Blu Ray netáhne – nikdo ho nepotřebuje Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 23 září 2008
alt Pocit vítězství na poli nástupce DVD formátu, který s Blu ray získala SONY, dostává hořkou příchuť.

 

 

Ačkoli se o DVD dnes píše minimálně a všude je to jen samé HD a Blu Ray, je nový formát Blu Ray zcela na okraji zájmu zákazníků a uživatelů. Dokonce, místo aby jeho podíl pomalu stoupal, tak klesá! Stejně tak klesají příjmy z prodeje Blu ray filmů. Tyto výsledky mají dalekosáhlé důsledky, které rozšiřování nového formátu ještě zbrzdí.

HD-DVD-vs-Blu-ray

 

  Největší výrobci notebooků, firmy ASUS a ACER oznámily, že končí s osazováním Blu ray mechanik do svých nových modelů. Zkrátka cena Blu ray mechanik výrazně převyšuje jejich skutečnou užitnou hodnotu a zákazníci o ně nestojí a nestojí o to za ně připlácet. Výrobci tak nasadí nové modely luxusních notebooků, které budou mít nižší cenu a o to budou atraktivnější.

dvd-vs-hd

  Panují oprávněné otázky kolem toho, zda vůbec Blu ray někdo potřebuje ... HD film ve vysokém rozlišení rozhodně nemusí mít 25-50GB a zcela určitě by stačilo dvouvrstvé DVD. A to už zjistila řada uživatelů. S kapacitou dvouvrstvého DVD si zkrátka více než luxusně vystačíme a tak není divu, že podíl DVD stále roste. Cena BluRay médií k ceně velkého pevného disku, kdy 25GB disk stojí 200 korun a 50GB 500korun, je také problém. Za 10x větší HDD zaplatíte jen 3xvíce - 500GB HDD dnes stojí 1500, 640GB HDD jen o stovku více a 750GB máte za 2000 korun. Zkrátka a dobře cena Blu Ray médií není ani trochu příznivá a to nemluvíme o tom, že jen přehrávací mechanika stojí minimálně 2500 korun a vypalovačka pak 7500 korun. To opravdu nejsou podmínky příznivé pro nějaké rozšiřování Blu Ray formátu.

dvd-vs-hd-2

  Největším problémem je, že Blu Ray vlastně nikdo nepotřebuje. Dokonce si myslím, že i kdyby stál 25GB Blu Ray disk 100 korun a vypalovací mechanika 2500, tak o něj bude stále stejný minimální zájem. DVD prostě vrchovatě stačí, kapacita pevných disků roste a jejich ceny klesají. Výrobci Blu Ray se údajně nechtějí pouštět do cenové války s DVD, ale pokud chtějí formát Blu Ray nějak rozšířit a výrobu zaplatit a postupně nahradit DVD, pak budou muset jít s cenami hodně dolů. Jako uživatelé se rozhodně novým technologiím nebráníme, i když většina z nás rozhodně pochybuje o tom, že by 25-50GB disk vůbec využila a při jeho vypalování by se asi neustále vkrádala myšlenka: „a není toho nevyužitého místa škoda?"

Zdroj: DailyTech  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 19:05:55
avatar
Sice si nemyslim, ze kdyby klesla cena, ze by se zajem moc nezvedal, ale rozhodne v mem pripade sedi ta posledni veta.
„a není toho nevyužitého místa škoda?"
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 19:21:26
avatar
já bych blu ray využil ale je pravda že média jsou drahá..až bude tak 100GB medium za 100Kč tak to bdue zajímavé a mohlo by to nějaké lidi nalákat...Je pravdou že se spíše oplatí nakoupit pevné disky než BR média.ačkoliv vás ten hdd výjde o pár korun drážejc ale zase můžete si na ukládat/vymázávat/ukládat a zase vymazávat dle libosti.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 23:51:54
avatar
No, ted jsem to propocitaval podle serveru komplett.ie ze kteryho nakupuju a 500gb je nejakejch 106dvd - pri prumerny cene 1.6eur za DVD disk o velikosti 4.7gb me to vychazi na nejakejch 170 eur, kdezto externi HDD o velikosti 500gb me stoji 69eur. Takze se mi stale vyplati mit dva/tri hdd nez 316 DVD disku, v pripade dvouvrstvych pak polovinu
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 11:37:06
avatar
To je sice pěkné, ale nač chceš zálohovat? HDD není zrovna vhodné zálohovací médium a když budeš vše dělat dvojmo, tak je to cenově zase někde jinde :-( Je jasné, že poblbané B-čkové filmy ze Svatého Lesa zálohovat není nutno, ale fotky, domácí videa atp. - to dneska už dělá docela "kotel dat".

