ASUS a jeho základní desky X870/X870E pro AMD – jaká je nabídka a co v ní chybí. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 07 říjen 2024
altV obchodech se objevují nové desky ASUS s X870E a X870. Takže se podívejme, co nám nabízí.

 

 

 

 

První týden v říjnu odstartovaly prodeje nových základních desek s čipsety AMD X870E a X870. Ty, jak víte, tak nahrazují dosavadní X670E a X670/B650E. A hlavní novinkou je fakt, že všechny kromě PCIe 5.0 na GPU slotu a současně minimálně 1x M.2 slotu pro SSD, musí mít povinně i USB4 porty. Patice AM5 jako taková zůstává stejná. A to platí i o podpoře všech AM5 procesorů, tedy RYZEN 7000, 8000 i 9000 (ZEN 4 a ZEN 5 generace). A pravděpodobně (hraničící s jistotou) zůstane ještě i pro další generaci ZEN 6, protože minimálně do nástupu DDR6 pamětí nemá AMD v plánu AM5 DDR5 platformu nahrazovat.

Co je tedy nového? Po dvou letech od uvedení prvních AM5 desek, přišel čas na obměnu. Výrobci tak mohou inovovat nabídku a novinka mají hlavně novou generaci technologií i prvků výbavy, jako třeba rychlejší LAN a novou Wi-Fi 7. ASUS pochopitelně se svou nabídkou desek nemůže chybět. Prozatím představil 8 samostatných modelů nových AM5 desek. Jaké to jsou?

  • ROG CROSSHAIR X870E HERO

Zatím nejlepší jsme již jako první otestovali. Špičková HERO má klasický design a viditelně přímo navazuje na starší X670E verzi, vůči které mění některé prvky. Ale nic revolučního. Vše už máte  v naší praktické recenzi a deska už šlape v našem inovovaném testlabu:

V tuto chvíli jde o TOP model ASUS v rámci X870E/X870 novinek a současně reprezentuje i maximální kvalitu zpracování, včetně designu pro extrémní taktování. A pochopitelně má i maximální výbavu včetně té herní, co jen se na ATX formát vejde.

Cena tomu nekompromisnímu zpracování ovšem odpovídá. Činí 15 990 korun vč. DPH. Aktuální běží cashback akce, kde můžete na této desce dostat zpětně až 1275 korun. Co by deska je samozřejmě maximální možností pro hráče a OC nadšence. Můžeme předpokládat, že stejně jako tomu bylo v minulých generacích se asi později jako objeví limitovaná edice v podobě extrémní ROG Crosshair Extreme X870E ve formátu E-ATX. Ovšem její cena bude mnohem výše. Oficiálně o ní však zatím nic nevíme.

  • ROG STRIX X870E-E GAMING WIFI

Méně robustní a okázalá deska proti ROG HERO, která není tak „overbuild“, protože není současně stavěná na vyloženě extrémní OC. Ovšem stále jde o špičkově vybavený ATX model pro hráče.

Potěší o něco nižší cenou, kdy oficiálně do ČR přichází za 12 890 korun vč. DPH. V rámci Cashback na ní můžete zpětně dostat 1045 korun. Ve výbavě má stále vše, co by špičková X870E deska měla mít. Dost možná ale tahle STRIX, ani dražší HERO, nebudou pro mnohé těmi nejzajímavějšími X870E deskami. ASUS má totiž ještě jednu desku, která je úplně jinak orientovaná.

  • ProArt X870E-CREATOR WIFI

Pokud nejste hráči, co si potrpí na blikátka, a naopak oceníte jiné aspekty výbavy a zpracování, tak vás zaujme tahle. Obejde se bez blikátek a nazdobeného designu. Zato servíruje hromadu zajímavé výbavy, včetně 1x 10Gbit a druhé 2,5Gbit LAN síťovky (vedle Wi-Fi 7), hromady USB portů (včetně USB4), extra slotů a kvalitního zpracování a monitoringu, včetně aplikace vzdálené podpory a zabezpečení.

