Windows 8 má být revoluce – největší změna od uvedení Windows 95 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 15 únor 2010
altJaký bude windows8 a kdy se objeví?

 

 

Windows 7 slaví zaslouženě velký úspěch, ačkoliv se ve své podstatě jedná jen o optimalizovanou VISTA. Nicméně funguje velmi dobře a je to pravděpodobně ten nejlepší Windows, který se kdy objevil. Přesto se nedá mluvit o nějaké velké revoluci, a když to vezmeme kolem a kolem, stále to vlastně obsahuje základní funkční prvky a ovládání tak, jak kdysi vyšly Windows 95. Že Microsoft na Windows 8 pracuje, se ví, ale nyní se objevily otázky, kdy se nový Windows 8 objeví.

Celkem nedávno jsem vás informoval o tom, že bývalý zaměstnanec Microsoftu vynáší na veřejnost interní informace, z nichž mimo jiné vyplývá, že by Windows 8 měl vyjít už v červenci příštího roku, tedy o rok dříve, než jsme si mysleli. Microsoft ale dodnes tyto informace nijak nekomentoval. Na druhou stranu je zde hodně důvodů, proč by W8 skutečně příští rok vyjít mohla a měla. Tím hlavním jsou nové generace grafických karet a procesorů, které přinesou spousta novinek a pro které samozřejmě není a ani nemůže být Windows 7 postaven, zvlášť když vychází z VISTA.

Podle stejného zdroje, který vynesl na světlo informaci o vydání W8 už příští rok, by měl být Windows 8 také hodně revoluční, doslova má prý změnit to, jak se na PC dívají uživatelé. Kromě toho prý také název Windows 8 může být lehce zavádějící, měl by se prý označovat spíše jako Windows Next. Systém by prý měl být opravdu navržen moderním potřebám uživatelů a moderním technologiím.

Zní to zajímavě, ale něco takového jsme slyšeli snad každé nové verze Windows, na druhou stranu nutno říci, že se hodně technologií vyvíjí a mění a Windows 7 je rozhodně nevyužívá tak, jak by měl, takže Windows 8 by být novátorské sakra měly. Upřímně si ale nemyslím, že by W8 měly změnit to, jak se díváme na PC, tedy za předpokladu, že třeba instalace budou jednodušší a některé složité roky přetrvávající zvyky v ergonomii Windows zmizí apod., Nejsem si ale jist, že by MS chtěl zacházet až tak daleko a měnit to, na co jsou Windows uživatelé zvyklí …

Zdroj: Computerbase.de, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 15:57:01
avatar
a jak to asi bude s kompatibilitou? určitých programů..
pokud budou opravdu revoluční, tak ze začatku to asi nebude moc dobrá volba na přestup ...třeba z W7, pač by si dotyčný musel zvykat.. a hledat nové programy.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:08:01
avatar
důležitější pokrok než inovace přístupu k ovládání by byl způsob jak konečně dotlačit všechny na 64bit. 32bit programy se pořád dělají jakoby 64 neexistovalo(to jako že 64 verze není).
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:10:34

Myslím, že nějaká velká nekompatibilita nehrozí. Kdyby MS řekl lidem, že jejich W7 programy už na W8 nepoběží, jistě by se našlo mnoho z nich, kteří by migrovali na Linux či Apple. Zachovávat zpětnou kompaktibilitu (hrozný slovo) je zcela zásadní. I když je to kolikrát na škodu.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 22:42:38
avatar
kompatibilitu a nie "kompaktibilitu" to čo má byť spätne funkčné nemusí byť aj kompaktné (nemysleno v zlom...chápem, že niektoré slová sú hrozné)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:59:04

Ale ne. Kdyby MS se opravdu aspoň trochu se starat o uživatele - už to by byla revoluce jako hrom. Napřiklad, doposud neexistuje tak elementarní věc, jako automatické nastavení jazyka podle vyťukáváného textu. Nebo možnost přidávat obsah ke schránce, a nejen zaměňovat předchozí obsah. Atd. Ale ty na uživatele prostě léta s.rou a otevřeně... dobra, polootevřeně o tom i sami mluví. To, že user friendly interface se dosahue odpovídající nálepkou - to Gates řekl. My jsem pro ně znamenáme méně, než krávy pro farmáře - ten se o ně stárá.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:10:08
avatar
Revoluce?
To abych se připravoval na matrix
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:25:39
avatar
Jak pravil klasik: To zas bude průser!
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:24:05

