Zátah proti pirátskému streamování seriálů a filmů! Skončily Openload, Streamango, VeryStream Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 02 November 2019
altProvozovatelé stránek poskytující pirátské streamování má velké problémy. Zmizelo hodně obsahu.

 

 

 

 

 

Ač legální přístup ke streamovacím službám a filmům i seriálům se lepší, stále neexistuje jednotná služba, která by umožňovala za jedno předplatné přístup ke všemu, všem a všude. Uživatelé jsou tak nuceni platit hned několik různých služeb a ani tak nemají přístup ke všemu obsahu. V mnoha zemích, včetně ČR, mnoho služeb je stále omezených, nebo nejsou k dispozici vůbec, a tak řadu seriálů a filmů nemáme možnost legálně sledovat přes stream. Někteří provozovatelé streamovacích služeb tak dokonce i neoficiálně počítají s pirátskými streamy a uživateli z nich, nicméně samozřejmě oficiálně probíhá neustálý boj proti pirátům.

A protipirátská aliance ACE dosáhla v posledních dnech velkého vítězství. Dokázala vyvinout dostatečný právní tlak na provozovatele hned několika klíčových služeb, které přímo na svých serverech uchovávaly pirátské kopie seriálů a filmů, a poskytovaly tak obsah a streamovací platformy pro celý svět.

Uvádí se, že jen známý OpenLoad měl větší návštěvnost, než největší legální streamovací služby na světě. Servery služeb jako Openload, Streamango, VeryStream a RapidVideoVíce, jsou umístěny v různých částech světa, hlavně v Evropě a právní tlak na provozovatele těchto serverů byl obrovský. Na chodu těchto serverů jsou přitom závislé stránky, které poskytují jednoduchý přehledný přístup k videím na nich uloženým, včetně například českých jako je TopSerialy.to. I provozovatelé těchto stránek byli pod tlakem protipirátských a autorských organizací, ačkoliv jsou jen prostředníky a žádný nelegální obsah se na jejich stránkách a serverech nikdy nenacházel. Nicméně bez serverů poskytující streamování toho obsahu, jsou samozřejmě k ničemu.

Aktuálně tedy vládne docela zmatek. Oficiálně by měly skončit služby jako Openload, Streamango, VeryStream a RapidVideoVíce a ukončení ohlásilo také několik stránek jako v ČR populární TopSerialy.to a další. Ostatní mají samozřejmě problém, že aktuálně není přístupná řada filmů a seriálů, protože byly uloženy na těch ukončených službách. Jako obvykle v podobné situaci se však již začínají objevovat klony, vzniklé ze záloh nebo přímo využívající původní servery, jen v jiné lokaci, pod jiným názvem i majitelem. Dejte tomu tedy pár týdnů a všechno bude přesně tam kde bylo. Staré služby nahradí jiné a všechno začne nanovo.

Na celé situaci je vtipné to, že pirátství bylo dříve schováváno a výsadou jen těch, kteří vůbec věděli, kam se obránit. Nicméně jak zlenivěli běžní uživatelé, zlenivěla i většina pirátů. Pirátský obsah je tak dostupný se stejnou lehkostí, dokonce jednodušeji, než jakákoliv jiná běžná streamovací služba. Vše je extrémně viditelné, původ videa lze dohledat extrémně snadno atd. Tohle už není pirátství v pravém slova smyslu. Vzhledem k evidentní extrémní pohodlnosti uživatelů tak podle mého názoru jednoduše vydavatelé a autoři plýtvají zbytečně silami. Jasně, tohle synchronizované uzavření několika nejvýznamnějších služeb je hezké, ale zdaleka se nepodařilo uzavřít všechny a nástupci už běží. Za pár týdnů vše poběží ve stejných kolejích, jako doposud. A spousta lidí stále nebude mít legální možnost, jak sledovat za slušnou cenu seriály a filmy. Vydavatelům by přitom stačilo jediné. Dohodnout se, udělat jednu obří celosvětovou platformu dostupnou se vším obsahem všem po celém světě za jednu cenu s perfektní funkčností a pirátství by bylo minulostí pro většinovou společnost. Ne proto, že by neplacení nebylo dál lákavé, ale když za slušnou cenu by bylo dostupné všechno všem a všude, proč se obtěžovat s pochybnými weby a pochybnou kvalitou přenosů atd.

Bohužel, místo toho se situace s legálními streamovacími službami zhoršuje, vznikají další a další s exkluzivním obsahem, které jsou dostupné jen někde a jen někomu a nezřídka jen s nějakým obsahem. Provozovatelé přitom inzerují obsah svých platforem po celém světě, ale jaký to má smysl, když ho pak nenabídnou uživatelům? Například nový STAR WARS seriál na nové Disney+ platformě, láká všechny fandy po celém světě, jenže Disney tu službu nabídne jen v několika zemích a ostatní tak nemají žádný legální možnost, jak se na to také podívat. Takže pokud bude situace, jaká je, pirátské streamování pojede, protože nabízí přesně to, co říkám. Všechno pod jednou střechou pro všechny a všude. A funguje to, jaký lepší návod na to, jak to má vypadat, provozovatelé legálních streamovacích služeb ještě chtějí?!

