Windows 7 je mrtev! MS ukončil podporu. Zásadní ale zastaralou verzi stále používá 25% PC. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 14 leden 2020
alt2009 – 2020 aneb Windows 7 měl dlouhý život a byl zaslouženým úspěchem. Je ale čas jít dál.

 

 

 

 

Microsoft oficiálně 14.1.2020 končí s podporou systému Windows 7. Počítače s ním sice budou nadále fungovat, ale již nebudou dostávat žádnou podporu, záplaty atd. Nutno říci, že dnes pro drtivou většinu uživatelů neexistuje žádný důvod, proč Windows 7 stále používat. Současný systém Windows 10 je ve všech ohledech dnes lepší systém. Ostatně samotný W10 je zde od roku 2015, tedy letos oslaví už páté narozeniny, a má všechny úvodní neduhy a problémy dávno vyřešeny. V poslední době MS výrazně zapracovalo na optimalizacích pro nové generace procesorů, grafik, SSD atd. Pokud tedy máte moderní hardware a komponenty, nedává používání Windows 7 místo Windows 10 absolutně žádný smysl, naopak by to bylo s problémy.

  • Windows 7 aneb vylepšená VISTA

V zásadě byl Windows 7 z roku 2009 jen vylepšená Windows VISTA, kterou z nějakého důvodu někteří neměli rádi. Já osobně jsem všechny systémy používal prakticky okamžitě, kdy se objevily a neměl jsem žádné problémy s žádným z nich. A podotýkám, že prakticky posledních 15 let nedělám nic jiného, než sedím u PC nebo se v nich hrabeme a testujeme na Windows platformě nový HW i SW.

Chápu ale, proč je mnohými považován Windows 7 za tak skvělý, že budou i dnes subjektivně tvrdit, že je lepší než stávající verze Windows 10. Nicméně pro tohle tvrzení neexistují reálné argumenty podpořené skutečnými fakty. Současný Windows 10 je pro současný HW a počítače na něm postavených, mnohem lepší systém než starý Windows 7. Ale to je zcela v pořádku, W7 byl dělaný na PC své doby a stejně tak je tomu i v případě W10. Pokud někdo tvrdí, že je dnes v pořádku na moderním PC používat Windows 7, je nebezpečný sobě i svému okolí ;).

Je ale opravdu mít na paměti, že srovnáváme dva systémy postavené pro úplně jinou éru počítačů a technologií nejen samotného hardware, ale také software a Internetu samotného. A zkrátka časy W7 a jeho technologií pominuly.

Přesto i dnes, začátkem roku 2020, je zde více jak 25% desktopových PC, které využívají W7. Podíl Windows 10 pak dnes už dosahuje 65%. Je samozřejmě na místě se domnívat, že spousta uživatelů stále používá starší PC z let kolem 2015, kdy W7 byly jasně dominantní. V loňském roce a zejména v tom letošním, už ale mnozí velmi pravděpodobně budou upgradovat, protože je opravdu už čas. A hlavně zejména AMD nám dává hodně důvodů :). Někteří možná budou mít nutkání na i na svůj nový HW instalovat starý W7 místo W10, naštěstí dnes už spousta věcí, ovladačů ale i nového SW vyžaduje minimálně W10, takže se setkají nutně s problémy, které je odradí od dalšího používání dnes už naprosto zastaralého a překonaného systému.

Jsou zde samozřejmě tací, kteří zatím upgradovat nemohou, tedy budou používat stará PC atd. Pro ně je samozřejmě ukončení podpory Windows 7 zásadním rizikem, které ještě výrazně vzroste. Ať už jde o bezpečnost, tak zejména možné komplikace s novými verzemi aplikací apod. Rychle bude přibývat případů nepodpory nových verzí aplikací na Windows 7 a tak by bylo chytré jednat teď, než další problémy přijdou, než jednat, když už nebude jiná možnost. Potíž je samozřejmě s některými speciálními, ale velmi starými aplikacemi či starým HW, jejichž podpora pod W10 je omezená, nebo není vůbec. Na druhou stranu i na to jsou dnes řešení, počínaje prostou změnou uživatelských zvyklostí a naučení se používání něčeho nového. Jednou to zkrátka přijít muselo a Windows 7 měl dlouhý a dobrý život, a je prostě čas jít dál.

Windows 10 se nebojte, za uplynulých 5 let se hodně změnilo a pro současnou generaci PC, hardware, software i technologií jsou jasně lepším systémem. Na rozdíl od omylu, kterým byl Windows 8/8.1, je Windows 10 skutečným nástupcem Windows 7, včetně logiky ovládání apod. Samozřejmě nic není dokonalé a navzdory nostalgii některých uživatelů Windows 7, nebyl dokonalý ani ten. Operační systémy je stále nutné vyvíjet, a to se samozřejmě děje. Windows 7 je počínaje dnešním dnem definitivně mrtev a zaslouží si odpočinek. Smutnit nemusíme, současný Windows 10 je podle mého názoru a dlouholetého uživatele Windows platformy ještě lepší a celá Windows platforma je objektivně v nejlepším stavu, v jakém kdy byla …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 18:08:17
avatar
No já taky tedy nikdy a to jsem používal téměř všechny windows co vyšly, neměl s žádnými problém. A proč by měl být windows 8 omyl to taky nechápu, ... používal jsem 8 i 8.1 a uplně v pohodě (akorát jsem si vypnul ty debilní cihly na dotykové ovládání, přidal nabídku start a za pár minut si to člověk přispůsobil). Každopádně špatný nebyly, byly uplně v pohodě, akorát je fakt, že přechod na ně ze sedmiček nedával moc smysl (nevím už, jestli 8.1 nepodporovaly DX 12, ale to myslím taky nebylo). Visty byly taky v pohodě, až na to, že zabíraly fakt hodně místa co si pamatuju, už ani nevím kolik, ale vím, že pak Win 7 byly o dost menší, takže museli spoustu zbytečnosti zredukovat.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2020-01-14 19:40:34
avatar
8/8.1 se po rychlem doinstalovani start menu a zakazani par veci uzivatelsky moc nelisi od desitek a clovek ma nad nimi i trochu vice kontroly
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 23:20:50