Microsoft nikdy neudělá žádnou revoluci, protože by tím jenom riskoval své dominantní postavení. A pokud čirou náhodou revoluci udělá, tak to bude se zpožděním X let po svých konkurentech a tedy se nebude jednat o žádnou revoluci.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:24:38
avatar
Prosimtě řekni mi jakou má windows konkurenci.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:44:36

Ve kterém segmentu konkrétně?
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:09:08
avatar
No přece v osobních počítačích.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:16:53

Osobní počítač jako zavaděč her - tady mu konkurují jedině konzole, a to tak že pořádně (viz tržby).
Osobní počítač jako multimediální centrum - tady mu konkuruje linux, skutečně.
Osobní počítač jako platforma pro spouštění specializovaného softwaru - tady záleží, o jaký SW se jedná, ale obecně se dá říct, že tu má Windows nejméně starostí.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:25:03
avatar
Mohl bys mi říct jak přesně linux konkuruje v multimédiích? Už jen ovladače pro pitomou zvukovku jsou někdy peklo a ještě jsem neviděl DVD player pod linuxem který by se vyrovnal třeba takovému cyberlinku. Snad leda pokud myslíš prohlížení obrázků a internetu.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:06:49
avatar
Hlavně linux není pro windows (vzhledem k podílu na trhu) žádný relevatní konkurent.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:23:03

O pekle s ovladači na zvukovku mně vůbec nemusíš vykládat, taky jsem se kdysi snažil rozchodit Realtek pod 64 bitovýma Windowsama a po asi čtyřech dnech se to tuším povedlo. Nadávám snad za to Microsoftu? Ne, je to ostuda výrobce a ne operačního systému. Jinak Cyberlink neznám a nepoužívám, stačí KMPlayer (ten z Korei, ne z Linuxu).
Edit jak konkuruje? jednoduše - zapneš, pustíš si písničku, pustíš si video, podíváš se na web, vypálíš nějaká DVD, upravíš fotky z foťáku... Prostě standardní multimediální činnost, co je na tom tak překvapujícího?
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:28:57
avatar
Citace:
O pekle s ovladači na zvukovku mně vůbec nemusíš vykládat, taky jsem se kdysi snažil rozchodit Realtek pod 64 bitovýma Windowsama a po asi čtyřech dnech se to tuším povedlo.

Toto ma zaujíma. Čo ti tam nešlo?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:48:34

Už je to asi 9 měsíců, tak si vzpomínám jenom matně, že instalace pokaždé buď
a) zhavarovala těsně před koncem (v okamžiku, kdy máš ten Blue-style Installation wizard a ten spouští jednotlivé prvky instalačního procesu) patrně v okamžiku, kdy se zapisovalo do registru, nebo ověřovalo checksum souborů.
b) nebo se to nainstalovalo (nějakým zázrakem), ale stejně zvuk nefungoval.
Zkoušel jsem to několikrát - jak stáhnutí driveru, tak přeinstalovat OS a instalovat RHDAD do čistého systému. Nepomohlo. Nakonec jsem někde na netu vyhrabal nějaký ne zrovna košér driver a ten, zaplať pánbůh fungoval.
liborius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 08:56:55
avatar
Citace:
Osobní počítač jako zavaděč her - tady mu konkurují jedině konzole, a to tak že pořádně (viz tržby).

No to bych netvrdil. Vzhledem k tomu, že tržby z prodeje PC her nejsou nikde zveřejňovány, neexistuje ani možnost relevantního porovnání...
ochab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 10:04:37

nebavime sa snad o OS?? Ako spustac hier, mu konzoly ozaj konkuruju... Nebavime sa o trzbach z hier..
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:33:52
avatar
Ze by okopirovalo linux ? to by byla jedina revoluce, jinak to jejich delani widli ctr+c , ctrl+v , a je novy win a v nem stejna chyba jak ve widlich 95
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:55:12
avatar
to je jasne..microsoft se spoji s canonicalem a vydaji nove Microsoft Windows Wubuntu ja sem to ubuntu podezrival uz delsi dobu z toho, ze na nejak moc windowsovati
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:57:32
avatar
Čo je revolučné na Linuxe? Že je totálny anti-user friendly systém?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:09:59
avatar
opravdu?kdy si naposled linux zkousel?aha nikdy...tak to potom jo ze je jiny neznamene ze neni user friendly. windows ma vyhodu v tom ze jeho ovladani je obecne zazitejsi, ale jak zacnes neco v linuxu par hodinek delat, zjistis kde co je, tak ti hnedka prijde celkove jednodussi a mnohem logictejsi. a kdyz tam neco chces nastavit, treba sdileni, tak to funguje bez problemu hned, narozdil od windows. zatimco s notebookem v linuxu sem na ruznych siti pripojenej a sou dostupny my sdileny soubory hned, tak u jedne se site se na me, kdyz su ve win7 nikdo nemuze dostat a to sme zkousely snad vsechno...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:12:12

