Windows 7 Phone se nedaří – výrobci telefonů/tabletů volají po uvolnění pravidel pro Windows 8 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 02 duben 2012
altSpolečnosti Microsoft se na mobilní platformě vůbec nedaří. Výrobci telefonů chtějí větší volnost.

 

 

 

Microsoft kdysi dávno s Windows Mobile dokázal zaujmout značnou část uživatelů. Bohužel před pár lety pustil styl starších Windows Mobile 6.5 k vodě, následovalo dlouhé tápání a před necelými 2 lety se objevil Windows Phone 7. Bohužel znatelně odlišný a jednodušší, než starší Windows Mobile.

Ačkoliv hlavně po nedávné aktualizaci na verzi 7.5 není Windows Phone špatným systémem pro mobilní telefony apod. Do kvalit Google Android a Apple iOS mu ledacos chybí. Navíc je vázán na velmi specifické HW parametry, které zařízení s ním musí mít. Tak jako tak, Windows Phone 7/7,5 jsou zatím velkým zklamáním pro MS i výrobce zařízení s ním. Podílově na trhu hraje velmi zanedbatelnou roli a Androidu nebo Apple a dokonce i několika dalším OS nedokáže konkurovat.

Výrobci telefonů tak tlačí na MS, aby u Windows 8 trochu více uvolnil podmínky, udělal širší rozpětí možných HW konfigurací, na kterých by mohl W8 mobile vyjít a objevilo se tak více telefonů i v nižších cenových hladinách. Microsoft sám si je vědom, že WP7 nedopadly a nevedou si zrovna ideálně, ale spoléhá hlavně na nový Windows 8, který se už letos objeví pro PC a ve formě pro ARM možná také, nejpozději v první polovině nového roku. Bohužel, jak jsme se dozvěděli dříve, s kompatibilitou x86 verze Windows 8 a ARM verze Windows 8 to nebude zdaleka tak růžové a opět tedy jiné prostředí + jiné aplikace.

Zdroj: Digitimes

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 15:38:28
avatar
Osobně se mi ten W7P zdá docelá divný. KDyž k němu příjde laik tak na to čučí jak pero z gauče. Ani se nedivím že se jim to moc nedaří.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 15:58:57

Robil si už niekedy na WP7/7.5? Samotný systém je jednoduchý a povedal by som že na ovládanie oveľa jednoduchší ako Android.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:13:53
avatar
otázka, jestli to není až moc na škodu někdy ;)
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:25:00

na škodu to rozhodne nie je. Veď rovnako jednoduché ovládanie má aj iOS a nikto sa nesťažuje, len v poslednom čase sa stále kidá na každý produkt MS
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:47:21
avatar
na MS produkty tady nikdo nekydá, ale osobně považuji až přílišnou jednoduchost za chybu ... Window Mobile 6.5 byly podle mě lepší než Windows Phone 7 ... celým svým stylem, prostředím i ovládáním ... vím, jaká je teď móda a kam to všechno směřuje ;)
roll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 18:25:38

no tak možná lepší než W7, ale než symbian S60, který jsem měl na nokii rozhoně ne. TouchFLO je sice pěkné, ale v nastavení mi trvá vždy alespoň dva dny než najdu potřebné nastavení.
např. jsem chtěl změnit zvonění na budíku >nastavení>hodiny a připomenutí- tu to není >osobní- tam to taky nebylo(je tam dalších 5 kategorií)> zvuky tady musím najít malou skupinu upozornění a potom hledat v nepřeberné nabídce upomínky. No to je fakt bordel. než jsem našel jak změnit PIN (který na nokii byl - nastavení- pin) jsem prolezl všechny kategorie asi třikrát. takže tak.
Trovaricon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 23:08:10

Ale ved predsa touchFLO je spomalovac od HTC a nie od Microsoftu.
Normalny WM 6.5.3 > v home (today) screen tuknutie na cas (t.j. "velke cisla") a si rovno v menu time/alarms dokonca nastaveny na zalozke alarms

