ELDEN RING - TEST výkonu GPU a CPU, a RECENZE hry – dobrá ale nikoliv skvělá hra. Tisk E-mail
Pondělí, 21 březen 2022
ELDEN RING - TEST výkonu GPU a CPU, a RECENZE hry – dobrá ale nikoliv skvělá hra.
Technické zpracování a TEST výkonu GPU a CPU

• ELDEN RING - TEST výkonu GPU a CPU, a RECENZE hry

– dobrá ale nikoliv skvělá hra.

Možná jste viděli bombastické nadpisy a hodnocení jedné z nejočekávanějších her letošního roku. Elden Ring od tvůrců série Dark Souls, sbírá absolutní známky. Já jsem v ní strávil desítky hodin, kolega skoro 100 a můžeme říci, že rozhodně nejde o skvělou hru. Je dobrá, ale do dokonalosti mnoha jiných velkých RPG má sakra daleko. Mohu zcela objektivně říci, že kdo téhle hře v současném stavu dává 10/10, tak nerozumí objektivnímu recenzování a možná ani hrám. 10/10 by znamenalo, že hra je prakticky dokonalá, výrazně předčí herně i technologicky a graficky všechno, co kdy vyšlo, včetně pecek jako Witcher 3 apod. Zkrátka je to nejlepší hra vůbec. Jenže realita je úplně jiná.

ELDEN RING je rozhodně v mnoha poctivě udělaná hra, na které je vidět zájem a umění tvůrců, ale zároveň je v mnoha ohledech velmi odbytá a rozhodně není ve stavu, aby to odpovídalo té chvále a absolutním hodnocením, která dostává. Takže jaká je ve skutečnosti?

S recenzováním a testováním hry jsme schválně počkali na úvodní patche a aktualizace ovladačů. Samozřejmě jsme také hodně hráli a dnes vám tedy nabízíme náš tradiční kompletní benchmark hry, jak šlape na PC. A k tomu samozřejmě recenzi hry samotné.

• ELDEN RING je Dark Souls v otevřeném světě!

Tvůrci z „FROM SOFTWARE“ pokračují ve své klasice sérii Dark Souls, ale převedli svůj klasický styl do otevřeného fantasy světa, kdy tak místo přesně definovaného koridoru máte najednou možnost volně se pohybovat po celé mapě, sbírat zkušenosti atd a určovat si, kdy se kterým nepřátelům skutečně postavíte atd. Ano, asi největší odlišnost proti DARK SOULS je zde prostě jednoduchá možnost nepřátele obejít :). To je opravdu revoluce v rámci Dark Souls her. Z hlediska obtížnosti je ELDEN RING tak rozhodně mnohem jednodušší a přístupnější, než všechny DARK SOULS hry před ní. Pokud tedy chcete, aby taková byla :).

Všechny klasické prvky z DARK SOULS jsou jinak tu, rukopis se nezapře. Ale je zde také mnoho nových vylepšeních a především otevřený svět s volným pohybem v něm, dělá tuhle hru prostě úplně jinou. A v tomto případě rozhodně lepší. Herní svět je plný nejrůznějších nepřátel, ale také mnoha questů, postav, příběhů a tajemství. Radost prozkoumávat, když máte navíc k dispozici nově také věrného „skákajícího“ koně. A ano, můžete bojovat i z jeho hřbetu :).

Samozřejmě frustrující soubojový systém s četností úmrtí, proti velmi těžkým „boss“ nepřátelům, jaký znají fandové Dark Souls série, zde nechybí. Systém výpadů, úhybů a bloků je dovedený v rámci série do dokonalosti, i když podle mě není tak dobrý (technicky i vizuálně) jako třeba v samurajském SEKIRU, od stejných tvůrců. Hra má výrazné RPG prvky s detailním přizpůsobováním vzhledu, a hlavně schopností postavy.

Nechybí výroba, míchání elixírů a bonusů, vylepšování výbavy a pro mnohé hráče Dark Souls série je největší změnou určitě výrazné rozšíření a propracování kouzel. Zkrátka velmi slušné RPG mechaniky, které ovšem ani zde nejsou v rámci RPG žánru nijak objevné ani inovativní. Všechno, co tahle hra nabízí a umí jiné hlavně starší RPG hry také, mnoho z nich i o něco lépe a hlavně přehledněji. ELDEN RING kulhá hlavně v informační přehlednosti a ergonomii.

Nejslabší stránkou hry je obecně HUD a rozhraní, kdy hra obsahuje slušné množství zajímavých postav a charakterů s někdy rozvětvenými příběhy, ovšem nenabízí žádné alespoň základní ukazatele kam máte dojít, ani tak základní věc jako deník pro sledování všech těch úkolů. Což je extrémně nepříjemné pro ty, kteří nevládnou dokonale angličtinou nebo jiným světovým jazykem (hra nevyšla v češtině) a nehrají hru v kuse jako povolání, aby si pamatovali polohu postav a co kde kdo říkal. Bohužel samotné příběh i hlavní příběh hry patří mezi ty průměrné a v hlavně neutkví. Hlavní důraz je zde kladen na souboje a velmi osobitý vizuál a výtvarnou stránku prostředí i nepřátel.

Dobrou zprávou je, že hra je opravdu velká, takže vám zabere desítky, některým spíše stovky hodin. Speciálně když rychle přijdete na to, že se opravdu vyplatí pořádně zkoumat, objevovat a levelovat. Protože není problém za pár hodin udělat vaši postavu tak OP, že i ty nejsilnější boss soupeře zvládnete položit velmi rychle. Jinými slovy, ELDEN RING dokáže být zdaleka nejjednodušší DARK SOULS hra, kdy obsahuje řadu možností, jak může být vaše postava naprosto božsky silná. Stačí jen hledat (nebo se podívat na návody na internetu, jak být bohem v ELDEN RING snadno a rychle).

V čem hra rozhodně exceluje, to je originální výtvarné zpracování, opravdu úžasně propracovaná monstra, jejichž vizuální variabilita a vůbec design, nemá moc konkurenci. Bohužel je zde ale také celá řada věcí, která se nepovedla. A bohužel technická stránka hry je jednou z nich ….

Spuštěno: 587x