Názor: DirectX11 - (dočasný) marketingový nástroj AMD/ATI? Tisk E-mail
Napsal Alexander (Zumpar1234) Onuprijenko   
Pondělí, 07 prosinec 2009
altnVIDIA nemá nic a podobně...

 

 

 

Už několik týdnů se na webech o herním HW objevují informace prakticky pouze o jedné značce grafických karet. Nová generace GK podporujících technologii DX11 je zde. Ale je to skutečně až takový NÁŘEZ? Tak na tuto otázku se pokusím najít odpověď.

Nejprve se musíme přistavíme při NVidii a v situaci v níž se nachází. "NVIDIA nemá nic." Toto je v poslední době asi nejoblíbenější věta všech příznivců ATI. Jsem přesvědčen že působí blahodárně na duši každého "fanATIka". Nepřítomnost DX11 GK nVIDIA pro běžného uživatele ale znamená nepříjemné komplikace. Uživatelé, kteří si plánují koupit nové PC nebo upgradovat svou zoufale zastaralou GK by měli sáhnout po nových DX11 GK. Jde o investici takříkajíc do "budoucnosti" a v budoucnu se DX11 jistě prosadí. Nepřítomnost nVIDIA DX11 GK na trhu ale způsobuje že si zákazník nemá z čeho vybrat, rovněž jsou ale ATI DX11 GK prakticky nedostupné a přehnaně drahé. Běžný uživatelé se dostávají do nepříjemné situace a mohu říci že v současné době nákup nového PC mimořádně nevhodná doba alespoň z pohledu nakupu grafické karty.

Ty který ale starosti mít nemusí jsou šťastný majitelé alespoň mainstreamových GK nVIDIA série GT200 (GTX260 a výše) nebo ATI řady HD 4000 (HD 4850 a výše). Narovinu říkám že pro ně jsou v současnosti nové ATI DX11 GK úplně zbytečné! Výkonnostně jejich modely GK stačí bohate. Můžeme za to vděčit technicky zaostalým konzolám které brzdí vývoj PC her a ty po technické stránce stagnují. Jediným lákadlem pro jejich nákup nových ATI karet se tak stává DX11.

Technologie DX11 má před sebou slibnou budoucnost. Upozorňuji že budoucnost! V současnosti bohužel neexistuje žádná hra která by nám ukázala možnosti DX11 natolik aby to stačilo. BattleForge raději ani nevzpomínám, Dirt 2 je zklamání a mohu přirovnat narubovaný DX11 v této hře k narubovanému PhysX v Batmanovy. Samozřejmě s tím rozdílem že DX11 je obecný standard a PhysX není. Ani ostatní připravované hry nejsou DX11 nativ takže dočkáme se jen podobných výsledků jako v Dirt 2. AMD/ATI se ale díky svému dočasnému DX11 monopolu na trhu s GK snaží za každou dokázat, že DX11 je to pravé ořechové a že bez něj "nemá smysl žít". Pravda to zatím není i když bych si přál pravý opak. Proto nám zbývá doufat, že nový Aliens vs. Predator (nebo jiná hra) bude dobrou hrou a přinese skutečné DX11 efekty. V opačném případě ještě dlouho po vydání nVIDIA DX11 GK bude Heaven Benchmark jediný, který nám ukáže krásy nového nextGen rozhraní DirectX11. To by byla neskutečná škoda pro všechny PC hráče.

 




Planujete koupit DX11 GK v blízké budoucnosti?


Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Suhlasim s nazorom, 2009-12-07 17:26:02
avatar
ze konzoly brzdia rozvoj hier pokial ide o graficku stranku hry. Co sa tyka nazoru ze "AMD/ATI se ale díky svému dočasnému DX11 monopolu na trhu s GK snaží za každou dokázat, že DX11 je to pravé ořechové a že bez něj "nemá smysl žít"", tak to si slapol riadne vedla. AMD/ATI pripravovala DX11 radu grafik tak, aby ju mohla vydat subezne s Windows 7, nic sa nesnazi nikomu dokazovat, neviem kde si na to prisiel. Okrem toho vsetci vieme, ze ak by mala DX11 grafiky Nvidia a ATI nie, bola by politika Nvidie agresivna vo vyzdvihovani vyhodnosti DX11. Ja ale u ATI nic take nevidim, ak sa niekde na slajdoch AMD/ATI objavia vyhody oproti konkurencii, je to len prezentacia vlastnosti grafik, urcite nie ubohe blaboly a la Nvidia. Takze ci sa ti to paci alebo nie, Nvidia naozaj nema nic. DX11 efekty, ci uz naroubovane alebo nie, su tu a majitelia grafik HD 5800 si ich mozu zapnut uz teraz. Majitelia grafik Nvidie si mozu zapnut co? "Stare" DX10.1 na low end grafikach.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 00:19:56
avatar
souhlasim s tim ze ati se nesnazi dokazovat nic takoveho jako ze bez dx11 se neda zit...to se nam spise snazi namluvit nekteri vice ci mene objektivni novinari...bez nich by sme ostatne nemeli ani potuchy o nejakych prezentacich novych grafik jednotlivych firem
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 09:36:41

No hlavně na tomhle webu se o DX11 stále mluví
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ziju bez efektuuu 2009-12-11 21:43:42
avatar
Ziju bez efektuu a defektu
Mam 5870 a aj bez DX11 je super ze 58XX
podporuje OpenCL
Directcompute
Ma nizku spotrebu
obrovsky vykon
je to prvy real GPGPU chip
a ma best 16xAF
Volda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-17 13:34:05
avatar
GPGPU čip?
davi4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 10:10:37

Maltrabob: autor má pravdu. Ten marketing,že nemůžeme žít bez dx11 je stejný jako marketing nvidie na physX. Amd i nvidia jsou firmy kterým jde hlavně jen o co největší zisk. Tak furt nechápu proč se tu tak biješ za ati.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-07 18:11:52
avatar
"DX11 efekty, ci uz naroubovane alebo nie, su tu a majitelia grafik HD 5800 si ich mozu zapnut uz teraz." Mna len mrzi že to nie je také aké som si to predstavoval je to slabota. Tak si myslim že všetci musime čakať či už mame DX11 GK alebo nie . Musime čakať na poriadne DX11 hry.


"Majitelia grafik Nvidie si mozu zapnut co? " Zapnu si PhysX v Batmanovy a vyjde to na stejno ako DX11 v DIRT 2. Je mi luto ale je to tak.
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-07 23:15:58

Citace:
"Majitelia grafik Nvidie si mozu zapnut co? " Zapnu si PhysX v Batmanovy a vyjde to na stejno ako DX11 v DIRT 2. Je mi luto ale je to tak.


:-D je to tak, máš úplně pravdu, jen mě mrzí to že Nvidia má tu snahu nedopřát nám oboje :-(
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 14:38:43

S prichodom DX11 GK od NV budu mat majitelia tychto kariet vsetko a este aj nieco navyse(PhysX).
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 15:06:34
avatar
este aj nieco navyse(PhysX).
todle je zlý marketinogový nástroj nVidia x)
DX11 je přeci standart tak to nemuže bejt výhoda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 15:45:01
avatar
možná kdybyste víc přemýšleli ...


DirectX11 je obecný standard, který PhysX není ...

Dělat PhysX výhodu proti DX11 může jen vůl, protože, chce-li NVIDIA udržet PhysX ve hře, bude ho muset předělat pod OpenCL a v tom okamžiku pojede i na ATI grafikách ... DirectX11 ale na DX10 grafiku zpětně nepředěláš!