Mne je to uplne šumak, či je to windows linux Mac, všetko sa mi vidi na to iste kopito, mňa skvor zaujima uživatelska funkčnosť a odladenosť softwaru pre programi. s XP som dlho prechadual na W7 lebo dlho im trvalo to odladiť na W8 som skušal prejsť ale v tedy bola stale slabo odladena, na W10 som prešiel až po dvoch rokoch od spustenia a trvalo to ešte nejaky rok kym sa dostala na uroveň W7. Teraz W10 už je plne funkčna aj odladena po 5 rokoch... Som zvedavi čo na nas vytiahnu za novinku.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 14:03:54

Tak 8ky byly skutečně úlet, který se min. do desktopový zařízení spoléhající na HID nikdy neměl dostat. 8.1 to trochu napravovaly, ale i tak, když je spustím ve virtualizaci jsou to jediné Windows, ve kterých stále bloudím. Naštěstí drtivou většinu instalaci MS updatnul na 10ky a 8ka prakticky zcela zmizely ze světa, jako by nikdy nebyly
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W7 - THE BEST WINDOWS 2020-01-14 18:52:39
avatar
Dávám Microsoftu rok, maximálně dva a jestli ty zmetkovský W10 konečně nevyladí k bezproblémovosti jakou mají W7, tak holt tučňák.

Nejlepší je to strašení novinářů o nebezpečnosti a problémovosti nepodporovaných Windowsů. Neznám lepší a méně problémové OS od Microsoftu, než ty, co už nejsou podporované. Sám občas používám Win XP a to i na internet a samozřejmě bez antiviru apod. svinstev. Uvidíme, snad díky čínsko-rusko-indicko-íránské snaze o nezávislost půjde linux víc nahoru.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 19:11:29
avatar
Používám Win 10 od začátku, takže už je to 5 let, to čumim, fakt to letí a žádný problém s nimi jsem neměl a nemám. Jak jako zmetkovský ? Co ti tam tak nefunguje ? Na všechny winy si lidi vždycky stěžovali, ale v naprosté většině případů je problém spíš mezi monitorem a židlí. Tím neříkám, že je to tvůj problém. Když mě požádá někdo ať mu spravím počítač, že je strašně pomalý a já vidim, co tam mají dotyční nainstalováno za hromadu sraček, tak fakt nechápu nic Uplně best jsou lidi, kteří si myslí, že čím víc antiviru nacpou do kompa, tím líp
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 20:29:37
avatar
W10 jsou na pomalém disku nesnesitelné. Každý PC nemá SSD. Pokud na nějakém disku můžou být W7 a linux naprosto v pohodě a po nedobrovolném upgradu na W10 je PC nepoužitelný, tak to potěší.

W10 odesílají data, i když to uživatel v nastavení vypne - dokázáno. Bezpečnostní prověrkou proto tenhle OS nemůže projít v žádném státě nebo firmě, které na tom záleží. Nejsem paranoidní, ale tohle chování MS nesnáším z principu.

W10 home často něco změní v nastavení, když přijdou aktualizace, které ani nejdou odmítnout (W10 Home).

W10 aktualizace programují Nadellovi kámošové z Indie, protože velice často něco opraví a něco jiného přitom zkurví - viz zprávy na toto téma. Testovací oddělení bylo zřejmě taky přesunuto do Indie - beze srandy, četl jsem něco o jejich omezení díky úspoře nákladů.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 21:16:59
avatar
jj no tak dík za info, tohle jsem nevěděl. Jinak komp bez SSD si už nedovedu představit 6 let, je to nesnesitelný a je to vlastně to nejdůležitější snad, natož v dnešní době, to už mě přijde zbytečný, když ty SSD se dají pořídit v klidu za rozumné peníze. Jo to odesílání nevim, mám povypínáno co se dá a jestli se něco přesto odesílá, tak to není dobrý, to nesnáší z principu asi každý, ale neřešim to, počítám, že já s mojim životem naprosto nikoho nezajímám Jo Indie, tam se to množí jak kobylky, naprosto šílený a budou přebírat čím dál více práce, to je jasný, bohužel Já budu doufat v to, že s windows mít problémy i nadále nebudu
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 22:14:29
avatar
Co se týče odesílání dat, tak největší přeborníci v dokazování jsou Aeronet, Sputnik a jim podobní
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 11:28:32

polovicu odosielanych dat vies vypnut priamo vo Windose a tu druhu odporucam vypnut cez utilitku W10Privacy: Odkaz
(aplikacia od nemcov, takze ziaden Sputnik )

utilitka je vymakana, umoznuje nastavit vsetko mozne, nie len privacy, samozrejme vyzaduje aspon trošku pokrocileho uzivatela, ktory vie, co nastavuje
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 21:18:19