Špičkově provedený základ. Stojí 12 290 korun vč. DPH a v rámci Cashback akce můžete získat zpět 925 korun. Tohle je v tuto chvíli třetí a zatím poslední představený X870E model základní desky od ASUS. Dále už jsou v nabídce o něco cenově dostupnější X870 varianty …

  • X870E a X870 – v čem se liší?

Je na místě si asi říci, jaký je rozdíl mezi X870E a X870 čipsety/deskami. Je fyzický, kdy X870E je tvořen dvojicí čipů a k dispozici má tak více PCIe linek než X870 s jedním čipem. Konkrétně je tu 44 proti jen 36 Gen4 a k tomu pak má platforma, a tedy deska dalších 24x Gen5 PCIe linek, které však dodává procesor RYZEN (jen čipletové verze 7000/9000 modely, APU série 8000 Gen5 neumí a mají jen Gen4).

Tomu tedy odpovídá maximální možný počet portů a konektorů, které X870E a X870 desky vůbec mohou mít, či přesněji současně obsloužit. X870E a X870 mají povinně stejné možnosti, pokud jde o Gen5 sloty a výbavu. Povinná je konfigurace na desce minimálně 1x PCIe x16 Gen5 pro GPU a k tomu minimálně 1x PCIe x4 Gen5 M.2 a 1x PCIe x4 Gen4 M.2. Současně přibyla povinnost USB4 portů. V této moderní výbavě se tedy desky X870E a X870 neliší (ani nemohou). Ve zbytku výbavy ale ano, kdy prostě X870 má méně dalších PCIe linek. Tomu tedy nutně odpovídá nižší stupeň výbavy, méně portů, slotů apod. Díky tomu ale X870E desky také mohou být o něco jednodušší, a tudíž i levnější.

Pokud vás nezajímá maximalizace výbavy a nepotřebujete mít současně několik rychlých SSD a dalších věcí, pak je X870 zajímavý a fakticky stejně schopný jako X870E v tom základním. X870 také nahrazuje současně nejen X670 ale B650E čipsety z minulé generace. Má sice méně linek než měl X670 a tedy stejně jako má B650E, ovšem B650E zase mělo povinnou Gen5 výbavu, což X670 nikoliv. Ve výsledku tak v tom byl docela zmatek pro zákazníky, kdy fakticky B650E desky byly lepší než X670, protože B650E vycházeli z X670E variant, zatímco X670 fakticky nemusely. AMD tedy u nové generace AM5 desek s 800 sérií čipsetů věci zjednodušilo. Žádný nový „B850E“ nebude. Prostě TOP vybavenou verzi X870E, doplní z něj vycházející lehce ořezaný X870. A později dorazí levnější B850, který však už má Gen5 povinný jen pro M.2 SSD, GPU slot může být a bude jen v maximálně Gen4 provedení, což výrazně sníží náklady na provedení desky. To vše pak ještě doplní ultra low endový B840 čipset, který už nemusí mít ani Gen4 a vystačí si s Gen3 PCIe na vše, což by mělo dostat náklady na desky na nejnižší možnou hladinu u nových platforem. AMD tedy nahradí B650 a A620, kdy základní desky s novými B850 a B840 dorazí až v průběhu 2025. Zatím tu tedy dnes máme X870E a X870 modely, a nyní už víte rozdíly. Co tedy ASUS a jeho X870 nabídka desek?

  • ROG STRIX X870-F GAMING WIFI

TOP modelem je tradičně STRIX „F“, což je víceméně osekaná verze odvozená od té STRIX X870E-E. Má o něco jednodušší provedení všeho a zpracování, i lehce ořezanou výbavu. Zvuk je jednodušší, LAN je pomalejší a prostě má méně portů. To zásadní však stále má.

Otázkou je, zda i cena byla adekvátně ořezaná. Oficiálně stojí 11 090 korun vč. DPH, tedy rozdíl je jen 1800 korun proti STRIX X870E-E, čemuž asi zpracování a některá ta výbava zhruba odpovídá. Bude však tenhle rozdíl řešit někdo, kdo má peníze na takhle drahé desky (10tisíc +)?

