| 
					Digitální distribuce her poprvé předčila krabicovou  									 | 
								
					
						 
				 | 
							
				
					 
			 | 
						 
			 
			
		
					
				| 
					
						 Napsal Jan P.					
					  
				 | 
			 
						
				| 
					Pátek, 24 září 2010				 | 
			 
					
			
				 Během první poloviny roku 2010 poprvé v historii předčila digitální distribuce her prodej krabicových verzí. A jaká jsou čísla?
  
  
  
Podle průzkumu společnosti NPD za prvních šest měsíců (leden až červen) roku 2010 bylo digitálně prodáno 11,2 milionů her. Pro srovnání - za stejné období se prodalo jen 8,2 milionů kopií her v krabicové formě. 
I přesto však výnos z prodeje byl u digitální distribuce menší (43 % versus 57 %), za což může především vyšší cena krabicových her (ve většině případů, všichni dobře víme, že novinky na Steamu stojí často víc než právě krabicové verze). 
Úpadek však postihl i herní průmysl, a tak průzkum oproti stejnému období minulého roku zaznamenal pokles 21 % ve výnosech a 14 % v počtu prodaných titulů. 
  
 
Ukázka prostředí obchodu Steam 
Zajímavým zjištěním je fakt, že "větší se stali ještě většími" - tedy že Steam a Bigfish Games si upevnili svoji vedoucí pozici na trhu, což oznámila Anitra Frazier, analytička společnosti NPD. 
 
Bohužel je však nutné tuto zprávu brát s rezervou, jelikož NPD nepracovalo s přesnými daty od prodejců. To potvrdil jak Steam, tak i EA. Ti žádné informace o počtu prodaných her a výnosech neposkytli. Celá zpráva je založená na měsíčním průzkumu, kterého se každý týden zúčastnilo na 180 000 jedinců. 
 
5 největších prodejců: 
1) Steam 
2) Direct2drive.com 
3) EA.com 
4) Worldofwarcraft.com 
5) Blizzard.com 
  
5 největších prodejců příležitostních her: 
1) Bigfishgames.com 
2) Gamehouse.com 
3) iWin.com 
4) Pogo.com 
5) Wildtangent.com 
  
Zdroj: npd.com 
 
  
 
 
 
			 | 
		 
				 
		 
												 
										
									 
								 | 
								
								
																	
										
																								
				
				
			
				
					
						PC sestavy a výběr komponent					 
				 
			 
		 
				
												 
									 |