Call of Duty: Modern Warfare II – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. CoD jako vždy? Tisk E-mail
Neděle, 13 listopad 2022
Call of Duty: Modern Warfare II – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. CoD jako vždy?
Technické zpracování a TEST výkonu GPU a CPU

• Call of Duty: Modern Warfare II

– TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. CoD jako vždy?

Série Call of Duty pokračuje. Nový díl je naprostá klasika série po stránce příběhové kampaně a překvapivě se i docela snaží po stránce multiplayeru, kde díky naprostému selhání a hlouposti EA a její konkurenční série Battlefield, dělá řadu věcí lépe než Battlefield a hráči na to slyší. Dnes se tedy podíváme, jaká je hra, ale samozřejmě jak je na DDWorld.cz dobrým zvykem, se také podíváme na kompletní test a benchmark toho, jak hra šlape na našich PC.

• Call of Duty: Modern Warfare II

Začněme tím, jaká je samotná hra. Jak už název napovídá, vracíme se do moderní doby a navazujeme na díl z roku 2019. Tentokrát vyšla singleplayerová kampaň fakticky zcela odděleně od multiplayerové části, čímž tvůrci stále více zdůrazňují, že si jsou vědomi, existence dvou velkých cílových skupin hráčů/zákazníků, které se nemusí úplně překrývat. A chtějí tak oslovit obě.

Kampaň je tak téměř samostatnou hrou, ale musíte zaplatit i za tu MP část a naopak ;). Navazujeme s prodlevou několika let na události předchozího dílu, ale znát jej nutně nemusíte. Nechci příliš zabíhat do podrobností a vyzrazovat děj, přeci jen o ničem jiném ta kampaň není. Hra se drží osvědčeného stylu skriptované akční zábavy, filmových scén a frenetické akce. Pravda, poté co už několik měsíců sledujeme záběry z válčící Ukrajiny, kde Ukrajinští vojáci často předvádí kousky ne nepodobné šílenostem z CoD, včetně zběsilé jízdy v autech mezi vybuchujícími granáty, už si nemůžeme dělat z autorů CoD legraci, že si všechno nerealisticky vymýšlí. A vůbec bych se nedivil, kdybychom se za 10 let dočkali Call of Duty na motivy současného konfliktu. Prakticky jsem si jistý, že se takové hry dočkáme. Ale zpět k letošnímu dílu.

Pokud máte rádi akční filmy a dramata na přelomu áčkové/béčkové kvality, tak se vám tahle hra bude příběhově líbit. Na Oskara to rozhodně není, ale po všech stránkách slušná akce a pobaví dostatečně. Velmi povedená je herní stránka, zpracování zbraně a vše okolo ní. Pokud jde o herní mechanismy, párkrát vás autoři u tohoto dílu překvapí. Vypadá to, že se snažili dokonce o něco jako větvené rozhovory a vliv na události podle hráčových odpovědí, bohužel to zůstalo jen u té snahy a hlouběji to nepropracovali, takže ve výsledku na tom, co v rozhovoru vyberete za odpověď zase tak moc nezáleží.

Celkově je příběhová kampaň solidní, jedna z lepších v rámci CoD, ale s ohledem na cenu hry by sama o sobě za ty peníze nestála. A jaký je multiplayer? Tady se tvůrci evidentně hodně snažili. Do hry nacpali prakticky všechny možné MP módy a styly, které se snad daly vymyslet. Včetně těch s většími mapami a více hráčů i vozidly, kdy prakticky fungují jako to, co jsme znali ze starších dílů Battlefield, což aktuální BF2042 totálně pohnojil. Navíc tvůrci ohlásili příchod ještě dalších map, módů a vylepšení v dalších aktualizacích a „sezónách“.

Tvůrci také trochu zapracovali na systému z předchozích dílů a vzali si k srdci alespoň některou kritiku, takže nově není třeba nutné odemykat výbavu pro každou zbraň zvlášť apod. Samozřejmě jinak „grind“ a obrovské množství bonusů, skinů apod. jsou stále všudypřítomné. A hráči s lepší výbavou mají zjevné výhody. Po stránce gameplaye, pohybu postav, zpracování zbraní a všeho okolo je hra vynikající, drobná zlepšení a celkově dosud asi nejlepší díl série vůbec. Bohužel nebylo by to asi CoD, aby autoři něco nepokazili.

Jsou zde nějaké technické problémy, ale vypadá to, že tentokrát je na vinně hlavně NVIDIA, kdy PC s NV grafikami trápí nestabilita, pády apod. Žádné takové problémy nejsou na konzolích a na PC s Radeon grafikami (což jsou konzole vlastně taky). Zde můžu říci, že nám hra nespadla ani jednou, což se o testovacím PC s NVIDIA nedá zdaleka říci. Pokud jde o další věci, absence určitých, a dokonce celkových statistik hráče je zvláštní rozhodnutí, MENU hry a celkový layout všeho je pak vyloženě odpad, je to zjevně nehotové a nedomyšlené. Absence možností některých herních voleb v MP je také krok zpět.

Nicméně tyhle věci se ještě dají opravit/doplnit, takže uvidíme. Tím se každopádně dostáváme k tomu, jak hra šlape na našich PC a celkově pokud jde tedy o technické zpracování? Podívejme se …

Spuštěno: 574x