  • ROG STRIX X870-A GAMING WIFI

V nabídce je i jeden model, který se na první pohled výrazně liší od všech ostatních. Tou je tedy stříbrno-bílé provedení modelu STRIX X870-A. Kromě barevného schématu se vůči příbuzné tmavé X870-F liší zpracováním některých prvků a má o pár konektorů méně. Ale jde o hodně podobné desky celkově. Cena je o trochu níže, kdy už konečně prolamujeme hladinu 10 tisíc. Oficiální doporučená cena je totiž 9999 korun vč. DPH. S Cashback akcí pak můžete získat zpět 810 korun. Co ale když chcete něco s opravdu rozumnějším poměrem cena/výkon?

  • TUF GAMING X870-PLUS WIFI

Pro hráče milující dobrý poměr cena/výkon, zachraňuje situaci tradičně cenově atraktivnější TUF edice. Sice nemá tak okázalé zpracování jako ROG modely, vystačí si s jednodušším a výbava je také o něco jednodušší, ovšem jako X870 deska stále má (musí mít) vše, co je třeba.

Cena je tedy nižší, ovšem nízká rozhodně není. Stále prostě musí kvalitu pro plné provedení Gen5 slotů a USB4, což s ohledem na požadavky obojího znamená, že kvalita zpracování musí odpovídat. Cena desky tak činí 8450 korun vč. DPH, což pro mnohé mainstreamové hráče je stále hodně luxus. Bohužel, jinou TUF desku zatím ASUS nepředstavil. A speciálně tady vidíme velkou díru v jeho nabídce. Ale o tom až na konci článku.

  • PRIME X870-P (WIFI)

A jak to tedy vypadá, když se s luxusně vybavenou Gen5 a USB4 platformou snažíte cenově vejít u základní desky co nejníže, ovšem nemůžete ošidit kvality PCB a elektroniky abyste splnily základní funkčnost předepsaných Gen5 a USB4 výbavy? To ASUS předvádí s nejzákladnějším X870 modelem v jeho nabídce, deskou PRIME X870-P.

Ta jediná přichází na trh a do prodeje ve verzi s WiFi, ale i bez ní. Výbavou nejsou a nemohou být žádné chudinky, ale ASUS už se zjevně snažil osekat, co se dalo. Mají tedy jen nejzákladnější integrovaný zvuk ALC 897, překvapivě ale stále mají 2,5Gbit LAN a samozřejmě USB4 i Gen5 atd. Takže sice jsou velmi „základní“ na poměry X870E/X870 platformy, ale pořád jsou to velmi dobře vybavené desky a samozřejmě musí zvládat vše. Jsou suverénně nejlevnější z celé nabídky, kdy ta WIFI 7 verze startuje na 6999 korun vč. DPH a bez ní pak na 6750 korun vč. DPH. To pořád není málo, ovšem ač jsou možná hodně „základní“ v rámci X870E/X870 platformy, tak až na ten osekaný integrovaný zvuk nejsou rozhodně žádný low end a pořád jde o velmi kvalitní základ.

  • Pozor, není WiFi 7 jako WiFi 7 (nejen u ASUS)

Jinak taková věc kolem těch WiFi 7 síťovek na deskách. ASUS i další výrobci uvádí prakticky u všech nových desek, že mají podporu WiFi 7 standardu. Jenže ve skutečnosti výrobci používají minimálně dva odlišné druhy řešení těch integrovaných síťovek. Přičemž jen dražší má skutečně plnou parametrovou výbavu včetně klíčového nového 320Hz provozu, kterým se zásadně liší od WiFi 6 generace. Levnější „WiFi 7“ desky mají jen levnější řešení, které mimo jiného je omezené na max. 160Hz pásmo a 320Hz neumí. Ale umí zbytek toho, co WiFi 7 standard má. Takže je to jakýsi hybrid mezi WiFi 6E a WiFi 7 řešeními. Prakticky všichni výrobci desek to mají tak, že pouze dražší desky mají onu plnohodnotnou 320Hz WiFi 7. A to je i případ nových ASUS, kdy všechny ROG desky a ProART ji mají. Ovšem levnější TUF a PRIME desky mají onu s tím max. 160Hz. Tak pozor na to. Osobně bych rád, kdyby značení bylo v základních parametrech jasněji odlišené, tedy třeba „WiFi 7 320Hz“ a „WiFi 7 160Hz“ místo jen obecného WiFi 7. To ale není prostě jen záležitost ASUSu. Zpět k jeho deskám.

