jako jeden z hlavních důvodů rychlého vývoje a zlepšování Unreal Engine. Mezi hlavní partnery patří nyní CD Projekt RED, který jak víte skončil s vývojem vlastního RED Engine, na kterém vznikly hry Witcher 3 a naposledy CyberPunk 2077 a přešel na Unreal Engine. Na tom vzniká nový Witcher 4 a pokračování CyberPunku. CDProjekt má k dispozici už teď ještě pokročilejší verzi Unreal Engine a s EPIC jej vylepšují o další technologie a optimalizace i na základě zkušeností s Red Engine. Výsledkem je nová technologická ukázka Witcher 4, která už fakticky běží na budoucím „UE 5.7“ a obsahuje zásadní vylepšení „Nanite“ a další techniky pro extrémně detailní prostředí, vegetaci, NPC atd. Nicméně tyhle věci budou prý k dispozici pro ostatní vývojáře až v dalších verzích Unreal Engine. Každopádně vypadá to skvěle a nové hry které budou UE používat a vyjdou v dalších letech, nám přinesou působivý audio-vizuální zážitky ...
Dúfam, že tento engine sa bude používať čoraz menej. Absolútna katastrofa až na pár výnimiek. Jedno veľké "večné" demo, kroré nikdy neprejde do praxe...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!