Kdys naposled měl pod rukama nějakou distribuci Linuxu? Já používám již téměř výhradně Ubuntu. Nemohu si jej vynachválit.
V3N3C [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2010-02-15 17:12:47
avatar
Cože?? Rodiče (naprostí zelenáči) používají KDE 4.3 a nemají problém. Ségra mírně pokročilá používá totéž! Já když přijdu s Linuxu na Windows, tak se mi nepracuje tak dobře. A koukni se na Windows. Co se změnilo v grafickém prostředí od dob 95tek?? Průhledný okna a nic víc. Zato třeba takové KDE postoupilo o třídu víš. Třeba widgety v 7 nejsou špatný, ale co já s nimi, když je Vidim jen když koukám na plochu. Oni totiž nikde jinde nefakaj. Taková hloupost jako přesunutí je na panel?? A těch věcí je víc! Ale ano mam Windows ve virtuálu = české školství se nedokáže bez .exe ani obejít).
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:30:09
avatar
koukam co ti za to dali palců dolů, holt linuxáci nepřekousnou že jejich systém není best
Sám jsem pár distribucí zkusil a je to horor - jak nenajde očekávaný hardware tak jsou problémy. Taktéž instalace grafických ovladačů je 50 na 50
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:33:03
avatar
co je todle za *račku?? to je tak idiotský příspěvek todlecto.Pro linuxáky je jejich systém určitě best to zaprví.A i pro mě a to se za linuxáka rozhodně nepovažuju přesně jak ěnkdo psal kdybych nepotřeboval .exe tak už mě nic nedrží na windowsech
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 21:59:49
avatar
sračku stejné smýšlení mám o Linuxu. U instalace Windows třeba nehrozí že by se načetl instalační program a pak si smazal driver k dvd mechanice a pak plakal že nemá zdroj instalace
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 23:11:29
avatar
i takové chybičky se vloudí, přeci jen to není tak "vychytaný" jako náš windows
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:38:03
avatar
kazdy rok novy windows. toto uz je do nebe volejici
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:57:05
avatar
No a? Ubuntu vychádza dva razy do roka a trápi to snáď niekoho?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:02:30
avatar
Netrápi, keďže je zdarma...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:03:43
avatar
Núti ťa niekto zakaždým kupovať nové Windows? Nie! A ak študuješ na tej "správnej" škole, tak máš Win zadarmo.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:04:58
avatar
odkedy skoly davaju zadarmo ziakom windows licencie ?
tvoj ucitel informatiky musi byt dobry ozran a ty mu nosis chlast. co viac dodat.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:15:01

Na VŠ licence k dispozici obvykle jsou. Jinak k té poznámce MrHenkyeho - vždy tě každý výrobce donutí přejít na novou verzi. Je to jen otázka času. Nový HW, který ve starém systému nejede... nic není věčné. A HW už vůbec ne. Tím pádem ale ani SW. To jsem se do toho zamotal.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:38:24
avatar
treba na cvut na fel dostane kazdej win7 pro 32/64.. neprijde mi ze by to bylo pro microsoft nevyhodne.. podstrci-li mi takovy system zadarmo, tak ho spis budu pouzivat a tvorit aplikace pro nej zejo.. v podstate je to hnane marketingem
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:59:39
avatar
jj v msdnaa...to je uz bezne na hodne velkem mnozstvi technicky zamerenych skol s IT oborem a nejen vysoke ale i stredni, treba prumyslovky. kamarad co na jedne uci site mi to ukazoval a microsoft tam nabizi snad vetsinu jeho vyvojovych aplikaci a softwaru mimo office zdarma k vyuce. a nainstalovany software ti ma zdarma zustavat i po ukonceni studia...
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:54:46