  • Co ASUSu v nabídce chybí? mATX!

Při pohledu na nabídku ASUS X870E/X870 desek pro nejlepší současnou mainstreamovou PC platformu na trhu, vyniká absence některých zásadních možností. To je horší tím spíše, že vše nasvědčuje tomu, že AMD s jeho RYZEN 9000 procesory a zejména 9000X3D, celkově nejlepší volbou a mainstreamovou PC platformou zůstanou. A to i po vydání nových Intel Core Ultra 200 a Z890. Prakticky všechny představené ASUS desky jsou ATX. Absence luxusního velkého E-ATX s odpovídající výbavou a zpracováním nás nepřekvapuje. ASUS typicky vydává ten E-ATX ROG CrossHair Extreme model později, protože pointou je maximalizace možností a schopností. A tedy vyžaduje delší testování a poznatky z praxe.

Co však v nabídce ASU rozhodně nyní chybí, je více mini-ITX modelů. Představil jen jeden jediný, a to ROG STRIX X870-I GAMING WIFI. To je rozhodně zajímavá deska, ovšem její cenovka je 11 490 korun vč. DPH. Navíc je to jediná mini-ITX volba. Za tu cenu bychom spíše očekávali nový ROG Impact X870, ale žádný takový nový model nebyl představen. Každopádně alespoň jedna mini-ITX ASUS X870 tu tedy je.

Za velký problém, a za naprosto nepřijatelné, považuji absenci mATX formátu. ASUS nemá ani jednu! Což značně limituje jeho použitelnost pro některé PC sestavy, které mATX formát desky vyžadují a je to maximum, co se do mnoha PC skříní vejde. Nemluvě o celkové šikovnosti tohoto kompaktnějšího formátu. ASUS však prostě nemá ani jednu mATX desku X870E/X870 pro AM5. Kde je třeba ROG X870E GENE? Kde je taková TUF Gaming X870M-PLUS?

  • Závěr

Pokud jde tedy o nabídku základních desek ASUS X870E/X870, je zde většinou to, co jsme očekávali. Nová CrossHair HERO je vynikající, ale současně mezigeneračně vůči X670E zaznamenala jen minimum vylepšení, protože už ona měla jako jedna z mála USB4 od začátku. A stojí samozřejmě nadále balík. Nicméně mohu z praxe konstatovat, že je to naprosto vynikající deska, absolutní špička ATX formátu a pokud prostě chcete to nejlepší bez kompromisů v čemkoliv, jde o jasnou volbu a konkurence moc nemá.

ASUS podle mě také rozhodně zaboduje s tou ProArt X870E-CREATOR WIFI, na kterou se těšíme až ji také otestujeme. Ty, které nezajímají herní funkce a taktování, ale chtějí pořádnou AM5 desku, tak nemají na trhu moc výběru a tahle ProArt je tím pádem hodně zajímavá. Zbytek nabídky dává smysl. Dobrým tahem je ona světlá verze STRIX X870 a samozřejmě ten odlehčený TUF model, ten by mohl být populární díky ceně, i když je otázkou zda 8500 korun za desku budou ti, pro které je teoreticky určen, považovat za dostatečně cenově dostupné.