Já zatím zálohuju důležitá data na DVD-RAM (DVD+/-R není dostatečně kvalitní a trvanlivé ani od značkových výrobců jako je TayioYuden, o DL ani nemluvě) a rovnou musím říct, že pokud jsem měl jistou nedůvěru v DVD-R, tak nedůvěra v DL je několikanásobná a nedůvěra v BD-R je téměř stoprocentní. I to je IMHO důvod (samozřejmě kromě toho nejdůležitějšího - ceny), proč se BD neprosazuje - nikdo nechce přijít najednou o 25 či 50GB dat na jedné placičce je proto, že někdo špatně slepil polyakrylát nebo že výrobce barviva nedodržel recepturu a tím i kvalitu.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 09:17:46

V mém případě by spíš seděla myšlenka "A za jak dlouho o těch 25 - 50 GB přijdu?". Nevěřím už ani DVD, data mám raději na disku. Tam o ně sice taky můžu přijít, ale pravděpodobnost není ani zdaleka tak vysok jako u optických médií, kde je ztráta dat prakticky zaručena...
Neznámý  2008-09-23 19:17:36

No za pár let až bude vypalovačka za ticku a disk za dvacku si to možná pořídím.Zatím to nechám nadšencům a Herr Carmackovi na RAGE,prej se mu to na dvd nevejde
Grimlok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 12:37:14

Carmack je blázen. Na to DVD se mu to nevejde, protože textury maj rozlišení miliarda x miliarda pixelů. Což se mi zdá bejt jaksi trochu zbytečný, když ty nejmenší detaily nikdo neuvidí.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 12:03:59
avatar
megatextures nejsou o tom aby byli videt detaily, ale o tom aby jedna textura pokryla celou plochu mapy. Budme radi ze tady carmacka mame, je to jeden z poslednich vyvojaru ktery se snazej prijit s necim novym do her, jinak bysme tu meli vsechny hry na UT3 enginu(vzdy sem vic fandil UTcku, ale chce to konkurenci)
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 19:21:30

Ja na BR cekam jak na smilovani, tak rad bych hodil vsechny svoje fotky na jeden disk...byt vypalovacka kolem 2k tak ji mam okamzite doma. A kdyz si predstavim tech divX co se tam vejde...auu
S tim ze lidem staci DVD nesouhlasim.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 21:06:47
avatar
nechapu k cemu vypalovat data s dnesnima cenama externich pevných disku. Navic u takoveho BR staci malinky skrabanecek a hned mas v pr.... pár giga dat
Anonymní  2008-09-23 22:23:45

...interních SATA II + šuple + hot-swap řadič na MB... Na takový WD6400AAKS 640GB za cca Kč 1.700,- se vejde filmů... Navíc se dá u HDD předpokládat vyšší životnost (zejména, když se bude zapínat jen na přehrávání filmů, nebo jejich zápis). Nehledě k tomu, že je nejjednodušší udržovat filmotéku tak, že se vřdy za rok - dva přesypou filmy ze starých disků na nové a staré se střelí, kopírování HDDs není tak ddramaticky časově náročné, jako tomu je u optických medií...
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 00:31:02