Doma máme vyřazené kancl HP s i3 4GB ram a 2,5" HDD a jede to přinejhoršim stejně, jako předchozí W7.
W10 používám s ryzenem cca pul roku a spokojenost.
Co se mi nejvíc líbí je, že po instalaci jsem ani nemusel nic doinstalovávat a používám je tak jak jsou. Takže příští reinstal, pokud bude nutný bude opět uživatelsky přívětivý a bezkonfliktní.
Mám origoš a hry také, takže jestli se odesílají data mě moc netrápí. Netrpím schizofrenií.
Pro firmy to může být problém, ale pro obyčejného uživatele není co hrotit. Za mě mají plus ve stabilitě a rychlosti
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 21:11:47
avatar
Pokud si nenainstaluješ Linux a nezahodíš chytrý telefon, tak se o tobě stejně dnes data odesílají pořád. Navíc pokud to nebude dělat OS, rozhodně to budou dělat aplikace a webové stránky.
Já Ti sice rozumím a chápu proč si stěžuješ, ale upřímně bych s tvou paranoiou žít nechtěl ;-)

Jinak to, že je systém bez SSD nepoužitelně pomalý platí pro jakýkoliv OS který umí SSD používat, Windows 7 nevyjímaje.
Používám SSD od vydání Win 7 RC a kdykoliv jsem musel používat PC bez SSD, bylo to utrpení...
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W10 jsou napi... 2020-01-14 21:34:42

Jedná se o operační systém, kvůli kterému se 7 musely zavraždit. A kdyby se do 7 dodala podpora, jaku mají 10, W10 by si neškrtly. Do 7 jsem si mohl naistalovat cokoli ( tím nemyslím cokoli, ale cokoli funkční, bez trojanů a sraček) 10 mi to nedovolí a vnucují mi alternativu ze
store. 7 ,měly naprosto naprosto famózní VMC, který fungoval jako TV líp, než software k tunerům. Mám tablet Lenovo E 560. i56200 SSD a provoz na 7 bez nejmenších potíží. Na W10 potíže se zvukem, W7 nikoli. Strčím dovnitř konektor sluchátek, naskočí okno a zamrzne to. Ale až po aktualizaci na 1903. Problémy se sítí. Tentýž NB se stejnými ovladači na W7 - bez potíží. Družice dostává poštu z USA, někdy jen odkazy. V Edge to otevřít nejde, v 7 jen něco, ale všechno otevřu v XP ( který jsem musel nainstalovat ) a vůbec mi není jasné, z čeho to posílají Američani, když je to full compatibility only with windows XP. Tak trochu paradox. Každá aktualizace W10 mě děsí, protože to znamená komplikace, změny ( které snad zlomyslní Indové dělají naschvál) W7 dával na výběr, W10 vnucuje, omezuje, diktuje ... Jo a Linux už mi docela jde. Hádejte na jakým systému jedu teď? Ale byl to opruz. Proti Win všechno od začátku. Ale DOPORUČUJU!!! Alespoň vyzkoušet.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 22:35:41
avatar
Tak to máš zajímavý systém když ti vnucuje nějakou alternativu k tomu co chceš nainstalovat.
Když pominu aktualizace (tam je to vnucování fakt k prdu), tak mi Win10 nikdy nic nevnutily a ani nenabízely alternativu k tomu co jsem chtěl instalovat. V 99% to sežralo vše co jsem chtěl.
Nikdy jsem ve Win10 neviděl ani reklamu.
Jestli to nebude tím, že jsem v nastavení povypínal kde co.

O špehování nevím, může být. Kdo ví co běhá na volně povoleném portu 80 nebo jinak nesledovaném "kanálu". Jinak mám ale firewall (ESET) nastavený na "interaktivní", takže vím co se kam připojuje pokud jsem tomu neudělal pravidlo.

Mám je 3 roky (s Ryzenem) a nějak jsem nezjistil nějaké zásadní problémy. Rozhodně si nějak na ně nemůžu stěžovat. Problém většinou vytvoří starý sw který není stopro kompatibilní atd.
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ano. 10 jsou zajímavé 2020-01-15 17:44:16

Stalo se mi párkrát, že jsem chtěl instalovat program, na který jsem zvyklý a W10 mě nepustily k instalaci a nabídly program ze store. Při úplně první instalaci mi to udělalo u skype a když jsem se přihlásil, chtělo to po mně heslo k účtu Windows i při zapnutí kompu. Brr! Dodnes nevím, co jsem tehdy udělal špatně. Jenom jsem se přihlásil do Skype, co mi vnutil Windows 10. U některých pakovacích programů, to samý. U mně 7zip. Ale instalaci Winraru to vzalo. Takže dobrý. Jinak obecně nesnáším propojení účtu i mezi FB a messengerem a když tu politiku kopíruje Windows, nechci. Je to prachsprostý sběr dat, personalizace a jsou v tom fakt dobří. Chceš důkaz? Domluv se s 30 lidmi a pouštějte si na YT nějakou fakt idiotskou písničku několikrát po sobě. Ale zodpovědně. Během dvou až tří dnů bude v nějakém rádiu, které má vysílač poblíž. Jednou jsme to otestovali na CHeap trils od Sii ( ta se mi líbí ) a pak na Já už jdu od Ringo Čecha. Celkem prdel. Tuhle politiku reprezentuje W10. Nemám ten systém rád. Potíž je v tom, že pokud se Linux rozšíří, dopadne to stejně a pak se alternativa bude hledat těžko.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 19:38:28
avatar
No tak vzhledem k tomu, že Skype je už x let Microsoftu, se není čemu divit. Čéče je možné, že se mi stalo to samé. Ale s vědomím, že je pod MS jsem to v klidu přešel a pustil z hlavy