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-03 10:27:05
avatar
Pirátství bylo, je a bude, je to marný boj, když někde něco zakážou, hned se objeví jiná nelegální služba.
Přesně jak píše DD, kdyby byla jednotná služba, kde by uživatelé měli vše za nějakou rozumnou cenu, dejme tomu 100/měsíc, tak by pirátství hodně ubylo, aspoň co se týče filmů a seriálů.
U her je situace jiná a nejde s ní nic moc dělat.

Openload, Streamango, VeryStream..., známý je mi pouze Openload, ostatní neznám a Openload nemám rád, chytitl jsem z tama vir při stahování jednoho souboru, od té doby od tohoto servru dávám ruce pryč.

P.S. Mám předplacený Netflix za 49/měsíc a jsem celkem spokojený, ale i tak tam není bohužel vše a některé filmy chybí.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-05 07:54:25
avatar
49/měsíc ?? Některé filmy chybí? Já bych řekl, že většina filmů chybí... Plus dokumenty často neměly titulky, proto jsem to tam zrušil x-měsíců zpět.. dále mě sralo čekat na každý nový díl seriálu titulky 14 dní ... a když jsem koukal seriál, který měl být komplet, tak u některých dílů chyběly titulky a pak pár dílů bylo out of sync... takže u mě to tím skončilo...zase někdy Netflix asi zkusím, ale ne za ty peníze co chtějí .. zatím mi stačí HBO Go za 120 Kč
Kadli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-03 11:12:45

Tahle situace mě přijde jako s torrentama. Jeden se zruší a zachvíli jsou tu 3 další.

A nebo ještě líp ohlásí, že ten web vypnuli a on se za pár dní objeví znovu viz například ThePirateBay. Kolikrát už tu byla zpráva o tom, že web končí a furt tu žije s námi

To stejný třeba KAT (KickAssTorrents) ten byl taky vypnutej a světe div se jede dál

Takže jak se píše v článku chvílu bude klid, ale potom se zde objeví jiný alternativy a vše začne nanovo
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-05 07:57:15
avatar
Přesně tak.. já to kombinuji, něco si platím, zbytek seženu prostě jinde.. nemíním si platit za x-tisíc všechny služby všech vydavatelů..
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 08:07:16
avatar
Pirátství skončí ve chvíli, kdy vše bude dostupné všude a zdarma. Do té doby tu pirátství vždy v nějaké formě bude i kdyby ty služby byly za 1 kč/měsíc.
Samozřejmě toto je utopie.

Jen jsem nějak nepochopil jak kteří nad tímto vypnutím serverů s nelegálním obsahem brečí a chtěj snad stávkovat nebo co.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 08:33:52

Nechápu to vaše myšlení, že musíte mít možnost, nebo spíš vaší mluvou "že máte nárok", sledovat všechno, co kde ve světě vyjde.

Pokud něco není u nás dostupné, tak asi někdo nechce, aby to bylo u nás dostupné. Nebo se mu to prostě nevyplatí to sem dodávat. No a co!
Pokud chcete něco, co mají u sousedů, běžte bydlet k nim.

Dnes ale má každý plnou hubu všeho, hlavně keců a svých práv a chce všechno a hned.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 08:49:58

Ano, mame. Chcem vidiet napr. nove Stranger Things. Mna nezaujima, co sa vydavatelovi paci a co nie, ze on placka ze nezarobi 50 milionov na CZ/SK trhu, ako si predstavuje. Chcem to vidiet a hotovo. Inac je jeho problem, ze ma donuti, zhanat si serial inde. nezarobi ani to, co by zarobit mohol = jeho hlupost, jeho minus.

S tvojou logikou si predstav ze chces nejake auto, ktore sa tu nepredava. Pojdes kvoli tomu zit do Francuzska? nezmysel.

Akekolvek umele obmedzovanie obsahu podla regionov vzdy bude hlupost, vyvolavajuca piratstvo v danych regionoch.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:08:11

Ano, přesně tak. Pokud chci auto, co se u nás neprodává, tak pojedu tam, co se prodává, a ne, že mi ho musí výrobce doručit na stříbrném podnose.

Něco udělej, vyrob, natoč, ... a pak se dohaduj s někým, kdo to prostě chce a nebude ho zaujímat, že sa ti to nepáčí. Je mu všechno fuk a je to tvůj problém?
Pochop, že "chci" neznamená "mám nárok".
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:18:15

Tak ak sa dana vec vysiela v nemecku, zaplat mi prenajom bytu v berline a nauc ma po nemecky. Ked uz mas podobnu "mudru" logiku.

Akekolvek umele obmedzovanie obsahu podla regionov vzdy bude hlupost, vyvolavajuca piratstvo v danych regionoch.
Pretoze vydavatelia sa musia medzi sebou rpetlacat, jak deti na pieskovisku. My ludia im tieto ich detinske kraviny zrat nebudeme a musia pochopit, ze vzdy len stratia.

V pripade podobnych virtualnych veci ako su filmy, ked mi vydavatel svojou hlupostou neda na vyber, tak sa zariadim inac. Vzdy prerobi on, nie ja. Svojim sposobom je aj tvoje cestovanie za nakupom auta podobne obidenie hluposti predajcu/vyrobcu.