PhysX by dávno pod OpenCL jet mohlo, stačí nahradit ve zdrojácích slovíčka CUDA, openCL (zejdnodušeně řečeno) ... ale nejede, protože by NVIDIA přišla o svůj marktingový nástorj, navíc hrozí, že by na ATI rgafikách s jejich vyšším singl i double precision výkonem jelo PhysX lépe ;) Takže proto je v současnosti PhysX skutečně je marktingový nástroj NV, což se o DX11 říci rozhodě neád, DX11 není výmysl ATI, je to obecný API standard, který podporují jak Windows Vista, tak Windows 7 ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 16:16:12
avatar
jak dlouho tu to opencl mame?kde bylo opencl kdyz nvidia prisla s cuda?jak dlouho mame podporu pro opencl na grafickych kartach?opravdu myslis, ze i kdyby nekdo chtel, tak to muze byt vsechno hned?opravdu si myslis, ze nvidia vyhodi jen tak vsechny penize, ktere do vyvoje cudy a vseho okolo gpgpu od dob vydani g80 investovala? co kdyz se opencl ukaze pro vyvoj tohodle segmentu jako vicemene slepa ulicka, stejne jak opengl pro vyvoj grafiky?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 18:56:07

Citace:
Dělat PhysX výhodu proti DX11 může jen vůl


Neviem ci to bolo myslene aj na mna... Nezrovnaval som PhysX a DX11 pretoze tam nie je co porovnavat. Iba som pripomenul ze ked pride Fermi, tak bude mat NV podporu vsetkych technologiockych fetauriek a este aj par veci navyse(PhysX) a bude to plne programovatelna karta. Teda ak bude vyzerat tak ako ju opisuju dnes PR manageri z NVIDIe.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:01:29
avatar
bože, DX11 je marketingovej tahák pro ATi karty a říkej si co chceš DD, todle nezakecáš
kdyby to tak nebylo, rozhodně by nestálo na každým slajdu ,,DX11 on ATi premium graphics card,, a takový číčovinky
je to stejný jak s ,,PhysX ready!,, na nVidia kartách
i když je to standart a physx není, je to součást reklamy kterou se snaží využít
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 00:20:10

PhysX je rovnez standard. Uz byste si meli ujasnit co to onen zde tak proklamovany standard vlastne je. Standard je v zasade cokoliv co ma presne specifikovane pozadavky, rozsah atd. Pak je druhy vyznam slova a to je neco co je obecne prijimano jako norma - at jiz ve smyslu HW, SW, cehokoliv. PhysX je rovnez definovan po strance HW, SW - je to tedy standard. Obecny stadard je pak napriklad DX - je to stnadard API pro WIndows, plati tedy ze je to obecny standard pro win platformu. Srovnavat PhysX a DX samozrejme jde, ovsem pouze po strance zda je vyuzivan jako marketingovy nastroj - coz se deje a to ze je to vytvor MS tom nehraje zadnou roli. Pro marketing je dulezite vyzdvihnout prednosti sveho produktu oproti konkurenci, at jiz ci je v nem lepsi, podporuje h jako jediny ci cokoliv jineho - tzn. AMD momentalne vyzdvihuje ve svem marketingu DX11, protoze zkratka konkurence ho nema. Je to teda marketingovy nastroj vyuzivany AMD. Jeho vyznam pro marketing zanikne prave v dobe, kdy ho prinese i konkurence.
Volda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-17 20:10:41
avatar
Ano stím naprosto souhlasím.Moc dobře pamatuju časy když na Invexu AMD (tuším rok 2004) hlásalo jedine 64bitů je to budoucnost a jinak to nepůjde atd.Samozřejmě Intel ještě 64bit CPU neměl.....a ted?Kde jsou x64 hry?Nebo programy?Kromě OS a pár programů (NOD32,WinRAR..) se 64bitů naprosto nevyužívá.AMD má taky svůj marketing a to je momentálně DX11 a snaží se prodat co jde dokud to jde.....
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-07 20:04:38
avatar
Myslím si, že toho ATI nevyužívá tak, jak by mohla. Koukněte, co udělala NV s blbym PhysX Nyní to možná je jen marketngový tahák, ale pokud příští rok vyjde několik her podporujících DX11 - není důvod kupovat GK jen s úžasným DX10.1, které bylo do nedávna zbytečné...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 00:28:06
avatar
urcite nema smysl ted ve vetsine kupovat grafiky bez podpory dx11. otazka ale je spise jestli ma smysl menit stavajici grafiku, ktera ti na hrani zatim v klidu staci, za nejakou novou s dx11. a to uz zalezi na kazdym cloveku jednotlive. ja mam jeste 8800gts 512 a rikam, ze pro me nema smysl objednavat si ted novou grafiku. pro me to bude mit smysl az neutahnu nejakou novou hru, kterou budu chtit hrat, v obstojnych detailech. a nez takova prijde, tak dostupnost novych dx11 grafik bude urcite lepsi nez je ted, stejne jako jejich ceny budou nizsi...