7zip mi to žralo v pohodě. Možná to bylo jen o novější verzi. Vím, že W10 měly kecy ke staré verze Ccleaneru a nechtělo to pustit. Ale to beru tak, že vědí, že to není plně kompatibilní, tak to doporučí verzi novou.
Je to nakonec jeden ze způsobů co donutí uživatele na W10 přejít. Budou chtít aktualizovat nějaký soft a...nene, bez W10 máš smůlu.
Propojené účty taky moc nemusím, to je fakt. Ale jako neuživatel FB a jiných soc.sítí jsem v poho. OK, mám pro komunikaci Messengera (vázaný jen na tel.č.) a Whatsapp a ten Skype. Ale to je celé.
U toho Skypu mě třebas štve to, že když mi kámoš volá abychom mohli kecat při hraní, tak to zvoní na mobilu ale ne ve Win...byť jsem přihlášen na obou zařízení. Ale beru to tak, že to jsou stejně prkotiny.

Tuhle politiku má hodně firem/výrobků. Dnes je mraky věcí postavených na reklamách...no a aby byly reklama účelnější, musí firmy vědět co tě zajímá. A proto jsem ve W10 nastavil, že mi je úplně u pr..le jaké reklamy mi pošle. Tedy co nejmenší personalizace (nebo jak se tomu říká) a Firewall si z velké části řidím sám
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Panenko skákavá 2020-01-16 07:49:32

Na co si hraješ? Tebe až někdo pichne do zad, tak řekneš, že jinde taky píchají a pustíš to z hlavy? Mně se 10 zprotivily a nepoužívám je. Dokážu si je vyladit a obejít i všelijaký omezení. A nechci je. Prostě nechci. Nebaví mě po aktualizaci doinstalovávat programy ( i hlášení o programech, které bylo třeba znovu nainstalovat po "aktualizaci", bylo jen u 10. Když nemáš čas a chceš něco rychle během pár vteřin vytisknout a nemůžeš, protože ti v noci aktualizace přepsala ovladače a fakt spěcháš, protože čas jsou peníze...) Jestli ty máš čas, vysedávat u kompu a v "klidu" přijímat fakt, že to není dobrý, tak já v klidu koupím nový SSD a dám tam Linux. A pak stejně nad věcí prohlásím: Jde to i jinak. :-) Nadávám na ně, protože si to zaslouží. To co dokážeš ty, já dokážu taky. Dost možná líp a rychleji. Když něco nefungovalo, jak má, tak ve 20 to byla výzva. Ve 30 hobby, ve 40 nutný zlo. Začátky s Linuxem byly taky krušné. Ale pro mě je důležité, že nemusím nic zbytečně řešit ve chvílích, kdy jsem to nemusel řešit u nižších verzí. Tak nemachruj. W 10 jsou napi... Nechci je, nemám je a dokud nebudou fungovat minimálně jako ty 7 ( protože i ty měly své mouchy ), mít je nebudu. Pa :-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 08:14:45
avatar
Vždyť oba tu jen popisujeme svoje zkušenosti, nic víc.
Jeden má takové, druhý jiné, toť celé.
Jestli se ti W10 nelíbí a nechceš je, jsou tu alternativy jak píšeš.

Čím to, že ty zkušenosti se stejným OS jsou tak rozdílné? Něco půjde na vrub PC sestavě včetně periférii protože těch existuje miliarda různých konfigurací a sofistikaci W10. Zde má Linux velkou výhodu.
Největší rozdíl je ale v uživatelých. 100 lidí 100 chutí nebo jak se to říká.
Takže ty si na W10 nadávej, ale nediv se že se najde i někdo kdo řekně, že jsou v pohodě. Pa
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 21:21:48
avatar
V článku se píše o moderních počítačích;-)
Pokud máš HW z doby Win 7 a navíc ještě trochu exotický (jak už to u tabletů a NB bývá), tak pro Tebe možná budou ty sedmičky lepší...
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 21:43:33
avatar
Co na win 7 bylo nejlepší?
Předtím je nikdo nechtěl, protože se jim zas zdáli nejlepší win XP.

Osobně jsem neměl problém s žádným systémem, dokonce ani s win Vista a windows 8 (8.1), nyní už 5 let používám všude win 10 (po předchozích sedmách) a taky nemám problémy, mnoho lidí co znám je má taky a též bez problémů.

Ano, chyba se občas vyskytne všude, ale lidi, uvědomte si, že windows běhají na tak obrovském množství různých konfigurací HW, že by bylo divné, kdyby to občas nezadrhlo.
Vývoj nejde zastavit!
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 21:52:01

W Vista byl byl první systém, který potřeboval více operační paměti. Mnoho strojů v té době mělo ještě 512/1024mb ram, takže odtud se brala ta nenávist. Jinak Visty byly též v klídku, jen trochu více hrabaly na disk, pokud se neupgradovala ram.
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2020-01-14 22:26:24