Keby som daco takto vyrabal, nemam problem to distribuovat naraz po svete....nie sa hrat na nejake regiony a podobne hluposti hodne 5r decka.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:22:10

Proč bych ti měl něco platit, nebo tě něco učit???
To je přesně to, co lidi jako ty (bezmozci a paraziti) vykřikují.
"Všechno mi dejte! Já nic neumím ale chci to"!
Proč bych jako vydavatel musel všechno a hned šířit do celého světa? Snad ne kvůli tobě ...
Prober se chlapče.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:22:02
avatar
Nezlobte se na mě, ale Vy a Puchpotu jste chytří jak rádio. Vůbec nijak tady nesouvisí postoje "obyčejných" lidí s politikou, ale řeší se jen jedno téma - ten seriál chci vidět a nevím, proč bych nemohl. Svým shlédnutím seriálu nikomu neubližuji, nikoho o nic extra neobírám, možná si i kvůli tomu zajdu koupit něco do obchodu, co s daným seriálem souvisí. A to jsem jeden z ... X miliard ... takže sorry, ale fakt nevím, proč bych se nemohl podívat na blbý seriál...
A to samozřejmě podpoří pirátství, protože pokud nemám jinou možnost, tak to vyřeším pomocí torrentu nebo jiné cesty.
A nakonec ještě jedna věc - jsem člověk, který nemá tolik času a tedy netuším, kdy se k seriálu dostanu. Můžu dát 3 díly za den, ale pak je třeba měsíc nebo dva pauza. Nežiju tím, ale chci to vidět. Z tohoto důvodu nevidím potřebu platit nějakou službu kvůli jednomu seriálu. Konkrétně mám "rozkoukáno" Clone Wars, ale jestli fakt vidim jen jeden díl měsíčně třeba? Mám jiné starosti... ale chci mít možnost přijít a pustit si to teď, když mám čas... a to bych platil jak mourovatej Netflixu... do toho se rád u jídla někdy kouknu na Star Gate... to vlastně ani nevím kde bych našel...
Takže hlavně kvůli starším seriálům se placení X platforem, které tu ani třeba nevysílají, můžu vy*rat. V roce 2019 bych čekal, že když se jedná o něco, co šlo v TV před 10ti lety, tak bude samozřejmost mít to dostupné... ale není takže je*at systém, já si cestu najdu...
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:28:32

No, a koho to zajímá?
Vy si jen obhajujete svoje pirátství.
Opakuji, že "chci" neznamená "mám nárok" a že kvůli tomu můžu cokoliv.
A neobhajujte to prosím Vás tím, že podpoříte trh jedněmi brambůrkami.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:44:15
avatar
Souhlasím, že "chci" neznamená "mám nárok". Přesto moje "chci" mi stačí k tomu, aby to bylo hnacím motorem něco získat. "Chci" je něco, co člověka všude a celý život žene kupředu, a tedy i mě v tuto chvíli v tématu seriálů. A já ten seriál prostě vidět chci. Jestli mě nazvete zlodějem, prosím... Vy jako ten moralista (v tomto případě, neříkám kdybych ukradl něco fyzického) si dál makejte v kanceláři a přesně se držte stanovených pravidel... budete to dělat do konce života well done!
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:52:31

Ano. "chci" je motor ale "můžu?" je regulátor.
Všechna pravidla nejsou špatná.

"Jezdíte na silnici vlevo? Proč ne? Vždyť je to jen hloupé pravidlo ..."

A kdo nepracuje, ať nejí.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 13:49:05
avatar
To je ale právě to, že nelze daný přístup globalizovat. Takže samozřejmě platí, že ne všechna pravidla jsou špatná. Ale zrovna v tomto konkrétním případě si myslím, že to ani tak není o pravidlech jako spíš o možnostech. A někdo, protože nemá možnost vidět seriál podle pravidel ho neuvidí. A někdo, kdo nemá možnost ho vidět, si možnosti hledá a vytváří bez ohledu na pravidla. Kdyby možnost byla, nebyla by ani možnost, že při hledání možností narazím (obejdu) nějaké pravidlo.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:25:26
avatar
A ještě k tomu nesmyslnému příkladu s autem... nejspíš si ho nechám nějak dovést, ale rozhodně se stěhovat někam do jiné země jen abych si mohl koupit to auto je pěkný nesmysl, který může plácnout jen někdo, kdo nejspíš nemá rodinu a nemá žádnou zodpovědnost... Když je ta možnost, že mi to auto nějaký rusák přiveze, tak budu jedině rád... pokud totiž výrobce nemá chuť tady obchodovat, tak fajn, ale nevidím důvod si nenajít svou cestu. Tak to vždy bylo, je a bude, a jen pár moralistů, kteří tu potřebu nemají, bude vykřikovat jak je to špatně a podobné výlevy...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:30:26