a dalsi veci je pak jestli vubec u lowendu (5770 a nize) bude mit ten dx11 vubec smysl...vypada to spise, ze tesselace bude nad jejich sily, jak ukazuje unigine. dx11 je padnym argumentem ke koupi podle me az u hd5850...
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 20:49:16
avatar
No nevím, viděl sem test toho Heavenu od Unigine na HD5770, a nevedla si vůbec špatně...naopak, je to pro mě celkem záhada...porovnávám s testem od jiného uživatele, tzn jiný hardware, ale když se na to podíváš, tak rozdíl v sestavě spíš hraje do karet HD5850, a i když má v testu HD5770 jen 2xAA, tak výsledek je velice podobnej...
Odkaz-HD5850-na čase 1:37 pak sou uz etsty s pretaktovanou
Odkaz-HD5770
Rezen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GK 2009-12-08 09:03:25

DX11 je zatim jen pozlátko, které novináři ukazují jako první a největší výhodu nových GK ATI. Věc se má ale tak, že pokud, jak už tu bylo řečeno, má někdo relativně novou GK a vše mu utáhne, je zbytečné pořizovat něco s DX11. Tipnu si, že za rok, touto dobou, se o tom dá uvažovat. Pokud tedy bude dost vydaných her. . . ALE! Nové GK stojí za to koupit, protože mají minimální spotřebu! Čili jsou i daleko tišší, mají menší vyzařování tepla, mohly by být tedy i "déle živé". to je dle mého ten spravný argument, pro ty, co budou svou obstarožní GK obměňovat. DX11 je jen opravdu příslib do budoucnosti.
Navíc ale kupující musí počítat s tím, že za svou cenu NEDOSTANE takový výkon, jak bylo donedávna zvykem. Díky konkureci byly ceny opravdu výkonných GK stlačeny natolik, že to nemělo obdoby a tento stav už se asi nezopakuje. I proto velká část "diskutérů" pláče, že nová generace GK nemá za "ty peníze" odpovídající výkon. Inu nemá, když ATI nic netlačí k snižování cen. Proč také. . . Ať vydělává, dokud může.
Uvidíme, co nVidia přinese s novou generací GK. Už aby tu byly. Neříkám to proto, že fandím nVidii. Ale pokud se zadaří, stlačí ceny ATI GK. . .

rEzen
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 14:05:45
avatar
DX11 mozeme povazovat za urcity bonus, ktory nam uz teraz prinasa vylepseny vizualny zazitok. Ale presne ako hovoris, nova generacia sa oplati kupit uz aj kvoli prevadzkovym vlastnostiam. Ti, ktori placu nad vysokou cenou novych grafik, asi nemaju ani tusenie ze HD 5850 ma vykon viac ako dvojnasobny v porovnani s predchodcom HD 4850. Dokonca HD 5850 este na nedoladenych ovladacoch vykonovo prekonava najvykonnejsiu jednocipovu grafiku v stajni Nvidie - GTX 285. Najlacnejsia verzia HD 5850 je za 6700 Kc (PowerColor), najlacnejsia GTX 285 za 7041 Kc (Gigabyte). Ani argument o nedostupnosti HD 5850 neobstoji, GTX 285 je takisto nedostupna (zohnat sa da, avsak za vyssie ceny, nie tato od Gigabyte - hladal som to na Alfacomp.cz aj na CZC.cz). Okrem toho za vyssiu cenu novych grafik rady HD 5800 mozu jedine smejdi z TSMC, nasledne potom zakony trhu a obchodnici.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 14:23:53