Co třeba spotřeba energie, výroba tepla a hluku v case? Přenášení je taky určitě výhoda, míň to váží a když s tim uklouzneš v zimě na ledu, tak to má mnohem větší šanci přežít než disk. A navíc v případě nouze si s tím může nakrájet sekanou.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 20:55:54
avatar
hold ta prenositelnost to je asi jedina vyhoda optickych disku
Eso Rimmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 10:12:14
avatar
No a od toho jsou tu FLASH paměti. Podle mě je jen otázka času, než se z FLASH pamětí stane náhrada za CD/DVD/Blueray. Už dnes jsou celkem levné (i když s hdd se to srovnávat nedá), troufám si tvrdit, že objem jejich výroby se stále zvyšuje, takže se budou dál slevňovat, každé PC má USB (zatímco ne každé optickou mechaniku), je to menší, odolnější poškození... Zkrátka na obří zálohy externí HDD a na všechno ostatní FLASH, případně internet. :-)
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 19:30:59
avatar
Když jsem si vybíral o prázdninách pc dost vážně jsem nad Blue-ray vypalovačkou uvažoval ale teď jsem čím dál tím víc rád že jsem si jí nepořídil. Vzhledem k ceně BR vypalovačky (v té době cca 5,5k) a BR disků je to v dnešní době opravdu zbytečná investice.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 09:20:00

No asi tak. Leta všichni máme vypalovačky dvouvrstvých DVD a schválně - kolik ste jich kdo vypálil? Já vzhledem k ceně média ani jedno.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 19:47:11
avatar
Presne, zas tak nutne videt HD kvalitu nepotrebuju. Staci mi dobra DVD kvalita a slusnej zvuk a na to neni potreba kupovat predrazeny BlueRay
Madmedic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 20:29:49
avatar
Nazor,ze kvalitni DVD staci Vam neberu,ale nesouhlasim s nim.Pokud mate velkou Full HD LCD TV/Plazmu,tak rozdil mezi DVD a HD (i klidne "jen" 720p) poznate opravdu radikalne.Rad koukam na serily v HD,napr Eureka nebo Stargate a pod a nativni HD ,neupsamplovane ,jsou opravdu pastva pro oci...To stejne plati samozrejme i pro HD filmy...
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 20:39:31
avatar
Já mám taky rád HD filmy doteď jsem koukal jen na 720p protože mi víc pc nezvládal ale teď přejdu 1080p protože třeba takový filmy jako 300, Transformers nebo LOTR to musí být opravdu nářez.
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 00:34:28

Já si k filmu dám pár pivek a rozlišení neřeším, protože to vypadá jako živý a když k tomu i zahulím, tak to je opravdu nářez.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 07:19:26
avatar
...výhodu to má v tom, že když si dáš pár pivek, zahulíš a jdeš koukat na film, tak se mužeš další den koukat na ten samej (aspoň já bych si to nepamatoval )
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Matrix 2008-09-24 16:43:31
avatar
Tak to se mi stalo při prvním dílu Matrixu. Zážitek perfektní, ale musel jsem si to ještě sehnat na DVD, protože z kina jsem vůbec nevěděl ani hlavu ani patu.
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 21:06:28

Když vidím velikosti her tak za chvilku budou BR disci nutností. Nejdřív stačilo 1CD pak byly 2CD pak 1DvD a teď už začne nahrazovat BR.

Až se začnou na BD vydávat hry tak prodejnost BR půjde nahoru.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 21:14:39
avatar
otazkou je zda se toho hry vubec dockaji vzhledem k tomu ze vydavatele her zacinaji vazne uvazovat ze plne prejdou na online prodej pres systemy jako napr. steam.
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 15:51:49

Nějaká firma myslím že EA se nechala slyšet že přejít plně na online distribuci nebude v průběhu několika let možné protože by stáhnutí jedné hry při dnešních velikostech her +-7GB trvá prý při průměrné rychlosti internetu moc dlouho..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 20:34:29
avatar
Hido kojima rekl, ze BluRay mu pri vyvoji her na PS3 nestaci, Rage bude mit misto 5 leveůu jen 2, protoze na DVD X360 se to proste nevejde. Takze fakt si myslis ze Bluray je zbytecne veliky?
Treba ja bych si rad misto 6 dvouvrstvych DVD (ktera taky nejsou nejlevnejsi) vypalil jeden kotoucek, kdyz se tak doma podivam na ty hromady DVD, nemuzu se bluray dockat
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 21:18:42