Od WP ma odradzaju vo velkej miere ceny (aj ked... staci pozriet o kolko lacnejsie sa taka lumia 710 da zohnat oproti jej "standardnej cene pre specificky trh" a clovek len kruti hlavou). Na druhej strane organizacne veci plne zvlada telefon s WM, takze kym mi nezdochne tak asi ani zhanat novy telefon nebudem. Na hranie hier / pozeranie filmov na telefone rozhodne cas nemam. Napokon na WP tych hier ani velmi nie je. Na WM je Diablo, HoMaM, Starcraft, AoE. Takze na "90's feel" genialny system
Priest123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-03 22:25:01
avatar
Mam samsunga omniu pro a k tomu stary WM sice to ma svy mouchy(mam ram romku z XDA-fora)ale i tak zatim je to o hodne lepsi jak symbian(mel sem Noku E51). btw kde si sehnal to HoMaM(by se mi to hodilo posli kdyz tak pls PM;)))). s androidem nemam moc zkusenosti ale to co mam staci a su jen nasrane jak s nama Mrkvosoft vyj*bal kdyz jen tak utnul veskerou podoru WM6 a hned skocil na 7....skoda bo dobrych programku(pr autoCAD mobile...na upravu dobry ale delat v tom neco bych nechtel) se na to da sehnat jeste ted ...skoda ze nejsou nove verze...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-04 08:58:34

Citace:
staci pozriet o kolko lacnejsie sa taka lumia 710 da zohnat oproti jej "standardnej cene pre specificky trh" a clovek len kruti hlavou


toto si ako presne myslel.. skus to nejako vysvetlit.. diki..
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-03 02:02:07
avatar
Ale v tom to není.Problém je v filosofii toho produktu.Řeknu vám v čem spočívá úspěch Apple a Androidu.Apple si všiml že je tu poměrně velká skupina lidí která chce přesně to co vy.Tedy jednoduchost a pokud možno nemuset se nic učit a přitom aby to byť s omezením které z této filozofie vyplývá vše bylo funkční.Pak je tu Android který logicky oslovuje tu skupinu které tento přístup nevyhovuje.Před očima my běží ta známá reklama Apple kde si bere na paškál IBM.Kde lidi sedí v jednotném oblečení a spořádaně civí na mentora který jim říká co je správně a co ne.Dnes by Google mohl tuto reklamu pouštět s tím že terčem bude Apple(jak smutné že?).Android vsadil na přirozenou touhu člověka po individualitě chcete li prostě se lišit a nebo si přístroj nakonfigurovat přesně k své osobnosti.Google jako firma v pravdě celosvětovém působení jde cestou přírody která je velmi pestrá a často nedokonalá ale o to krásnější.Tato pestrost si vybírá daň na né vždy bezproblémovém užívání takové platformy.Průšvih MS spočívá v tom že jeho filosofie má mnohem blíž k Apple než k Androidu a tak nemůže čekat že k němu přejdou vyznavači Androida.Zkrátka oba tábory si už svou platformu našli a MS přišel pozdě protože ti co jsou u Apple k MS nepůjdou z důvodu nepřenositelnosti aplikací které si už u Apple koupili a tak jsou s touto platformou svázáni.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-05 23:03:02
avatar
ze si nikdo nestezuje na jednoduchost ios? Asi jsi poslednich 5 let spal v jeskyni... nestezujou si maximalne jednodussi amici a nebo jejich ovce
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:02:47
avatar
Já bych nový windows phone nechtěl ani náhodou, když pominu to že se mi uživatelský systém dlaždic fakt nelíbí, tak neskutečně mě štve nemožnost připojit telefon jako Mass storage, ale jen přes Zune, který omezuje ještě víc než apple. Ani fotky si bez něj nemůžu do pc stáhnout. V době boji proti omezování a ACTA je tohle od Ms hodně špatný krok. Já zůstanu u svobodného Androidu
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 18:42:14
avatar
Jo, chybějící MS je velkej krok zpět. Přitom dřív to byla novinka, která posouvala telefony dál, blíž k něčemu, co má suplovat PC, když nejste doma...
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-03 09:42:13
avatar
nj microsoft by mal vymenit grafikov a dizajnerov, staci sa pozriet na logo Windows 8
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:03:38

Z záverom článku nesúhlasím.
WP7 je práveže veľmi životaschopný systém a je príjemný na ovládanie a je svižnejší ako Android aj ako IOS.

