ASUS TUF SABERTOOTH 990FX R3.0 v redakci! Poslední hurá pro AM3+ a nejlepší deska nakonec? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 21 October 2016
altDo rukou se nám dostala nejnovější AM3+ deska a to nic menšího než nový SaberTooth. Jaký je?

 

 

 

 

Že AMD AM3+ platformě odtikávají poslední měsíce života, ví dnes už asi každý. No jo, ale když je dnes tak zatraceně výhodná, aplikace konečně naplno využívají více jader, takže 8jádrové procesory FX, jako FX-8320E nebo FX-8350 za ceny i pod 4 tisíce korun, to je prostě bomba nabídka. Ano, určtiě se zase najdou křiklouni, kteří stále nechápou, že jedno jádro FX se opravdu konstrukčně ani výkonem nemůže rovnat jednomu jádru Core u Intelu, jenže když jde opravdu o výkon, kdy náročné aplikace bez problémů s AMD FX jako 8jádrem umějí pracovat, tak 8jádrové AMD FX koupíte i za méně než 4 tisíce, zatímco Intel Core i5 se 4jádry stojí nejméně 5 tisíc a AMD ho výrazně převálcuje. Bohužel ano, díky slabším optimalizacím her ze strany herních vývojářů není tohoto výkonového potenciálu FX procesorů v mnoha případech ve hrách využíváno. Ale ne každého zajímavá výkon jen ve hrách ;). Zkrátka a dobře, pokud víte, že těch 8jader využijete, nabízí FX procesory nepřekonatelnou nabídku poměrem cena-výkon. A tak jsou stále zajímavé a stále aktuální. No a ASUS se rozhodl dodat k nim ještě opravdu pořádnou moderní základní desku. Svou TUF SaberTooth 990FX už vydal pro AM3+ dvakrát. Inovovanou R2.0 verzi v roce 2012, kterou jsme otestovali:

Aktuálně je zde tedy třetí verze R3.0, která nahrazuje R2.0 jež se ale stále ještě nabízí. Rozdíl mezi deskami je značný. R3.0 je úplně nová, má nové PCB, nové zpracování konektorů, nové prvky výbavy a tak dále. Fakticky jde o jednu z nejlepších základních desek, ne-li vůbec nejlepší, kterou AMD AM3+ platforma nabízí. Je plně modernizovaná. Nový je i design.

Silná napájecí kaskáda zvládne všechny FX procesory, včetně 220W 5GHz monster řady FX-9000. Deska má ve výbavě M.2 slot (20Gb/s). Má také nový design zvukové karty, včetně oddělení PCB a základem je Realtek ALX1150 s posílením a zesilovači. Deska má také RGB podsvícení a stavové diody.

Fyzicky je posílený PCIe slot a deska podporuje až tři grafik v CrossFire nebo SLI. Nově je ve výbavě také USB 3.1 včetně Type-C konektoru. Jako obvykle není výbava SaberTooth desky vyloženě maximalistická, ale je zde vše, co je třeba ve špičkovém provedení a to vše je kryto nadstandardní zárukou v délce pěti let, což mezi AM3+ deskami nemá žádnou konkurenci.

 

Desku tedy otestujeme brzy a s velkou pravděpodobností to bude vůbec poslední test AM3+ základní desky vůbec. Z prvních dojmů ale mohu říci, že je to asi ono „to nejlepší nakonec“. Vynikající deska, špičkové kvality se vší moderní výbavou. Tomu ale odpovídá i cena.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 17:41:58
avatar
Citace:
AMD FX koupíte i za méně než 4 tisíce, zatímco Intel Core i5 se 4jádry stojí nejméně 5 tisíc a AMD ho výrazně převálcuje.