Co však kritizovat musím, je totální absence mATX. Jednoduše ASUS nelze vůbec použít pro určité sestavy a kombinace HW. Že zrovna tenhle výrobce nemá pro AM5, což je zjevně nejlepší mainstreamová PC platformu na trhu (a téměř určitě jí zůstane i nadále, speciálně v délce podpory), jedinou mATX X870E/X870 desku, je hrozně špatně. V mini-ITX nabídce to zachraňuje jediným modelem. Ten sice vypadá hodně dobře jako mini-ITX deska, ale cena „mini“ rozhodně není.

ASUS také hned při uvedení desek dává možnost v rámci své aktuální Cashback akce získat nějaké peníze zpět. A neplatí to jen při nákupu výše uvedených desek, ale i dalších produktů ASUS, jako jsou grafiky, skříně a chladiče. Takže v určité kombinaci komponent vám ASUS vrátí až několik tisíc korun. To není zanedbatelné, ale současně je otázkou kolik lidí o podobné možnosti vůbec ví. Pokud by ASUS rovnou dal ty slevy ve výši caschbacku a nastavil tak odpovídající ceny v obchodech u těchto produktů rovnou o to níže, nevypadaly by to produkty atraktivněji? :). Každopádně vy o této možnosti teď víte a jen upozorním, že je časově omezená od 30.9. do 10.11. a uplatnit ji můžete do maximálně 24.11.

Jinak kromě již zveřejněného testu nové ROG HERO, se podíváme brzy i na testy dalších z výše uvedených desek. Na všem se pracuje :). Co nabídce novinek ASUS říkáte vy? Také vám tam chybí mATX model?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 08:26:34
avatar
Já jsem tedy očekával v řadě Strix F(A) chipset X870E jako u minulé generace. Jenže Asus je ošidil podřadným X870, což není nic jiného, než stará B650 + USB 4.0. Ovšem cena je tedy sebevědomá. Desku této cenové kategorie bych využil i zaplatil, ale za tohle ani omylem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 09:19:24
avatar
X870 = B650E + USB4

za podřadný bych ho určitě neoznačil ;). Bohužel ceny základních desek obecně značně stouply, je to velmi drahý produkt na výrobu a speciálně když má mít Gen5 zpracování, nelze ošidit ani PCB ani elektroniku, takže to jsou velmi drahé desky, pořád bude propastný rozdíl mezi X870E/X870 a B850 natož B840 deskami ...
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 12:17:55
avatar
Ano, myslel jsem B650E. Děkuji za opravu.
Kdyby Strix X870 stál 8-9 tisíc (jako top modely B650E), tak neřeknu, ale deset tisíc je cenovka pro jiný výrobek. Gigabyte i ASRock v tom cenové segmentu takové zástupce mají.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 14:51:07
avatar
me ted dorazi X870E Taichi Lite tak jsem na to zvedavej.. ta cena neni az tak spatna vuci vybave.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 15:27:58

u nas stoji 431€ to je už celkom dosť za dosku, ako + beriem zvuk cez optiku a slusna zvukovka na to co inak tam pchaju, novy čipset ktory už dufam bude zvladať PCIe5 bez padov do PCIe1, USB4 2ks, dufam že bude zvlasať aj lepšie RAM.

osobne chcem už hodiť do koša bezkonkurenčne najhoršu dosku aku kedy som mal za 25 rokov v PC 670E a vymeniť konečne za niečo čo mi nebude piť krv len ešte nejaky piatok počkam, nerad by som kupil 870E a zažival rovnake peklo ako s predchodcom, u mojho Asusa 670E som vyskušal všetky BIOSi a stale nie všetke neduhy dokazali aj po 2 rokoch odstraniť... viac ako 100x resetovať BIOS na doste a 1000 tvrdych resetov, posledny 3/4roka už je to lepšie, ale stale do dokonalosti daleko.
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 15:51:40

Tak to obdivuju tvoje nervy...
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 17:25:31
avatar
A je to deskou? Já měl ze začátku nervy s nestabilitou Asus B450E + 3600X/5800X. Pomohlo tomu zvednutí napájení pamětí, ale doteď nevím, jestli je problém v desce, paměťovém řadiči CPU nebo RAM (taky zkoušeny dvě sady).
Murphix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 16:23:55

Zbytecne chipsety, je to porad Promontory.