Osobne nechápem túto správu o požiadavke výrobcov na rozšírenie parametrov, keď už teraz pracujú na variantách telefónov z WP7 s 800MHz procesorom a 256MB RAM, sám som mal tú česť držať v ruke Nokiu Lumia 610, ktorá má práve tieto parametre a je určite svižnejšia ako zariadenia z rovnakými parametrami s Androidom (pár som ich už mal v rukách).

Osobne si myslím, že Windows Phone práve teraz začne nastupovať, veď ani android nemal úspech hneď ale až po dvoch rokoch za začal rozmáhať a až po tých dvoch rokoch prišiel v použiteľnej podobe.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:13:34
avatar
nikdo rozhodně netvrdí, že by nebyl svižný ;) v tom problém určitě není.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:17:52

a v čom je problém? mal som v rukách viacero zariadení z WP7 a nezdalo sa mi že by mi tam niečo chýbalo.

Veď čo človek potrebuje od smartfonu? Telefonovanie, Internet, Navigáciu, Zobrazovanie PDF, Čítačku QR, Prehrávať, Email. To všetko to má. A 90% populácie ani viac funkcii nepotrebuje.

Problém zariadení z WP7 bol, že neboli v najžiadanejšej cenovej kategórii, to by sa však už čoskoro z príchodom Lumie 610 a jej podobných zariadení malo zmneniť
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:45:49
avatar
já souhlasím ano WP7 je pro smartphone naprosto dostatečný, osobně jsem ale měl radši starší Windows Mobile 6,5 teď má Andoroid a po zkušenostech s WP7 se mi zdá stále o něco lepší.

Ano souhlasím, že hlavní problém WP7 byly nadsazené ceny telefonů ... ono to ale celkem pokračuje i dále. už celkem zajímavé a parametrově výkonné Android telefony stojí stejně nebo méně než Wp7 telefony ... :/ očekával bych více cenové agresivity od MS ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-03 10:04:28
avatar
"Dražší" cena telefonů s WP7.5 není ani tak problém MS, jako problém drahé Nokie, která většinu telefonů s WP prodává. Kdo si ale prostuduje kompletní nabídku WP telefonů na trhu, tak zjistí, že existují k Nokii i levnější alternativy. Buď od HTC, podle mě je ale nejlepší v poměru cena/co dostanete Samsung Omnia Wonder. Za 6 tisíc stejný 1,4Ghz procesor jak na Lumii 800, stejná RAM jak na Lumii 800, jen o 3Mp menší foťak a poloviční interní pamět, ale co hlavně - poloviční cena! Lumia 800 stojí dvojnásobek, což je zlodějina, když uvážím že potřebuje microsim a kluci finští nedodělali ani tethering. Na Omnii jede od začátku (prakticky vyzkoušeno) a stačí do něj klasická sim. Jsem s ním plně spokojen, tedy i s Mangem, android geeka sice neuspokojí, protože je jednoduchý, na druhou stranu po zvyknutí podle mě nejpřehlednější. Je to samozřejmě subjektivní záležitost, ale rozhraní WP mi přijde oproti těm ikonkám na Apple a androidu jako o generaci napřed. Já si ho pořídil především s vidinou příchodu WIN8 na desktopu. Konečně bude mít někdo podobný styl interface a feeling na desktopu i na telefonu. Ostatně i Apple chce jít stejnou cestou. Bohužel android je trochu ze hry, protože nemá jaksi OS na dekstop/notebooky. Respektive má, ale ten se jaksi neuchytil
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:22:54
avatar
Citace:
keď už teraz pracujú na variantách telefónov z WP7 s 800MHz procesorom a 256MB RAM, sám som mal tú česť držať v ruke Nokiu Lumia 610, ktorá má práve tieto parametre a je určite svižnejšia ako zariadenia z rovnakými parametrami s Androidom (pár som ich už mal v rukách).

