Strana 2 z 2
- 18 minut, které otřásly strachem
Na přiložených videosekvencích máte možnost shlédnout osmnáctiminutovou ukázku z hraní Projectu Origin. Moje hlasování evidentně zaúčinkovalo. Patrně jde o první misi hry. Uvidíme, jestli to samé zažijeme i v demu.
Začátek druhého F.E.A.R.u je tradiční. Halucinace, děsivý sen a prolínající se operace, která probíhá ve značné nervozitě a stresu. Probudíte se, uvidíte své nohy, mátožně se zvednete a pravou rukou uchopíte elektronické brýle. Jejich modrý obrys spatříte na monitoru. Uprostřed se vám budou objevovat měnitelné zbraně. Zajímavé bylo, že zde nejste omezeni počtem tří kusů. Uvidíme, jestli se to ve výsledné hře udrží. Přeci jenom, nosit s sebou arzenál ... Ubírá to i na taktice, tak snad nějaké odpadnou. Vlevo vidíte obdélníček s komunikací. Snad vám k něčemu bude. Hodit se vám bude ochranný štít, jehož velikost zaznamenáte vlevo dole. Vpravo na nočním stolku si vezmete svou první zbraň. Zde je změna. Jste voják ve F.E.A.R.u, ale zbraně jsou úplně jiné. Na ty původní má právo kolega z konkurence, viz. F.E.A.R. Perseus Mandate.
Rozhlédnete-li se kolem, tak grafika vypadá o dost lépe než minule. Prostřední se ovšem příliš nezměnilo. Kanceláře nějaké vojenské nemocnice na nás však dýchnou poněkud lepší strukturou. Jsou prostě uvěřitelnější. Dojem z atmosféry je tradičně úchvatný. Pocit ohrožení a tajemna vás chytí okamžitě. Tento stav nastolí hned na začátku i nepříjemný zvuk poškozených přístrojů, který vypnete svým prvním výstřelem. Nepříjemně velké množství krve v okolních místnostech jasně naznačuje, že se zde stalo cosi hodně nechutného. Brzy pochopíte, že v nemocnici řádí mimozemská bytost. Na záchodě najdete krví napsáno: „Kdo je to?" a v celém průběhu pak zjišťujete, co že to tu tak likviduje personál. Nejdříve se však střetnete s vojáky. Ukázku bohužel hrála lama s joypadem. To znamená, že jednak zbytečně chodí vzpřímeně, jednak nesmyslně využívá stejně zbytečného zpomalení času a hlavně často střílí a míří úplně mimo. Zlatá myška. Nepřátelských vojáků postupně přibývá. Ještě předtím, než na ně narazíte, zjistíte největší změnu druhého dílu. Nejen, že vidíte zase své nohy, ale tentokrát můžete odsunovat předměty. Prostě odstrčíte nemocniční lůžko stranou a otevřete zablokované křídlové dveře. Střelba opět zanechává stopy. Ty ovšem nemizí jako minule. Prostředí bude evidentně více realistické. Engine deformace prostě zvládne. Na druhou stranu prozatím není vidět, že by výbuch granátu nějak trhal vozíky a další příslušenství. Až bude hotovo, budeme dělat závěry. Snad se to změní. Celou ukázku nebudu prozrazovat, ale konec i prostředek stojí naprosto stoprocentně za zhlédnutí. On ten mimozemský tvor zase nebude tak úplně mimozemský, nebo že by přece jen s ním měla Alma něco společného. Mrkněte se.
PS: Pokud by konečný produkt vypadal takto, hodnocení by se mohlo pohybovat od 80% nahoru.
Protože časopis Score čte velmi málo lidí, zmíním se o jedné úvaze. Surus ve svém pěkném článečku o protipirátských ochranách, resp. spíše proti nim, vyslovuje teorii, že prasárna z BioShockem nebyla primárně zaměřena proti nelegálním kopírovačům, tedy 95% herní veřejnosti. Domnívá se, že tyto omezující aspekty (nepohodlná a chybující internetová registrace a omezený počet instalací hry) jsou směrovány proti půjčování her! Prostě proto, aby si je každý musel koupit. To, že si je asi nekoupí nikdo, patrně autory nenapadlo. Prodej hry je určitě snížen minimálně o 30%, možná i 50%. Sám bych tipoval spíše tu vyšší variantu. BioShock je hra, které by se mělo prodat k 5 milionům kusů.
Ano, konečně, třikrát hurá a sláva. 19.11.2007 vstoupí Unreal Tournament 3 do prodeje v severní americe a pár dní nato vyjde i ve staré dobré Evropě. Tato hra měla být jedním z velkých taháků na konzole PS3. Nakonec z toho sešlo a majitelé PS3 utřou nos. Časové zvýhodnění je to tam a hra vychází jako první na starých dobrých PC. Představovat UT3 asi nemusím, všichni známe DEMO a videa. Konečně si tak za necelý měsíc budeme moc zahrát plnou verzi.
- DEMO Need for Speed: Pro Street
Zítra, tj. 2.11.2007 se můžeme těšit na DEMO verzi nejnovějšího dílu NFS. Ten prozatím vypadá za dlouhá léta existence této série, jako nejnadějnější. Uvidíme, zda nám nadšení vydrží i do vydání plné verze, které nás čeká také tento měsíc.
A když už jsme u těch oznámení, tak je tu i upřesnění ohledně vydání hry Crysis. Po nadějném DEMU, které nás rozhodně namlsalo, i když mnozí honem rychle přemýšlejí, kde vzít peníze na nový hardware, se nemůžeme dočkat plné verze. Hra by k nám měla dorazit 16.11.2007.
A teď mě omluvte, jdu si zažádat o placené volno na celý listopad, protože se bude hrát a hrát a hrát :)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|