Hups inde
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:03:44
avatar
ty tapak , ubuntu a xubuntu a ine edicie su zadarmo.
windows stoji 10 000 korun.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:07:12
avatar
Citace:
windows stoji 10 000 korun

fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:11:25
avatar
ano , WINDOWS 7 ULTIMATE DVD 330 € / najlacnejsia ULTIMATE stoji 280 €
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:18:30
avatar
Načo pozeráš Reatil verzie?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:49:57
avatar
Tiež som to pozeral, mal som možnosť za 270€ ale vykašlal som sa na to. Ultimate Retail preto, lebo chcem mať možnosť zapnúť XP mód a tiež často mením hardware a nechcem riskovať s OEM...
Okolo 170€ stojí Home Premium a Professional asi 260€, čo som nepochopil, lebo odstup od Ultimate je minimálny.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - win 2010-02-15 23:03:37

treba nekupovat win u nas.

na anglickom amazone mas retail ultimate pod 200 eur.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 23:10:18
avatar
to je dobrá cenovka
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:16:02

Windows nestojí tolik, ne ta verze, kterou potřebuješ. Ale jinak ano - Linux si stáhneš z netu a jedeš. A legálně.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:04:12
avatar
s tím jak jsou win dinosauří je to docela problematické, ale toho si "určitě" při vývoji 8 všimnou.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:12:01
avatar
jenze ubuntu je zadarmo a vzdy je jedna verze dlouhodobe podporovana myslim 2 nebo 3 roky.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:15:20
avatar
18 mesiacov...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:23:40
avatar
tak 3 distribuce ne roky ubuntu nepouzivam no...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 11:10:30

tak ono to zalezi predovsetkym na distribucii. napr.
- LTS (Long Term Support) verzie Ubuntu su podporovane 3 roky na desktope / 5 rokov na serveri, non-LTS - 18 mesiacov
- Red Hat Enterprise: 5 rokov, RHEL az 7 rokov
- Debian: 3 roky desktop / 5 rokov server
- Suse Linux Enterprise: 1-4 roky (Feature Requests, Feature Enhancement), 5 rokov (Hardware Enablement, Hardware Optimization, Defect Resolutions), 6 rokov (Security Updates)
- Mandriva: 3 roky / 5 rokov server
atd.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:12:58

ano, su to prave TLS (Long Term Support) verzie - 3 roky / 5 rokov.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:52:14

Kromě nezbytného evolučního pokroku si myslím, že jediná revoluce, kterou osobně uznám je "cenová revoluce". Pokud budou Win 8 za poloviční ceny Win 7, pak řeknu "WOW"
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:55:27

cim chcel byt tento clanok??
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:58:01
avatar
Čím chcel byť tvoj príspevok?
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:57:27
avatar
Aby to neskončilo tím, že si koupíš základní verzi a k tomu si budeš dokupovat addony.
Chceš hrát hry dokup si součásti systému...

Já bych to stejně viděl akorát na okopírovanou propagaci z nvidia. "Až nám ty wndowsi vyjdou budou to trhače asfaltu" :-)
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:58:59
avatar
Z Microsoftu lezú v poslednom čase samé kraviny! Kto to má brať vážne? Nové Windows každý rok, ale prečo, keď ako hernú platformu ju sám veľký M odsúva na druhú koľaj? Kvôli novým Office? Ďakujem, som spokojný s 2003! Prečo sa mi zdá, že sa na nás iba zabávajú? Už som bol odhodlaný spraviť ten osudový krok k W7, ale teraz? Neprejdem, mal by som silný pocit, že ma niekto oje**l..!! Nie, počkať , to nie je len pocit, to je skutočnosť...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 16:59:53
avatar
Nechápem, čo ťa na tom tak hejcuje? Núti ťa snáď niekto kúpiť nový Windows? Azda skončí podpora pre Win7, keď vyjde "osmička"?
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 21:43:02
avatar
no bude te nutit ke koupi neco co nebude podporovat starsi verze a ty budes out viz treba DX12 WIN8 only MS je svině a chce vydelat jeden nikdy neví nejakej ojeb (neco navic) tam bude urcite aby to prodali pac jinak jim nikdo z win7 neprejde na osmicky
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:01:26
avatar
Keby bol LINUX tak jednoducho spraveny , ako Windows , urcite by som ho mal. Jednoducho povedane , keby bol USER FRIENDLY.
Ale pisat tam do konzoly vselijake zdlhave a tazke pisatelne prikazy ako v DOSE ? Nie , zatial dakujem.
Nepocitam standard API DirectX , OPEN GL je cool ( RAGE , DOOM , atp )
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:05:49
avatar
Moje slová. Napr., stiahneš si nový Firefox. Dostaneš archív. Potom môžeš hľadať na nete, akým komplikovaným spôsob ho narúbaš do systému.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:26:33
avatar
firefox je standardne nainstalovan ve vetsine distribucich a kdyz ne tak jednoduse v grafice lze vyhledat v nejakym softwarovym centru balicek s nim, kterej se ti po potvrzeni sam nainstaluje a pak aktualizuje pomoci globalnich aktualizaci pro celej linux. jednodusi to byt snad ani nemuze...
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:22:26
avatar
Dvojklik na ikonu súbory nie je jednoduchšie? FX pre Win sa nevie sám aktualizovať? Navyše, ukáž mi, ako JEDNODUCHO nainštalujem vývojové verzie.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:48:02
avatar
na co sou beznymu uzivately vyvojove verze?ty nejsou urceny pro bezne pouziti a kdyz je uz chces pouzivat, tak se predpokladaji trosku hlubsi znalosti a treba reportovani chyb. jak se distribuuji vyvojove verze firefoxu ale nevim, pouzivam chrome. jestli to je ale jenom v podobe kodu, kterej si musis zkompilovat, tak je to vzhledem k urceni vyvojovych verzi celkem logicke.