Problém je v tom že za cenu lumie 610 Odkaz se dá koupit zařízení s androidem, které má parametry mnohem lepší než 800MHz procesor a pouhé 256MB RAM

Například tento Odkaz
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:23:07

z parametrami súhlasím, sú tam aj výkonnejšie kúsky, ale môžem povedať, že Lumia 610 je rovnako rýchla ako 800, samozrejme nebude možné na nej spúšťať niektoré aplikácie.
Inak aby to nevyzeralo že som zaujatý tak sám mám Motorolu Defy a na nej nahodený CM9 nightly
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:35:19
avatar
Tenhle Sony Ericson má i HDMi výstup, což je za tu cenu paráda. Čipová sada (procesor+GPU andreno 205) jsou stejné jako u Lumie 800, stejnou má i moje XPeria mini, která se ted prodává za 3,5 litru. Chci tím říct že Nokia má Lumii pěkně předraženou
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 16:31:51
avatar
osobně jsem měl HTC TP1 s win 6.1 posléze 6.5 potom na chvilu android a nikdy více příliš roztříštěná platforma programování pro ní je za trest. Teď nemluvím o optimalizaci pro jeden telefon která není problém, ale pro tunu různejch konfigurací. Nyní mam omnii W a jsem spokojen. Je to rychlej telefon kterej mi vydrží 3 dny online se a to jsem na stále on na FB synchronizace pracovní i soukromé pošty z několika různejch portálu(samo nějaký ty multimedia jako brouzdání na webu nebo poslech hudby) je pravda jsou tam omezení, ale celková stability OS je o několik generací dál než droid.
Ekharion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 17:57:40
avatar
Upřímně - docela neúspěch WP7 nechápu.
Dlouhá léta jsem byl na symbianu, potom android, ale potom, co jsem okusil WP7, bych už se z5 nevracel. Ten systém prostě funguje. Dříve bych ho asi nemohl mít (to jsem se potřeboval ve všem šťárat a mít nad systémem absolutní kontrolu), ale nyní, kdy od telefonu požaduji, aby fungoval, tak WP7 mi přijde fantastický!
-Má vynikajícím způsobem integrované soc. služby a cloud
-Je rychlý
-Naprosté minimum pádů aplikací/záseků systému (já jsem nezažil ani jeden), ale neříkám, že se nemůžou objevit
-Mají vymakaný ekosystém
A programovat pro WP7 je po Symbianu a androidu naprostá lahoda. Opravdu - napsat appku (nebo nedej bože hru) pro RWP7 vezme zlomek času, co pro android (samozřejmě existují frameworky atp. i pro android, ale každý se hodí na něco, narozdíl od .NET/XNA u kterých mi přijde, že pokrývají vše).

Ale naprosto chápu, že nesedne všem. pokud někdo potřebuje mít kontrolu nad systémem a cítí se nesvůj, pokud nemá absolutní kontrolu, není to systém pro něj. Také grafické prostředí nemusí sedět každému. Ale já sám jsem si na WP7 zvyknul po cca dvou dnech a opravdu bych se z5 nevracel. Proto doufám, že to MS rozjede.

Ještě si neodpustím komentář k často vytýkaným vlastnostem, ze kterých i já jsem měl obavy:
Nemožnost mít paměťovou kartu
Bál jsem se omezené paměti asi nejvíc, ale nakonec to vůbec nepociťuji - naopak. Paměť je rychlá. A pak mi došlo proč. I u starého telefonu moje práce s pamětí vypadala tak, že po koupi telefonu jsem zakoupil ještě 16GB paměťovku a tu pak zasunul do telefonu a už prakticky nevyndal - jen když jsem potřeboval do telefonu nahrát větší objem dat, a to protoře přes mobil jako mass storage to tam lezlo moc pomalu.

Nemožnost připojit telefon jako mass storage
Tady to je jasné - vadí mi to i nadále, ale zdaleka ne tak palčivě, jak jsem se obával, protože:
1) Telefon připojuji výhradně ke svému počítači, kde Zune mám nainstalovaný (kvůli aktualizacím, zálohám atp.)
2) Telefon lze snadno "odemknout" tak, aby jako mass storage do jisté míry fungoval.

Multitasking
Nevím, ale nikdy jsem "pravý" multitasking nepotřeboval. Ten "zfalšovaný *** od MS" mi docela stačí. Z uživatelského hlediska mezi multitaskingem u androidu a WP7 nepociťuji rozdíl.