Chtěl bych vidět případ, kdy AMD výrazně převálcuje nový i5 .
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 17:54:43
avatar
Testy Battlefield 1 ukazujú že procesor od AMD teda nedrtí nič, iba ak seba samého. Multiplayer graf je na zaplakanie ... https://www.computerbase.de/2016-10/battlefield-1-benchmark/3/
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 18:03:18
avatar
To je mně jasný, jenom blázen by si ted na hry kupoval FX. Smysl má pouze pro někoho, kdo má AM3+ desku a chce renderovat. Na hry je FX katastrofa.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 19:58:25
avatar
AM3+ je vhodný všude tam, kde je potřeba levný vícevláknový výkon. FX na hry není katastrofou. Někdo je natolik omezený, že si neuvědomuje, že někteří nemusí mít víc jak 40fps v každé neoptimalizované shitce. Probuď se. Někdo hraje i na starým notebooku a jak by takový stroj dopadl proti mainstreamové FX-6300@4GHz? Odpovím raději za tebe, protože seš mimo. FX by bylo o dost výkonnější.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:15:44
avatar
AM3+ je zastaralý socket pro zastaralé, topivé, žravé procesory. Ale zřejmě nenáročným uživatelům, jako jsi Ty to stačí a plně to chápu nicméně konkurence je o notný kus vepředu. Jinak už to, že srovnáváš FX se starým notebookem nenaznačuje nic dobrého.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:15:41
avatar
Testy FX procesorů jsou i na zdejším webu. Každý se tak může přesvědčit co je podle tebe
Citace:
notný kus
a jestli je to pro něj podstatný rozdíl. Často se lidé rozhodují i podle ceny, ale to jsem neměl zmiňovat před kingem-min60fps, protože mě teď označíš za socku a já bude mít zkažený večer.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:18:24
avatar
Nevím jestli minimum 60 FPS, ale určitě bych si nekupoval CPU, který je porážen starým i5 2500k.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:32:23
avatar
Přesně, taky nikomu nedoporučuji současné předražené i3 a i5. O notebookových i7 raději nemluvit.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:35:20
avatar
Ono když chce někdo třebas GTX 1070, tak si tu i5 nebo i7 koupit musí, protože žádný jiný procesor ji nedokáže využít.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:48:53
avatar
V min. fullHD hraní při nějakém tom AA a AF bych přišel o 3 fps nebo dokonce o hrozivých 5fps?
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:52:04
avatar
To by bylo sakra víc, hlavně v třeba v takovém multiplayeru BF1 by to bylo dost výrazný. Oproti i5/i7 taky samozřejmě propady FPS. 3-5 FPS opravdu ne.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 21:13:58
avatar
Myslím že s ním nemá cenu diskutovať, tie prepady budú samozrejme o dosť väčšie, ak už nie z iného dôvodu, tak kvôli tomu že výkon na vlákno má Intel omnoho lepší a prepady tam potom logicky toľko škody nenapáchajú.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:39:02
avatar
no lol ... i5-6600k som bral za 220€, za to sa +- predáva FX8370 (lacné a pofidérne obchody nerátam) a ten sa naozaj s Intelom porovnávať nemôže. Tak kde je tá predraženosť?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:52:44
avatar
V tom, že nerozumíš procesorům. FX 8370 se prodává za 5500Kč. Stejně výkonná (OC je normální věc) FX-8300 za 3200Kč. LOL.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 21:17:11
avatar
lolko si tu jedine ty. Napísať že je to rovnako výkonné PO overclockingu môže len trolko obecný.

To môžem rovno napísať aj o mojom i5-6600k, keď ho bez problémov vyženiem na 4.5GHz že aké je to výkonné oproti i7.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 02:00:13
avatar
OC je u FX naprosto normální. Pokud nechápeš, že nemá smysl argumentovat cenou FX 8370, protože FX 8300 je totožný kus křemíku, tak jen dokazuješ svoji hloupost. Klidně můžeš svojí i5 taktovat a potom kritizovat i7, ale jen ty i7, které nejdou taktovat. Je to normální, FX i káčka jsou na OC dělaný ty diletante. BTW tvoje i5 není stejná jako i7, protože ji chybí HT a má menší cache než dražší i7. FX 8300 je proti tomu plně srovnatelná s FX 8370. Už nevím jak víc polopatě to vysvětlit hlupákovi jako seš ty. Kolik ti je? 12?
DRAK Z KRUHU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 16:21:26

kdyby šel intel taktovat jako kdysi tak AMD nemá šanci... muj první komp mněl procesor Intel Celeron 566 MHz a šel taktovat na 850Mhz zmněnou FSB ze 66MHz na 100MHz
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 21:31:07
avatar
Už ma nebaví čítať tie tvoje invektíva na moju osobu, a nie moje argumenty.

Takže bude po tvojom ty idiot. Napíšem ti to pekným tučným a veľkým, nech to pochopíš aj ty.

TAKTUJE MINIMÁLNE PERCENTO ĽUDÍ ČO SA HRÁ NA PC.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 00:16:33
avatar
Zřejmě si chtěl napsat.
TAKTUJE MAXIMALNE PERCENTO ĽUDÍ ČO SA HRÁ NA PC.
Vážně to je rozdíl .