co vim ale tak kdyz sem zkousel ubuntu tak tam sem dev channel chrome resil pridanim odkazu do nakyho centra zdroju, ze kterych se ti pak nacita novej software a aktualizace do toho centra balicku. to lze jednoduse udelat bud pres konzoli, nebo si v grafice najedes do moznosti toho centra, ktery najdes ve sprave systemu.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:41:34
avatar
Tak tak přesně o to jde, člověk dostane archiv, polotovar a urob si sám. Já v principu proti dodělání nic nemám ale nesmí to být tak zdlouhavé a ubíjející, je to systém spíš do serverů pro desktop je prostě těžkopádný. A to jsem neměl zádný exotický hardware - obyčejnou HD4850 a zvukovku Creative X-Fi Gamer. Skoušel jsem to několikrát a pak jsem to vzdal (Mandriva). A nejvíc mě dostal SuSe, tuším ve verzi 10.1 když po nastartování instalace z DVD si natáhnul instalační program, ten si následně smazal ovladač DVD mechaniky a začal tvrdit že není z čeho instalovat tak to už jsem měl dost.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 10:00:50

lenze toto nie je problem linuxu ako takeho. je to problem vyrobcov HW, ze nie su schopní dodat/vyrobit kvalitne drivery pre linux (resp. urobia podporu windows only). v tomto pripade AMD/ATI a obzvlast Creative na linuxove drivery z vysoka sere. ked si kupis graficku kartu alebo zvukovku - urcite k nej dostanes aj instalacne cd/dvd s drivermi, ktore treba do windows nainstalovat, ze?

linux obsahuje vacsinu driverov pre HW uz vo svojom kerneli a tak si vacsinou nainstaluje vsetko sam, netreba uz nic robit a hned po cistej instalacii vsetko funguje. inokedy mu samozrejme chybaju potrebne drivery pre linux, ktore treba doinstalovat manualne. od kvality dodanych driverov nasledne zavisi aj ich funkcnost, pochopitelne.

absencia linux driverov je sposobena aj monopolom menom Microsoft a jeho zastupenim na trhu - kedy si vyrobcovia povedia, ze sa im neoplati vytvarat drivery pre linux, ked ma len take male percento na trhu. nastastie situacia sa zo dna na den zlepsuje - co je celkom pozitivne.
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 19:36:26

No to je sice pravda ze absenci ovladacu muzou vyrobci HW, nejnze tazko nekomu budes vysvetlovat ze linux je super akorat bude tam nepojede zvukovka a wifi, ale to neni vada linuxu nybrz vyrobce zvukovky...... beznemu userovi je uplne jedno ci je to chyba, podstatne je funguje bez problemu/nefunguje .... jinak musim rict ze posledni verze linuxu (aspon ubuntu jine sem nezkousel) jsou na to s kompatibilitou celkem dost dobre, ale stejne mi nejak nesedly....i kdyz kdyby tam jel Live mail a qip tak sem na enm mozna zustal....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:24:15
avatar
Citace:
Ale pisat tam do konzoly vselijake zdlhave a tazke pisatelne prikazy ako v DOSE ? Nie , zatial dakujem.