Jasně, nebo to auto můžete ukrást sousedovi, je to stejné, jako když si ukradnete ten seriál. To si neumíte sehnat seriál v angličtině ze zahraničí? Neumíte anglicky? Tak se naučte! Vše jen výmluvy a omluvy zlodějiny. Ale čemu se divit v zemi, ve které lidi volí přesně takové vzory.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:40:28
avatar
Vy jste dobrej magor Nevím proč bych měl krást auto sousedovi, když právě on byl třeba tou inspirací, proč to auto vlastně chci. To zase překrucujete kontext v jednu velkou onanii nad tím, jaký jsem lump Já anglicky umím, i tak se ale chci dívat s titulky, ideálně s dabingem. A vím, že v TV to šlo, takže to nadabované existuje (nebo s titulky). A je fajn, že do toho zase taháte politiku a brečíte tady, jak je to tu hrozné. Tak se seberte a vypadněte všem tím ulevíte.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:51:51

Nic nepřekrucuji, nepochopil jste ,bohužel, smysl. Bylo to myšleno krádež jako krádež. Nebrečím, konstatuji fakta a nejsem srab, abych tady z toho marastu utíkal, ani pštros, co strčí hlavu do písku a ignoruje. A to, kde žiji, nechte laskavě na mě.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 13:54:19
avatar
Já to na Vás nechávám, ale tak nenadávejte na debilní národ. Vy jste zase jeden z těch odborníků, kteří přesně ví jaký by každý měl být a "koho volit", aby to tu bylo báječné a krásné. Leda prd A krádež jako krádež rozhodně neplatí, protože jestli někdo ukradne auto, jsem pro, aby si šel na rok sednout. Za krádež tyčinky v obchodě ale nemůže být stejný trest. V tu chvíli sice termín pro čin může být stejný, ale nemá stejnou váhu. To je objektivní pohled, a v takovém případě je to, jak tu rozebíráme zkouknutí seriálů, jen ztráta času. Protože, jak už tu bylo psáno, vydavatel ten seriál dál Xkrát prodá, ale tyčinku co jsem uloupil už ne. Takže defakto auto > tyčinka > seriál, i když termín by mohl být jeden - zloděj.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 14:04:33

No tak předně já nikde nic o debilním národu nepíšu, naopak urážíte vy mne označením magor. Ne, nevím, kdo by jaký měl být, jen se mi aktuální situace nelíbí a mohu jí změnit pouze při volbách. Se závěrem souhlasím, v každém případě je člověk zloděj, ať ukradne, co ukradne. Krást se prostě nemá a rozlišovat menší nebo větší zlodějinu, je přeci nesmysl.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:46:02

Priklad s kupou auta v zahranici bola odpoved na "sluzba nieje v tvojej krajine, tak bez tam, kde je a tam si serial pozri"
...takze nech mi ten mudrak zaplati hotel a nauci ma rec danej krajiny, aby som sa vedel o seba postarat. Ked uz je tak mudry a vymysla podobne hluposti.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:40:44

Podla tvojej arogantno-mudrej "logiky", sa mame strkat producentom do prdele, aby uracili pustit obsah na CZ/SK trh? To kde sme? Potom ked si tak "mudry", tak mi to zabezpec. Ziadnemu poskytovatelovi do prdele liezt nebudem, ked je sam hlupak a dany obsah v mojej krajine nieje = nechce moje peniaze. Mozem ho okaslat a vyriesim si to po svojom.

Kto je ten jediny a spravny, ze moze urcovat, co ma kto chciet? Nieco existuje, tak to mozem chciet a chcem to. Fyzicke veci si mozes ist do inej krajiny kupit, alebo si ich nechas doviezt. Ako si nechas legalne doviezt streamovane data, ked je poskytovatel obsahu hlupak a v tvojej krajine svoju sluzbu ci obsah nepodporuje? No povedz.

Vydavatel, obmedzujuci obsah na urcite krajiny je prototyp hlupaka. Kedze je uz minimalne od prichodu DVD (20r dozadu) vseobecne zname, ze to robi len problemy a podnecuje piratstvo. Prvoradym cielom tychto sluzieb je generovat zisk. A iba hlupak by sa to nesnazil vyuzit, aby zarobil. Tj. pustit obsah vsade, kde moze, aby ho predal cim viac ludom = viac $$. Takze ano, mal by si dany obsah sirit do celeho sveta, aby si maximalizoval zisk. Inac sa necuduj, ze si ludia klepu na celo, obidu ta, a obsah si zozenu inac = nezarobis.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-05 08:01:19
avatar
jedinej bezmozek jseš tu spíš ty .. když nechápeš o čem tu je řeč..
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:38:53

To tvoje logika je úplně zvrácená. Když něco chci, musím pro to něco udělat! V opačném případě se musíš smířit s tím, že je to pro tebe nedostupné, nepočítám-li krádež. Ty budeš volič levice, že? Nebo ještě nevolič Jak si můžeš myslet, že máš nárok na cizí dílo, pokud ti ho nezpřístupní v tvém regionu?
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:44:07

Nemam problem za obsah platit.
Preco by nieco nemalo byt v mojej krajine dostupne? Preco by som nemal nieco chciet, ked to existuje a chcem si to kupit? Kto ma pravo o tom rozhodovat? Nezmysel.
A ked je vydavatel obsahu taky hlupy, tak si poklepem na celo a zariadim si to inac. Sam si za to moze, ze nedostane moje peniaze.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:55:22

Kdo má právo rozhodovat? Majitel díla/výrobku! Ten rozhoduje, kde a za kolik se prodává. Nikdo jiný.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 11:15:10