Fiha HD5850 ma vic dvojnasobny vykon jak HD4850? Priznavam bez muceni, ze patrim mezi ty co tohle tedy nevedi....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 14:58:04
avatar
Samozrejme ak testujes vykon grafik v 1280x1024 bez AA a AF ako na niektorych "profi" weboch tak nie. Ak ale testujes aspon v 1680x1050, maximalne nastavenia a 4/8xAA a 8/16AF tak je to tak ako hovorim. Nemusis mat tieto nastavenia zapnute ak hras hru, pri testovani to ale zatazi kartu dokonale a takisto poskytne aj neskreslene vysledky. Tak a teraz ked uz to vies, este nieco s cim mozem pomoct? .
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:06:41
avatar
sorry ale to pak člověk vidí v crysis na plný detaily se vším všudy fps 15 a řekne si ,,hm, to s tak drahou kartou nerozjedu tudle hru na plný ? tak na to kašlu,,
já rád vidívám spíš ,,herní,, nastavení, než nastavení kde to laguje a pod.
samozřejmě pro změření co nejvyššího výkonu je to nej. nastavení ale při obyč. testech se hodí 1680x1050 bez AA AF a s 4xAA 8xAF
nedávno sem koukal na nějakej graf, 1280x1024 mělo 30% lidí, 35% lidí mělo 1680x1050, a zbytek mělo notebookovy rozlišení cca 1280x nebo 1440 či tak, jen zhruba 10% patřilo 1920x a vyššímu
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:38:47

Urcite... bylo by fajn, kdybys jeste uvedl kde ma tedy vice jak dvojnasobny vykon oproti HD4850....to jsem chtel vedet predevsim....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 08:30:24
avatar
Neboj, dozvies sa ;-). Prave to testujem, ked zverejnim clanok budes vediet presne kde to ma aky vykon.
Ellite [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 15:14:43

To si piš ale ne o 50 % ale jen o 49 %
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 15:45:13
avatar
opakuji, co říkám výše:

možná kdybyste víc přemýšleli ...


DirectX11 je obecný standard, který PhysX není ...

Dělat PhysX výhodu proti DX11 může jen vůl, protože, chce-li NVIDIA udržet PhysX ve hře, bude ho muset předělat pod OpenCL a v tom okamžiku pojede i na ATI grafikách ... DirectX11 ale na DX10 grafiku zpětně nepředěláš!

PhysX by dávno pod OpenCL jet mohlo, stačí nahradit ve zdrojácích slovíčka CUDA, openCL (zejdnodušeně řečeno) ... ale nejede, protože by NVIDIA přišla o svůj marktingový nástorj, navíc hrozí, že by na ATI rgafikách s jejich vyšším singl i double precision výkonem jelo PhysX lépe ;) Takže proto je v současnosti PhysX skutečně je marktingový nástroj NV, což se o DX11 říci rozhodě neád, DX11 není výmysl ATI, je to obecný API standard, který podporují jak Windows Vista, tak Windows 7 ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:39:24

Ty vazne vubec netusis jak marketing funguje ze?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 20:04:40

akurat som chcel napisat nieco podobne. fakt sa DD-mu cudujem, ze si neda tu namahu a nenajde si na nete zakladne definicie a principy marketingu.. nemusel by sa zbytocne strapnovat svojimi recami o tom, co je a co nie je marketingovy nastroj..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 20:09:13

Uz mu to bylo nekolikrat razeno, bohuzel stale nic....problem je v tom, ze on to proste vnima v rovnici marketing=zlo, pak tezko primet nekoho aby sve oblibene znacce pripustil zlo.... Krasne je to videt na nekritickem prejimani PR slidu od AMD, a to ze jsou tam taky nekdy perly k pohledani....
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 23:07:37
avatar
červené červenou přehlédnou a zelenou spatří ..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 01:50:09
avatar
nektritické přejímání slidu AMD? marketing je marketing ale stojím si za tím že někteří firmy ho používaji slušněji jiné méně, věříš tomu?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 02:25:22
avatar
nevim jak ostatni, ale ja osobne "prijimam" marketing IT firem, at uz je to amd intel nebo nvidia, jenom prostrednictvim IT webu. reklamy treba na eshopech uplne ignoruju, casto si jich ani nevsimnu. takle treba nevidim zadny rozdil mezi slidy od amd nebo nvidie..na obou je napsany vice mene to samy. ale vnimam komentare autora clanku k tem slidum. pro me teda treba nic jako vice nebo mene slusny marketing neexistuje...
Noso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-15 10:24:23