Visty byly změna. Já pamatuji ještě W3.11 a to už je dnes opravdu pravěk. Jenže nastartovaly monopolizaci. Visty byly nedodělané a kdo je chtěl, nadřel se jak kůň. Podpora zpočátku ubohá, ovladače k hw se musely doslova vkopírovat, aby jely některé věci. Je to dávno. Ale i Visty přinesly něco navíc. Každý systém až po W7 přinesl něco navíc a staré vylepšil. To skončilo u W8. Ty přinesly maximálně Fibonacciho posloupnost v dlaždicích a skutečné znechucení u konzervativních lidí zvyklých na klasiku. W7 byly zpočátku vysmívané a smíření přišlo až s SP1. Do té doby taky žádná sláva. W10 už jsou jako Android. Komerční a s reklamou a jejich cílem je vydělávat, i když si je člověk koupí. Jak vytlačil Android WM? A to jsem WM6.1 miloval na HTC TyTN II. W7 se za 2 roky staly všeobecně oblíbeným OS. W10 jsou s námi kolik? 5 let? A furt stojí za houno. Jo. Fungují. Když zrovna neposílají hlášení o neočekávané chybě, když uprostřed práce nenaskočí okno, že systém bude restartován z důvodu aktualizace ... W10 jsou napi.... Možná až po SP 581 to snad ... Jenže tou dobou už Linux Windows vytlačí tak, jak to dokázal Android na mobilech. Aspoň v to doufám. Zasloužili by si to Indiáni z Větrova.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 23:12:25

Ohledně té práce, když ti naskočí okno, že aktualizace W10 a chce to restart, nejde náhodou nastavit restart až třeba za hodinu?
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 08:39:27
avatar
Jasně, že jde restat po aktualizaci odložit, dokonce o sedm dní - Odkaz
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dřív to možné nebylo 2020-01-15 09:10:42

Teď už ano. Jenže problém je v tom, že tahle možnost vůbec nastala. Že takové zásadní věci byly normální. V10 by měly být lepší než W7. Jenže nejsou. Jako systém v porovnání s W7 nepřináší nic. Jen podporu nových her, hw a i práci s vice jádry. Jenže to šlo dodělat i do 7. W10 je uživatelsky daleko nepřívětivější než W7. I srovnání W7 a W 10 z hlediska odstupu času... Kdo mel W7 nikdy nechtěl zpět XP. Ale spousta lidí by dnes brala W7, kdyby měly podporu HW a SW. Což je tristní. Všechno se přizpůsobuje odírání koncového zákazníka. I ty hry už si nezahraješ, bez dokoupení. Jak dramaticky se změnily WOT... Tomu dnes slouží W10. To ze vlastně má být operační systém, je až druhotné. Ale mějte si ho. Nikomu to nezazlívám. Já ho nemám. Teda mám, ale nepoužívám.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 20:31:11
avatar
Tak to jsi mě potěšil, že dovolíš, abychom měli Windows 10 a ještě navíc nám to nebudeš zazlívat, díky.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 21:45:10
avatar
A jak víš, že by tyhle věci šli do Win 7 dodělat? ;-)

Myslím, že pokud bys opravdu Win10 pár měsíců používal a pak se musel vrátit na Win 7, tohle nadšení by Tě přešlo.
Já to zažil asi měsíc zpátky. Taky jsem si Win7 pamatoval jako můj nejlepší OS a přišlo mi, že Win10 nepřináší skoro nic navíc a některé věci fungovali lépe, ale po resuscitaci mého starého PC (aby si měli děti kde hrát), jsem brzy zjistil, že bych se na Win 7 už vrátit nechtěl:-)
čitateľ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 12:42:48

No napríklad keď som ja upgradoval z W8.1 na W10 hneď jak vyšiel tak to nešlo. Niečo som robil a Windows si povedal, že proste nainštaluje aktualizáciu a bolo mu jedno čo robím. A vtedy sa to nedalo vypnúť.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 21:35:11
avatar
Máš v tom trochu zmatek. Win 7 byli první a možná i poslední Windows, který fungovali perfektně už jako RC a proto taky vyšel jen SP1...

Win 7 RC byl systém, který mě po čtyřech letech na Linuxu přesvědčil k návratu na Windows.

Souhlasím, že Win10 nejsou ideální a mají své chyby, ale který OS je nemá?
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 19:28:05

Já dělám v branži, kde 10 let není vůbec OK - je to strašně krátká doba. V úvahu je potřeba ještě vzít ten fakt, že ne vždy chytnete zrovna vydání daného OS (a žádný výrobce čehokoliv taky nebude nikde nasazovat sotva vydaný OS, obvykle to min. 1-2 roky "ladí"), takže z 10 let může být taky klidně pouze 5-6 let. Měli by to obecně u všech edicí Windows natáhnout aspoň na 20 let. Životní cyklus spousty strojů, zařízení a technologických celků je klidně 30 let i více (cyklus mezi generálními rekonstrukcemi), a není zkrátka možné, aby OS který to obsluhuje měl "životnost" pouhých 10 let a už často po pár letech byl enormní tlak na zvážení, zda všechno nehodit do hajzlu i se spoustou "železa" (jelikož výrobce již nenabízí/nezajišťuje drivery nebo software pro dálkový dohled/konfiguraci pro nový OS), které by mohlo klidně ještě spoustu let sloužit.
Já si dělal naděje, že to Windows 10 změní, protože podle Microsoftu to má být systém "na furt" - a ono prd. Windows 10 jsou prý pro skutečně systémové použití nepoužitelné, musí se prej nasazovat Windows Server xxxx (bylo mi řečeno, že Windows 10 jsou OS tak leda dobrý do hraček a do desktopů, ale ne pro critical aplications) - no a ty Server edice jak na potvoru mají taky omezenou dobu "použitelnosti".
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 23:13:54
avatar
Jestli správně chápu, že mluvíš o "průmyslovém" použití, tak tam tě přece nějaká podpora v podobě bezpečnostních záplat od výrobce nezajímá :-O
K čemu by ti to bylo, když to nemáš připojené k internetu?
A na co bys potřeboval nové ovladače, když tím pořád řídíš ten jeden technologický celek?
Jako jasně, bylo by hezké tu podporu mít, ale na druhou stranu tě její nepřítomnost nemusí nijak moc trápit.
To není pracovní stanice, která komunikuje se světem pomocí média plného malwaru, adware, virů a hackerů, abys tohle musel řešit.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 19:12:07
avatar
7 je pro mě daleko více user friendly než 10. Zatím mám starý železo, takže na 10 ještě nejakou dobu nepřejdu.
Dokonce mám na ntb XP kvůli autodiagnostice
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 19:47:44
avatar
Na firmě přecházíme na 10 Pro i na starých PC, a uživatele si je pochvalují a subjektivně jsou prý i rychlejší a to jsou to fakt staré stroje i když původně to byly pracovní stanice, takže úplné kalkulačky to také nejsou.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 22:48:48
avatar
U nás se taky přechází. Základem je mít SSD, což v dnešní době vcelku chápu...krutě to urychluje PC.