No a ti lidé co netaktují (velká většina) si nekupují FX a drahá káčka, protože by to bylo vyhazování peněz.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 11:55:49
avatar
Áno, tie milióny ľudí čo majú po všetkých tých rokoch doma FX procesory všetci do jedného taktujú. A vážne to rozdiel nie je. Casual =/= hardcore.
Vlastne bežný užívateľ aj vie čo to je OC a BIOS, všakže. A teraz zalez naspäť do diery ty komediant.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 14:23:34
avatar
Celé je to o tom, že si nevěděl o podobnosti FX-8370 s FX-8300. Tvoje blbost. Majitelé FX nemusí taktovat pokud jim výkon stačí, ale chci vidět blba co si koupí K procesor a nebude taktovat. Proč by to dělal a zbytečně vyhazoval peníze za K verzi, když mohl mít levnější non K verzi? Nechceš uznat, že nerozumíš procesorům AMD a teď navíc ani těm od Intelu. Ještě jednou napiš pohádku o drahé FX-8370 (jiné FX náš bobánek nezná) ať se mi lépe spí.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ta debata je zajímavá 2016-10-23 22:00:03

Až na to, že 8300 a 8370 nejsou totožné. Kdyby byly, jmenují se oba 8370. A není tomu tak, protože 8300 je fakticky horší. Abys ho udržel na úrovni 8370 potřebuješ daleko výkonnější chlazení. A kdybys nedej bože chtěl dosáhnout hodnoty přetaktované 8370, budeš potřebovat vodu nebo dusík. Mají identickou architekturu, ale při výrobě dochází k chybám, které mají vliv na VID, potřebné napětí (proto AMD většinou dává vyšší volty) Až budete závodit, kdo dočůrá výš, hoďte to na youtube.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:26:22
avatar
Ak sa bavíme o hrách, tak testy procesorov bez minimálnych FPS a priebehu prepadov FPS nemajú zmysel.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:45:43
avatar
Ok.
Odkaz

Závěr. Nejlepší poměr cena-výkon má FX-4300. V testu je hodně pro AMD méně sedících her (Starcraft 2) a přesto FX celkově nedopadly jako nějaká katastrofa. Jen blázen si může myslet, že do budoucna je lepší mít 4 slabá vlákna (i3) než 6 slabých vláken (FX-6300). Nebo 4 silná vlákna vs 8 slabších.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 21:01:03
avatar
2 roky starý test s neaktuálními procesory a hlavně se slabou GTX 770 2 GB. Ohledně těch pro budoucnost nevýhodných 4 silných vláken proti 8 slabým, takže dle tebe takový FX 8350 dožene i5 6600k?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 02:14:45
avatar
Ještě jednou pro retardované.
FX 8300 stojí 3200Kč.
i5 6600k stojí 6700Kč.
FX podávají slušný výkon ve vícevláknových programech a proto jejich výkon je do budoucna perspektivní. Poměr cena-výkon u nich ještě stoupne, narozdíl od i3, které už teď excelují jen v zaostalých programech jako třeba WoT a nejdou vůbec taktovat.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 21:01:36
avatar
Stačilo mi pozrieť sa na minimálne FPS u BF4 u FX-4300 a i3-4130.


+ fakt že SC2 a BF4 sú jedny z najpredávanejších hier na svete, tak brať FX4300 pred i3 je naozaj blbosť.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 02:21:50
avatar
Ty vole, i3 je cenově na úrovni FX-6300 a ne FX-4300...

FX-4300 stojí 2000Kč
i3 6100 stojí 3300Kč což je dokonce stejně jako FX 8300. Už vystrč hlavu ze zadku a začni porovnávat cenově srovnatelné produkty včetně jejich OC potenciálu, protože většina lidí káčka i FX taktují.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 22:15:10