Fakt neviem čo tu riešite musím súhlasiť s 'DD' veď AMD-ATI a Nvidia sú vlastne oligopol takže je úplne jasné, že v prezentáciach AMD je DX11 na každej stránke. Zákazníkov je lepšie pritiahnuť na technológiu ktorú im konkurencia nemôže ponúknuť a ešte keď to je štandart bežne používaný vo Windows. Je to pre ľudí ktorí chcú mať najlepšie technológie alebo sa nevyznajú a keď uvidia DX-11 proste to kúpia.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 10:45:05

nejako zacat treba.. zatial to asi ozaj nie je to prave orechove.. ale hry pribudnu.. a dufajme, ze to bude stat za to..
Klamath [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 10:59:17
avatar
ro rEzen s cenama s tebou naprosto souhlasim. Dukud s necim nevyrukuje NV tak ceny budou porad stejny, coz je skoda. Nejsem NVIDIot ale preju si aby nvidia prisla s necim konkurence schopnym, pripadne jeste rychlejsim. Pak ati stahne ceny a ja si budu uzivat HD 5970.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 13:05:55
avatar
vám se zdá 13 000 za HD 5970 jako přehnaná cena?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 17:00:18
avatar
Není přehnaná,ale pro většinu lidí je astronomická.
4870 X2 byla v době vydání stejná pecka jako 5970 dnes a stála podstatně méně.
Nechci mluvit za ostatní, ale asi bys těžko hledal někoho, kdo by nechtěl aby se vrátily ceny GK z doby vydání HD48xx, kdy nelepší karta na trhu stála do 10k a vyšší mainstream cca 6,5k ;-)

BTW: Nevíš proč 5970 nemá 6x miniDP namísto 2x DVI? :-O Mě to přijde u téhle karty nesmysl...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 17:09:08
avatar
HD 5970 není grafika pro většinu lidí ...

Vážně? kolik stála HD 4870 X2 v doě vydání ;) schálně ... počítejte že dolar byl v té době za 16 korun ;)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 17:43:06
avatar
To nezbývá než souhlasit, pro většinu lidí by měla být 5870.
I ta je ale pro většinu lidí drahá a 5850, která má ideální cenu, zase nemá takový výkon aby stálo za to dělat upgrade z 4870(90)/GTX260...

Mám za to že 4870 X2 stála cca 10k, ale vzhledem ke stylu položené otázky mám asi špatnou paměť,co? ;-)
No minimálně na tuhle cenu velmi brzo spadla, což u 5970 určitě nehrozí :-)
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:10:47
avatar
stejně je HD5970 od 13500kč výš ;-)
žádnejch 13000 nikde nestojí, a kdyby stála tak je určo pryč ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:20:25
avatar
Pryč jsou i když stojí někde 15 000,- cenu HD 5970 řeší jen ti, kteří si takovou grafiku nikdy nekoupí ;)
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 23:09:55
avatar
dočkáme se dostupnosti, ono to BOOM za pár měsíců zmizí a najednou jich bude dostatek, jak kvůli menší poptávce, tak kvůli větší výtěžnosti ...
věřím tomu že až vyjde FERMI tak se bude prodávat více než Radeony ..ale jen doměnka
třeba to muže bejt naopak, pokud se fermi nepodaři(lo)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 10:24:54
avatar
Tak tohle je trochu smutná pravda, ale asi se zas nedá než souhlasit. Lidí, kteří si můžou dovolit dát za hračku na cca půl roku až rok 10k a víc není tolik, ale zas jsou to lidi, kteří za ní dají klidně i 20k a je jim to jedno...