Ve vašem případě bych viděl to "urychlení" hlavně v defaultním nastavení W10, kde je nastaven "Rychlý start"...tedy takový hybrid mezi spánkem a hibernací.
A taky trochu kurvítko (jen pro SSD), protože při jejich rychlostech není potřeba aby při vypínání se na ně zapisovala část RAM. U HDD je to jiné.
Navíc je třebas nevýhodou, že při startu není zapnutý NumLock a při zadávání hesla to může dělat uživatelům problémy.
Jakmile jsem kolegyním vypnul tento "Rychlý start", PC startuje tak o 5s pomaleji a NumLock je zapnutý
Prostě sranda

No, moje PC má útrum. HW na to má, ale je tam specifický soft vázaný na W7. Takže až budem upgradovat celé PC (za rok dva), tak pak přijdou i W10 a i nová verze daného softu.
Doufám, že budeme moci sáhnout po nějakém slušné mašině.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 23:17:25
avatar
Ten zapnutý Numlock s Win10 nebo s rychlým startem nesouvisí. Mám podobný problém na jednom PC s Win 7. Naopak na žádném PC s Win 10 se zapnutým "rychlým startem" ten problém nemám.

Někdy jsou zkrátka věci mezi SW a HW, do kterých ani programátorovi nic není -> černá magie ;-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 09:36:09
avatar
Jo, je to možné.
Každopádně vypnutí rychlého startu pomohlo a to je to o co šlo kolegyním šlo
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 20:40:39
avatar
Na Wind 10 stále laguje od 1903 RDP přes Gbit LAN !!!! Nikdo se tím nezaťěžuje to opravit.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 22:18:18
avatar
7 byly dělane pro PC, 10 není jejich nástupce protože nebyl dělaný pro PC ale pro všechno, nastavit něco v 7 bylo lepe udělané než v 10, tam něco najít je hnus, desitkovy graficky styl vic připomíná win 98 a proti 7 taky šit, start menu taky horší než v 7 a to se ani nebavim o katastrofě zvané aktualizace na 10kach
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 22:53:59
avatar
Start menu je v pohodě. Stačí si jej trochu upravit.
Ale souhlasím, že když člověk něco hledá (hlavně hlouběji v nastavení), tak je to maso se tam dostat. A nakonec na něj vyskočí klasické okno jako bylo snad ve všech Win
Je to takové kostrbaté. Proklikat se někam je dvakrát třikrát náročnější a zbytečně.

Pamatuji, že když jsem se poprvé setkal v W10 a potřeboval se dostat do nastavení síťového adaptéru, bylo to pro mě utrpění.
Ale stejně jako všechno, je to hodně o zvyku. Ale i tak je ta "cesta" ve W10 složitější než v W7.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 09:47:55

jo jo presne to skomplikovanie preklikavanie a hladanie nastaveni je to jedine co mi na W10 vadi.Inak W10 beha v pohode ,vcelku bez problemov uz od prvych testovacich verzii.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 10:03:03
avatar
Já hlavně nechápu proč když chtěl MS udělat univerzální systém proč to řešil takovou monstrozitou. Ta "dotyková vrstva" měla být jednoduše volitelná. A v momentě kdy system nedetekujue dotykové ovládání ji jednoduše vůbec nepoužívat. A nebo když už tma udělaly ten režim tabletu, tak tu dotykovou část spouštět jen při režimu tabletu.
V tomhle to je absolutní děs.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 23:24:28
avatar
Mě se to menu nastavení líbí, je mnohem hezčí a přehlednost je u něj nepodstatná, jelikož stačí nahoře začít psát do vyhledávacího políčka a hned ti to najde co potřebuješ, nemusíš nic proklikávat a někam hluboko chodit.