Ano FX je trošku předpotopní.. dejme tomu.. Osobní zkušenost měl jsem FX8350 a hrál jsem vše naplno ve fullhd.. NV770 2GB to časem brzdila.. dárkem za práci dorazila strix 980 a s doplatkem 500 korun jsem vyměnil svůj skoro 3letý FX8350 za FX8370 a hraje se mi do dnes pěkně.. například mafia3 ač neoptimalizovaná.. jede klidně 60fps, náročnější scény 45-50.. ale co chceš víc? Takové GTA V jsem valil na 35" s rozlišením 2K taky naplno.. což musíš, jinak zatížíš CPU a je to v háji všude to naperu co to jde a jede to většinou nejlépe.. max vypnu rozmazávní a kraviny co mi kazí prožitek.. BTW (jedu na 5.0ghz)

btw.. FX jsou tak sračkový, že mladá která má dle vás "shit" FX6300 s doplněním RX480strix.. paří taky např. zaklínače ve fullHD stabilně s 60fps..
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 22:43:35
avatar
To je obecny nazor urcite casti - cokoliv co uvede AMD je spatne. Ne, ze by Vishera byla bez problemu, ale zasadni problem vyvoje byli finance, o coz se postaral intel a byl take mnohokrat odsouzen. Vubec obvinovat z toho AMD je trochu kratkozrake, vzhledem k cenam u intelu

Dobre je koukat se na tuhle architekturu ocima nejnovejsi architektonicke iterace excavator u bristol ridge. IPC je vyznamne vyssi nez u prvniho bulldozeru, efektivita je srovnatelna s intelem atd. Hodnotit CMT zcela negativne taky neni spravne, koneckoncu jsou postupy, ktere AMD pouzila znovu i Zenu.

AMD pravdepodobne dodalo to nejlepsi co mohlo a je chybou mnohem vice nasi jako spolecnosti, ze jsme se nepostarali o rovnejsi podminky, uz jenom proto, jak dobrou architekturu dodalo AMD pred tim.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 01:39:50
avatar
Nikto tu na AMD nekydá, pravdou jednoducho je že výkonom nestačí.

Inak zaujímavý poznatok ohľadom Zaklínača, ja na čistom systéme s RX480 a 6600k nemám stabilných 60 FPS, a ako pozerám testy na webe tak ich nemá skoro nikto s touto kartou. Takže u vás sa museli znižovať nastavenia a to ste nespomenul.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 02:24:27
avatar
On ti tady napíše, že na tom hraje a výkonově to stačí a ty si pořád meleš tu svoji propagandu. Smiř se s tím, že záleží na ceně a každý nehraje ty tvoje oblíbené hry.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 02:42:45
avatar
Citace:
paří taky např. zaklínače ve fullHD stabilně s 60fps


Nauč sa čítať a potom mi niečo napíš!
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 11:56:38
avatar
Tak si dokonce začal argumentovat sám proti sobě .

Ale ten Battlefield bude určitě nehratelný a hrajou ho miliony, tak je to v kelu.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 12:05:02
avatar
Nikdo neříká, že bude nehratelný, ale na i5 bude sakra více hratelný.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 02:33:29
avatar
Citace:
Takže u vás sa museli znižovať nastavenia a to ste nespomenul

To ani nemusel, vzhledem k tomu ze to nema vliv na limitaci vykonem cpu...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 02:50:16
avatar
Akože nemá? CPU nestíha zásobovať GPU = znížim objem informácií ktoré CPU posiela.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 11:45:35
avatar
Když zvyšuješ AA apod. tak to mnohem víc zatíží grafiku a tím se rozdíly mezi CPU ještě více sníží, protože se limitem stane grafika. CPU se proto občas testují v absurdně nízkých rozlišení aby byl vůbec vidět nějaký rozdíl ve výkonu.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 12:09:03
avatar
Když jsou tedy ty FX tak výborné a konkurenceschopné, proč tedy AMD chce vydat nějaký Zen? Já jsem si do ted myslel, že tím Zenem chtějí dohnat výkonem nové Intel procesory a pokud je doženou, tak si piš že budou stát stejně jako i5/i7.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 13:00:21
avatar
Protože vývoj. Konkurenceschopné jsou díky poměru cena-výkon ne kvůli výbornému výkonu. To ty a tvůj btatr v trollingu jste řekli, že jsou tragický a že se na nich nedá hrát.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2016-10-23 13:19:22
avatar
Pravda je taková, že když se dostanete na "postprocessing", tak je jedno jaké máte CPU. Protože se vše odehrává v GPU a její pamětí. Takže s FXkem klidně těch 60FPS může mít.
Jediné co v Zaklínači má na CPU fatální následky je HairWorks od nVidie. Jelikož se "fyzika" vlasů počítá přes CPU a pak se výsledek renderuje s vyhlazením přes GPU.

Jináč miluji blbosti tipů "CPU nenakrmí GPU"... vždy záleží na aplikaci, nebo dané Hře, jaké prostředky využívá nejvíc.