Osobne si myslim, ze hociake medium (ci uz CD, DVD, alebo BD) nema buducnost. Ja som za posl. 6 mesiacov pouzil iba jedno DVD a to instalacku Windows. Vsetko ostatne si stiahnem z netu (legalne) a mam na HDD (2.5 TB). Aj ked si kupujem hru, tak iba online, muzika deto a kedze kvalitny online nakup filmov zatial pre nas nejestvuje, stahujem HD (tie mi vlastne zaberaju cca 1.5 TB). Myslim si, ze v PC je BD zbytocne a je dobre iba na filmy, ale je pravda, ze 50 GB na film je vazne vela (napr. 13 GB 1080p rip Iron Man je na nerozoznanie od cca 30 GB originalu). Buducnost je online.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HDD vs DVD 2008-09-23 22:36:39
avatar
No, nesuhlasil by som tak uplne... S diskom zase staci trosku tuknut a mozes ist do nejakeho servisu, kde ti budu musiet vytahovat data. Ja radsej DVD -DL. Prehram ich skoro vo vsetkych prehravacoch doma a nie je treba nejako specialne davat pozor.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 08:29:07

To je sice pravda, mam aj osobnu skusenost s prenosnym USB diskom ktory mi padol na schodoch a kompletne sa rozmlatil, ale nikdy som neholdoval vypalovaniu dat na disk. Proste ked porovnam velkost/rychlost/mazanie/... dat na HDD a CD/DVD, tak je to neporovnatelne. Samozrejme, clovek sa nemoze spoliehat iba na jeden HDD, resp. treba mat data min. mirrorovane, ale za to pohodlie to stoji, min. co sa filmov tyka je HTPC v kombinacii s LCD TV nenahraditelne, co sa komfortu uzivania tyka.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 09:23:43

Da da. Nemohu nesouhlasit. Taky mám velkej disk a vše na něm, i originální DVDčka. Když si chci pustit koncert, prostě párkrát kliknu. Nemusim se zvednout, dojít pro DVD, vložit do mechaniky a pak poslouchat ten kravál, co to dělá...
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 22:29:29

Dokud neklesne cena medii a paliren na hodnotu +- urovni DVD, nikoho to moc nebude zajimat. HD milovnici uz BR doma maji a sleduji filmy na sve plazme za 80tis Kc. Normalnimu cloveku staci DVD nebo mpeg4 rip z nej
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-23 23:19:47

tiez sa priklanam k nazoru ze buducnost je online. Ja svoj pocitac nepovazujem ako nieco extra a 1.8TB mi uplne staci . 3disky funguju v pohode a zivotnost maju rozhodne vetsiu ako BR disky.
DVDcko som uz nepouzil ani neviem ako dlho a napalovacka zapada prachom. UZ si proste neviem predstavit ze by som nieco storoval ako kedisi na DVD aj tak sa k tomu nieje kedy vratit(a hladat to ) .
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 11:47:11
avatar
Stačí, aby ti něšťastně shořel zdroj (vadné komponenty zdroje nebo přepětí v síti nebo někde pobíž uhodil blesk) a z disků budeš mít tak akorát tři pěkné briketky, přičemž obnova dat z nich tě přijde na 10-20 tisíc za jeden disk. A to se vyplatí!

u filmů je to fuk, ty si stáhneš znova, ale co s fotkama a domácími videy?
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co to je nepotřebuje? 2008-09-23 23:57:26
avatar
Jde o užitnou hodnotu. Kdo potřebuje 4járdové CPU (Intel, AMD) Grafickou kartu NV řady 200 nebo Ati 4xxx X2.
Dám obecným příkladům konkrétní 2-3 trojnásobnou současnou cenu.
Co se stane s CPU Intel Q6600 drahá věc většinou bez využití a stejně jako třeba GPU Ati 4870 X2.
Závěr.
Pokud bude mít Blu Ray cenu odpovídající užitné hodnotě, tak bude mít další článek v názvu místo slova netáhne nějaké obdobné slovu hit.
Honzy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - je to jen o cene 2008-09-24 01:46:53
avatar
Je to jen a jen o penezich. Paleni DVD je krajne otravne a vubec me to nebavi. Muzes mi vypalit tech 10 serii SG? Muzes mi vypalit ty 2 serie toho, 5 toho nebo 6 tamtoho?