Co mě ale hodně štve je to, že ještě dnes po pěti letech v tom menu není všechno. Například jsem nedávno narazil na to, že když chceš změnit nastavení WiFi profilu, tak to jde jen v okamžiku kdy jsi k dané WiFi síti připojený a jde to jen přes starý Win 7 dialog.
Pokud k dané síti připojený nejsi, tak není cesta, jak se k tomu nastavení vůbec dostat!!!
A takových věcí je bohužel víc :-(

Pokud by všechno nastavení bylo k dispozici v tom novém menu, které hezky vypadá a má super vyhledávání, abych nemusel hledat kde co je, byl bych naprosto spokojenej. Bohužel první dva roky to bylo úplné peklo, páč půlka věcí se nastavovala přes to nové menu a půlka přes Win 7 dialogy. Dnes už je většina běžných věcí naštěstí přesunutá, ale i tak nechápu, jak může firmě o velikosti Microsoftu trvat roky přesun nastavení??!!! To je fakt smutné:-(
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 08:04:42
avatar
Má super vyhledávání? Pardon, ale k vyhledávání co bylo ve win 7 si to ani nečuchne. Hlavně vyhledání systémových nastavení je úplně tragické.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 10:53:55
avatar
Ke spokojenosti s W10 mi chybí jedna věc, aby šlo vypnout aktualizaci driverů pro jednotlivé komponenty. Například na chatě se mi už 2x za poslední dobu stalo, že mi to zkurvilo nastavení wifi, a musel jsem ručně nastavit parametry, jinak jsem se nepřipojil. V práci zase u pár počítačů přestala jít zvukovka. Prostě to napětí co zase update zkurví mě nebaví. jinak chodí na stejném železe, tak není důvod zůstávat u starého systému, pokud ovšem někdo nemá třeba starší plotr. U HP DJ500 poslední update zkurvil funkčnost ovladače z W7, nový není, tak jsme ho v práci museli vyřadit. Ale doma je lepší si nechat starý systém, než vyřazovat plotr za 100 tisíc. Prostě pro dost věcí, a drahých věcí, nejsou drivery, tak lidi zůstanou u sedmiček, to se dá pochopit
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 11:03:49

Tak já jsem asi mnohem více konzervativní než tu čtu. Stále ve W7 používám skin "Klasické nastavení" tj. vypadá to jako W2000 :-) To mi třeba na W10 hodně chybí.
V podstatě mi W10 proti W7 přijdou jako nová verze Office, dělá to to samé jen to jinak vypadá.

A nesouhlasím v zásadě s celým prvním odstavcem, dyť W10 a jejich slavný cheduler je tak dodrbaný, že se mu musí softwarem lhát aby to vůbec fungovalo jak má. A o takovémhle paskvilu si DDHanz dovolí napsat, cituji: "V poslední době MS výrazně zapracovalo na optimalizacích pro nové generace procesorů, grafik, SSD atd."
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 11:12:06
avatar
nesouhlasit můžeš, ale realita je, že to funguje výrazně lépe ....

W7 jsou prostě zastaralé po všech stránkách. W7 byly dělané na PC a HW své doby, W10 je dělaný pro současnost
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 22:23:18
avatar
W10 je dělaný pro současnost

Hloupost, W10 je dělaný pro korporátní potřeby mrkvosoftu, zaříznutí dx12 a vddm 2.0 pro W7 a W8(které byly původně přislíbeny) bylo pouze kvůli prosazení W10. Kdyby to skutečně nešlo, nebyl by ani WoW s DX12 pod W7. Jde to vidět i ve snaze aby uživatel neměl takovou kontrolu nad OS.

To že AMD neudělala ovladače pro W7 je taky díky dohodě mezi AMD a MS, protože proč by se jinak AMD připravovala zbytečně o část trhu.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 09:53:39
avatar
Ovladače AMD pro Windows 7 a další OS - Odkaz
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 19:33:47
avatar
Já spíš myslel aktuální ryzen, pro grafiky ještě nějaký čas ovladače dělat budou.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 10:20:58
avatar
Tak snad se dá pochopit, že win 7 z roku 2009 nebude to pravé ořechové na HW z roku 2020.
Tady je to už o správné (ne)-funkčnosti nového HW.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 17:08:32
avatar
W7 ma zase ale spoustu jinych vyhod a existuje spousta duvodu, proc mnozi W10 nemame radi a nevyhovuji nam (to neznamena, ze je nikde nepouzivame).
Osbone mam vyzkousene ryzeny vsech tri generaci v kombinaci s W7 a funkcne neni zadny problem. Dokonce jsem drive pri zkouseni v nekterych syntetickych testech paradoxne i dosahoval lehce lepsich vysledku. Jedinny opravdovy handicap je u Ryzenich APU, tam chybi graficke ovladace (cpu samotny je funkcni).
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 18:17:07
avatar
Chápu, že je někdo na win 7 zvyklý a má je raději, ovšem výhody W7 proti W10 mi nějak unikají, nevím o žádných a to jsem měl oba systémy hodně dlouho.
Vývoj se přeci nemůže zastavit, protože je dost uživatelů konzervativní a nejraději by zůstalo na "osvědčeném" systému, který znají, u technických analfabetů to ještě pochopím, ale těžko u lidí co se zajímají o nový HW a SW, to je objevování stále nových věcí a i když vše se vždy nepovede, vývoj pokračuje.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 21:35:38
avatar
Jakože nemůžou napsat přímo ovladače které se dají pokoutně rozchodit na W7 tak že to funguje? To není o nefunkčnosti nového HW na starším os, to je prostě jenom o tom že to nechtějí udělat. Možná kdybych neviděl plně funkční ryzen 5 3600 na x470 tak bych ti dal za pravdu.
volfiste [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Win 8.1 2020-01-15 11:40:00