Mam 650tku s M2 na pcie5 a vga pcie4 a nemam absolutne duvod upgradovat.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cashback od ASUS 2024-10-09 15:12:21

Koupil jsem od ASUS produkt, kde byl cashback a mělo to mít smysl i díky cashbacku, na ten jsem čekal tolik týdnů, několik uhánění že si pamatuju, že to příště raději seru a nic požadovat nebudu. Asus Vám to rád zaregistruje, ale na proplacení si vždy řádně počkáte, kámoš to proplacené nedostal vůbec )))
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 17:21:30

Te cashback je čistá katastrofa. Kupoval som zdroj z alzy a nebralo mi kod produktu na tej promo stránke. Mesiac som to riešil so supoorton než to prešlo. Dodnes nemám peniaze z cashbacku. Nabudúce sa na nich vykaslem. Toľko nepríjemných starosti. Zlý zážitok.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-10 11:27:53
avatar
Moje poslední zkušenost s Asus cashback.
Kupoval jsem router TUF AX6000 dne 1.9.2023 a pro cashback jej registroval 7 dní od nákupu. Přišlo info o tom, že zpracování požadavku může trvat až 20 prac.dní a že vyplacení může trvat až 90 prac.dní.
Tak jsem si udělal upozornění do kalendáře.
Po měsíci na jejich webu jsem si ověřil schválení, čekal těch 90 prac.dní a koncem ledna 2024 jim poslal mail, a že prý do 14 dní přijdou prachy. A přišly.

A pár let předtím to bylo podobné.

Určitě to tak mají schválně a prostě čekají kdo se ozve. Mnoho lidí určitě zapomene a to se jim hodí.
Nehezká praktika.

EDIT po infu od Flankera:
Stahuji obvinění z nehezké praktiky
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 21:46:58

Tak to je fakt velmi seriózní firma
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-10 10:47:53
avatar
ne, to je nesmysl, jelikož jsme do toho trochu zainteresovaný, věc se má jinak. Žádosit o cashback zpracovává externí německá firma. A spadá pod ní nejen česko, ale i německy mluvící země, polsko atd, prostě defakto celá Evropa. A tak je to skutečně kotel žádostí a stát se může, že jsou takové případy. Rozhodně to není záměr, ba naopak to pak škodí i dané externí firmě.

Pochopitelně, je dobré si vždy přečíst všeobecné obchodní podmínky+uložit si už dopředu kontakt a nebát se je kdyžtak pushovat, když je problém.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-10 11:26:12
avatar
OK, beru. Tedy jen z části. To jako v dnešní době kdejakých technologií je takový problém ty žádosti zpracovávat?
Ptám se jako laik.

Jako zákazník vyplním formulář, dám všechny potřebná data.
ASUS zažádá prodejce o ověření dokladu, předpokládám že prodejce taky vyplní nějaký online formulář.
Pak to stačí spárovat a když vše sedí, automatický platební příkaz.
Nebo si to jen špatně představuji?
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-11 10:38:24
avatar
ti prodejci to dělat nechtějí, údajně nemají čas/kapacitu/finance.
Kdysi tu byl lokální herní bundle,ale ne celoevropský, na desky, byrané herní přísluško (cca 3 roky zpátky), řešilo se to převážně lokálně, co pamatuji, tak zhruba několik individuálních problematických claimů tam bylo, ale jinak zbytek prošel na první dobrou.