Až s DX12/Vulkánem se ledasco změní... teprve pak se uvidí, které CPU je fakt brzda. (no nepochybuji, že současné Intel procesory jsou špička)
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 22:29:32
avatar
Vzhledem k cene bych podobny koment mohl rict o prakticky vsech intel procesorech. FX ma sice nizke IPC a pomalou cache ale je to porad 4-8jadro za velmi dobrou cenu a pro vasi informaci zen s temito cipy nebude souperit, rozhodne ne cenou!

Podobnou logikou bychom mohli rict, ze jenom blazen by koupit cokoliv nez nejvyssi high-end za desitky-stovky tisic.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 22:41:46
avatar
Cenový rozdíl mezi FX 8350 a i5 Skylake je 800 Kč a FX 8370 stojí stejně jako i5.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 02:03:39
avatar
Viz můj koment výše. Ignorovat existenci FX 8300 může jen blbec. Proč to děláš, když víš, že je na trhu a že z ní v pohodě dostaneš výkon mnohem dražších CPU?
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HEJ! 2016-10-22 12:03:22

Važ slova! FX není na hry katastrofa. Jen Intel je lepší volba. Všechny hry, které hraješ na Intelu, zahraješ na FX. Jen s tím rozdílem, že má Intel zpavidla vyšší fps a nižší spotřebu. Tyhle kecy si nechej pro tmáře a zpátečníky. AMD mám rád i kvůli existenci nadutců jako ty.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 12:49:56
avatar
Není katastrofa pro slabší grafiky. GTX 1060/70 ani RX 480 bych k FX nedával. Jinak pro zpátečníky jsou ty FX procesory . Ty máš rád AMD, já nemám rád nikoho. Koupím to, co dle testů vychází jako lepší výrobek.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 13:01:35
avatar
Citace:
Koupím to, co dle testů vychází jako lepší výrobek.


Bez ohledu na cenu...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 13:27:09
avatar
S ohledem na cenu. Bez ohledu na cenu bych vzal i7 6950x a SLI Titan X Pascal s třema 4K monitorama. FX se dá vzít jako konkurence i3, ve střední třídě je jasná volba i5.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zase špatně 2016-10-22 16:22:17

Vždycky jsem říkal a říkám, že do kompu na hry je Intel lepší volba. Ale jedním dechem dodám, že FX to dá také. Takže házet špínu na AMD a tvrdit tamto je projev nadutosti a jisté nezralosti. Já bych třeba na herní PC dal raději Intel, ale pochopím, když někdo chce AMD. Navíc je tu ještě jeden fakt. FX žere v maximální zátěži... atd. Ale v běžném provozu to taková hrůza není. Ani ve hrách to není kdovíjak dramatické. A jestli si myslíš, že hraní ten procák zatíží na 100% velmi se mýlíš. A když použiji rétoriku nVidiáků z dob kdy grafiky nV žraly o 100w víc, tak si pamatuju komplikované přepočty na hodiny v zátěži, watty a cenu za rok. Bylo to mnohdy úsměvné. Dnes ti samí lidé tuhle obhajobu odmítají. :-) Dobře vyladěné FX dokáže konkurovat i5. Nebude lepší a když, tak jen někde. Ale rozhodně bych si netroufal říct, že je to šmejd a podobně.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 19:12:10
avatar
Vytížení na 100 % nic neznamená. Měl jsem starý i7 a ten byl vytížen na 40 % a přitom brzdil grafiku, přitom nějaká i5 může být s GTX 1080 vytížená na 100 % a brzdit ji nebude. FX není šmejd, ale proti novým CPU od Intelu jsou prostě zastaralé.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejsou zastaralé 2016-10-23 21:36:07