demence...kdyz nechces nic psat do konzole tak ve vetsine "zacatecnickych" distribucich nemusis. dej vyhledavat v google obrazky ubuntu, fedora, opensuse atd. co ti vyjede? ze by plocha z ikonkami a okynkami?

a konzole neni nic slozityho, ty prikazy nejsou zdlouhave ani tezke. konzole tam slouzi k usnadneni prace! staci se naucit par prikazu a neco si v te konzoly vyzkouset a sam hned zjistis jak je to jednoduche, intuitivni a rychle. a kdyz neco nevis tak je tam ke kazdymu prikazu podrobna napoveda nebo spis manual.

imho to je to stejne jako psani nejake narocne technicke vysokoskolske prace ve wordu vs latexu. ve wordu si vsechno "pohodlne" vybiras pomoci ikonek, v latexu pises pomoci prikazu. word vypada mnohem jednoduseji, ale zkus si v nem psat nejake rovnice nebo postupne zapisovat nejaky obecny fyzikalni vypocet. zatimco ve wordu to budes klikat jak debil klidne 2 hodiny, v latexu to mas napsany pomoci par prikazu treba za 15 minut.

a directx neni zadnej standard!
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:37:52
avatar
ano ?
tak preco nikto nechce LINUX ked je zadarmo ?
Kto by sa prosim ta na tom ucil pracovat ?
a demence si ty !

notice: je to zdlhava diskuzia ako PC vs KONZOLE.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:50:34
avatar
nechcou ho protoze si o nem mysli to samy co ty i kdyz je to blbost. ja sem se v konzoli naucil pracovat bez problemu...v grafice se hnedka (at uz v gnome nebo kde ci xfce) nauci i cvicena opice nebo klidne i senior, ktery v zivote pocitac nepouzival stejne jako male dite.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:59:49
avatar
Ja si o tom myslím tiež a z vlastných skúseností, keď som stroskotal na inštalácií takých primitívnych vecí, ako je Firefox alebo ATI Catalyst alebo ovládače na WiFi. V každom jednom prípade som NÚTENÝ použiť terminál. Takže tie reči o tom, že súčasný Linux nevyžaduje používanie príkazového riadku, si nechajte pre malé deti.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:04:51
avatar
v arch linuxu, ktery ted primarne pouzivam to tak je. ale v ubuntu, ktere sem zkousel a pritelkyne ho ma na notebooku to nutnost neni. jenom alternativa. ja sem tu alternativu vyuzival, ale catalysty jsou tam v tom centru balicku k dispozici, takze terminal vyuzit nemusis. firefox je predinstalovany, pro instalaci chrome terminal vyuzit nemusis. wifi me i ji jelo na notebooku hned po instalaci.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:07:31
avatar
Pri inštalácii Catlystov mi systém zapotil, že nemám dostatočné práva. Keď som chcel nahodiť Firefox 3.6 Beta, dostal som archív (a to každá jedna verzia je len v archíve). No a čerešnička na torte, WiFi mali ovládače len ako zdroják. Ešte niečo?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:19:43
avatar
jak pisu, tak tohle pak zalezi na distribuci. co se tyce prav tak nekde se staci prihlasit jako root, nekde to funguje podobne jako uac ve win, ze musis napsat heslo. na firefox sem ti odpovidal vyse. u wifi si mel smulu, ze zrovna tebou vybrana distribuce nemela ovladace uz v zakladu nebo si ji mel od nakyho mene rozsirenyho vyrobce. tam je fakt ze ti moc jinych moznosti uz nezbyva...ale zas na internetu se da naji spousta navodu, kdy ti staci treba text do terminalu je zkopirovat coz je pak take velmi snadne.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:56:28

A uz je to tu, ako v ktorej distribucii, vsak sa bavime o linuxe....