Ked je hlupak a rozhoduje hlupo, nech sa potom necuduje, ze si to ludia riesia piratenim. Sam si to sposobil vlastnou hlupostou, tak sa nema comu cudovat.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 11:17:05

Proč by byl hlupák? Prostě má jinou obchodní strategii, než vy tu, co byste si přál, opět vás to neopravňuje ke krádeži.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 11:35:48

Je hlupak. Pripravuje sa o mozny zisk len preto ze "vstal zlou nohou z postele"...iny dovod nevidim. Ano, ku kradezi to neopravnuje, ale tiez sa netreba cudovat pirateniu.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 14:12:47

Těžko tohle nazývat krádeží, když nikomu nic chybět nebude...zvlášť v případě, když se daný produkt v dané zemi ani neprodává, tak vlastně žádná škoda nevznikne a není co ukrást, když by to ani normálně nešlo koupit...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-05 08:06:20
avatar
Zřejmě nevíš, co je to krádež... když zkouknu Netflixácký seriál ilegálně mimo jejich platformu, on jako Netflixu zmizí z portfolia obsahu jako ukradnutá věc ? Nebo jak mi osvětlíš tvou tvrzenou "krádež" ??
Hondo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 14:29:57

"Ano, přesně tak. Pokud chci auto, co se u nás neprodává, tak pojedu tam, co se prodává, a ne, že mi ho musí výrobce doručit na stříbrném podnose."

Bohuzel u medialnich spolecnosti toto nefunguje - pokud by jejich logiku regionalizace prevzali vyrobci aut, tak po prejeti hranice by se vam na palubovce zobrazila hlaska: "Toto auto ve vasi zemi jezdit nemuze." - A vy by jste ho jiz nenastartoval, dokud by jste ho nenechal odtahnout z5 za hranice, kde je jiz podporovano ....
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-05 08:00:26
avatar
Když "chci" a je to dostupný zdarma někde na netu (myslím teď audio a video)... proč to nemít, když mi to někdo zdarma poskytne? Můžeme se bavit maximálně o morálce, protože pokud to použiji výhradně pro sebe, nic nelegálního nedělám...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:21:25

Neexistuje argument, kterým ospravedlníte krádež software, filmů, muziky. Ačkoli i krádež si umí někteří různými způsoby omluvit.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:57:55

stranger things je v cesku legalne dostupny na netflixu.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 11:15:34

Stranger Things bol len priklad. Viem ze je na netflixe.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:07:51
avatar
SW a filmy nejsou jabka když jej prodáš někomu levněji tak ti těch jablek pro ty více platící neubude.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:10:33

Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:48:07
avatar
No číst tady komentáře, je opravdu sranda

Pár věcí.

1/Pírátství je reakcí na neschopnost/nevoli vydavatelé.
2/ Vydavatelé si stěžují na pirátství a ne piráti na vydavatele.
3/ Na vydavatele si stěžují uživatelé, což je reakce na bod jedna
4/ SW není fyzický, nelze jeho krádež brát stejně jako krádež auta, což už mnohdy bylo prokázáno u soudu.
5/ Sám tvořím autorský obsah a 90% je upirátěno, ale důvod není špatná distribuce,nýbrž hloupé podmínky firem jako je paypal/mastercard dále Patreon a podobně. Které vám nastaví podmínky tak, že oni uživatelé, kteří by vám mnohdy rádi zaplatili, si to ve finále nakonec raději stáhnou, je to prostě jednodužší.
Takže potom třeba děláte hru ve 2 verzích kdy jedna je korektní, aby mohla být vydaná přes tyhle platformy a potom na pirátský weby hodíte "neoficiální" patch aby ta hra byla jakou jste ji původně chtěli udělat a jakou ji vlastně hráči i ti platící chtěli.

6/ Z mého pohledu svou tvorbu dám i za jeden dolar než za nic. Mě tím škoda nevznikne, ale já nejsem akciová společnost která počítá s předpokládaným ziskem a to je kámen úrazu .-)

Asi nic víc k tomu není třeba dodat. Ten kdo má v hlavě trochu rozumu to chápe, kdo ne si může dál plodit domněnky.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:46:58

Bod 4) je pro mně těžko k uvěření. Takže vlastně je to menší krádež, tudíž pohoda, všichni můžeme krást. Na zvracení tahle společnost, nezlob se na mě. 6) ty si klidně prodávej za dolar, jiný to nechce a není ho důvod OKRÁST!
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 09:58:13
avatar
Pokud ti ukradnu auto tak s ním už asi nikam nedojedeš, když ti ukradnu kopii filmu tak si jej klidně můžeš večer zase pustit a nadále jej prodávat ostatním.

Viz můj případ, kdyby na světě neexistovalo pirátství taky by to neznamenalo, že bych vydělal o 90% více, reálně tak možná o 10%. Ostatní by to jednoduše nekoupili.