Tak z takove zadosti bych se poblil Resim to externim diskem -> tu mas a vypaluj si sam

Problem je, ze proste verit jednomu hdd neni ono, stahovat XX DVD serialu pri padu disku znova taky ne. Ano dat 2x 1TB za cca 6000 do RAIDu jako mirrory taky jde, ale porad to teplo, hluk, spotreba.. navic 1TB uz je mi malo A to mluvim ciste jen o serialech - zadne filmy,porno,mp3..

Takze je treba palit jak cerny (mazat to nebudu )..


No a po cele teto povidce jsem se dostal k tomu, co jsem chtel -> Ano, beru to! ALE za adektvatni ceny vzhledem k DVD!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rozdíl kvality HD a DVD 2008-09-24 07:17:16
avatar
Já těm filmům moc nedám, ale podle mě je první obrázek z toho Gladiátora, či co to je, minimálně odebírán z jiného monitoru než ten s HD. U svých filmů jsem si osobně nevšiml takové nekvality DVD, jako je to na obrázku. Jak říkám, nejsem znalec, ale přijde mi to udělané extra moc, aby bylo hodně vidět, že HD je lepší.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 08:10:30

Mozno si si to nevsimol, ale ten rozdiel je skutocne obrovsky. DVD je v porovnani s HD doslova "mazanica". Mal som doma asi 250 filmov na DVD (z toho vyse 1/2 original), ale ked som si kupil LCD TV, tak som vsetky DVD dal sestre, lebo sa na to proste pozerat nedalo (samozrejme po tom, co som zhliadol nejake to HD video). Kazdopadne, teraz mam vyse 150 filmov v HD a je to parada :-)
Grimlok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 12:44:00

Ono by stačilo, kdyby autoři vyházeli z DVDček "nepotřebný věci", myslím tim,, že by tam měli nechat, jen anglickou zvukovou stopu se zvukovou stopou země, ve kterym se to DVD prodává, vyhodit rumunské a spol. titulky a bonusy a další dát na druhé DVD. Takže film bude skoro sám na dvouvrstvém DVD, což znamená zhruba 8GB místa. A to už myslim bude docela koukatelná kvalita i na HD televizi.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 14:03:49

To je sice pravda, ale nech je ten film v akejkolvek kvalite, video v 720x576 nikdy nebude na 1920x1080 paneli vyzerat tak dobre ako video v 1920x1080.
K u nas distr. DVD sa vyjadrovat nejdem. Prestal som sa o ne zaujimat, ked som si asi 2 roky dozadu pozical 3 alebo 4 DVD od istej distr. spolocnosti a az doma som zistil, ze EN stopa bola v DD 2.0 a CZ stopa bola v DD 5.1. Mal som si to sice skontrolovat, ale koho by napadlo, ze anglicka (orig.) stopa bude degradovana na stereo? Kedze film pozeram zasadne v povodnom zneni, tak som DVD vratil bez toho aby som ich pozrel a obratil som sa na torrenty, kde som dane filmy nasiel v DTS 5.1. Este doplnim, ze sa jednalo o 9GB DVD na ktorom bolo zaplnenych 5.1 GB, takze o nedostatku miesta nemohlo byt ani reci. Inac malo ktore DVD je zaplnene az "po okraj", vacsina ma min. 2GB volneho priestoru, takze i video kvalita by mohla byt vyssia.
poka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2008-09-24 12:36:54

DD, proč jsi smazal příspěvky několika autorů, kde se popisovalo, jak ovlivňuješ tvou digiauru a výsledky hodnocení článků? Bylo to tam jasně popsáno a dokázáno čísly, včetně způsobu, jakým si to každý může ověřit.