Málo app v marketplace
Tohle je pravda. Je jich zde podstatně míň než na android nebo ios. Ale tak zlé to zase není a věřím, že do budoucna to bude lepší. Ale je pravda, že 2 aplikace, na které jsem byl zvyklý z androidu, jsem nesehnal: Cut the rope a opravdu kvalitní ebook reader.

Věci jako chybějící hdmi, dvoujádra, micro sim, nemožnost měnit baterii, ...
Zde to samozřejmě záleží model od modelu, ale tohle je třeba výčet nejpropagovanějších nedostatků mé Lumie 800. Takže k nim asi toto: hdmi - nevím, na co bych jej využil, ale to je čistě osobní, věřím, že se najdou lidé, kteří ho opravdu potřebují
dvoujádra - nikdy jsem v ruce neměl androidí dvoujádro, které by bylo svižnější, nebo na kterém bych to jinak poznal, ale neměl jsem v ruce všechny (zdaleka:-D), takže neříkám, že se takové nenajde. Ale jen tím chci říct, že je systém prostě nepotřebuje.
micro Sim: ale prosím Vás Pokud měníte simky jako ponožky - OK - může to bolet. Ale u mě je to se simkou +/- jako se paměťovou kartou. Po koupi telefonu ji tam zasunu a dál neřeším. A pokud chci do jiného telefonu, koupím redukci za 50kč a je to. Nebo se dá simka ostříhnout a zbude vám i "redukce"
Nemožnost měnit baterku - o5 se budu opakovat, ale baterku z mobilu jsme vyndával jen pokud jsem se chtěl dostat k simce.

EDIT:
Vyhledávání v Bingu
Ještě jsem si vzpomněl na jeden diskutovaný problém, a to je vyhledávání pouze v Bingu. U nokií se sice dá nastavit i seznam ale to mi přijde prašť jak uhoď. Oproti googlu je to opravdu slabota. Tohle mě štve na WP7 asi nejvíc. Navíc často nechtěně zavadím o tlačítko s lupou, tudíž se mi spustí bing, jelikož od mango aktualizace byla potlačena lokální funkce tlačítku - za tenhle nápad tedy MS opravdu neděkuji!


Heh, koukám, že jsem se nějak rozepsal, takže abych shrnul tu svoji pidi recenzi WP7 - osobně bych WP7 doporučil všem obyčejným uživatelům, kteří se nepotřebují v systému šťourat (a to nemyslím nijak zle, sám jsem to dřív opravdu potřeboval ). Pokud chcete svižný a hlavně fungující systém, wp7 je pro vás. Ale problémem WP7 telefonů zůstává nesporně cena (jak už bylo vzpomínáno výše) a zároveň si troufnu říct, že je to neinformovanost prodejců - pokud si půjdete koupit telefon, bojím se že buď vám bude doporučen nějaký android nebo pokud chcete být cool, tak iPhone (nic proti nim, jen cituji). O WP7 prodejcri moc neví a také o něm dle mého mínění koluje spousta polopravd a zveličených informací (viz výše).

Howg!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 17:26:54
avatar
Ty bláho .... to je delší příspěvek než ten uvodni clanek ... ale něco na tom bude
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 17:46:08

naprostej souhlas osobne sem si poridil samsunga omnii W kde muzu navic menit baterku a dam tam normalni simku
jinak me docela prijemne prekvapila vyrz na baterku kdy pri beznym pouzivani nabijim tak jednou tydne
jinak me docela vadi ze 90% lidi ten system pomluvi a ani ho nemela v ruce
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 17:39:12

Děkuji. Vždy si radši přečtu skutečné zkušenosti než výkřiky typu: "XZY bych si nikdy nekoupil, protože ..."
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 18:08:05
avatar
Tě zklamu půlka tady taky vykřikuje, měl někdo v rukách novější verzi Androidu?