Nechápu větu " Na rozdíl od omylu, kterým byl Windows 8/8.1 ... "
Používám 8.1 už asi 6 let, instaluju různý HW a SW, všechno šlape, žádný problémy. Co je myšleno tím omylem? Že si člověk musím nainstalovat nabídku Start která mu vyhovuje?
FRANTIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 10:51:20

W10 opravdu kočkopes, vynucení aktualizací, nelze zablokovat.
Problémy co se týče vyhledávání souborů v řádku, problémy s programy. S vyšší verzí nefungují. Neustálé problémy s náhledy fotografií deformace-nedořešeno ani po 5 letech...
Windows rozdrbal i ovladač tiskárny - musel jsem již několikrát přeinstalovávat.
To opravdu není nejlepší Windows...katastrofa a mohl bych pokračovat, bohužel zákazník nemá na výběr. Linux to neřeší...
FRANTIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 10:48:47

A když se Win solidně odladí viz W7 odstřihnou ho, ať si tupí zákazníci zvykají, hlavně potřebují vydělat...hnus
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 13:06:58

Kéž by W10 konečně sakra přestaly drbat do ovladačů u komponent/zařízení které jsou připojené/nainstalované/funkční. Zase sem tento týden 3x řešil to, že po aktualizaci W10 přestaly fungovat tisky na HP LaserJet tiskárny. Všechny nainstalované plným sw balíčkem nejaktuálnějším v době kdy se ta tiskárna dodávala. Najednou si ale windows update usmyslí, že je potřeba ho aktualizovat a dopadne to tak, že je tiskárna v režimu offline a nefunguje ani pravý klik>vlastnosti tiskárny...k posrání ,nedělaly to ani ty nenáviděné W8.1
FRANTIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 13:49:22

Je vidět, že nejsem jediný.. po 5 letech ladění je to fakt napováženou....to je tedy pokrok...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 21:29:02
avatar
A stávat se to bude dál, víceméně jediná cesta je LTSC verze a nebo řádně upravené iso. Bohužel LTSC není dostupná pro koncové uživatele protože by potom neměl kdo dělat betatest. Ale ani bezp. aktualizace nejsou jistota toho že to bude fungovat jak má, známému jedna taková odstřelila ovladače pro zvuk, tiskárny, skenery a myš. Nakonec se dočetl že hrabala do jádra os více než bylo zdrávo.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-16 21:26:42

Samozřejmě že nikdo netvrdí, že Windows 10 není lépe navržen pro moderní HW. To opravdu je.
Ale zásadní problém Win 10 je v jeho aktualizacích. Windows 7 jsem dal na PC a to PC po 8-9 letech bez problémů funguje. U Windows 10 je to nereálné. Každý update na novou verzi znamená další kupu naprosto hloupých a zbytečných chyb ... zbytečných proto, že normálním testováním by se daly odhalit. A po řadě updatů má ten systém prostě dost a sesype se. Se stanicemi s Windows 7 nikdy nebylo tolik problémů jako s Windows 10. Nejde o uživatele, ti si vždy nějak zvyknou. Někomu nové start menu vyhovuje, někdo dostane open shell a podobně a vlastně se pro něj moc nezměnilo.
Problém je ale i ve spolupráci Windows 10 a Office. Takové neustále nefungují vyhledávání v Outlooku, protože se službě Windows Search už zase nechce pracovat ... na nových sestavách s Win 10 a Office 365 je to dost časté.
Windows 7 byl operačních systém ideální na práci. Windows 10 jsou ideální pouze pro někoho, kdo se údržbou PC živí ... díky Windows 10 má té práce více jak dostatek.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Starý HW 2020-01-17 08:47:54
avatar
"Potíž je samozřejmě s některými speciálními, ale velmi starými aplikacemi či starým HW, jejichž podpora pod W10 je omezená, nebo není vůbec. Na druhou stranu i na to jsou dnes řešení, počínaje prostou změnou uživatelských zvyklostí a naučení se používání něčeho nového."

Ono to není jenom o naučení, ale taky ty věci zaplatit, tchán u sebe v ordinaci má ještě jeden komp na Win XP (offline), protože software pro endoskop co používá nepodporuje ani Win 7, tj by podle toho si musel koupit nový endoskop cca od 500k a to je pokud funguje a vyhovuje nesmysl.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 09:11:25

Přesně tak...chtěl bych vidět DDho jak obhájí ty "naprosto spolehlivé a vyladěné W10 se kterými ON nemá žádné problémy" kdyby byl v problému za 500k,milion korun (přístroj+sw+instalace není problém být klidně i na dvou milionech)...
"Na tu fakturu za 1 257 999Kč si zvyknete pane doktore, přece vám tady nebudu dávat nový pc v roce 2020 na W7 ne?"
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-17 09:34:58
avatar
Nj a nebo trhací zařízení Jedna měřící karta 100 000Kč. Ovládání pece nám tu taky běží na XP předělání na nový systém 4M. Řízení energetiky taky 4M. Takový běžný srandy.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 526x
Komentářů: 1
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1474x
Komentářů: 5
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníÚterý, 09 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1693x
Komentářů: 1
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamal
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamalPondělí, 08 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1524x
Komentářů: 5
Assetto Corsa se dočká nového dílu EVO
Assetto Corsa se dočká nového dílu EVOČtvrtek, 04 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1959x
Komentářů: 0
Remake Star Wars: KOTOR stále žije!
Remake Star Wars: KOTOR stále žije!Středa, 03 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1551x
Komentářů: 1