Cena 5970 asi většině z nás nevadí, stejně si jí jak říkáš nekoupíme, ale hodně lidí určitě čeká na 5870, to je dle mého názoru karta pro masy. Jen aby se zlepšila dostupnost a spadla cena a bude se prodávat jak na běžícím páse:-)
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 13:44:54
avatar
spíš než HD5870 bych bral HD5850 ;-) dá se lehce přetaktovat na úroveň HD5870 a je o 2000levnější
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 16:46:14

Otázka pohledu, 5870 se dá taky přetaktovat a výkonem je potom pro 5850 nedosažitelná...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 20:09:30
avatar
20 000 sk - 670 €
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 17:01:32

no , ked sa pozriem na zaciatocnu cenu 295 , tak 5970 ma SUPER cenu , ale nevuzity vykon
pantera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - anketa 2009-12-08 12:47:02
avatar
Škoda, že nemohu hlasovat v anketě. Chybí tam jedna důležítá volba
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 17:18:06
avatar
presne tak tam niečo chýba. u mňa aspoň možnosť:
"Počkám si na nereferenčné chladenie"
pantera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 07:34:55
avatar
To ani ne. To můžeš zvolit ANO. Já myslel možnost pro ty, kteří ji už mají
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 10:32:14
avatar
Ale to sa ešte načakáme, už ma to prestáva baviť.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Polopravdy s naivitou 2009-12-08 18:56:53

Označovat v dnešní době cen AMD karet za přehnané je podle mého názoru, se kterým nemusíte souhlasit, jen neznalost cen a cenotvorby zvláště u Nvidie. Výšku cen ale nyní neurčuje AMD ale nestydatost prodejců. Ti zneužívají neschopnosti TMSC produkovat účinněji chipy.

Redukovat DX 11 jenom na hry je další fakt ukazující na neinformovanost nebo záměr. Ano chci si koupit DX 11 kartu a hlavně protože je tu možnost akcelarace aplikací. Ta se podle mého názoru rozšíří velmi rychle proti hrám s DX11.

Osobně jsem překvapen jak se brzo objevují hry s DX11. Když si vzpomenu jak byl okázale bojkotován DX 10.1 tak je to rychlost kosmická. To že DX 11 hry jsou poněkud nedokonalé? Co by jste čekal od programátorů kteří se učí na nové technologii?

Bohužel je ATI jedinou možnou volbou. Nikdo nás nenutí si okamžitě kupovat kartu. Proto je rozumné počkat na to až bude na trhu dostek.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 18:18:36
avatar
PhysX je marketingovy nastroj nVIDIE neviem prečo by sa ho mala vzdať. Ked ho už nebude potrebovať tak ho jednoducho odkopne (da ho pod OpenCL) a bude vymalované.

Inak dufam že AVP bude vymakana hra a prinesie poriadne efekty. DD vravel si že bude nativne DX11 je to pravda? Využije všetky nové DX11 efekty?
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-08 19:12:48
avatar
když ses dostal k DX11 a efektům
chtěl bych se zeptat jestli je na Dirt 2 tessalace u pneumatik x) kolikrát sem se koukal, vypadaj hezky i nevymodelovaně s texturou, ale přemýšlel sem jak by to mohlo vypadat v ,,3D,, ?
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 17:02:43

3D je BOMBA
popo_1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2009-12-09 14:14:55