Neřikám,že WP7 za nic nestojí, ale na iOS a Android -zatím nemá. Mluví za mě i čísla prodejnosti.
Howg!
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 20:48:29

Já nesrovnávám produkty, ale kvalitu místních reakcí. Rád si přečtu zkušenosti s novým Androidem. Rád si také přečtu srovnání systémů od někoho, kdo jich delší dobu používal více a neohání se jen papouškováním nesmyslů, které si přečetl v nějakém flamewaru - což se tu děje poměrně často.
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows8 2012-04-02 20:15:28

Windows 8 si na telefonu nedovedu představit, ale může to být vynikající systém pro tablety. Resp. první systém, který uděla z tabletů konkurenci pro notebook a něco víc, než hračku. Ona myšlenka tabletu, který si jednoduše prsty ovládám v Metru coby surfovadlo, a v případě potřeby práce připojím klávesnici+myš, přepnu do Aera není vůbec špatná.
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 680 2012-04-02 21:03:11
avatar
trochu off topic, ale už dosť dlho čakám na DD-ho recenziu GTX 680 a kde nič tu nič ...
Lukynos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 21:32:23

Hehe, to jsme dva ...cekam uz nekolik dni a otviram ddworld nekolikrat za den a kde nic tu nic. Doufam ze tam bude i eyefinity + pretaktovani GTX 680 (HD 7970 uz mame pretaktovany). Hurá Jeníku do toho
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 21:38:04
avatar
děláme co můžeme, momentálně čekáme, máme odměřeno vše potřebné na HD 7970, čeká se jen na kompletně funkční GTX 680 abychom dodělali testy této karty ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-02 21:37:17
avatar
stále nemáme funkční grafiku a NVIDIA nám ji nechce dodat, takže musíme čekat ... nebojte dočkáte, stejně za nákup budou stát až nerefereční ;)
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-03 07:19:48
avatar
dík za odpoveď, počkám
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-03 11:18:32
avatar
Microsoft to uplne dodrbal novymi WP7. Bol som verny uzivatel WinMo 5 a 6. Po vyskusani WP7 mi prislo zle. Len dalsie zjednoduchsovanie a kopia toho co tu uz davno Apple a android ponukaju. MS sa zlakol "utekajuceho" vlaku v smartphonoch, pritom ziadny vlak mu neodchadzal. Pomer smartphonov k "dumb phonov" bol pomerne maly ale stale rastol, lebo prave WinMo dokazal uzivatelovi dat to prave PC do vrecka. Potom prisiel velky boom Iphone. Skvely na ovladanie a ponukol pocit jednoducheho "smartphonu" aj beznemu frantovi uzivatelovi. Hned onedlho prisiel Android ktory ponukal trochu komplexnejsi system pre smartphony no ani zdaleka nie taku volnost ako ponukal WinMo. WinMo bol odjakziva system na ovladanie stylusom. Neviem preco vznikol ten "hype" ze stylus je zastaraly. Ukazte mi presnejsie polohovacie zariadenie ako je stylus. Vase hrube prsty? Pochybujem. Len si spomenme ako sme hrali Age of Empires na WinMo zariadeniach, ake bezproblemove bolo vytvorit a editovat exelovske subory, ake to bolo jednoduche oznacit text a kopirovat. Preto si myslim ze ak sa nechce MS uplne odrovnat, tak by mal pokracovat vo svojom trende a to dodavat operacne systemy tak ako aj pre telefony tak aj pre PC na ktorych sa da aj nieco robit, nie len hrat angry birds a pozerat videa na youtube. WP7 je uz odrovnany, a ak vyda Win8 na PC v tej podobe ako je teraz tak bye bye Microsoft. Uz som presiel na BlackBerry, a nechel by som prejst taktiez na Ubuntu, ale pri W8 to fakt hrozi.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-03 15:58:58

Zrovna včera jsem někde četl zamyšlení nad finančním stavem RIM (BlackBerry), kde se i spekulovalo o tom, že by je nakonec mohl někdo koupit. Kupec by mohle být právě MS.
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-03 15:42:58

Android ma tolko features, ze casom zistite, ze ich vobec nepotrebujete. U nas sme s androida presli na WP a nikto nelutuje. Rychlost a funkcnost je super. A uplna integracia FB potesi ...

Obcas mam pocit, ze tie clanky su uplne mimo :-/
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 478x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 659x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1051x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1080x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1741x
Komentářů: 6