Inak to mozes byt rad ze si mal aspon ako zdrojak, aspon mozes poprepisovat PCI ID, VENDOR ID a ine aby tvoja wifi aspon fungovala

A tie bluetooth sluchadla sa mi stale nepodarilo rozbehat, som to poriadny lama
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:54:19
avatar
cha cha to snad ne, ta barevná plocha s ikonkami se akorát maska, tvář šaška nic víc, pod ní je těžkopádný systém co se hodí leda do serverů
Zkoušel jsem SuSe i Mandrivu, všechno jde pokud nechci aby mi akceptoval lepší zvukovku od Creative či grafiku AMD či NV. Grafiku jsem párkrát rozchodil ale vždy to bylo padesát na padesát a o zvuku nemluvě. Ovladač se sice nainstaluje ale dál je zvesela ignorován. Až budou instalace hw stejně jednoduché jako ve Windows tak budu uvažovat, dřív ne
B) directx je už dlouho defacto standart
-s tou konzolí to snad nemyslíš vážně? do desktopu? možná ve firmě ne v domácím prostředí. On úspěch MS bude v tom že se ve Windows uživatel když nechce nemusí vůbec s konzolou přijít do styku. Pro experty prosim ale pro domácí uživatele je to ee
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:00:26

Citace:
těžkopádný systém co se hodí leda do serverů

To je trošku oxymorón, ne?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:31:48
avatar
bezny uzivatele si v linuxu v pohode vystaci s tou maskou. konzole uz neni v modernich distribucich nutnost, ale alternativa nebo zjednoduseni. ale aby si to mel jednodusi tak pro to neco musis udelat...kazdopadne konzole jiz dnes neni v linuxu nutnost.

s nv grafikama linux uz delsi dobu zadnej problem nemaji, o amd se nekde psalo celkem nedavno ze se bude snazit linux vice podporovat, ale tam je to o neco horsi porad. intel pak v linuxu nema zadnej problem.

co se tyce creative, tak ti meli i dost dlouho problemy s vistama, ta firma sere celkove na ovladace.

pro cloveka co chce na pc hrat nebo potrebuje specificky software (photoshop, cad, 3d modelovani) nebo ma specificky hw tak at si windows koupi, protoze mu linux ve vetsine pripadu nic nenabidne (gimp je podle me ale slusna legalni domaci nahrada nelegalniho photoshopu). ale pro nekoho jako je treba maminka doma, ktera se na pocitaci podiva tak akorat na internetu na blesk, nebo si neco do prace napise ve wordu/excelu, popripadne si pusti nejaky pisnicky a hraje chvilku karty, tak je linux plnohodnotna alternativa, ktera je uplne zdarma.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:41:48
avatar
Já neříkám že je Linux špatný ale že je to nedodělek. Kdyby nad sebou měl pořádnou komerční firmu tak by byla snaha ale takhle... Je sice hezký že je to "svobodný" software ale podle toho to taky dopadá. Celkem jde o to že instalace driverů a programů je oproti Win dost nepřátelská. Pořád z toho kouká DOS... Má dost dobrých vlastností ale tyhle detaily to zabíjí. Osobně mám pocit že na detailech a nedodělkách zbytečně ztrácí body. Ve Winech lze párktrát klepnout myší a instalace ovladačů jede. Ale tady se musím přihlásit jako admin a dělat x dalších zbytečných činností. Sice si rád s OS hraju ale tohle je moc, trocha automatizace by rozhodně neškodila.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:16:27
avatar
Citace:
dej vyhledavat v google obrazky ubuntu, fedora, opensuse atd. co ti vyjede? ze by plocha z ikonkami a okynkami?

User-friendly systém je u teba ten, ktorý má ikonky a okienka? FAIL!

Citace:
a konzole neni nic slozityho, ty prikazy nejsou zdlouhave ani tezke. konzole tam slouzi k usnadneni prace! staci se naucit par prikazu a neco si v te konzoly vyzkouset a sam hned zjistis jak je to jednoduche, intuitivni a rychle. a kdyz neco nevis tak je tam ke kazdymu prikazu podrobna napoveda nebo spis manual.

Práca v príkazovom riadku je intuitívnejšia, jendoduchšia a rýchlejšia, než práca v GUI? Pre geekov možno, ale nie pre obyčajných smrteľníkov, ktorý chcú používať systém a nie sa vŕtať v jeho útrobách. Ty kupuješ auto, aby si ho mohol ovládať spod kapoty?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:39:59
avatar
Citace:
User-friendly systém je u teba ten, ktorý má ikonky a okienka? FAIL!

kde pisu neco takoveho???naschval pro nektere pomalejsi sem ocitoval primo to na co reaguju. takze ty budes asi uz hodne zabrzdeny
Citace:
Práca v príkazovom riadku je intuitívnejšia, jendoduchšia a rýchlejšia, než práca v GUI?