A jinak když čtu ty tvoje moudra je to ajkobych se díval na tuhle reklamu, asi stejně absurdní
https://www.youtube.com/watch?v=ALZZx1xmAzg
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:07:17

Absurdní je obhajovat jakoukoli krádež, a můžeš si ji zdůvodňovat na tisíc způsobů. Pořád seš prachsprostý zloděj. Pokud z toho, vážení, hodláte udělat společenskou normu, tak mě do toho netahejte. Díky.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:48:05

Ze si neschopny rozlisit medzi cimsi fyzickym a nehmotnym, je tvoje minus. V pripade akehokolvek SW ci filmov sa plati za um, pracu, napady, tvorivost a podobne veci.

Urcovanie vysky skody parodiami ala BSA je zase o niecom inom, to su magori co varia z vody.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 11:05:53

Je úplně jedno, jestli prodáváš něco hmotného nebo nehmotného, obojí tě živí, je to tvé dílo a má hodnotu tebou určenou na prodejním trhu. Nikdo nemá mít ho užívat bez zaplacení. Co je na tom tak těžkého?
pevan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 18:12:55

Souhlasím. Takže krádež ve formě "autorských poplatků" za prázdné nosiče taky nechcete obhajovat? To je dobře. Jen letos jsem za tuhle absurditu zaplatil víc, než za licence Windows a Office. Jestli čtvrtinu ceny DVD-RW tvoří "autorské poplatky", je asi něco špatně. Totéž u telefonu, pamětí, SSD, karet do foťáku, fotokopií...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-05 08:39:19
avatar
Přesně.. až mě tu zdejší mafiánský spolky jako OSA přestanou okrádat na výpalném, tak můžeme hovořit dál...
pevan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 18:16:07

Prima, opět se to uložilo pod jiný příspěvek...
Mělo to jít sem: 2019-11-04 107:17
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 14:16:16

Když nechápeš, tak si na to prostě zvykni...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-05 08:37:04
avatar
Není to "krádež" ty jelito, tak tu přestaň blafat nesmysly...
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:22:52

Za me Dexter1 palec nahoru. Zavreni tehle obrich upiratenych sluzeb je sice ok, ale mozna by vydavatele mohlo zajimat, proc je o ne obrovsky zajem. V mem pripade dostupnost obsahu v regionu, ceske titulky (nedodava vydavatel). Nabidnete tohle a objednavam sluzbu. Pri vsech mych mesicnich nakladech je to drobnost.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:33:59

Jasně, jednodušší je krást, než se učit anglicky. Lidičky, obhajujete tu nesmysl.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:44:54

1/ ne, pirátství je vlastnost lidí (proč bych měl platit, když to můžu mít zadarmo)

2/ cože? Vy nečtete ty věčné nářky pirátů na to, jak je to všechno drahé a kdyby, kdyby, kdyby ... kecy kecy.

3/ všichni si stěžují na všechno ...

4/ malá krádež, taky krádež

5/ Váš obchodní model. Pokud Vám to vyhovuje, proč ne.

6/ ale člověk přeci něco dělá, kvůli určité odměně, nebo užitku ne? Když už ne finanční, nebo materiální, tak alespoň sociální, ale vždy za tím něco je.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 11:07:29

Přesně tak.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 11:46:05
avatar
5/ Ne to je obchodní model společností bez kterých jako indie tvůrce nevyděláte ani dolar. Takže se musíte řídit jejich pravidly, ať chcete nebo ne.

6/ Ano, a proto vydělám těch 10% zbytek je ukraden. Ale pokud něco prodávám za 5 dolarů a přijde za mnou nějaký distributor a řekne, hele já ti to odistribuju ale budeš mi to dávat za dolar, tak řeknu jasně jdi do toho protože i dolar je lépe jak nic. A nadále vydělám svejch standart 10% + k tomu pár dalších.

Víš mezi náma dvěma je docela zásadní rozdíl. Zatímco já obsah vytvářím a lidi si jej v 90% zadarmo pouštějí. Dále vím jak fungují tyhle platební portále y dohody s nimi, protože jsem toho součástí a dále také vím jak funguje licencování, protože je to součástí mojí práce tak ty tady jen vaříš vodu a plácáš doměnky a moudra o tom jak je něco špatné a to druhé zase správné.

Já ti řeknu reálně jen to že bez toho zataracovaného pirátství by co se mediálního obsahu týče byl svět tak o 10 let nazpět. Protože ač je to pro tebe možná překvapující tak 80% dnešních tvůrců pochází od české republiky na východ, kde se SW jednoduše opravdu krade až do doby kdy je podnik soběstačný a schopný jej zaplatit. Takže nebýt tohoto tak si ani netroufám předstatovat jak by vypadalá dnešní animace a celkově stav jakýhokoliv SW. Protože každý začínal tak, že když si chtěl nějaký SW vyskoušet (3D autocad,Maya, Visual studio) tak jej stáhnul A ať mi někdo neříká že to tak není. Potom jej zaměstná firma pro jeho schopnosti a ta už za SW regulérně platí a má schopného člověka, který by se jím nestal nebýt toho zatracovaného pirátství.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 12:42:21

Možná by ses divil, ale nejsi jediný, kdo pracuje v SW firmě.

Moje moudra, domněnky a vývar z vody vychází z mých zkušeností, mojí podstaty a přesvědčení. To, že je tu miliarda zhýčkaných, co umí jen zapnout prohlížeč a stahovat je mi jedno (no vlastně není, jinak bych se tu asi tak nerozepisoval). Ale tahle řeka není pro mě a radši budu plavat proti proudu a snažit se některé plavce přesvědčit o tom, že tahle řeka je odpad.