Zase špatně :-) FX mají všechny instrukce co Intel. Mírným podvoltováním se dá snížit spotřeba s jen mírným dopadem na výkon. To co říkám si můžeš ověřit z mých komentů dříve. Intel je zkrátka lepší volba. Taky jsem psal, že bych neobhájil stavbu kompu na hry na FX, leda by na tom dotyčný přímo trval. Ale je to i alibismus. Nehodlám půl roku vysvětlovat co a jak si nastavit, jaký program, jaký profily. Takže třeba i5 4460 je na hry lepší než nejlepší FX a s o 15% nižší spotřebou ve hře a ne v zátěži. FX bude mít 75fps a Intel 84fps a obojí je hratelné. A dnešní cena FX je opravdu dělá lákavou alternativou. AMD paradoxně dělá nejlepší věci až na konci jejich výroby. A kdyby začali s cenou, která je teď, asi by ta prodejnost byla jinde. Mít AMD znamená mít procák s trochu vyšší spotřebou, trochu nižším výkonem, ale s výrazně nižší pořizovací cenou ( teď ), která
z 6300 a 8300 resp.8320 dělá zajímavé čipy. FX 4300 neberu. Tak je daleko lepší volba FM2+ a nejvyšší čip bez grafiky. Nad tím ční i3, který je racionálně lepší volba. Z toho plyne, že AMD kupují lidé, co potřebují neherní výkon, socky( u kterých se spotřeba kompenzuje cenou ) a fandové značky. Ale kdo chce psa bít...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 21:50:06

Škoda toho závěru, ale jinak zcela souhlasím.
Hlavně se mi líbí zmínka o i5 4460, na kterou nejvyšší AMD cpu nedosáhne.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co ti vadí? Ty socky? 2016-10-23 22:09:37

Nemyslím to špatně. No ale řekněme, že jsem myslel lidi, co nechtějí utrácet za každou cenu nebo na to prostě nemají a chtějí komp. A u toho 4 jádra je opravdu lepší volba FM2+ pokud stavíš nový a levný. Ale jestli máš desku AM3+, pak nee. :-)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-23 22:25:44

Jste moc tendenční na mě.
"AMD kupují lidé, co potřebují neherní výkon"
A ty socky no ... Asi nemá cenu to řešit
Nicméně myšlenky máte zajímavé, ale ještě nedozrálou komunikaci.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale houby s octem 2016-10-25 11:09:27

:-) Kdybych byl tendenční, tvrdil bych, že je černá a bílá. Ani na chvíli bych nepřipustil, že existuje Intel, protože jsem AMD. Ale můj NB má i5 6200. Je to dané tím racionálním. Tak to prostě je. Navíc svůj názor sice říkám, ale nevnucuju. Na druhou stranu nenávidím oponenty, z mého pohledu neznalé. Většinu věcí mám ze zkušenosti. Takže nevařím z vody. A i když tíhnu k AMD, doporučím Intel. To mi přijde fér. Tendenční rozhodně nee. :-)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 20:23:10
avatar
Vobec sa to sa neoplati kupovat ked je Zen za dverami. Skor by mali zacat vypredavat zasoby ako uvadzat predrazeny high-end ktory nema opodstatnenie. Inak pre tych co furt nieco maju proti FX CPU, naco to komentujete ked si to aj tak nekupite? Kto chce levnasek na hranie a je fanda AMD tak si FX kupi, ostatni si kupia Intel.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-21 22:44:26
avatar
Možno chcú vypredať čipsety, a možno sa aj viac ľudí rozhodne pre Vishery, keď budú mať možnosť dosky s modernou výbavou (M2, USB-C).

Alebo si chcú tú novú výbavu otestovať v praxi ešte na súčasnej platforme. Predsa len, ak by uviedli všetko naraz spolu so ZENom, tak by bola vyššia pravdepodobnosť, že sa niečo pokazí.

Inak, ja osobne, ak by som musel práve teraz kupovať novú zostavu (pre seba na moje použitie) tak by som do toho šiel.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 00:03:32
avatar
Ak ich chcu vypredat tak by mali byt ceny mainstreamove, tato doska do toho segmentu nemieri a pochybujem ze to bude predajny trhak .
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-22 16:17:40
avatar
Však vydali. ;) Nedávno tu boli nejaké s čipsetom 970.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jenže 2016-10-23 22:30:45

Nikdo pořád neví, kolik budou stát. A já osobně se bojím, že až vyjde ZEN, tak ceny FX trochu porostou. Kdo chce FX, měl by ho koupit teď. Protože jestli bude ZEN konkurovat Intelu výkonem, bude srovnatelná i cena a pak bude FX procesor s nejlepším poměrem cena-výkon a poptávka poroste. Já bych si strašně přál, aby měl ZEN stejnou spotřebu a mírně nižší výkon a cenu. Protože ve chvíli, kdy ZEN bude naprosto srovnatelný (včetně ceny), bude to pro AMD spíš horší. A protože někdo stále vydává desky pro FX, tak se bojím, že vědí víc než my.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 507x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1521x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1218x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1907x
Komentářů: 3