ano presne tak. nez se ve windows hledat neco v tech dementnich centrech a nastovat sdileni a vsechny opravneni ve trech ruznych oknach (sdileni, opravneni, zabezpeceni) a jeste resit takovou demenci jako dedicnost, tak to mi opravdu prijde intuitivnejsi, jednodusi a rychlejsi napsani trech ctyrech prikazu v linuxu. pokud to chces nastavovat, ale v grafice tak ta moznost v linuxu taky je i tak je podstatne jednodusi nez ve windows.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:02:05
avatar
mohlo by to být next kde x je střed osmičky, takže by z toho bylo NE8T. ale asi ne, já prostě nemůžu vystát názvy z běžně používaných slov.
h0n24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 20:27:07
avatar
Nebo taky Windows L8 :-D
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:11:17
avatar
sice vyjdou nove platformy, takze je new windows asi na miste. Pokud tedy vyjde, tak doufam vydrzi aspon tri, ctyri roky nez budou zase nove. Se v tech OS nejak predhani
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:33:43
avatar
Mmnt, možná jsem to zas zaslech, jo je to tak - ozvěna, vrátila se v čase zpátky a hlásá "Další verze windows bude revoluční změna oproti verzi 95."

Zvláštní že ji slyším pokaždé když MS ohlásí další verzi svého OS...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 18:52:49
avatar
a ja počujem další direct X
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 19:47:58
avatar
jo jo podle mě windows nebude nikdy revoluční. dokud se bude jmenovat windows furt windows tak se revoluce nekoná a okna žijí dál
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 08:00:18
avatar
Mozno odladia BSOD tak, ze sa snou budu uzivatelia stretavat s radostou

Ale teraz vazne; Pokial ide o revoluciu tak najviac by ma potesila masivna orientacia na GPGPU; a najviac by ma nepotesilo keby graficke rozhranie vyuzivalo 3D monitory a gestikulaciu (schvalne, ako by reagovli na vztyceny prostredny prst [shutdown -h 0] ).
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 09:11:21

DD ono spis jde o to ze tyhle prilis obecne formulace typu "zmeni pohled na PC" atpdb. jsou natolik otevrene ze by si z nich nikdo nemel delat zavery o tom "jak to bylo mysleno" a nasledne z toho vychazet a vytvaret nejake spekulace ci nedej boze zaujimat nejake postoje....
liborius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows 8 nebo raději Window 9 2010-02-16 09:24:41
avatar
To jsem zvědav, jestli osmičky budou tradičně nedodělaný systém a budeme čekat na Win 9, jak je u Microsoftu zvykem... "Každá druhá verze je použitelná"
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 13:27:26

No tak viva la revolucion, doufám že si pod tím nepředstavují stejně jako v betě u Visty přebarvení modré smrti na červeno.
Jinak u mě prezentace od MS navozuje pocit, že místo plochy bude rovou Facebook, nebo podobná bejkárna.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-16 15:26:15
avatar
Jen proboha ne ještě jednodušší instalaci, už teď se tam nedá nastavit skoro nic a i samotné nastavování OS je utrpením. Pořád se ptát strýčka googla, když v nápovědě se nedokáži vyznat, páč 90% textu je určeno pro BFU a mě přijde naprosto samozřejmé, ale to, co opravdu chci nikde. Toto není ani náhodou ideální. Windows pro blbce je sice hezká vize, ale kdokoliv jiný tím trpí. Pak se vše musí dělat přes registry a nějakými externími programy, tomu neříkám kompletní balík, když v něm naleznu 30 věcí na odinstalování a 40 postrádám.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FAMILY PACK 2010-02-18 11:01:42

Panove, W7 FAMILY PACK ma tu nekdo s tim zkusenosti jestli se do nich pak da stahnout ceska lokalizace jako tomu bylo u RC verze? To je totiz v podstate jedina prekazka proc nekoupit pres zahranicni eshop jako napr tenhle Odkaz tento FAMILY PACK coz jsou tri licence pro domaci nekomercni pouziti a za cenu 3000,- Kc by to snad stalo za to vyzkouset ne? Kdo by do toho sel i s vidinou ze v nejhorsim by mel ofiko W7 homy ENG za 1k Kc? Detem to predhodim tezko ale sobe bych jedny vzal, takze jeste dva zajemce to chce....
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 16:00:12
avatar
Mrkvosoft nikdy neudělá revoluci, jinak by to nebyl starý dobrý MS ne? :-) Co by pak dělal kdyby nemusel dělat záplatu na záplatu?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 383x
Komentářů: 1
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1334x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1045x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3726x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1445x
Komentářů: 0