Tak ja neviem o čom sa tu vobec hadate. Ked si niekto bude kupovať novy PC a do neho grafiku tak si nevybere ATI len kvoli tomu ež ma DX11 ale proste proto lebo nvidia nema momentalne nič schopneho.
Aj keby DX11 nemali myslím že b y ich (podotykam) rozumny ludia ajtak kupili lebo su v drtivej vačšne vykonnejšie ako nvidia za tu istu cenu.
Hovoriť teraz o FERMI o ktorom nevieme skoro nič je blbosť, nikto nevie aky bude mať vykon a plus, ked mam teraz v PC 7600GT a chcem novu grafiku, určite si teraz kupim HD 5850 pretože rozumnejšiu volbu nepoznam.
To že 5970 stojí tolko kolko stojí mi pripada na novinku a najvykonnejšiu graf. kartu na trhu normalne, ked sa k tomu pripočíta ešte mala dostupnosť tak ked si na tom predajcovia prihodia vyššiu maržu tak cena rastie...
CHcel yb som vidieť vás ekby ste mali IT firmu a dostali by ste 20 objednavok a mali by ste len 5 kariet. Šup zvýšite cenu z 12 tisic na 15, sice už to bude chceť len 10 ludí ale furt sa tych karet preda tak isto, a ked ich už bude dosť vtedy cena klesne. To je obyčajny trhovy mechanizmus
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 17:03:11

ked si niekto vybere grafiku , tak cena , alebo simpatie
popo_1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-09 14:23:18

A ešte mi povedzte, aku grafiku by ste si kupili vy?
Povedzme jednu okolo 3000 dalšiu okolo 6000 dalšiu okolo 9000 a 10000 a viac
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 13:47:18
avatar
3000kč ? nějakou přetaktovanou GTS250 s dobrým chladičem
6000 ? nejlevnější HD5850m nebo special. edici GTX275tky ( výkon nad 285 ) a 9 - 10000 HD5870 nebo GTX295 ;-)
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 14:54:16
avatar
V tomhle článku mě jaksi vadí fakta. Cituji: "rovněž jsou ale ATI DX11 GK prakticky nedostupné a přehnaně drahé." Ano, nedostuplné ano, ale přehnaně drahé?! Sám v článku píšeš, že DX11 je jediným lákadlem (dle mě, nejediným). Noo, od kdy je vlastně "něco navíc" levné? ještě k té nedostupnosti, píšeš o Ati, jako kdyby mohla za nedostupnost? To, že selhala distribuce díky několika aspektům však není vinou Ati.
Ellite [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 15:02:24

Já jsem čekal na Sapphire 5850 měsíc a už ji mám konečně v novým kompu no na cenu se nedá moc koukat )pohybuje se od 5800-6800kc) každopadně je ATI5850 silnější než nejsilnější jednojádrová Nvidia 285gtx a hlavně je cenou o 2000 levnější a Nvidia ani nemá direct11 skoda ted kupovat i kdyby zlevnili....
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 17:10:46
avatar
mno GTX285 je zahrabaná už dávno ;-) proto ju nahradila GTX275 .. ta má výkon po menším přetaktování uplně stejnej, má skvělý psotřeby i teploty a stojí zhruba stejně jako HD5850 ( někdy i míň ) .. ale s DX11 máš pravdu
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-14 17:04:51

jak mozes porovnava 55nm vs 40 nm , a rozdiel 1 generacie ? nech radsej porovnavaju 285 vs 4870x2.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 18:38:48
avatar
hahaha přehnaně drahé ale pořád levnější než GT200 od Nvidie
kompi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 13:24:41

ja som v decembri kupil 4890 2GB neplanujem kupiť DX11 kartu lebo neni ešte kvalitná hra
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 13:49:14
avatar
Samozřejmě když máš takový dělo tak počkej na DX11 když už nebudeš moct odolat. Jinak by mě zajímalo jaký hry dokážou ty 2GB využít aby to bylo poznat - z testů na netu mě většinou vyplynulo, že snad jen Microsoft Flight simulator,ale už nevím přesně. No teď koukám že v decembri - tos nemohl chvíli počkat ? Nebo vzít 5770 - ty už v prosinci byly. Ale jestli kupuješ grafiku každých 6-8 měsíců tak no problem. I když je možný, že DX11 přeceňuju - uvidíme.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 14:08:10

Citace:
jaký hry dokážou ty 2GB využít aby to bylo poznat


GTA IV by to mohlo v pohode vyuzit aspon na viac ako 50%. Ale inak tiez netusim.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 471x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 801x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3071x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1344x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1210x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1891x
Komentářů: 1