Chlap by zbaběle nemazal, ale postavil by se k problému čelem a reagoval by.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 12:57:32
avatar
Že si to ty, tak protože jsem na to chlapsky odpovídal v článku na to určeném a s dotyčnými autory těch příspěvků už jsme to tam probrali, takže další rozebírání pod nesouvisejícími články považuji z jejich strany za spam .... vše už jsem vysvětlil a tím to považuji za uzavřené ...
maross7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 14:31:29

Podla mna dnesne DVD nestacia,vsetky hry,maju viac nez 1 DVD,keby stalo medium tych 100 sk a mechanika 2500 sk tak rozhodne kupim.Na disk sa vsetko nezmesti,tiez ma svoje hranice.Moj kapacita 400 Gb disku nestaci.
Podla mna je toto dost hlupi prispevok,ale to je moj nazor...
A co sa tyce 25 GB media,podla mna sa da lahko zaplnit.Ale este v dnesnej dobe existuju ludia co nedokazu ani cd zaplnit ,tot vse
omni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - online záloha 2008-09-24 14:42:08

už pár měsíců experimentuji s www.adrive.com, nabízí 50 giga prostor zadáčo, slibují, že neruší accounty, že nezpoplatní free verzi... up/dw jede slušně, minimálně na fotky je to dle mne pohodička...jako další forma backupu toho zásadního (peru tam gigové truecrypt files)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-24 16:47:34

To zas je pěkná otrava uploadovat tam gigové soubory ne ?
omni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no celkem jo 2008-09-25 07:30:29

nicméně pouštím to ráno než jdu do práce a kočíruju to přes logmeinz práce...takže mi to je tak nějak jedno, že to trvá...pro mneje důležité, že mám fotky zazálohováné někde online
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 09:28:07

Mám upload 256 kbit/s. Teoreticky v dohledný době budu mít 512 kbit/s. Z ADSL víc nevybušim. A timhle tempem uploadovat gigabyty dat.... Auč!
omni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uznávám 2008-09-25 09:38:27

že to je opruz..ale vše kolem backupu je opruz, ne? to giga mi tam jede cca 3 hodiny
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ni vlk 2008-09-25 00:26:29

Ho neotřebuje,bá se to dostmožná změní
rommel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blu Ray 2008-09-25 10:18:51

To, že nikdo ty větší disky nechce je pravda. K čemu jsou vlastně dobré? Je to, proto aby nám tvůrci her narvali plno nesmyslných souborů na disk o velikosti 25 GB jenom proto, aby šel hůře stáhnout? Myslím si, že je to jeden z důvodů. Prozatím neuspěli, což je jen dobře.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 12:04:36

Blue ray je zatim videofilni zalezitost, a ke vsemu, na svuj panel k PC (i HD)si staci stahnout rip cca 7-8GB a to uz se da zalohovat na DL, takze k cemu Blue ray? Dneska stahnout 8GB z netu zadny problem. V dobe kdy nastupovala CD ci DVD to proste problem byl, takze se prepalovalo. To mohlo za nastup a rozsireni DVD. Zkratka broadband připojení zabilo Blu ray...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sorry, 2008-09-25 14:36:00
avatar
ale ted jsem si konecne poridil DSLR a mohu rici, ze foceni do RAW formatu je ku.va nenazrany na misto a uz ted, po dvou tydnech foceni, uvazuju o Blue Ray mechanice a zalohovani na 25GB media (a i to bude za chvili malo). Jo, jsou to relativne drahe srandy, ale treba me osobne asi nezbyde nic jineho, radsi zainvestuji a usetrim trochu prostoru po policich.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 2008-09-26 09:08:09
avatar
Jako rozdíl HD vs. DVD je pro mě velký. Od doby, kdy začali vycházet HD ripy z HD vysílání a později z HDDVD (které už není) a BRD, tak jsem si řekl, že DVD vyjma levných u stánků už nikdy nekoupím. A taky to plním. Kromě novinových jsem 2 roky už žádné nekoupil.

Za to BRD pár mám a postupně budu kupovat víc a hlavně ze zahraničí, kde BDR stojí min. o půlku méně jak u nás a to nemluvím o výběru, který tam je několikrát větší jak tu.

Mechaniku mám v PC jen na přehrávání, ale na filmy na BRD mi to stačí.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 13:03:04

Já ho taky nepotřebuju...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 564x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1228x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 3