Ono to asi tak lehké z pohledu právních, organizačních nebude a proto se paltí na to spešl agentury.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6xx vs 8xx 2024-10-09 15:20:40

Když se objevila zpráva o tom, že desky budou nové, říkal jsem si, že reálně nedostane člověk nic, co by potřeboval a cena určitě nebude adekvátní. Bohužel jak rostou požadavky, ceny desek stoupají do nesmyslu a většina lidí nedá tolik peněz za CPU a někdy i za GK a má to dát za desku? nevím, kdo to kupuje ale zajímala by mě nějaká statistika. Nakonec jsem z ROG CROSS přešel na STRIX a pak na TUF a vlastně i díky testům, kdy tu výbavu neužiju, protože do té doby to stejně vyměním. TUF má vše podstatné vždy.. a dokud budou řešit nesmyslné PCIE, které jako k čemu? OS z těch rychlostí netěží v případě disků, grafiky tu máme 4ky, rozdíl ve výkonu taky nula nula nic. Takže bych se na integraci skrz disky obecně vysral, protože ten disk pak topí tak šíleně a jak jsem řekl, ten přínos tam prostě není už tady pomalu od SATA SSD vs GEN5. Nebavím se o kopírování GEN5 vs GEN5 či podobných scénářích ale o celku.. boot, přínos rychlosti na běžné činnosti.

EDIT: schválně jsem se díval. ASUS CROSSHAIR VI HERO co jsem měl stála necelých 7tis.. dneska bych za ekvivalent dal 17..
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 21:48:33

Gen5 vs Gen5?
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-14 11:33:03

asi myslel kopirovanie z GEN5 na GEN5
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 17:10:20

Mám v plánu Asrock X870 Steel Legend a k němu 9800X3D. Nemáte někdo tušení, jakou optimální frekvenci pamětí pořídit? Zatím to vidím na 2x32GB 6000Mhz CL30.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 17:30:16
avatar
6000MHz a CL30 sú ideál. Rýchlejšie sa neoplatí kupovať pretože nemusia fungovat.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-10 11:28:45
avatar
To je v háji. Já bych si tam nevybral. Méně SATA, bambilión USB. Tak s tímto trendem bude AM6 úplně na pí..

Malá anketa pro všechny:
Kolik běžně potřebuje USB portů (příp. jakých).

Mě stačí 2x přední USB3(A) a 5x zadní (2x USB3(A), 3x klidne USB2(A)).
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-09 21:49:50

Taky to nechápu...
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-10 10:42:12
avatar
vepředu využívám kvůli flashce 1-2 USBčka, Cčko občas na dobíjení mobilu.
Vzadu mám: myš, klávesnici, USB mikrofon, webkameru a ještě druhou webkameru s prodlužkou, externí disk na data (taková miniNAS) a jeden nutný pro případný BIOS flashback, čili vzadu potřebuju minimálně 7x USB typu A
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-10 11:30:07
avatar
2 na periferie a dva na přesun dat mobil/flash disk... takže víc nepotřebuju
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-14 17:01:11
avatar
Osobne me taky ten trend vyrobcu ubirat saty dost stve, ne kazdemu vyhovuje skladovat data v NASu, nemalou cast svych dat ve skutecnosti spravne ani nesmim.
USBecek pouzivam taky pomerne hodne, jsem magor co ma treba nekolik mysi pro ruzne ucely a nebavilo by mne to prepojovat pokazde pod stolem Na druhou stranu by mi realne stacilo tak 8 Acek (z toho tak dve trojky a zbytek klidne dvojky) a jedno Cecko.
foxa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2024-10-11 16:54:21

Chýba mi tam info o tom, že ktorá doska podporuje pripojenie 5.1 reprákov?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Čtvrtek, 07 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 351x
Komentářů: 0
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingem
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingemÚterý, 05 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1316x
Komentářů: 3
Dragon Age: The Veilguard – BIOWARE je mrtvé, ale žije?
Dragon Age: The Veilguard – BIOWARE je mrtvé, ale žije?Čtvrtek, 31 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1401x
Komentářů: 4
Concord je definitivně mrtvý – SONY zrušilo hru i tvůrce
Concord je definitivně mrtvý – SONY zrušilo hru i tvůrceStředa, 30 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 639x
Komentářů: 0
Call of Duty: Black Ops 6 – solidní díl pro všechny?
Call of Duty: Black Ops 6 – solidní díl pro všechny?Úterý, 29 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 745x
Komentářů: 0
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2167x
Komentářů: 1