Ale v podstatě ten hlavní rozkol, co tu je, je v tom, že lidi si jen ospravedlňují krádež. Není to o tom, že to "potřebují" oni to jen a pouze "chtějí". Jako malé mimino, co chce bonbón.

Velcí výrobci velkých SW většinou podporují startupy a nechá se domluvit/získat licence klidně na tři roky zdarma. Když se neprosadíš, stálo tě to jen tvůj čas (neber doslova).

Samozřejmě pokud přehradíš řeku, ona si jinou cestu najde, ale my nejsme řeka a pokud bychom se takhle živelně chovali, nemá smysl vytvářet nějakou civilizaci.

Howgh!
A už toho necháme, jdu něco dělat.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 13:15:45
avatar
Velcí výrobci velkých SW většinou podporují startupy a nechá se domluvit/získat licence klidně na tři roky zdarma. Když se neprosadíš, stálo tě to jen tvůj čas (neber doslova).

A kdy jej začali podporovat? Poslední 2 možná 3 roky maximálně 5? Kdo je k tomu defakto přesvědčil ? EU ? Distribuce SW zdarma na linuxu? Asi těžko. V době kdy já začínal nebyl žádný SW zdarma a pokud by člověk nevytáhnul 30 na dřevo tak by bez pirátství ani nevěděl jak takovej SW, za kterej dnes platí, protože už má z čeho, vypadá. A to ani nezmiňuji, že dnes se SW nekupuje ale půjčuje. Takže si těch 30 dnes vytáhne z kapsy každý rok. Viz autodesk.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 14:01:23

Ale tak snad budeme diskutovat nad aktuální situací ne?
To, že my jsme studovali a "formovali se" za jiných podmínek už není relevantní.
Nezpochybňuji výhodu trvalých licencí, ale pro nové firmy může být předplatné naopak výhoda, když neví jestli přežijí.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 14:03:31
avatar
Pozor, uz i autodesk podporuje hobbyisty a startupy, jejich zajimavy produkt Fusion 360 se stava velice komplexnim nastrojem a pritom nabizi pro tyto ucely nastroj zdarma - naopak mi prijde, ze si je snazi hyckat, podle jejich vyjadreni je to skupina, ktera je zasobuje nejuztecnejsim feedbackem. On ten radovy zamestnanec v pracovni dobe na takove srandy jaksi nema cas.
Jinak ale souhlasim, na piratstvi lze nahlizet i pozitivne - kdo z nas, si ve studijnich letech kupoval hry, nebo nedej boze sw? Naopak pozdeji v produkcnich letech si ty licence vetsina porizujeme dobrovolne, bez nejakeho delsiho vahani..
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 14:43:22
avatar
Tak samozřejmě že dnes už možnosti jsou jiné, ale tedy já osobně si mylsím že právě k těmto možnostem donutilo ony produkční společnosti právě pirátství. Ono autodesk je právě krásný příklad toho molochu co si věří že je na vrcholu oné piramidy, přitom jim pod nohama ujíždí vlak viz jejich žalostná podpora vícejádrových CPU v invertoru. Defakto každá nová verze je jen designový redesign předešlé + pár diskutabilních funkcí ( tohle nejsou moje slova s Inverotrem nedělám, ale kolega) Ale SW je už tak brutálně neńosně pomalý a nevýkonný, právě protože dostatečně dobře neužívá moderní CPU.

Ano protože i Autodesk přišel na to, že pokud tohle nebude dělat tak mu ta produkční studna vymře protože najednou do firem začnou chodit oborníci co budou umět dokonale konkurenční SW a firmy už nekoupí to od desku ale konkurenci, protože jejich lidi naučení "odmalada" budou chtít právě onen konkurenční SW.

A ohledně tématu pronájem licence nebo trvalá. Jo bylo by to výhodné kdyby ten roční pronájem nestál pomalu to co nákup plné licence. Viz office 365 a právě onen Invertor
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 18:30:54
avatar
Ja si prave zminovany Fusion 360 oblibil a realne ho docela dost pouzivam - krom mnoha dalsich nastroju umi 99% funkcionality inventoru. Poznamka s podporou multijadrovych procesoru v jeho pripade jiz neni pravdiva, resp co se Fusionu tyce, tak nekdy od pocatku roku mi sw na 100% dokaze bezne vyuzit 8/16 cpu zejmena pri renderingu, pripadne pri generovani slozitejsich 3d programu v CAMu. Pisu to jako nekdo, kdo prestoze ve skolach se braly snad jen produkty autodesku, v praxi sem je vic nez 10 let uspesne ignoroval a vylozene jimi opovrhoval - az do prichodu Fusionu pred par lety. Myslim si, ze inventor se uz dostava do faze dozivani, stejne jako to bylo s autocadem a prave fusion bude nastupcem (tech par, co se snim porad jeste trapi snad odpusti). Ono se taky dost blbe doplnuje neco komplexnejsiho do stareho, 20 let postupne ladeneho sw. V urcitem okamziku uz nektere veci proste rozumne udelat nejdou.

