Jaký je Cyberpunk 2077? Nové výpravné RPG od tvůrců Witcher 3 bude herní legenda! Tisk E-mail
Neděle, 16 červen 2019
Jaký je Cyberpunk 2077? Nové výpravné RPG od tvůrců Witcher 3 bude herní legenda!
Závěr aneb tohle bude velká herní událost

• Jaký je Cyberpunk 2077?

Nové výpravné RPG od tvůrců Witcher 3 bude herní legenda!

Náš kolega si na E3 mohl zahrát nový Cyberpunk 2077 a tak pro vás máme spoustu informací. CD Projekt RED je asi poslední velké herní studio, které se nekouká na termíny, na DLC, na lootboxy, neřeší především kde a jak hráče oškubat, ale řeší to, jestli vydávají opravdu dobrou hru. A klidně si s ní dají na čas. Tvůrci herní série The Witcher, kdy zejména třetí díl je podle mého nejlepší počítačová hra všech dob a herní absolutorium na poli příběhových románových RPG, si tentokrát připravili výlet do sci-fi světa Cyberpunku. A už loňská ukázka nenechala nikoho na pochybách, že tohle bude velká herní událost.

Letos se CD Projekt Red na E3 2019 zapsal jednoznačně nejlepší prezentací a současně všem ukázal, jak se má na E3 prezentovat hra. Zatímco drtivá většina vydavatelů si do publika posadila vlastní zaměstnance nebo dokonce placené řvouny, kteří měli nadšeně řvát při každé příležitosti, zejména když odhalovali další mizernou mobilní hru plnou mikrotransakcí, CD Projekt nechal mluvit samotnou hru a pak jednu z hlavních postav příběhu. A to stačilo na to, aby přítomní fandové v sále ale i všichni po celém světě, kteří to sledovali na streamu, řvali skutečným nadšením. Pokud někteří neví, o čem je řeč, tak nejdříve doporučuji shlédnout toto:

Ano, vidíte správně. CD Projekt se rozhodl, že do hry prostě obsadí Keanu Reevse. A to ne do nějaké malé role jako marketingové lákadlo, ale do jedné z hlavních postav, která vás bude provázet celou hrou. Je to co do dialogů prý druhá největší postava ve hře. A postava je podle tohoto herce přesně udělaná, s jeho populárním hereckým stylem, který je opět velmi aktuální (viz. John Wick). A fanoušci jsou pochopitelně nadšeni.

• Hra je stále ve vývoji, ale blíží se do finále

– za rok se změnilo hodně

Loňská herní ukázka byla určitě velmi dobrá, a ačkoliv hra vypadala rozhodně solidně, letošní ukázka, kterou jste ale bohužel zatím vidět nemohli a byla přístupná jen pro vybrané novináře za zavřenými dveřmi, to je o poznání propracovanější dílo. Je vidět, že vývojáři se neflákali, prostředí je o poznání detailnější a všechno šlape mnohem lépe, má hutnější atmosféru atd. Tvůrci prezentovali za zavřenými dveřmi různé části hry, různá prostředí a různé mechanismy a přítomní novináři jen těžko sbírali bradu z podlahy.

Tohle bude velká hra. Velký skutečně živoucí svět nabídne několik různorodých prostředí, nabídne hromady zajímavých charakterů, skupin a činností. Nabídne širokou škálu dopravních prostředků, modifikovatelných zbraní, a především vylepšování vaší postavy. Kyber-implantáty budou nabízet širokou škálu možností, které budou přímo ovlivňovat hratelnost, možnosti řešení situací atd.

Zatímco u Witcher 3 byli tvůrci omezeni jasně danou postavou a příběhovým originálem a námětem, u CP2077 tato omezení jsou mnohem menší. A tak toho využili. Hra bude nabízet značnou znovu-hratelnost. Lišit se totiž může už od začátku. Budete si moci navrhnout vlastní postavu, co do pohlaví, vzhledu, schopností ale zejména zvolit i klíčový původ a příběhové pozadí. Právě to bude rozhodovat o některých vašich dialogových možnostech, a tedy postupu hrou. Hra nabídne klasické RPG elementy, vylepšování postavy levelováním, ale také úpravy implantátů, zbraní, schopností atd.

Nicméně nejzásadnějším prvkem celé hry má být právě svoboda rozhodování. Hra bude nabízet vždy několik možností a způsobů řešení drtivé většiny situací, které ve hře nastanou. Dokonce je prý možné projít celou hru, aniž byste někoho zabili, ale bude to těžké. Vaše rozhodnutí ale budou mít následky, některé budou okamžité, jiné pocítíte až poději, kdy vás takříkajíc „kousnou do zadku“. Samozřejmě příběh bude řádně zamotaný, složitý a všechny rozhovory a vše je opět bezvadně filmové, jako to bylo u třetího Zaklínače. Jen teď mají vývojáři ještě větší zkušenosti.

Spuštěno: 867x