Nemyslim si, ze by pro autodesk bylo piratstvi nejakym trnem v pate. Jak jsi psal vyse, oni si jsou vedomi toho, ze si ty lidi potrebuji naucit na svojem a postupne "zahackovat". S Fusionem je politika aktualne takova, ze hobbyista ma automaticky free licenci, jako soukromnik mam licenci taky zdarma az do obratu 100k USD, tam se toho vleze docela hodne...a kdyz to nekdo rozjede na vetsi obratky, tak maji svoje vicemne jiste. A pozor opravdu na svych forech naslouchaji co jim uzivatele pisou a tyhle navrhy taky postupne i implementuji. Nevim co se u nich zmenilo, ale min co se jejich nejaktualnejsiho produktu tyce, tak nabrali opravdu dobry smer.

Ty predplatne licence mi taky vadi hodne a je to model na ktery nejsem ochotny pristoupit za zadnou cenu. Ikdyz dynamicky promenny sw muze mit obrovske vyhody, tak nese taky obrovske nevyhody...kdyz se nejaka ta aktualizace nepovede, tak si muzu hledat leda tak alternativni sw o.O Vyroba mi do dalsiho updateu obvykle nepocka. Nehlede na to, ze znam kolegy, kteri i kdyz maji nejnovejsi licence, presto pro svuj uzivatelsky komfort pouzivaji roky stare verze, dlouhodobe vyladene ruznymi makry ke svem obrazu - tohle je u prubezne meniciho se sw prakticky nemozne.

ps: zajimava vlastnost fusionu je taky ta, ze bezi dobre na "levnych" hernich grafikach.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 16:32:03
avatar
Nahodím kolegovi téma Fusion
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 13:29:54

jen k tomu bodu 1.. netflix mam predplacenej furt stejne jak spotify, hbo obcas nejaky mesice vynechavam, amazonu zaplatim tak 3 mesice v roce (treba ted kdyz vysel jack ryan). na co se da legalne divat, tak se na to divam legalne, ono je to ve vysledku i pohodlnejsi nez neco nekde hledat a stahovat. jenze taky platim docela velky vypalny ose a to vubec za NIC, nebo naopak kdyz konzumuju veskerej audio/video obsah legalne, tak ho jeste vlastne platim 2x. takze opravdu nebudu mit problem si z netu stahnout mandaloriana, zvlast kdyz v disney jsou takovi dementi, ze nam tu jejich streamovaci sluzbu spusti az nekdy v roce 2021...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 10:49:54

1/Pírátství je reakcí na neschopnost/nevoli vydavatelé.
2/ Vydavatelé si stěžují na pirátství a ne piráti na vydavatele.
3/ Na vydavatele si stěžují uživatelé, což je reakce na bod jedna
4/ SW není fyzický, nelze jeho krádež brát stejně jako krádež auta, což už mnohdy bylo prokázáno u soudu.
6/ Z mého pohledu svou tvorbu dám i za jeden dolar než za nic. Mě tím škoda nevznikne, ale já nejsem akciová společnost která počítá s předpokládaným ziskem a to je kámen úrazu .-)

SUHLASIM, cista pravda.
Hlavne prvy bod. Ten maju vydavatelia riesit predovsetkym.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-04 17:10:13

Všechno pod jednou střechou by byl trochu monopol.
Lepší by bylo víc menších koncových služeb, v kterých by ale bylo úplně všechno. To by se ale museli oddělit ti koncový poskytovatelé od poskytovatelů obsahu. Pak by soutěžili akorát v tom, v čem by měli a to ve službách pro koncové spotřebitele. Jenže teď si mnohdy netflix a spol, předhánějí v exkluzivitě, čili to připomíná vývoj na herní scéně.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-11-05 18:31:37

Vy co se tu oháníte "kradením" filmů/seriálů jste zřejmě zapomněli, že i když si film/seriál nebo cokoliv stáhnu tak jsem nic neukradl. PORUŠIL JSEM LICENCI/LICENČNÍ SMLOUVU. Dále pak v ČR je legální stahovat pro vlastní použití - čož je to co tady všichni řeší.
...Kdyby to bylo tak jak si myslí např. Puchpotu,použiju myslím si dobře pochopitelnou analogii s galerií. Nekoupil jsem si v galerii povolení(=licenci) na fotografování ale stejně fotit budu a přijdou na to. Obviní mě snad z krádeže těch děl? NE. Stejně tak když si stáhnu seriál. Neukradl jsem ho protože původní kopii stále mají např. na Netflixu(i když i ten jen přeprodává licenci) a jejich licenční podmínky stále platí - já tedy jen použil produkt v rozporu s licencí. Znovu opakuji, že porušit licenční smlouvu není to samé co krádež.
To samé pokud ty stažené seriály budu dále šířit. Já nic neukradl. Ten co si to ode mě stáhnul taky nic neukradnul. Oba jsme porušili licenční smlouvu každý v jiném bodě. Tudíž by mě zažalovali za porušení licence a neoprávněné šíření díla. ALE NE ZA KRÁDEŽ.
Chápete probohaživého ten rozdíl nebo si sedíte na vedení a budete pořád bečet jak je to krádež?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 612x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1541x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1233x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1910x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3